Dat ja, maar het hele incident inclusief de conversatie tussen Tarik en de NOS medewerker etc. het briefje en het negeren van de dreigingen van bommen kwam erg onrealistisch over imo.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Bij die superamateuristische "arrestatie" was ik om: dit moet haast wel een 360 hoax zijn.
Ik denk dat juist die arrestatie oprecht amateuristisch is geweest. Hij is aangehouden door de gewone Hilversumse politie, niet door een speciaal arrestatieteam. Je zag de onervarenheid van het scherm af druipen, met door elkaars schootsvelden heen te lopen bijvoorbeeld. De politie in Hilversum komt niet veel zware criminaliteit tegen, het heftigste wat ze normaal zien is een knokpartijtje in het uitgaanscentrum op zaterdagavond.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Bij die superamateuristische "arrestatie" was ik om: dit moet haast wel een 360 hoax zijn.
Die waren onderweg, maar toen deed zich een opening voor en nam de politie het heft in eigen hand.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik vind het wel merkwaardig dat er niet een beter getraind interventieteam is opgeroepen om hem af te voeren.
Die zullen ongetwijfeld onderweg zijn geweest (en wie weet wel meer dan alleen normale arrestatie teamsquote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:25 schreef Fixers het volgende:
Ik vind het wel merkwaardig dat er niet een beter getraind interventieteam is opgeroepen om hem af te voeren.
Heb je daar een bron van?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Die waren onderweg, maar toen deed zich een opening voor en nam de politie het heft in eigen hand.
dat laatste kan je niet weten. Er is niet over gecommunicerd. Dat wil niet zeggen dat ze het niet onderzocht hebben.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:04 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat ja, maar het hele incident inclusief de conversatie tussen Tarik en de NOS medewerker etc. het briefje en het negeren van de dreigingen van bommen kwam erg onrealistisch over imo.
Het alternatief? Geen idee ik ben geen politieagent, maar de dreiging van 5 andere gewapende mannen en radioactieve bommen in het land ga je toch niet zomaar negeren lijkt me, tenzij .....quote:Op zaterdag 20 juni 2015 17:51 schreef kalinhos het volgende:
Oh bedoel je t zo. Maar wat was t alternatief?
Snap ik. Maar hoe kan je dan - en ik vraag dit oprecht zonder steken onder water of wat dan ook - de actie van de politie vreemd vinden, als je zelf geen alternatief zou weten?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 17:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het alternatief? Geen idee ik ben geen politieagent, maar de dreiging van 5 andere gewapende mannen en radioactieve bommen in het land ga je toch niet zomaar negeren lijkt me, tenzij .....
Vindt jij het niet vreemd dan? Een dreiging van bommen met radioactief avfal en nog 5 bewapende mannen rond het pand (volgens het briefje) en dan gewoon de studio binnenstormen en Tarik overmeesteren? Stel nou dat Tarik wel een echt wapen had en niet zomaar zijn pistool op de grond zou gooien. Dan was er een kans dat we live een bloedbad hadden gezien, bij alle andere terroristische acties wordt al het bloed geblurred en ge-edit, maar de NOS/politie riskeert een live bloedbad en mogelijk bommen die afgaan elders? Lijkt me dat je in dat soort situaties uiterst voorzichtig moet handelen en dat de politie/ME daar standaard protocollen voor heeft over hoe te handelen. De situatie was niet dreigend in de studio want Tarik stond rustig te keuvelen met de NOS medewerker en vertelde hem dat hij geen geweld wilde gebruiken dus ja om dan toch zo binnen te stormen vind ik nogal merkwaardig tenzij je weet dat er geen dreiging is.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:25 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Snap ik. Maar hoe kan je dan - en ik vraag dit oprecht zonder steken onder water of wat dan ook - de actie van de politie vreemd vinden, als je zelf geen alternatief zou weten?
Duidelijk hebben ze dat geweten. Maar hoe?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:00 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
dus ja om dan toch zo binnen te stormen vind ik nogal merkwaardig tenzij je weet dat er geen dreiging is.
Ik vond bijna alles eigenlijk vreemd die avondquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:00 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Vindt jij het niet vreemd dan? Een dreiging van bommen met radioactief avfal en nog 5 bewapende mannen rond het pand (volgens het briefje) en dan gewoon de studio binnenstormen en Tarik overmeesteren? Stel nou dat Tarik wel een echt wapen had en niet zomaar zijn pistool op de grond zou gooien. Dan was er een kans dat we live een bloedbad hadden gezien, bij alle andere terroristische acties wordt al het bloed geblurred en ge-edit, maar de NOS/politie riskeert een live bloedbad en mogelijk bommen die afgaan elders? Lijkt me dat je in dat soort situaties uiterst voorzichtig moet handelen en dat de politie/ME daar standaard protocollen voor heeft over hoe te handelen. De situatie was niet dreigend in de studio want Tarik stond rustig te keuvelen met de NOS medewerker en vertelde hem dat hij geen geweld wilde gebruiken dus ja om dan toch zo binnen te stormen vind ik nogal merkwaardig tenzij je weet dat er geen dreiging is.
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:19 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Duidelijk hebben ze dat geweten. Maar hoe?
Nou vooruit dan maar weer, het kan van alles zijn geweest maar ik hou het maar op een hoax. In scene gezet zeg maar.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vond bijna alles eigenlijk vreemd die avond
Maar je impliceert iets met jouw visie op het politie optreden maar je bent weinig concreet. Kan je iets duidelijker zijn?
Integendeel, ze hadden het genie wijsgemaakt dat het live was maar zette hem neer in een lege studio. Mensen thuis wisten van niets totdat na zoveel minuten "even geduld alstublieft" het zaakje alweer was opgelost.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De NOS zond de beelden toch live uit?
Nou ik hoop het niet want dat was wel de meest gare hoax ever. Compleet prutswerk en dat zonder een boodschap en doelquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:32 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
[..]
Nou vooruit dan maar weer, het kan van alles zijn geweest maar ik hou het maar op een hoax. In scene gezet zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |