Link naar het volledige filmpje: http://www.dumpert.nl/med(...)ordaanse_piloot.htmlquote:Jordanië bevestigt dat Islamitische Staat de Jordaanse piloot die was gegijzeld, heeft gedood. De terreurgroep heeft een video verspreid waarop beelden te zien zijn van een gruwelijke executie; de piloot wordt in brand gestoken.
Op de video van 22 minuten is onder meer te zien dat de piloot langs de plekken wordt geleid die hij zou hebben gebombardeerd. De commentaarstem bij de film zegt onder meer dat de Jordaanse regering een "agent van de zionisten" is.
De video eindigt met beelden waarop de piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat en sterft. De authenticiteit van de video is niet bevestigd, maar volgens correspondent Sander van Hoorn lijkt dat het geval te zijn.
Koning Abdullah
Een familielid van de piloot zegt tegen persbureau Reuters dat de topman van het Jordaanse leger de boodschap heeft overgebracht dat IS de piloot heeft gedood.
De Jordaanse koning Abdullah was in de Verenigde Staten toen het nieuwe bekend werd. Hij breekt zijn bezoek af om terug te keren naar zijn land.
Een woordvoerder van het Jordaanse leger zegt overigens dat de piloot al op 3 januari is gedood. Waar hij dat op baseert, is onduidelijk.
De piloot viel eind december in handen van IS. Hij stortte met zijn straaljager neer in het water bij de Syrische stad Raqqa, de hoofdstad van het door IS uitgeroepen kalifaat.
Jordanië maakt deel uit van de internationale coalitie die de terreurgroep bestrijdt.
De piloot was een van de zestien buitenlandse gijzelaars die in handen zijn van IS.
http://nos.nl/artikel/201(...)levend-verbrand.html
Vind je? Moslims die moslims vermoorden, maar de discussie heeft zich nu gericht op het (waan)idee dat miljoenen Westerse moslims de moslims die moslims vermoorden gaan steunen.quote:
Niet; goedkeurt. Ze begrijpt waarom het is gedaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:07 schreef NanaVonB het volgende:
Het feit dat zij terrorisme goedkeurt omdat zij het niet eens is met de vrijheid van meningsuiting zegt mij voldoende. Als zij vindt dat er geen plaats is in een vrije democratie voor mensen die kritiek hebben op bepaalde religies en dat zelfs in de vorm van fundamenteel moslim extremisme goedkeurt dan ben je misschien nog geen extremist, maar het gedachtegoed an sich is wel extremistisch, of vind jij dergelijke uitspraken niet onder extremistisch gedachtegoed vallen?. @El_Matador
Waar heb je het over? Islam?... want ik denk dat je het soennitische salafisme bedoelt.. Het niet concretiseren van bepaalde groeperingen roept toch wel een beetje onnozelheid op...Als je een uitspraak ergens over wilt doen, neem ik aan dat je over datgene waar je iets over wilt zeggen, het nodige hebt uitgezocht alvorens je de mening tot uiting brengt..quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:08 schreef reformatorisch het volgende:
Toch grappig dat ik oa maar blijf horen, dat het zo'n vredige godsdienst is.
maar wij komen er gelukkig nu maar (wederom) achter dat dit niet het geval
is.
"Terecht, die aanslag op die cartoonisten; met religie moet je niet spotten"quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet; goedkeurt. Ze begrijpt waarom het is gedaan.
En nee, ik vind het niet "extremistisch", wat is dat uberhaupt?
Het is een andere mening, zoals ik die ook heb dan veel mensen op bepaalde vlakken.
Ze zei er wel bij dat het niet de beste oplossing is en dat ze de aanslag zelf veroordeelt, maar ze begreep wel waarom, en dat standpunt hield ze vast nadat ik mijn liberale visie had laten weten.
Geen reden om haar "uit te zetten" (waarheen? het is haar eigen land) of andere "extremistische" plannetjes.
Mijn katholieke oma van 90 zou hetzelfde gezegd kunnen hebben.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:13 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
"Terecht, die aanslag op die cartoonisten; met religie moet je niet spotten"
"Terecht" impliceert goedkeuring.
Dat was wat snel geschreven. Ze begrijpt (entiendo) waarom het gedaan is. Al was ze het niet eens met het vermoorden. Maar de achterliggende motivatie begrijpt ze.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:13 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
"Terecht, die aanslag op die cartoonisten; met religie moet je niet spotten"
"Terecht" impliceert goedkeuring.
O je wilt dus zeggen dat alleen het salafisme problemen veroorzaken, dus er zijn volgens jouw dus geen sjiitische of soennistisch (e.d.) terreurgroepen, ik concludeer jij leest dus geen krantenquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:11 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Islam?... want ik denk dat je het soennitische salafisme bedoelt.. Het niet concretiseren van bepaalde groeperingen roept toch wel een beetje onnozelheid op...Als je een uitspraak ergens over wilt doen, neem ik aan dat je over datgene waar je iets over wilt zeggen, het nodige hebt uitgezocht alvorens je de mening tot uiting brengt..
lekkere familie heb jij dan. Uitzetten heb ik nooit in de mond genomen, maar het past niet binnen de westerse normen en waarden om de vrijheid van meningsuiting te willen snoeren met geweld.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:14 schreef agter het volgende:
[..]
Mijn katholieke oma van 90 zou hetzelfde gezegd kunnen hebben.
Ook maar uitzetten?
Precies.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:21 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
lekkere familie heb jij dan. Uitzetten heb ik nooit in de mond genomen, maar het past niet binnen de westerse normen en waarden om de vrijheid van meningsuiting te willen snoeren met geweld.
Salafisme is een stroming binnen de soennitische opvattingen. IS, Al Qaida en Hamas zijn onder andere soennitisch.. Je moet wel goed lezen voordat je reageert....quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:20 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
O je wilt dus zeggen dat alleen het salafisme problemen veroorzaken, dus er zijn volgens jouw dus geen sjiitische of soennistisch (e.d.) terreurgroepen, ik concludeer jij leest dus geen kranten
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-angst-voor-IS.dhtmlquote:Emiraten houden piloten aan de grond uit angst voor IS
De Verenigde Arabische Emiraten (VAE) hebben hun deelname aan luchtaanvallen op Islamitische Staat (IS) in Irak en Syrië opgeschort. Het Arabische land vreest dat zijn piloten hetzelfde overkomt als de Jordaanse straaljagerpiloot Moaz al-Kasasbeh, mochten zij neerstorten en in handen vallen IS-strijders.
Moaz al-Kasasbeh viel in handen in december in handen van IS bij de Syrische stad Raqqa. Hij vloog boven de hoofdstad van het IS-kalifaat om daar bommen te werpen. Hij werd gisteren levend verbrand door de extremisten.
Ik neem aan dat het goedkeuren en supporten van geweldmisbruik iets anders is dan alleen je mening uiten. Waarom denk je anders dan Asscher anders onderzoek heeft laten doen naar opvattingen onder de Islamitische en Turkse jongeren?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef agter het volgende:
[..]
Precies.
Ook zij mag haar mening hebben. Net als jij.
Voorheen dachten ze dat er een rode loper voor ze werd uitgeroldquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:26 schreef Irakees het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-angst-voor-IS.dhtml
Ja man, de refo's zouden ook heel vredig zijn als ze een eigen staat kregen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:08 schreef reformatorisch het volgende:
Toch grappig dat ik oa maar blijf horen, dat het zo'n vredige godsdienst is.
maar wij komen er gelukkig nu maar (wederom) achter dat dit niet het geval
is.
Nee, het IS een mening. Waarom moeten "meningen passen in "de" samenleving"??quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:27 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het goedkeuren en supporten van geweldmisbruik iets anders is dan alleen je mening uiten.
Tijd dus om dit onderzoek ook eens te doen in bejaardentehuizen en verpleegtehuizen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:27 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het goedkeuren en supporten van geweldmisbruik iets anders is dan alleen je mening uiten. Waarom denk je anders dan Asscher anders onderzoek heeft laten doen naar opvattingen onder de Islamitische en Turkse jongeren?
Pil van Drion voor allen met een "verkeerde" mening.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:30 schreef agter het volgende:
[..]
Tijd dus om dit onderzoek ook eens te doen in bejaardentehuizen en verpleegtehuizen.
Onthoofding ben ik meer voor. Maar dan met de guillotine...quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pil van Drion voor allen met een "verkeerde" mening.
Want zo beschaafd, tolerant en modern is het Westen nu eenmaal.
Gast, ga kijken waar er momenteel in de wereld conflicten zijn en waar die verziekte religie er de oorzaak is. Zijn er maar weinig momenteel waar dat niet het geval is. Ga ook hier kijken met welke bevolkingsgroepen we de meeste problemen ervaren en welke gewoon steevast en stug weigert zich aan te passen. Ik heb niets tegen mensen die zich normaal gedragen, die geen overlast of andere problemen veroorzaken. Degene die dat wel doen, ga lekker opzouten dan als je het hier zo verschrikkelijk vind.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik trol, prima TT en eens met je standpuntquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind je? Moslims die moslims vermoorden, maar de discussie heeft zich nu gericht op het (waan)idee dat miljoenen Westerse moslims de moslims die moslims vermoorden gaan steunen.
als zij dat zelf willen, dan moet dat kunnen. De pil van Drion is overigens zeer moeilijk om legitiem verstrekt te krijgen. Ik snap nu niet waarom jij het verhaal nu ineens in een heel ander kader plaatst. Ik zou het bijna plugging noemen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja dat geldt niet voor de sjiieten (en andere), maar hebben toch eigen terreur bewegingen het zit gewoon in het geloof niet in de stromingquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:25 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Salafisme is een stroming binnen de soennitische opvattingen. IS, Al Qaida en Hamas zijn onder andere soennitisch.. Je moet wel goed lezen voordat je reageert....
I thought so, dank je.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik trol, prima TT en eens met je standpunt
Tuurlijk heeft dat wel met de Islam te maken, het is een vertakking van het soennitisch salafistisch gedachtengoed. Zij willen korte mette maken met iedereen die de Profeet en de Koran niet als rechtmatige wetgever zien. Het is tevens kritiek op de koningshuizen en regeerders in het Midden Oosten die het niet zo nauw nemen met religie en hun banden met het Westen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
Mensen die nog steeds niet inzien dat ISIS niks met de islam te maken hebben
IS heeft alle gegevens (inclusief woonplaats/locatie) van de Jordaanse piloten bekend gemaakg. Ze hebben opgeroepen om hen te doden. Dat is wat anders dan het gevaar wat ze als piloot toch al lopen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Voorheen dachten ze dat er een rode loper voor ze werd uitgerold
Met een deel van de gelovigen, weet jij uberhaupt het verschil tussen Soennieten en Sjiiten? Het is het soennitische gedachtegoed dat de Koran Avans la lettre neemt, anders dan het progressievere gedachtegoed van het Sjitisme, dat de Koran niet letterlijk neemt, maar meer open staat voor interpretatie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:47 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Ja dat geldt niet voor de sjiieten (en andere), maar hebben toch eigen terreur bewegingen het zit gewoon in het geloof niet in de stroming
Religie is geen oorzaak, mensen zijn de oorzaak. Overal. Religie is niks substantieels, het heeft geen stem, geen wapens, niets. Daarbij beleven mensen religie anders, zeker bij de islam waar je verschillende stromingen hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:39 schreef Harlon het volgende:
[..]
Gast, ga kijken waar er momenteel in de wereld conflicten zijn en waar die verziekte religie er de oorzaak is.
Net als Wilders gooi je nu twee dingen door elkaar;quote:Zijn er maar weinig momenteel waar dat niet het geval is. Ga ook hier kijken met welke bevolkingsgroepen we de meeste problemen ervaren en welke gewoon steevast en stug weigert zich aan te passen.
Wat is "normaal gedragen"? Hoe definieer je dat? En iemand die zich -in jouw ogen- "abnormaal gedraagt", die moet uitgezet worden?quote:Ik heb niets tegen mensen die zich normaal gedragen, die geen overlast of andere problemen veroorzaken. Degene die dat wel doen, ga lekker opzouten dan als je het hier zo verschrikkelijk vind.
Nee, ze willen korte metten maken met iedereen die niet achter hun staat. Ze hebben ook een heleboel soennieten vermoordt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:50 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft dat wel met de Islam te maken, het is een vertakking van het soennitisch salafistisch gedachtengoed. Zij willen korte mette maken met iedereen die de Profeet en de Koran niet als rechtmatige wetgever zien. Het is tevens kritiek op de koningshuizen en regeerders in het Midden Oosten die het niet zo nauw nemen met religie en hun banden met het Westen.
Ok ik ga ook een groepje oprichten en in de naam van het jodendom mensen afslachten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:50 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft dat wel met de Islam te maken, het is een vertakking van het soennitisch salafistisch gedachtengoed. Zij willen korte mette maken met iedereen die de Profeet en de Koran niet als rechtmatige wetgever zien. Het is tevens kritiek op de koningshuizen en regeerders in het Midden Oosten die het niet zo nauw nemen met religie en hun banden met het Westen.
En dat is een goede reden om elkaar af te maken?, ze zijn toch broeders? behoren toch tot dezelfde Uma?..en verder had ik het niet (als je dat had gelezen) niet over een specifieke groep (dat is niet eens nodig ze doen er allemaal aan mee) 1 fout woordje over de profeet is al genoegquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:53 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Met een deel van de gelovigen, weet jij uberhaupt het verschil tussen Soennieten en Sjiiten? Het is het soennitische gedachtegoed dat de Koran Avans la lettre neemt, anders dan het progressievere gedachtegoed van het Sjitisme, dat de Koran niet letterlijk neemt, maar meer open staat voor interpretatie.
Soennieten die niet achter het salafisme staan ja. Dat doen AL Qaida en IS. Omdat je weer andere vertakkingen hebt binnen de soennitische gedachtegang.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:56 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Nee, ze willen korte metten maken met iedereen die niet achter hun staat. Ze hebben ook een heleboel soennieten vermoordt.
Nah kom op, Isaac. De gehersenspoelde onderlaag en de buitenlandse jihadisten zijn natuurlijk gewoon moslims.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ok ik ga ook een groepje oprichten en in de naam van het jodendom mensen afslachten.
zelden zoveel onzin gehoord, ga je inlezen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:58 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
En dat is een goede reden om elkaar af te maken?, ze zijn toch broeders? behoren toch tot dezelfde Uma?..en verder had ik het niet (als je dat had gelezen) niet over een specifieke groep (dat is niet eens nodig ze doen er allemaal aan mee) 1 fout woordje over de profeet is al genoeg
Als je van pappen en nat houden houdt, dan staat dit jouw niet aan neequote:Op woensdag 4 februari 2015 18:01 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
zelden zoveel onzin gehoord, ga je inlezen.
De Koran is grondslag voor de wetgeving van de sharia die gehanteerd wordt door IS... Dus de Islam heeft er heel veel mee te maken..quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nah kom op, Isaac. De gehersenspoelde onderlaag en de buitenlandse jihadisten zijn natuurlijk gewoon moslims.
Hoe het van hogerhand allemaal geregeld wordt en hoeveel invloed de CIA en andere (VSAmerikaanse) diensten erin hebben, staat daar verder los van.
Ontkennen dat ISIS met islam te maken heeft, lijkt me dikke onzin.
Het is wel wat ik eerder opmerkte; jij, moslim, sluit je dus NIET aan bij ISIS, dat terwijl DUTCHKO (en anderen hier) dat wel van jou verwachten.
Maar ze doen een heleboel dingen die in strijd zijn met de Islam.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:03 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
De Koran is grondslag voor de wetgeving van de sharia die gehanteerd wordt door IS... Dus de Islam heeft er heel veel mee te maken..
Een arm boek is altijd weerloos. Je kunt het interpreteren zoals je wilt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:03 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
De Koran is grondslag voor de wetgeving van de sharia die gehanteerd wordt door IS... Dus de Islam heeft er heel veel mee te maken..
jij kan het gewoon niet hebben dat mensen je aanspreken over het feit dat je uitspraken doet over zaken waar je weinig van weet. Heeft niks met pappen en nat houden te maken, maar ga je eerst inlezen over zaken VOORDAT je tot uitspraken komt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:02 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Als je van pappen en nat houden houdt, dan staat dit jouw niet aan nee
Kan geen kwaad om wat ISIS bolwerken hard te raken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:04 schreef Scorpie het volgende:
Jordanië wil IS helemaal kapot bombarderenhulde aan Jordanië
"de" islam?quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:04 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Maar ze doen een heleboel dingen die in strijd zijn met de Islam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |