abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158438979
Er schijnt iets aan de hand te zijn op het Mediapark. Volgens mij redelijk uniek dat het journaal op zwart gaat?

Het zou gaan om Tarik Zahzah
Een 19-jarige student van de TU Delft, geboren in Zoetermeer.

Topicreeks: Wat is aan de hand met het journaal?
http://www.nu.nl/media/39(...)ij-nos-journaal.html
• Live updates: Gewapende man in studio NOS
• Video NOS: http://nos.nl/artikel/201(...)s-binnendringer.html

Brief die aan medewerkers is gegeven door man met pistool

Echt, of valse vlag?

Zo te lezen gaat zijn speech over het financiële systeem?

pi_158439027
Wat is de uitspraak?
pi_158439075
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:49 schreef Leonos het volgende:
Wat is de uitspraak?
40 maanden cel voor Tarik Z.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_158439149
Waarvan 24 mnd voorwaardelijk. Het was 30mnd waarvan 15 voorwaardelijk. Netto kost het hem dus 1 extra maand
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_158452904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:47 schreef Lavenderr het volgende:
Er schijnt iets aan de hand te zijn op het Mediapark. Volgens mij redelijk uniek dat het journaal op zwart gaat?

Het zou gaan om Tarik Zahzah
Een 19-jarige student van de TU Delft, geboren in Zoetermeer.

Topicreeks: Wat is aan de hand met het journaal?
http://www.nu.nl/media/39(...)ij-nos-journaal.html
• Live updates: Gewapende man in studio NOS
• Video NOS: http://nos.nl/artikel/201(...)s-binnendringer.html

[ afbeelding ]

Brief die aan medewerkers is gegeven door man met pistool
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Echt, of valse vlag?

Zo te lezen gaat zijn speech over het financiële systeem?

[ afbeelding ]
Mja, ik denk dat iedereen zich die avond zat af te vragen wat hij nou te vertellen had.

Denk dat het gros van de bevolking zat van 'damn...' _O-

Wellicht hadden we een soort van speech als deze kunnen verwachten?
-
pi_158455425
Ik denk dat een speech a la Blatter gisterochtend meer in de goede richting zal komen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_158456040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:39 schreef kalinhos het volgende:
Ik denk dat een speech a la Blatter gisterochtend meer in de goede richting zal komen.
Zucht...

===========================================================================
De advocaat van Tarik Z., de man die eerder dit jaar met een neppistool het NOS-gebouw binnendrong en zendtijd wilde, heeft op verzoek van zijn cliënt de geplande toespraak openbaar gemaakt. Tarik legt onder meer uit waarom hij tot zijn daden is gekomen.

Hij zegt dat informatie bewust wordt gemanipuleerd en dat er propaganda wordt uitgezonden. Er wordt in beelden geknipt en de ondertiteling zou vaak onjuist zijn. Tarik stelt bovendien dat de NOS fungeert als inlichtingendienst.

Tarik Z. kreeg in juli 2,5 jaar cel, waarvan 15 maanden voorwaardelijk voor gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit. Zowel Tarik als het OM gaan in hoger beroep.

Hieronder de speech:

Informatiedeling met Tarik

Tarik heeft het Nederlandse volk willen waarschuwen voor de onvolledige, onbetrouwbare en eenzijdige informatie – of beter desinformatie – van de media met betrekking tot de fundamenten van het huidige monetaire systeem en de inhumane gevolgen ervan. Volgens Tarik is dit gegeven te verklaren door de uitstrekkende macht van en grootschalige manipulatie door de Nederlandse Omroep Stichting, de NOS.

......................................

De NOS doet zich voor als Nederlands meest betrouwbare presentator van nieuws omdat zij een publieke omroep is. Het regisseren en met name moniteren is echter lange tijd overgelaten aan het Amerikaanse Fox dat bekendstaat om haar eenzijdige berichtgeving. Fox was zelfs met haar eigen studio’s gehuisvest op de begane grond van het NOS-gebouw. Fox had – naast enkele Nederlandse medewerkers – gewoon haar eigen van origine Amerikaanse team. De NOS is schuldig geweest aan pro-Amerikaanse berichtgeving. Een voorbeeld hiervan is het zo knippen en plakken van beelden dat president Poetin – naar aanleiding van een door een journalist kritisch gestelde vraag over de situatie in Oekraïne – lijkt weg te lopen. In werkelijkheid – zoals op de volledige beelden is te zien – staat hij de pers netjes te woord. De NOS liep overigens te pronken met het binnenhalen van Fox. Fox is echter redelijk recent vertrokken, omdat zij niet tevreden was met de snelheid van de verbindingen van de NOS. Fox is toen overgestapt naar Infostrada, waarna de NOS als wraakactie Fox ging pesten door het saboteren van fibers. Zo heeft in Nederland een tijdje de Super Bowl finale eruit gelegen met een miljoenen schadeclaim tot gevolg.

hier verder: http://erwinlensinkvrij.n(...)et-nos-journaal.html
-
pi_158458108
Blatter-speech dus. Tekst was in juli al bekend
pi_158460589
Vreemde topictitel anno nu. En die speech is niet specifiek en wel een beetje summier om een studio mee te overvallen. Sowieso moet iemand die nauwelijks droog achter de oren is niet menen dat hij als alwetend alles begrijpt. Ik dacht vroeger ook dat ik precies wist hoe het zat, maar de jaren brengen meer grijze opties dan zwart en wit. Iedereen doet maar wat, we hebben systemen voor houvast maar "everyone is fighting their own fight".
pi_158460676
Effectief een ruim jaar zitten voor gewapende gijzeling. Komt ie goed mee weg.
pi_158464404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 06:34 schreef Jigzoz het volgende:
Als ie er geen 'gekkie' verhaal van had gemaakt zoals nu was het denk ik ook hoger uitgevallen.
pi_158464437
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 05:28 schreef Beathoven het volgende:
Sowieso moet iemand die nauwelijks droog achter de oren is niet menen dat hij als alwetend alles begrijpt. Ik dacht vroeger ook dat ik precies wist hoe het zat, maar de jaren brengen meer grijze opties dan zwart en wit. Iedereen doet maar wat, we hebben systemen voor houvast maar "everyone is fighting their own fight".
Mooie omschrijving van een groot deel van de extreme complottheoristen (dat is geen woord ;().
pi_158465579
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Mooie omschrijving van een groot deel van de extreme complottheoristen (dat is geen woord ;().
Het zijn allemaal tieners en twintigers die voor hun primitieve begrip van de wereld bereid zijn om je een pistool tegen het hoofd te duwen. BNW types heb je in alle culturen, en overal is de insteek net een beetje anders. Mijn communistische kennis die het "echte" communisme wil in Turkije ziet alleen een rooskleurig utopie. We hadden het laatst over valkuilen en toen zag hij dat het wel even wat meer werk zou kosten om hele systemen door andere te vervangen. Zo'n Tariq zal ook wel z'n oplossingen hebben. Maar zo'n jongen zit als hij ouder is waarschijnlijk eens te reflecteren en dan ziet hij ook wel in dat een utopie een streven is en geen doel.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 23-12-2015 12:44:53 ]
pi_158468988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 06:34 schreef Jigzoz het volgende:
Dat is ook zo.

Echter had hij geen kwaad in de zin ermee, dat is wel duidelijk.

Maar inderdaad, het is niet de bedoeling dat men klakkeloos met wapens overal naar binnen loopt om de boel te gaan gijzelen nee.
-
pi_158476301
Maar goed, de gemiddelde mediaconsument die ziet natuurlijk een man met wapen die een studio is binnengevallen.

Leuk dat hij achteraf dan zogenaamde eerlijke motieven had maar dat doet niets af aan de daad waarbij hij met een nepwapen op mensen af is gestapt en onder bedreiging zijn zin wilde doordrukken.

Zijn statement zou overigens zo in een topic hier kunnen passen, heeft wel wat raakvlakken met wat hier weleens gepost wordt.
pi_158481972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:11 schreef ChrisCarter het volgende:
Maar goed, de gemiddelde mediaconsument die ziet natuurlijk een man met wapen die een studio is binnengevallen.

Leuk dat hij achteraf dan zogenaamde eerlijke motieven had maar dat doet niets af aan de daad waarbij hij met een nepwapen op mensen af is gestapt en onder bedreiging zijn zin wilde doordrukken.

Zijn statement zou overigens zo in een topic hier kunnen passen, heeft wel wat raakvlakken met wat hier weleens gepost wordt.
ik denk dat het wel wat meer dan raakvlakken heeft. Vraag me af of hij hier niet meeloerde en / of meeposte.

Die jongen heeft teveel anonymous clips bekeken en zag het waarschijnlijk al helemaal voor zich dat hij Nederland wel even zou vertellen hoe het volgens hem zat. Voor zo'n groentje een spannend boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')