abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:59:26 #126
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149631504
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet niet alles naar een zogenaamd uurverbruik gaan zitten omrekenen.
Afgezien van het feit dat het compleet nutteloos is, is get óók strontirritant en zegt het helemaal niets.

Gewoon de meterstand per 24 uur gebruiken.
En 4m3 per dag is met dit weer niks.

Over je andere opmerkingen nog maar gezwegen, wat een naar persoon ben je.
Wat ik denk, type jij. Waarvoor dank. :)
Share your talent, move the world.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:02:35 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149631575
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:59 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Wat ik denk, type jij. Waarvoor dank. :)
YW :s)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:14:53 #128
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149631853
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:53 schreef Kreator het volgende:
Was dit toevallig Gronings gas? Ik heb als Installateur van gerenommeerde merken al vaker gezien dat het verbruik bij dit goedkope gas enorm hoog is. Je kunt hiervoor het best een klacht indienen bij je gasleverancier. Vraag waar het gas vandaan komt en als het dan Groningen is, eis je dat je Russisch gas krijgt. Dit is veel zuiniger. Dat komt doordat er een BMOVL filter voor de gaslevering naar Nederland zit en je daardoor compacter gas geleverd krijgt tot aan de voordeur. Dit kan soms wel tientallen procenten schelen.

Succes!

Groet,

Rocco.
Ah, dat geeft de burger moed. Wat is de Wobbe-index van dat zuivere Russische gas? Als dat echt zoveel beter is haal ik daar maandag gelijk een fles van op, om te testen. :P
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 februari 2015 @ 13:26:00 #129
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_149632112
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:14 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ah, dat geeft de burger moed. Wat is de Wobbe-index van dat zuivere Russische gas? Als dat echt zoveel beter is haal ik daar maandag gelijk een fles van op, om te testen. :P
Minimaal 75 MJ/m3(n). Tenminste, als ik mijn Wobbe-meter moet geloven (zit nog op versie 2.2).
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:35:53 #130
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149632354
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:11 schreef Sarahtje2014 het volgende:
Hoi CVBoer,

Wat bedoel je met 4 m3 per dag kun je niets van zeggen???
Je hebt iets doorgestreept; graag je uitleg wat hier mis is.

Trouwens, nog steeds gegevens van de installateur gekregen; misschien toch iets te verbergen??

Heb ze nu via een maanbrief afgedwongen, als hij ze niet verstrekt, dan laat ik ze op persoonlijke titel uitvoeren en zijn de kosten voor hen.

Rico
4m3 gas per dag is niet veel. Je rekent het verbruik terug naar een verbruik per uur. Dit is niet relevant en geeft een vertekend beeld. Ga je rekenen per dag, dan weet je wat het verbruik is geweest om de woning op een bepaalde temperatuur warm te houden. Ik, en vele andere cv-technici rekenen per dag, dat geeft een realistisch beeld.

Waarom de installateur niet gelijk de gegevens heeft gegeven vind ik raar. Als een klant mij zoiets vraagt, krijgt hij ze gelijk,desnoods maakt hij een foto van mijn meter. Tevens doen wij bij de factuur altijd de meetresultaten.

Via een maanbrief....tja, niet mijn methode. Ik zou er eerder voor kiezen om telefonisch contact te zoeken met de firma. Ik heb zo het vermoeden dat er geen meetresultaten meer zijn. Met dingen verbergen heeft dat niks te maken. Normaliter worden meetgegevens niet opgeslagen in de meter.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:38:56 #131
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149632437
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

Minimaal 75 MJ/m3(n). Tenminste, als ik mijn Wobbe-meter moet geloven (zit nog op versie 2.2).
Zoveel? Weet je zeker dat je ketel niet op lpg stookt? Dat zou een dergelijk getal rechtvaardigen.
pi_149635733
quote:
Was dit toevallig Gronings gas? Ik heb als Installateur van gerenommeerde merken al vaker gezien dat het verbruik bij dit goedkope gas enorm hoog is. Je kunt hiervoor het best een klacht indienen bij je gasleverancier. Vraag waar het gas vandaan komt en als het dan Groningen is, eis je dat je Russisch gas krijgt. Dit is veel zuiniger. Dat komt doordat er een BMOVL filter voor de gaslevering naar Nederland zit en je daardoor compacter gas geleverd krijgt tot aan de voordeur. Dit kan soms wel tientallen procenten schelen.

Succes!

Groet,

Rocco.
edit, onzin is 3 deuren naar links.

[ Bericht 19% gewijzigd door klipper op 13-02-2015 15:50:53 ]
pi_149635800
quote:

[..]

edit, zie voorgaande reactie

[ Bericht 11% gewijzigd door klipper op 13-02-2015 15:51:27 (DM van creator gekregen.) ]
  zaterdag 14 februari 2015 @ 13:42:19 #134
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_149662097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:41 schreef klipper het volgende:

[..]

edit, onzin is 3 deuren naar links.
Russisch gas heeft wel circa 25%-30% meer energie per m3 dan Gronings :)

Alleen zijn onze toestellen en gasfornuizen op gronings gas ingesteld dus met Russisch gas krijg je wat problemen met vlamterugslag in de branders en zo.

In industriele toepassingen met grootverbruik kun je wel russisch gas krijgen, of een samenstelling die daar meer in de buurt komt dan gronings gas. Je betaalt dan alleen wel per MJ en niet zo zeer per m3.
Naast je gas meting wordt dan ook on-line de wobbe index (stookwaarde) mee gelogd.

Dit zijn wel dingen waar je vaak pas mee te maken krijgt als je gasleiding zo dik is dat hij op google maps terug te vinden is. Thuis is dat vaak niet zo.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 13:43:14 #135
14320 TR08
pi_149662115
quote:

[..]

Russisch zit op circa 40-45MJ/m3. Niet 75.
pi_149663846
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:42 schreef TR08 het volgende:

[..]

Russisch gas heeft wel circa 25%-30% meer energie per m3 dan Gronings :)
Antwoord was weggehaald omdat consumenten helemaal niet kunnen kiezen welk gas ze krijgen.
quote:
Alleen zijn onze toestellen en gasfornuizen op gronings gas ingesteld dus met Russisch gas krijg je wat problemen met vlamterugslag in de branders en zo.
Afblazen bedoel je.
Toestellen op hoogcalorisch gas hebben een lagere branderdruk.
quote:
In industriele toepassingen met grootverbruik kun je wel russisch gas krijgen, of een samenstelling die daar meer in de buurt komt dan gronings gas.
Ook daar kunnen ze niet kiezen, ze zijn of aangesloten op het G-net of op het H-net.
Op het H-net zitten onder andere de botlek en hoogovens enz.
quote:
Je betaalt dan alleen wel per MJ en niet zo zeer per m3.
Onzin, ook als consument betaal je niet per m3 maar per calorische waarde.
Afhankelijk van wat er het gasnet ingestuurd wordt komt er een toeslag op de m3 prijs zodat iedereen betaalt voor de calaorische waarde.
quote:
Naast je gas meting wordt dan ook on-line de wobbe index (stookwaarde) mee gelogd.
Zijn nog maar enkele bedrijven waar dit gebeurt, gaat in de toekomst wel bij meer bedrijven plaatsvinden, niet vanwege hetgeen ze krijgen, maar om de installatie aan te paasen op het gas.
Sommige bedrijven zullen zelfs uit moeten indien de afwijking te groot wordt.

quote:
Dit zijn wel dingen waar je vaak pas mee te maken krijgt als je gasleiding zo dik is dat hij op google maps terug te vinden is. Thuis is dat vaak niet zo.
Wat vindt je dik.
pi_149663865
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:43 schreef TR08 het volgende:

[..]

Russisch zit op circa 40-45MJ/m3. Niet 75.
LNG wordt gemiddeld geleverd in 54, indien hoger wordt het door menging terug gebracht.
pi_149664172
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:41 schreef Sarahtje2014 het volgende:
Ik praat alleen maar over een gemiddeld uur verbruik, om vervolgens uit te komen op een winter verbruik van 6 maanden x 30 dagen= 180 dagen x (dagverbruik 3, 5 m3) = winterverbruik.
.........
Ongeveer 650 m3.
Wat is dan het probleem? Hoogts waarschijnlijk kom je dochter << 10³ m³ verbruik op jaarbasis uit; volslagen normaal en acceptabel.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_149664276
quote:
Tja, laat ik deze week maar eens Russisch gas gaan stoken. En volgende week een kub of 20 uit de Noordzee? Of een weekje schaliegas, voor de afwisseling....
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_149668731
Het is weekend, Kreator had waarschijnlijk teveel gezopen :O
pi_149671509
Deze klanten zijn zo irritant, maakt niet uit welke branche je zit. Lullen urenlang in de ruimte, snappen geen ene kloot van de techniek en maar zeiken als een w...f

We hebben nu al pagina;s met verhalen, maar geen 1x het verbruik per jaar.

Ik heb recent de nachtemperatuur wat lager gezet, nu staat het systeem in de ochtend ook wat langer te loeien.

En mijn auto verbruikt ook 60l/100km toen ik volgas in zijn 1 optrok.
.
pi_149671807
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:59 schreef blomke het volgende:
Wat is dan het probleem? Hoogts waarschijnlijk kom je dochter << 10³ m³ verbruik op jaarbasis uit; volslagen normaal en acceptabel.
TS maakt er een puinhoop van, cijfers van zijn dochter zijn er nog steeds niet. Die cijfers die jij quote zijn zijn eigen verbruik, zie hier: K&W / Ook hier te hoog gasverbruik.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:47:36 #143
14320 TR08
pi_149671997
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:46 schreef klipper het volgende:

[..]

Antwoord was weggehaald omdat consumenten helemaal niet kunnen kiezen welk gas ze krijgen.

[..]

Afblazen bedoel je.
Toestellen op hoogcalorisch gas hebben een lagere branderdruk.
Oh? Bij mijn weten ontsteekt laagcalorisch moeilijker dan hoog calorisch en zijn je toelaatbare snelheden dus lager bij laag calorisch. Passen ze bij hoogcalorisch en CV toestellen alleen de druk aan of ook de gaatjes in de brander?
quote:
[..]

Ook daar kunnen ze niet kiezen, ze zijn of aangesloten op het G-net of op het H-net.
Op het H-net zitten onder andere de botlek en hoogovens enz.
Er zijn klanten die hun locatie enigszins hebben kunnen kiezen om zodoende aan het juiste net te komen. Of die bij het aanleggen van hun fabriek enige keus hadden omdat gasunie toch een nieuwe pijp moest leggen.
Voor veel mensen is het inderdaad een done deal verder.
quote:
[..]

Onzin, ook als consument betaal je niet per m3 maar per calorische waarde.
Afhankelijk van wat er het gasnet ingestuurd wordt komt er een toeslag op de m3 prijs zodat iedereen betaalt voor de calaorische waarde.
Dan moet russisch gas dus onder de streep net zo duur zijn als gronings :)
quote:
[..]

Zijn nog maar enkele bedrijven waar dit gebeurt, gaat in de toekomst wel bij meer bedrijven plaatsvinden, niet vanwege hetgeen ze krijgen, maar om de installatie aan te paasen op het gas.
Sommige bedrijven zullen zelfs uit moeten indien de afwijking te groot wordt.
Kan zijn, mijn klanten zitten juist in die groep dus voor mij is het vrij normaal.
quote:
[..]

Wat vindt je dik.
Als er 40 Bar op staat en de binnendiameter zo groot is dat je er in kunt lopen vind ik hem vrij dik.
pi_149682356
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:47 schreef TR08 het volgende:

[..]

Oh? Bij mijn weten ontsteekt laagcalorisch moeilijker dan hoog calorisch en zijn je toelaatbare snelheden dus lager bij laag calorisch. Passen ze bij hoogcalorisch en CV toestellen alleen de druk aan of ook de gaatjes in de brander?
Zo ver ik kan zien alleen de druk, maar dat kan natuurlijk aan de merken liggen, vee zijn voorzet randers en die werken natuurlijk anders.
Maar de gas 6 ketels alleen de druk, bij premix ketels sowieso alleen de druk.
quote:
[..]

Er zijn klanten die hun locatie enigszins hebben kunnen kiezen om zodoende aan het juiste net te komen. Of die bij het aanleggen van hun fabriek enige keus hadden omdat gasunie toch een nieuwe pijp moest leggen.
Voor veel mensen is het inderdaad een done deal verder.
Natuurlijk kunnen veel bedrijven kiezen waar ze komen, sommige bedrijven hebbengeen keuze en moete op het h-net.
quote:
[..]

Dan moet russisch gas dus onder de streep net zo duur zijn als gronings :)
In principe wel.
Het enige verschil met consumenten is natuurlijk dat ze betalen over een periode waarin de calorische waarde berekend is, is in de periode van een hogere calorische waarde minder aname gewees en in deperode van meer afname een lager calorische waarde geleverd dan betaal je iets teveel.
quote:
[..]

Kan zijn, mijn klanten zitten juist in die groep dus voor mij is het vrij normaal.
Maar dan zit je ook vooral in industrie scope 2 branders.
quote:
[..]

Als er 40 Bar op staat en de binnendiameter zo groot is dat je er in kunt lopen vind ik hem vrij dik.
Zie je nog nie op google maps.
pi_149686125
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

M'n slaapkamer? :D Dakgoot gaat ook niet want die is van zink. Enige andere mogelijkheden zijn de rioolontluchting maar die loopt aan de andere kant van de zolder naar boven en de badkamer die er schuin onder zit. Maar dan moet je weer flink gaan breken en de jaren 70 tegels die er nu in zitten zijn nergens meer verkrijgbaar :P
Je kan IN de dakgoot een pvc pijpleggen die tot aan (in) de regenpijp loopt. Dan zou het volgens mij wel moeten kunnen :7
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_149686163
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:12 schreef Simba het volgende:
Je kan IN de dakgoot een pvc pijpleggen die tot aan (in) de regenpijp loopt. Dan zou het volgens mij wel moeten kunnen :7
Als de HWA van zink is, gaat die ook naar de filistijnen. Niet doen dus!!!
pi_149686258
Ik ga er inderdaad vanuit dat de regenpijp van pvc is dan...
't gaat om hoe je ermee omgaat
  zondag 15 februari 2015 @ 09:42:54 #148
14320 TR08
pi_149686387
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 00:23 schreef klipper het volgende:

[..]
-knip-
[..]

Maar dan zit je ook vooral in industrie scope 2 branders.
Kan goed zijn, ik weet alleen dat we beginnen bij circa 8-9MW per stuk en geleverd hebben tot goed 40MW/stuk. Te koop is in principe tot circa 100MW/brander, maar daar is weinig marktvraag naar. De klant kiest dan meerdere kleinere branders.
quote:
[..]

Zie je nog nie op google maps.
U heeft PM ;)
  zondag 15 februari 2015 @ 09:52:39 #149
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149686476
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:12 schreef Simba het volgende:

[..]

Je voorbij aan het feit dat het wel eens vriest in Nederland. Daarnaast is het een beunhaasmethode...
  zondag 15 februari 2015 @ 09:53:51 #150
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149686495
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:17 schreef blomke het volgende:

[..]

Als de HWA van zink is, gaat die ook naar de filistijnen. Niet doen dus!!!
Überhaupt niet doen. Bij vorst vriest hij dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')