abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:55:41 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149346157
quote:
Jordanië bevestigt dat Islamitische Staat de Jordaanse piloot die was gegijzeld, heeft gedood. De terreurgroep heeft een video verspreid waarop beelden te zien zijn van een gruwelijke executie; de piloot wordt in brand gestoken.

Op de video van 22 minuten is onder meer te zien dat de piloot langs de plekken wordt geleid die hij zou hebben gebombardeerd. De commentaarstem bij de film zegt onder meer dat de Jordaanse regering een "agent van de zionisten" is.

De video eindigt met beelden waarop de piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat en sterft. De authenticiteit van de video is niet bevestigd, maar volgens correspondent Sander van Hoorn lijkt dat het geval te zijn.
Koning Abdullah

Een familielid van de piloot zegt tegen persbureau Reuters dat de topman van het Jordaanse leger de boodschap heeft overgebracht dat IS de piloot heeft gedood.

De Jordaanse koning Abdullah was in de Verenigde Staten toen het nieuwe bekend werd. Hij breekt zijn bezoek af om terug te keren naar zijn land.

Een woordvoerder van het Jordaanse leger zegt overigens dat de piloot al op 3 januari is gedood. Waar hij dat op baseert, is onduidelijk.
De piloot viel eind december in handen van IS. Hij stortte met zijn straaljager neer in het water bij de Syrische stad Raqqa, de hoofdstad van het door IS uitgeroepen kalifaat.

Jordanië maakt deel uit van de internationale coalitie die de terreurgroep bestrijdt.

De piloot was een van de zestien buitenlandse gijzelaars die in handen zijn van IS.

http://nos.nl/artikel/201(...)levend-verbrand.html
Link naar het volledige filmpje: http://www.dumpert.nl/med(...)ordaanse_piloot.html
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_149346194
Kunnen we deze niet verplaatsen naar rubriekje [Film, TV, Radio]?
pi_149346196
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:50 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, want mensen die tot dood verbranden kunnen dat nog berichten op het internet.

De zenuwen van je huid verbranden idd vrij snel en je voelt je huid wellicht niet meer, maar zenuwen die diep liggen en de viscerale sensibiliteit doorgeven (van darmen, buikvlies, pericard, hersenvliezen etc) blijven denk ik wel over nadat je al dood bent.

Ik geloof dus niet zo in: eerst pijn en dan vrolijk al brandend rondlopen om vervolgens te sterven. Volgens mij is de hele rit pijnlijk.

Daarnaast vind ik hem vreemd reageren. Zou jij niet even 20cm springen en de kooi aan de bovenkant vastpakken en jezelf optrekken van de grond? Niet dat je het dan alsnog overleeft want door de hitte laat je wel los of je krijgt een kogel, maar vind de reactie vrij contra-instinctief.
Hij probeert zichzelf ook niet 1 keer 'uit te slaan', wat een vrij logische reactie is. Hij loopt een beetje te ijsberen al fikkend. Nogmaals, ondanks dat het echt kan zijn, komt het nogal nep over.
Alle geëxecuteerden reageerden stoïcijns, dat schijnt een hele normale menselijke reactie te zijn.

Ik heb ook het idee dat pijn op een gegeven moment niet meer werkt. Dat is ook wat mensen vertellen die een ledemaat verliezen. Ik denk dat hij eerst veel pijn heeft gevoeld, maar dat het zenuwstelsel er daarna uit ligt, de verlamming toeslaat.
pi_149346250
De eerste mensen die zeggen dat het nep is, zijn alweer opgestaan dus.

Vreselijk in ieder geval :{
pi_149346258
In bepaalde Afrikaanse landen zijn er toch ook vaak mensen levend verbrand dmv een autoband met benzine om iemands nek te binden oid? Heb net even gegoogled maar kan de term niet vinden.

De gedachte alleen al dat je daar staat en je ziet die vlammen zich razendsnel omhoog werken om je in een paar sec in een vuurzee te veranderen. Brr. Laat staan wat voor verschrikkelijke pijn het geeft...
pi_149346262
Aluhoedjes zoals matador menen dat ze slimmer zijn dan anderen en dat zij zo'n beetje het alleenrecht hebben op hoe de wereld in elkaar steekt
pi_149346276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:57 schreef LouisLitt het volgende:
Of gezien de eerdere discussie een nieuw te openen (we love) gore-subforum?
Je suis Charlie Sheen
pi_149346297
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef SuicideErrorist het volgende:
In bepaalde Afrikaanse landen zijn er toch ook vaak mensen levend verbrand dmv een autoband met benzine om iemands nek te binden oid? Heb net even gegoogled maar kan de term niet vinden.
necklacing
pi_149346308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Aluhoedjes zoals matador menen dat ze slimmer zijn dan anderen en dat zij zo'n beetje het alleenrecht hebben op hoe de wereld in elkaar steekt
Denk dat de meeste mensen wel geloven in het eigen gelijk. Daarbij dit is het internet:

Je suis Charlie Sheen
pi_149346355
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:01 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

necklacing
Oh ja, dat bedoel ik.

Ik lees nu op de Wiki pagina dat het bij zo'n executie 20 minuten kan duren voordat de dood intreedt :{
pi_149346396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:57 schreef LouisLitt het volgende:
Ik begrijp nooit dat mensen bewust naar dit soort gruwelijkheden kijken. :o En vervolgens ook nog durven te beweren dat het fake is. Heel naar.
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 00:05:50 #12
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_149346409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik herken Hans Teeuwen in je post
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_149346446
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:05 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik begrijp nooit dat mensen bewust naar dit soort gruwelijkheden kijken. :o En vervolgens ook nog durven te beweren dat het fake is. Heel naar.
Het is het eerste IS-filmpje dat ik zie. Heb het gekeken omdat het besproken werd. En het is wel zo handig om te weten waar het over gaat.

Waarom zou je niet "durven" beweren dat het er fake uitziet (is, kan ik niet beoordelen)?

Is dat een taboe ofzo? Zoiets als pedofilie op die universiteit laatst?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149346469
Waarom zou IS faken die gast in de fik te steken?
pi_149346486
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zou IS faken die gast in de fik te steken?
Complotdenkers denken verder, IS bestaat niet. Het zijn de Amerikanen samen met de Mossad.
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 00:09:14 #16
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_149346488
Het zag er heel vreemd uit vond ik ook. Net alsof t een film was. Maar denk jammer genoeg dat het echt is, al vroeg ik het me wel af toen ik het zag
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_149346538
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik herken Hans Teeuwen in je post
was niet de bedoeling :P al is Hans wel een held
pi_149346544
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zag er heel vreemd uit vond ik ook. Net alsof t een film was. Maar denk jammer genoeg dat het echt is, al vroeg ik het me wel af toen ik het zag
Nja, wij hebben verder geen idee hoe een mens reageert als hij opgesloten zit in een kooi en een vuurzee nadert. Je weet namelijk dat je er toch aan gaat.

Ook bij die onthoofdingen zag je een soort berusting. Je zag pas een reactie bij het moment supreme, net als in dit filmpje.
pi_149346571
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:12 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nja, wij hebben verder geen idee hoe een mens reageert als hij opgesloten zit in een kooi en een vuurzee nadert. Je weet namelijk dat je er toch aan gaat.

Ook bij die onthoofdingen zag je een soort berusting. Je zag pas een reactie bij het moment supreme, net als in dit filmpje.
Die lui hebben weken vast gezeten. Waar betreft deze getrainde soldaat. Die wist waarschijnlijk allang waar zijn lot was.
pi_149346574
quote:
Als dit een "complot" is zijn ze heus professioneel genoeg om eenprofessionele executiefilm te maken. Denk je echt dat "internetexperts" als El Matador wel ff een complot van zo een formaat kunnen ontmaskeren vanuit de zolderkamer?

Sowieso, als ISIS dit wilt faken, verbranden ze gewoon een andere gevangene Assad soldaat ofzo en passen ze het gezicht een beetje aan. Das veel cheaper. Dit is gegarandeerd iemand die levend verbrand.
pi_149346576
Wat een verschrikkelijk filmpje zeg. Bah. Heel nare mensen.
Make my day!
pi_149346579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Complotdenkers denken verder, IS bestaat niet. Het zijn de Amerikanen samen met de Mossad.
Hmm maar dan nog, als je hem toch dood gaat maken waarom zou je het dan nep doen in plaats van hem echt in brand steken?
Het is puur omdat het nep lijkt voor sommigen, maar hoe weten we nou echt hoe iemand reageert die levend in brand wordt gestoken? dat varieert van die monnik tot rondrennen als kip zonder kop.
pi_149346607
quote:
Ik denk ook dat het echt is. En waarom als een film gefilmd? Ik denk dat ze trots zijn op hun daden.
Make my day!
pi_149346636
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef SuicideErrorist het volgende:

De gedachte alleen al dat je daar staat en je ziet die vlammen zich razendsnel omhoog werken om je in een paar sec in een vuurzee te veranderen. Brr. Laat staan wat voor verschrikkelijke pijn het geeft...
Necklacing.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_149346640
quote:
Nee, ik vind dat je het wel in perspectief moet zien vanuit propaganda. Dit is natuurlijk dé waarschuwing voor elke IS-tegenstander. Angst zaaien in oorlog = macht vergaren.

Genoeg reden om dingen te vervalsen.

Nogmaals; ik en volgens mij el matador zeggen niet met alle zekerheid dat het nep is...des te frappanter vind ik alle reacties dat het wel echt moét zijn. In casu ben ik een agnost: ik weet het gewoon niet, maar het ziet er -laten we wel wezen- meer uit als een filmpje wat middelbare scholieren in elkaar knutselen dan een authentieke verbranding.

Waarom ben je dan opeens gek en alujoedje als je twijfel over de echtheid?
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')