abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149384185
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk dat ze “gewoon” zijn teruggelopen. “Steep area” denk ik eigenlijk niet.

Maar ook de sfeer in de video spreekt voor mij boekdelen.
Aanvulling: teruggelopen vanaf de eerste quebrada.
pi_149384335
foutje
pi_149384356
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk dat ze “gewoon” zijn teruggelopen. “Steep area” denk ik eigenlijk niet.

Maar ook de sfeer in de video spreekt voor mij boekdelen.
Wat bedoel je met de sfeer?
pi_149384509
Vraagje: Als je bovenop de mirador staat en het is helder weer, kun je dan rechts de Atlantische Oceaan zien (Carabische) en dan links de Grote Oceaan?
pi_149384545
Oké
Als ze zijn omgekeerd bij 1e quebrada om 14.00-14.15 (kwartiertje pauze na uurtje lopen lijkt mij redelijk) om 15.15 terug op de top. Kleine pauze en uurtje verder lopen. 16.30 Dan komen we weer uit op de plek van de foto met boomstronk. Dit is halverwege het pad. Geen bereik hier volgens Roeli een uur voor de top ook geen bereik. In de nos video zegt eva dat er halverwege dus ter hoogte van die boomstronk een huis staat. (Lorenzo?) Huis is te zien in de video. Vastgehouden daar en maanden later de resten verspreid (?). Voor iemand die daar woont is dat een koud kunstje dan.
pi_149384631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:23 schreef jackie12 het volgende:
Vraagje: Als je bovenop de mirador staat en het is helder weer, kun je dan rechts de Atlantische Oceaan zien (Carabische) en dan links de Grote Oceaan?
Je kunt beiden zien bij helder weer.
Wat links of rechts is, of voor of achter, ligt er natuurlijk aan hoe je staat. :)
Make my day!
pi_149384667
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de sfeer?
Beknopt gezegd: Een stil uitgebreid gebied waar van alles kan gebeuren.
pi_149384712
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:24 schreef ToniB het volgende:
Oké
Als ze zijn omgekeerd bij 1e quebrada om 14.00-14.15 (kwartiertje pauze na uurtje lopen lijkt mij redelijk) om 15.15 terug op de top. Kleine pauze en uurtje verder lopen. 16.30 Dan komen we weer uit op de plek van de foto met boomstronk. Dit is halverwege het pad. Geen bereik hier volgens Roeli een uur voor de top ook geen bereik. In de nos video zegt eva dat er halverwege dus ter hoogte van die boomstronk een huis staat. (Lorenzo?) Huis is te zien in de video. Vastgehouden daar en maanden later de resten verspreid (?). Voor iemand die daar woont is dat een koud kunstje dan.
Ook één van mijn scenario's.
pi_149384871
Maar als ik het pad na de Mirador zo bekijk denk ik niet dat ze daar alleen waren. Het is toch zeker drie kwartier door die geul lopen. Dood eng. Kris zie ik er nog voor aan maar Lisanne is echt een girly girl, bang voor spinnen en insecten en niet avontuurlijk. Ook haar broer zet hier zijn vraagtekens bij.
pi_149384933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:37 schreef ToniB het volgende:
Maar als ik het pad na de Mirador zo bekijk denk ik niet dat ze daar alleen waren. Het is toch zeker drie kwartier door die geul lopen. Dood eng. Kris zie ik er nog voor aan maar Lisanne is echt een girly girl, bang voor spinnen en insecten en niet avontuurlijk. Ook haar broer zet hier zijn vraagtekens bij.
Ik blijf erbij dat K en L niet alleen waren.
pi_149384945
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:28 schreef agter het volgende:

[..]

Je kunt beiden zien bij helder weer.
Wat links of rechts is, of voor of achter, ligt er natuurlijk aan hoe je staat. :)
Dan bedoel ik als ik naar de foto's van Lisanne kijk.

Foto 499 rechts http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/VCbgu5M.jpg

Foto 500 links http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/16OD3N7.jpg

Je moet als je daar met zn tweeen loopt dan wel net weten dat je op de top staat en dat vanaf dit punt de beide oceanen te zien zijn.
Ik vind deze 2 foto's een beetje lijken alsof er een soort van panorama foto wordt geprobeerd te maken
pi_149385047
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:37 schreef ToniB het volgende:
Ze hadden de volgende dag een rustige aarbeientour, ik kan me best voorstellen dat ze doorliepen na de Mirador, zeker als ze zo'n tempo hadden.

Maar dat ze van die paddocks niet teruggekomen zijn, zeker met zonsopgangen en ondergangen (je ziet die zon toch achter de bergen verdwijnen, waar je net vandaan bent gekomen? :?) gedurende 7 dagen (!), dat kan ik me echt niet voorstellen.

Ik ga weer helemaal terug naar mijn eerste scenario, voordat we foto's en alles hadden. Ze zijn geschrokken van iets. Ik acht dan de kans op beesten groter dan die op mensen, maar die kan je ook niet uitsluiten.

Door de schrik verder gelopen en niet terug durven komen. Doodsangsten. En die rare nacht was er ineens een teken, een licht, een zaklamp, geluiden, activiteit, iets wat hen triggerde juist midden in die nacht op pad te gaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149385113
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:40 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dan bedoel ik als ik naar de foto's van Lisanne kijk.

Foto 499 rechts http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/VCbgu5M.jpg

Foto 500 links http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/16OD3N7.jpg

Je moet als je daar met zn tweeen loopt dan wel net weten dat je op de top staat en dat vanaf dit punt de beide oceanen te zien zijn.
Ik vind deze 2 foto's een beetje lijken alsof er een soort van panorama foto wordt geprobeerd te maken
http://tonib.smugmug.com/K-en-l/i-MLLmtC8/0/X3/12-X3.jpg
pi_149385166
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:55 schreef ToniB het volgende:

[..]

mij ook. Zo is er na de Mirador 1 duidelijk pad, de geul. Zelfs al zou je willen dan kan je op dat stuk dus niet verdwalen. De paddock met huisjes is niet te missen. F. geen sporen gezien bij hek paddock 3april. Zijn ze ooit zo ver doorgelopen? Of toch terug en steep area pad genomen?
Nou, over dat 'duidelijke' pad zijn toch een hoop tegenstrijdige berichten verschenen. Volgens mij kun je dit niet zo stellig beweren als je er zelf niet geweest bent.

Het is heel goed mogelijk dat ze om de een of andere reden van het pad zijn geraakt. Vanwege gevaar (scenario Matador) of een ongeluk. Of ze hebben in het (schemer)donker geprobeerd de weg terug te vinden en zijn toen verdwaald geraakt. Volgens mij wordt hier nog altijd onderschat hoe makkelijk je in onbekend, dichtbebost gebied kunt verdwalen.
pi_149385403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:50 schreef kuil het volgende:

[..]

Nou, over dat 'duidelijke' pad zijn toch een hoop tegenstrijdige berichten verschenen. Volgens mij kun je dit niet zo stellig beweren als je er zelf niet geweest bent.

Het is heel goed mogelijk dat ze om de een of andere reden van het pad zijn geraakt. Vanwege gevaar (scenario Matador) of een ongeluk. Of ze hebben in het (schemer)donker geprobeerd de weg terug te vinden en zijn toen verdwaald geraakt. Volgens mij wordt hier nog altijd onderschat hoe makkelijk je in onbekend, dichtbebost gebied kunt verdwalen.
Als ik naar AFK kijk en Edwin P dan lijkt het me niet mogelijk dat je in het stuk van de mirador tot aan de 1e quebrada kunt verdwalen. Het is 1 geul. 1 pad.

Mensen die denken aan verdwalen gaan er vanuit dat ze door zijn gelopen en toen ergens bij de paddock om wat voor reden dan ook verdwaald zijn.
"hoe komen anders de resten en spullen bij de rivier?"

Ik vind juist dat het ontbreken van vele dingen (oa foto's na de 1e quebrada) er op duidt dat ze, ondanks de resten, niet verder zijn gekomen dan die 1e quebrada en dus niet verdwaald waren.

Dit is in t kort ook de discussie tussen verdwalen en misdrijf
pi_149385422
Ik vond met regelmaat op de video het pad niet erg duidelijk, met name bij de paddocks, pad heen herkennen maar dan nog terug?

Een half uurtje je terugweg kunnen onthouden, ja
Een twee uur in een onbekend sterk wisselend terrein de bomen/struiken en andere aanknopingspunten onthouden, nee. Met name het stukje angst en de tijdsdruk om voor het donker terug te komen. Tot zover, mogelijk om te verdwalen.

Om daarna 6/7 dagen en nachten niet in staat zijn contact te leggen met een levende ziel of met de buitenwereld, nee.

Dat er in de opvolgende dagen geen foto's zijn gemaakt en daarna een hele rij donkere?? Iemand heeft wat gewist, toevallig tussen de laatste vrolijke dagfoto en de eerste rare nachtfoto's
pi_149385658
Zover ik weet loopt er langs de CD ook een trail.
Die moet dus een kruising hebben met de Pianista.
Make my day!
pi_149385722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vond met regelmaat op de video het pad niet erg duidelijk, met name bij de paddocks,
Juist bij de paddock (AFK) is het pad duidelijk aanwezig: het loopt langs het "hek", de paaltjes met prikkeldraad. AFK laat dit goed zien en de Kremers zijn 1 uur doorgelopen vanaf het begin van de paddock. Ook daar (1 uur verder), is dat hek langs het pad nog steeds zichtbaar.
pi_149385741
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:10 schreef agter het volgende:
Zover ik weet loopt er langs de CD ook een trail.
Die moet dus een kruising hebben met de Pianista.
Dan toch de "steeparea ?"
T zou me niets verbazen als daar idd een pad loopt
pi_149385746
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:08 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat klopt maar Lutalo bedoelt denk ik, de foto 493 met geul die Kris/Lisanne heeft gemaakt tijdens hun wandeling en dat is vòòr de Mirador.

Dan is er ook nog foto 505 met geul en “voorovergebogen” Kris en dat is dan weer na de Mirador.
Klopt vlgs het fotoschema van Kris en Lisanne (foto 493) is die diepe geul VOOR de Mirador, terwijl alle anderen 'm NA de Mirador op de foto/video zetten.

Dat blijft 1 van mijn vragen nog steeds; is die diepe geul ook VOOR de Mirador?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149385852
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:00 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als ik naar AFK kijk en Edwin P dan lijkt het me niet mogelijk dat je in het stuk van de mirador tot aan de 1e quebrada kunt verdwalen. Het is 1 geul. 1 pad.

Mensen die denken aan verdwalen gaan er vanuit dat ze door zijn gelopen en toen ergens bij de paddock om wat voor reden dan ook verdwaald zijn.
"hoe komen anders de resten en spullen bij de rivier?"

Ik vind juist dat het ontbreken van vele dingen (oa foto's na de 1e quebrada) er op duidt dat ze, ondanks de resten, niet verder zijn gekomen dan die 1e quebrada en dus niet verdwaald waren.

Dit is in t kort ook de discussie tussen verdwalen en misdrijf
Tot die eerste quebrada is het inderdaad lastig verdwalen, maar het is hoogst aannemelijk dat ze toch verder zijn gelopen tot de rivier. Ontbreken van foto's op dat punt hoeft helemaal op niets te duiden. De meest logische verklaringen is nog altijd dat er geen foto's meer zijn gemaakt op het moment dat ze in de problemen kwamen, omdat ze toen wel iets anders aan hun hoofd hadden. Op dat moment denk je vermoedelijk alleen maar 'ik moet terug, zorgen dat ik hier weer levend uit kom'. Het overlevingsinstinct is op dat moment het enige dat er toe doet. Foto's maken om achteraf te laten zien waar je bent geweest (of om voor de nabestaanden meer duidelijkheid te geven) is op dat moment nog van geen enkel belang.
pi_149385912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:14 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dan toch de "steeparea ?"
T zou me niets verbazen als daar idd een pad loopt
Geen idee. Maar dat is wel iets wat ik zou willen bekijken daar.
Make my day!
pi_149385973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:18 schreef kuil het volgende:

[..]

Tot die eerste quebrada is het inderdaad lastig verdwalen, maar het is hoogst aannemelijk dat ze toch verder zijn gelopen tot de rivier. Ontbreken van foto's op dat punt hoeft helemaal op niets te duiden. De meest logische verklaringen is nog altijd dat er geen foto's meer zijn gemaakt op het moment dat ze in de problemen kwamen, omdat ze toen wel iets anders aan hun hoofd hadden. Op dat moment denk je vermoedelijk alleen maar 'ik moet terug, zorgen dat ik hier weer levend uit kom'. Het overlevingsinstinct is op dat moment het enige dat er toe doet. Foto's maken om achteraf te laten zien waar je bent geweest (of om voor de nabestaanden meer duidelijkheid te geven) is op dat moment nog van geen enkel belang.
Sorry maar dat gaat er bij gewoon echt niet in.
Duidelijk pad tot de 1e quebrada. Het is nog geen 14 uur en bij de 2e quebrada pas net kwart over 14.
Nog geen enkele reden voor paniek maar geen foto's
Het pad is nog steeds duidelijk en als er al paniek of een slecht gevoel dan zouden ze daar omkeren. En als er al paniek was dan wacht je niet nog ruim 2 1/2 uur om een noodnummer te bellen
pi_149385980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:18 schreef kuil het volgende:

[..]

Wanneer K&L zich bewust zouden zijn dat ze verdwaald waren:
Als je een fototoestel bij hebt is het toch verdomd makkelijk om bepaalde objecten te fotograferen en later te kunnen terugzien of je daar al geweest was. En dan denk ik aan markante stenen, bomen, paden en verschillen in het landschap
pi_149386033
Andere vraag: Kris en Lisanne landden vanuit Nederland in Costa Rica naar ik begreep.
Hebben zij hier ook nog overnacht bij de taalschool van Ingrid locatie Costa Rica of zijn zij gelijk naar Bocas gegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')