abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149363203
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:05 schreef agter het volgende:

[..]

Een arm boek is altijd weerloos. Je kunt het interpreteren zoals je wilt.
Nee, maar dat is juist de sharia die voor het Salafisme de grondslag legt voor wetgeving. Dat zeg ik juist, de sjiiten staan open voor interpretatie maar de salafistische vertakking van het soennitische gedachtegoed niet. Omdat zij vinden dat de woorden van Mohammed niet vrij staan voor interpretatie.
pi_149363217
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:02 schreef reformatorisch het volgende:

[..]

Als je van pappen en nat houden houdt, dan staat dit jouw niet aan nee
Jouw reacties slaan als een tang op een varken. Heeft niks te maken met pro of anti, links of rechts, je redenaties en argumenten zijn op zijn best belabberd.
pi_149363224
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:07 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Kan geen kwaad om wat ISIS bolwerken hard te raken.
Ja, goed plan man, onschuldige mensen vermoorden.

Of denk jij dat die ISIS-terroristen niet zo slim zijn om net als Hamas tussen de gewone bevolking te gaan zitten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149363227
Wie koopt die olie eigenlijk van IS? Ze moeten het kunnen afzetten op een of andere manier, contracten onderhandelen, betrekkingen onderhouden etc.
Make my day!
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:08:44 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149363229
ISIS = islam, alleen een ranzige fatalistische tak er van die met wortel en al moet worden geëlimineerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149363243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:07 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Nee, maar dat is juist de sharia die voor het Salafisme de grondslag legt voor wetgeving. Dat zeg ik juist, de sjiiten staan open voor interpretatie maar de salafistische vertakking van het soennitische gedachtegoed niet. Omdat zij vinden dat de woorden van Mohammed niet vrij staan voor interpretatie.
En daar begint het 'gedonder'
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
pi_149363260
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:09 schreef reformatorisch het volgende:

[..]

En daar begint het 'gedonder'
Hetzelfde gebeurde en gebeurt nog met andere religies.
pi_149363265
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jouw reacties slaan als een tang op een varken. Heeft niks te maken met pro of anti, links of rechts, je redenaties en argumenten zijn op zijn best belabberd.
Is dat jouw bijdrage joh?
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
pi_149363270
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:06 schreef UpsideDown het volgende:
ISIS is een terroristische groepering, moslims of geen moslims doet er weinig toe.
Wil je nu zeggen dat de beweegredenen van terreurdaden niet van belang zijn? Ik neem aan dat inzicht verkrijgen in de oorzaak van het probleem strategisch meer voordelen oplevert omdat het meestal sneller leidt tot een passende oplossing...
pi_149363281
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:08 schreef agter het volgende:
Wie koopt die olie eigenlijk van IS? Ze moeten het kunnen afzetten op een of andere manier, contracten onderhandelen, betrekkingen onderhouden etc.
Goeie vraag.

Ik denk eerder dat ze gewoon een gebied in handen hebben waar de olieproductie gewoon doordraait. Maar het fijne weet ik er niet van, ben wel benieuwd hoe die lui zich daarmee financieren.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 4 februari 2015 @ 18:10:45 #61
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149363283
quote:
13s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, goed plan man, onschuldige mensen vermoorden.

Of denk jij dat die ISIS-terroristen niet zo slim zijn om net als Hamas tussen de gewone bevolking te gaan zitten?
:'(

Beetje hetzelfde als lopen janken over burgerdoden toen Engelse vliegtuigen Duitse steden plat bombardeerden tijdens WO2.
Say what?
pi_149363285
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hetzelfde gebeurde en gebeurt nog met andere religies.
Wat voert de boventoon?
pi_149363286
quote:
11s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"de" islam? :')
De koran bedoelde ik.
pi_149363331
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:10 schreef reformatorisch het volgende:

[..]

Is dat jouw bijdrage joh?
Ik lees hoe jij reageert op argumenten van anderen en je reacties slaan nergens op.Dat is mijn bijdrage ja.
pi_149363345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:10 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

:'(

Beetje hetzelfde als lopen janken over burgerdoden toen Engelse vliegtuigen Duitse steden plat bombardeerden tijdens WO2.
Exact, dat vond jij ook wel kies? Onschuldige Duitsers vermoorden?

woensdag 4 februari 2015 @ 18:14:26 #66
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149363380
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:10 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat de beweegredenen van terreurdaden niet van belang zijn? Ik neem aan dat inzicht verkrijgen in de oorzaak van het probleem strategisch meer voordelen oplevert omdat het meestal sneller leidt tot een passende oplossing...
De oorzaak is de burgeroorlog in Syrië en Irak waar salafistjes gebruik van hebben gemaakt, onder controle van Saddam en Assad gebeurde dit niet. Radicale moslims waren er altijd al, alleen kregen die geen kans om hun zieke wereldbeeld om te zetten naar de praktijk.
Say what?
pi_149363391
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:10 schreef Inspireme het volgende:

[..]

De koran bedoelde ik.
Dat staat er los van, in iedere samenleving komen wetsovertreders en komt corruptie voor. In principe leven zij (IS/Al Qaida maar ook Saoedie-Arabië) volgens de sharia. Dat is de wet die zij toepassen en waar zij toezicht op houden dat andere zich naar deze wet gedragen (en anders onthoofden)
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:14:48 #68
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149363394
quote:
12s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helaas pindakaas
Say what?
pi_149363403
quote:
12s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Veel slechter word je er ook niet van.
pi_149363447
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:08 schreef agter het volgende:
Lol, ik typte in Google "Who buys" en de eerste was "..oil from is".

Volgens de eerste link vooral lokale business en er wordt naar Turkije gesmokkeld. (Met de bewering dat de grenswacht een oog dicht doet). Ook de koerden schijnen zelfs te kopen (want goedkoop).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 18:18:40 ]
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:18:01 #71
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149363473
Bij de ruim 600 luchtaanvallen op Kobani zijn vrijwel geen burgers omgekomen, terwijl de halve stad plat ligt. Het kan dus prima zonder burgerslachtoffers.
Say what?
pi_149363477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:14 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Helaas pindakaas
Leren van de geschiedenis vind jij maar dom en "helaas pindakaas"?

Waarom dan uberhaupt bombarderen? Als het je toch niet uitmaakt dat niet-ISIS-onschuldigen sterven, kun je ze net zo goed laten afslachten door ISIS, niet?

Of wil jij gewoon het militair-industrieel complex spekken?

"Dear muslims in Syria and Iraq, we are going to bomb you to death because we don't like ISIS to kill you. It's in your best interest, inshallah"

:')

pi_149363488
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:14 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De oorzaak is de burgeroorlog in Syrië en Irak waar salafistjes gebruik van hebben gemaakt, onder controle van Saddam en Assad gebeurde dit niet. Radicale moslims waren er altijd al, alleen kregen die geen kans om hun zieke wereldbeeld om te zetten naar de praktijk.
Salafisten zijn inderdaad tegen de koningshuizen en het gezag van de regeerders omdat zij vinden dat alleen de Koran de wet mag bepalen. Maar daardoor is het nog wel een probleem met een groep binnen het islamitisch geloof.. waar overigens andere islamieten een hele hoop last van ondervinden, maar wij ook. Daarom is het wel belangrijk om het beestje bij zijn naam te durven noemen.
pi_149363509
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:18 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Salafisten zijn inderdaad tegen de koningshuizen
Niet alle salafisten. Er zijn genoeg salafisten die het Saoedische koningshuis aanbidden.
pi_149363534
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:19 schreef Irakees het volgende:

[..]

Niet alle salafisten. Er zijn genoeg salafisten die het Saoedische koningshuis aanbidden.
Ja, met uitzondering van Saoedi-Arabië inderdaad. Omdat zij ook de sharia hanteren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')