Misschien dat m'n rugtattoo van Adriaan van Dis het verried...quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zoekt het woordje 'Policor'.
Kut, dan ben ik nog steeds Belg. Zal morgen even m'n Nederlandse paspoort gaan inleveren.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:47 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Een papiertje van de politieke correcte elite maakt je nog lang geen Nederlander. En die Marokkanen die zich Nederlander noemen ben ik nog nooit tegengekomen. Het angstvallig vasthouden aan het dubbele paspoort zegt meer dan genoeg. Een Nederlander is een Nederlander en een Marokkaan is een Marokkaan (maakt niet uit hoeveelste generatie)
Tis een filosofie. Breekt wel helemaal met welk liberaal standpunt dan ook, datzelfde liberalisme dat jou in staat heeft gesteld dit te kunnen denken, maar goed, een waterdichte filosofie.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:52 schreef LelijKnap het volgende:
Ik doe zelf niet aan moraliteit nee, ik probeer slechts te redeneren vanuit zij die er wel onder gebukt gaan.
NL'er voelen terwijl ze totaal niet eens zijn met de NL'se cultuur en het land dat NL is, eigenlijk zo snel mogelijk naar hun eigen beeld willen omvormen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:22 schreef AldnoahGast het volgende:
Mensen die beweren dat die Syrie gangers die zichzelf opblazen geen Nederlanders waren moeten even stoppen met achterlijkheid tonen.
1. Ze zijn geboren en getogen in Nederland en ze hebben een Nederlands paspoort.
2. Ze noemen zichzelf allemaal 'Al-Hollandi' en dat betekent letterlijk 'de Nederlander', waarom identificieren zij zich met Nederland en niet met bijvoorbeeld Marokko? Juist ja.... Ze voelen zich ook Nederlands.
Hoe weet je of een moslim extremistisch is of niet? Dat kun je niet weten totdat je meer inzicht hebt in zijn gedachtegoed. Hoe krijg je meer inzicht in zijn gedachtegoed? Door hem daarna te vragen. Wie saboteert dat steeds door te gillen dat moslims zich niet hoeven te verantwoorden? Jij.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allereerst ga je niet in op mijn vragen. Dus begin daar maar mee. Ten tweede wordt die vraag helemaal niet zo gesteld aan de desbetreffende moslim. Dat weet jijzelf ook dondersgoed, dus het is nogal vreemd dat je nu daarmee komt. Die vraag zal een moslim doorgaans ook wel degelijk beantwoorden.
De vraag wat iemand als moslim van IS vindt is bijzonder gepast. IS zijn namelijk ook moslims. Sterker nog, ze doen hun daden naar eigen zeggen omwille van hun moslim-zijn. Het moslim-zijn van de gevraagde is dan ook volkomen relevant Waarom je daar zo vreselijk kwaad om moet worden, ontgaat me even.quote:[..]
Wederom, de vraag wat ze van IS vinden is een andere dan 'Jij bent moslim he, ben je het eens met de gruweldaden van IS?'. Als je niet beseft wat voor verschil het uitmaakt hoe je een vraag stelt, dan is de discussie meteen al nutteloos.
Nou ja, atheïsten zijn niet verantwoordelijk voor de overgrote meerderheid van de aanslagen in de afgelopen +- 15 jaar. Sterker nog, ik kan me niet herinneren dat atheïsten ook maar één aanslag hebben gepleegd, laat staan in naam van hun atheïsme.quote:[..]
Dat waag ik te betwijfelen.
Je huilt steeds dat moslims niet voortdurend afstand willen nemen, maar de meeste moslims weigeren om het ook maar één keer te doen. Dan kun je niet spreken van 'voortdurend'.quote:[..]
Nee, niet omdraaien. De weigering om voortdurend afstand te nemen. Niet gaan draaien met woorden. En ik heb je ook aangegeven hoe of wat. Ook daar ga je wijselijk niet op in.
Totdat die politicus zoveel stemmen heeft dat hij de moslims het leven mooi zuur kan maken.quote:[..]
Dat is zeker een optie. Daar zal die andere moslim dan toch geen last van hebben. Win win.
Omdat het een drogreden is. Je kunt niet mensen uit je religie schoppen als ze voldoen aan de definitie van iemand die tot je religie behoort. Wat is de definitie van een moslim? Iemand die Allah als enige god ziet en Mohammed als zijn boodschapper. Tenzij je wilt beweren dat IS-terroristen niet geloven in Allah of Mohammed niet als diens boodschapper zien, zijn het dus gewoon moslims.quote:[..]
Je kan prima zeggen dat iets niet tot je religie behoort omdat je overtuigd bent van het feit dat het gewoonweg geen onderdeel is van je religieuze overtuiging. Waarom bepaalde mensen daar moeite mee hebben is mij altijd een raadsel geweest. Onderdeel van vrije interpretatieruimte, zou je denken.
Nee, als ze zeggen dat het niets moet de islam te maken heeft, maken ze een drogreden. Het heeft namelijk alles met de islam te maken. Als ze afstand willen nemen, moeten ze iets zeggen als: "Mijn interpretatie van de islam wijkt af van hun interpretatie."quote:[..]
Dat is ook wat moslims zeggen als zij zeggen dat het niets met de islam te maken heeft. Wellicht dat ik als translator moet fungeren. Vraag eens door als iemand dat zegt, gegarandeerd dat hij of zij dat wilt zeggen namelijk.
Je mist het punt wel lekker. Wat ik wil zeggen is dat al die wandaden in naam van de islam gepleegd worden, terwijl dat bij nobele daden veel minder vaak het geval is.quote:[..]
Bij gebeurtenissen van positieve aard wordt die kreet eveneens gebezigd.
Het is het simplistisch omdraaien van woorden omdat het simplistische origineel zich zo makkelijk simplistisch laat omdraaien. Mijn versie is net zo waarachtig als de jouwe.quote:[..]
Dat is gewoonweg weer het simplistisch omdraaien van woorden omdat je er niets tegenin te brengen hebt. Jammer.
Derhalve walgelijk en de plank volledig misslaan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:22 schreef ems. het volgende:
Lekker kinderen inzetten en hun reacties in een context plaatsen waar ze zelf niets van begrijpen.
Dat jij weet hoe 180 jihadgangers zich allemaal voelen, vind ik wel een beetje verdacht, hoe komt dat zo, Red?quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NL'er voelen terwijl ze totaal niet eens zijn met de NL'se cultuur en het land dat NL is, eigenlijk zo snel mogelijk naar hun eigen beeld willen omvormen.
Ze voelen zich NL'er in hun eigen beeld, een NL van haat tegen alles wat niet moslim is.
Ja, hoezo achterlijk?
Net zo verdacht als aldnoahquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat jij weet hoe 180 jihadgangers zich allemaal voelen, vind ik wel een beetje verdacht, hoe komt dat zo, Red?
Denk je nou werkelijk dat ik geen moraal hanteer?quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:54 schreef El_Matador het volgende:
Tis een filosofie. Breekt wel helemaal met welk liberaal standpunt dan ook, datzelfde liberalisme dat jou in staat heeft gesteld dit te kunnen denken, maar goed, een waterdichte filosofie.
Wat nu als jij in een zwakke positie terechtkomt waarbij een moraal je redding kan zijn? Dan word je niet wakker, denk je?
Ja, in mijn ogen wordt de basis van wat moraal is dan wel erg dunnetjes.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat ik geen moraal hanteer?. Wat jij al weet is dat ik geen ''absolute'' (voor alle gevalle geldende) moraal heb - dat ik onderscheid maak tussen waar en wanneer deze wel en niet toegepast moet worden.
Of ik geloof dat moslims voor de volle 100% geloven?quote:Uiteraard zal ik in dat geval hetzelfde doen. Dat betekent niet dat ik het bij andere niet als zodoende kan erkennen.
Er werd je nog een vraag gesteld trouwens.
Er is geen absolute basis voor *een bepaalde* moraal (wel voor moraal op zichzelf als biologisch gegeven). Dus ik zeg ook niet ''ik ben geheelonthouder'' (absoluut) maar wel ''Ik drink/rook af en toe''.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
Ja, in mijn ogen wordt de basis van wat moraal is dan wel erg dunnetjes.
Zo van "ik ben geheelonthouder". Maar dinsdags tijdens het klaverjassen drink ik wat jenevertjes. Zo met een concertje een jointje en elke laatste vrijdag van de maand ga ik naar de hoeren.
Uh-huh.
Omdat jij mijn stelling leek te bespotten (''denk je dat ze bukken om elkaars kont te ruiken?''). Ik denk dat er ook zat zijn die niet bewust agnost/atheïstisch ''moslim'' zijn en ook niet volledig overtuigd zijn. Er bestaat een verschil tussen ''denken iets te geloven'' en iets écht geloven. Gradaties. Niet zwart-wit.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
Of ik geloof dat moslims voor de volle 100% geloven?
Hoe kun je mij in godsnaam vragen te kijken in de hoofden van 1,5 miljard mensen? Die beleven dat allemaal zelf. Individueel.
Dat er zich tussen de moslims in die gemeenschappen atheisten, agnosten en andere niet-moslims schuilhouden en zich uit veiligheidsoverwegingen moslim noemen, weet ik wel zeker.
Je definieert het als moraal maar in mijn ogen issie zo zwak dat het niet meer binnen de definitie valt, maar goed, ik snap hoe je erover denkt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er is geen absolute basis voor *een bepaalde* moraal (wel voor moraal op zichzelf als biologisch gegeven). Dus ik zeg ook niet ''ik ben geheelonthouder'' (absoluut) maar wel ''Ik drink/rook af en toe''.
Dan heb je dus ook gelijk dat probleem niet.
Ja, dat denken te geloven is volgens mij wensdenken. Mijn ervaring met gelovigen is dat ze echt oprecht zijn en dat iemand atheist maken heel moeilijk is. Leuk topic over in F&L over een priester die dat na een jaar proberen ook "werd", maar het is zeldzaam.quote:Omdat jij mijn stelling leek te bespotten (''denk je dat ze bukken om elkaars kont te ruiken?''). Ik denk dat er ook zat zijn die niet bewust agnost/atheïstisch ''moslim'' zijn en ook niet volledig overtuigd zijn. Er bestaat een verschil tussen ''denken iets te geloven'' en iets écht geloven. Gradaties. Niet zwart-wit.
Eens.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
Moslims die hun excuses aanbieden voor wat gekkies doen zijn trouwens ook niet helemaal 100%
Ik vind het goed als autochtonen zich uitspreken tegen Wilders, zodat je weet wie voor en tegen fascisme is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:26 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het goed als moslims zich uitspreken, zodat je weet wie voor en tegen de jihad is.
Wilders is fascisme is hitler is genocide is holocaust is samenwerking met de moslims boehoequote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het goed als autochtonen zich uitspreken tegen Wilders, zodat je weet wie voor en tegen fascisme is.
Wel tijdig je pilletje innemen he.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wilders is fascisme is hitler is genocide is holocaust is samenwerking met de moslims boehoe
Wie voor of tegen Wilders is, vind ik prima. Laten moslims dan ook zeggen of ze voor of tegen de jihad zijn. En dan niet die zogenaamde 'geestelijke' jihad.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het goed als autochtonen zich uitspreken tegen Wilders, zodat je weet wie voor en tegen fascisme is.
Welke standpunten van Wilders zijn precies fascistisch? Het feit dat hij je wil blijven toestaan je eigen kinderen aan te vallen met een mes zoals alle moslims doen bij hun zoons?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wie dan voor Wilders is, die laten we dan het land uit zetten toch? Net als wie voor de Jihad is? Of wat gaan we daarmee doen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wie voor of tegen Wilders is, vind ik prima. Laten moslims dan ook zeggen of ze voor of tegen de jihad zijn.
Waarom? Wilders predikt geen geweld.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wie dan voor Wilders is, die laten we dan het land uit zetten toch? Net als wie voor de Jihad is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |