Ik doe er zelf heel veel aan om dat te voorkomen, maar als ik dan een keer niet goed luister, een gesprek vermijd of niet kom opdagen voor een sociaal event ben ik weer anti-sociaal en moet ik dat weer aanhoren. Ik mag het probleem van mijn omgeving niet oplossen, het probleem moet ophouden te bestaan en dat kan gewoon niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar onderdeel van je persoon betekent niet dat je er niets aan zou kunnen doen, dan komt het eerder over als soort verslaving. Je kan er vanaf komen maar je moet er wel wat voor doen.
Niet dat het dus onderdeel is van je echte zijn / je genen en je er dus niet aan kan doen (heb het over die agressie / houding, niet over schizofreen zijn ansich)
Het is ook meer bedoeld als vraag.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:37 schreef Jibberism_ het volgende:
Dat kan. Maar dan lijk je me wel de laatste die er een oordeel over kan vormen, niet lullig bedoeld.
En wie ben jij exact dat jij wel even vaststelt dat het niets met zijn stoornis te maken heeft?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:37 schreef Magraw het volgende:
[..]
Sorry hoor maar Gewas doet het iets vaker dan "soms". In dit topic zijn de helft van zijn posts agressief getint. Een persoon die zo in het echt is zou ik echt niet als een vriendelijk persoon zien, ik krijg van zijn posts hier op internet al agressieve neigingen dus vind ik het niet zo gek dat mensen in het echt agressief op hem reageren. Dat komt niet door zijn stoornis maar doordat hij gewoon flink asociaal is. En als je niet in kan zien dat zijn posts geen normale reacties zijn dan heb je echt een bord voor je kop net zoals Gewas zelf heeft.
Ik heb zelf meerdere malen de afdelingen mogen zien en het is een veelvoorkomend symptoom. Wat niet wil zeggen dat iedereen het zo ervaart, maar er zijn er zeker een hoop. Stemmingswisselingen zijn nou eenmaal niet iets waar je vat op hebt, dat gebeurd vaak willekeurig en soms ook met enige aanleiding.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is ook meer bedoeld als vraag.
Daarbij, waarom mag ik nog oordelen over agressie in het algemeen. Ik vind dat je eigenlijk nooit agressie moet gebruiken om je punt duidelijk te maken, fysiek of enkel met woorden.
Ik vraag mij enkel af of de agressie onderdeel is van het ziektebeeld of dat het een gevolg is van de ziekte.
Okee, ik begreep de reactie ook al niet helemaal, dit is wat duidelijker.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is ook meer bedoeld als vraag.
Daarbij, waarom mag ik nog oordelen over agressie in het algemeen. Ik vind dat je eigenlijk nooit agressie moet gebruiken om je punt duidelijk te maken, fysiek of enkel met woorden.
Ik vraag mij enkel af of de agressie onderdeel is van het ziektebeeld of dat het een gevolg is van de ziekte/stoornis (weet niet waar het onder valt)
Fair enough, mijn reactie is ook niet helemaal tiptop.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:42 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
En wie ben jij exact dat jij wel even vaststelt dat het niets met zijn stoornis te maken heeft?![]()
Je lult maar wat uit je nek vent, sorry.
Ja ik zie dat ook. Vind ook dat ie wat reflecterend vermogen mist. Maar ik begrijp ook hoe lastig dat kan zijn. Was er ook nooit een ster in.
Wat je moet begrijpen is dat hij dingen anders ervaart. Al jaren. En dat vormt hem mede.
Alsof ie compleet uit zn dak staat te gaan hierEn dan jouw reactie, alsof dat een toonbeeld van gepaste woede is ofzo, en niet alleen naar hem maar nog maar mij toe ook.
Ga effe fietsen gast, echt.
Weer een stereotype FOK!er gespot, jij moet een grote pik hebben als men er zo makkelijk op kan trappen. Ben je nog niet eerder op FOK! geweest?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:57 schreef Magraw het volgende:
[..]
Fair enough, mijn reactie is ook niet helemaal tiptop.
Maar ik vind wel dat die bijna "compleet uit zn dak staat te gaan hier" ja. Aangezien ik aanneem dat hij dit topic maakt op een moment dat hij in een normale toestand is, en als deze reactie's zijn normale manier van omgang vind ik dat best wel verontrustend. Kijk als hij zo reageert terwijl hij aan het flippen is om het zo maar te zeggen kan ik er wat van begrijpen en dan snap ik dat het ook met schizofrenie te maken heeft. Maar hij maakt toch rustig een topic aan om erover te praten en is lijkt mij dan in een "normale" bui en dan vindt ik zijn reacties echt veels te heftig.
Kijk dat hij een politieagente uitscheldt (godverdomme) terwijl hij in een slechte bui is dat kan ik begrijpen, erg onbeleefd maar oke dat kan ik bevatten. Maar wanneer iemand in dit topic iets zegt over zijn houding dat hij iets meer zelfreflectie moet toepassen dan gelijk reageren met "stop met zanniken en drammen over mij" ofzoiets was het vindt ik echt ongepast terwijl hij nu naar mijn idee in een normale bui verkeerd. Dan zou je ondanks schizofrenie daar toch normaal op moeten kunnen reageren. Leuk is het niet maar ff op een rustige manier antwoorden kan toch.
Nee dat heb ik niet. Het is toch logisch dat wanneer men een topic maakt over schizofrenie of wat dan ook dat je reactie's krijgt die niet zullen aansluiten bij jouw mening? Als je dus meningen over een onderwerp vraagt moet je bereidt zijn om te accepteren dat sommige mensen er anders over denken. Hier moet je dan naar mijn mening in een beschaafde manier over kunnen praten inplaats van agressieve reacties.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:00 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Weer een stereotype FOK!er gespot, jij moet een grote pik hebben als men er zo makkelijk op kan trappen. Ben je nog niet eerder op FOK! geweest?
"Godverdomme" is trouwens geen schelden, dat is vloeken. "Paardenlul", "Klootzak", "Teringlijer" dat is schelden.
Iedereen komt bij het naar buiten gaan wel eens in contact met mensen die onvriendelijk of vervelend doen. Ik zou er niet te veel aandacht aan schenken en het gewoon van je af laten glijden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:22 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben assertiever geworden. Vroeger heb ik alles over me heen laten lopen en dat heeft nooit geholpen.
[..]
Klopt, ik maak me vaak te druk om wat andere mensen denken....
Ik heb idd (zware) medicatie en ik weet dat alcohol niet goed is, maar daar ben ik aan het werken.
[..]
True.
Maar toch... ik sta daar gewoon een beetje van het weer te genieten en dan opeens zo'n opmerking. Ik snap gewoon niet waarom mensen zich zo druk maken in het verkeer. Als ik bv een keer geen voorrang krijg interesseert het me niks en denk 'laat maar'.
Bedoel je nu dat die agent onvriendelijk deed of dat ze een slechte dag had omdat TS haar zo vriendelijk 'begroette' ?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Iedereen komt bij het naar buiten gaan wel eens in contact met mensen die onvriendelijk of vervelend doen. Ik zou er niet te veel aandacht aan schenken en het gewoon van je af laten glijden.
Iedereen, ook die politieagent, heeft wel eens een slechte dag moet je maar denken.
Dit is PRECIES juiste omschrijving.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:06 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Die problemen op straat die TS ervaart herken ik ook wel, al heb ik die al een tijd niet meer. Ik verwacht zelf ook niet dat als ik iets raars doe op straat dat mensen dat snappen, dat maakt me ook niets uit. Wat me tegenvalt is dat mensen waar ik wel gewoon mee spreek er vaak ook niets van snappen en zoiets hebben van "doe toch gewoon en stel je niet zo aan". Ze kunnen zich er geen enkele voorstelling bij maken dat je continu wordt geconfronteerd met gedachten, gevoelens, hallucinaties; die je zelf niet kan plaatsen.
Ik heb periodes gehad waarin ik, vooral in publieke plaatsen, mensen echt ongelovelijke enge gezichten op zag zetten. Mensen die schreeuwde, heel hard lachte, boos keken, en altijd maar weer naar mij. En dan moet je je daarna maar weer gaan beseffen dat dat niet echt was.
Momenteel is voor mij mijn problematiek goed draagbaar, maar mijn stressfactor is ook laag. Toch is het voor mij ook bijna onmogelijk een intensief gesprek langer dan een kwartier vol te houden; daarna kan je tegen me vertellen wat je wil, maar ik begrijp het toch niet meer. Dan schetter ik er 100x "wat zeg je?" uit, maar begrijpen of het überhaupt verstaan doe ik niet meer.
Ook had ik laatst nog dat ik dacht terwijl ik bij een vriend was dat ik een halfuur daarvoor ruzie met hem had gehad, dus ik wilde mijn excuses aanbieden, maar wat ik dacht wat er was gebeurd, was dus helemaal niet zo.
En dan verwachten mensen nog dat je normaal een 9-5 job neemt en maar even "normaal doet" en je niet zo aanstelt. Dat maakt het niet bepaald makkelijker.
Ik heb het er maar gewoon niet meer over met mensen.
Ik doe al jaren vrijwilligerswerk bij een sportvereniging.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:35 schreef Mishu het volgende:
Zou leuk vrijwilligerswerk wat voor je zijn?
Begrijp je post en je probleem welVeel kan je er echter niet aan doen.
Aan je post kan ik wel merken dat het goed met je gaat, dat is een goed teken. Je schrijft namelijk niet verward.
Hoe denk jij dat te weten eigenlijk?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:57 schreef Magraw het volgende:
[..]
Maar ik vind wel dat die bijna "compleet uit zn dak staat te gaan hier" ja. Aangezien ik aanneem dat hij dit topic maakt op een moment dat hij in een normale toestand is, en als deze reactie's zijn normale manier van omgang vind ik dat best wel verontrustend. Kijk als hij zo reageert terwijl hij aan het flippen is om het zo maar te zeggen kan ik er wat van begrijpen en dan snap ik dat het ook met schizofrenie te maken heeft. Maar hij maakt toch rustig een topic aan om erover te praten en is lijkt mij dan in een "normale" bui en dan vindt ik zijn reacties echt veels te heftig.
Kijk dat hij een politieagente uitscheldt (godverdomme) terwijl hij in een slechte bui is dat kan ik begrijpen, erg onbeleefd maar oke dat kan ik bevatten. Maar wanneer iemand in dit topic iets zegt over zijn houding dat hij iets meer zelfreflectie moet toepassen dan gelijk reageren met "stop met zanniken en drammen over mij" ofzoiets was het vindt ik echt ongepast terwijl hij nu naar mijn idee in een normale bui verkeerd. Dan zou je ondanks schizofrenie daar toch normaal op moeten kunnen reageren. Leuk is het niet maar ff op een rustige manier antwoorden kan toch.
Ik snap je punt ook welquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:57 schreef Magraw het volgende:
[..]
Hij doet al vrijwilligerswerk heb ik begrepen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:35 schreef Mishu het volgende:
Zou leuk vrijwilligerswerk wat voor je zijn?
Ik heb net het topic weer even doorgelezen. Ik heb niemand persoonlijk beledigd dus dan verwacht ik dat mensen dat ook bij mij niet doen. Maar goed, we zitten hier op FOK! natuurlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:06 schreef emptiness het volgende:
Weeral triest en typisch Fok! gedrag hier. Gewas opent een normaal topic in R&P, maar wordt vervolgens langs alle kanten aangevallen en uitgemaakt voor pauper en tokkie.
Hier zou ik ook ook agressief van worden.
[..]
Hij doet al vrijwilligerswerk heb ik begrepen.
Jij ziet niet dat mijn reactie een reactie is op die van haar? Als ik een aso of tokkie genoemd wordt moet ik maar vriendelijk reageren ofzo?quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je hebt het vast niet door, maar ook dit komt agressief over.
Dat is gelijk het verschil tussen jou en TS. Als ik dit topic zo doorlees dan lijkt het (en ik leg de nadruk op lijkt) dat TS andere verwachtingen heeft van wat andere mensen denken.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:06 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik verwacht zelf ook niet dat als ik iets raars doe op straat dat mensen dat snappen, dat maakt me ook niets uit.
Ik heb het er maar gewoon niet meer over met mensen.
Volgens mij heeft rhu jou niet zo genoemd, al helemaal niet in die ene post waar je die uiting deed.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 07:52 schreef Gewas het volgende:
[..]
Jij ziet niet dat mijn reactie een reactie is op die van haar? Als ik een aso of tokkie genoemd wordt moet ik maar vriendelijk reageren ofzo?
Die berg stront die ik telkens weer over me heen krijg in dit forum ben ik zo verschrikkelijk zat. En dan is dit zelfs nog een serieus forum.
Ik accepteer die beledigingen aan mijn adres gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Volgens mij heeft rhu jou niet zo genoemd, al helemaal niet in die ene post waar je die uiting deed.
Daarbij moet je ondertussen wel weten dat als je een topic opent op fok dat men een mening heeft over t onderwerp en evt ook over de TS zelf, of de combi.
Juist mooi de kans om men te laten zien dat ze geen gelijk hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |