Onverwacht. Het leek totaal geen ballentent te zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:37 schreef opperkleurder het volgende:
Volkscafé 't Kapiteintje in de Sint-Katelijnestraat is dicht. In de plaats komt een Bar Des Amis, een caféconcept dat komt overwaaien uit Gent. De nieuwe zaak opent op 21 maart 2014.
'des Amis'...ahum.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:37 schreef opperkleurder het volgende:
Volkscafé 't Kapiteintje in de Sint-Katelijnestraat is dicht. In de plaats komt een Bar Des Amis, een caféconcept dat komt overwaaien uit Gent. De nieuwe zaak opent op 21 maart 2014.
Zo'n naam is een garantie voor succes zou je zeggen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Onverwacht. Het leek totaal geen ballentent te zijn.
Pintje onthou ik welquote:Op woensdag 4 februari 2015 16:40 schreef DonRaja het volgende:
Ik zie dat de site van Georgette ook erg leerrijk is, al zijn van sommige woorden ook de vertalingen voor mij onbekend:
Brussel woordenlijst voor gebruik door niet-ingewijden
Ket - Kind
Alleď-Zullen!
Clette-Drifter
Castar-Sterke man
Bardaf-Boom
Dracher-Aan regen
Babbeleir-Babbelaars
Dikkenek-Pretentieuze mensen
Froucheleďr-Kieskeurig
Flamoutche-Vlaams
Curieuse neus-Bemoeials
Eękes bęękes !-Beurk !
Godferdoume !-Godverdomme
Faire de son Jan-Om te pronken
Peď-Mannen
Meď-Vrouwen
Pintje-Pils
Tichke-Liefdevolle bijnaam
Ouske ?-WAAR
Stoeffer-Opscheppers
Sale Ket-voal kette
Pottepeď-Grote drinkers
Schijlzat-Dronken
Zottekut-Lichtzinnige vrouwen
Manneke-Manneke
Zwanzeur-Gekscheerders
Tenę, tenę, tenę!-Nou, nou, nou
Ne pas savoir lŕ contre-Onmacht
Schijtzat is in castricum ook gewoon normaalquote:
Ik wilde dit ook juist opmerken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:47 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het zal misschien een typefout zijn, maar er staat schijLzat...
Ohquote:Op woensdag 4 februari 2015 16:47 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het zal misschien een typefout zijn, maar er staat schijLzat...
Brussel by far.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:50 schreef Elan het volgende:
Wat is leuker voor een dagje de hort op Antwerpen of Brussel?
dikkenek, manneke en pintje kende ik alquote:Op woensdag 4 februari 2015 16:40 schreef DonRaja het volgende:
Ik zie dat de site van Georgette ook erg leerrijk is, al zijn van sommige woorden ook de vertalingen voor mij onbekend:
Brussel woordenlijst voor gebruik door niet-ingewijden
Ket - Kind
Alleď-Zullen!
Clette-Drifter
Castar-Sterke man
Bardaf-Boom
Dracher-Aan regen
Babbeleir-Babbelaars
Dikkenek-Pretentieuze mensen
Froucheleďr-Kieskeurig
Flamoutche-Vlaams
Curieuse neus-Bemoeials
Eękes bęękes !-Beurk !
Godferdoume !-Godverdomme
Faire de son Jan-Om te pronken
Peď-Mannen
Meď-Vrouwen
Pintje-Pils
Tichke-Liefdevolle bijnaam
Ouske ?-WAAR
Stoeffer-Opscheppers
Sale Ket-voal kette
Pottepeď-Grote drinkers
Schijlzat-Dronken
Zottekut-Lichtzinnige vrouwen
Manneke-Manneke
Zwanzeur-Gekscheerders
Tenę, tenę, tenę!-Nou, nou, nou
Ne pas savoir lŕ contre-Onmacht
kortrijkquote:Op woensdag 4 februari 2015 16:50 schreef Elan het volgende:
Ik ken eigenlijk alleen Brussel goed. Maar het zal wel vergelijkbaar zijn, in Brussel zul je wat meer eurocraten tegenkomen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:50 schreef Elan het volgende:
Is een aardige uitvalsbasis om brouwerijen in die streek te bezoeken. Struise, Alvinne en Westvleteren o.a.quote:
Antwerpen is prima voor winkelen en een terrasje, maar Brussel heeft veel meer wat echt de moeite waard is om te zien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:52 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk alleen Brussel goed. Maar het zal wel vergelijkbaar zijn, in Brussel zul je wat meer eurocraten tegenkomen.
Gent en Brugge zijn overigens ook leuk. Maar het hangt ervan af wat je wil doen, goede kroegjes heb je in elk Belgisch gehucht wel...quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Onzin.
Was laatst in Oostende dat is wel tof, stuk meer glamour dan Scheveningen
Gent is leuker (levendig studentenstadje), Brugge is mooier (net een openluchtmuseum).quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Gent en Brugge zijn overigens ook leuk. Maar het hangt ervan af wat je wil doen, goede kroegjes heb je in elk Belgisch gehucht wel...
Brugge was ook tof daar zijn we langs gereden naar Oostende maar leek wel veel op Amsterdam parkeren was net zo'n drama en duur.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Gent en Brugge zijn overigens ook leuk. Maar het hangt ervan af wat je wil doen, goede kroegjes heb je in elk Belgisch gehucht wel...
Over homobarren gesproken; al eens ooit bij Georgette in Brussel geweest?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:40 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zo'n naam is een garantie voor succes zou je zeggen.
Bar Des Amis vind ik meer de naam voor een homobar.
In Brussel wordt jij wel in elkaar geslagen. In Antwerpen trouwens ook denk ik.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:50 schreef Elan het volgende:
quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:59 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
In Brussel wordt jij wel in elkaar geslagen. In Antwerpen trouwens ook denk ik.
Dat heeft je goffetomme een fortuin gekost. Dat kan niet anders. Wat heb je allemaal op de kop weten te tikken?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:01 schreef Elan het volgende:
Lans mijn Megaman collectie is compleet nu heb ze allemaal
Zeker duurquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:01 schreef Elan het volgende:
Lans mijn Megaman collectie is compleet nu heb ze allemaal
Ik in Ieper met middelbare schoolquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:01 schreef Insomnia_ het volgende:
Nog nooit in belgische stad geweest buiten antwerpen
Begraafplaatsen WOI?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:03 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik in Ieper met middelbare school
NES 1 t/m 6 alles samen 300quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:02 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Dat heeft je goffetomme een fortuin gekost. Dat kan niet anders. Wat heb je allemaal op de kop weten te tikken?
Wij zijn vaak in België te vinden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:01 schreef Insomnia_ het volgende:
Nog nooit in belgische stad geweest buiten antwerpen
Alles boxed?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:05 schreef Elan het volgende:
[..]
NES 1 t/m 6 alles samen 300
7 is alleen Japans/ Famiconkostte 15 euro
X 40
X2 70
X3 170
Valt dus alles mee
Mooi 20 jaar oppotten en dan verkopenquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:05 schreef Elan het volgende:
[..]
NES 1 t/m 6 alles samen 300
7 is alleen Japans/ Famiconkostte 15 euro
X 40
X2 70
X3 170
Valt dus alles mee
Het was vorig jaar de 100 jarige 'verjaardag' van de start van de Groote Oorlog en je werd er echt mee doodgegooid hier. Ik vrees 2018 al...quote:
Nee joh cassette only, heb die zilvervisjes die maken hier alles stuk van papier.quote:
Mapima?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee joh cassette only, heb die zilvervisjes die maken hier alles stuk van papier.
- Mapima.
Opzich wel terechtquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:06 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het was vorig jaar de 100 jarige 'verjaardag' van de start van de Groote Oorlog en je werd er echt mee doodgegooid hier. Ik vrees 2018 al...
Of was het sanasoufiquote:
WO2 is interessanter voor ons.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ww1 was op veel vlakken wel machtig interessant.
Uit nederlands perspectief ja. Al heeft het natuurlijk wel het een en ander met elkaar te makenquote:
Oh dat is een user... is vast een suri danquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Of was het sanasoufi
Er was zo'n figuur die bang was voor die beestjes F&F / Worden baby zilvervisjes groter? en dat x100 topics
Uit Feyenoordperspectiefquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Uit nederlands perspectief ja. Al heeft het natuurlijk wel het een en ander met elkaar te maken
Mocro, enorme dramakipquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:11 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Oh dat is een user... is vast een suri dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |