abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149347520
Antwoorden voor Kris

Nieuws

- Duidelijk filmpje dat het eerste deel van de Pianista laat zien, inclusief de paddocks en de huisjes aldaar
- De hond (Blue?) op het filmpje loopt het hele stuk mee

Laatste zoektocht een deceptie - 18 januari 2015
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7

Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Verschillende kaarten op een rijtje - 14-12

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps

Mogelijke routes van de quebrada's naar de 2e kabelbrug (Kris' jeans)
lichtblauw - volgt Quebrada 2, op 2 manieren vanaf Quebrada 1 te bereiken
groen - voorgestelde route Baru (ex-gids Panama, nu Duitsland)
roze - mogelijk pad over/langs de paddocks

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag

Foto's van de wandeling
SPOILER
Analyses van de foto's
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Interviews / getuigen
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts
SPOILER
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 04-02-2015 16:50:03 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149347558
k heb nog nooit bij al mijn reizen mijn paspoort meegenomen op een excursie.
Tenzij je die nodig hebt voor de excursie maar kan me dat niet herinneren.( misschien een keer in Venezuela voor een quad geloof ik)

Heb zelfs niet eens overwogen om die ooit mee te nemen, veel te bang dat ik die zou verliezen.
(wat een gedoe zeg als je die verliest, ambassade, nooddocumenten enz)
Ligt bij mij altijd in de kluis van het hotel.
Maar ja misschien zat die van Lisanne nog wel in haar tas en was ze die vergeten er uit te halen.
Maar het verzekeringspasje van Kris, hield ze er al rekening mee dat ze die nodig zou hebben?
Of als ze zo verstandig bezig waren om een identificatie mee te nemen, waarom dan niet snel een sms-je of appje naar huis van "we gaan wandelen?"

En waar zijn de sleutels van het hostel? (of verstoppen de leerlingen hun sleutels altijd standaard in de tuin van Myriam als ze weggaan?)
pi_149347614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 01:38 schreef jackie12 het volgende:
Tenzij je die nodig hebt voor de excursie maar kan me dat niet herinneren.( misschien een keer in Venezuela voor een quad geloof ik)

Heb zelfs niet eens overwogen om die ooit mee te nemen, veel te bang dat ik die zou verliezen.
(wat een gedoe zeg als je die verliest, ambassade, nooddocumenten enz)
Ligt bij mij altijd in de kluis van het hotel.
Maar ja misschien zat die van Lisanne nog wel in haar tas en was ze die vergeten er uit te halen.
Maar het verzekeringspasje van Kris, hield ze er al rekening mee dat ze die nodig zou hebben?
Of als ze zo verstandig bezig waren om een identificatie mee te nemen, waarom dan niet snel een sms-je of appje naar huis van "we gaan wandelen?"

En waar zijn de sleutels van het hostel? (of verstoppen de leerlingen hun sleutels altijd standaard in de tuin van Myriam als ze weggaan?)
Mss moet je eens stoppen met al hun beslissingen op jezelf te projecteren?
Make my day!
pi_149347656
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 01:48 schreef agter het volgende:

[..]

Mss moet je eens stoppen met al hun beslissingen op jezelf te projecteren?
Worden er hier dan dingen gepost die users niet op hun zelf projecteren wat zij in het geval van Kris en Lisanne geval zouden doen? (oa jouw ten koste wat het kost batterij sparen?!!!)

Om jezelf een zo goed mogelijk beeld proberen te geven kan het geen kwaad om jezelf proberen te verplaatsen in de ander.
Lukt lang niet altijd maar soms wel.

Ik zeg dus dat ik het vreemd vind dat Lisanne haar paspoort bij zich had, Kris haar verzekeringspasje, maar ze niet even naar huis sms-te dat ze gingen wandelen.

En idd waar zijn de sleutels?!
pi_149347679
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 01:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Worden er hier dan dingen gepost die users niet op hun zelf projecteren wat zij in het geval van Kris en Lisanne geval zouden doen? (oa jouw ten koste wat het kost batterij sparen?!!!)

Om jezelf een zo goed mogelijk beeld proberen te geven kan het geen kwaad om jezelf proberen te verplaatsen in de ander.
Lukt lang niet altijd maar soms wel.

Ik zeg dus dat ik het vreemd vind dat Lisanne haar paspoort bij zich had, Kris haar verzekeringspasje, maar ze niet even naar huis sms-te dat ze gingen wandelen.

En idd waar zijn de sleutels?!
Na mij weten was er toch een sleutel gevonden in de rugtas
pi_149347746
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 02:02 schreef vronie het volgende:

[..]

Ja? Heb je daar info over? Bij mijn weten is de huisjessleutel niet gevonden (wat op zich ook niks betekent; die kunnen ze makkelijk ergens als gereedschap gebruikt hebben).

Paspoort mee vind ik net als jackie niet logisch, maar wellicht werd hen aangeraden altijd identificatie mee te nemen, ook op de hike. En als Lisanne alleen haar paspoort had, en niks anders, nam ze dat dus mee.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149347749
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 02:02 schreef vronie het volgende:

[..]

Dit staat in de OP :

- Telefoon Kris
- Telefoon Lisanne
- 1 digitale camera
- Paspoort Lisanne
- Verzekeringspasje Kris
- 2 bh's (onbekend van wie, vermoedelijk van ieder 1)
- flesje water
- 83 (andere bronnen zeggen 89, nieuwe bronnen zeggen 37) dollar

Het is de informatie waar we het mee moeten doen.
Misschien zat er meer in maar dat weet ik niet
pi_149347762
Een optie zou kunnen zijn dat de sleutels ergens op een veilig plekje in de tuin achter gelaten zouden worden. Voor als de een eerder terug wil van wat dan ook dan de ander.
(ik bedoel dat dit de standaardprocedure van het hostel is)
Ik denk niet dat Kris en Lisanne hun deur op slot kon van hun kamer.
(wel op slot maar dan alleen van binnenuit zonder sleutel)

[ Bericht 10% gewijzigd door jackie12 op 04-02-2015 02:30:53 ]
pi_149347773
Neckermann reclame (klote spam).
Zie daar een man en vrouw samen tegelijk samen over zo'n zipline gaan.
(wel heel mooi)
Heb je voor de zipline in Boquete een ID nodig?
pi_149347817
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 02:23 schreef jackie12 het volgende:
Een optie zou kunnen zijn dat de sleutels ergens op een veilig plekje in de tuin achter gelaten zouden worden. Voor als de een eerder terug wil van wat dan ook dan de ander.
(ik bedoel dat dit de standaardprocedure van het hostel is)
Ik denk niet dat Kris en Lisanne hun deur op slot kon van hun kamer.
(wel op slot maar dan alleen van binnenuit zonder sleutel)
Ze zaten niet in een kamer, maar in een apart huisje. Die deur kan natuurlijk gewoon op slot en die meiden hadden de sleutel, dat is normaal.

pi_149347891
Dat is nieuw voor mij. Dat hele huisje wat we zien is dus helemaal van hen?
Groot, zo lijkt t.

En dan hebben ze in dat huisje geen tv zodat Lisanne bij Myriam tv moet kijken?

Zat even te denken. Er is wel eens langsgekomen als verklaring voor het spijkerbroekje dat die achter is gelaten als een soort markeringsteken.

Als ik zou willen bij de 2e kabelbrug dat ik daar geweest was voor mijn zoekers dan zou ik die kabelbrug in gort trappen en daar vastgeknupt aan zo'n touw mijn paspoort vastknopen.

Zelfde geldt voor de nachtfoto's. Ik zou als ik er niet uit zou zien maar toch iets willen achter laten een foto maken van mn paspoort of verzekeringspasje.
pi_149347950
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 02:52 schreef jackie12 het volgende:
Dat is nieuw voor mij. Dat hele huisje wat we zien is dus helemaal van hen?
Groot, zo lijkt t.

En dan hebben ze in dat huisje geen tv zodat Lisanne bij Myriam tv moet kijken?
Geen idee, op de foto's heb ik geen tv gezien. Is niet zo groot dat huisje, gewoon 1 kamer en een douche.

quote:
Zat even te denken. Er is wel eens langsgekomen als verklaring voor het spijkerbroekje dat die achter is gelaten als een soort markeringsteken.
Dat opperde ik in mijn scenario waarin ze elkaar kwijt waren. Na de bekendmaking van de nachtfoto van Kris' hoofd zie ik die mogelijkheid als veel minder waarschijnlijk.

Wat ook goed zou kunnen, Dr.Kloothommel had hetzelfde idee als ik, is dat ze het broekje gebruikte(n) om hun handen niet te beschadigen aan de bovenste kabel.

quote:
Als ik zou willen bij de 2e kabelbrug dat ik daar geweest was voor mijn zoekers dan zou ik die kabelbrug in gort trappen en daar vastgeknupt aan zo'n touw mijn paspoort vastknopen.

Zelfde geldt voor de nachtfoto's. Ik zou als ik er niet uit zou zien maar toch iets willen achter laten een foto maken van mn paspoort of verzekeringspasje.
Ja, sowieso iets. Video's zijn er volgens mij ook niet gemaakt, of het moet met de telefoons gebeurd zijn en die video's konden dan niet teruggehaald worden.

pi_149348664
Als er iets van een receptie is, worden sleutels vaak daar achtergelaten.
Make my day!
pi_149348952
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 01:38 schreef jackie12 het volgende:
Hun kamer/huisje had geen kluisje (voor zover we kunnen inschatten) en was vrij makkelijk toegankelijk voor buitenstaanders (dat blijkt). Dus op zich, het meenemen van paspoort e.d. lijkt mij juist wel logisch.
Erg beveiligd was hun buitendeur niet en de sleutel lag ergens in de tuin.
Zelf draag ik overal waar ik heenga, mijn paspoort e.d. op mijn lijf, niet in een tas.

Jackie: waarom denk je dat hun deur alleen vanaf de binnenkant afsluitbaar was? Heb je informatie?
pi_149350259
quote:
Jackie: waarom denk je dat hun deur alleen vanaf de binnenkant afsluitbaar was? Heb je informatie?
Ik dacht dat het hostel deel uitmaakte van het huis waar Miriam woont. Dus in 1 gebouw.
Er kwam laatst ook een artikel voorbij waarin stond dat de dochter van Miriam de meiden weg had zien gaan met een tas.
Ook het artikel waarin staat dat Lisanne samen met Miriam tv keek en Kris op haar kamer was deed me dat vermoeden.
Op deze foto lijkt ze iig in de tuin te poseren van het hostel gezien de kleur van het gebouw.

https://www.facebook.com/(...)10176&type=1&theater

Een deur die je van binnen dicht kunt doen is een pure aanname van me maar zou ik niet raar vinden om je gasten toch iets van een soort van prive te geven
pi_149350334
Ik neem altijd ID/paspoort mee op hike, kan men je tenminste identificeren mocht er iets naars voorvallen :)

Ik heb me niet hoeven identificeren bij m'n tree trek in Bocas, wel formulieren ingevuld.
pi_149350511
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:06 schreef MeloD het volgende:
Ik neem altijd ID/paspoort mee op hike, kan men je tenminste identificeren mocht er iets naars voorvallen :)

Ik heb me niet hoeven identificeren bij m'n tree trek in Bocas, wel formulieren ingevuld.
Ik wist niet dat je de tree trek had gedaan.
Kun je je herinneren hoe lang die trek was?
(ben namelijk benieuwd hoe ver die richting de Pianista gaat)

En kun je ook samen "zweven" ?
pi_149350922
Ik heb m in Bocas gedaan. Nee, je kunt niet samen.
pi_149351141
Er zat een sleutel en slotje in de rugtas. Kijk straks wel even voor de link, zit mobiel.
pi_149351253
Ik heb even wat Panamese vrienden gevraagd of ze de Pianista wilden doen.
Hebben ze vorige week gedaan. Hier is hun filmpje:

Het is 1 pad ook na de mirador
De quebrada's kun je niet volgen

OP waardig
pi_149352491
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:50 schreef jackie12 het volgende:

OP waardig
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_149352952
Super Jackie! Hebben ze toevallig ook met gps gelopen?
pi_149354172
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:50 schreef jackie12 het volgende:

OP waardig
Dank je wel.
Heb filmpje gekeken, maar op welk punt zijn ze dan op de Mirador? Hoe lang hebben zij erover gedaan?
Waarom lopen ze op laarzen: is dat fijner dan wandelschoenen?
pi_149354283
Haha maar dat zijn mijn vrienden! Zelfde uploader als van die zwemmende jochies in de rio Pianista.
pi_149354362
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:40 schreef 11en30 het volgende:
Haha maar dat zijn mijn vrienden! Zelfde uploader als van die zwemmende jochies in de rio Pianista.
Ach ja, ieder zijn Baru ;)

Veel overeenkomsten met de video van AFK.
Zie veel dezelfde plekken (boomstronk,plek waar de jongens stoppen waar die huisjes staan,paddock precies dezelfde plek enz)

De 2e quebrada zal dan denk ik de stroom/rivier naar beneden zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')