Je bent je er van bewust dat ongeschoold personeel voornamelijk schildert op een booreiland?quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:55 schreef tailfox het volgende:
Ik ben een school dropout.
Havo wel gehaald maar volgend jaar weer HBO proberen.
Dit duurt nog 7 maanden.
Nu las ik over booreilanden.
Zover ik begreep kan ik er werken doordat ze ongeschoolde mensen aannemen.
Leuk van die sites maar namen en waar je kan solliciteren nee hoor nergens te vinden.
Ik heb geen probleem mee als het ver is. Nooit heimwee gehad en wordt nu al (nog niet eens een week gestopt) deprimerend van het stil zitten. Plus ik kan mijn familie niet in ogen kijken.
Dus die 7 maanden vullen met werk is een must.
Maar hoe kom je uiteindelijk werkend op een booreiland.
Mijn engels is beter dan mijn nederlands dus communicatie is geen probleem.
al boen ik de vloer met een satéstokje.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat ongeschoold personeel voornamelijk schildert op een booreiland?
12 uur /12 uur diensten. Meestal zijn dat ook nog mensen uit verre slecht betalende lonen landen.
Mocht je nog interesse hebben zoek dan eens op interservice offshore.
Dat hoge salaris als schilder is er dus niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
al boen ik de vloer met een satéstokje.
Hoog salaris.
En fulltime.
Ik wil geen werk omdat het leuk is wil geld en motivatie om terug naar school te gaan .
Kontje verkopen is dus ook geen probleem?quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
al boen ik de vloer met een satéstokje.
Hoog salaris.
En fulltime.
Ik wil geen werk omdat het leuk is wil geld en motivatie om terug naar school te gaan .
Sowieso het minimumloon van hier lijkt me en dan nog een tikje hoger vanwegen toeslagen waarschijnlijk als het tenminste via een Nederlands arbeidscontract loopt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat hoge salaris als schilder is er dus niet.
Ja voor bijvoorbeeld Albanese begrippen wel.
Vandaar dat er nauwelijks Nederlanders schilderen misschien?
Maar goed, niet geschoten is altijd mis he.
Succes!
Lopen er ook Oostbloksletjes rond, of zit je echt alleen maar met mannen op zo'n booreiland?quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:23 schreef Elan het volgende:
Bijna 10 jaar offshore ervaring maar je moet tegenwoordig wel een beul zijn wil je dit werk volhouden.
Je werkt veelal met oostblokkers die er doorgaans een iets hardere arbeidsmentaliteit op nahouden dan wij westerlingen.
Er is gewoon een huishouding en idd zijn er oostblokdames aanwezig.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Lopen er ook Oostbloksletjes rond, of zit je echt alleen maar met mannen op zo'n booreiland?
Meestal werken er wel verpleegsters of vrouwelijke artsen op grotere platforms.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Lopen er ook Oostbloksletjes rond, of zit je echt alleen maar met mannen op zo'n booreiland?
Je krijgt dan toch ook gratis eten en onderdak? Verder valt er ook niet veel uit te geven, tenzij je gaat zitten gokken wat daar volgens mij wel veel gebeurd.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Er is gewoon een huishouding en idd zijn er oostblokdames aanwezig.
Das niet gratis daar werk je voor. Wat men ook vaak vergeet is dat die mensen uitzendkrachten zijn. Weinig rechten. Daarbij ben je even weg van huis maar ook weer weken thuis waarin je niets verdiend maar wel onkosten hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:39 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je krijgt dan toch ook gratis eten en onderdak? Verder valt er ook niet veel uit te geven, tenzij je gaat zitten gokken wat daar volgens mij wel veel gebeurd.
Maar dan verdien je al lekker door lange dagen en weinig uitgeven.
Zelfs die ongeschoolde Roemeen moet een cursusje VCA en andere aanvullende cursussen gevolgd hebben om überhaupt dat boorplatform te mogen betreden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:02 schreef ondeugend het volgende:
Je bent je er van bewust dat ongeschoold personeel voornamelijk schildert op een booreiland?
Idd dat was ik nog vergeten ook.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:53 schreef nattermann het volgende:
[..]
Zelfs die ongeschoolde Roemeen moet een cursusje VCA en andere aanvullende cursussen gevolgd hebben om überhaupt dat boorplatform te mogen betreden.
alleen die cursussen al nemen meer dan 7 maand in beslag. sorry TS.. het gaat hem niet worden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:58 schreef El_Matador het volgende:
TS, alweer je volgende topic over werk zoeken? Mijn buitenlandtip heb je dus opgepikt? Nederlandse offshore zou je ook als buitenland kunnen zien...
De anderen hier hebben je al flink wat info gegeven. Je komt echt niet zomaar op een boorplatform te werken. Hoge veiligheidseisen (en die cursussen) en dat is nog maar als je aangenomen wordt.
Wel tof, oefenen in een zwembad hoe je uit een helikopter ontsnapt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
alleen die cursussen al nemen meer dan 7 maand in beslag. sorry TS.. het gaat hem niet worden.
nee ik ben een vrouw ook. Maar een heel goede vriend tevens huisgenoot heeft het jaren gedaan. Mooie verhalen..drama ook. Heel interessant. Andere wereld.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wel tof, oefenen in een zwembad hoe je uit een helikopter ontsnapt.
Zou wel een keer offshore willen kijken. Mijn enige offshore ervaring bestaat uit duiken onder een verlaten olieplatform, maar dat was dan ook wel fokking mooi.
Jij hebt offshore gewerkt?
Ja, dat had ik door, maar dan kan je niet offshore werken?quote:
Cool, op de Noordzee?quote:Maar een heel goede vriend tevens huisgenoot heeft het jaren gedaan. Mooie verhalen..drama ook. Heel interessant. Andere wereld.
natuurlijk kan dat maar ik heb nooit een uitzendcarriere als oostblokhuishoudster geambieerd! En er zijn maar weinig vrouwelijke engineers op platforms. en zo geleerd ben ik ook weer niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat had ik door, maar dan kan je niet offshore werken?
[..]
Cool, op de Noordzee?
En ja, andere werelden zijn tof.
True, maar er zijn ook vrouwelijke geologen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
natuurlijk kan dat maar ik heb nooit een uitzendcarriere als oostblokhuishoudster geambieerd! En er zijn maar weinig vrouwelijke engineers op platforms.
volgens mij zitten die meer onshore dan offshore?quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
True, maar er zijn ook vrouwelijke geologen.
Bij een normale boring zit er altijd een geoloog bij. Dat ligt niet aan onshore of offshore verder. Ben wel bij een aantal onshore putten geweest, o.a. Waalwijk Zuid-02 (dacht ik).quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
volgens mij zitten die meer onshore dan offshore?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |