abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149368410
Iedereen heeft nu zo onderhand wel gehoord van de IS.

Na de vorige 2 onthoofdingen (wel of niet waar AUB in ander topic)
Werd er vandaag bekend dat er weer een buitenlander is onthoofd ditmaal een Fransman.
http://www.nu.nl/buitenla(...)voerde-fransman.html

Wat is de IS?

Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL, IS) werd als Islamitische Staat in Irak (ISI) in 2003 opgericht als vereniging van vaak aan al Qaida verbonden jihadistische organisaties, om naar eigen zeggen "de soennitische Irakezen te beschermen en de islam te verdedigen". Na het uitbreken van de Syrische burgeroorlog in 2011 werd het werkterrein uitgebreid met Syrië. 29 juni 2014 hernoemde terreurbeweging zichzelf tot Islamitische Staat (IS).
Hoewel de organisatie oorspronkelijk uit al Qaida is voortgekomen, trok al-Qaidaleider Ayman al-Zawahiri in 2014 zijn handen af van IS. Reden hiervoor was dat, waar al Qaida wilde dat IS zich toelegde op het bestrijden van de legers van Irak, Syrië en de Verenigde Staten, de organisatie ook op grote schaal onschuldige burgers: sjiieten, alevieten en vrijzinnige moslims, doodde. Ook weigerde IS in Syrië samen te werken met andere jihadistische opstandelingengroepen, zoals het aan al Qaida gelieerde Jabhat al-Nusra, en bestreed deze lang evenzeer als het Syrische regeringsleger. Sinds het offensief in Irak in juni 2014 leken beide organisaties weer vrede te hebben gesloten, maar nadien waren er toch weer regelmatig confrontaties. In de grensgebieden tussen de twee landen zouden al-Nusra-strijders zich zelfs hebben aangesloten bij IS.
Mede doordat Assads troepen voornamelijk de democratische oppositie aanviel en IS en al-Nusra ontzagen, kon met name IS terrein winnen. Hierdoor werd deze oppositie in toenemende mate geassocieerd met fundamentalisme, en verloor internationaal veel krediet, wat Assads bedoeling was. IS kon hierdoor grote delen van Oost-Syrië veroveren, die aansluiten op het door IS veroverde gebied in Irak.

Uitgebreide documentaire!

ernstige dreiging?
Zorgt deze radicale groeperingen ook in het veilige europa voor dreiging?
In veel grote steden over heel europa word het IS door middel van demonstraties gesteund. Bij ons in Nederland was dit onder andere in de Schilderswijk!

Is het daarom mogelijk dat de macht van deze Islamitische staat uitbreidt en dat wij ook in Europa opstanden kunnen verwachten, rellen en misschien wel machtsovername door deze Islamistische Staat?

Doelstelling!

Natuurlijk wil iedereen met macht meer, het liefst de hele wereld, dit doel wat op de kaart aangegeven is, lijkt me best mogelijk als ze door gaan waar ze nu mee bezig zijn!

Geld?
Door wie worden ze gesponsord? Veel zeggen de VS, anderen zeggen dat het rijke soennieten zijn, aangezien ze zichzelf als de strijders van de Soennieten zien, maar klopt het allemaal wel?
Plundering van banken, diefstal van staatseigendom, afpersing van winkeliers, verkoop van ruwe olie, belasting van christenen, donaties van rijke personen uit de Golfstaten.
Totaal vermogen : 2 miljard dollar
Hun doelstelling is : Stichting van salafistisch kalifaat, eventueel wereldwijd,
Ideologie: Salafisme, wahabisme, islamisme, takfir tegen sjiisme en soefisme, alles wat niet in hun smaak valt eigenlijk!

hun methodes
Reguliere oorlogsvoering, etnische zuivering, massamoord, aanslagen op burgerdoelen, gijzeling, kindsoldaterij, onderdrukking met bruut geweld, publieke executies door onthoofding en kruisiging, marteling, verkrachting, vrouwenhandel, iconoclasme, propaganda, chemische wapens; volgens regering en Koerden.

zo'n beetje het grond gebied wat in handen is van de IS! let op ongeveer he!

Nederland heeft de knoop doorgehakt en gaat door middel van vliegtuigen helpen om de IS terug te dringen, doen we daar wel goed aan?
Kan het zo zijn dat de Nederlandse moslims hierdoor in opstand zullen komen?
Of dat na Rusland we meer ruzie gaan krijgen?
http://www.telegraaf.nl/b(...)S_bombarderen__.html

Of bestaat Is gewoon helemaal niet, en is het een samengevoegde dinges van Israel en USA etc
Of te wel de moslims in Den Haag zijn Pro Israel zonder het te weten :P

20e NL jihadist het hoekje om

De redactie brengt u vandaag heugelijk nieuws. In Syrië is namelijk de 20e 'Nederlandse' moslimterrorist het hoekje om gegaan. Wordt het toch nog een vrolijk kerstfeest.

Meneer de polderjihadist (19) vertrok in september van dit jaar richting Syrië om zich aan te sluiten bij de Islamitische Staat. De man, afkomstig uit Maastricht en van Iraaks-Koerdische afkomst, vertrok samen met een vriend die zich vorige maand opblies richting het beloofde land. Een mortiergranaat van het Syrische leger werd de jihadist uit Maastricht te veel, hij is door zijn terroristenvriendjes begraven in Raqqa.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 04-02-2015 20:46:05 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:24:16 #2
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149368513
Er is iig zoveel geknipt in het filmpje dat het bijna op een photoserie lijkt of een trailer van een film die nog uit moet komen ipv een film van een gebeurtenis . Vaag hoor ...
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:33:26 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149368867
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:24 schreef Summers het volgende:
Er is iig zoveel geknipt in het filmpje dat het bijna op een photoserie lijkt of een trailer van een film die nog uit moet komen ipv een film van een gebeurtenis . Vaag hoor ...
Nee niet echt..
Beetje kennis en je kan al zo'n filmpje in elkaar zetten hoor..
Tegenwoordig is het niet zo super moeilijk meer om een professioneel filmpje in elkaar te zetten..
Apperatuur kost niet zo veel meer, en je kan ook gewoon iemand inhuren die dat even in elkaar wil zetten. (IS heeft genoeg sympathisanten die daar bereid toe zijn)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:58:54 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149369875
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:56 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dan kijk je niet hè, simpel.

[..]

Gracias.
heb het al gezien hoor..(filmpje)
Ik zei alleen je kan ook via pm versturen als iemand dat wil.. niet dat je gezeur krijgt straks omdat dfoto ergens anders staat..
Is gewoon een tip..
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:59:44 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_149369907
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

nep of echt?
Dat heeft toch niets van doen met het IS filmpje? .. want dat is nep.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_149369929
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

lol.
wooblabalurg
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:04:11 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149370068
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

NOU... zeker wel als jij gewoon nu al zegt het is nep..
dan vraag ik ook even of deze beelden nep zijn..
De Link
Jordaanse Man staat in de brand conclussie = nep..
Dus hier 2 andere filmpjes man staat in de brand, dus echt of nep?
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:06:23 #8
189978 controlaltdelete
pi_149370127
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

NOU... zeker wel als jij gewoon nu al zegt het is nep..
dan vraag ik ook even of deze beelden nep zijn..
Link man staat in de brand conclussie = nep..
Dus hier 2 andere filmpjes man staat in de brand, dus echt of nep?
Simpele beredenering hou jij erop na. Omdat naar mijn inziens de IS-torching nep zou zijn, zijn nu alle verbrandingen van mensen nep?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:08:47 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149370203
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:06 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Simpele beredenering hou jij erop na. Omdat naar mijn inziens de IS-torching nep zou zijn, zijn nu alle verbrandingen van mensen nep?
bijna... je beoordeeld zo makkelijk over dat filmpje..
Dus kan je je oordeel ook snel vellen over deze filmpjes..
Echt of nep?

Gewoon simpele vraag...
Kan je toch wel antwoord op geven!
pi_149370208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:06 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Volgens mij vraagt hij aan jou of jij die andere filmpjes (in de links) ook als nep betitelt.
wooblabalurg
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:09:57 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149370247
quote:
17s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Volgens mij vraagt hij aan jou of jij die andere filmpjes (in de links) ook als nep betitelt.
Als je zo snel kan beoordelen kan dat ook over die andere 2!

Zo moeilijk is dat toch niet!
pi_149370276
Summers schrijft: Handig he en bij jinek waren er een blik "experts" met allemaal de juiste mening waaronder p r de vries die complotdenkers weer even als eng weg moest zetten dezelfde avond
[/quote]

Ik vond 't heel aardig van ze dat ze hebben de tijd genomen van hun ontzettende drukke levens en vakantie huisjes om de hele land te laten weten wat is er precies gebeurt is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tingo op 04-02-2015 21:45:14 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:10:46 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149370279
quote:
6s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zijn debattruukjes, zijn totaal niet relevant voor de IS-video.

Die een heel andere smaak heeft. Het Zwitserlevengevoel dat het overbrengt.
Zeker wel relevant..
Echt of nep..
Ook aan jou de zelfde vraag!
pi_149370290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

Als je zo snel kan beoordelen kan dat ook over die andere 2!

Zo moeilijk is dat toch niet!
Tranquilo, braj.
wooblabalurg
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:11:32 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149370306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:10 schreef Tingo het volgende:
Handig he en bij jinek waren er een blik "experts" met allemaal de juiste mening waaronder p r de vries die complotdenkers weer even als eng weg moest zetten dezelfde avond
IK ben geen expert..
jullie doen je voor als zijnde de experts..
Echt of nep!

Ook aan jou..
;)
pi_149370329
Even veegslot.
En weer open.

[ Bericht 40% gewijzigd door Lavenderr op 04-02-2015 21:19:32 ]
pi_149370665
Wat nou als de koerden, IS helemaal van de kaart vegen. Die zullen dan een stuk land opeisen? Wat ze zeker niet krijgen, maar ze zijn wel getraind en hebben zat wapens.. Iemand daar over nagedacht?
pi_149370746
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:21 schreef Doublepain het volgende:
Wat nou als de koerden, IS helemaal van de kaart vegen. Die zullen dan een stuk land opeisen? Wat ze zeker niet krijgen, maar ze zijn wel getraind en hebben zat wapens.. Iemand daar over nagedacht?
Daar zeg je wat.
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:27:09 #19
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149370888
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:25 schreef controlaltdelete het volgende:
En alweer verdwijn ik. Tjonge jonge Hans Klok is er niets bij. Vreemde moderatie heerst er hier tijd en wijle. Geen idee wat er mis is met mijn boodschap. Maar on topic: IS video is en blijft nep.
:X ?
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149370913
*even algemene mededeling: normaal posten, geen getroll en gezuig want dat wordt genote en verwijderd.
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:29:10 #21
189978 controlaltdelete
pi_149370962
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:28 schreef Lavenderr het volgende:
*even algemene mededeling: normaal posten, geen getroll en gezuig want dat wordt verwijderd.
Ik vind dat jij wel snel iets wegzet al getrol maar het zij zo. Moeders wil is wet :*
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:29:20 #22
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149370970
Ik zal het nog een keer lief vragen.. :*
Waren de 2 filmpjes die ik gepost had nep of echt..
Als je namelijk zo makkelijk kan zeggen dat dit Nep is.. dan moet je ook heel makkelijk een oordeel kunnen vellen over de filmpjes die ik gepost had..
En ja Relevant!!

Tingo Izzy73 El_matador en controlaltdelete

De vraag is heel simpel
Echt of Nep!
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:32:46 #23
189978 controlaltdelete
pi_149371092
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:29 schreef theguyver het volgende:
Als je namelijk zo makkelijk kan zeggen dat dit Nep is.. dan moet je ook heel makkelijk een oordeel kunnen vellen over de filmpjes die ik gepost had..
En ja Relevant!!

De vraag is heel simpel
Echt of Nep!
Heb ik alreeds eerder beantwoord maar Hans Kazan toverde het weg. Ik blijf niet bezig -O-
pi_149371106
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:29 schreef theguyver het volgende:
En ja Relevant!!

De vraag is heel simpel
Echt of Nep!
Guyver, dat is volledig offtopic, irrelevant en die debattruukjes vallen onder het "getroll" dat Lavenderr bedoelt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:35:11 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149371173
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Heb ik alreeds eerder beantwoord maar Hans Kazan toverde het weg. Ik blijf niet bezig -O-
Was geen antwoord, dat was een ontwijking!

Je kan toch wel zeggen of je het echt er uit vond zien of niet..

nep of echt...
1 van de 2 woordjes..
Ik bedoel je kon zoooooooo snel al na het zien van het filmpje concluderen dat het nep was..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')