Omdat het condensaat een hoge zuurgraad heeft. Dit tast het zink aan.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:37 schreef Crimineel87 het volgende:
Ik ben een elektro-boer, dus het volgende snap ik niet:
Waarom mag condens niet in een zinkendakgoot worden afgevoerd?
Omdat het condenswater sterk zuur is, en dus het zink aantast met gaten tot gevolg.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:37 schreef Crimineel87 het volgende:
Ik ben een elektro-boer, dus het volgende snap ik niet:
Waarom mag condens niet in een zinkendakgoot worden afgevoerd?
Ja, dat mag.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:18 schreef Erasmo het volgende:
Alles is en blijft van zink hier dus dat gaat sowieso niet gebeuren. Maar CV-boer, weet jij of een condenswaterafvoer in een rioolontluchting mag?
Bedankt voor de waardevolle aanvulling op mijn antwoord.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat het condenswater sterk zuur is, en dus het zink aantast met gaten tot gevolg.
En waarom is het condens dan zuur (om maar een vraag voor te zijn)?
Omdat diverse stikstofoxiden (NO, NO2) in de rookgassen oplossen in het condens, zodat er HNO3 onstaat (salpeterzuur).
Iets genuanceerder mag ook wel. Genoeg mensen die je wel ter wille zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:02 schreef Sarahtje2014 het volgende:
Of iets stront irritant is, dat bepaal ik zelf, het zijn mijn metingen.
Ik meet per dag, per uur en ook per maand; en dat is verder aan mijzelf.
Misschien vind ik dit wel leuk; ik heb toch ook het dag verbruik doorgegeven, lezen!!!
Leandra, wat heb jij een geweldige mensen kennis zeg; alleen lezen, dat gaat je moeilijk af.
Dat dus. Mijn gasverbruik/uur is om 6:30 a.m. ook heel hoog, maar om 8:30 is het weer 0,0. Ik dacht dus dat de getoonde getallen van je dochter waren, maar blijkbaar lope er twee huishoudens door elkaar heen?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:43 schreef Leandra het volgende:
Maar geef nou eens relevante cijfers.
Wat was het verbruik van de afgelopen 24 uur (niet omgerekend, maar het liefst gewoon meterstanden) of afgelopen week of 2 weken.
Van je eigen huishouden, of van je dochter's ???quote:Op zondag 15 februari 2015 13:02 schreef Sarahtje2014 het volgende:
Misschien vind ik dit wel leuk; ik heb toch ook het dag verbruik doorgegeven, lezen!!!
Ja, en dan ook nog eens twee verschillende huishoudens in 2 verschillende woningtypes met 2 verschillende ketels...quote:Op zondag 15 februari 2015 15:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn gasverbruik/uur is om 6:30 a.m. ook heel hoog, maar om 8:30 is het weer 0,0. Ik dacht dus dat de getoonde getallen van je dochter waren, maar blijkbaar lope er twee huishoudens door elkaar heen?
1375m³ gas (1-2-2014 t/m1-2-2015) / vrijstaande woning aan de kust / 2 hete personen + houtkachel / Remeha Quinta HR Solo & Vaillant badgeiser t.b.v. ww.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:29 schreef Leandra het volgende:
Misschien jouw verbruik/huis/gezinssamenstelling/ketel ook nog even Blomke,
Bij mij krijgen ze altijd eerst koffie !! EN daarna gaan we wel even kijken naar de CV etcquote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:48 schreef klipper het volgende:
[..]![]()
Welke monteur heeft zoiets niet meegemaakt.....
Ik kwam binnen, draaide me om en ging weer weg.
quote:Op zondag 15 februari 2015 15:33 schreef blomke het volgende:
[..]
1375m³ gas (1-2-2014 t/m1-2-2015) / vrijstaande woning aan de kust / 2 hete personen + houtkachel / Remeha Quinta HR Solo & Vaillant badgeiser t.b.v. ww.
140 m² excl. garage en plantage.quote:
Ik heb ook wel toegang tot kaarten waar hoofdgasleidingen, hoogspanningsleidingen en olie en gaswinningsinstallaties van heel Europa instaan op land en op zee.quote:
Gaafquote:Op zondag 15 februari 2015 15:59 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel toegang tot kaarten waar hoofdgasleidingen, hoogspanningsleidingen en olie en gaswinningsinstallaties van heel Europa instaan op land en op zee.
Maar dat is nou niet echt een openbaar Google Maps nee.
Ja, ik woonde toen in Leiden. Er werd daar ook voor de kust geboord; zag je 's nachts grote gele vlammen van het affakkelenquote:Op zondag 15 februari 2015 16:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ze hebben vroeger ook nog wel verscheidene putten geboord bij Wassenaar wist je dat ?
Maar daar zat niks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |