Je bent je er van bewust dat ongeschoold personeel voornamelijk schildert op een booreiland?quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:55 schreef tailfox het volgende:
Ik ben een school dropout.
Havo wel gehaald maar volgend jaar weer HBO proberen.
Dit duurt nog 7 maanden.
Nu las ik over booreilanden.
Zover ik begreep kan ik er werken doordat ze ongeschoolde mensen aannemen.
Leuk van die sites maar namen en waar je kan solliciteren nee hoor nergens te vinden.
Ik heb geen probleem mee als het ver is. Nooit heimwee gehad en wordt nu al (nog niet eens een week gestopt) deprimerend van het stil zitten. Plus ik kan mijn familie niet in ogen kijken.
Dus die 7 maanden vullen met werk is een must.
Maar hoe kom je uiteindelijk werkend op een booreiland.
Mijn engels is beter dan mijn nederlands dus communicatie is geen probleem.
al boen ik de vloer met een satéstokje.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat ongeschoold personeel voornamelijk schildert op een booreiland?
12 uur /12 uur diensten. Meestal zijn dat ook nog mensen uit verre slecht betalende lonen landen.
Mocht je nog interesse hebben zoek dan eens op interservice offshore.
Dat hoge salaris als schilder is er dus niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
al boen ik de vloer met een satéstokje.
Hoog salaris.
En fulltime.
Ik wil geen werk omdat het leuk is wil geld en motivatie om terug naar school te gaan .
Kontje verkopen is dus ook geen probleem?quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
al boen ik de vloer met een satéstokje.
Hoog salaris.
En fulltime.
Ik wil geen werk omdat het leuk is wil geld en motivatie om terug naar school te gaan .
Sowieso het minimumloon van hier lijkt me en dan nog een tikje hoger vanwegen toeslagen waarschijnlijk als het tenminste via een Nederlands arbeidscontract loopt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat hoge salaris als schilder is er dus niet.
Ja voor bijvoorbeeld Albanese begrippen wel.
Vandaar dat er nauwelijks Nederlanders schilderen misschien?
Maar goed, niet geschoten is altijd mis he.
Succes!
Lopen er ook Oostbloksletjes rond, of zit je echt alleen maar met mannen op zo'n booreiland?quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:23 schreef Elan het volgende:
Bijna 10 jaar offshore ervaring maar je moet tegenwoordig wel een beul zijn wil je dit werk volhouden.
Je werkt veelal met oostblokkers die er doorgaans een iets hardere arbeidsmentaliteit op nahouden dan wij westerlingen.
Er is gewoon een huishouding en idd zijn er oostblokdames aanwezig.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Lopen er ook Oostbloksletjes rond, of zit je echt alleen maar met mannen op zo'n booreiland?
Meestal werken er wel verpleegsters of vrouwelijke artsen op grotere platforms.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Lopen er ook Oostbloksletjes rond, of zit je echt alleen maar met mannen op zo'n booreiland?
Je krijgt dan toch ook gratis eten en onderdak? Verder valt er ook niet veel uit te geven, tenzij je gaat zitten gokken wat daar volgens mij wel veel gebeurd.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Er is gewoon een huishouding en idd zijn er oostblokdames aanwezig.
Das niet gratis daar werk je voor. Wat men ook vaak vergeet is dat die mensen uitzendkrachten zijn. Weinig rechten. Daarbij ben je even weg van huis maar ook weer weken thuis waarin je niets verdiend maar wel onkosten hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:39 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je krijgt dan toch ook gratis eten en onderdak? Verder valt er ook niet veel uit te geven, tenzij je gaat zitten gokken wat daar volgens mij wel veel gebeurd.
Maar dan verdien je al lekker door lange dagen en weinig uitgeven.
Zelfs die ongeschoolde Roemeen moet een cursusje VCA en andere aanvullende cursussen gevolgd hebben om überhaupt dat boorplatform te mogen betreden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:02 schreef ondeugend het volgende:
Je bent je er van bewust dat ongeschoold personeel voornamelijk schildert op een booreiland?
Idd dat was ik nog vergeten ook.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:53 schreef nattermann het volgende:
[..]
Zelfs die ongeschoolde Roemeen moet een cursusje VCA en andere aanvullende cursussen gevolgd hebben om überhaupt dat boorplatform te mogen betreden.
alleen die cursussen al nemen meer dan 7 maand in beslag. sorry TS.. het gaat hem niet worden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:58 schreef El_Matador het volgende:
TS, alweer je volgende topic over werk zoeken? Mijn buitenlandtip heb je dus opgepikt? Nederlandse offshore zou je ook als buitenland kunnen zien...
De anderen hier hebben je al flink wat info gegeven. Je komt echt niet zomaar op een boorplatform te werken. Hoge veiligheidseisen (en die cursussen) en dat is nog maar als je aangenomen wordt.
Wel tof, oefenen in een zwembad hoe je uit een helikopter ontsnapt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
alleen die cursussen al nemen meer dan 7 maand in beslag. sorry TS.. het gaat hem niet worden.
nee ik ben een vrouw ook. Maar een heel goede vriend tevens huisgenoot heeft het jaren gedaan. Mooie verhalen..drama ook. Heel interessant. Andere wereld.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wel tof, oefenen in een zwembad hoe je uit een helikopter ontsnapt.
Zou wel een keer offshore willen kijken. Mijn enige offshore ervaring bestaat uit duiken onder een verlaten olieplatform, maar dat was dan ook wel fokking mooi.
Jij hebt offshore gewerkt?
Ja, dat had ik door, maar dan kan je niet offshore werken?quote:
Cool, op de Noordzee?quote:Maar een heel goede vriend tevens huisgenoot heeft het jaren gedaan. Mooie verhalen..drama ook. Heel interessant. Andere wereld.
natuurlijk kan dat maar ik heb nooit een uitzendcarriere als oostblokhuishoudster geambieerd! En er zijn maar weinig vrouwelijke engineers op platforms. en zo geleerd ben ik ook weer niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat had ik door, maar dan kan je niet offshore werken?
[..]
Cool, op de Noordzee?
En ja, andere werelden zijn tof.
True, maar er zijn ook vrouwelijke geologen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
natuurlijk kan dat maar ik heb nooit een uitzendcarriere als oostblokhuishoudster geambieerd! En er zijn maar weinig vrouwelijke engineers op platforms.
volgens mij zitten die meer onshore dan offshore?quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
True, maar er zijn ook vrouwelijke geologen.
Bij een normale boring zit er altijd een geoloog bij. Dat ligt niet aan onshore of offshore verder. Ben wel bij een aantal onshore putten geweest, o.a. Waalwijk Zuid-02 (dacht ik).quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
volgens mij zitten die meer onshore dan offshore?
Dit dus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:50 schreef ondeugend het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat er maar weinig Nederlanders ongeschoold op booreilanden werken omdat het simpelweg te slecht verdiend.
Zeg dat welquote:
Ik heb geen opleiding en ik moet iets gaan doen plus voor mij klinkt 20 000 per jaar nog best oke.quote:Op woensdag 4 februari 2015 04:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit dus.
General Roustabout rond de 20k
ik ben het met veel dingen met je eens maar dit is echt BS. Voor VCA+NOGEPA cursussen plus je medical ben je niet meer dan 2/3 weken kwijt. inclusief leren. kost je wel zo'm 2500/3000 euro, maar dan mag je in principe offshore.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
alleen die cursussen al nemen meer dan 7 maand in beslag. sorry TS.. het gaat hem niet worden.
dan is het idee geld verdienen wel erg weinig.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:26 schreef LizzyAdam het volgende:
[..]
ik ben het met veel dingen met je eens maar dit is echt BS. Voor VCA+NOGEPA cursussen plus je medical ben je niet meer dan 2/3 weken kwijt. inclusief leren. kost je wel zo'm 2500/3000 euro, maar dan mag je in principe offshore.
niet dat ongeschoold werkers veel worden gevraagd. eigenlijk niet. maar toch!
quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:34 schreef LizzyAdam het volgende:
Yup. of je moet met detacheerders in zee (hehe) gaan, die die opleidingen voor je betalen. Dan zit je vaak wel zo'n 3/4 jaar aan zo'n detacheerder vast met een studieschuld, op zich niks mis mee, maar jij wil over een paar maanden weer gaan studeren.
maar je mag je CV sturen hoor, ik kijk wel ff of we een baan voor je hebben. (hoi vanaf het detacheringsbureau!)
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:36 schreef tailfox het volgende:
Hoi FOK!ers,
Ben gestopt (verplicht ) met mijn studie om volgend jaar weer te beginnen.
n
Nu wil ik tot die gaan werken.
liefst nog een beetje opleiding gericht. (opleiding Technische Informatica dus alles wat een beetje met elektronica te maken heeft is goed)
ik woon in omgeving DB.
maar ben benieuwd waar ik zal kunnen werken.
mijn CV
gewerkt bij de mac donalds
-bijenkorf(kassa en achter in magazijn ).
-burgerking
-fruitteeld
-data management
-in een plastic fabriek
-cafetaria waar ik nogsteeds werk als afwasser en ober.
maar nu heb ik tijd en wil ik full time gaan werken.
Ik werkte in een plastic fabriek daar maken ze plastic.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:08 schreef bijdehand het volgende:
fruitteeld
burgerking
meeste fabrieken zijn niet van plastic
ober in een cafetaria
het cafetaria waar ik werk had ook een restaurant kunnen heten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:08 schreef bijdehand het volgende:
fruitteeld
burgerking
meeste fabrieken zijn niet van plastic
ober in een cafetaria
hoe kan ik het verbeteren?quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:31 schreef LizzyAdam het volgende:
[..]
Ja. Hier kan ik echt wat mee! ik bied je meteen een baan aan!
werk is werk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:35 schreef BlueMage het volgende:
We willen allemaal wel eens watmaar voor 20k/jaar op 'n booreiland werken? Nou dank je, ik kan met 'n baantje in de productie in 3 ploegen met 'n goeie cao net zoveel of zelfs meer verdienen.
dankje voor je Tip.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:02 schreef Zechs het volgende:
Misschien kun je wel ergens op een schip gaan werken. Ik weet dat ze wel veel technische mensen zoeken die helpen bij het opbouwen van bijv. windmolenparken op zee, maar er zullen ook wel wat ongeschoolde mensen aan boord zijn van dat soort schepen.
En daar komen mensen hun bed voor uit??quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:51 schreef Roces18 het volgende:
...verdien je zeker 15 euro per uur dankzij de ploegentoeslagen.
middelbare school verlaters wel ja. Hij is 18 denk ik, verdient die normaal gesproken anders een euro of 5/6quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar komen mensen hun bed voor uit??
Ah, ik ken TS niet zo goed, behalve van een ander topic waar ie over werk vroeg.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
middelbare school verlaters wel ja. Hij is 18 denk ik, verdient die normaal gesproken anders een euro of 5/6
Dat denk ik ook. En in een van zijn topics zei die dat die van het 1e jaar hbo was getrapt (te weinig ects) dus dan zal die wel 18/19 zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, ik ken TS niet zo goed, behalve van een ander topic waar ie over werk vroeg.
Als 18-jarig broekie op een boorplatform werken lijkt me echt te hoog gegrepen...
Lijkt me sowieso niet echt bij deze TS passen: zo'n omgeving. Hij wordt op FOK! al zo afgebrand de hele tijd.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, ik ken TS niet zo goed, behalve van een ander topic waar ie over werk vroeg.
Als 18-jarig broekie op een boorplatform werken lijkt me echt te hoog gegrepen...
19 heb havo gehaald he.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
middelbare school verlaters wel ja. Hij is 18 denk ik, verdient die normaal gesproken anders een euro of 5/6
Fok is niet echte wereld.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso niet echt bij deze TS passen: zo'n omgeving. Hij wordt op FOK! al zo afgebrand de hele tijd.
VCA kun je in 1 dag doen, als je alleen examen doet ben je in 1 uur klaar, maar dat is niet aan te raden voor iemand als TS die nog nooit van zijn zolderkamer is afgeweest.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:26 schreef LizzyAdam het volgende:
ik ben het met veel dingen met je eens maar dit is echt BS. Voor VCA+NOGEPA cursussen plus je medical ben je niet meer dan 2/3 weken kwijt. inclusief leren. kost je wel zo'm 2500/3000 euro, maar dan mag je in principe offshore.
Over 2 weken mag ik weer op de herhalingscursus, weer zwemmenquote:Op woensdag 4 februari 2015 03:07 schreef El_Matador het volgende:
Wel tof, oefenen in een zwembad hoe je uit een helikopter ontsnapt.
Denk je dat ze jou gaan vragen wat je kunt, of moet je ze met wat meer info uit de tent lokkenquote:
Tja, dat is voor een werkgever/detacheerder een optelsommetje denk ik.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:54 schreef Brav0 het volgende:
zou ook graag offshore willen werken ,heel graag zelfs, ben al 3 jaar af en toe aan kijken maar kan je vertellen dat het moeilijk is , en dat je moet blijven zoeken, zoeken, zoeken.
Welk blok zit je?quote:
TS wil anders wel werken en het boeit hem niet hoe moeilijk/zwaar/klote het is, in tegenstelling tot vele anderen hier op fok!. Ik ken hem verder niet, maar dat pleit voor hem.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso niet echt bij deze TS passen: zo'n omgeving. Hij wordt op FOK! al zo afgebrand de hele tijd.
Dat zégt hij, of het ook zo is, is een tweedequote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:13 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
TS wil anders wel werken en het boeit hem niet hoe moeilijk/zwaar/klote het is, in tegenstelling tot vele anderen hier op fok!. Ik ken hem verder niet, maar dat pleit voor hem.
Daar heb je wel 'n puntje alleen z'n plannen zijn een tikkeltje onrealistisch.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:13 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
TS wil anders wel werken en het boeit hem niet hoe moeilijk/zwaar/klote het is, in tegenstelling tot vele anderen hier op fok!. Ik ken hem verder niet, maar dat pleit voor hem.
Goedenmiddagquote:Op zaterdag 7 februari 2015 03:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tja, dat is voor een werkgever/detacheerder een optelsommetje denk ik.
Wat voor werk doe je nu ?
Wat kun je ?
Wat heb je voor opleiding ?
Begrijpend lezen is ook al te lastig kennelijk.quote:
Ik kan alles doen want ik werk toch alleen voor eind van de maand.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zégt hij, of het ook zo is, is een tweede
Verslagen zijn niet mijn ding.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:47 schreef Molo het volgende:
Ga in ieder geval niet iets doen waar je veel verslagen moet schrijven zou ik zeggen. Wat een drama om je post te lezen zeg
maar de echte vraag. Kan ik dat doen en hoe@quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:08 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb dit gedaan vorig jaar. Maar dan 4 weeks on / 4 weeks off. Meerdere keren.
Je doet daar veel vriendschappen op met je lotgenoten. Sfeer is beter dan je zou denken.
Na 4 weken heb je het leven daar helemaal gehad en ben je blij als je weer op het vaste land staat. Voorzieningen zijn zeer minimaal soms, maar daar had ik geen problemen mee.
De kou vond ik het ergste. Midden op zee waait het hard, in combinatie met de winterse kou vond ik dat na een bepaalde tijd wel extra vermoeiend.
Betaling is daar zeer hoog. Als je ongeschoold bent ga je daar mindere klusjes doen, ik weet niet of je daar wel om staat te springen.
Zelf heb ik er als ingenieur gewerkt, heel veel geleerd daar.
Ik doelde op user Brav0quote:
Ik heb deze week 8 sollicitaties gehad en werk ondertussen ook in cafetaria.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doelde op user Brav0
Maar jij zelf komt gezien je topics nou niet echt over als de meest gemotiveerde doorzetter. Weet niet of je wat in een (harde) omgeving op een booreiland te zoeken hebt.
En dat verslagen niet jouw ding zijn was ook wel duidelijk ja.
Je hebt PBquote:
Neequote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:11 schreef tailfox het volgende:
maar de echte vraag. Kan ik dat doen en hoe@
je bent toch geen ingenieur?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar de echte vraag. Kan ik dat doen en hoe@
Wat een avontuur bro.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:54 schreef killerkip69 het volgende:
Ik heb je aangemeld voor krabvisser op de beeringzee, volgende week krijg je bericht. Draai alvast maar wat shagjes...
ingeschreven bij die mis en place.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:18 schreef ikeahotdog het volgende:
http://miseenplace.nl/mis(...)n-bij-mise-en-place/
misschien een optie?
anders; ga alsjeblieft in het buitenland werken, werken in de outback verdient goed.
werken in thailand is ook een hele ervaring...
uiteindelijk is een normaal saai baantje hier een NL tijdverspilling. en verdient het niet geweldig.
je gooit dus gewoon tijd weg
primaquote:Op zondag 8 februari 2015 10:54 schreef killerkip69 het volgende:
Ik heb je aangemeld voor krabvisser op de beeringzee, volgende week krijg je bericht. Draai alvast maar wat shagjes...
http://www.workaway.info/quote:Op zondag 8 februari 2015 13:24 schreef tailfox het volgende:
[..]
ingeschreven bij die mis en place.
In het buitenland wil ik zonder problemen werken maar hoe regel je dat?
nouja het jammere aan buitenland meer kosten want woning en eten.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:26 schreef ikeahotdog het volgende:
[..]
http://www.workaway.info/
is heel leuk,
voor meer serieus werk zou ik op indeed.com kijken
in australie is heel veel ongeschoold werk dat goed betaalt!
moet je wel daar komen natuurlijk
meestal zitten kost en inwoning inbegrepen in die outback jobs.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:27 schreef tailfox het volgende:
[..]
nouja het jammere aan buitenland meer kosten want woning en eten.
Maar wel weer een ervaring.
klinkt heel goed. Ik ben beetje op die backpack site aan het kijken. Staan veel babysitter maar dat is volgensmij tegen inwoning.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:29 schreef ikeahotdog het volgende:
[..]
meestal zitten kost en inwoning inbegrepen in die outback jobs.
bij verdiensten moet je denken aan 1000-1400 AU$ per week
http://www.australianbackpackers.nl/werkenquote:Op zondag 8 februari 2015 13:45 schreef tailfox het volgende:
[..]
klinkt heel goed. Ik ben beetje op die backpack site aan het kijken. Staan veel babysitter maar dat is volgensmij tegen inwoning.
(wat is dit een vage site)quote:Op zondag 8 februari 2015 13:54 schreef ikeahotdog het volgende:
[..]
http://www.australianbackpackers.nl/werken
way to go voor betaald werk
jaquote:Op zondag 8 februari 2015 14:23 schreef tailfox het volgende:
[..]
(wat is dit een vage site)
Die onbetaalde ziet er zo fijn uit en dan is deze site zo slecht. Even sollicitatie schrijven.
Oww dit is echt voor backpackers
Productie waar?quote:Op maandag 9 februari 2015 06:34 schreef niels0 het volgende:
Veel hufters in de boring. Doe het niet. Productie is een stuk beter, maar nog steeds een hoog huftergehalte en daar kom je ook niet zomaar.
Ik had het wel getroffen destijds met maximaal 10 mensen aan boord.
Ik heb 4 huizen verbouwd.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:24 schreef akaQ het volgende:
O en als je aan kan tonen dat je een gruwelijk handige flikker bent. Bijvoorbeeld oldtimers restaureert in je vrije tijd, of iets dergelijks.
Dat kan behoorlijk in je voordeel werken, willen ze nog wel eens een beetje extra voor je doen.
En mocht jij geen papieren en opleiding hebben dan kan dit ze net over de streep trekken.
Hout word niet veel gebruikt offshore.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:40 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik heb 4 huizen verbouwd.
Gevert en zo.
Gewoon basis klussen.
maar kan ik er ook werken? En waar zou ik naar moeten bellenquote:Op maandag 9 februari 2015 16:50 schreef niels0 het volgende:
[..]
L2A Noordzee.
2 jaar gezeten. Leuk werk, leuk team.
[ afbeelding ]
L9F en L15A ook nog gezeten. Mezelf kapotgelachen met bepaalde mensen.
De personeelsmarkt is slecht in die sector momenteel ivm de lage olie-prijs, vooral voor ongeschoold/laaggeschoold personeel. Probeer 'ns Atlas Tristar, maar ik geef je weinig kans.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar kan ik er ook werken? En waar zou ik naar moeten bellen
0906-1969quote:Op maandag 9 februari 2015 18:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar kan ik er ook werken? En waar zou ik naar moeten bellen
Kortom als je de typische Hollandse werkethiek erop nahoudt dan kun je het schudden?quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:23 schreef Elan het volgende:
Bijna 10 jaar offshore ervaring maar je moet tegenwoordig wel een beul zijn wil je dit werk volhouden.
Je werkt veelal met oostblokkers die er doorgaans een iets hardere arbeidsmentaliteit op nahouden dan wij westerlingen.
Meeste zijn te verwend, jongens die het zware werk doen komen uit armoedegebieden waar men überhaupt niks te verliezen heeft.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kortom als je de typische Hollandse werkethiek erop nahoudt dan kun je het schudden?
Ik heb morgen sollicitatie daar.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:20 schreef bamibij het volgende:
Bij mis en plase moet je er rekening mee houden dat je een kledingpakket a 130 euro moet aanschaffen voordat je kan beginnen met werken en dat reistijd niet vergoed wordt.
Wel een aanradertof werk.
Ik wilde er juist werken want veel werk ongeschoold en hoog salaris.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Meeste zijn te verwend, jongens die het zware werk doen komen uit armoedegebieden waar men überhaupt niks te verliezen heeft.
Compleet ander arbeidsethos.
Als je daar echt wilt werken kun je beter eerst zorgen voor een fatsoenlijke technische achtergrond (engineering ofzo)
Het is er wel maar er is geen moer aan.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:41 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik wilde er juist werken want veel werk ongeschoold en hoog salaris.
Nu blijkt veel ongeschoold werk niet waar te zijn
Ik wil tijd omzetten in geld.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is er wel maar er is geen moer aan.
Avontuurlijk is het nauwelijks, ja je zit op zee joepie.
Snap ik daarom is het ook gewild werk.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:52 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik wil tijd omzetten in geld.
Avontuur nope.
Ik zoek wel verder ;pquote:Op maandag 9 februari 2015 19:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap ik daarom is het ook gewild werk.
Met enige vooropleiding kun je wel aan de bak, ongeschoold kom jij je achteraan de rij tussen de gespierde Polen, Bulgaren etc.
L2A, daar ben ik ook een paar keer geweest als invaller, polyflow eilandquote:Op maandag 9 februari 2015 16:50 schreef niels0 het volgende:
L2A Noordzee.
2 jaar gezeten. Leuk werk, leuk team.
[ afbeelding ]
L9F en L15A ook nog gezeten. Mezelf kapotgelachen met bepaalde mensen.
Haha, volgens mij ken ik jou dan. Zonnebank in de KPN-ruimte inderdaad. Polyflow eiland ben ik het niet mee eens. We hadden het prima voor elkaar, maar soms wil men wel 'ns iets geforceerd opem/dicht houden en dan is polyflow een prima oplossing en altijd slechts tijdelijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
L2A, daar ben ik ook een paar keer geweest als invaller, polyflow eiland![]()
Met de zonnebank in de PTT ruimte
Alex als kok![]()
![]()
het cafetariaquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
het cafetaria waar ik werk had ook een restaurant kunnen heten.
zorg dat jij je helicopter certificaat behaalt.. Kost volgens mij 4 of 5k... Dan maak je wel een kansje.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:22 schreef Brav0 het volgende:
Zou nog steeds graag offshore willen werken net als 3 jaar geleden.
Ik dacht toen dat de tijden wel beter zouden worden.
Is het nu niet nog moeilijker om een baan offshore te vinden?
Ivm de olieprijzen en ontslagen.
Wat raden jullie mij aan om enig kans te krijgen voor een baan offshore?
Ben bereid om eventuele certificaten opleidingen te behalen.
Groeten,
quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:21 schreef Bzzzzt het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 9 maart 2016 09:22 schreef Brav0 het volgende:zorg dat jij je helicopter certificaat behaalt.. Kost volgens mij 4 of 5k... Dan maak je wel een kansje.
Ik heb het volgens mij ook al eens in een ander topic gezegd, maar alsnog: je kunt de inkomsten die je nu hebt als ZZP straatmaker niet vergelijken met een medewerker in loondienst.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:42 schreef Brav0 het volgende:
Ik heb opleiding gedaan tot luchtvaarttechnicus ( part 66 ) turbinemotoren Fokker Amsterdam.
Na me opleiding ben ik in de luchtmacht gegaan om aan F-16 te sleutelen dat heb ik zo'n jaartje gedaan omdat vervolgens de crisis aanbrak en iedereen een paar maanden andere werkzaamheden moest doen, daar had ik geen zin in want wou ervaring op doen dus ben eruit gegaan met eervol ontslag.
Vervolgens was het zeer moeilijk om een baan als luchtvaarttechnicus in de burgermaatschappij te krijgen vanwege de crisis.
Ben vervolgens in me ouwe patroon gevallen wat ik altijd al deed vanaf me 14de met vakantiewerk enz. Stratenmaker, ben toen direct voor mezelf begonnen en neem zo af en toe wat projecten aan.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:43 schreef bluemoon23 het volgende:
€2000 netto kun je wel vergeten zonder recente technische werkervaring, voor jou 10 anderen.
[..]
Ik heb het volgens mij ook al eens in een ander topic gezegd, maar alsnog: je kunt de inkomsten die je nu hebt als ZZP straatmaker niet vergelijken met een medewerker in loondienst.
Als ik jou was zou ik weer iets gaan doen in de techniek, servicemonteur ofzo uiteindelijk kom je als bij het goede bedrijf zit ook wel regelmatig offshore of in het buitenland voor werk.
haha wat een onzinquote:Op woensdag 4 februari 2015 02:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat hoge salaris als schilder is er dus niet.
Ja voor bijvoorbeeld Albanese begrippen wel.
Vandaar dat er nauwelijks Nederlanders schilderen misschien?
Succes!
Bosiet heb je in 3 dagen bij stc-knrmquote:Op woensdag 4 februari 2015 02:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Idd dat was ik nog vergeten ook.
Zonder de benodigde certificaten mag je niet eens vliegend naar een eiland maar mag je zelf zwemmen.
1100 euroquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:21 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
zorg dat jij je helicopter certificaat behaalt.. Kost volgens mij 4 of 5k... Dan maak je wel een kansje.
Ja, klopt Venko is ook een grote club die offshore schildert, en bijna alleen maar Nederlanders inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:39 schreef kikoooooo het volgende:
haha wat een onzin
Zeker in de 'Nederlandse wateren' gewoon bijna alleen Nederlandse schilders.
Oostblokkers zijn geen Nederlanders volgens mij.quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:39 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
haha wat een onzin
Zeker in de 'Nederlandse wateren' gewoon bijna alleen Nederlandse schilders.
Wel veel oostblokkers als IRATA straler/schilder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |