Nou, volgens het NFI was de tijd nog steeds ingesteld op de NL-se. Dus hebben ze waarschijnlijk niets veranderd in CR?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:28 schreef jackie12 het volgende:
Geland in San Jose Costa Rica en daarna dus met de bus naar Bocas.
Deze rit duurt 10 uur zo te zien:
http://caribeshuttle.com/san-josebocas-del-toro/
Als Lisanne na landing haar fotocamera naar de tijd van Costa Rica heeft ingesteld en dit later niet heeft veranderd in Panama dan hoeft de tijd van 13.01 uur op de mirador niet perse te kloppen toch?
Idd; NLse wintertijd. Telefoons gaan automatisch met netwerk of hebben ze handmatig gedaan. 10 uur in de bus heb je daar zat tijd voor.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:44 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nou, volgens het NFI was de tijd nog steeds ingesteld op de NL-se. Dus hebben ze waarschijnlijk niets veranderd in CR?
Corte Culebra wordt ook genoemd door de kajakkersquote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:32 schreef doorgaan het volgende:
2 lichamen: http://www.panamaamerica.(...)-pa-13-1-02-01_0.pdf
zou zijn gebied: Corte Culebra (http://www.prensa.com/san(...)as_0_3936356326.html)
Oke dank je. Wilde die mogelijkheid uitsluitenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:44 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nou, volgens het NFI was de tijd nog steeds ingesteld op de NL-se. Dus hebben ze waarschijnlijk niets veranderd in CR?
Kun je uitleggen wat je bedoelt met gif in DNA? En ook hoe het zit met de giftigheid van een stof, en de mogelijkheden om die stof maanden later nog aan te tonen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is dat gif terug te vinden in het gevonden dna, ik doel dan op de huid van Lisanne. Las net dat het uiterst giftig is, dan moet dat toch te herleiden zijn.
Klopt, en dat hoeft ook niet, heb mijn antwoord al gevonden op een wetenschapsforum. Link post ik niet, barst daar van de "bijzondere recepten".quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:16 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat je bedoelt met gif in DNA? En ook hoe het zit met de giftigheid van een stof, en de mogelijkheden om die stof maanden later nog aan te tonen?
Zonder die duidelijkheid valt je vraag namelijk niet te beantwoorden.
Hier zit iets goed scheef, vanaf het begin. Degene die aangifte zou moeten hebben gedaan is Miriam Guerra. Dat is niet gebeurd. (Volgens het verhaal:) Haar gasten hadden haar bedden niet beslapen en waren onvindbaar.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:33 schreef jackie12 het volgende:
Nog even over de ochtend van 2 april.
Kris en Lisanne komen niet opdagen voor de excursie, Feliciano gaat naar het hostel en wacht tot ie de kamer in kan.
Zijn er niet en dan verder niks tot aan het eind van de middag.
Wat deed de taalschool in de tussentijd??
Kris en Lisanne vielen toch onder de "verantwoordelijkheid" van de taalschool, of iig de taalschool zou zich verantwoordelijk moeten voelen.
Wie was de leidinggevende op dat moment? En waarom heeft deze niet gelijk alarm geslagen 's ochtends of 's middags.
Feliciano zijn verantwoordelijkheid was het iig niet. Hij was slechts hun gids voor die dag.
Het is heel raar dat Feliciano de aangifte van vermissing deed en niet de leidinggevende van de taalschool. Deze persoon had alle gegevens van de meiden.
(en het geen Spaans kunnen kan geen reden zijn van een taalschool die spaanse les geeft)
Wat mij niet duidelijk is is wat Eileen precies deed bij de taalschool.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:06 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hier zit iets goed scheef, vanaf het begin. Degene die aangifte zou moeten hebben gedaan is Miriam Guerra. Dat is niet gebeurd. (Volgens het verhaal:) Haar gasten hadden haar bedden niet beslapen en waren onvindbaar.
Een zeer goede tweede partij is de verantwoordelijke van de taalschool. Nou goed, 's avonds was Eileen erbij toen aangifte werd gedaan, maar dan houdt het ook op. Volgens de officiële berichten, zou ze P. binnen een paar dagen hebben verlaten (en ze kon geen Spaans).
In principe was het niet F. zijn verantwoordelijkheid. Okee, volgens sommigen heeft hij als mens-persoon de taak op zich genomen, prima, heel goed, beter zo dan niet. Maar hoe zit het met de anderen: Miriam en verantw. vd school? Zijn zij niet betrokken en verantwoordelijk?
Wie nam het woord op een gegegeven moment over? Ingrid? Waarom niet Eileen?
Sigrid niet, die werkt(e) toch voor Habla Ya. Eileen liep stage bij SbtR, niet bij HY. Zij was dus stagiaire en was dus niet een verantwoordelijke. Stagiaire. Zeg het maar.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:11 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat mij niet duidelijk is is wat Eileen precies deed bij de taalschool.
Werkte ze daar (als wat als ze geen spaans kan?) of als leerling?
Als ze ook leerling was dan had zij iig niet de verantwoordelijkheid.
Maar wie dan wel van de taalschool? Sigrid?
dé taalschool: er zijn twee taalscholen in Boquete:quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:18 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben het overzicht een beetje kwijt over die taalschool (hoe heette die nu precies?):
• Ingrid L. - NL - eigenaresse van 3 taalscholen; 1 in Costa Rica, 1 in Bocas en 1 in Boquete, woont in Costa Rica
• Sigrid ?. - NL? - werkt bij de taalschool in Boquete en geeft massages (via die school of parictulier?)
• Eileen ?. - DE? - werkt bij de taalschool in Boquete en was aanwezig op de ochtend van 1 april, ging met F. om 19:30 op 2 april aangifte doen
• Myriam G. - PN - Panamese lokale vrouw die leerlingen van de school in haar huisje laat overnachten
• ....meer betrokkenen?
Klopt dit zo en hebben we meer informatie over deze mensen?
Dank je, heb het geupdate.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:24 schreef RapaNui het volgende:
[..]
dé taalschool: er zijn twee taalscholen in Boquete:
1. Habla Ya, gerund door Panamesen en tevens verzamelpunt voor allerlei excursies (gunstige ligging)
2. Spanish by the River, gerund door Europeanen/NL-ers/Ingrid Lommers. Aan deze school waren K&L verbonden. Eileen liep hier stage. Deze school ligt op loopafstand van Miriam Guerra.
Ik heb de indruk dat de 2 scholen veel samen werken, mn op het gebied van excursies en gidsen. Gidsen plukken klanten van beide scholen.
Dat klopt, ze zegt in de video interview bij 2.40;quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:27 schreef jackie12 het volgende:
Sigrid zegt dat zij ze zag vertrekken om 13.10 uit de taalschool.
Als zij bij Habla Ya werkt dan is dat in Bajo Boquete en niet in Alto Boquete waar Spanish by the river zit.
Als zij Kris en Lisanne om 13.10 heeft zien vertrekken vanaf Habla Ya dan past dat EXACT in mijn tijdlijn.....van 31 maartquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:33 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat klopt, ze zegt in de video interview bij 2.40;
… entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.
Vrij vertaald: Ze kwamen hier (hier=Habla Ya) om vanuit hier naar de Pianista te gaan.
Het interview in deze video vindt plaats bij Habla Ya.
Vertelquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als zij Kris en Lisanne om 13.10 heeft zien vertrekken vanaf Habla Ya dan past dat EXACT in mijn tijdlijn.....van 31 maart
Ingrid Lommers zegt 13.10 in een ander interviewquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Zeg ze letterlijk 13:10? Niet in trant van: rond 1 uur?
Ik trek mijn twijfels bij haar verhaal, ze was op dat moment niet in Boquete. En heeft het dus ook van horen zeggen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:39 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ingrid Lommers zegt 13.10 in een ander interview
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |