jasperve | dinsdag 3 februari 2015 @ 13:46 |
Hoi mensen, Nu mag ik dan wel deel 2 openen!! ![]() De laatste post in het vorige topic ging over een voorzetwandje wat gemaakt dient te worden in de badkamer. Zoals gezegd ben ik van plan het wandje te gaan maken met een metal-stud frame en ik had nog de volgende vragen hierover: - Wat is ongeveer een normale hoogte voor een half-hoog wandje? Ik wil het gebruiken om toiletartikelen e.d. op kwijt te kunnen. Aan het wandje komt het wastafel meubel te hangen en het idee is dat de kraan voor de wastafel dan ook uit het muurtje komt. Mocht er iemand zo'n wandje in zijn badkamer hebben, hoe hoog is het dan bij jullie? - Is een metal-stud frame stevig genoeg of kies ik hier beter voor hout? - Verliest een metal-stud frame veel van zijn stevigheid als het verlengt moet worden? De wand waar het trouwens tegen aan moet komen is de volgende: Zoals te zien is komen de aansluitingen van de waterleiding van de oude douche al op een bepaalde hoogte uit de muur. Dit is ook deels waar de vraag over de hoogte van het wandje vandaan komt. Als ik deze pijpen niet zou willen verleggen moet ik het wandje een minimale hoogte van 125 cm geven. Ik weet niet of dit te hoog is in verband met de spiegel die er boven moet en bijvoorbeeld kortere mensen... ![]() | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 3 februari 2015 @ 13:49 |
Als je meubel er echt aan komt te hangen zou ik het zeker niet uitvoeren in metalstud. | |
jasperve | dinsdag 3 februari 2015 @ 13:51 |
Ik zou ter plekke van het meubel extra versteviging kunnen aanbrengen welke direct vastzit op de betonnen achterwand. De rest van de wand krijgt niet echt veel krachten te verduren. Of zou het dan nog geen goede optie zijn? | |
Leandra | dinsdag 3 februari 2015 @ 13:57 |
Ik heb even een topickoppeling aangevraagd in FB ![]() | |
Leandra | dinsdag 3 februari 2015 @ 13:58 |
Oh, en dan begreep ik het verkeerde wandje in het vorige topic.... never mind my reply ![]() ![]() | |
DroogDok | dinsdag 3 februari 2015 @ 14:08 |
De bovenkant van je wastafel komt op 80 tot 90 cm. Ik zou het wandje dan tot circa 1 meter hoogte doortrekken, kijk even wat goed uitkomt qua tegels. De stevigheid van het wandje zit hem volgens mij vooral in de verankering aan de muur, hoe je het bekleed maakt volgens mij niet zoveel uit. Hout kan meer druk hebben dan gipsplaat, zou dan eerder voor watervast multiplex kiezen, Ik heb trouwens niet heel veel verstand van metal-stud wanden, maar is het niet zo dat die vooral stevig worden door een bekleding aan 2 zijden, iets wat met een constructie als TS voor ogen heeft niet heel logisch is. | |
jasperve | dinsdag 3 februari 2015 @ 14:17 |
Het probleem is als ik het wandje dus op 100cm zou zetten ik de leiding in de betonnen buitenmuur zal moeten uitkappen. Ik heb geen idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen zonder de koperen leiding die erin loopt te beschadigen. Suggesties? | |
DroogDok | dinsdag 3 februari 2015 @ 14:24 |
Hoe hoog komt de leiding uit de wand dan? | |
jasperve | dinsdag 3 februari 2015 @ 14:29 |
Op een hoogte van ongeveer 120 centimer. | |
DroogDok | dinsdag 3 februari 2015 @ 14:33 |
Dan zou ik de wand tot die hoogte doortrekken. | |
jasperve | dinsdag 3 februari 2015 @ 15:06 |
De vraag is of dit te hoog is ivm spiegel ophangen e.d. Het moet er niet belachelijk uit komen te zien.. ![]() | |
DroogDok | dinsdag 3 februari 2015 @ 15:15 |
Valt wel mee denk ik. Bij mij thuis zit de bovenkant van de wastafel op 90cm, dan de kraan, ongeveer 20 cm hoog, en dan de spiegel. Onderkant van de spiegel op 1m20 lijkt me dus niet heel vreemd. Teken het anders even uit op de muur. Kan je zien hoe het voelt. | |
jasperve | dinsdag 3 februari 2015 @ 17:32 |
Aangezien de halfhoge muur ook door loopt in de douche zou 120cm niet eens zo onaardig zijn. De normale douchekraan hoogte zit toch rond de 110cm? | |
DroogDok | woensdag 4 februari 2015 @ 07:37 |
Ja, lijkt me wel een normale hoogte inderdaad. Moet je voor de hoogte van de douchekraan nog rekening houden met een douchebak? | |
cvboer2 | woensdag 4 februari 2015 @ 09:30 |
Sowieso. De hoogte wordt gemeten vanaf de vloer waar je op staat. De hoogte van een douchekraan is trouwens 120cm. 110 is te laag. | |
jasperve | woensdag 4 februari 2015 @ 14:23 |
Ik heb net even zitten meten maar 110cm is ook waar mijn vorige kraan op hing hoor. Is zeker niet te laag voor mij met mijn lengte van 1.84m. Hoe werken de verbindingen met metal-stud eigenlijk? Je schroeft de liggers en staanders aan elkaar lijkt me. Heb je later geen last van deze schroeven als je de platen er tegenaan gaat doen? (dat ze uitsteken?) | |
jasperve | woensdag 4 februari 2015 @ 14:35 |
Zit even te zoeken op internet. Klopt het dat de verbindingsprofielen met een krimptang aan elkaar moeten worden verbonden? Enig idee of die ergens te huur zijn? | |
cvboer2 | woensdag 4 februari 2015 @ 14:50 |
Vroeger werden ze op 110 gezet, tegenwoordig 120. Ik vind het wel prettig met mijn 196 lengte. | |
jasperve | woensdag 4 februari 2015 @ 16:15 |
Met die lengte kan ik het me wel voorstellen ja. ![]() | |
jasperve | woensdag 4 februari 2015 @ 16:34 |
Net zitten rekenen of ik een metal-stud profiel van 3,32 in een keer de ruimte in kan krijgen of dat ik het uit meerdere delen moet maken. Volgens mijn berekeningen zou ik het door de boel goed omhoog te steken precies moeten halen met 10 centimeter speling. ![]() ![]() ![]() Nu nog een manier bedenken om een metal-stud profiel van 3,50 meter met mijn auto te vervoeren... Iemand nog ideeen voor zo'n tang? | |
bbtb77 | woensdag 4 februari 2015 @ 18:48 |
Je hoeft ze niet perse vast te zetten met een tang/schroef. Uiteindelijk zitten ze door het vastzetten van het plaatmateriaal op de u en c-profielen ook wel vast. | |
bbtb77 | woensdag 4 februari 2015 @ 18:50 |
Tegenwoordig zetten we de kranen gewoon nog op 110 hoor.. | |
jasperve | donderdag 5 februari 2015 @ 13:16 |
Zojuist de hansgrohe ibox aan de muur geschroefd voor de douche. Ik loop er toch wel tegenaan dat ik niet precies weet wat ik met de verlichting wil gaan doen. Zeker als er een klein verlaagd plafond in moet zal ik dat moeten doen voordat het bad erin staat. Hebben jullie wel eens een lichtplan laten ontwerpen door iemand? En zo ja, hoe is dat bevallen? | |
jasperve | vrijdag 20 februari 2015 @ 15:54 |
We gaan lekker door. De voorzetwand begint vorm te krijgen. Bovenop liggen de verstevigingsstukken waarmee ik straks de wand aan de muur zal verankeren. En mijn kranen zijn binnengekomen!!! Hier een klein kiekje van een van de voorplaten. Eerstvolgende wat er moet gebeuren is het aansluiten van al het leidingwerk. Zit ernstig te twijfelen of ik dit zal laten doen of dat ik zelf moet gaan kloten met zo'n viega pexfit tang.. | |
tux87 | vrijdag 20 februari 2015 @ 17:15 |
Dat kloten valt redelijk mee, heb dit zelf ook net gedaan met pexfit, alles (ongeveer 30 persingen) in 1x dicht. Let goed op het verpakken van de puntstukken bij de kraanbox dat scheelt ergernis. Locktite draad werkt hier prima voor. | |
jasperve | vrijdag 20 februari 2015 @ 17:19 |
Heb je het met een handperstang gedaan? Ik was al aan het zoeken naar tangen om viega fosta te persen maar dit lijkt wel haast een onmogelijke opgave. Heb 1 bedrijf gevonden in Zoetermeer. Er is hier eerder gezegd dat warmteservice ze zou verhuren maar hier kan ik niets over terug vinden. Edit: net warmteservice gebeld en die verhuren alleen uponor. | |
tux87 | vrijdag 20 februari 2015 @ 17:24 |
Inderdaad met de handperstang. Ik was ook skeptisch eerst, maar het zit echt stevig. Hornbach verhuurt ze (trendrent) maar ik heb hem gekocht via mp vanwege de grote verbouwing met toch nog meer perswerk. | |
jasperve | vrijdag 20 februari 2015 @ 17:42 |
Heb je Uponor of Viega? | |
tux87 | vrijdag 20 februari 2015 @ 19:06 |
Viega pexfit | |
jasperve | vrijdag 20 februari 2015 @ 19:23 |
Toevallig niet ergens in de buurt? ![]() Heb bij trendrent gekeken maar daar staat ie niet op de site.. | |
tux87 | zaterdag 21 februari 2015 @ 13:00 |
Zuidwest Nederland.. Er staan er ook nog op marktplaats, kun je wellicht daarna weer verkopen. | |
jasperve | zaterdag 21 februari 2015 @ 15:45 |
Zou een optie zijn. Maar in dit geval teveel moeite. ![]() Moet stuk of 15 verbindingen eraan maken en daarna gebruik ik hem niet meer. | |
jasperve | maandag 23 februari 2015 @ 17:44 |
Vandaag alle fittingen voor het aanleggen van de waterleidingen gehaald. Nu heb ik (om op de oude uit de muur komende waterleiding door te bouwen) slangaansluitings fittingen gehaald. Deze zien er zo uit: ![]() Aan deze fittingen zitten al rubbers. Nu is mijn vraag: Is het handig om met deze rubbers te werken of is het beter om de boel met loctite dicht te maken? Het moet een permanente verbinding worden. Oftewel, wat is het minste risico? En als tweede. Zijn er mooie manieren om een pvc afvoerpijp netjes te bevestigen aan een voorzetwand? Dus dat het gat waar uiteindelijk de sifon in steekt netjes aan de muur vastzit? [ Bericht 13% gewijzigd door jasperve op 23-02-2015 19:07:50 ] | |
jasperve | dinsdag 24 februari 2015 @ 22:30 |
Niemand met verstand van installatiewerk die me advies kan geven over het bovenstaande? | |
Vonkenboer | dinsdag 24 februari 2015 @ 22:34 |
Je zou cvboer eens kunnen proberen te lokken ? ![]() | |
jasperve | dinsdag 24 februari 2015 @ 22:45 |
Zou hem dan eigenlijk even moeten quoten... ![]() Ondertussen maar verder gegaan met het verleggen van alle electra aansluitingen / schakelaars. Deze komen op bepaalde plaatsen uit het plafond die voorheen logisch waren maar nu niet handig meer zijn. Vandaag dus een hoop sleuven in de muur gemaakt....vies werkje. Omdat deze allemaal een nieuw plekje krijgen en de draad niet meer recht naar beneden gaat moeten alle VD draden vervangen worden. Leuk werkje! ![]() Ik wil tevens een 2de centraaldoos maken in de voorzetwand op de plaats waar het stopcontact moet komen. Vanuit hier kan ik dan doorgaan naar de verlichting voor de koof van het bad en de verwarming van de spiegel e.d. Mocht ik nog problemen tegenkomen dan hoor je het als eerste vonkenboer! ![]() | |
jasperve | woensdag 25 februari 2015 @ 10:27 |
Nou kansloze onderneming. Die klootzakken van het bouwfonds hebben alles in flexibele pijp gedaan en het daarna in het beton gestort...krijg je dus nooit meer die draad uit...laat staan nieuwe in.. | |
cvboer2 | woensdag 25 februari 2015 @ 11:44 |
Mijn ervaring is dat het echt wel goed afdicht. Je kan ze dus zonder problemen toepassen. Dus geen loctite en/of tape toepassen. | |
jasperve | woensdag 25 februari 2015 @ 12:09 |
Ik heb geen andere keus dan dit achter de tegels weg te werken. Denk je dat die rubbers uit zouden kunnen harden in de loop der jaren? | |
cvboer2 | woensdag 25 februari 2015 @ 18:47 |
Dat is helaas niet uit te sluiten. Heb je misschien een foto van de situatie? misschien is er een andere optie mogelijk. | |
jasperve | woensdag 25 februari 2015 @ 22:40 |
Kan je de situatie zo wel uitleggen. Er zijn 2 oude muurplaaten op 2 verschillende plekken in de badkamer. Hier zaten direct de douchekraan en de wastafel kraan aan verbonden. Omdat ik nu overga naar inbouwkranen met een voorzetwand wil ik deze leidingen achter de voorzetwand verleggen. De optie is, ofwel de schroefverbindingen gebruiken die er al zitten, of te proberen de muurplaten uit het kneiterharde beton te bikken met kans op beschadiging van de koperen leidingen.... ![]() Ik weet dat het geen ideale oplossing is om door te gaan op een schroefverbinding. De inbouwkranen van hansgrohe (ibox) zijn echter ook met een schroefverbinding en die zie ik later ook niet meer.... Dat laatste had ik bedacht om het voor mezelf goed te praten ![]() | |
cvboer2 | donderdag 26 februari 2015 @ 22:01 |
Duidelijk verhaal. Ik kan wel verkondigen dat er nooit iets mee gaat gebeuren, maar dan zou ik liegen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het jaren goed gaat. | |
tiho1 | donderdag 26 februari 2015 @ 23:06 |
Ik zou er sowieso als ik het had vloeibare afdichting bij hebben gedaan, maar in dit verhaal zeker. Rubber blijft prima, het is opgesloten dus aan niks onderhevig. En het beweegt ook niet. Maar rubber en vloeibaar is eigenlijk twee keer hetzelfde. Ze kunnen het beide alleen. | |
jasperve | donderdag 5 maart 2015 @ 22:15 |
Hard aan het werk geweest vandaag! Erg blij en tevreden met het resultaat. Enige probleem wat ik ben tegen gekomen is dat de warm waterleiding erg dicht langs de koudwater leiding loopt. Dit kon ik echter niet voorkomen. Moet ik deze 2 op een of andere manier nog verder thermisch van elkaar isoleren? | |
jasperve | vrijdag 6 maart 2015 @ 08:33 |
zou ik de boel nog moeten laten afpersen of is een visuele inspectie op lekken gedurende een paar dagen genoeg? | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 6 maart 2015 @ 09:24 |
Ik zou nog wat beugeltjes aanbrengen. ![]() | |
jasperve | vrijdag 6 maart 2015 @ 11:53 |
Die komen er zodra ik de definitieve locaties weet van alles ![]() Maar af laten persen? Of geen ideeen daarover? | |
noutie | vrijdag 6 maart 2015 @ 16:39 |
Bij mijn verbouwing is er niets afgeperst. Er heeft een weekje druk op gestaan voordat het dicht werd gemaakt. | |
jasperve | vrijdag 6 maart 2015 @ 17:31 |
Het lijkt me dat je lekkages toch wel gewoon zou moeten kunnen zien met het blote oog en door middel van aan de connecties te voelen? Of is er een kans dat de druk te laag is om lekkages te veroorzaken? Er heeft ook nog bijna geen water door de buizen gestroomd aangezien ik nog geen kranen heb. Wel heb ik de muurplaten die afgedopt waren voorzichtig opengedraaid om de lucht eruit te laten. | |
jasperve | woensdag 11 maart 2015 @ 23:59 |
Vandaag in de showroom gaan kijken naar wat beton cire voorbeelden. Erg gaaf om te zien en denk dat ik wel om ben ![]() ![]() ![]() .......Alleen de prijs......rond de 140/150 euro de m2......auw ![]() Hoop morgen wat offertes binnen te krijgen. Ik begrijp toch maar moeilijk hoe sommige mensen beweren een volledige geinstalleerde badkamer voor 5000 euro te krijgen als ik zie wat ik tot nu toe al kwijt ben voor mijn renovatie... [ Bericht 8% gewijzigd door jasperve op 12-03-2015 00:04:17 ] | |
Gieliovd | donderdag 12 maart 2015 @ 06:42 |
Inderdaad.. De offertes die ik kreeg voor wat werk waren al meer dan ¤5000... En dan nog al het materiaal. Nee, als ik het had laten doen was het veelvoud van 5k geworden ![]() | |
Xeor | donderdag 12 maart 2015 @ 08:18 |
Leuk spul dat beton-cire, ik heb nog niet zo heel lang geleden mijn toilet laten doen met dat spul ![]() | |
jasperve | donderdag 12 maart 2015 @ 09:45 |
tevreden over? | |
Xeor | donderdag 12 maart 2015 @ 10:34 |
Ik ben er uiterst tevreden over. Het is heel makkelijk schoon te maken ook ![]() Wij hebben voor een strakke/industriële look gekozen en het resultaat mag er wezen. Let niet op de vuile vlekken op het zwart, we zaten toen nog midden in de verbouwing ![]() Ben benieuwd als het bij jou klaar is ![]() | |
jasperve | donderdag 12 maart 2015 @ 11:43 |
ziet er gaaf uit! ik wil een combinatie doen van lichte stuc met tegels... deze kleur: ![]() eerste offerte voor het stucwerk 20m2 en het plafond glad trekken: 4000 euro.... ![]() als ik daar nog de tegels bijtel zit ik aan enkel 5k om de wanden te bekleden.... wel erg veel centen.. | |
Xeor | donderdag 12 maart 2015 @ 11:54 |
Dat is ook netjes inderdaad. Het is inderdaad prijzig maar vergeet niet dat je heel veel bespaard op de aanschaf van tegels op de wanden ![]() | |
jasperve | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:02 |
Kan iemand me vertellen waarom je stucplaat haaks op de rachels zou moeten zetten? Lees hier verschillende verhalen over op internet. Toen ik naar het instructiefilmpje van knauf keek met gipsplaten werd er gewoon met de rachels mee gewerkt!? | |
bbtb77 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:53 |
Omdat je haaks op de rachels meer stevigheid krijgt (zowel in de lengte als de breedte komen schroeven) en omdat je meer hout hebt om in te schroeven (hoef je niet zo precies te schroeven). Daarnaast werkt hout bijna niet in de lengte, dus minder kans op scheuren. | |
jasperve | dinsdag 31 maart 2015 @ 16:43 |
Het verlaagde plafond is bijna af en ik moet nu een besluit nemen over waar ik de inbouwspots wil plaatsen. Hoeveel denken jullie dat ik er moet plaatsen en wat de beste positie zou zijn? ![]() Het gaat om indeling D waarbij er alleen tussen de douche en de wastafel geen muurtje zit. Aan de kant van het bad en aan de kant van het douche (boven en onderaan de indeling dus) is tevens al een lichtkoof gemaakt. | |
hans1985 | dinsdag 31 maart 2015 @ 17:26 |
Dus ze vragen 400 euro per m2. Dat is euh erg prijzig. | |
jasperve | dinsdag 31 maart 2015 @ 17:33 |
Heb nog een andere binnen gekregen voor ongeveer 3000 Euro. Gezien het aantal handelingen lijkt het me geen onredelijke prijs. Nog ideeen voor die spotjes? | |
hans1985 | dinsdag 31 maart 2015 @ 18:25 |
Welke handelingen? Saus klaar neem ik aan? | |
jasperve | dinsdag 31 maart 2015 @ 18:35 |
Saus klaar? Waar heb je het over? Het gaat om beton-cire. Niet om een simpel stuclaagje. | |
jasperve | dinsdag 28 april 2015 @ 17:47 |
Het einde begint in zicht te komen!! ![]() Voor ik de aquapanel platen tegen het voorzetwandje ga plaatsen zou ik graag nog horen of de manier waarop ik de stroom naar de spiegel heb gelegd door de beugel kan. De pvc buis loopt feitelijk voor een paar cm onder de waterleiding door. Is dit een probleem of gaat dit tegen bepaalde regels in? Alvast bedankt voor de input! ![]() | |
Gieliovd | dinsdag 28 april 2015 @ 23:04 |
Het is wat karig gebeugeld, maar verder geen probleem volgens mij! Goed bezig verder! | |
Randy_S | dinsdag 28 april 2015 @ 23:34 |
Heb je nou serieus elke staander dmv een houten plaatje verankerd aan de muur? | |
Surveillance-Fiets | woensdag 29 april 2015 @ 07:38 |
Ziet er prima uit hoor, je elektra. Kan makkelijk zo onder de waterleiding door. ![]() | |
jasperve | woensdag 29 april 2015 @ 09:00 |
Je doelt op de waterleiding neem ik aan? Die ga ik sowieso nog vast zetten vandaag. ![]() Goed gezien! Oorspronkelijk wou ik het alleen bij het bad en de wastafel doen om extra stevigheid te geven, maar ik was zo lekker bezig. Die muur gaat nergens meer heen! ![]() Het was bij de wastafel ook echt nodig omdat 2 van die staanders niet helemaal erin konden vanwege de kraan. Als hier daarna een meubel van tig kilo aan komt te hangen moet het wel stevig zitten. | |
Vonkenboer | woensdag 29 april 2015 @ 09:33 |
Op zich is dit prima zo ! ![]() ![]() | |
jasperve | dinsdag 26 mei 2015 @ 18:43 |
De badkamer is bijna klaar om afgewerkt te worden. ![]() ![]() ![]() Nog het afschot in de douche smeren en het verlaagd plafond verder afwerken hierna!!! Vandaag bezig geweest met een voorzetwand te maken met teruggevallen plint voor het bad. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (Er zijn nog meer verstevigingsstukken aangebracht rond de platen nadat de fotos gemaakt zijn). De rand van het bad is erg smal aan de voorkant waardoor hij heel lastig helemaal bovenaan ondersteund kan worden. Er is dan geen ruimte meer over voor een plaat en tegels. Het idee is om deze wand tot bovenaan de bekleden met aquapanel/multiplex om het vervolgens te kunnen tegelen. Zou de constructie op deze manier stevig genoeg zijn? Best lastig trouwens zo'n profiel van een bad volgen welke bij elk schot verschillend is.... ![]() Wat is trouwens de beste manier om het bad van onderen te isoleren? Er zitten behoorlijk grote lege plekken onder. Alvast bedankt voor de input! [ Bericht 1% gewijzigd door jasperve op 26-05-2015 18:49:53 ] | |
jasperve | woensdag 27 mei 2015 @ 18:57 |
niemand enige suggesties? ![]() hout of aquapanel voor aftimmering? wat voor soort isolatie? | |
Doraj | woensdag 27 mei 2015 @ 20:14 |
Voor de isolatie zou ik glaswol of steenwol gebruiken, kun je de ruimte lekker makkelijk volstoppen. | |
jasperve | donderdag 28 mei 2015 @ 00:09 |
is dit niet erg gevoelig voor schimmel mocht het ooit toch ergens een keer lekken. | |
Doraj | donderdag 28 mei 2015 @ 19:23 |
Ja, is wel gevoelig voor schimmel, maar als je zorgt dat alles goed dicht is, waarom zou een dan water komen? En mocht je lekkage hebben bij je afvoer dan moet je de boel toch openmaken voor de reparatie en kun je de natte glas- of steenwol ook weghalen. Het is dat je het bas al geplaatst hebt, anders had je ook Tonzon badisolatie kunnen overwegen: http://tonzon.nl/badisolatie Bij ons is door de vorige eigenaren geen isolatie toegepast waardoor het water vrij snel afkoelt, als ik de badkamer ooit ga aanpakken ga ik zeker isoleren onder het bad en dan gewoon met steenwol. | |
Chicolade | donderdag 28 mei 2015 @ 20:09 |
Ik dacht dat steenwol vooral voor geluidisolatie is, en glaswol voor warmte-isolatie? En wel even een maskertje met filter voordoen, de vezels die vrijkomen bij verwerken zijn niet grappig voor je longen ![]() | |
Doraj | donderdag 28 mei 2015 @ 20:45 |
Voor zover ik weet isoleren ze wat betreft warmte gelijk en heeft steenwol betere geluidsisolatie eigenschappen. Steenwol verwerkt echter fijner omdat het minder prikt. | |
jasperve | vrijdag 29 mei 2015 @ 19:06 |
Heb er glaswol achter gestopt. Wat een smerige troep zeg... Het eindresultaat so far: | |
bbtb77 | vrijdag 29 mei 2015 @ 19:42 |
Super coole design badkraan! | |
Doraj | zaterdag 30 mei 2015 @ 11:29 |
Ziet er goed uit? Heb je ergens de mogelijkheid om na het afwerken makkelijk bij de afvoer van heb bad te komen? Bij ons hebben ze dat niet gedaan dus ik hoop maar dat ik nooit een verstopping krijg of lekkage. Als dat wel het geval is zal ik tegels weg moeten halen en maar hopen dat ze heel blijven :-(. | |
jasperve | zaterdag 30 mei 2015 @ 15:03 |
Nee die optie is er niet echt. Dit komt mede omdat het bad direct op de constructieve vloer staat. De rest van de badkamer heeft een dekvloer gekregen van 5cm. Hierdoor is de instap iets minder hoog, maar het gevolg is wel dat de afvoer nauwelijks nog te bereiken is. Ik heb wel een gaatje gelaten in het 'plafond' van de teruggevallen plint. Hierdoor zou ik evt een inspectie cameratje kunnen stoppen om in ieder geval zicht te hebben of er iets lekt onder het bad. Bestaan er trouwens waarschuwings apparaatjes die ik onder het bad zou kunnen plaatsen die een alarm geven bij het voelen van vocht? | |
Gieliovd | zaterdag 30 mei 2015 @ 17:20 |
Yes, een cavia onder je bad plaatsen. | |
Vonkenboer | zondag 31 mei 2015 @ 12:36 |
![]() Arme cavia ! | |
jasperve | zondag 31 mei 2015 @ 14:39 |
best wel ja... ook nog serieuze opties? ![]() | |
Gieliovd | zondag 31 mei 2015 @ 20:50 |
Ik had meer van je jou verwacht Vonk!! ![]() Het was een strikantwoord... want zo heten die dingen! http://www.bengshop.nl/de(...)g=nl&art_id=13026611 http://www.bengshop.nl/detailitem.php?art_id=13026614 ![]() Je hebt ook simpele met een kastje, stekker en een paar draadjes en een sensor. Vergelijk het een beetje met zo'n waterdetector die je bij je wasmachine kunt gebruikten i.c.m. waterslot op zolder. | |
nikky | zondag 31 mei 2015 @ 20:53 |
![]() |