abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149299054
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente

3 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
26 augustus: Coccinelle

2 september: Starbuck_

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

En een mooi filmpje!

Schudden voor gebruik
pi_149299068
Wijzigingen voor de op.. graag quoten of DM ;)
Schudden voor gebruik
pi_149299093
Nog maar een half uurtje en dan hebben wij onze maandelijkse check up bij de verloskundige weer. Ik hoop dat we even naar onze baby mogen loeren.

Ze zouden ook bellen van het ziekenhuis voor de uitslag van de combinatietest, maar tot nu toe niets gehoord. Ik vind het rete spannend :@
Schudden voor gebruik
pi_149299188
Cocci, wat fijn dat alles goed was! Kan me voorstellen dat dat even heel spannend was! :*

Malteser m'n duimen draaien ook heel hard voor jou vanavond! :*

Vanavond ook controle bij de vk :) ook meteen bloedprikken om te checken op antistoffen omdat ik Rhesus c negatief ben. Hopelijk vinden ze die niet!
  maandag 2 februari 2015 @ 15:54:15 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149299283
Nog bedankt voor de ervaringen met Careyn, Taartjesfee, Mineola, en Sonnetje. Misschien toch maar ff kijken naar een wat kleinschaliger bureau. Al is het uiteindelijk natuurlijk sterk afhankelijk wie je als kraamverzorgende treft...

Fijn dat alles in orde is, coccinelle!

Gelukkig dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt, MC!

Stippel, hoop dat de uitslag goed is. Veel succes bij de controle. Het is niet gebruikelijk om tussendoor een echo te krijgen als er geen aanleiding toe is, dus ik zou er maar niet op rekenen. ;)

Heb vanmiddag de Zwanger Box opgehaald bij Etos, vind de inhoud best leuk! Er zit ook een doosje in, van Hero Baby. Wtf is dat, is dat zo'n doseringsdoosje voor melkpoeder?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149300030
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:54 schreef Mariposas het volgende:
Nog bedankt voor de ervaringen met Careyn, Taartjesfee, Mineola, en Sonnetje. Misschien toch maar ff kijken naar een wat kleinschaliger bureau. Al is het uiteindelijk natuurlijk sterk afhankelijk wie je als kraamverzorgende treft...

Fijn dat alles in orde is, coccinelle!

Gelukkig dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt, MC!

Stippel, hoop dat de uitslag goed is. Veel succes bij de controle. Het is niet gebruikelijk om tussendoor een echo te krijgen als er geen aanleiding toe is, dus ik zou er maar niet op rekenen. ;)

Heb vanmiddag de Zwanger Box opgehaald bij Etos, vind de inhoud best leuk! Er zit ook een doosje in, van Hero Baby. Wtf is dat, is dat zo'n doseringsdoosje voor melkpoeder?
ik heb prima ervaringen met careyn, zowel persoonlijk als professioneel. Maar ik moet zeggen dat er niet zoveel is waar ik slechte ervaringen mee heb hier in de regio. klasse kraamzorg is een prima, wat kleinschaliger bureau. ik heb ook nog wat gegevens van dames die particuliere kraamzorg aanbieden. die zijn wel aangesloten bij een bureau en worden gewoon vergoed maar verder werken ze zelfstandig. ze doen bijv ook intake en kennismakingsgesprek zelf. ze zijn wel populair, zitten vaak al maanden volgeboekt maar goed, wellicht is dat wat?
:)
pi_149300053
Oeh Stippelrientje, nog niks gehoord. Niet fijn....

Succes met de controles bij de VK.

Ik word echt met het kwartier nerveuzer.... Fijn dat jullie zo meeleven :*
pi_149300245
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:22 schreef Malteser het volgende:
Oeh Stippelrientje, nog niks gehoord. Niet fijn....

Succes met de controles bij de VK.

Ik word echt met het kwartier nerveuzer.... Fijn dat jullie zo meeleven :*
Met het kwartier zelfs oO< Nog maar 14 kwartier ;) :')
pi_149300282
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:29 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Met het kwartier zelfs oO< Nog maar 14 kwartier ;) :')
Haha, dankje.... Dan is het ineens wel te overzien hè.... :)
pi_149300299
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:30 schreef Malteser het volgende:

[..]

Haha, dankje.... Dan is het ineens wel te overzien hè.... :)
Een keer goed poepen en het is nog maar 13 kwartier ;)
pi_149300814
Mariposas, ik ben uitgekomen bij ZIN Kraamzorg. Kleinschalig en werd me door diverse kennissen aangeraden.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149302029
Malteser, veel plezier bij de echo vanavond :*

Kraamzorg, wat ben ik blij dat ik al dat intakegezeik niet heb. Ik krijg mamakraamzorg O+

Hier vandaag 27 weken *O* , ik besef me ineens hoe dicht ik bij de 30 weken zit.

Ook zou ik vandaag gebeld worden als de suikertest positief zou zijn. Heb nog niets gehoord dus ga ervanuit dat ik en Peanut gewoon hartstikke gezond zijn :Y Als ze om 5 uur ineens gaan bellen word ik boos.
pi_149302053
Back..

Nog altijd niet gebeld door het ziekenhuis met de uitslag. Met de verloskundige samen wel even gebeld, maar de assistente zelf mocht natuurlijk niets zeggen en zouden ze terug bellen. Ondertussen weer 1,5 uur verder en niets gehoord.

Bij de check up. Ik ben aangekomen!!!! :9 wel 0,1 kg :9
Keertje plassen en ik zit alweer op mijn gewicht ;) Ik voel wel dat ik ben afgevallen her en der, maar mijn buikje is een beetje gegroeid en onze wurm was groot zat vorige week met de termijn echo. Dus ik maak mij geen zorgen.
Uitslagen van het eerste bloedwerk zag er allemaal prima uit. Dat werd even in een rap tempo opgesomd waarbij ik alleen opving Suikerwaardes enz allemaal prima en HIV negatief als laatste. Ik wist niet dat ze daar ook op hadden getest.
Daarna maar een kort gesprek gehad over de kraamzorg, borstvoeding (ik heb ook een kaartje gevraagd voor eventueel donatie (mocht ik enorm overproductie hebben ondanks regelen, dan wil ik er kleine minibaby's mee kunnen helpen. Hormonen en such ^^, ). Nog even over doeken en dragers gehad. Zij blijkt daar ook een warm hart voor te hebben en ik mag wel eens aan het einde doeken meesleuren zodat ze wat kan voordoen als ik dat fijn zou vinden O+.
En als afsluiter mocht ik even op de bank klimmen voor het luisteren naar het hartje. O+

Mijn sticker voor de VK check up is binnen. ;)

Nu nog altijd wachten op de uitslagen van het bloedonderzoek van de combinatietest. De rest was wel gewoon binnen, dus de verloskundige vond het ook maar vaag.
Ik blijf er een beetje zenuwachtig onder :@
Schudden voor gebruik
pi_149302094
Woehoee, sticker voor Stippel *O*
pi_149302131
Oh en mijn verloskundige zei... Careijn of iets in die geest.. als je daarbij aangemeld bent en in een geboortehuis bevalt dat je dan grote kans hebt dezelfde kraamverzorgster ook thuis te krijgen voor de rest van de dagen.

mijn brein is een beetje mushy vandaag en ik kan niet alles heul goed volgen en of onthouden, maar zoiets ving ik op :D
Schudden voor gebruik
pi_149302478
klinkt goed stippel!

Klinkt ook alsof je een fijne vk hebt! Ik vind het nog steeds gek dat ik pas zo laat in de zwangerschap echt gecontroleerd word. Over 2 weken bloed inleveren, maar daarna pas in de 25ste week weer bij de vk, en de 20ste week voor een echo.

Zou ook wel tussendoor hartje willen luisteren enzo...
pi_149302886
:W

Gewoon een zwaaitje, omdat het eindelijk mag in dit topic! *O* *O* *O*

(kom pas definitief overwaaien als de testjes donkerder worden. :) )
pi_149303218
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:48 schreef Jagärtrut het volgende:
klinkt goed stippel!

Klinkt ook alsof je een fijne vk hebt! Ik vind het nog steeds gek dat ik pas zo laat in de zwangerschap echt gecontroleerd word. Over 2 weken bloed inleveren, maar daarna pas in de 25ste week weer bij de vk, en de 20ste week voor een echo.

Zou ook wel tussendoor hartje willen luisteren enzo...
Wij hebben er drie :D De vorige keer één gezien en vandaag de tweede en per toeval de derde. (die kende ik al van mijn schoonzusjes)

Alle drie zijn ze erg aardig.

ik kan mij goed voorstellen dat je de check ups mist. Misschien is als je wat verder bent iets van angel sounds ofzo iets? Hoewel je dan niet fanatiek elke dag moet luisteren en angstig zijn als je het even niet kan vinden of goed kan horen ;)
Schudden voor gebruik
pi_149303225
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef Sara82 het volgende:

WAIT WHAT? O+
Schudden voor gebruik
pi_149303318
quote:

Joehoe!!! Daar is ze dan! *O* :W *O*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149303354
En heb je een mooi tafeltje voor me vrijgehouden, Joycie? ;)
pi_149303386
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:26 schreef Sara82 het volgende:
En een complete zetel! En koekjes ^^,

BAM jongeuh! O+

* Stippelrientje grijpt Sara vast!

Zo jij gaat nergens meer heen voorlopig :P
Schudden voor gebruik
pi_149303523
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:26 schreef Sara82 het volgende:
Offcourse, ik wist dat je snel zou volgen!! Vind het echt tof dat we hier samen mogen posten Sara!

Kom we pakken er een lekker kopje thee bij c_/ Hoe reageerde je vriend/man?
pi_149303619
O, ik vergeet helemaal dat stip een sticker heeft gekregen bij de VK! Wat klinkt je VK tof. Hopelijk hoor je snel meer over de uitslagen!

Jagar, lijkt me heel lastig als je zo lang op controles moet wachten. Klinkt heel anders als hier, en niet een goede anders. Hopelijk geeft de echo je en fijn gevoel en kun je er zo even tegenaan tot de 20 weken!

Malteser nog maar anderhalf uur! Ga voor je duimen! Hopelijk een mooie knipper!

En Mellie, nog gebeld ivm de suikertest?
pi_149303644
Ah, koekies en thee! :D

Lief komt over een twee uur ofzo pas thuis. Stupid me was vergeten dat hij een cursus had vanavond, ik heb eerst een uur als een enthousiaste hondje voor het raam heen en weer gelopen om hem op te wachten, voordat ik me dat realiseerde :|W .

Vind het ook niet iets wat je over de telefoon vertelt, dus wacht nog ff. Suggesties zijn welkom! :)
pi_149303841
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef Sara82 het volgende:

Lief komt over een twee uur ofzo pas thuis. Stupid me was vergeten dat hij een cursus had vanavond, ik heb eerst een uur als een enthousiaste hondje voor het raam heen en weer gelopen om hem op te wachten, voordat ik me dat realiseerde :|W .

Vind het ook niet iets wat je over de telefoon vertelt, dus wacht nog ff. Suggesties zijn welkom! :)
Ahhh!! Dus je hebt alleen getest.. Ben je nu niet heel erg hyper :P Wel leuk om je vriend zo op te wachten met het nieuws!

Ik ga eens even denken of ik nog leuke suggesties heb!

Edit, teken een paar zaadsoldaten op je buik, en zet er een dikke vette V doorheen ;)
Nee ik ben echt inspiratieloos. Het zal sowieso geweldig nieuws zijn, op welke manier je het ook verteld!

[ Bericht 9% gewijzigd door J0ycie88 op 02-02-2015 18:50:33 ]
pi_149304064
Lastig Jagar! Wanneer heb je die eerste echo nu precies, is dat deze week? Wij hebben nu dan wel extra veel controles gehad (elke 1,5/2 weken tot nu toe), maar ik ben wel blij dat dat allemaal (laagdrempelig) kan.

En welkom nieuwelingen! En fijn van goede controles!

Hier gaat het goed, 17 weken vandaag *O* Maar wel een beetje druk met werken en verbouwen, dus ik volg het hier niet zo goed op 't moment..
pi_149304430
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Lastig Jagar! Wanneer heb je die eerste echo nu precies, is dat deze week? Wij hebben nu dan wel extra veel controles gehad (elke 1,5/2 weken tot nu toe), maar ik ben wel blij dat dat allemaal (laagdrempelig) kan.

En welkom nieuwelingen! En fijn van goede controles!

Hier gaat het goed, 17 weken vandaag *O* Maar wel een beetje druk met werken en verbouwen, dus ik volg het hier niet zo goed op 't moment..
vrijdag! Maar, die hebben we zelf geregeld, normaal krijg je een echo tussen 18-20 weken.

Aan de ene kant vind ik het wel best en denk ik dat het wel los zal lopen, aan de andere kant zou een keer extra inchecken ook wel fijn zijn...
pi_149305175
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

vrijdag! Maar, die hebben we zelf geregeld, normaal krijg je een echo tussen 18-20 weken.

Aan de ene kant vind ik het wel best en denk ik dat het wel los zal lopen, aan de andere kant zou een keer extra inchecken ook wel fijn zijn...
Ja, dat heb ik gelezen inderdaad. Hebben ze daar ook ander beleid vwb het afbreken van zwangerschappen eigenlijk? (niet zo'n gezellig onderwerp, maar vraag het me af door de late controle).

En voor je gevoel is iets eerder een check wel fijn inderdaad. In ieder geval een soort bevestiging dat het echt waar is of zo ;)
pi_149305237
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:28 schreef Melliemuis het volgende:
Malteser, veel plezier bij de echo vanavond :*

Kraamzorg, wat ben ik blij dat ik al dat intakegezeik niet heb. Ik krijg mamakraamzorg O+

Hier vandaag 27 weken *O* , ik besef me ineens hoe dicht ik bij de 30 weken zit.

Ook zou ik vandaag gebeld worden als de suikertest positief zou zijn. Heb nog niets gehoord dus ga ervanuit dat ik en Peanut gewoon hartstikke gezond zijn :Y Als ze om 5 uur ineens gaan bellen word ik boos.
Intakegezeik is echt onzin. Ze maken alleen even kennis en je zegt of je wensen hebt. :P
Kwak
pi_149305366
Oh voor de dames in DH, ik was heel tevreden over bureau klasse kraamzorg O+ echt mijn kraamverzorgster was goud waard! Nette afhandeling ook van alles door het bureau zelf.
Kwak
pi_149305381
Mijn Kraamzorg intake vindt telefonisch plaats. Er is 20 minuten voor ingepland, ik ben écht benieuwd aan welk kruisverhoor ze me 20 min lang gaan onderwerpen :')
pi_149305890
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef Sara82 het volgende:

leuk leuk!

ik had ook maar last minute iets verzonnen.

Dat als enthousiast hondje wachten herken ik wel hihi.
Schudden voor gebruik
pi_149306332
Peentjes zweten in de wachtkamer....

Sara: gefeliciteerd! *O*
pi_149306349
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:21 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wij hebben er drie :D De vorige keer één gezien en vandaag de tweede en per toeval de derde. (die kende ik al van mijn schoonzusjes)

Alle drie zijn ze erg aardig.

ik kan mij goed voorstellen dat je de check ups mist. Misschien is als je wat verder bent iets van angel sounds ofzo iets? Hoewel je dan niet fanatiek elke dag moet luisteren en angstig zijn als je het even niet kan vinden of goed kan horen ;)
heeft je vk dreads toevallig? :D
pi_149306581
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:57 schreef Malteser het volgende:
Peentjes zweten in de wachtkamer....

Sara: gefeliciteerd! *O*
Kom je zo wel vertellen hoe t ging?
pi_149306732
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:03 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Kom je zo wel vertellen hoe t ging?
Ja, dat doe ik zeker. Jullie leven zo mee allemaal, super. Zitten nog te wachten dus duurt nog even.
pi_149306777
Succes Malteser!
Wij zijn net terug van een rondje schoonouders & combinatietest. Nekplooimeting was een ware hel, drie kwartier wroeten, buikecho, plassen, buikecho, toch maar vaginaal, werkt ook niet, weer porren, toch weer op de buik, nee geen juiste meting mogelijk, dus toch maar vaginaal. Na 45 minuten wilde ze het net opgeven toen mini besloot om zich er dan toch maar goed voor te gaan liggen waarna ze de ene na de andere meting kon doen. 1,5 mm als gemiddelde was prima, nu nog maximaal 10 dagen wachten op de uitslag..

Daarna naar schoonouders om te vertellen dat kleinkind nummer 5 onderweg is en ook dat werd goed ontvangen!

Nieuwe aanwas is leuk.. Is de vriend al thuis Sarah?
pi_149306788
Malteser, mijn duimen draaien!
pi_149306899
quote:

Dus toch? Joehoeeee! *O*
pi_149307156
Succes Malteser!
pi_149308286
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

heeft je vk dreads toevallig? :D
Geen van drieën :D
Schudden voor gebruik
pi_149308992
Sara gefeliciteerd!! *O*

Ggirl, dat klinkt inderdaad niet fijn! :{ Maar wel fijn dat het toch nog gelukt is, en 1,5mm is hartstikke netjes toch!

Hier ook weer een sticker van de vk :s)
Bloeddruk was 'text book' 8-) Mini ligt al minimaal 7 weken met d'r hoofd naar beneden en blijft lief zo liggen hebben we afgesproken en laat tegenwoordig dagelijks flink van zich horen voelen O+ dus helemaal prima!

Over 3 weken weer een echo :) (groei en ligging)
pi_149309063
F5 voor malteser
S. 2014
J. 2016
pi_149309174
Malteser?? Ik hoop zó op goed nieuws! *plaatsvervangend nagelbijt*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149309281
* ook checkt voor Malteser

En een voorzichtig welkom voor Sara!
pi_149310724
En natuurlijk schiet me nu nog een vraag te binnen die ik ook wel even aan de vk had kunnen stellen 8)7

Weet iemand hoe het nu zit met het gebruiken van je buikspieren tijdens de zwangerschap? Ik weet dat het niet de bedoeling is om ze echt flink te trainen (lees: bijv. sit-ups te doen) als je zwanger bent. Maar ik gebruik ze vaak wel om bijv. overeind te komen als ik een beetje onderuit gezakt op de bank zit.

Dat gaat ook prima, doet geen zeer ofzo. M'n buik wordt op dat moment wel wat spitser; meer een puntje dan een bol zeg maar. Maar vraag me af of dat kwaad kan?

Enerzijds lees ik dat je je buikspieren niet te veel mag belasten, maar tegelijkertijd lees ik weer dat je ze juist regelmatig even moet spannen, zodat je buik gedragen wordt door je spieren en zo je banden minder belast worden.
pi_149310806
Ik dacht dat je geen buikspieroefeningen meer mag doen na iets van 15 weken ofzo, en dan vooral geen rechte buikspieroefeningen. Met opstaan moet je ook zoveel mogelijk op je zij rollen en dan met je armen omhoog komen. Ik doe dat ook niet altijd en krijg dan ook zo'n puntjes-buik :D Vind het er leuk uit zien. Dus trainen mag niet, maar gebruiken wel, denk ik.
pi_149310921
Nog geen Malteser nieuws?

Twist het gaat volgens mij vooral om je rechte buikspieren en het ligament wat dunner wordt om ruimte te geven aan je groeiende buik. Door sit-ups kan er teveel druk op komen waardoor dat ligament scheurt. Je gebruikt je buikspieren altijd om je romp te ondersteunen.
pi_149311134
Ik had ook wel gehoopt op nieuws van Malteser!
Mijn buikspieren gebruik ik ook met overeind komen en bedenk mij dan als ik zit dat ik eerst op mijn zij had moeten rollen.
En vorige week kwam de brief binnen met wanneer mijn verlof ingaat, zo wordt het wel heel echt. En ongeveer 3 weken daarvoor sta ik ook al niet meer ingepland omdat mijn leidinggevende vind dat ik dan niet meer zulm zwaar werk moet doen en ik tegen die tijd maar moet kijken hoe ik mij nog nuttig kan maken.
pi_149311189
Hm, nog niks van het krokante, luchtige chocolaadje.....

Hopelijk lees ik morgen mooi nieuws!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149311611
We hebben een KNIPPER!!!! *O*
  maandag 2 februari 2015 @ 21:59:46 #53
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149311668
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:58 schreef Malteser het volgende:
Jeeeej! :)
pi_149311694
Oh Malteser wat goed!! *O* O+

Hoe ver ben je nu ongeveer?
pi_149311761
quote:
`Hoera!! *O* O+
Schudden voor gebruik
pi_149311838
quote:
Whoohoo!!!! *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149311854
quote:
Yes!! Wat goed!! *O*
pi_149311864
*O* voor Malteser!
pi_149311902
quote:
Yesssss!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149311921
Ik heb morgen weer controle. Ben echt heel benieuwd hoe hij er bij ligt. Het voelt de laatste tijd alsof hij overdwars ligt, want ik voel hem overal stampen :P
pi_149311946
Jeeuujjjj malteser! *O*
pi_149312024
quote:
Jeeeej!!!! *O* *O*
pi_149312538
Ruim 7 weken nu met de meting, klopt met wat we al dachten. Maar wordt natuurlijk pas vastgesteld bij de termijnecho. Het zag er allemaal prima uit nu O+...
pi_149313013
*O* *O* jippie *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149313143
Wat fijn Malteser! *O* *O*
pi_149313265
Fijn Maltezer *O*
pi_149313287
Oh, jullie reacties allemaal :'(. Wow! O+
pi_149313655
Jahaaaaaaaaaaaa malteser *O* *O*

dan kan ik nu gaan slapen :@
S. 2014
J. 2016
pi_149313902
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Malteser het volgende:
Ruim 7 weken nu met de meting, klopt met wat we al dachten. Maar wordt natuurlijk pas vastgesteld bij de termijnecho. Het zag er allemaal prima uit nu O+...
Gaan we aardig gelijk op :+
pi_149314282
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Malteser het volgende:
Yes!! Gefeliciteerd!!!
  maandag 2 februari 2015 @ 23:26:22 #71
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149314927
Gefeliciteerd Malteser,
Een prachtige mijlpaal!

Sara,
Voorzichtig welkom! Komt vast helemaal goed.
Hoe reageerde je partner? Ik hoop dat jullie het nu heerlijk samen aan het vieren zijn.
pi_149317405
Gefeliciteerd Malteser! *O*
pi_149317654
:W *meld*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149317703
Super, Malteser!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149317836
Oh wat een droom vannacht.. ik droomde dat ik tijdens een echo een miskraam kreeg. Het vruchtje werd zo uit de echo gezogen. En het was een tweeling.
Dan vond ik de droom van gisteren leuker dat ik borstvoeding spoot en het niet te stoppen was :P
pi_149317855
O+

quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:52 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Gaan we aardig gelijk op :+
Ja, inderdaad! Leuk :).
pi_149318005
Gefeliciteerd Malteser! Is toch een opluchting dat er een knipper te zien is.
Nu lekker gaan genieten van een mooie tijd. O+

En een voorzichtige welkom Sara. We zijn wel heel benieuwd hoe je wederhelft gereageerd heeft. :) :7
Oost west, mij best.
pi_149318061
Wat word je dan naar wakker hè Joyce.

Welkom Sara! Ik ben ook benieuwd hoe je het aan je partner hebt verteld.

Ik heb echt een bizar slechte nacht achter de rug. 10 keer naar het toilet, honderd keer wakker geworden om om te draaien, last van mijn heupen, onderrug of een slapende arm. Nu zit ik als een soort zombie achter de computer. :O
pi_149318473
Meld!!

Cholula dat word vanavond vroeg te bed! Haha!

Hier ook ergggg benieuwd naar de reactie van sara's man.
pi_149318525
:W Joehoe! Ik mag weer meeposten! *O* O+
pi_149318547
*O* Limone!
pi_149318577
Limone *O*

Sara hoe reageerde je man?

J0ycie88 leuk he dat soort dromen ;)
pi_149318681
Ja! Ik ben excited! Alsof het mijn alleralleraller eerste zwangerschap is. :9
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:29:26 #84
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149318688
Sorry dat ik jullie wat heb verwaarloosd de laatste tijd, maar heb vrijwel alles meegelezen. Erg druk met vanalles en eigenlijk weinig te vertellen behalve dat mijn vriendin het nu erg zwaar heeft met de BI en dat daar nu ook nog een ischias bij aan het vormen is. Door al die tegenslagen voelt ze zich nu ook niet echt lekker en heeft nu vaak last van harde buiken.

Gister wel een checkup gehad bij de VK en bloeddruk is goed, geen zwangerschapsvergiftiging en alles is verder op zich prima. Wel vanochtend even urine weggebracht om te testen op een blaasontsteking. Harde buiken konden volgens de VK wel leiden tot weeën en die willen we met 27+4 toch nog even niet hebben. Heb mijn vriendin verplicht om na de fysio zometeen plat te gaan op de bank :P

Maar dus eigenlijk gewoon een sticker binnen en daarom krijgt iedereen van mij hier een glittersticker.

Jullie verdienen gewoon een lief glitterhondje! *O*

Daarnaast natuurlijk een warm welkom voor alle nieuwe zwangeren!
pi_149318769
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:11 schreef Danaa het volgende:
Meld!!

Cholula dat word vanavond vroeg te bed! Haha!

Hier ook ergggg benieuwd naar de reactie van sara's man.
Ik hoop dat ik niet voor de avond al in slaap val...

Vervelend van de BI Nikoos. Werkt je vrouw nog of is ze al gestopt?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:52:58 #86
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149319044
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:35 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik niet voor de avond al in slaap val...

Vervelend van de BI Nikoos. Werkt je vrouw nog of is ze al gestopt?
Ze gaat 4 daagjes in de week een uurtje of 2 administratief werk doen, maar als het zo blijft als nu, dan houdt dat ook wel op. Ze moet wel elke keer het halve ziekenhuis door lopen om op haar afdeling te komen en dat is ook gewoon zwaar. Maar ze wil ook liever nog niet thuis gaan zitten, wat ook wel weer te begrijpen is...
pi_149319075
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:52 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ze gaat 4 daagjes in de week een uurtje of 2 administratief werk doen, maar als het zo blijft als nu, dan houdt dat ook wel op. Ze moet wel elke keer het halve ziekenhuis door lopen om op haar afdeling te komen en dat is ook gewoon zwaar. Maar ze wil ook liever nog niet thuis gaan zitten, wat ook wel weer te begrijpen is...
Klinkt wel alsof ze het heel zwaar heeft nu. Ik zag er ook enorm tegenop om thuis te gaan zitten (vorige zwangerschap) maar wat gaf het een rust toen die knoop eindelijk was doorgehakt zeg!
pi_149319099
Welkom Sara en Limone! *O*

Knipper voor Malteser! *O*

Ook leuk: ik voel mijn dochter sinds een week of zo bewegen O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 10:00:26 #89
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149319174
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:54 schreef L-E het volgende:

[..]

Klinkt wel alsof ze het heel zwaar heeft nu. Ik zag er ook enorm tegenop om thuis te gaan zitten (vorige zwangerschap) maar wat gaf het een rust toen die knoop eindelijk was doorgehakt zeg!
Ja, ze heeft nu wel gebeld dat ze echt helemaal niets meer mag doen op het werk, want het is er zo eentje die het maar moeilijk aan kan zien als haar collega's het druk hebben. Ze voelt dan dat ze haar team in de steek laat. Ik probeer haar duidelijk te maken dat haar leidinggevende dat doet door niet voldoende mensen in te roosteren, maar dat komt nog niet helemaal door.
pi_149319199
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:00 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ja, ze heeft nu wel gebeld dat ze echt helemaal niets meer mag doen op het werk, want het is er zo eentje die het maar moeilijk aan kan zien als haar collega's het druk hebben. Ze voelt dan dat ze haar team in de steek laat. Ik probeer haar duidelijk te maken dat haar leidinggevende dat doet door niet voldoende mensen in te roosteren, maar dat komt nog niet helemaal door.
Misschien moet je net zoals mijn man even streng optreden, dat hielp wel hier :D
  dinsdag 3 februari 2015 @ 10:03:40 #91
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149319233
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Misschien moet je net zoals mijn man even streng optreden, dat hielp wel hier :D
Ik doe mijn best. Dat is de volgende stap :+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 10:07:29 #92
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149319305
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:00 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Alsof je het tegen mij hebt.
Dankje. Had ik net nodig.

Ik heb echt een nare griep te pakken en ben gewoon gaan werken.
'Deze zwangere vrouw is geen aansteller, maar een doorzetter. Wilde iedereen laten zien hoe sterk ik ben en dat ik hen niet zou laten zitten. ' Nou, dat heb ik geweten.
Wat kan griep een aanslag zijn op je lichaam zeg...
Nu ik thuis zit en tijd heb om na te denken besef ik pas hoe stom ik geweest ben. Hoop dat bij jouw vriendin de knop ook snel omgaat!
pi_149319350
Ik word regelmatig teruggefloten door mijn man. Het is en blijft heel moeilijk te accepteren dat je lijf het zwaarder heeft. Verder kijken dan alleen de dag van vandaag zorgt ervoor dat ik wel gas terug kan nemen, er moet ook nog bevallen worden en daarna begint het eigenlijk pas. Als ze niet de rust krijgt die ze nodig heeft op haar werk is het misschien verstandiger om helemaal de ziektewet in te gaan.

*O* voor beweging in je buik L-E!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 10:11:00 #94
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149319356
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef faptist het volgende:

[..]

Alsof je het tegen mij hebt.
Dankje. Had ik net nodig.

Ik heb echt een nare griep te pakken en ben gewoon gaan werken.
'Deze zwangere vrouw is geen aansteller, maar een doorzetter. Wilde iedereen laten zien hoe sterk ik ben en dat ik hen niet zou laten zitten. ' Nou, dat heb ik geweten.
Wat kan griep een aanslag zijn op je lichaam zeg...
Nu ik thuis zit en tijd heb om na te denken besef ik pas hoe stom ik geweest ben. Hoop dat bij jouw vriendin de knop ook snel omgaat!
Gelukkig is het besef er bij jou nu :)

Denk dat het bij mijn vriendin wel goed aangekomen is toen de VK begon dat harde buiken konden leiden tot weeën.
pi_149319386
Heel herkenbaar faptist. 'Ik ben zwanger, niet gehandicapt!'
pi_149319419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:12 schreef Cholula het volgende:
Heel herkenbaar faptist. 'Ik ben zwanger, niet gehandicapt!'
Ja, dit. Mijn eerste zwangerschap was fysiek gezien ook echt een eitje, de 40 weken lang, dus dat ik bij de tweede met 12 weken al huilend van de bekkenpijn de trap op ging was wel even aanpassen, zeg maar. Ik vond dat echt heel erg lastig, dat je hoofd zo veel wil maar je lijf niet meer..
pi_149319427
Is inderdaad moeilijk om grenzen aan te geven.
Bij mijn vorige zwangerschap flink bi gehad. Tot nu toe gaat het redelijk goed, maar het helpt niet om (zoals gisteravond) een cliënt van de grond te rapen :(
Op de afdeling bij ons heerst het noro-virus. Ook zo fijn. Het kan volgens mij geen kwaad toch? Ook echt geen pretje.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149319705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:55 schreef L-E het volgende:
......................

Ook leuk: ik voel mijn dochter sinds een week of zo bewegen O+
Ook leuk.... Heel leuk zelfs!!
pi_149319761
Limone: welkom!! *O* Ik duim voor een mooie plakker deze keer!

Nikooos: wat vervelend dat je vrouw zo'n last heeft van BI. Maar volgens mij heeft ze goede steun van haar man als ik dat zo hoor lees ^O^
pi_149320108
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Mijn man weet inmiddels dat ie me gewoon moet laten ploeteren en dat ik er dan vanzelf wel op terug kom :')
pi_149320230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:28 schreef Malteser het volgende:
Limone: welkom!! *O* Ik duim voor een mooie plakker deze keer!

Nikooos: wat vervelend dat je vrouw zo'n last heeft van BI. Maar volgens mij heeft ze goede steun van haar man als ik dat zo hoor lees ^O^
En jij nog gefeliciteerd met je knipper! O+

Gezellig die bewegingen L-E!
pi_149320253
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:47 schreef Limone het volgende:

[..]

En jij nog gefeliciteerd met je knipper! O+
Dankjewel! Zou 3x dan toch scheepsrecht worden.... O+
pi_149320260
Natuurlijk! *O*
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:06:08 #104
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149320731
Woohoo, Limone, welkom terug. Nu wel blijven he :Y
En Sarah ook welkom!
En nog meer goed nieuws (knippers *O* ) toch?

Ik merk hier dat ik echt nog steeds heel weinig energie heb. Gisteren een dag gewerkt (training gegeven), en dan 's avonds helemaal kapot zijn. Kan gelukkig redelijk flexibel m'n werk indelen, en werk vandaag (na een beetje uitslapen) dus thuis. Volgende week beginnen weer reguliere lessen, en ondanks dat de roostermaker best een redelijk rooster voor me heeft gefixt, ben ik heel benieuwd hoe het zal gaan.
pi_149320902
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:28 schreef Limone het volgende:
Ja! Ik ben excited! Alsof het mijn alleralleraller eerste zwangerschap is. :9
O+
Schudden voor gebruik
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:38:19 #106
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149321576
Een knipper voor Malteser! *O*

En welkom sara en Limone *O*

Ik heb volgende week maandag de termijnecho, spannend! En de zaterdag daarna gaan we het eindelijk vertellen aan mn moeder en zus O+
Semper frakkin fi!
pi_149322128
bwuh ik ben weer misselijk... het is even wennen, bij Luc ben ik echt nooit misselijk geweest.

Ook aangemeld voor MvM, volgende week maandag komt ze langs. Heb er niet heel erg zin in :@, maar toe maar het is maar voor een aantal weken.
pi_149322184
Vanmiddag groeiecho bij de VK, zin in! Nog een keertje kijken hoe het daarbinnen gaat :D
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149322649
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:58 schreef Skoap het volgende:
bwuh ik ben weer misselijk... het is even wennen, bij Luc ben ik echt nooit misselijk geweest.

Ook aangemeld voor MvM, volgende week maandag komt ze langs. Heb er niet heel erg zin in :@, maar toe maar het is maar voor een aantal weken.
Ik vind het pittig alles opvangen steeds met name omdat ik zo luchtjes gevoelig ben, maar ik houd maar voor ogen voor wat ik het doe :D

Toen ik mijn intake had kreeg ik een leuk cadeautje O+

Leuk dat je ook gaat helpen!
Schudden voor gebruik
pi_149322717
Nou ze hebben eindelijk gebeld voor de combinatietest uitslag!

Zegt ze: "Nou de uitslag is goed genoeg hoor, dus dat is dat!"
Ik vroeg toch om meer details, want is het 1:200 of 1:10.000 ik vind dat nogal een verschilletje zeg maar :@

Ik vond het zo rete spannend! En dat ze gisteren niet belde hielp ook niet echt.
Maar het was mijlen ver van de 200 vandaan gelukkig en nu durf ik weer adem te halen :@ O+
Schudden voor gebruik
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:37:37 #111
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149323122
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:58 schreef Skoap het volgende:
Ik had en heb dat ook hoor.. Dus af en toe gun ik mezelf een plasopvang-vrije dag ;)

En ik ben al op de MvM-helft, gaat echt snel!

O, en Stippel, wat fijn dat t in orde is!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:47:31 #112
409579 LuDann
All the way
pi_149323376
Hallo, kom ik ook weer eens binnenvallen. Ik heb niet veel bijgelezen verder. Ben supermoe door de medicatie tegen misselijkheid en daarnaast is mijn bloeddruk veel te laag waardoor ik ook behoorlijk energieloos ben.

Was in een winkel vorige week en toen ging ik tegen de vlakte. :') Ik heb nog nooit een te lage bloeddruk gehad, wist niet dat het zo irritant was. Te snel opstaan, een warme ruimte inlopen of douchen en ik wordt spontaan niet lekker en krijg zwarte vlekken voor mijn ogen.

Uitslag van de combinatietest was niet supergunstig, maar dat zal ook wel met mijn leeftijd (30) te maken hebben. Edwards en Patau waren goed met 1/5000 maar Down was minder. Wel nog boven de 1/200 dus we gaan geen verder onderzoek doen.

Morgen een echo om te kijken naar neuraalbuisdefecten. Ben supernerveus.

Leuk trouwens, nieuwe aanwas! *O*

Ik zal als ik puf heb even wat meer bijlezen. :)
pi_149323478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:47 schreef LuDann het volgende:
Hallo, kom ik ook weer eens binnenvallen. Ik heb niet veel bijgelezen verder. Ben supermoe door de medicatie tegen misselijkheid en daarnaast is mijn bloeddruk veel te laag waardoor ik ook behoorlijk energieloos ben.

Was in een winkel vorige week en toen ging ik tegen de vlakte. :') Ik heb nog nooit een te lage bloeddruk gehad, wist niet dat het zo irritant was. Te snel opstaan, een warme ruimte inlopen of douchen en ik wordt spontaan niet lekker en krijg zwarte vlekken voor mijn ogen.

Uitslag van de combinatietest was niet supergunstig, maar dat zal ook wel met mijn leeftijd (30) te maken hebben. Edwards en Patau waren goed met 1/5000 maar Down was minder. Wel nog boven de 1/200 dus we gaan geen verder onderzoek doen.

Morgen een echo om te kijken naar neuraalbuisdefecten. Ben supernerveus.

Leuk trouwens, nieuwe aanwas! *O*

Ik zal als ik puf heb even wat meer bijlezen. :)
Dat lijkt mij ook reuze spannend voor morgen! Heel veel succes :*

Doen ze ook wat aan/voor je lage bloeddruk?
Schudden voor gebruik
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:57:06 #114
409579 LuDann
All the way
pi_149323596
Dank je wel, lief van je. :*

Ik heb het advies gekregen elke 3 uur wat te eten maar eigenlijk is dat het wel. Ik ga morgen vragen of er niet meer aan te doen is want ik kan op het moment amper de deur uit. Ik lig soms de hele dag alleen maar op de bank of in bed.

Ik ga dan ook (op jouw gewaardeerde advies ;) ) vragen of ze mijn ijzergehalte willen prikken. Ik vraag me af of er niet meer aan de hand is, want zo moe zijn lijkt me buitenproportioneel. Maar goed, ik heb er geen verstand van verder.

Afgelopen weekend ben ik met vriendlief naar de Baby-Dump geweest, heb een massage gehad en we zijn uit eten geweest. Ik ben er nog van aan het bijkomen!
pi_149324101
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:57 schreef LuDann het volgende:
Dank je wel, lief van je. :*

Ik heb het advies gekregen elke 3 uur wat te eten maar eigenlijk is dat het wel. Ik ga morgen vragen of er niet meer aan te doen is want ik kan op het moment amper de deur uit. Ik lig soms de hele dag alleen maar op de bank of in bed.

Ik ga dan ook (op jouw gewaardeerde advies ;) ) vragen of ze mijn ijzergehalte willen prikken. Ik vraag me af of er niet meer aan de hand is, want zo moe zijn lijkt me buitenproportioneel. Maar goed, ik heb er geen verstand van verder.

Afgelopen weekend ben ik met vriendlief naar de Baby-Dump geweest, heb een massage gehad en we zijn uit eten geweest. Ik ben er nog van aan het bijkomen!
Je lichaam moet ook kei hard werken om je bloed rond te pompen zo..
Dus dat vermoeid zijn is ook niet zo gek denk ik :@

Massage gehad O+ dat klinkt allemaal super fijn!
Schudden voor gebruik
pi_149324156
Welkom nieuwe zwangeren *O*

Ik heb vannacht het eerste schopje gevoeld !! O+ O+ O+
pi_149324259
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:19 schreef Quickie_Brat het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren *O*

Ik heb vannacht het eerste schopje gevoeld !! O+ O+ O+
O+ *smelt*
Schudden voor gebruik
pi_149324743
Yes, net met baas1 (ik heb 2 banen) afgesproken dat ik vanaf maart vier ipv vijf dagen werk. Donderdag heb ik ook gesprek met baas2 over alternatief werk, dus fijn om dit nu geregeld te hebben (baas2 stond er nogal op dat zijn organisatie niet als enige 'offers' moest brengen).
pi_149325249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:14 schreef Fuente het volgende:
Is inderdaad moeilijk om grenzen aan te geven.
Bij mijn vorige zwangerschap flink bi gehad. Tot nu toe gaat het redelijk goed, maar het helpt niet om (zoals gisteravond) een cliënt van de grond te rapen :(
Op de afdeling bij ons heerst het noro-virus. Ook zo fijn. Het kan volgens mij geen kwaad toch? Ook echt geen pretje.
Noro kan behalve dat het heel vervelend is geen kwaad, ik heb iig gewoon gewerkt toen er rond de kerst vermoedelijk noro heerste op de afdeling, laatst was er het vermoeden dag een client misschien mrsa had en dat vond ik wat vervelender ondanks dat dat ook niet schadelijk schijnt te zijn (behalve dat je dan aan de anti biotica moet en weet ik t wat voor ellende allemaal nog meer) en was dus ook erg opgelucht toen de uitslag negatief was.
pi_149325939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:19 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik heb vannacht het eerste schopje gevoeld !!
O+ O+ O+
pi_149326706
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:23 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

O+ *smelt*
Ik kreeg er tranen van in mijn ogen :@ het voelde als vlinders in mijn buik O+ zo mooi... *zucht*
pi_149327700
Fijn dat alles goed is Stippel!

Oh, schopjes O+

Ik vind het zo leuk dat ik hier er nog heel veel ken van het wachten-op-streepjes-topic O+
(zie al dat de ovulatie/rarecyclus/symptomenstress hier naadloos overgaat in knipper-nekplooi-liggingstress :D, had me nog niet eens echt gerealiseerd dat dat nog veel spannender is...!)

Streepjes vandaag ietsje donkerder! *O*
pi_149327739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:18 schreef Sara82 het volgende:

Oh, schopjes O+

Ik vind het zo leuk dat ik hier er nog heel veel ken van het wachten-op-streepjes-topic O+
(zie al dat de ovulatie/rarecyclus/symptomenstress hier naadloos overgaat in knipper-nekplooi-liggingstress :D, had me nog niet eens echt gerealiseerd dat dat nog veel spannender is...!)

Ik vond wachten op de je NOD altijd zo lang duren.... nou wachten van week 4-8 duurt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer :D
Schudden voor gebruik
pi_149327840
Oh Sara dat is echt hoor... het lijkt al wel een dikke maand geleden dat ik mijn positieve test had. Maar dat is nog geen 3 weken geleden. De tijd gaat zo langzaam!
En dan besef ik dat ik niet mag klagen ik heb al een echo gehad en over 8 dagen mag ik weer voor een echo. Maar ik kan niet wachten tot de 12 weken voorbij zijn!!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:29:58 #125
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149328015
MvM, ben ik sinds vorige week klaar mee. Wel blij mee, want ik vergat steeds de kratjes buiten te zetten, en de kan uitspoelen vond ik maar stom. Geen last van de geur gehad want ik hield m'n adem in bij het openen van de fles.

LuDann, hoe laag is jouw bloeddruk? Ik heb zelf ook een tamelijk lage bloeddruk, soms ook wel last in warme en drukke ruimtes. Ben wel meer moe dan normaal, maar weet niet of het aan de bloeddruk ligt. Met bepaalde voeding kan je je bloeddruk wel iets opkrikken.
Op ijzerwaarde wordt hier trouwens standaard geprikt, ben wel benieuwd naar het mijne. Bij vegetariërs kan het wel eens wat lager zijn.
Succes bij de echo morgen, spannend!

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:18 schreef Sara82 het volgende:

Oh, schopjes O+

Ik vind het ook heel erg leuk om mensen uit het WOHTS nu te zien hier!
O+

[ Bericht 20% gewijzigd door Mariposas op 03-02-2015 15:39:31 ]
pi_149328204
Malteser!! Een knipper! *O*

Sterkte voor je vriendin Nikooos. :* Ze moet goed naar haar lichaam luisteren!

*O* voor de goede combinatietesten en sterkte voor degenen die extra onderzoek nodig hebben. :*

Eerste schopjes. O+ Ik heb een megadrukke baby in mijn buik, maar ik geniet nog steeds van het geschop. O+ Alleen de momenten dat mijn blaas vertrappeld wordt zijn matig. :')
pi_149328255
Het eerste trimester vond ik ook mega traag gaan!!
En nu??? Over 13 weken ben ik gewoon al 40 weken :o
Over 10 weken meldplicht.... 10 weken nog maar, wat gaat het ineens hard!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149328311
Die eerste schopjes zijn zo speciaal O+!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149328650
Knipper voor Malteser *O*

En welkom voor Limone en Sara!!

Klumsy, over minder dan een maand gewoon alweer 30 weken, dat is waar ik dan weer aan aan denk. En over 2 maanden met verlof :Y
pi_149328775
10,5 weken tot verlof hier. :o En nee, ik ben niet al aan het aftellen, maar het rekent zo makkelijk terug. :') Straks ook nog een week voorjaarsvakantie. :s)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:36:53 #131
140412 Danaa
&#127822;
pi_149330282
Weer terug van VK!
Baby is goed aan de maat. Bij 39 wkn gaan we even inwendig onderzoek doen en evt strippen..
Verder was alles op en top!
pi_149330622
Ah Danaa wat spannend. Zo komt het wel heel dichtbij he! Ben je er klaar voor?
pi_149330844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:36 schreef Danaa het volgende:
Weer terug van VK!
Baby is goed aan de maat. Bij 39 wkn gaan we even inwendig onderzoek doen en evt strippen..
Verder was alles op en top!
Wat spannend zo aan het einde zitten *O*
Schudden voor gebruik
pi_149331515
Hello ladies!

Limone en Sara, gefeliciteerd! *O*

Dana, wat spannend allemaal. :D

Nikoos, goed voor je vrouwtje zorgen hoor.

En inderdaad, na het eerste trimester gaat het voor m'n gevoel ook een stuk sneller. Vandaag 18 weken. Nog maar twee weekjes tot de SEO.

Hier een stukje rust gevonden. Ik krijg een beetje de kriebels van bijvoorbeeld mijn moeder die ontzettend zwijmelig over een zwangerschap doet. Ik heb dat totaal niet, het voelt zelfs ongemakkelijk als ze zo doet. Net alsof ik niet blij ben met m'n kindje ofzo. Daar dacht ik van de week even over na en kennelijk ben ik er gewoon een stuk nuchterder in. En dat is ook prima.
pi_149331786
Hé. Ik sta al 12e :7 8-) *)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:26:22 #136
360012 Shopaholic1984
pi_149331859
Haha ik sta 17e. Al gaan ze bij 37 weken inleiden. Dus ik denk dat ik wel wat eerder ben dan 17e.
pi_149331896
Vanmiddag controle gehad. Alles dikke prima met B5! *O*
Alleen zo jammer dat ie in een stuit ligt }:|

Met 38 weken inleiden als alles goed blijft gaan. Dus ergens tussen 20 en 25 april wordt ons derde jonkje geboren O+
pi_149332132
Groeiecho goed doorstaan. Nog steeds op maat: een lang smal kindje :)
Nu wel naar stuit gedraaid, maar we hebben nog even...

Hopelijk zet ik de traditie niet voort (ik, mijn moeder en mijn oma waren stuit...)
pi_149332151
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:27 schreef Vlindur het volgende:
Vanmiddag controle gehad. Alles dikke prima met B5! *O*
Alleen zo jammer dat ie in een stuit ligt }:|

Met 38 weken inleiden als alles goed blijft gaan. Dus ergens tussen 20 en 25 april wordt ons derde jonkje geboren O+
Misschien heb ik er heel erg overheen gelezen, maar waarom word je eerder ingeleid? Omdattie in stuit ligt? Of is er een andere reden? Ik ben een beetje aan het lezen over grote kinderen en eerder inleiden en wil het daar vrijdag met de vk over hebben.
pi_149332212
*O* voor de goede echo's, metingen, updates en resultaten *O*

hopelijk draaien al die stuit baby's nog even O+
Schudden voor gebruik
pi_149332342
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:37 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Misschien heb ik er heel erg overheen gelezen, maar waarom word je eerder ingeleid? Omdattie in stuit ligt? Of is er een andere reden? Ik ben een beetje aan het lezen over grote kinderen en eerder inleiden en wil het daar vrijdag met de vk over hebben.
Ik heb Rhesus Antagonisme. Net als de andere 2 kinderen ben ik streng onder controle en beval ik eerder. Als hij net als zn broers is zal hij zo'n 50cm zijn en 3500 gram zijn. Niet te groot en niet te klein dus.
*als alles goed blijft gaan* :)

Link over RA
pi_149333321
*O* voor alle controles en echo's en meer van dat.
Hopelijk draaien alle stuitkindjes nog netjes om.
pi_149333457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:15 schreef Krisvc het volgende:
Ik krijg een beetje de kriebels van bijvoorbeeld mijn moeder die ontzettend zwijmelig over een zwangerschap doet. Ik heb dat totaal niet, het voelt zelfs ongemakkelijk als ze zo doet. Net alsof ik niet blij ben met m'n kindje ofzo. Daar dacht ik van de week even over na en kennelijk ben ik er gewoon een stuk nuchterder in. En dat is ook prima.
Alsof je het over mij en mijn schoonmoeder hebt :X
pi_149333513
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:58 schreef -ik86- het volgende:

[..]

Noro kan behalve dat het heel vervelend is geen kwaad, ik heb iig gewoon gewerkt toen er rond de kerst vermoedelijk noro heerste op de afdeling, laatst was er het vermoeden dag een client misschien mrsa had en dat vond ik wat vervelender ondanks dat dat ook niet schadelijk schijnt te zijn (behalve dat je dan aan de anti biotica moet en weet ik t wat voor ellende allemaal nog meer) en was dus ook erg opgelucht toen de uitslag negatief was.
MRSA positief komt bij ons regelmatig voor, wij draaien nachtdiensten met de afdeling naast ons en dat is een short-stay afdeling (daar komt echt van alles binnen). Volgens protocol mag iedereen daar werken (mits je je houdt aan de beschermende maatregelen) maar de zwangeren gaan er over het algemeen niet naar toe. Ik niet in ieder geval, dat vertik ik.

Danaa, spannend! Mijn meiden waren allebei bijna 9 pond. Dat was echter geen reden om eerder iets te doen zoals strippen of iets dergelijks. Waarom doen ze dat bij 39 weken?

Vlinder, hopelijk draait hij nog even fijn om! lagen je vorige kindjes ook in stuit?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149334391
Nog even een *O* voor de knipper van Malteser!

*O* voor alle stickers en goede npm en hopelijk willen de baby's van Vlindur en Happy zich binnenkort nog omdraaien!

O+ paar eerste schopjes gevoeld!

Beterschap Faptist!

:* voor alle klachten en iedereen die het nodig heeft. ook voor Joycie, heb wel het verhaal gemist maar klinkt alof er ook een :* nodig is!

Spannende echo morgen LuDann, succes vast!

Goed dat mw Nikoos het wat rustiger aan gaat doen!
Zo veeleisend was mijn baan niet, maar ook ik voelde me gelijk schuldig naar m'n collega's als iets te zwaar werd. Probeerde het maar op te vangen en daar gingen ze geloof ik ook wel van uit (ook als ik het dan aangaf, maar ja dan was het weer druk/ander was ook niet lekker..) waardoor ik er helemaal mee heb moeten stoppen. Die rust doet me wel goed nu! :)
Vind het ergens wel jammer, wilde pas later stoppen. Druk werd ineens hoger op een moment dat ik minder aan kon en dat kon volgens hun niet anders. Hadden ze me wat meer ruimte gegeven om wat vaker op een rustigere plek te werken en niet zo vaak mij in te schakelen maar andere collega's wat meer in laten springen, was het niet zo snel zo ver gekomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 19:11:33 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_149335572
Ze hebben mij dus ook ingeleid met 40 weken (de gyn wilde zelfs eerder) vanwege verdenking op groot kind. Ze was "maar" 8 pond en is er probleemloos uit gekomen. De volgende keer gaan we dus gewoon voor spontaan. Maar goed, het risico op complicaties is wel iets groter dan bij een kleine baby, maar nooit een garantie.
disclaimer
pi_149337117
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:18 schreef Fuente het volgende:

[..]

Vlinder, hopelijk draait hij nog even fijn om! lagen je vorige kindjes ook in stuit?
Nee, die lagen vanaf het begin al goed in de houding. Dit is echt heel nieuw voor me. Dat gestamp down there dus ook :X :{ Auw!

Ik hoop dat hij nog draait. Als dat niet het geval is zou ik alsnog graag gewoon vaginaal bevallen. :Y
In ieder geval proberen.
pi_149337165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:44 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb Rhesus Antagonisme. Net als de andere 2 kinderen ben ik streng onder controle en beval ik eerder. Als hij net als zn broers is zal hij zo'n 50cm zijn en 3500 gram zijn. Niet te groot en niet te klein dus.
*als alles goed blijft gaan* :)

Link over RA
Interessant linkje :Y
Heb toevallig gisteren bloed laten prikken om te checken op antistoffen tegen Rhesus c, maar in het foldertje dat ik van de vk kreeg, stond maar weinig info over wat er gebeurt als die inderdaad aangetroffen worden.

Alleen jammer dat ik nogal moeilijke aderen heb en de vk blijkbaar geen fantastische prikster is... }:| Menig junk is waarschijnlijk jaloers op hoe mijn arm er nu uitziet :')
pi_149337529
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:15 schreef Krisvc het volgende

Hier een stukje rust gevonden. Ik krijg een beetje de kriebels van bijvoorbeeld mijn moeder die ontzettend zwijmelig over een zwangerschap doet. Ik heb dat totaal niet, het voelt zelfs ongemakkelijk als ze zo doet. Net alsof ik niet blij ben met m'n kindje ofzo. Daar dacht ik van de week even over na en kennelijk ben ik er gewoon een stuk nuchterder in. En dat is ook prima.
Volgens mij hebben alle moeders dat. Mijn schoonmoeder heeft al praktisch een hele babykamer besteld, en mijn eigen moeder vindt dat ik vooral moet genieten en dat het bijzonder is enzo. En m'n vriend en ik zijn nog geen baby winkel of website in/op geweest :')

En wat betreft bloedprikken wisselt dat idd heel erg per persoon. Tot een maand geleden nog nooit bloed laten prikken, maar ondertussen ben ik bijna een pro :') slechtste was hier overduidelijk het prikpunt van het plaatselijke ziekenhuis, terwijl ik daar nou juist het meest van verwachtte aangezien die tig keer per dag bloedprikken. Heb 3 weken met een flinke blauwe plek rondgelopen...
pi_149338043
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:49 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, die lagen vanaf het begin al goed in de houding. Dit is echt heel nieuw voor me. Dat gestamp down there dus ook :X :{ Auw!

Ik hoop dat hij nog draait. Als dat niet het geval is zou ik alsnog graag gewoon vaginaal bevallen. :Y
In ieder geval proberen.
zou ik in jouw geval ook doen geloof ik. zo'n derde nies je dr zo uit overdwars joh. En een keizersnede is toch weer een grote buikoperatie.

(overigens over grote kinderen en inleiden. er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor het eerder inleiden bij groot kind. dat wil zeggen, het levert niet minder complicaties op waar men op hoopt te anticiperen, en er zijn wel meer complicaties agv de inleidingen an sich. jammer genoeg is er tegenwoordig een beetje een trend ontstaan waarin men elke afwijking van het gemiddelde wil aanpakken.)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 februari 2015 @ 20:23:14 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149338369
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef mignonne het volgende:
zou ik in jouw geval ook doen geloof ik. zo'n derde nies je dr zo uit overdwars joh. En een keizersnede is toch weer een grote buikoperatie.
ik zou het persoonlijk echt niet aandurven. Maar goed, mijn bekken lijkt bij elk kind kleiner te worden (of minder soepel) waardoor het met de bevalling moeilijker ging :/

Ik heb trouwens een vraag .. vanaf wanneer moet je de matrasbeschermer op je matras leggen? En kan hij ook onder een topmatras (redelijk dun ding, kan zo in de wasmachine gegooid worden) gelegd worden??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149338428
Ik lees wel mee.. Maar zoon is ziek en mijn maag draait overuren.. Blugh.

Welkom Sara en Limone!
pi_149338576
Mijn moeder is echt heerlijk nuchter over zulke dingen O+ Ze is ontzettend blij voor ons en vind het ook hartstikke spannend om voor de derde keer oma te worden, maar wel gewoon normaal zeg maar ;)
Ze vraagt ook vaak juist naar de praktische / niet-dromerige dingen (bijv. of ik er 's nachts ook zo vaak uit moet om te plassen als zij destijds) :D

Mijn schoonmoeder daarentegen :X die is volgens mij nog hyperder dan toen ze zelf zwanger was (dat weet ik uiteraard niet zeker ;) ), ook al is het ook bij hen het 3e kleinkind. Elke keer als we ze zien, begint ze met "Ja, ik heb nog wat leuks, want dat kon ik eeeeeecht niet laten liggen hoor, zo schattig!" :')

Ze gaan straks ieder om de week ook een dagje op de kleine passen. Bij mijn moeder maak ik me daar ook totaal geen zorgen om, die doet gewoon hoe ze altijd doet. Maar bij schoonmoeder staat het "ja-maar-nu-zijn-we-bij-opa-en-oma"-excuus nogal hoog in het vaandel... :X

@ bloedprikken: ik ben ook bloeddonor, dus ben gelukkig heel wat naalden gewend :) maar bij de bloedbank prikken ze ook altijd goed bij mij, ondanks lastige aderen en een dikkere naald.
pi_149338677
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:28 schreef twist02 het volgende:
Mijn moeder is echt heerlijk nuchter over zulke dingen O+ Ze is ontzettend blij voor ons en vind het ook hartstikke spannend om voor de derde keer oma te worden, maar wel gewoon normaal zeg maar ;)
Ze vraagt ook vaak juist naar de praktische / niet-dromerige dingen (bijv. of ik er 's nachts ook zo vaak uit moet om te plassen als zij destijds) :D

Mijn schoonmoeder daarentegen :X die is volgens mij nog hyperder dan toen ze zelf zwanger was (dat weet ik uiteraard niet zeker ;) ), ook al is het ook bij hen het 3e kleinkind. Elke keer als we ze zien, begint ze met "Ja, ik heb nog wat leuks, want dat kon ik eeeeeecht niet laten liggen hoor, zo schattig!" :')

Ze gaan straks ieder om de week ook een dagje op de kleine passen. Bij mijn moeder maak ik me daar ook totaal geen zorgen om, die doet gewoon hoe ze altijd doet. Maar bij schoonmoeder staat het "ja-maar-nu-zijn-we-bij-opa-en-oma"-excuus nogal hoog in het vaandel... :X

@ bloedprikken: ik ben ook bloeddonor, dus ben gelukkig heel wat naalden gewend :) maar bij de bloedbank prikken ze ook altijd goed bij mij, ondanks lastige aderen en een dikkere naald.
mijn moeder verandert steeds van mening. Eerder (voordat ze wist dat ik zwanger was) verkondigde ze (met kerst) dat je het toch nooit voor 12 weken moest vertellen, want je wist toch niet wat er gebeurde enzo. Nu hebben we het hun eerder verteld, maar verder weet nog niemand iets (behalve de tandarts!). Had ik haar vandaag aan de telefoon dat we eraan denken om het directe familie na de echo vrijdag te vertellen, omdat het risico voor een miskraam een stuk lager lijkt te zijn als je een hartje gezien hebt, zegt ze "ja, en als het dan toch mis gaat moet je het toch delen, het is toch een levensgebeurtenis, en dan kun je het net zo goed snel vertellen...". Argh!
pi_149338684
Hier het tegenovergestelde: ik zou willen dat de mensen om ons heen iets enthousiaster/blijer zouden zijn over deze zwangerschap. Verder dan een zakelijk 'gefeliciteerd' is mijn familie tot dusver niet gekomen, vind ik echt jammer. Leven voor mijn gevoel totaal niet mee, kunnen mijn hormonen niet zo goed hebben nu ;(
pi_149338884
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik zou het persoonlijk echt niet aandurven. Maar goed, mijn bekken lijkt bij elk kind kleiner te worden (of minder soepel) waardoor het met de bevalling moeilijker ging :/

Ik heb trouwens een vraag .. vanaf wanneer moet je de matrasbeschermer op je matras leggen? En kan hij ook onder een topmatras (redelijk dun ding, kan zo in de wasmachine gegooid worden) gelegd worden??
snap ik. maar vlindur heeft inmiddels bewezen vrij probleemloos een heel gemiddeld kind op de wereld te kunnen zetten. een tweede kind is doorgaans wat zwaarder dan een eerste. maar dat is geen blijvende trend, het betekent dus niet dat elk opvolgend kind wsl groter dan het vorige zal zijn.

ik zou het zelf wel doen, maar die keuze is heel persoonlijk en voor iedereen anders.
ik vind het gewoon altijd jammer en ook zorgelijk dat vrouwen vaak bang gemaakt worden voor complicaties en sterfte van het kind, terwijl die kans echt klein is, zeker wanneer het niet je eerste is. terwijl er over de risico's en nadelen van een keizersnede heel makkelijk wordt heen gestapt. voor ieder kind wat je 'redt' door een keizersnede uit te voeren; is er een moeder of kind bij een volgende zwschap die je niet redt door dat litteken.

@matrasbeschermer, vanaf moment dat de kans reëel is dat je vliezen breken. 37/38 weken zoiets. als je je topper kan wassen kan ie daar ook onder. net wat je zelf wilt. vruchtwater zal er wel uit gaan. meconium en bloed weet ik niet.
pi_149339254
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:32 schreef L-E het volgende:
Hier het tegenovergestelde: ik zou willen dat de mensen om ons heen iets enthousiaster/blijer zouden zijn over deze zwangerschap. Verder dan een zakelijk 'gefeliciteerd' is mijn familie tot dusver niet gekomen, vind ik echt jammer. Leven voor mijn gevoel totaal niet mee, kunnen mijn hormonen niet zo goed hebben nu ;(
adopteer mij maar als nicht O+

ik jubel wel voor je hoor *O* O+ *O*
Schudden voor gebruik
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:00:34 #158
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149339804
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik heb prima ervaringen met careyn, zowel persoonlijk als professioneel. Maar ik moet zeggen dat er niet zoveel is waar ik slechte ervaringen mee heb hier in de regio. klasse kraamzorg is een prima, wat kleinschaliger bureau. ik heb ook nog wat gegevens van dames die particuliere kraamzorg aanbieden. die zijn wel aangesloten bij een bureau en worden gewoon vergoed maar verder werken ze zelfstandig. ze doen bijv ook intake en kennismakingsgesprek zelf. ze zijn wel populair, zitten vaak al maanden volgeboekt maar goed, wellicht is dat wat?
Ik denk dat het ZIN of klasse of careyn toch wordt. Meerdere medewerkers vind ik wel prettig, stel dat de 1e niet bevalt. Ach het zal allemaal ook allemaal niet zo veel schelen, je moet alleen geluk hebben met de kraamverzorgende, daar dan maar voor duimen. :)
pi_149340029
LE
Wat jammer zeg! Zijn ze altijd zo?
pi_149340225
*O* voor de goede controles & echo's
pi_149340282
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:28 schreef twist02 het volgende:
@ bloedprikken: ik ben ook bloeddonor, dus ben gelukkig heel wat naalden gewend maar bij de bloedbank prikken ze ook altijd goed bij mij, ondanks lastige aderen en een dikkere naald.
bij mij niet helaas. ben er nu ook wel klaar mee... De volgende keer (maar hopelijk duurt dat nou nog wel even :D) vraag ik echt om een heel erg ervaren iemand.
pi_149340900
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:13 schreef Skoap het volgende:

[..]

bij mij niet helaas. ben er nu ook wel klaar mee... De volgende keer (maar hopelijk duurt dat nou nog wel even :D) vraag ik echt om een heel erg ervaren iemand.
Oh echt? Da's zuur, vooral omdat je het doet om anderen te helpen :{
Bij mij gaat het met normaal bloedprikken vrijwel altijd wel een beetje 'fout', in de zin van een blauwe plek en/of pijnlijke stijve arm. Maar bij de bloedbank heb ik dat pas 1x gehad, en dat was bij een vervangster, de andere 10-12x nergens last van gehad

Heb je al eens in je andere arm laten prikken? Bij mij schijnt de ene net iets makkelijker te prikken dan de ander.

En hopelijk mag je inderdaad een flinke tijd niet geven nu ;)
Ik kreeg toen echt 2 weken na m'n positieve test een oproep binnen, dus de meneer van de donorlijn was zo'n beetje de eerste die het wist :D
pi_149341063
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:32 schreef L-E het volgende:
Kan me voorstellen dat je daar van baalt ja -O- wat zonde dat ze zo reageren joh! Ik kan me er echt niks bij voorstellen; volgens mij was ik bij de tweede van mijn zus minstens zo hyper als bij de eerste.

Ik bied me ook aan als adoptie-jubelaar ;)
*O* O+ Ik vind het supertof dat je weer zwanger bent!!! O+ *O*
pi_149341581
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:29 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh echt? Da's zuur, vooral omdat je het doet om anderen te helpen :{
Bij mij gaat het met normaal bloedprikken vrijwel altijd wel een beetje 'fout', in de zin van een blauwe plek en/of pijnlijke stijve arm. Maar bij de bloedbank heb ik dat pas 1x gehad, en dat was bij een vervangster, de andere 10-12x nergens last van gehad

Heb je al eens in je andere arm laten prikken? Bij mij schijnt de ene net iets makkelijker te prikken dan de ander.

En hopelijk mag je inderdaad een flinke tijd niet geven nu ;)
Ik kreeg toen echt 2 weken na m'n positieve test een oproep binnen, dus de meneer van de donorlijn was zo'n beetje de eerste die het wist :D

even in een spoiler want totaal offtopic

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149346406
Waarom pakken ze dan geen andere ader? zoals in je hand, zijkant pols om maar wat te noemen...
Schudden voor gebruik
pi_149347756
Jeetje wat een naar gedoe als je aderen niet op de oppervlakte liggen. Dan moet je er heel goed tegen kunnen als ze een beetje moeten zoeken en doen, jakkes!

Waarom de vk dan wil strippen bij 39,3? Werd gevraagd.
Haar reden is dat het kindje groot genoeg is en als ik doorloop over de 40 wkn word de bevalling moeizamer. Maar hé, eerst zien of het wel week genoeg is om uberhaupt te kunnen strippen.
pi_149348403
Aan het nachtbraken Danaa? Hopelijk heb je nog kunnen slapen.

Nu ik weet dat ik op rechts veel beter te prikken ben, gaat het eigenlijk altijd goed. Meestal namen ze eerst links omdat ik rechts ben, maar dan was het vaak drama.

LE :*. Al heb je 100 geweldige vrienden, familie blijft toch belangrijk. Ik vond het zo speciaal bijvoorbeeld dat mijn enige tante direct zei dat peuter zo op mij leek als kind. Zij is ongeveer de enige die mij nog gekend heeft op die leeftijd (los van mijn eigen zussen, maar die herinneren zich dat niet zo helder waarschijnlijk).

En mijn *meld* uiteraard :P. Veel bandenpijn gehad gister, maar verder niks te melden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149348404
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Ah Danaa wat spannend. Zo komt het wel heel dichtbij he! Ben je er klaar voor?
Jazeker! Ik ben er klaar voor :D

L-E wat ontzettend jammer van je fam. Waarom doen ze zo, of geen idee?
pi_149348424
Weer eens een ouderwets gesloopte nacht hier: eerst keelpijn, toen fikse bandenpijn en tot slot nog een stukje kuitkramp. Kwaaltje na kwaaltje dus. Heb al besloten dat ik vandaag maar thuis werk ipv op kantoor. :P
pi_149348667
Wat een lauwe reactie van je familie L-E! Komt dat doordat ze tijdens je vorige zwangerschap zich zorgen over jou hebben gemaakt? Of zijn ze gewoon niet zo leuk?

Spannend van het strippen Danaa!

Ik ben ook een iets groter kind dan gemiddeld aan het bakken, maar zoals ik er nu in sta wil ik eigenlijk niet eerder gestript worden. Ik ga er nog steeds vanuit dat ik voorbij de 40 weken ga, dus dat zal er ook wel wat mee te maken hebben.

Wederom een slechte nacht achter de rug. Net in overleg met mijn leidinggevende besloten dat ik vanmiddag na de lunch naar huis ga. Gisteravond hing ik huilend aan de telefoon met mijn man omdat ik behoorlijk op ben.
pi_149348902
Wat een rotnachten, Luna en Cholula. :( :* Slik je al magnesium tegen de kramp, Luna? Dat hielp bij mij in mijn vorige zwangerschap.
pi_149349150
Goedemorgen! :W

Wat een rotnachten dames. Succes vandaag en verstandig dat je eerder naar huis gaat Cholula. Lekker aan jezelf denken deze laatste weken. :*
pi_149349371
Jullie zijn lief O+

En ja, zo is mijn familie gewoon. Ze doen niet aan emotie, zullen we maar zeggen. Heeft me heel wat energie en tranen gekost, maar inmiddels heb ik ein-de-lijk door dat ik me moet richten op alle andere geweldige mensen om me heen, want die zijn er gelukkig ook O+

Oke, extreme vermoeidheid bij 18 weken, herkenbaar voor iemand?

Over ks vs natuurlijke bevalling: gezien de vervelende ( :') ) bevalling bij de tweede mag ik kiezen van de gyn, erg meedenkend vind ik dat, maar ze sprong nog net geen gat in de lucht toen ik zei geen ks te willen ;) Het heeft echt zo enorm veel nadelen, en tenzij medische noodzaak zie ik voor het kind ook geen voordelen, dus voor mij is het geen ingewikkelde beslissing. En dat je een derde eruit niest wil ik ook gewoon wel mee maken :D
pi_149349505
Wat vervelend voor je L-E. :* Ik kan me voorstellen dat je van je familie wel meer reactie verwacht en daar vooral op hoopt. Gelukkig zijn we hier allemaal driedubbel voor je aan het jompelen! *O* *O* *O*

En vermoeidheid, check! Het stopte bij mij rond de 17 weken en sindsdien kan ik gewoon weer dagen volmaken zonder dutjes. Granny has left the building. :7
pi_149349618
:* voor alle slechte nachten! Inderdaad af en toe gewoon lekker aan jezelf (en je mini!) denken. Zwanger zijn betekent weliswaar niet per se dat je ziek/zwak/gehandicapt bent, maar je bent wel een nieuw mensje aan het bouwen! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:49 schreef Skoap het volgende:

[..]

even in een spoiler want totaal offtopic

SPOILER
SPOILER
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Waarom pakken ze dan geen andere ader? zoals in je hand, zijkant pols om maar wat te noemen...
SPOILER
pi_149349643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:50 schreef twist02 het volgende:

[..]

Interessant linkje :Y
Heb toevallig gisteren bloed laten prikken om te checken op antistoffen tegen Rhesus c, maar in het foldertje dat ik van de vk kreeg, stond maar weinig info over wat er gebeurt als die inderdaad aangetroffen worden.

Er is echt enorm weinig over te vinden. 9 van de 10 informatie eindigt met 'bij 36 weken een prik in de bil en alles is prima"
Dat gaat bij mij dus niet op :')
Bij mij kwam het aan het licht toen ik voor de 1e keer standaard bloed moest laten prikken bij de eerste. Sinds een week of 18 aan zwangerschap zat ik in het ziekenhuis. Ik zie de verloskundigen alleen aan mn kraambed voor eindcontrole :P
Mocht je meer willen weten DM dan even, ik heb meer geschikte urls :) Maar deze was het duidelijkst :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat idee heb ik dus ook. Een keizersnee zie ik echt als de nooduitgang. Als ik het zelf kan wil ik het zelf doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik ben breed en 1.82 lang. Ik kan dit heus :7
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

snap ik. maar vlindur heeft inmiddels bewezen vrij probleemloos een heel gemiddeld kind op de wereld te kunnen zetten. een tweede kind is doorgaans wat zwaarder dan een eerste. maar dat is geen blijvende trend, het betekent dus niet dat elk opvolgend kind wsl groter dan het vorige zal zijn.

ik zou het zelf wel doen, maar die keuze is heel persoonlijk en voor iedereen anders.
ik vind het gewoon altijd jammer en ook zorgelijk dat vrouwen vaak bang gemaakt worden voor complicaties en sterfte van het kind, terwijl die kans echt klein is, zeker wanneer het niet je eerste is. terwijl er over de risico's en nadelen van een keizersnede heel makkelijk wordt heen gestapt. voor ieder kind wat je 'redt' door een keizersnede uit te voeren; is er een moeder of kind bij een volgende zwschap die je niet redt door dat litteken.

Bij mn jongens hield er 'schaafwondjes' aan over. Geen scheur of fluxus niks ^O^ Dus als hij nou zo blijft liggen, zie ik het tot nu toe positief toe. Een keizersnee.. Brr :X

En bij ons vraagt de schoonfamilie vraagt niet naar me hoe het met mij is als ik ze zie O+ Zo'n warm nest :Y

:r
Ik ben heel blij met mijne. *;
pi_149350034
@ prikken
Hier ook wegrollende aders. Daarbij angst voor prikken.. Lees: Flauwvallen.

Ik was doodsbang voor een infuus bij de bevalling. Dat stond ook netjes vermeldt.

Verpleegkundige kreeg toen idd mij niet geprikt.. Toen werd ik nog banger.. En toen kwam de gyn.. En hup, die prikt in een seconde en klaar. Niks van gemerkt.
pi_149350104
Vraag: Mijn spijkerbroeken zitten niet lekker nu B5 tegen de broekrand aan het trappen is, maar ik heb maar 1 lekkere flubberbroek waar ik ook nog mee over straat kan :P

Weten jullie waar ik zachte lange broeken kan vinden? Deze die ik nu heb ik van de Hema, maar hij is niet meer in de collectie :'(
pi_149350194
Miss Etam? Ik heb er 2 van klaprooss overgenomen, komen daar vandaan, en ik vind ze echt heerlijk zitten! Of bedoel je zachte spijkerbroeken?
pi_149350243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:59 schreef L-E het volgende:
Miss Etam? Ik heb er 2 van klaprooss overgenomen, komen daar vandaan, en ik vind ze echt heerlijk zitten! Of bedoel je zachte spijkerbroeken?
Nee, soepelestof. ik heb heb het liefste geen broek en ondergoed meer aan. Niks zit nog fijn -O-
Maar het is er iets te koud voor :+
pi_149350660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 08:39 schreef Limone het volgende:
Wat een rotnachten, Luna en Cholula. :( :* Slik je al magnesium tegen de kramp, Luna? Dat hielp bij mij in mijn vorige zwangerschap.
Nog niet, maar die ga ik onthouden! Bedankt voor de tip. :)
pi_149350848
Ik had een geinige droom. Ik kon niet slapen, lag op mijn zij en voelde met mijn hand steeds voetjes langskomen. Onvolkomen stuit, lol. Maar goed dat ging dus over in mijn droom en toen had ik ineens voetjes te pakken en voelde ik kleine mini teentjes enzo en die kriebelde ik en dat was zo schattig. O+ Zo ben ik toch weer even positief met de zwangerschap bezig geweest.

Prikken nooit moeite mee gehad, alleen een keer in de warme zomer. Toen was het gewoon door de warmte, het bloed stolde niet zo snel, dus het werd een baluwe plek. Infuus vond ik vreselijk. Deed de hele tijd zeer en die bult erna ook. Hopelijk was dat eenmalig, ik moet nog een keer.

Broeken weet ik niet, ik leef in een broek die ik van de c&a heb geloof ik. Geen idee of ze die nog hebben. Lekker zacht en knelt nergens. Ook nog een zwarte nette volgens mij ook van c&a, knelt ietsje, maar kan losser gemaakt worden. De jeans knelt al een week of 10, dus die blijft liggen voor erna. (Ik zal vast niet meteen in mijn oude broeken passen)
pi_149351272
Goedkeuring weer binnen bij de gyn! Baby lag lekker te trappelen O+
Alleen heb ik rhesus C antistoffen (of zoiets). Dus nu met 27 weken nogmaals prikken.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:55:44 #184
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149351415
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:55 schreef Vlindur het volgende:
Vraag: Mijn spijkerbroeken zitten niet lekker nu B5 tegen de broekrand aan het trappen is, maar ik heb maar 1 lekkere flubberbroek waar ik ook nog mee over straat kan :P

Weten jullie waar ik zachte lange broeken kan vinden? Deze die ik nu heb ik van de Hema, maar hij is niet meer in de collectie :'(
(zwangerschaps)legging + jurkje? Vond ik goddelijk zitten, alle broeken irriteerden me. Ik heb 2 leggings voor 20 euro bij bellyfashion gekocht, zijn van mamalicious geloof ik, maar H&M heeft ze ook....

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 04-02-2015 11:32:04 ]
pi_149351765
quote:

Inderdaad een positielegging of de 200 denier positiepanties van de H&M zitten ook lekker!
Gelukkig kan ik met mijn (vandaag! :D ) 31 weken nog prima in de twee positiejeans die ik heb. En van Queen mum een zwarte broek met zo'n glanslaagje. Zit ook erg lekker! Net een legging, maar dan kan ie gewoon als broek aan :)
pi_149352473
Ik ben niet echt een jurkje type :N En een legging is toch veel te koud joh. Het sneeuwt!
  woensdag 4 februari 2015 @ 11:51:49 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149352859
Sneeuw? Nee hoor. En een dikke legging is zeker niet kouder dan een flubberbroek ;)

Maar verder, staat hier niets bij? http://www.bellyfashion.n(...)wangerschapsbroeken/

Mijn ervaring is dat ze iig erg snel leveren ^O^
pi_149353660
Ik kan nu nog lekker vooruit met thermoleggings van de Action in maat XL. Daar heb ik er ongeveer 10 van gekocht toen ze er net waren. Die kan je lekker over je buik omhoog trekken en is met een zwangerschapsrokje of jurkje goed te doen. En lekker warm. O+
Ik heb ook twee yogabroeken van de H&M. Die hebben ook een hoge band en daar kan ik denk ik ook wel een hele zwangerschap mee doen. Die zitten ook heerlijk. Die kan je ook echt wel naar buiten aan doen.

Voor prikken moeten ze bij mij ook altijd in de linkse arm zijn. Ook al is de rechtse 5 minuten afgebonden, nog is er geen ader te zien. En links komt hij gelukkig meteen naar boven.
Helaas ook vaak genoeg blauwe plekken gehad, maar dat ligt inderdaad heel erg aan wie er prikt.... :{w
Oost west, mij best.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:20:18 #189
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149353742
Ik draag nooit broeken. Ze flatteren mij echt niet dus draag altijd jurkjes.
De mama leggings van H&M zitten me heerlijk alleen slijten wel snel door fietsen.
En ze zijn echt lekker warm. Ik heb het nooit koud. Misschien ook wat voor jou?

L-e,
Wat een koude reactie van je familie zeg. Iets wat je dan echt tegen kan gaan staan he. Ik vind het heel fijn om te lezen dat je wel een hele fijne vriendengroep om je heen hebt verzamelt die zich wel vreugdevol kunnen uitdrukken over je zwangerschap!
En wij zijn natuurlijk ook heel blij voor je!
Dikke kus voor jou!
Hier zijn mijn ouders en 1 zus (van de 6) heel betrokken bij m'n zwangerschap.
M'n schoonfamilie vind het leuk wanneer ik hen zie maar vragen niet zo veel ofzo. Heel verschil met mijn ouders.mijn moeder breit, koopt cadeautjes, neemt
Tijdschriften en boeken voor me mee, maar m'n schoonmoeder... Niks.
Ach ja. Ze wil wel een dag oppassen vanaf sept dus ik vind het allemaal prima hoor :)

Waar ging het nou voor de rest over *denk denk*
Oh.. Phaedra heef meldplicht toch? Hopelijk gaat alles goed met je!

KS of natuurlijke bevalling:
Ik laat het allemaal over me heen komen.
Ga ik me nu nog niet druk om maken hoor. Denk dat ik me dan alleen maar gek stress.
pi_149353980
Wbt leggings, dat gaat prima met dit weer! Ik zweer erbij.... Heerlijk!
Draag ook graag mijn zwangerschaps joggingbroek van de Hema..
pi_149354023
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:17 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik kan nu nog lekker vooruit met thermoleggings van de Action in maat XL. Daar heb ik er ongeveer 10 van gekocht toen ze er net waren. Die kan je lekker over je buik omhoog trekken en is met een zwangerschapsrokje of jurkje goed te doen. En lekker warm. O+
Ik heb ook twee yogabroeken van de H&M. Die hebben ook een hoge band en daar kan ik denk ik ook wel een hele zwangerschap mee doen. Die zitten ook heerlijk. Die kan je ook echt wel naar buiten aan doen.

Voor prikken moeten ze bij mij ook altijd in de linkse arm zijn. Ook al is de rechtse 5 minuten afgebonden, nog is er geen ader te zien. En links komt hij gelukkig meteen naar boven.
Helaas ook vaak genoeg blauwe plekken gehad, maar dat ligt inderdaad heel erg aan wie er prikt.... :{w
Zonder afbinden ligt mijn rechter ader altijd voor de grijp. Ik zou het zelf nog wel kunnen :9
Daarom wil ik altijd rechts geprikt worden.

maar dan nog zijn er prikkers die prutsen en blauwe en gele plekken veroorzaken :')
Het hangt zeker af van de prikster :D
Schudden voor gebruik
pi_149354157
Familie: Aan mijn kant heeft niemand mij gefelicitereerd, alleen mijn tante die zelf ook zwanger was (en natuurlijk mijn ouders en zusjes). Stik er dan maar in denk ik dan :{w

Aders: Ik ben heel trots op mijn aders, ben heel makkelijk te prikken. Het is 1 keer misgegaan toen ik nog op de verkoever lag na een operatie, blijkbaar hadden ze geprobeerd bloed te prikken en 2 dagen later was mijn arm van pols tot bijna schouder helemaal blauw. Weet niet wat ze gedaan hebben maar het ging vast niet goed :') Was midden in een hittegolf en dan liep ik daar met lange mouwen omdat het wel leek alsof ik mishandeld werd haha :{ Heb nog een foto maar die zal ik maar niet plaatsen, niet heel smakelijk voor al die misselijke zwangeren hier :')
pi_149354251
Hey, hier ligt er nog een voor pampus, wie wil er zijn bloedprikken oefenen? Deze is goed te doen voor beginners. Dat idee krijg ik erbij. :')
pi_149354592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben niet echt een jurkje type :N En een legging is toch veel te koud joh. Het sneeuwt!
werkt dit? hema linkjes doen het nooit zo :')
pi_149354727
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb laatst bij de C&A een zwarte relaxbroek gekocht die er netjes uit ziet maar wel van een heerlijk zacht stofje is! gewoon met rechte pijpen en zachte band (geen elastiek) bij de buik.
had ik heerlijk gevonden tijdens de zw.schap maar nu als relaxbroek ook erg fijn!
Was iets van 10euro

http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/dames/broeken/joggingbroeken

deze; http://www.c-and-a.com/nl(...)tbroek-148753-1.html

echt heel prettig bij de buik.
pi_149355275
*Verlaat dansje voor alle positieve uitslagen:)*

Bloedprikken vond ik toch wel het ergste wat er kon gebeuren. Vroeger een keer flauwgevallen en daarna heb ik het altijd mooi weten te ontwijken. De eerste keer weer prikken zag ik meer tegen op dan de hele bevalling, dus mammie meegesleept, jankend in een speciale kinder prikkamer op een bedje, kindernaaldje, maar ik kwam gewoon echt niet zo ver dat ik mijn arm kon afgeven.
Uiteindelijk in de hand geprikt en dat ging geweldig! Nu ga ik net als een normaal mens alleen er naartoe, gewoon zittend in een stoel en niks aan de hand, zo lang ze maar ver bij mijn elleboogholte uit de buurt blijven :).
pi_149356911
Tsja. Bij de oudste bleek uit de glucosetest (ogtt) dat ik zwangerschapsdiabetes had, maar door goed op mijn voeding te letten heb ik het toen prima onder controle weten te houden. In mei 2012 heb ik een gastric bypass ondergaan (maagverkleining met darmomleiding) en sindsdien heb ik weer problemen met mijn suikerhuishouding. Vorig jaar heb ik weer een ogtt gehad en bleek dat mijn suiker alle kanten opvliegt (van 16 naar 2 in een half uur, voelt niet lekker). Op zich is er niks aan te doen, werd toen gezegd.

Vandaag moest ik naar de internist omdat ik door de gastric bypass geen ogtt mag doen tijdens de zwangerschap en die heeft besloten dat ik toch onder controle bij de diabetesverpleegkundige mag. Dagcurves maken dus weer, maar dit voelt een stuk fijner dan 'niks aan te doen'. En als mijn suikers erg schommelen moet ik ook naar de diëtist.

Oftewel: ik krijg nu de hulp die ik graag wilde, maar niet kreeg..... tot ik zwanger werd!
pi_149358156
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

werkt dit? hema linkjes doen het nooit zo :')
Ja, die werkt, maar ik denk dat L te klein gaat zijn :{ Ik had hem ook al gevonden :Y

Zoë, ja, dat ziet er fijn uit! En de prijs ook. Al die andere broeken zijn duurder dan 40. Dat heb ik er voor die laatste 10 weken echt niet voor over :N

Fijn Laura!
pi_149358682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:14 schreef McLaura het volgende:
Tsja. Bij de oudste bleek uit de glucosetest (ogtt) dat ik zwangerschapsdiabetes had, maar door goed op mijn voeding te letten heb ik het toen prima onder controle weten te houden. In mei 2012 heb ik een gastric bypass ondergaan (maagverkleining met darmomleiding) en sindsdien heb ik weer problemen met mijn suikerhuishouding. Vorig jaar heb ik weer een ogtt gehad en bleek dat mijn suiker alle kanten opvliegt (van 16 naar 2 in een half uur, voelt niet lekker). Op zich is er niks aan te doen, werd toen gezegd.

Vandaag moest ik naar de internist omdat ik door de gastric bypass geen ogtt mag doen tijdens de zwangerschap en die heeft besloten dat ik toch onder controle bij de diabetesverpleegkundige mag. Dagcurves maken dus weer, maar dit voelt een stuk fijner dan 'niks aan te doen'. En als mijn suikers erg schommelen moet ik ook naar de diëtist.

Oftewel: ik krijg nu de hulp die ik graag wilde, maar niet kreeg..... tot ik zwanger werd!
:|W Zo fijn die bureaucratie... Maar wel top dat je nu de hulp krijgt!!!! ^O^
pi_149359515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:39 schreef Risu het volgende:
Hey, hier ligt er nog een voor pampus, wie wil er zijn bloedprikken oefenen? Deze is goed te doen voor beginners. Dat idee krijg ik erbij. :')
Nu word ik eigenlijk bang dat er één of andere 'bloedhandelaar' naar binnen is geslopen en al mijn bloed heeft gejat, net als dat je wel eens op tv ziet met nieren jatten enzo. Ik had achteraf ook bloedarmoede dus wie weet _O-
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:56:50 #201
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149359581
Ik link ff hierheen :)

OUD / Vraag en aanbod deel 152
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 februari 2015 @ 18:10:45 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149363282
ik heb me een partij mazzel.. bij de plaatstelijke supermarkt is het twee pakken pampers voor 'n tientje (max 6 pakken per klant) .. morgen of vrijdag dus maar even inslaan :Y
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149363774
quote:
17s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:28 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

:|W Zo fijn die bureaucratie... Maar wel top dat je nu de hulp krijgt!!!! ^O^
Nouja, bureaucratie.... als je niet zwanger bent laten ze je dus liever aanmodderen. Stom.
pi_149366251
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:30 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nouja, bureaucratie.... als je niet zwanger bent laten ze je dus liever aanmodderen. Stom.
Raar zeg -O-. Gelukkig nu betere hulp!

Peuter is ziek geworden. Please nog even geen bevalling...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149367048
O-) iemand nog leuke jongenskleertjes nodig? er staat vanalles in t topic waar Chanty net ook naar linkte.
Kwak
pi_149367324
Online bij Prenatal staat steeds een zwarte relax broek, maar is steeds uitverkocht.
pi_149368626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
O-) iemand nog leuke jongenskleertjes nodig? er staat vanalles in t topic waar Chanty net ook naar linkte.
WAAROM zet je die leuke dingen nou online als ik nog niet weet welk geslacht mijn kint heeft? ;(
pi_149368764
Ooooo, dat drakenpakje. Ik overweeg mijn meisje in een ridder om te toveren. *;
pi_149368792
quote:
Echt heel leuke dingen!! Maar ik mag even niet meer :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149370218
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Echt heel leuke dingen!! Maar ik mag even niet meer :'(
Als je nou even zegt wat je leuk vindt dan krijg je t gewoon als extra kraamcadeautje :P moet ik wel langskomen als ie er nog in past.

Enneh, McLaura, t is grotendeels ook best neutraal heur!
Kwak
pi_149370304
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik wil geen neutraal. Ik wil weten wat ik krijg. Dus als Flip voor deze ene keer maandag eens niet 'verstop-mijn-geslachtskenmerken' wil doen.....
pi_149370655
quote:
Ik ga je een PM sturen! :)
pi_149371432
quote:
Oh dat leeuwenpakje! O+ Die zag ik bij NEXT! Zo leuk.. het losse t shirtje ervan trouwens ook. Helaas moet ik nog 10 weken wachten tot ik weet wat het wordt :P
pi_149371821
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als je nou even zegt wat je leuk vindt dan krijg je t gewoon als extra kraamcadeautje :P moet ik wel langskomen als ie er nog in past.

O+!! Ik heb je een DM gestuurd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149378202
Waarom wordt ik toch steeds ruim een uur voor ik eruit moet wakker. Vanmorgen was het 4.15uur toen ik wakker werd, dat zijn toch geen tijden. Gelukkig lag ik er al optijd in en hoef ik maar kort te werken vandaag.
En nu snel m'n bed uit, anders kom ik nog te laat ook :)
pi_149378316
Dat leeuwenpakje O+ die heb ik ook gekocht, zo benieuwd hoe die zal staan straks

Hier een baggernacht, gelukkig lag ik er om 9 uur al in, maar Lola besloot om half 1 en half 5 wakker te worden... Inmiddels in de trein en gelukkig vroeg klaar! Dan kan ik vanmiddag nog even rusten voor ik d'r uit het kdv moet halen :)

Ben benieuwd hoe lang ik het reizen nog vol kan houden, "hopelijk" nog 4 weken na vandaag, daarna stop ik sowieso... 1,5 uur enkele reis met het OV en een buik waarvan ik dagelijks de vraag krijg of het er echt niet meer zijn, dat ik vast blij ben dat het de laatste loodjes zijn enzo... Zorgen toch voor best veel klachten inmiddels.
  donderdag 5 februari 2015 @ 08:48:30 #217
360012 Shopaholic1984
pi_149379269
Jeetje 1,5 uur OV enkele reis. Dat is best heftig ja. Ik hoop voor je dat je het vol houdt Klumsy. Kan je wel altijd zitten? Of zijn er ook stukken dat je moet staan? Dat lijkt me behoorlijk zwaar!
pi_149379310
Ik vond het reizen ook zwaar, klums! Voor mij een uur en ca. 10 minuten, dus kan me voorstellen dat het voor jou nog zwaarder is. Gelukkig had ik ook de mogelijkheid om thuis te werken, dat deed ik dan ook wat vaker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149379595
Ik86, dat is een kort nachtje. Even eruit / iets eten helpt niet?

Dat lijkt me niet zo heel gek dat je dat niet meer zo goed trekt Klums. Staan mensen wel netjes voor je op?

*Gaap* Ik ben een beetje op. Manlief is al bijna een week ziek. Ik doe al die tijd dus alles in m'n eentje in huis met een fulltime baan ernaast. 's Nachts slapen gaat niet, want stervende zwaan meets blaffende zeehond houdt me wakker.
Goede training voor als de kleine er is zou je zeggen, maar ik ga er vanuit dat als de kleine er is ik niet alles alleen hoef te doen. Voor nu tel ik in ieder geval de uren af naar het weekend.
pi_149380041
Poeh, dat zijn behoorlijke reistijden inderdaad! :o

Kom ik nog goed weg met mijn 45 min. enkele reis (en een directe treinverbinding). Voorlopig is dat ook nog goed te doen gelukkig. Ben wel benieuwd of dat ook zo blijft, want zou het liefst doorwerken tot 36 weken.
Heb gelukkig nog wel veel vakantieuren staan en op m'n werk is het geen probleem om die af en toe op te nemen :)
pi_149380213
Wow, wat een reistijden!
Ik fiets naar mijn werk, 15 min. enkele reis. En als het glad is zoals de afgelopen dagen word ik gebracht ;)

Vandaag wisseldag, 30 weken nu! :o *O*
Ik ben juf en werk nu met kleuters, dus ben heel blij dat ik met 34 weken met verlof kan gaan ;)
Nog drie weken werken omdat er nog een vakantieweek in valt, ik ben inmiddels dus wel echt aan het aftellen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 februari 2015 @ 09:40:06 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149380215
Ik voel met je mee klumsy, en dan hoef ik maar twee keer in de twee weken zolang in de trein te zitten.

Ik was afgelopen nacht elke twee uur wel wakker en vanmorgen kon ik geen lucht meer krijgen. Neus zat potdicht. Werd wakker met een gortdroge mond :{

pi_149381392
Door het topic van het het buikentopic heb ik me toch vreemd gedroomd over neppe zwangere die ik ging ontmaskeren en daarna helpen :D
Ik had het er maar druk mee :)
Schudden voor gebruik
pi_149381406
Anderhalf uur OV, ik hoop inderdaad dat je dan wel kan zitten! Ik heb een uur en 40 minuten enkele reis met de auto, dat begint ook steeds zwaarder te worden.

Lekker dat je kunt gaan aftellen, Fannetje! Komt nu lekker dichtbij.

:* Kris. Ik ben blij dat mijn man nooit de manflu heeft. Wij hebben die rollen denk ik een beetje omgedraaid bij ons thuis ben ik bang :@ .

Ik heb net een sticker gekregen van de vk. Frits ligt nog beweeglijk in mijn bekken, maar ligt wel met zijn hoofd richting de uitgang. Volgende week weer terug voor een echo om te kijken of hij nog steeds voor loopt in de groei.
pi_149381412
Gelukkig lag je er vroeg in Klumsy. Hier ook weer een baggernacht niet door mijn zoon, maar door mezelf :+ Sinds ik zwanger ben slaap ik echt k*t. En dan zal de vollemaan van de afgelopen dagen ook wel niet mee geholpen hebben, daar heb ik vaak ook last van met slapen :')

Ik heb 19 februari mijn eerste echo *O*
Ik vlieg vrijdag 20 februari naar Panama voor mijn werk en ben dan de 25ste al weer terug :D
Maar ik wil toch wel graag een zwangerschapsverklaring mee, wel zo handig.

Zo blij dat ik weer bij mijn oude verloskundigenpraktijk terecht kan O+
Ze zijn echt zo ontzettend lief daar!
pi_149381486
Jij hebt best uitdagend werk of niet Skoap?
Fijn dat je bij je oude praktijk terug kan!
pi_149381873
SPOILER: werk geneuzel
pi_149382139
Ik dacht inderdaad zoiets onthouden te hebben.
SPOILER
pi_149382624
SPOILER
pi_149382919
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:26 schreef McLaura het volgende:

[..]

WAAROM zet je die leuke dingen nou online als ik nog niet weet welk geslacht mijn kint heeft? ;(
ja dit :D
Schudden voor gebruik
pi_149382936
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:14 schreef Skoap het volgende:
SPOILER
Die zijn inderdaad niet zo makkelijk te vinden.
pi_149382961
Waarom zegt "iedereen" toch kinT, ik krijg daar helemaal de kriebels van :D
pi_149383128
Wat een reistijden, hier 35 minuten enkele reis, maar wel lekker met de auto gelukkig.

:* voor de beroerde nachten en "mannen" met een griepje. :') Die van mij is ook zo, maar dat komt gelukkig maar eens per jaar of zelfs twee jaar voor.

Wisseldag hier, 26 weken! *O* *O* *O*
pi_149383199
quote:
5s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:26 schreef Skoap het volgende:
Waarom zegt "iedereen" toch kinT, ik krijg daar helemaal de kriebels van :D
Op FOK krijgt iedereen toch kinteren en hebben we honten en kadden? :{w

Ik hoop gewoon een kind te bakken. :s)
pi_149383750
quote:
SPOILER
:D sorry, ben al bezet ;)
  donderdag 5 februari 2015 @ 12:00:38 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149383928
quote:
SPOILER
SPOILER
KuikenGuppy
pi_149384060
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_149384848
Vanavond koken voor 4. Visite die zelf aardig goed kan koken. Ik kan wel wegkomen met wat makkelijks toch? Zwanger enzo... Het liefst haal ik friet ofzo, maar daar heb ik zelf ook eigenlijk geen trek in. :')
pi_149385169
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:36 schreef Risu het volgende:
Vanavond koken voor 4. Visite die zelf aardig goed kan koken. Ik kan wel wegkomen met wat makkelijks toch? Zwanger enzo... Het liefst haal ik friet ofzo, maar daar heb ik zelf ook eigenlijk geen trek in. :')
Wij spreken geregeld af met twee andere setjes vrienden om een hapje te eten bij elkaar. Spelletje, drankje en gezelligheid. Nou koken mijn man en ik graag en de andere setjes eigenlijk niet. Dus bij ons eten we geregeld wat uitgebreider en bij de rest een simpelere maaltijd.

Maakt helemaal geen verschil. Het gaat toch om de maaltijd samen nuttigen en het gezellig samen zijn? Of het nou frietjes met knakworsten zijn of een lekkere salade met soep..... Uren lang sloven in de keuken als het je ding niet is, is ook niet leuk ;)

Heel veel plezier! :*

SPOILER
Schudden voor gebruik
pi_149385401
Sticker gehad bij de verloskundige *O* bloeddruk was goed, 1,5e kilo afgevallen wat ook prima is en we hebben voor het eerst het hartje gehoord. Uitgerekende datum is verplaatst naar 6 augustus.

Gisteren ook in een uurtje dat ik over had een eerste (unisex) rompertje gekocht. Die hangt nu aan het kledingrek in de slaapkamer. M'n vriend vond het maar raar, dat er over een aantal maanden misschien een mini-mensje is die daar in past O+
pi_149385470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:36 schreef Risu het volgende:
Een simpele ovenschotel is dan altijd fijn. Hoef je op het moment zelf ook amper in de keuken te staan en kun je heel rustig voorbereiden wanneer jij dat wil.
pi_149386166
Om op het eten gedoe te blijven:
Vandaag eens bananenbrood recept aan het uitproberen voor de koffie en thee visite vanavond.

:D

Geen toegevoegde suikers en zulks O+

Het was nog geen vijf minuten werk, nu 45 minuten in de oven. Ik ben benieuwd!

ik ben niet meer heel de dag misselijk en dan kan je ineens weer meer doen *O*
Schudden voor gebruik
pi_149387308
Gekozen voor een roerbakschotel. Alles hup in dezelfde pan. Makkelijk zat.
Moest nog opschieten met de boodschappen ook, straks staan ze al voor de deur, een uurtje of anderhalf eerder dan gepland. :P
Nah, dan poets ik de badkamer morgen wel.

FF, leuk he zo'n klein rompertje. Ik zit ook nog af en toe vol verbazing te kijken naar al die spullen die we gekocht hebben, wat een boel dingen voor iets dat heus niet komt. :{w of toch wel... O+
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:15:35 #244
360012 Shopaholic1984
pi_149387536
Leuk he, je eerste kleertjes kopen FF. *O* Ook al is het maar een rompertje. En die kleertjes zijn zo klein!!!! :Y :Y :Y
Ik heb heel lang niks gekocht, maar nu koop ik wel leuke spullen.
Het worden wel echt meisjes meiden bij ons. Ik heb veel roze gekocht :P
Ik heb vorige week ook veel gekregen van de ouders van kinderen uit mijn klas op mijn laatste werkdag. En dat is weer minder roze. Goed voor de afwisseling ;)
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:16:32 #245
360012 Shopaholic1984
pi_149387574
Slim dat je voor een roerbakschotel bent gegaan Risu. Lekker makkelijk en toch lekker!!!
pi_149387726
Fijn dat alles goed was FF! Misschien heb ik het gemist, maar gingen jullie de NIPT test nog laten doen?

Stippel, hoera voor minder misselijk *O*!

Hier ook een sticker van de vk! Peuter helaas nog steeds hoge koorts en buikgriep, duimen jullie mee dat ik de dans ontspring? Sinds gister staat het bed omhoog en net vanuit de vk even een ondersteek gehaald. Weer wat van het lijstje gestreept :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149387924
Ik ga pas over 2 weken naar de verloskundige, dan ben ik ruim 25 weken. Ik vind het echt lang nu, vorige keer was alleen de 20 weken echo en de afspraak daarvoor was met 15 weken.
Gelukkig is de kleine man druk genoeg dus het is ook niet zo dat t vaker nodig is voor mijn gevoel.
Op mijn korte nacht slapen het werk wel vol gehouden nu wel moe maar geen tijd om moe te zijn. Moet zo nog naar de stad bh's halen, ze gaan ineens allemaal kapot de een na laatste is nu half opgegeten door de wasmachine :{ ondanks wasnetje. Dus ik zal wel moeten...
Ennnn *O* 24 weken vandaag *O* toch een bijzondere grens voor mijn gevoel, en nog maar 10 weken tot aan mijn verlof :)
pi_149388138
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:21 schreef Phaidra het volgende:
Fijn dat alles goed was FF! Misschien heb ik het gemist, maar gingen jullie de NIPT test nog laten doen?
Ja, ik heb maandag bloed laten prikken. De uitslag duurt 10 tot 15 werkdagen, maar ze verwachtte de uitslag eind volgende week te hebben, als de test zelf goed is gegaan. Nog even een week spannend dus!
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:04:47 #249
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149389033
@ reisafstand
Oh hemel.. dat heb ik ook gehad.
Elke dag met de trein van Leiden naar Dordt en weer terug. Nam altijd 2 treinen te vroeg, omdat ik zo verschrikkelijk vaak vertraging had of geen plek om te zitten. Zo had ik geen stress.. nouja minder.. en kon ik in de trein ontbijten.
Na 3 jaar trok ik het echt niet meer en ben ik dichter bij huis werk gaan zoeken.
Ik had gewoon geen sociaal leven meer. Was altijd maar moe en moest na thuiskomst zo veel doen (koken, opruimen, nakijken).
Nu hoef ik slechts 10 minuten in de auto te zitten of een half uurtje te fietsen. Heerlijk. Veel relaxter dit en dus tijd om mn vrienden weer eens te zien.. Ik ga tegenwoordig zelfs doordeweeks naar de bios :o

Nog 3 weken tot mijn verlof! Allemaggies.. wat gaat de tijd snel, maar ook zo traaahaaaaaag.
pi_149389815
Ik kan gelukkig altijd wel zitten, scheelt ook dat ik niet in de spits reis...
Maar al vanaf dat ik 12 weken was stonden mensen voor me op :') en tegenwoordig kijken ze me zelfs vol medelijden aan :')
Maar ik mag eerst naar de bus lopen, dan met de bus naar het station, dan naar de trein lopen, dan wachten, en vervolgens weer van de trein naar de bus lopen om daarna weer van de bus naar m'n werk te lopen.... Vooral dat lopen vind m'n lichaam vervelend worden.

Maar na deze zwangerschap ga ik echt serieus opzoek naar wat dichterbij :)
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:30:39 #251
409579 LuDann
All the way
pi_149389891
@Mariposas: Mijn bloeddruk was 90/60, niet schrikbarend laag maar gemeten op een stressmoment op de eerste hulp. Waarschijnlijk is ie wat lager als ik thuis gewoon onder de douche stap (en dan niet goed wordt vanwege de warmte enzo).

@Danaa: Spanned dat het zo dichtbij komt! Superleuk.

quote:

Ik heb er ook eentje overgenomen via Fok! van iemand, van de Prenatal. Zachte stof, soort van jonggingbroek maar dan dunner. Ziet er wel gewoon netjes uit. Ik geloof dat het deze is als ik op de site kijk, voor 20 euro. http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=25710

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:14 schreef L-E het volgende:

Oke, extreme vermoeidheid bij 18 weken, herkenbaar voor iemand?

Ben geen 18 weken maar 14, maar die vermoeidheid... ik wordt er helemaal gek van. Mijn bloedwaardes zijn 3 weken terug geprikt en alles was gewoon prima, suiker, ijzer etc. Alleen een wat lage bloeddruk. Ik kan me zoals ik me voel niet voorstellen dat er mensen zijn die fulltime kunnen werken. Ik slaap ontzettend veel en heb mijn studie op een lager pitje moeten zetten. Dus ja, herkenbaar. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:30 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik herken je verhaal wel, sinds ik zwanger ben wordt ik veel makkelijker en sneller doorverwezen naar artsen wiens behandeling ik ook goed had kunnen gebruiken toen ik nog niet zwanger was. Bekkenfysio? Hup, hier heb je een doorverwijzing zodat je na 20 behandelingen alles vergoed krijgt want chronische aandoening. Je voelt je flauw? Hup, ik wil je over een uur zien op de huisartsenpost en dan lichten we je helemaal door. Dat is nogal wat anders dan aanmodderen met een gevoel van 'niet lekker voelen' en omdat er te laat ingegrepen werd een week in het ziekenhuis belanden met een nierbekkenontsteking.

Aan de ene kant is het logisch, maar aan de andere kant klopt het natuurlijk van geen kant dat je als je niet zwanger bent je een stuk minder makkelijk hulp kan krijgen die je nodig hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Door het topic van het het buikentopic heb ik me toch vreemd gedroomd over neppe zwangere die ik ging ontmaskeren en daarna helpen :D
Ik had het er maar druk mee :)
:D Dat doet me denken aan de tvshow Catfish, van MTV. _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:00 schreef FlyingFish het volgende:
Sticker gehad bij de verloskundige *O* bloeddruk was goed, 1,5e kilo afgevallen wat ook prima is en we hebben voor het eerst het hartje gehoord. Uitgerekende datum is verplaatst naar 6 augustus.

Gisteren ook in een uurtje dat ik over had een eerste (unisex) rompertje gekocht. Die hangt nu aan het kledingrek in de slaapkamer. M'n vriend vond het maar raar, dat er over een aantal maanden misschien een mini-mensje is die daar in past O+
*O* voor de sticker! Wat leuk, zijn we bijna op dezelfde dag uitgerekend. Ik heb inmiddels ook wat rompertjes gekregen en er zelf ook een paar gekocht.

Ik heb ook een papashirt gekocht waar op staat ''I make adorable babies'' en dan een rompertje erbij met ''adorable baby''. Cadeautje voor de aanstaande pappa. :Y Beetje afgezaagd maar hij vond het erg leuk. :)

Rot van je combinatietest trouwens (ik heb niet alles teruggelezen maar hier scrolde ik toevallig langs). Ik ga duimen voor een goede NIPT uitslag.
pi_149390009
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:36 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ja, ik heb maandag bloed laten prikken. De uitslag duurt 10 tot 15 werkdagen, maar ze verwachtte de uitslag eind volgende week te hebben, als de test zelf goed is gegaan. Nog even een week spannend dus!
Zeker spannend! Sterkte met wachten :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:40:40 #253
409579 LuDann
All the way
pi_149390181
Wij hadden gister dus de 14 weken echo waarbij naar neuraalbuisdefecten en groei zou worden gekeken.

Bij binnenkomst zei de echoscopiste al dat wanneer ze geen afwijkingen kon vinden, dit nog geen reden tot juichen was. 14 weken is nog vroeg natuurlijk.

Nou, toen de echo aan, kindje lag er mooi voor. En na echt een minuut ofzo zei ze al van ''Ik heb goed nieuws voor jullie, ik kan de kleine hersenen zien en de ventrikels, dat maakt de kans dat er een open ruggetje is erg klein, ik zou zeggen dat het 98% zeker is dat er geen neuraalbuisdefect is'' Voetjes waren ook in orde, geen klompvoetjes dus. En de groei is op schema, hoofdomtrek, buikomtrek, beenlengte, het is allemaal zoals het hoort bij 14 weken.

Ik ging echt helemaal stuk, ik had me niet gerealiseerd hoezeer ik me eigenlijk had voorbereid op slecht nieuws. Even een flinke huilbui gehad op die tafel.

Daarna nog een gesprekje met een gyn, wij allebei helemaal giegelen en lachen om de meest idiote dingen, we waren zo ontzettend opgelucht! Natuurlijk is het nog niet allemaal helemaal zeker, bij de 20 weken echo kunnen nog dingen aan het licht komen en garantie heb je nooit. Maar als je stiekum eigenlijk verwacht had dat het na die echo gewoon afgelopen zou zijn dan is dat toch wel zo'n ongeloofelijke last die van je schouders valt!

Dus ik zit hier nu op de bank na een slapeloze nacht, koortsig, snipverkouden maar dolgelukkig! Ik durf nu ook eindelijk een beetje toe te geven aan het gevoel dat het kindje dat in mij groeit er ook echt gaat komen straks.

O+
pi_149390460
LuDann wat fantastisch O+
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:59:47 #255
409579 LuDann
All the way
pi_149390711
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:50 schreef Skoap het volgende:
LuDann wat fantastisch O+
Ja he! *O*

Achteraf zei de echoscopiste ook dat ze zich altijd een beetje indekt van tevoren maar dat ze in dit geval wel durfde te zeggen dat het er gewoon goed uitziet. Blijheid. O+
pi_149390788
Fijn nieuws LuDann *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 februari 2015 @ 16:02:34 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149390811
wat ontzettend fijn LuDann!!

pi_149390820
Phaidra: beterschap voor je zieke peuter. Hopelijk knapt hij snel op, zodat jij met een gerust hart kunt bevallen.
pi_149391028
Wat een ontzettend goed nieuws, LuDann! Wauw!

Ik heb weer een zeer borstbeen. Dat had ik bij L ook, maar dan pas veel later in de zwangerschap. Het is dat stukje net onder mn borsten en iets aan weerszijden daarvan. Het kraakbeen mss waarmee je ribben aan je borstkas vastzitten? Herkent iemand dit? Doet serieus zeer. :(
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:14:42 #260
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149391218
Wat een fantastisch nieuws Ludann!
Semper frakkin fi!
pi_149391357
O+ @ Ludann
Schudden voor gebruik
pi_149391475
Jaa goed nieuws LuDann *O*

Hier staat niemand voor me op in de bus hoor, maar draag dan ook een dikke vette winterjas dus je kan het toch niet zien. Een vriendin in Londen had een badge voor me meegenomen met 'baby on board' die je op je jas kan prikken voor in het ov, maar dan loop je ook zo lekker voor lul hahaha.
pi_149391636
Gefeliciteerd met het goede nieuws LuDann! *O*
pi_149391773
LuDann, wat goed! Fijn dat je nu een beetje durft te genieten! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:08 schreef -Spring het volgende:
Wat een ontzettend goed nieuws, LuDann! Wauw!

Ik heb weer een zeer borstbeen. Dat had ik bij L ook, maar dan pas veel later in de zwangerschap. Het is dat stukje net onder mn borsten en iets aan weerszijden daarvan. Het kraakbeen mss waarmee je ribben aan je borstkas vastzitten? Herkent iemand dit? Doet serieus zeer. :(
Ik heb ook al een paar weken last op die plek, maar ik vond het meer op spierpijn lijken. De vk gaf laatst ook aan dat m'n bovenste buikspieren ook nog niet helemaal uit elkaar waren, dus ik weet het eigenlijk daar aan.

En bedenk me nu dat er bij echo's ook al een paar keer gezegd is dat m'n buik bovenin vrij hard is, dus misschien zijn mijn buikspieren gewoon wat dwars!
pi_149391848
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:22 schreef Melliemuis het volgende:
Jaa goed nieuws LuDann *O*

Hier staat niemand voor me op in de bus hoor, maar draag dan ook een dikke vette winterjas dus je kan het toch niet zien. Een vriendin in Londen had een badge voor me meegenomen met 'baby on board' die je op je jas kan prikken voor in het ov, maar dan loop je ook zo lekker voor lul hahaha.
Ik rits expres altijd m'n jas open :P dan zie je opeens heel veel mensen opkijken ;)

Al is het niet gezegd dat ze dan ook voor je opstaan hoor... }:|
pi_149391871
Wat superfijn LuDann!! *O* Geniet er lekker van!
pi_149391922
Wat fijn LuDann! :D *O*
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:50:03 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149392324
LuDann, wat fijn!

Hier is de roze wolk nog steeds niet gearriveerd, maar dat komt vooral door de vermoeidheid, en de ontzettend pijnlijke borsten. Vooral dat laatset is erg handig (not) met een peuter die nogal lomp knuffelt -O-

Maarr, volgende week 12 weken en dan wordt alles beter :Y...

Opstaan in het OV zal iig voorlopig niemand voor me doen, niks te zien. Ben benieuwd waneer dat komt, reacties van studenten waren de vorige keer echt superleuk (ze durven het pas te vragen als het echt overduidelijk is dat ik niet gewoon dikker ben geworden, netjes opgevoed die jongelui bij ons op school).
pi_149392457
Over opmerkingen over je buik trouwens, vandaag nog gelachen om een collega :D

Hij: "Hoeist het met je, en met je rug?"
Ik: "Met m'n rug? :? "
Hij: "Ja, met je buik gaat het zo te zien prima :D heb meer met je rug te doen met dat extra gewicht!"

Mannenhumor O+
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:18:36 #270
409579 LuDann
All the way
pi_149393126
Dank jullie wel meiden, jullie zijn lief. O+

Ik herken je gevoel niet -Spring (ben nog niet ver genoeg natuurlijk) maar ik heb net als Twist wel behoorlijke spierpijn in mijn bovenste buikspieren. Ik vermoed dat dat in mijn geval kan komen doordat mijn buik al zo flink is. Voelt alsof er veel spanning op staat.

Mijn buik is nog net te verbergen als ik mijn winterjas aan heb, maar laatst toen ik hurkte in de supermarkt barste de hele rits open. Oeps. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:55 schreef twist02 het volgende:
Over opmerkingen over je buik trouwens, vandaag nog gelachen om een collega :D

Hij: "Hoeist het met je, en met je rug?"
Ik: "Met m'n rug? :? "
Hij: "Ja, met je buik gaat het zo te zien prima :D heb meer met je rug te doen met dat extra gewicht!"

Mannenhumor O+
Oh, heerlijk. _O- O+
pi_149393222
Wat fijn LuDann!

Ehm, even een verse-eerste-keer-zwanger-vraag: hadden jullie ook dat je vlak voor en na je NOD steeds het gevoel had alsof je ongesteld ging worden...? Bah, ik ben er helemaal akelig van: steekjes, krampjes.... Hoe liep het toen bij jullie af...?

Gelukkig is het streepje vandaag weer iets donkerder, maar ik vind het allemaal zo eng...
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:26:02 #272
409579 LuDann
All the way
pi_149393322
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:21 schreef Sara82 het volgende:
Wat fijn LuDann!

Ehm, even een verse-eerste-keer-zwanger-vraag: hadden jullie ook dat je vlak voor en na je NOD steeds het gevoel had alsof je ongesteld ging worden...? Bah, ik ben er helemaal akelig van: steekjes, krampjes.... Hoe liep het toen bij jullie af...?

Gelukkig is het streepje vandaag weer iets donkerder, maar ik vind het allemaal zo eng...
Maak je geen zorgen, dat is echt volkomen normaal. Ik had ook continue het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Ongerust ging ik af en toe even checken in de badkamer... maar het hoort er allemaal bij. Je baarmoeder rekt wat op enzo. Ik heb geen bloed verloren, maar het schijnt dat ook dat wel eens gebeurt zonder dat er iets aan de hand is.
pi_149393389
Fijn LuDann!

Spring, ik herken het niet. Ben dan ook nog niet zo ver als jij.

Twist, ik moest hardop lachen. Kennelijk heb ik mannenhumor. :')

Sara, ja, dat gevoel is bekend. En maakt heel onzeker. Maar het kan geen kwaad. Denk maar dat je kindje je baarmoeder flink aan het verbouwen is. ;)

Ik heb vandaag mijn eerste oordeel over de maat van mijn buik gekregen. Mijn 36 weken zwangere collega vond hem flink. Aangezien ze zelf een minibuikje heeft vind ik dat niet zo raar. :P
pi_149393441
quote:
Wat fijn LuDann!

je baarmoeder start te rekken.. dus dat gevoel is echt niet zo gek ;) Het is ook rete "eng". Je bent nu eindelijk zover en de zorgen zijn gestart om je kindje ;)

Zelf voelde ik dat ook een poos. Nu met vlagen een drukkend gevoel.

Weet je trouwens al wat je met carnaval gaat doen? Ik weet dat je het in WOHTS hebt gevraagd, maar eigenlijk zijn hier meer die je misschien raad kunnen geven ;)
Schudden voor gebruik
pi_149393983
Ah bedankt lievies, ben weer een beetje gerustgesteld....

Ik denk dat ik gewoon aan het alcoholvrije bier ga. Overdag banjeren we door de stad, en kan ik prima een plastic glas af en toe op een plee vullen met een malt-biertje ( :r ).

En 's avonds zijn we eigenlijk standaard in dezelfde tent. Nou denk ik dat ik heel subtiel aan iemand aan de bar vraag of ze af en toe een malt-biertje voor me klaar zetten op de bar.

Echt, niet gaan is geen optie. Geen bier is ook geen optie. (I've got a rep :P ). En gewoon vertellen is ook nog even geen optie. Ik ga het mijn vrienden niet eerder vertellen dan mijn familie.

SPOILER
De laatste dag skip ik gewoon onder het mom van Ultieme Brakheid.

Oh, en nog een dingetje. Zoals ik al had gepost in WOHTS, gok ik dat ik half oktober ben uitgerekend. En nu wordt ons nieuwbouwhuis, 20 km verderop, waarschijnlijk in september of oktober opgeleverd. Meest crappy timing ever, maar lekker boeiend. Maar praktisch is het niet. Moet ik dan een verloskundige in stad A of stad B nemen...? Aaargh, the questions! :D
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:59:40 #276
409579 LuDann
All the way
pi_149394290
@Sara: je zou kunnen kijken of er misschien verloskundigen zijn die een soort samenwerkingsverband hebben met elkaar. Het is niet zo handig om gedurende je zwangerschap elke keer best een eind te moeten reizen, zeker niet naar het einde toe. Je zou dan misschien in de laatste periode kunnen overstappen naar een praktijk in je nieuwe woonplaats.
pi_149394294
quote:
Wat fijn LuDann!

Yup, hij wordt in oktober 3 :D En ik heb het nu weer.
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:01:04 #278
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149394330
Sara, ik zou naar de verloskundige in je huidige woonplaats gaan. Vaak heb je vertraging met nieuwbouw. Trekken jullie er meteen in als het opgeleverd is? Dat zijn wel overwegingen.
In het uiterste geval zou je eventueel nog kunnen switchen, denk ik?
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:04:14 #279
409579 LuDann
All the way
pi_149394410
Oh ja, ik vroeg me ook nog iets af. Ik loop de hele dag te hijgen en zwaar te ademen, zelfs als ik gewoon op de bank zit. Ik weet dat dit erbij hoort en dat het pas problematisch wordt als ademhalen pijnlijk wordt, maar ik vroeg me af of jullie daar nu ook last van hebben.
pi_149394580
Ik alleen als ik zo "dom" ben om bijvoorbeeld de trap ofzo op te rennen.
Voel me daarna net een oma. Dan sta ik me te hijgen en puffen alsof ik net 20km heb gerend.
pi_149394673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:04 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, ik vroeg me ook nog iets af. Ik loop de hele dag te hijgen en zwaar te ademen, zelfs als ik gewoon op de bank zit. Ik weet dat dit erbij hoort en dat het pas problematisch wordt als ademhalen pijnlijk wordt, maar ik vroeg me af of jullie daar nu ook last van hebben.
Bedoel je kortademigheid? Daar heb ik op de raarste momenten last van - soms na een sprintje naar de bus, maar ook vaak als ik gewoon op de bank zit of zelfs in bed lig. Ademhaling slaat gewoon uit het niks op hol.
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:21:55 #282
409579 LuDann
All the way
pi_149394974
Ja, kortademig, een beetje benauwd. En inderdaad ook niet eens zozeer altijd op momenten van inspanning, maar gewoon als ik op de bank zit of lig. Maar misschien valt het dan gewoon meer op dan dat ik het heb na traplopen.

Ik heb begrepen dat het komt door een combinatie van een toename van je bloedvolume met het feit dat je middenrif omhoog gedrukt wordt en je longen minder ver kunnen uitzetten.

Mijn vriend vindt het maar eng. :P
pi_149395062
Check! Laatst compleet buiten adem van het drinken van een glas water. :7
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:24:51 #284
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149395075
Is dat normaal? K heb daar nog nooit last van gehad hoor.
Maar ik Ren dan ook nooit een trap op.. Ben gekke henkie niet ;)

Lu dan,

Wat ontzettend fijn! Ik kreeg gewoon een brok in m'n keel bij het lezen van je post.
Kon de opluchting me zo voorstellen!
Gefeliciteerd lieverd. Op een hele fijne zwangerschap!

Hier alweer 32.2.
En druk dat ze is.. Mama mia..vind het heel fijn en bijzonder om haar te voelen. Keek net naar mini kat (klein soort katje) en besefte me opeens dat m'n baby gewoon groter is! Zo weird!
Dinsdag weer naar de vk. Kijk er dit keer echt naar uit, omdat ik zo ziek ben geweest. Even kijken of alles nog goed gaat :)

Gisteravond was ik aan het zappen en toen zag ik trouwens een van mijn verloskundigen op tv bij het rtl8 programma 'ik word moeder'. Echt leuk om het (praktijk,ziekenhuiskamers) op tv te zien. Vanavond kijk ik weer :)
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:27:54 #285
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149395168
Oja....
Heel m'n zwangerschap geen last gehad van honger of gekke trek,, maar dat haal ik nu in.
Net echt een binge aanval gehad..
4 chocolade koekjes, 2 paaseitjes, 5 dropjes en nog (!) wil ik meer..

Denk dat ik maar gewoon aan het avondeten moet gaan beginnen ;)
pi_149395637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:27 schreef faptist het volgende:
Oja....
Heel m'n zwangerschap geen last gehad van honger of gekke trek,, maar dat haal ik nu in.
Net echt een binge aanval gehad..
4 chocolade koekjes, 2 paaseitjes, 5 dropjes en nog (!) wil ik meer..

Denk dat ik maar gewoon aan het avondeten moet gaan beginnen ;)
Als dat al binge eten is... :D Een zak paaseitjes, een pak koekjes en een zak dropjes en dan praten we verder :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149395698
LuDann, wat een geweldig nieuws! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149395721
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als dat al binge eten is... :D Een zak paaseitjes, een pak koekjes en een zak dropjes en dan praten we verder :P.
En dan nog trek hebben in je avondeten. :9
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:45:37 #289
409579 LuDann
All the way
pi_149395734
Wat lief van je faptist, dank je wel. O+

Ik kijk ook wel eens naar dingen in mijn omgeving om me dan te bedenken dat de baby al groter is dan zus of zo... Heel aparte realisatie is dat.

Ik kan met volle trots zeggen dat ik inmiddels bijna 55 kilo ben! Strikt genomen is 6 kilo aankomen in je eerste trimester nogal veel, maar de gyn was het met me eens dat het in mijn geval geen kwaad kan. Ik hoop dat er wat kilo's blijven plakken na mijn zwangerschap.

Het is zo ontzettend fijn om weer te kunnen genieten van eten... Ik heb het jaar voor mijn zwangerschap ontzettend geworsteld met eten, ben in rap tempo zo'n 20 kilo afgevallen. Niks vond ik lekker, eten ging echt met hangen, wurgen en kokhalzen. Dus voor mij is dat binge-eten zo af en toe echt heerlijk (als ik niet misselijkj ben, that is :P ).
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik dacht precies hetzelfde. _O-
pi_149398882
LuDann wat super *O*

Dit was trouwens mijn 16 weken in jas buik :')

SPOILER
pi_149399143
Zo even kijken wat ik onthouden heb...

Ehm...

Oh, pijn in borstbeen heb ik niet, maar kind is volgens mij al ingedaald, wat niet heel gek is met stuit denk ik. Kortademigheid heb ik wel al een tijd, maar dat komt doordat ik mijn conditie zie verslechteren door de bekkenpijn. En ik weet niet zo goed hoe ik dat nu kan oplossen zonder meer bekkenpijn.

Ehm, bingen, ik had in het begin ook zoiets (heb ik ook nog gepost toen volgens mij) dat ik gewoon zo en zo veel op had en ooh :o en dat mensen hier ook zeiden van haa das nog niks. Maar ik was ook niks gewend. Dat is dus nu wel anders, er gaat 2 keer zoveel in als ik niet uit kijk.

LuDann goed nieuws, *O* echt een opluchting kan dat zijn. Ik herken het gevoel wel een beetje, zo zat ik bij de tweede echo toen ik hoorde dat het echt echt echt geen miskraam was.

Verder hoorde ik vandaag van de visite dat mensen het dus wisten van mijn miskraam in januari (vorig jaar). Ik had dat idee al, want toen mijn schoonzusje kwam vertellen dat ze zwanger was (op een verjaaardag in maart) kreeg ik al van die medelijdende blikken toegeworpen. Dat maakte het voor mij een stomme dag (en die aandacht had ik niet nodig toen, niet mijn nieuws, niet mijn moment) en nu blijken mijn vermoedens dus juist en ik ben serieus not amused op zijn zachtst gezegd. Nou vraag ik me af of ik dat nog moet zeggen tegen de persoon die het verteld heeft. Want nou vermoed ik nog veel meer wat al rond is gegaan voor ik het zelf naar buiten kon brengen.. Deze zwangerschap bijvoorbeeld.. Maar ja, het is al een jaar later, oude koeien enzo... Maar toch, als ik niet wil dat mensen het weten, hoe haal je het dan in je hoofd om het toch te vertellen... Godverdomme zeg. -O-
pi_149399175
Sara82, kramp heb ik hier ook elke keer gehad... Dat ik echt om het half uur naar de wc ging om te kijken of ik niet toch ongesteld geworden was.
pi_149399245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:01 schreef Mariposas het volgende:
Sara, ik zou naar de verloskundige in je huidige woonplaats gaan. Vaak heb je vertraging met nieuwbouw. Trekken jullie er meteen in als het opgeleverd is? Dat zijn wel overwegingen.
In het uiterste geval zou je eventueel nog kunnen switchen, denk ik?
En dit ja, ons huis zou in eeh rond begin mei, eind april ofzo komen, werd eind juni. En dan hadden we nog wel een milde winter, weinig uitval qua bouwdagen dus.
pi_149399673
LuDann! Je nieuws! fantastisch!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 februari 2015 @ 20:38:05 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149399881
ik heb het ook regelmatig benauwd. Kind ligt dan weer hoog, dan weer laag. Fysio vond m'n buik vrij laag zitten, maar 's avonds zat meneer toch weer tegen m'n ribben aan ..

even spoiler want offtopic:
SPOILER

pi_149400077
Oh dat is ook goed nieuws DJMO. Geen idee hoe dat soort dingen werken (gelukkig maar denk ik) maar het klinkt in ieder geval heel mooi.
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:47:07 #297
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149400244
Risu,
Ik,ga iets heel kinderachtige tegen je zeggen.. Iets wat ik ook altijd tegen mijn leerlingen zeg wanneer iemand iets heeft doorverteld wat voor de verteller dan moeilijk/zwaar was om te delen 'maar het echt kwijt moest'.

Het is een beetje oneerlijk om te verwachten van een ander om zulk heftig nieuws voor zich te houden. Diegene moet het ook kwijt anders wordt het voor hem/haar ook een last. En je wilt toch ook niet dat jouw beste vriend-in zich rot gaat voelen? Dat hij/zij savonds huilend in bed ligt en dat wanneer zijn/haar moeder dan vraagt wat er is hij/zij niets kan zeggen... Toch?
Precies... Dus deel lekker een blikje cola samen en ga het over leuke dingen hebben. Als je het echt geheim wilt houden kun je altijd naar mij toekomen he...
En je moeder helpt je natuurlijk ook graag,, daar zijn je ouders voor.. Bla bla bla..

;)

Snap echt wel dat je ervan baalt hoor. Zou ik ook doen, maar je kunt er nu niets meer aan veranderen. Bedenk jezelf ook goed dat die mensen die jou een blik van medelijden gaven dit deden, omdat ze om je geven. Van jou houden.
Kun je ze toch niet kwalijk nemen?
pi_149400519
Risu, ik begrijp je frustratie. Ik heb zo'n schoonzus: je kunt 100 keer zeggen dat ze iets voor zich moet houden, maar het gaat dezelfde dag nog net niet in de krant.

En als ik niks zeg..... dan jankt ze alles bij elkaar omdat ze zich buitengesloten voelt.
pi_149400808
Het is trouwens niet mijn schoonzus die het verteld heeft, maar mijn moeder. En het is volgens mij ook de hele familie doorgegaan. Dat vind ik vervelend en het is niet de eerste keer dat ze dingen doorverteld. Dat ze dit met mijn vader, broer, zus, schoonzus zelfs bespreekt vind ik niet erg, die wisten het van mij ook. Maar nou is het net of ze nooit haar mond kan houden.

SPOILER
Ik zal in de toekomst in ieder geval wel terughoudender zijn. Maar ik denk dat ik dit maar laat gaan, het is het niet waard. Het blijft mijn moeder.

Maar eeh,, babies! ik heb harde buiken 's avonds, ik lees op internet dat het erbij hoort en dat mijn lichaam zich klaar maakt voor de bevalling (op 2 maart graag dank u) :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Risu op 05-02-2015 21:06:19 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 februari 2015 @ 21:06:27 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149401138
Risu :*

2 maart is een hele mooie dag om te bevallen :Y (Geert is ook van 2 maart ;) )

pi_149401497
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')