ik heb prima ervaringen met careyn, zowel persoonlijk als professioneel. Maar ik moet zeggen dat er niet zoveel is waar ik slechte ervaringen mee heb hier in de regio. klasse kraamzorg is een prima, wat kleinschaliger bureau. ik heb ook nog wat gegevens van dames die particuliere kraamzorg aanbieden. die zijn wel aangesloten bij een bureau en worden gewoon vergoed maar verder werken ze zelfstandig. ze doen bijv ook intake en kennismakingsgesprek zelf. ze zijn wel populair, zitten vaak al maanden volgeboekt maar goed, wellicht is dat wat?quote:Op maandag 2 februari 2015 15:54 schreef Mariposas het volgende:
Nog bedankt voor de ervaringen met Careyn, Taartjesfee, Mineola, en Sonnetje. Misschien toch maar ff kijken naar een wat kleinschaliger bureau. Al is het uiteindelijk natuurlijk sterk afhankelijk wie je als kraamverzorgende treft...
Fijn dat alles in orde is, coccinelle!
Gelukkig dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt, MC!
Stippel, hoop dat de uitslag goed is. Veel succes bij de controle. Het is niet gebruikelijk om tussendoor een echo te krijgen als er geen aanleiding toe is, dus ik zou er maar niet op rekenen.
Heb vanmiddag de Zwanger Box opgehaald bij Etos, vind de inhoud best leuk! Er zit ook een doosje in, van Hero Baby. Wtf is dat, is dat zo'n doseringsdoosje voor melkpoeder?
Met het kwartier zelfsquote:Op maandag 2 februari 2015 16:22 schreef Malteser het volgende:
Oeh Stippelrientje, nog niks gehoord. Niet fijn....
Succes met de controles bij de VK.
Ik word echt met het kwartier nerveuzer.... Fijn dat jullie zo meeleven
Haha, dankje.... Dan is het ineens wel te overzien hè....quote:Op maandag 2 februari 2015 16:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Met het kwartier zelfsNog maar 14 kwartier
![]()
Een keer goed poepen en het is nog maar 13 kwartierquote:Op maandag 2 februari 2015 16:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Haha, dankje.... Dan is het ineens wel te overzien hè....
Wij hebben er driequote:Op maandag 2 februari 2015 17:48 schreef Jagärtrut het volgende:
klinkt goed stippel!
Klinkt ook alsof je een fijne vk hebt! Ik vind het nog steeds gek dat ik pas zo laat in de zwangerschap echt gecontroleerd word. Over 2 weken bloed inleveren, maar daarna pas in de 25ste week weer bij de vk, en de 20ste week voor een echo.
Zou ook wel tussendoor hartje willen luisteren enzo...
WAIT WHAT?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef Sara82 het volgende:
![]()
Gewoon een zwaaitje, omdat het eindelijk mag in dit topic!![]()
![]()
![]()
(kom pas definitief overwaaien als de testjes donkerder worden.)
Joehoe!!! Daar is ze dan!quote:Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef Sara82 het volgende:
![]()
![]()
![]()
En een complete zetel! En koekjes ^^,quote:Op maandag 2 februari 2015 18:26 schreef Sara82 het volgende:
En heb je een mooi tafeltje voor me vrijgehouden, Joycie?
Offcourse, ik wist dat je snel zou volgen!! Vind het echt tof dat we hier samen mogen posten Sara!quote:Op maandag 2 februari 2015 18:26 schreef Sara82 het volgende:
En heb je een mooi tafeltje voor me vrijgehouden, Joycie?
Ahhh!! Dus je hebt alleen getest.. Ben je nu niet heel erg hyperquote:Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef Sara82 het volgende:
Ah, koekies en thee!![]()
Lief komt over een twee uur ofzo pas thuis. Stupid me was vergeten dat hij een cursus had vanavond, ik heb eerst een uur als een enthousiaste hondje voor het raam heen en weer gelopen om hem op te wachten, voordat ik me dat realiseerde.
Vind het ook niet iets wat je over de telefoon vertelt, dus wacht nog ff. Suggesties zijn welkom!
vrijdag! Maar, die hebben we zelf geregeld, normaal krijg je een echo tussen 18-20 weken.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Lastig Jagar! Wanneer heb je die eerste echo nu precies, is dat deze week? Wij hebben nu dan wel extra veel controles gehad (elke 1,5/2 weken tot nu toe), maar ik ben wel blij dat dat allemaal (laagdrempelig) kan.
En welkom nieuwelingen! En fijn van goede controles!
Hier gaat het goed, 17 weken vandaagMaar wel een beetje druk met werken en verbouwen, dus ik volg het hier niet zo goed op 't moment..
Ja, dat heb ik gelezen inderdaad. Hebben ze daar ook ander beleid vwb het afbreken van zwangerschappen eigenlijk? (niet zo'n gezellig onderwerp, maar vraag het me af door de late controle).quote:Op maandag 2 februari 2015 19:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
vrijdag! Maar, die hebben we zelf geregeld, normaal krijg je een echo tussen 18-20 weken.
Aan de ene kant vind ik het wel best en denk ik dat het wel los zal lopen, aan de andere kant zou een keer extra inchecken ook wel fijn zijn...
Intakegezeik is echt onzin. Ze maken alleen even kennis en je zegt of je wensen hebt.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:28 schreef Melliemuis het volgende:
Malteser, veel plezier bij de echo vanavond![]()
Kraamzorg, wat ben ik blij dat ik al dat intakegezeik niet heb. Ik krijg mamakraamzorg![]()
Hier vandaag 27 weken, ik besef me ineens hoe dicht ik bij de 30 weken zit.
Ook zou ik vandaag gebeld worden als de suikertest positief zou zijn. Heb nog niets gehoord dus ga ervanuit dat ik en Peanut gewoon hartstikke gezond zijnAls ze om 5 uur ineens gaan bellen word ik boos.
leuk leuk!quote:Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef Sara82 het volgende:
Ah, koekies en thee!![]()
Lief komt over een twee uur ofzo pas thuis. Stupid me was vergeten dat hij een cursus had vanavond, ik heb eerst een uur als een enthousiaste hondje voor het raam heen en weer gelopen om hem op te wachten, voordat ik me dat realiseerde.
Vind het ook niet iets wat je over de telefoon vertelt, dus wacht nog ff. Suggesties zijn welkom!
heeft je vk dreads toevallig?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:21 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wij hebben er drieDe vorige keer één gezien en vandaag de tweede en per toeval de derde. (die kende ik al van mijn schoonzusjes)
Alle drie zijn ze erg aardig.
ik kan mij goed voorstellen dat je de check ups mist. Misschien is als je wat verder bent iets van angel sounds ofzo iets? Hoewel je dan niet fanatiek elke dag moet luisteren en angstig zijn als je het even niet kan vinden of goed kan horen
Kom je zo wel vertellen hoe t ging?quote:Op maandag 2 februari 2015 19:57 schreef Malteser het volgende:
Peentjes zweten in de wachtkamer....
Sara: gefeliciteerd!
Ja, dat doe ik zeker. Jullie leven zo mee allemaal, super. Zitten nog te wachten dus duurt nog even.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:03 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Kom je zo wel vertellen hoe t ging?
Dus toch? Joehoeeee!quote:Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef Sara82 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Gaan we aardig gelijk opquote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Malteser het volgende:
Ruim 7 weken nu met de meting, klopt met wat we al dachten. Maar wordt natuurlijk pas vastgesteld bij de termijnecho. Het zag er allemaal prima uit nu...
Yes!! Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Malteser het volgende:
Ruim 7 weken nu met de meting, klopt met wat we al dachten. Maar wordt natuurlijk pas vastgesteld bij de termijnecho. Het zag er allemaal prima uit nu...
Ik hoop dat ik niet voor de avond al in slaap val...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:11 schreef Danaa het volgende:
Meld!!
Cholula dat word vanavond vroeg te bed! Haha!
Hier ook ergggg benieuwd naar de reactie van sara's man.
Ze gaat 4 daagjes in de week een uurtje of 2 administratief werk doen, maar als het zo blijft als nu, dan houdt dat ook wel op. Ze moet wel elke keer het halve ziekenhuis door lopen om op haar afdeling te komen en dat is ook gewoon zwaar. Maar ze wil ook liever nog niet thuis gaan zitten, wat ook wel weer te begrijpen is...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:35 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik niet voor de avond al in slaap val...
Vervelend van de BI Nikoos. Werkt je vrouw nog of is ze al gestopt?
Klinkt wel alsof ze het heel zwaar heeft nu. Ik zag er ook enorm tegenop om thuis te gaan zitten (vorige zwangerschap) maar wat gaf het een rust toen die knoop eindelijk was doorgehakt zeg!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:52 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ze gaat 4 daagjes in de week een uurtje of 2 administratief werk doen, maar als het zo blijft als nu, dan houdt dat ook wel op. Ze moet wel elke keer het halve ziekenhuis door lopen om op haar afdeling te komen en dat is ook gewoon zwaar. Maar ze wil ook liever nog niet thuis gaan zitten, wat ook wel weer te begrijpen is...
Ja, ze heeft nu wel gebeld dat ze echt helemaal niets meer mag doen op het werk, want het is er zo eentje die het maar moeilijk aan kan zien als haar collega's het druk hebben. Ze voelt dan dat ze haar team in de steek laat. Ik probeer haar duidelijk te maken dat haar leidinggevende dat doet door niet voldoende mensen in te roosteren, maar dat komt nog niet helemaal door.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:54 schreef L-E het volgende:
[..]
Klinkt wel alsof ze het heel zwaar heeft nu. Ik zag er ook enorm tegenop om thuis te gaan zitten (vorige zwangerschap) maar wat gaf het een rust toen die knoop eindelijk was doorgehakt zeg!
Misschien moet je net zoals mijn man even streng optreden, dat hielp wel hierquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:00 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ja, ze heeft nu wel gebeld dat ze echt helemaal niets meer mag doen op het werk, want het is er zo eentje die het maar moeilijk aan kan zien als haar collega's het druk hebben. Ze voelt dan dat ze haar team in de steek laat. Ik probeer haar duidelijk te maken dat haar leidinggevende dat doet door niet voldoende mensen in te roosteren, maar dat komt nog niet helemaal door.
Ik doe mijn best. Dat is de volgende stapquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Misschien moet je net zoals mijn man even streng optreden, dat hielp wel hier
Alsof je het tegen mij hebt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:00 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ja, ze heeft nu wel gebeld dat ze echt helemaal niets meer mag doen op het werk, want het is er zo eentje die het maar moeilijk aan kan zien als haar collega's het druk hebben. Ze voelt dan dat ze haar team in de steek laat. Ik probeer haar duidelijk te maken dat haar leidinggevende dat doet door niet voldoende mensen in te roosteren, maar dat komt nog niet helemaal door.
Gelukkig is het besef er bij jou nuquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef faptist het volgende:
[..]
Alsof je het tegen mij hebt.
Dankje. Had ik net nodig.
Ik heb echt een nare griep te pakken en ben gewoon gaan werken.
'Deze zwangere vrouw is geen aansteller, maar een doorzetter. Wilde iedereen laten zien hoe sterk ik ben en dat ik hen niet zou laten zitten. ' Nou, dat heb ik geweten.
Wat kan griep een aanslag zijn op je lichaam zeg...
Nu ik thuis zit en tijd heb om na te denken besef ik pas hoe stom ik geweest ben. Hoop dat bij jouw vriendin de knop ook snel omgaat!
Ja, dit. Mijn eerste zwangerschap was fysiek gezien ook echt een eitje, de 40 weken lang, dus dat ik bij de tweede met 12 weken al huilend van de bekkenpijn de trap op ging was wel even aanpassen, zeg maar. Ik vond dat echt heel erg lastig, dat je hoofd zo veel wil maar je lijf niet meer..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:12 schreef Cholula het volgende:
Heel herkenbaar faptist. 'Ik ben zwanger, niet gehandicapt!'
Ook leuk.... Heel leuk zelfs!!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:55 schreef L-E het volgende:
......................
Ook leuk: ik voel mijn dochter sinds een week of zo bewegen
Mijn man weet inmiddels dat ie me gewoon moet laten ploeteren en dat ik er dan vanzelf wel op terug komquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Misschien moet je net zoals mijn man even streng optreden, dat hielp wel hier
En jij nog gefeliciteerd met je knipper!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:28 schreef Malteser het volgende:
Limone: welkom!!Ik duim voor een mooie plakker deze keer!
Nikooos: wat vervelend dat je vrouw zo'n last heeft van BI. Maar volgens mij heeft ze goede steun van haar man als ik dat zo hoor lees
Dankjewel! Zou 3x dan toch scheepsrecht worden....quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:47 schreef Limone het volgende:
[..]
En jij nog gefeliciteerd met je knipper!
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:28 schreef Limone het volgende:
Ja! Ik ben excited! Alsof het mijn alleralleraller eerste zwangerschap is.
Ik vind het pittig alles opvangen steeds met name omdat ik zo luchtjes gevoelig ben, maar ik houd maar voor ogen voor wat ik het doequote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:58 schreef Skoap het volgende:
bwuh ik ben weer misselijk... het is even wennen, bij Luc ben ik echt nooit misselijk geweest.
Ook aangemeld voor MvM, volgende week maandag komt ze langs. Heb er niet heel erg zin in, maar toe maar het is maar voor een aantal weken.
Ik had en heb dat ook hoor.. Dus af en toe gun ik mezelf een plasopvang-vrije dagquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:58 schreef Skoap het volgende:
Ook aangemeld voor MvM, volgende week maandag komt ze langs. Heb er niet heel erg zin in, maar toe maar het is maar voor een aantal weken.
Dat lijkt mij ook reuze spannend voor morgen! Heel veel succesquote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:47 schreef LuDann het volgende:
Hallo, kom ik ook weer eens binnenvallen. Ik heb niet veel bijgelezen verder. Ben supermoe door de medicatie tegen misselijkheid en daarnaast is mijn bloeddruk veel te laag waardoor ik ook behoorlijk energieloos ben.
Was in een winkel vorige week en toen ging ik tegen de vlakte.Ik heb nog nooit een te lage bloeddruk gehad, wist niet dat het zo irritant was. Te snel opstaan, een warme ruimte inlopen of douchen en ik wordt spontaan niet lekker en krijg zwarte vlekken voor mijn ogen.
Uitslag van de combinatietest was niet supergunstig, maar dat zal ook wel met mijn leeftijd (30) te maken hebben. Edwards en Patau waren goed met 1/5000 maar Down was minder. Wel nog boven de 1/200 dus we gaan geen verder onderzoek doen.
Morgen een echo om te kijken naar neuraalbuisdefecten. Ben supernerveus.
Leuk trouwens, nieuwe aanwas!![]()
Ik zal als ik puf heb even wat meer bijlezen.
Je lichaam moet ook kei hard werken om je bloed rond te pompen zo..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:57 schreef LuDann het volgende:
Dank je wel, lief van je.![]()
Ik heb het advies gekregen elke 3 uur wat te eten maar eigenlijk is dat het wel. Ik ga morgen vragen of er niet meer aan te doen is want ik kan op het moment amper de deur uit. Ik lig soms de hele dag alleen maar op de bank of in bed.
Ik ga dan ook (op jouw gewaardeerde advies) vragen of ze mijn ijzergehalte willen prikken. Ik vraag me af of er niet meer aan de hand is, want zo moe zijn lijkt me buitenproportioneel. Maar goed, ik heb er geen verstand van verder.
Afgelopen weekend ben ik met vriendlief naar de Baby-Dump geweest, heb een massage gehad en we zijn uit eten geweest. Ik ben er nog van aan het bijkomen!
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:19 schreef Quickie_Brat het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren![]()
Ik heb vannacht het eerste schopje gevoeld !!![]()
![]()
Noro kan behalve dat het heel vervelend is geen kwaad, ik heb iig gewoon gewerkt toen er rond de kerst vermoedelijk noro heerste op de afdeling, laatst was er het vermoeden dag een client misschien mrsa had en dat vond ik wat vervelender ondanks dat dat ook niet schadelijk schijnt te zijn (behalve dat je dan aan de anti biotica moet en weet ik t wat voor ellende allemaal nog meer) en was dus ook erg opgelucht toen de uitslag negatief was.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:14 schreef Fuente het volgende:
Is inderdaad moeilijk om grenzen aan te geven.
Bij mijn vorige zwangerschap flink bi gehad. Tot nu toe gaat het redelijk goed, maar het helpt niet om (zoals gisteravond) een cliënt van de grond te rapen
Op de afdeling bij ons heerst het noro-virus. Ook zo fijn. Het kan volgens mij geen kwaad toch? Ook echt geen pretje.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:19 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik heb vannacht het eerste schopje gevoeld !!
Ik vond wachten op de je NOD altijd zo lang duren.... nou wachten van week 4-8 duurt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langerquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:18 schreef Sara82 het volgende:
Fijn dat alles goed is Stippel!
Oh, schopjes![]()
Ik vind het zo leuk dat ik hier er nog heel veel ken van het wachten-op-streepjes-topic![]()
(zie al dat de ovulatie/rarecyclus/symptomenstress hier naadloos overgaat in knipper-nekplooi-liggingstress, had me nog niet eens echt gerealiseerd dat dat nog veel spannender is...!)
Streepjes vandaag ietsje donkerder!![]()
Ik vind het ook heel erg leuk om mensen uit het WOHTS nu te zien hier!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:18 schreef Sara82 het volgende:
Fijn dat alles goed is Stippel!
Oh, schopjes![]()
Ik vind het zo leuk dat ik hier er nog heel veel ken van het wachten-op-streepjes-topic![]()
(zie al dat de ovulatie/rarecyclus/symptomenstress hier naadloos overgaat in knipper-nekplooi-liggingstress, had me nog niet eens echt gerealiseerd dat dat nog veel spannender is...!)
Streepjes vandaag ietsje donkerder!![]()
Wat spannend zo aan het einde zittenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:36 schreef Danaa het volgende:
Weer terug van VK!
Baby is goed aan de maat. Bij 39 wkn gaan we even inwendig onderzoek doen en evt strippen..
Verder was alles op en top!
Misschien heb ik er heel erg overheen gelezen, maar waarom word je eerder ingeleid? Omdattie in stuit ligt? Of is er een andere reden? Ik ben een beetje aan het lezen over grote kinderen en eerder inleiden en wil het daar vrijdag met de vk over hebben.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:27 schreef Vlindur het volgende:
Vanmiddag controle gehad. Alles dikke prima met B5!![]()
Alleen zo jammer dat ie in een stuit ligt![]()
Met 38 weken inleiden als alles goed blijft gaan. Dus ergens tussen 20 en 25 april wordt ons derde jonkje geboren
Ik heb Rhesus Antagonisme. Net als de andere 2 kinderen ben ik streng onder controle en beval ik eerder. Als hij net als zn broers is zal hij zo'n 50cm zijn en 3500 gram zijn. Niet te groot en niet te klein dus.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Misschien heb ik er heel erg overheen gelezen, maar waarom word je eerder ingeleid? Omdattie in stuit ligt? Of is er een andere reden? Ik ben een beetje aan het lezen over grote kinderen en eerder inleiden en wil het daar vrijdag met de vk over hebben.
Alsof je het over mij en mijn schoonmoeder hebtquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:15 schreef Krisvc het volgende:
Ik krijg een beetje de kriebels van bijvoorbeeld mijn moeder die ontzettend zwijmelig over een zwangerschap doet. Ik heb dat totaal niet, het voelt zelfs ongemakkelijk als ze zo doet. Net alsof ik niet blij ben met m'n kindje ofzo. Daar dacht ik van de week even over na en kennelijk ben ik er gewoon een stuk nuchterder in. En dat is ook prima.
MRSA positief komt bij ons regelmatig voor, wij draaien nachtdiensten met de afdeling naast ons en dat is een short-stay afdeling (daar komt echt van alles binnen). Volgens protocol mag iedereen daar werken (mits je je houdt aan de beschermende maatregelen) maar de zwangeren gaan er over het algemeen niet naar toe. Ik niet in ieder geval, dat vertik ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:58 schreef -ik86- het volgende:
[..]
Noro kan behalve dat het heel vervelend is geen kwaad, ik heb iig gewoon gewerkt toen er rond de kerst vermoedelijk noro heerste op de afdeling, laatst was er het vermoeden dag een client misschien mrsa had en dat vond ik wat vervelender ondanks dat dat ook niet schadelijk schijnt te zijn (behalve dat je dan aan de anti biotica moet en weet ik t wat voor ellende allemaal nog meer) en was dus ook erg opgelucht toen de uitslag negatief was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, die lagen vanaf het begin al goed in de houding. Dit is echt heel nieuw voor me. Dat gestamp down there dus ookquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:18 schreef Fuente het volgende:
[..]
Vlinder, hopelijk draait hij nog even fijn om! lagen je vorige kindjes ook in stuit?
Interessant linkjequote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb Rhesus Antagonisme. Net als de andere 2 kinderen ben ik streng onder controle en beval ik eerder. Als hij net als zn broers is zal hij zo'n 50cm zijn en 3500 gram zijn. Niet te groot en niet te klein dus.
*als alles goed blijft gaan*
Link over RA
Volgens mij hebben alle moeders dat. Mijn schoonmoeder heeft al praktisch een hele babykamer besteld, en mijn eigen moeder vindt dat ik vooral moet genieten en dat het bijzonder is enzo. En m'n vriend en ik zijn nog geen baby winkel of website in/op geweestquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:15 schreef Krisvc het volgende
Hier een stukje rust gevonden. Ik krijg een beetje de kriebels van bijvoorbeeld mijn moeder die ontzettend zwijmelig over een zwangerschap doet. Ik heb dat totaal niet, het voelt zelfs ongemakkelijk als ze zo doet. Net alsof ik niet blij ben met m'n kindje ofzo. Daar dacht ik van de week even over na en kennelijk ben ik er gewoon een stuk nuchterder in. En dat is ook prima.
zou ik in jouw geval ook doen geloof ik. zo'n derde nies je dr zo uit overdwars joh. En een keizersnede is toch weer een grote buikoperatie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, die lagen vanaf het begin al goed in de houding. Dit is echt heel nieuw voor me. Dat gestamp down there dus ook![]()
Auw!
Ik hoop dat hij nog draait. Als dat niet het geval is zou ik alsnog graag gewoon vaginaal bevallen.![]()
In ieder geval proberen.
ik zou het persoonlijk echt niet aandurven. Maar goed, mijn bekken lijkt bij elk kind kleiner te worden (of minder soepel) waardoor het met de bevalling moeilijker ging :/quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef mignonne het volgende:
zou ik in jouw geval ook doen geloof ik. zo'n derde nies je dr zo uit overdwars joh. En een keizersnede is toch weer een grote buikoperatie.
mijn moeder verandert steeds van mening. Eerder (voordat ze wist dat ik zwanger was) verkondigde ze (met kerst) dat je het toch nooit voor 12 weken moest vertellen, want je wist toch niet wat er gebeurde enzo. Nu hebben we het hun eerder verteld, maar verder weet nog niemand iets (behalve de tandarts!). Had ik haar vandaag aan de telefoon dat we eraan denken om het directe familie na de echo vrijdag te vertellen, omdat het risico voor een miskraam een stuk lager lijkt te zijn als je een hartje gezien hebt, zegt ze "ja, en als het dan toch mis gaat moet je het toch delen, het is toch een levensgebeurtenis, en dan kun je het net zo goed snel vertellen...". Argh!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:28 schreef twist02 het volgende:
Mijn moeder is echt heerlijk nuchter over zulke dingenZe is ontzettend blij voor ons en vind het ook hartstikke spannend om voor de derde keer oma te worden, maar wel gewoon normaal zeg maar
Ze vraagt ook vaak juist naar de praktische / niet-dromerige dingen (bijv. of ik er 's nachts ook zo vaak uit moet om te plassen als zij destijds)
Mijn schoonmoeder daarentegendie is volgens mij nog hyperder dan toen ze zelf zwanger was (dat weet ik uiteraard niet zeker
), ook al is het ook bij hen het 3e kleinkind. Elke keer als we ze zien, begint ze met "Ja, ik heb nog wat leuks, want dat kon ik eeeeeecht niet laten liggen hoor, zo schattig!"
Ze gaan straks ieder om de week ook een dagje op de kleine passen. Bij mijn moeder maak ik me daar ook totaal geen zorgen om, die doet gewoon hoe ze altijd doet. Maar bij schoonmoeder staat het "ja-maar-nu-zijn-we-bij-opa-en-oma"-excuus nogal hoog in het vaandel...
@ bloedprikken: ik ben ook bloeddonor, dus ben gelukkig heel wat naalden gewendmaar bij de bloedbank prikken ze ook altijd goed bij mij, ondanks lastige aderen en een dikkere naald.
snap ik. maar vlindur heeft inmiddels bewezen vrij probleemloos een heel gemiddeld kind op de wereld te kunnen zetten. een tweede kind is doorgaans wat zwaarder dan een eerste. maar dat is geen blijvende trend, het betekent dus niet dat elk opvolgend kind wsl groter dan het vorige zal zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zou het persoonlijk echt niet aandurven. Maar goed, mijn bekken lijkt bij elk kind kleiner te worden (of minder soepel) waardoor het met de bevalling moeilijker ging :/
Ik heb trouwens een vraag .. vanaf wanneer moet je de matrasbeschermer op je matras leggen? En kan hij ook onder een topmatras (redelijk dun ding, kan zo in de wasmachine gegooid worden) gelegd worden??
adopteer mij maar als nichtquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:32 schreef L-E het volgende:
Hier het tegenovergestelde: ik zou willen dat de mensen om ons heen iets enthousiaster/blijer zouden zijn over deze zwangerschap. Verder dan een zakelijk 'gefeliciteerd' is mijn familie tot dusver niet gekomen, vind ik echt jammer. Leven voor mijn gevoel totaal niet mee, kunnen mijn hormonen niet zo goed hebben nu
Ik denk dat het ZIN of klasse of careyn toch wordt. Meerdere medewerkers vind ik wel prettig, stel dat de 1e niet bevalt. Ach het zal allemaal ook allemaal niet zo veel schelen, je moet alleen geluk hebben met de kraamverzorgende, daar dan maar voor duimen.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb prima ervaringen met careyn, zowel persoonlijk als professioneel. Maar ik moet zeggen dat er niet zoveel is waar ik slechte ervaringen mee heb hier in de regio. klasse kraamzorg is een prima, wat kleinschaliger bureau. ik heb ook nog wat gegevens van dames die particuliere kraamzorg aanbieden. die zijn wel aangesloten bij een bureau en worden gewoon vergoed maar verder werken ze zelfstandig. ze doen bijv ook intake en kennismakingsgesprek zelf. ze zijn wel populair, zitten vaak al maanden volgeboekt maar goed, wellicht is dat wat?
bij mij niet helaas. ben er nu ook wel klaar mee... De volgende keer (maar hopelijk duurt dat nou nog wel evenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:28 schreef twist02 het volgende:
@ bloedprikken: ik ben ook bloeddonor, dus ben gelukkig heel wat naalden gewend maar bij de bloedbank prikken ze ook altijd goed bij mij, ondanks lastige aderen en een dikkere naald.
Oh echt? Da's zuur, vooral omdat je het doet om anderen te helpenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:13 schreef Skoap het volgende:
[..]
bij mij niet helaas. ben er nu ook wel klaar mee... De volgende keer (maar hopelijk duurt dat nou nog wel even) vraag ik echt om een heel erg ervaren iemand.
Kan me voorstellen dat je daar van baalt jaquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:32 schreef L-E het volgende:
Hier het tegenovergestelde: ik zou willen dat de mensen om ons heen iets enthousiaster/blijer zouden zijn over deze zwangerschap. Verder dan een zakelijk 'gefeliciteerd' is mijn familie tot dusver niet gekomen, vind ik echt jammer. Leven voor mijn gevoel totaal niet mee, kunnen mijn hormonen niet zo goed hebben nu
even in een spoiler want totaal offtopicquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:29 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oh echt? Da's zuur, vooral omdat je het doet om anderen te helpen
Bij mij gaat het met normaal bloedprikken vrijwel altijd wel een beetje 'fout', in de zin van een blauwe plek en/of pijnlijke stijve arm. Maar bij de bloedbank heb ik dat pas 1x gehad, en dat was bij een vervangster, de andere 10-12x nergens last van gehad
Heb je al eens in je andere arm laten prikken? Bij mij schijnt de ene net iets makkelijker te prikken dan de ander.
En hopelijk mag je inderdaad een flinke tijd niet geven nu![]()
Ik kreeg toen echt 2 weken na m'n positieve test een oproep binnen, dus de meneer van de donorlijn was zo'n beetje de eerste die het wist![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...
Jazeker! Ik ben er klaar voorquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Ah Danaa wat spannend. Zo komt het wel heel dichtbij he! Ben je er klaar voor?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
even in een spoiler want totaal offtopicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Waarom pakken ze dan geen andere ader? zoals in je hand, zijkant pols om maar wat te noemen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er is echt enorm weinig over te vinden. 9 van de 10 informatie eindigt met 'bij 36 weken een prik in de bil en alles is prima"quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:50 schreef twist02 het volgende:
[..]
Interessant linkje
Heb toevallig gisteren bloed laten prikken om te checken op antistoffen tegen Rhesus c, maar in het foldertje dat ik van de vk kreeg, stond maar weinig info over wat er gebeurt als die inderdaad aangetroffen worden.
Dat gaat bij mij dus niet op![]()
Bij mij kwam het aan het licht toen ik voor de 1e keer standaard bloed moest laten prikken bij de eerste. Sinds een week of 18 aan zwangerschap zat ik in het ziekenhuis. Ik zie de verloskundigen alleen aan mn kraambed voor eindcontrole
Mocht je meer willen weten DM dan even, ik heb meer geschikte urlsMaar deze was het duidelijkst
Dat idee heb ik dus ook. Een keizersnee zie ik echt als de nooduitgang. Als ik het zelf kan wil ik het zelf doen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
zou ik in jouw geval ook doen geloof ik. zo'n derde nies je dr zo uit overdwars joh. En een keizersnede is toch weer een grote buikoperatie.Ik ben breed en 1.82 lang. Ik kan dit heusquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zou het persoonlijk echt niet aandurven. Maar goed, mijn bekken lijkt bij elk kind kleiner te worden (of minder soepel) waardoor het met de bevalling moeilijker ging :/
Bij mn jongens hield er 'schaafwondjes' aan over. Geen scheur of fluxus niksquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
snap ik. maar vlindur heeft inmiddels bewezen vrij probleemloos een heel gemiddeld kind op de wereld te kunnen zetten. een tweede kind is doorgaans wat zwaarder dan een eerste. maar dat is geen blijvende trend, het betekent dus niet dat elk opvolgend kind wsl groter dan het vorige zal zijn.
ik zou het zelf wel doen, maar die keuze is heel persoonlijk en voor iedereen anders.
ik vind het gewoon altijd jammer en ook zorgelijk dat vrouwen vaak bang gemaakt worden voor complicaties en sterfte van het kind, terwijl die kans echt klein is, zeker wanneer het niet je eerste is. terwijl er over de risico's en nadelen van een keizersnede heel makkelijk wordt heen gestapt. voor ieder kind wat je 'redt' door een keizersnede uit te voeren; is er een moeder of kind bij een volgende zwschap die je niet redt door dat litteken.Dus als hij nou zo blijft liggen, zie ik het tot nu toe positief toe. Een keizersnee.. Brr
![]()
En bij ons vraagt de schoonfamilie vraagt niet naar me hoe het met mij is als ik ze zieZo'n warm nest
![]()
![]()
Ik ben heel blij met mijne.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡![]()
@ prikken
Hier ook wegrollende aders. Daarbij angst voor prikken.. Lees: Flauwvallen.
Ik was doodsbang voor een infuus bij de bevalling. Dat stond ook netjes vermeldt.
Verpleegkundige kreeg toen idd mij niet geprikt.. Toen werd ik nog banger.. En toen kwam de gyn.. En hup, die prikt in een seconde en klaar. Niks van gemerkt.![]()
Vraag: Mijn spijkerbroeken zitten niet lekker nu B5 tegen de broekrand aan het trappen is, maar ik heb maar 1 lekkere flubberbroek waar ik ook nog mee over straat kan
Weten jullie waar ik zachte lange broeken kan vinden? Deze die ik nu heb ik van de Hema, maar hij is niet meer in de collectie
Miss Etam? Ik heb er 2 van klaprooss overgenomen, komen daar vandaan, en ik vind ze echt heerlijk zitten! Of bedoel je zachte spijkerbroeken?![]()
Nee, soepelestof. ik heb heb het liefste geen broek en ondergoed meer aan. Niks zit nog fijnquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:59 schreef L-E het volgende:
Miss Etam? Ik heb er 2 van klaprooss overgenomen, komen daar vandaan, en ik vind ze echt heerlijk zitten! Of bedoel je zachte spijkerbroeken?![]()
Maar het is er iets te koud voor
Nog niet, maar die ga ik onthouden! Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:39 schreef Limone het volgende:
Wat een rotnachten, Luna en Cholula.![]()
Slik je al magnesium tegen de kramp, Luna? Dat hielp bij mij in mijn vorige zwangerschap.
![]()
![]()
Ik had een geinige droom. Ik kon niet slapen, lag op mijn zij en voelde met mijn hand steeds voetjes langskomen. Onvolkomen stuit, lol. Maar goed dat ging dus over in mijn droom en toen had ik ineens voetjes te pakken en voelde ik kleine mini teentjes enzo en die kriebelde ik en dat was zo schattig.Zo ben ik toch weer even positief met de zwangerschap bezig geweest.
Prikken nooit moeite mee gehad, alleen een keer in de warme zomer. Toen was het gewoon door de warmte, het bloed stolde niet zo snel, dus het werd een baluwe plek. Infuus vond ik vreselijk. Deed de hele tijd zeer en die bult erna ook. Hopelijk was dat eenmalig, ik moet nog een keer.
Broeken weet ik niet, ik leef in een broek die ik van de c&a heb geloof ik. Geen idee of ze die nog hebben. Lekker zacht en knelt nergens. Ook nog een zwarte nette volgens mij ook van c&a, knelt ietsje, maar kan losser gemaakt worden. De jeans knelt al een week of 10, dus die blijft liggen voor erna. (Ik zal vast niet meteen in mijn oude broeken passen)![]()
(zwangerschaps)legging + jurkje? Vond ik goddelijk zitten, alle broeken irriteerden me. Ik heb 2 leggings voor 20 euro bij bellyfashion gekocht, zijn van mamalicious geloof ik, maar H&M heeft ze ook....quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:55 schreef Vlindur het volgende:
Vraag: Mijn spijkerbroeken zitten niet lekker nu B5 tegen de broekrand aan het trappen is, maar ik heb maar 1 lekkere flubberbroek waar ik ook nog mee over straat kan
Weten jullie waar ik zachte lange broeken kan vinden? Deze die ik nu heb ik van de Hema, maar hij is niet meer in de collectie
[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 04-02-2015 11:32:04 ]![]()
Inderdaad een positielegging of de 200 denier positiepanties van de H&M zitten ook lekker!quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:55 schreef Vlindur het volgende:
Gelukkig kan ik met mijn (vandaag!) 31 weken nog prima in de twee positiejeans die ik heb. En van Queen mum een zwarte broek met zo'n glanslaagje. Zit ook erg lekker! Net een legging, maar dan kan ie gewoon als broek aan
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.![]()
Ik ben niet echt een jurkje typeEn een legging is toch veel te koud joh. Het sneeuwt!
Sneeuw? Nee hoor. En een dikke legging is zeker niet kouder dan een flubberbroek
Maar verder, staat hier niets bij? http://www.bellyfashion.n(...)wangerschapsbroeken/
Mijn ervaring is dat ze iig erg snel leveren![]()
![]()
Ik kan nu nog lekker vooruit met thermoleggings van de Action in maat XL. Daar heb ik er ongeveer 10 van gekocht toen ze er net waren. Die kan je lekker over je buik omhoog trekken en is met een zwangerschapsrokje of jurkje goed te doen. En lekker warm.![]()
Ik heb ook twee yogabroeken van de H&M. Die hebben ook een hoge band en daar kan ik denk ik ook wel een hele zwangerschap mee doen. Die zitten ook heerlijk. Die kan je ook echt wel naar buiten aan doen.
Voor prikken moeten ze bij mij ook altijd in de linkse arm zijn. Ook al is de rechtse 5 minuten afgebonden, nog is er geen ader te zien. En links komt hij gelukkig meteen naar boven.
Helaas ook vaak genoeg blauwe plekken gehad, maar dat ligt inderdaad heel erg aan wie er prikt....
Oost west, mij best.![]()
Ik draag nooit broeken. Ze flatteren mij echt niet dus draag altijd jurkjes.
De mama leggings van H&M zitten me heerlijk alleen slijten wel snel door fietsen.
En ze zijn echt lekker warm. Ik heb het nooit koud. Misschien ook wat voor jou?
L-e,
Wat een koude reactie van je familie zeg. Iets wat je dan echt tegen kan gaan staan he. Ik vind het heel fijn om te lezen dat je wel een hele fijne vriendengroep om je heen hebt verzamelt die zich wel vreugdevol kunnen uitdrukken over je zwangerschap!
En wij zijn natuurlijk ook heel blij voor je!
Dikke kus voor jou!
Hier zijn mijn ouders en 1 zus (van de 6) heel betrokken bij m'n zwangerschap.
M'n schoonfamilie vind het leuk wanneer ik hen zie maar vragen niet zo veel ofzo. Heel verschil met mijn ouders.mijn moeder breit, koopt cadeautjes, neemt
Tijdschriften en boeken voor me mee, maar m'n schoonmoeder... Niks.
Ach ja. Ze wil wel een dag oppassen vanaf sept dus ik vind het allemaal prima hoor![]()
Waar ging het nou voor de rest over *denk denk*
Oh.. Phaedra heef meldplicht toch? Hopelijk gaat alles goed met je!
KS of natuurlijke bevalling:
Ik laat het allemaal over me heen komen.
Ga ik me nu nog niet druk om maken hoor. Denk dat ik me dan alleen maar gek stress.![]()
Wbt leggings, dat gaat prima met dit weer! Ik zweer erbij.... Heerlijk!
Draag ook graag mijn zwangerschaps joggingbroek van de Hema..![]()
Zonder afbinden ligt mijn rechter ader altijd voor de grijp. Ik zou het zelf nog wel kunnenquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:17 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik kan nu nog lekker vooruit met thermoleggings van de Action in maat XL. Daar heb ik er ongeveer 10 van gekocht toen ze er net waren. Die kan je lekker over je buik omhoog trekken en is met een zwangerschapsrokje of jurkje goed te doen. En lekker warm.![]()
Ik heb ook twee yogabroeken van de H&M. Die hebben ook een hoge band en daar kan ik denk ik ook wel een hele zwangerschap mee doen. Die zitten ook heerlijk. Die kan je ook echt wel naar buiten aan doen.
Voor prikken moeten ze bij mij ook altijd in de linkse arm zijn. Ook al is de rechtse 5 minuten afgebonden, nog is er geen ader te zien. En links komt hij gelukkig meteen naar boven.
Helaas ook vaak genoeg blauwe plekken gehad, maar dat ligt inderdaad heel erg aan wie er prikt....![]()
Daarom wil ik altijd rechts geprikt worden.
maar dan nog zijn er prikkers die prutsen en blauwe en gele plekken veroorzaken![]()
Het hangt zeker af van de prikster
Schudden voor gebruik![]()
Familie: Aan mijn kant heeft niemand mij gefelicitereerd, alleen mijn tante die zelf ook zwanger was (en natuurlijk mijn ouders en zusjes). Stik er dan maar in denk ik dan![]()
Aders: Ik ben heel trots op mijn aders, ben heel makkelijk te prikken. Het is 1 keer misgegaan toen ik nog op de verkoever lag na een operatie, blijkbaar hadden ze geprobeerd bloed te prikken en 2 dagen later was mijn arm van pols tot bijna schouder helemaal blauw. Weet niet wat ze gedaan hebben maar het ging vast niet goedWas midden in een hittegolf en dan liep ik daar met lange mouwen omdat het wel leek alsof ik mishandeld werd haha
Heb nog een foto maar die zal ik maar niet plaatsen, niet heel smakelijk voor al die misselijke zwangeren hier
![]()
![]()
Hey, hier ligt er nog een voor pampus, wie wil er zijn bloedprikken oefenen? Deze is goed te doen voor beginners. Dat idee krijg ik erbij.![]()
![]()
werkt dit? hema linkjes doen het nooit zoquote:Op woensdag 4 februari 2015 11:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben niet echt een jurkje typeEn een legging is toch veel te koud joh. Het sneeuwt!
:)![]()
Ik heb laatst bij de C&A een zwarte relaxbroek gekocht die er netjes uit ziet maar wel van een heerlijk zacht stofje is! gewoon met rechte pijpen en zachte band (geen elastiek) bij de buik.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:36 schreef Vlindur het volgende:
had ik heerlijk gevonden tijdens de zw.schap maar nu als relaxbroek ook erg fijn!
Was iets van 10euro
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/dames/broeken/joggingbroeken
deze; http://www.c-and-a.com/nl(...)tbroek-148753-1.html
echt heel prettig bij de buik.![]()
*Verlaat dansje voor alle positieve uitslagen:)*
Bloedprikken vond ik toch wel het ergste wat er kon gebeuren. Vroeger een keer flauwgevallen en daarna heb ik het altijd mooi weten te ontwijken. De eerste keer weer prikken zag ik meer tegen op dan de hele bevalling, dus mammie meegesleept, jankend in een speciale kinder prikkamer op een bedje, kindernaaldje, maar ik kwam gewoon echt niet zo ver dat ik mijn arm kon afgeven.
Uiteindelijk in de hand geprikt en dat ging geweldig! Nu ga ik net als een normaal mens alleen er naartoe, gewoon zittend in een stoel en niks aan de hand, zo lang ze maar ver bij mijn elleboogholte uit de buurt blijven.
![]()
Tsja. Bij de oudste bleek uit de glucosetest (ogtt) dat ik zwangerschapsdiabetes had, maar door goed op mijn voeding te letten heb ik het toen prima onder controle weten te houden. In mei 2012 heb ik een gastric bypass ondergaan (maagverkleining met darmomleiding) en sindsdien heb ik weer problemen met mijn suikerhuishouding. Vorig jaar heb ik weer een ogtt gehad en bleek dat mijn suiker alle kanten opvliegt (van 16 naar 2 in een half uur, voelt niet lekker). Op zich is er niks aan te doen, werd toen gezegd.
Vandaag moest ik naar de internist omdat ik door de gastric bypass geen ogtt mag doen tijdens de zwangerschap en die heeft besloten dat ik toch onder controle bij de diabetesverpleegkundige mag. Dagcurves maken dus weer, maar dit voelt een stuk fijner dan 'niks aan te doen'. En als mijn suikers erg schommelen moet ik ook naar de diëtist.
Oftewel: ik krijg nu de hulp die ik graag wilde, maar niet kreeg..... tot ik zwanger werd!And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!![]()
Ja, die werkt, maar ik denk dat L te klein gaat zijnquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
werkt dit? hema linkjes doen het nooit zoIk had hem ook al gevonden
Zoë, ja, dat ziet er fijn uit! En de prijs ook. Al die andere broeken zijn duurder dan 40. Dat heb ik er voor die laatste 10 weken echt niet voor over
Fijn Laura!♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡![]()
quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:14 schreef McLaura het volgende:
Tsja. Bij de oudste bleek uit de glucosetest (ogtt) dat ik zwangerschapsdiabetes had, maar door goed op mijn voeding te letten heb ik het toen prima onder controle weten te houden. In mei 2012 heb ik een gastric bypass ondergaan (maagverkleining met darmomleiding) en sindsdien heb ik weer problemen met mijn suikerhuishouding. Vorig jaar heb ik weer een ogtt gehad en bleek dat mijn suiker alle kanten opvliegt (van 16 naar 2 in een half uur, voelt niet lekker). Op zich is er niks aan te doen, werd toen gezegd.
Vandaag moest ik naar de internist omdat ik door de gastric bypass geen ogtt mag doen tijdens de zwangerschap en die heeft besloten dat ik toch onder controle bij de diabetesverpleegkundige mag. Dagcurves maken dus weer, maar dit voelt een stuk fijner dan 'niks aan te doen'. En als mijn suikers erg schommelen moet ik ook naar de diëtist.
Oftewel: ik krijg nu de hulp die ik graag wilde, maar niet kreeg..... tot ik zwanger werd!Zo fijn die bureaucratie... Maar wel top dat je nu de hulp krijgt!!!!
![]()
![]()
Nu word ik eigenlijk bang dat er één of andere 'bloedhandelaar' naar binnen is geslopen en al mijn bloed heeft gejat, net als dat je wel eens op tv ziet met nieren jatten enzo. Ik had achteraf ook bloedarmoede dus wie weetquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:39 schreef Risu het volgende:
Hey, hier ligt er nog een voor pampus, wie wil er zijn bloedprikken oefenen? Deze is goed te doen voor beginners. Dat idee krijg ik erbij.![]()
![]()
ik heb me een partij mazzel.. bij de plaatstelijke supermarkt is het twee pakken pampers voor 'n tientje (max 6 pakken per klant) .. morgen of vrijdag dus maar even inslaan
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Nouja, bureaucratie.... als je niet zwanger bent laten ze je dus liever aanmodderen. Stom.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:28 schreef Lijnloos het volgende:
[..]Zo fijn die bureaucratie... Maar wel top dat je nu de hulp krijgt!!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Raar zegquote:Op woensdag 4 februari 2015 18:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nouja, bureaucratie.... als je niet zwanger bent laten ze je dus liever aanmodderen. Stom.. Gelukkig nu betere hulp!
Peuter is ziek geworden. Please nog even geen bevalling...Venus in pocketformaat
© loveli![]()
![]()
iemand nog leuke jongenskleertjes nodig? er staat vanalles in t topic waar Chanty net ook naar linkte.
Kwak![]()
WAAROM zet je die leuke dingen nou online als ik nog niet weet welk geslacht mijn kint heeft?quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
iemand nog leuke jongenskleertjes nodig? er staat vanalles in t topic waar Chanty net ook naar linkte.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Ooooo, dat drakenpakje. Ik overweeg mijn meisje in een ridder om te toveren.
Want het leven is niet meer dan een sprookje![]()
Echt heel leuke dingen!! Maar ik mag even niet meerquote:Op woensdag 4 februari 2015 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Als je nou even zegt wat je leuk vindt dan krijg je t gewoon als extra kraamcadeautjequote:Op woensdag 4 februari 2015 20:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Echt heel leuke dingen!! Maar ik mag even niet meermoet ik wel langskomen als ie er nog in past.
Enneh, McLaura, t is grotendeels ook best neutraal heur!Kwak![]()
Ik wil geen neutraal. Ik wil weten wat ik krijg. Dus als Flip voor deze ene keer maandag eens niet 'verstop-mijn-geslachtskenmerken' wil doen.....quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Enneh, McLaura, t is grotendeels ook best neutraal heur!And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Ik ga je een PM sturen!quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
![]()
![]()
Oh dat leeuwenpakje!quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
Die zag ik bij NEXT! Zo leuk.. het losse t shirtje ervan trouwens ook. Helaas moet ik nog 10 weken wachten tot ik weet wat het wordt
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als je nou even zegt wat je leuk vindt dan krijg je t gewoon als extra kraamcadeautjemoet ik wel langskomen als ie er nog in past.
Enneh, McLaura, t is grotendeels ook best neutraal heur!!! Ik heb je een DM gestuurd!
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Waarom wordt ik toch steeds ruim een uur voor ik eruit moet wakker. Vanmorgen was het 4.15uur toen ik wakker werd, dat zijn toch geen tijden. Gelukkig lag ik er al optijd in en hoef ik maar kort te werken vandaag.
En nu snel m'n bed uit, anders kom ik nog te laat ook![]()
![]()
Dat leeuwenpakjedie heb ik ook gekocht, zo benieuwd hoe die zal staan straks
Hier een baggernacht, gelukkig lag ik er om 9 uur al in, maar Lola besloot om half 1 en half 5 wakker te worden... Inmiddels in de trein en gelukkig vroeg klaar! Dan kan ik vanmiddag nog even rusten voor ik d'r uit het kdv moet halen![]()
Ben benieuwd hoe lang ik het reizen nog vol kan houden, "hopelijk" nog 4 weken na vandaag, daarna stop ik sowieso... 1,5 uur enkele reis met het OV en een buik waarvan ik dagelijks de vraag krijg of het er echt niet meer zijn, dat ik vast blij ben dat het de laatste loodjes zijn enzo... Zorgen toch voor best veel klachten inmiddels.Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+![]()
Jeetje 1,5 uur OV enkele reis. Dat is best heftig ja. Ik hoop voor je dat je het vol houdt Klumsy. Kan je wel altijd zitten? Of zijn er ook stukken dat je moet staan? Dat lijkt me behoorlijk zwaar!![]()
Ik vond het reizen ook zwaar, klums! Voor mij een uur en ca. 10 minuten, dus kan me voorstellen dat het voor jou nog zwaarder is. Gelukkig had ik ook de mogelijkheid om thuis te werken, dat deed ik dan ook wat vaker.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Ik86, dat is een kort nachtje. Even eruit / iets eten helpt niet?
Dat lijkt me niet zo heel gek dat je dat niet meer zo goed trekt Klums. Staan mensen wel netjes voor je op?
*Gaap* Ik ben een beetje op. Manlief is al bijna een week ziek. Ik doe al die tijd dus alles in m'n eentje in huis met een fulltime baan ernaast. 's Nachts slapen gaat niet, want stervende zwaan meets blaffende zeehond houdt me wakker.
Goede training voor als de kleine er is zou je zeggen, maar ik ga er vanuit dat als de kleine er is ik niet alles alleen hoef te doen. Voor nu tel ik in ieder geval de uren af naar het weekend.Want het leven is niet meer dan een sprookje![]()
Poeh, dat zijn behoorlijke reistijden inderdaad!
Kom ik nog goed weg met mijn 45 min. enkele reis (en een directe treinverbinding). Voorlopig is dat ook nog goed te doen gelukkig. Ben wel benieuwd of dat ook zo blijft, want zou het liefst doorwerken tot 36 weken.
Heb gelukkig nog wel veel vakantieuren staan en op m'n werk is het geen probleem om die af en toe op te nemen![]()
![]()
Wow, wat een reistijden!
Ik fiets naar mijn werk, 15 min. enkele reis. En als het glad is zoals de afgelopen dagen word ik gebracht
Vandaag wisseldag, 30 weken nu!![]()
Ik ben juf en werk nu met kleuters, dus ben heel blij dat ik met 34 weken met verlof kan gaan
Nog drie weken werken omdat er nog een vakantieweek in valt, ik ben inmiddels dus wel echt aan het aftellen!![]()
Ik voel met je mee klumsy, en dan hoef ik maar twee keer in de twee weken zolang in de trein te zitten.
Ik was afgelopen nacht elke twee uur wel wakker en vanmorgen kon ik geen lucht meer krijgen. Neus zat potdicht. Werd wakker met een gortdroge mond
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Door het topic van het het buikentopic heb ik me toch vreemd gedroomd over neppe zwangere die ik ging ontmaskeren en daarna helpen![]()
Ik had het er maar druk mee
Anderhalf uur OV, ik hoop inderdaad dat je dan wel kan zitten! Ik heb een uur en 40 minuten enkele reis met de auto, dat begint ook steeds zwaarder te worden.
Lekker dat je kunt gaan aftellen, Fannetje! Komt nu lekker dichtbij.
Kris. Ik ben blij dat mijn man nooit de manflu heeft. Wij hebben die rollen denk ik een beetje omgedraaid bij ons thuis ben ik bang
.
Ik heb net een sticker gekregen van de vk. Frits ligt nog beweeglijk in mijn bekken, maar ligt wel met zijn hoofd richting de uitgang. Volgende week weer terug voor een echo om te kijken of hij nog steeds voor loopt in de groei.![]()
Gelukkig lag je er vroeg in Klumsy. Hier ook weer een baggernacht niet door mijn zoon, maar door mezelfSinds ik zwanger ben slaap ik echt k*t. En dan zal de vollemaan van de afgelopen dagen ook wel niet mee geholpen hebben, daar heb ik vaak ook last van met slapen
Ik heb 19 februari mijn eerste echo![]()
Ik vlieg vrijdag 20 februari naar Panama voor mijn werk en ben dan de 25ste al weer terug
Maar ik wil toch wel graag een zwangerschapsverklaring mee, wel zo handig.
Zo blij dat ik weer bij mijn oude verloskundigenpraktijk terecht kan
Ze zijn echt zo ontzettend lief daar!Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
SPOILER: werk geneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Ik dacht inderdaad zoiets onthouden te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
ja ditquote:Op woensdag 4 februari 2015 20:26 schreef McLaura het volgende:
[..]
WAAROM zet je die leuke dingen nou online als ik nog niet weet welk geslacht mijn kint heeft?![]()
quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:14 schreef Skoap het volgende:
Die zijn inderdaad niet zo makkelijk te vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom zegt "iedereen" toch kinT, ik krijg daar helemaal de kriebels van
Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Wat een reistijden, hier 35 minuten enkele reis, maar wel lekker met de auto gelukkig.
voor de beroerde nachten en "mannen" met een griepje.
Die van mij is ook zo, maar dat komt gelukkig maar eens per jaar of zelfs twee jaar voor.
Wisseldag hier, 26 weken!![]()
![]()
![]()
![]()
Op FOK krijgt iedereen toch kinteren en hebben we honten en kadden?quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:26 schreef Skoap het volgende:
Waarom zegt "iedereen" toch kinT, ik krijg daar helemaal de kriebels van![]()
Ik hoop gewoon een kind te bakken.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry, ben al bezet
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:00 schreef Burdie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Vanavond koken voor 4. Visite die zelf aardig goed kan koken. Ik kan wel wegkomen met wat makkelijks toch? Zwanger enzo... Het liefst haal ik friet ofzo, maar daar heb ik zelf ook eigenlijk geen trek in.![]()
![]()
Wij spreken geregeld af met twee andere setjes vrienden om een hapje te eten bij elkaar. Spelletje, drankje en gezelligheid. Nou koken mijn man en ik graag en de andere setjes eigenlijk niet. Dus bij ons eten we geregeld wat uitgebreider en bij de rest een simpelere maaltijd.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:36 schreef Risu het volgende:
Vanavond koken voor 4. Visite die zelf aardig goed kan koken. Ik kan wel wegkomen met wat makkelijks toch? Zwanger enzo... Het liefst haal ik friet ofzo, maar daar heb ik zelf ook eigenlijk geen trek in.
Maakt helemaal geen verschil. Het gaat toch om de maaltijd samen nuttigen en het gezellig samen zijn? Of het nou frietjes met knakworsten zijn of een lekkere salade met soep..... Uren lang sloven in de keuken als het je ding niet is, is ook niet leuk![]()
Heel veel plezier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik![]()
Sticker gehad bij de verloskundigebloeddruk was goed, 1,5e kilo afgevallen wat ook prima is en we hebben voor het eerst het hartje gehoord. Uitgerekende datum is verplaatst naar 6 augustus.
Gisteren ook in een uurtje dat ik over had een eerste (unisex) rompertje gekocht. Die hangt nu aan het kledingrek in de slaapkamer. M'n vriend vond het maar raar, dat er over een aantal maanden misschien een mini-mensje is die daar in past![]()
![]()
Een simpele ovenschotel is dan altijd fijn. Hoef je op het moment zelf ook amper in de keuken te staan en kun je heel rustig voorbereiden wanneer jij dat wil.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:36 schreef Risu het volgende:
Vanavond koken voor 4. Visite die zelf aardig goed kan koken. Ik kan wel wegkomen met wat makkelijks toch? Zwanger enzo... Het liefst haal ik friet ofzo, maar daar heb ik zelf ook eigenlijk geen trek in.![]()
Om op het eten gedoe te blijven:
Vandaag eens bananenbrood recept aan het uitproberen voor de koffie en thee visite vanavond.![]()
Geen toegevoegde suikers en zulks![]()
Het was nog geen vijf minuten werk, nu 45 minuten in de oven. Ik ben benieuwd!
ik ben niet meer heel de dag misselijk en dan kan je ineens weer meer doen
Gekozen voor een roerbakschotel. Alles hup in dezelfde pan. Makkelijk zat.
Moest nog opschieten met de boodschappen ook, straks staan ze al voor de deur, een uurtje of anderhalf eerder dan gepland.![]()
Nah, dan poets ik de badkamer morgen wel.
FF, leuk he zo'n klein rompertje. Ik zit ook nog af en toe vol verbazing te kijken naar al die spullen die we gekocht hebben, wat een boel dingen voor iets dat heus niet komt.of toch wel...
![]()
![]()
Leuk he, je eerste kleertjes kopen FF.Ook al is het maar een rompertje. En die kleertjes zijn zo klein!!!!
![]()
![]()
![]()
Ik heb heel lang niks gekocht, maar nu koop ik wel leuke spullen.
Het worden wel echt meisjes meiden bij ons. Ik heb veel roze gekocht![]()
Ik heb vorige week ook veel gekregen van de ouders van kinderen uit mijn klas op mijn laatste werkdag. En dat is weer minder roze. Goed voor de afwisseling![]()
![]()
Fijn dat alles goed was FF! Misschien heb ik het gemist, maar gingen jullie de NIPT test nog laten doen?
Stippel, hoera voor minder misselijk!
Hier ook een sticker van de vk! Peuter helaas nog steeds hoge koorts en buikgriep, duimen jullie mee dat ik de dans ontspring? Sinds gister staat het bed omhoog en net vanuit de vk even een ondersteek gehaald. Weer wat van het lijstje gestreept.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Ik ga pas over 2 weken naar de verloskundige, dan ben ik ruim 25 weken. Ik vind het echt lang nu, vorige keer was alleen de 20 weken echo en de afspraak daarvoor was met 15 weken.
Gelukkig is de kleine man druk genoeg dus het is ook niet zo dat t vaker nodig is voor mijn gevoel.
Op mijn korte nacht slapen het werk wel vol gehouden nu wel moe maar geen tijd om moe te zijn. Moet zo nog naar de stad bh's halen, ze gaan ineens allemaal kapot de een na laatste is nu half opgegeten door de wasmachineondanks wasnetje. Dus ik zal wel moeten...
Ennnn24 weken vandaag
toch een bijzondere grens voor mijn gevoel, en nog maar 10 weken tot aan mijn verlof
![]()
![]()
Ja, ik heb maandag bloed laten prikken. De uitslag duurt 10 tot 15 werkdagen, maar ze verwachtte de uitslag eind volgende week te hebben, als de test zelf goed is gegaan. Nog even een week spannend dus!quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:21 schreef Phaidra het volgende:
Fijn dat alles goed was FF! Misschien heb ik het gemist, maar gingen jullie de NIPT test nog laten doen?![]()
@ reisafstand
Oh hemel.. dat heb ik ook gehad.
Elke dag met de trein van Leiden naar Dordt en weer terug. Nam altijd 2 treinen te vroeg, omdat ik zo verschrikkelijk vaak vertraging had of geen plek om te zitten. Zo had ik geen stress.. nouja minder.. en kon ik in de trein ontbijten.
Na 3 jaar trok ik het echt niet meer en ben ik dichter bij huis werk gaan zoeken.
Ik had gewoon geen sociaal leven meer. Was altijd maar moe en moest na thuiskomst zo veel doen (koken, opruimen, nakijken).
Nu hoef ik slechts 10 minuten in de auto te zitten of een half uurtje te fietsen. Heerlijk. Veel relaxter dit en dus tijd om mn vrienden weer eens te zien.. Ik ga tegenwoordig zelfs doordeweeks naar de bios
Nog 3 weken tot mijn verlof! Allemaggies.. wat gaat de tijd snel, maar ook zo traaahaaaaaag.![]()
Ik kan gelukkig altijd wel zitten, scheelt ook dat ik niet in de spits reis...
Maar al vanaf dat ik 12 weken was stonden mensen voor me open tegenwoordig kijken ze me zelfs vol medelijden aan
Maar ik mag eerst naar de bus lopen, dan met de bus naar het station, dan naar de trein lopen, dan wachten, en vervolgens weer van de trein naar de bus lopen om daarna weer van de bus naar m'n werk te lopen.... Vooral dat lopen vind m'n lichaam vervelend worden.
Maar na deze zwangerschap ga ik echt serieus opzoek naar wat dichterbij
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+![]()
@Mariposas: Mijn bloeddruk was 90/60, niet schrikbarend laag maar gemeten op een stressmoment op de eerste hulp. Waarschijnlijk is ie wat lager als ik thuis gewoon onder de douche stap (en dan niet goed wordt vanwege de warmte enzo).
@Danaa: Spanned dat het zo dichtbij komt! Superleuk.Ik heb er ook eentje overgenomen via Fok! van iemand, van de Prenatal. Zachte stof, soort van jonggingbroek maar dan dunner. Ziet er wel gewoon netjes uit. Ik geloof dat het deze is als ik op de site kijk, voor 20 euro. http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=25710quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:55 schreef Vlindur het volgende:
Weten jullie waar ik zachte lange broeken kan vinden? Deze die ik nu heb ik van de Hema, maar hij is niet meer in de collectieBen geen 18 weken maar 14, maar die vermoeidheid... ik wordt er helemaal gek van. Mijn bloedwaardes zijn 3 weken terug geprikt en alles was gewoon prima, suiker, ijzer etc. Alleen een wat lage bloeddruk. Ik kan me zoals ik me voel niet voorstellen dat er mensen zijn die fulltime kunnen werken. Ik slaap ontzettend veel en heb mijn studie op een lager pitje moeten zetten. Dus ja, herkenbaar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:14 schreef L-E het volgende:
Oke, extreme vermoeidheid bij 18 weken, herkenbaar voor iemand?Ik herken je verhaal wel, sinds ik zwanger ben wordt ik veel makkelijker en sneller doorverwezen naar artsen wiens behandeling ik ook goed had kunnen gebruiken toen ik nog niet zwanger was. Bekkenfysio? Hup, hier heb je een doorverwijzing zodat je na 20 behandelingen alles vergoed krijgt want chronische aandoening. Je voelt je flauw? Hup, ik wil je over een uur zien op de huisartsenpost en dan lichten we je helemaal door. Dat is nogal wat anders dan aanmodderen met een gevoel van 'niet lekker voelen' en omdat er te laat ingegrepen werd een week in het ziekenhuis belanden met een nierbekkenontsteking.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nouja, bureaucratie.... als je niet zwanger bent laten ze je dus liever aanmodderen. Stom.
Aan de ene kant is het logisch, maar aan de andere kant klopt het natuurlijk van geen kant dat je als je niet zwanger bent je een stuk minder makkelijk hulp kan krijgen die je nodig hebt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Door het topic van het het buikentopic heb ik me toch vreemd gedroomd over neppe zwangere die ik ging ontmaskeren en daarna helpen![]()
Ik had het er maar druk meeDat doet me denken aan de tvshow Catfish, van MTV.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:00 schreef FlyingFish het volgende:
Sticker gehad bij de verloskundigebloeddruk was goed, 1,5e kilo afgevallen wat ook prima is en we hebben voor het eerst het hartje gehoord. Uitgerekende datum is verplaatst naar 6 augustus.
Gisteren ook in een uurtje dat ik over had een eerste (unisex) rompertje gekocht. Die hangt nu aan het kledingrek in de slaapkamer. M'n vriend vond het maar raar, dat er over een aantal maanden misschien een mini-mensje is die daar in pastvoor de sticker! Wat leuk, zijn we bijna op dezelfde dag uitgerekend. Ik heb inmiddels ook wat rompertjes gekregen en er zelf ook een paar gekocht.
Ik heb ook een papashirt gekocht waar op staat ''I make adorable babies'' en dan een rompertje erbij met ''adorable baby''. Cadeautje voor de aanstaande pappa.Beetje afgezaagd maar hij vond het erg leuk.
Rot van je combinatietest trouwens (ik heb niet alles teruggelezen maar hier scrolde ik toevallig langs). Ik ga duimen voor een goede NIPT uitslag.![]()
Zeker spannend! Sterkte met wachtenquote:Op donderdag 5 februari 2015 14:36 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, ik heb maandag bloed laten prikken. De uitslag duurt 10 tot 15 werkdagen, maar ze verwachtte de uitslag eind volgende week te hebben, als de test zelf goed is gegaan. Nog even een week spannend dus!.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Wij hadden gister dus de 14 weken echo waarbij naar neuraalbuisdefecten en groei zou worden gekeken.
Bij binnenkomst zei de echoscopiste al dat wanneer ze geen afwijkingen kon vinden, dit nog geen reden tot juichen was. 14 weken is nog vroeg natuurlijk.
Nou, toen de echo aan, kindje lag er mooi voor. En na echt een minuut ofzo zei ze al van ''Ik heb goed nieuws voor jullie, ik kan de kleine hersenen zien en de ventrikels, dat maakt de kans dat er een open ruggetje is erg klein, ik zou zeggen dat het 98% zeker is dat er geen neuraalbuisdefect is'' Voetjes waren ook in orde, geen klompvoetjes dus. En de groei is op schema, hoofdomtrek, buikomtrek, beenlengte, het is allemaal zoals het hoort bij 14 weken.
Ik ging echt helemaal stuk, ik had me niet gerealiseerd hoezeer ik me eigenlijk had voorbereid op slecht nieuws. Even een flinke huilbui gehad op die tafel.
Daarna nog een gesprekje met een gyn, wij allebei helemaal giegelen en lachen om de meest idiote dingen, we waren zo ontzettend opgelucht! Natuurlijk is het nog niet allemaal helemaal zeker, bij de 20 weken echo kunnen nog dingen aan het licht komen en garantie heb je nooit. Maar als je stiekum eigenlijk verwacht had dat het na die echo gewoon afgelopen zou zijn dan is dat toch wel zo'n ongeloofelijke last die van je schouders valt!
Dus ik zit hier nu op de bank na een slapeloze nacht, koortsig, snipverkouden maar dolgelukkig! Ik durf nu ook eindelijk een beetje toe te geven aan het gevoel dat het kindje dat in mij groeit er ook echt gaat komen straks.
![]()
![]()
Ja he!quote:![]()
Achteraf zei de echoscopiste ook dat ze zich altijd een beetje indekt van tevoren maar dat ze in dit geval wel durfde te zeggen dat het er gewoon goed uitziet. Blijheid.![]()
![]()
wat ontzettend fijn LuDann!!Ik heb er één en ik ben er trots op
Phaidra: beterschap voor je zieke peuter. Hopelijk knapt hij snel op, zodat jij met een gerust hart kunt bevallen.![]()
Wat een ontzettend goed nieuws, LuDann! Wauw!
Ik heb weer een zeer borstbeen. Dat had ik bij L ook, maar dan pas veel later in de zwangerschap. Het is dat stukje net onder mn borsten en iets aan weerszijden daarvan. Het kraakbeen mss waarmee je ribben aan je borstkas vastzitten? Herkent iemand dit? Doet serieus zeer.![]()
![]()
Jaa goed nieuws LuDann![]()
Hier staat niemand voor me op in de bus hoor, maar draag dan ook een dikke vette winterjas dus je kan het toch niet zien. Een vriendin in Londen had een badge voor me meegenomen met 'baby on board' die je op je jas kan prikken voor in het ov, maar dan loop je ook zo lekker voor lul hahaha.![]()
LuDann, wat goed! Fijn dat je nu een beetje durft te genieten!Ik heb ook al een paar weken last op die plek, maar ik vond het meer op spierpijn lijken. De vk gaf laatst ook aan dat m'n bovenste buikspieren ook nog niet helemaal uit elkaar waren, dus ik weet het eigenlijk daar aan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:08 schreef -Spring het volgende:
Wat een ontzettend goed nieuws, LuDann! Wauw!
Ik heb weer een zeer borstbeen. Dat had ik bij L ook, maar dan pas veel later in de zwangerschap. Het is dat stukje net onder mn borsten en iets aan weerszijden daarvan. Het kraakbeen mss waarmee je ribben aan je borstkas vastzitten? Herkent iemand dit? Doet serieus zeer.
En bedenk me nu dat er bij echo's ook al een paar keer gezegd is dat m'n buik bovenin vrij hard is, dus misschien zijn mijn buikspieren gewoon wat dwars!![]()
Ik rits expres altijd m'n jas openquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:22 schreef Melliemuis het volgende:
Jaa goed nieuws LuDann![]()
Hier staat niemand voor me op in de bus hoor, maar draag dan ook een dikke vette winterjas dus je kan het toch niet zien. Een vriendin in Londen had een badge voor me meegenomen met 'baby on board' die je op je jas kan prikken voor in het ov, maar dan loop je ook zo lekker voor lul hahaha.dan zie je opeens heel veel mensen opkijken
Al is het niet gezegd dat ze dan ook voor je opstaan hoor...![]()
![]()
LuDann, wat fijn!
Hier is de roze wolk nog steeds niet gearriveerd, maar dat komt vooral door de vermoeidheid, en de ontzettend pijnlijke borsten. Vooral dat laatset is erg handig (not) met een peuter die nogal lomp knuffelt![]()
Maarr, volgende week 12 weken en dan wordt alles beter...
Opstaan in het OV zal iig voorlopig niemand voor me doen, niks te zien. Ben benieuwd waneer dat komt, reacties van studenten waren de vorige keer echt superleuk (ze durven het pas te vragen als het echt overduidelijk is dat ik niet gewoon dikker ben geworden, netjes opgevoed die jongelui bij ons op school).![]()
Over opmerkingen over je buik trouwens, vandaag nog gelachen om een collega
Hij: "Hoeist het met je, en met je rug?"
Ik: "Met m'n rug?"
Hij: "Ja, met je buik gaat het zo te zien primaheb meer met je rug te doen met dat extra gewicht!"
Mannenhumor![]()
![]()
Dank jullie wel meiden, jullie zijn lief.![]()
Ik herken je gevoel niet -Spring (ben nog niet ver genoeg natuurlijk) maar ik heb net als Twist wel behoorlijke spierpijn in mijn bovenste buikspieren. Ik vermoed dat dat in mijn geval kan komen doordat mijn buik al zo flink is. Voelt alsof er veel spanning op staat.
Mijn buik is nog net te verbergen als ik mijn winterjas aan heb, maar laatst toen ik hurkte in de supermarkt barste de hele rits open. Oeps.Oh, heerlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:55 schreef twist02 het volgende:
Over opmerkingen over je buik trouwens, vandaag nog gelachen om een collega
Hij: "Hoeist het met je, en met je rug?"
Ik: "Met m'n rug?"
Hij: "Ja, met je buik gaat het zo te zien primaheb meer met je rug te doen met dat extra gewicht!"
Mannenhumor![]()
![]()
![]()
Wat fijn LuDann!
Ehm, even een verse-eerste-keer-zwanger-vraag: hadden jullie ook dat je vlak voor en na je NOD steeds het gevoel had alsof je ongesteld ging worden...? Bah, ik ben er helemaal akelig van: steekjes, krampjes.... Hoe liep het toen bij jullie af...?
Gelukkig is het streepje vandaag weer iets donkerder, maar ik vind het allemaal zo eng...![]()
Maak je geen zorgen, dat is echt volkomen normaal. Ik had ook continue het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Ongerust ging ik af en toe even checken in de badkamer... maar het hoort er allemaal bij. Je baarmoeder rekt wat op enzo. Ik heb geen bloed verloren, maar het schijnt dat ook dat wel eens gebeurt zonder dat er iets aan de hand is.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:21 schreef Sara82 het volgende:
Wat fijn LuDann!
Ehm, even een verse-eerste-keer-zwanger-vraag: hadden jullie ook dat je vlak voor en na je NOD steeds het gevoel had alsof je ongesteld ging worden...? Bah, ik ben er helemaal akelig van: steekjes, krampjes.... Hoe liep het toen bij jullie af...?
Gelukkig is het streepje vandaag weer iets donkerder, maar ik vind het allemaal zo eng...![]()
Fijn LuDann!
Spring, ik herken het niet. Ben dan ook nog niet zo ver als jij.
Twist, ik moest hardop lachen. Kennelijk heb ik mannenhumor.
Sara, ja, dat gevoel is bekend. En maakt heel onzeker. Maar het kan geen kwaad. Denk maar dat je kindje je baarmoeder flink aan het verbouwen is.
Ik heb vandaag mijn eerste oordeel over de maat van mijn buik gekregen. Mijn 36 weken zwangere collega vond hem flink. Aangezien ze zelf een minibuikje heeft vind ik dat niet zo raar.
je baarmoeder start te rekken.. dus dat gevoel is echt niet zo gekquote:Op donderdag 5 februari 2015 17:21 schreef Sara82 het volgende:
Wat fijn LuDann!
Gelukkig is het streepje vandaag weer iets donkerder, maar ik vind het allemaal zo eng...Het is ook rete "eng". Je bent nu eindelijk zover en de zorgen zijn gestart om je kindje
![]()
Zelf voelde ik dat ook een poos. Nu met vlagen een drukkend gevoel.
Weet je trouwens al wat je met carnaval gaat doen? Ik weet dat je het in WOHTS hebt gevraagd, maar eigenlijk zijn hier meer die je misschien raad kunnen geven
Ah bedankt lievies, ben weer een beetje gerustgesteld....
Ik denk dat ik gewoon aan het alcoholvrije bier ga. Overdag banjeren we door de stad, en kan ik prima een plastic glas af en toe op een plee vullen met een malt-biertje ().
En 's avonds zijn we eigenlijk standaard in dezelfde tent. Nou denk ik dat ik heel subtiel aan iemand aan de bar vraag of ze af en toe een malt-biertje voor me klaar zetten op de bar.
Echt, niet gaan is geen optie. Geen bier is ook geen optie. (I've got a rep). En gewoon vertellen is ook nog even geen optie. Ik ga het mijn vrienden niet eerder vertellen dan mijn familie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste dag skip ik gewoon onder het mom van Ultieme Brakheid.
Oh, en nog een dingetje. Zoals ik al had gepost in WOHTS, gok ik dat ik half oktober ben uitgerekend. En nu wordt ons nieuwbouwhuis, 20 km verderop, waarschijnlijk in september of oktober opgeleverd. Meest crappy timing ever, maar lekker boeiend. Maar praktisch is het niet. Moet ik dan een verloskundige in stad A of stad B nemen...? Aaargh, the questions!![]()
![]()
@Sara: je zou kunnen kijken of er misschien verloskundigen zijn die een soort samenwerkingsverband hebben met elkaar. Het is niet zo handig om gedurende je zwangerschap elke keer best een eind te moeten reizen, zeker niet naar het einde toe. Je zou dan misschien in de laatste periode kunnen overstappen naar een praktijk in je nieuwe woonplaats.![]()
Yup, hij wordt in oktober 3quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:21 schreef Sara82 het volgende:
Wat fijn LuDann!
Gelukkig is het streepje vandaag weer iets donkerder, maar ik vind het allemaal zo eng...En ik heb het nu weer.
Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Sara, ik zou naar de verloskundige in je huidige woonplaats gaan. Vaak heb je vertraging met nieuwbouw. Trekken jullie er meteen in als het opgeleverd is? Dat zijn wel overwegingen.
In het uiterste geval zou je eventueel nog kunnen switchen, denk ik?No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
Oh ja, ik vroeg me ook nog iets af. Ik loop de hele dag te hijgen en zwaar te ademen, zelfs als ik gewoon op de bank zit. Ik weet dat dit erbij hoort en dat het pas problematisch wordt als ademhalen pijnlijk wordt, maar ik vroeg me af of jullie daar nu ook last van hebben.![]()
Ik alleen als ik zo "dom" ben om bijvoorbeeld de trap ofzo op te rennen.
Voel me daarna net een oma. Dan sta ik me te hijgen en puffen alsof ik net 20km heb gerend.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Bedoel je kortademigheid? Daar heb ik op de raarste momenten last van - soms na een sprintje naar de bus, maar ook vaak als ik gewoon op de bank zit of zelfs in bed lig. Ademhaling slaat gewoon uit het niks op hol.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:04 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, ik vroeg me ook nog iets af. Ik loop de hele dag te hijgen en zwaar te ademen, zelfs als ik gewoon op de bank zit. Ik weet dat dit erbij hoort en dat het pas problematisch wordt als ademhalen pijnlijk wordt, maar ik vroeg me af of jullie daar nu ook last van hebben.![]()
Ja, kortademig, een beetje benauwd. En inderdaad ook niet eens zozeer altijd op momenten van inspanning, maar gewoon als ik op de bank zit of lig. Maar misschien valt het dan gewoon meer op dan dat ik het heb na traplopen.
Ik heb begrepen dat het komt door een combinatie van een toename van je bloedvolume met het feit dat je middenrif omhoog gedrukt wordt en je longen minder ver kunnen uitzetten.
Mijn vriend vindt het maar eng.![]()
![]()
Check! Laatst compleet buiten adem van het drinken van een glas water.
Is dat normaal? K heb daar nog nooit last van gehad hoor.
Maar ik Ren dan ook nooit een trap op.. Ben gekke henkie niet
Lu dan,
Wat ontzettend fijn! Ik kreeg gewoon een brok in m'n keel bij het lezen van je post.
Kon de opluchting me zo voorstellen!
Gefeliciteerd lieverd. Op een hele fijne zwangerschap!
Hier alweer 32.2.
En druk dat ze is.. Mama mia..vind het heel fijn en bijzonder om haar te voelen. Keek net naar mini kat (klein soort katje) en besefte me opeens dat m'n baby gewoon groter is! Zo weird!
Dinsdag weer naar de vk. Kijk er dit keer echt naar uit, omdat ik zo ziek ben geweest. Even kijken of alles nog goed gaat
Gisteravond was ik aan het zappen en toen zag ik trouwens een van mijn verloskundigen op tv bij het rtl8 programma 'ik word moeder'. Echt leuk om het (praktijk,ziekenhuiskamers) op tv te zien. Vanavond kijk ik weer![]()
![]()
Oja....
Heel m'n zwangerschap geen last gehad van honger of gekke trek,, maar dat haal ik nu in.
Net echt een binge aanval gehad..
4 chocolade koekjes, 2 paaseitjes, 5 dropjes en nog (!) wil ik meer..
Denk dat ik maar gewoon aan het avondeten moet gaan beginnen![]()
![]()
Als dat al binge eten is...quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:27 schreef faptist het volgende:
Oja....
Heel m'n zwangerschap geen last gehad van honger of gekke trek,, maar dat haal ik nu in.
Net echt een binge aanval gehad..
4 chocolade koekjes, 2 paaseitjes, 5 dropjes en nog (!) wil ik meer..
Denk dat ik maar gewoon aan het avondeten moet gaan beginnenEen zak paaseitjes, een pak koekjes en een zak dropjes en dan praten we verder
.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
En dan nog trek hebben in je avondeten.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als dat al binge eten is...Een zak paaseitjes, een pak koekjes en een zak dropjes en dan praten we verder
.
Wat lief van je faptist, dank je wel.![]()
Ik kijk ook wel eens naar dingen in mijn omgeving om me dan te bedenken dat de baby al groter is dan zus of zo... Heel aparte realisatie is dat.
Ik kan met volle trots zeggen dat ik inmiddels bijna 55 kilo ben! Strikt genomen is 6 kilo aankomen in je eerste trimester nogal veel, maar de gyn was het met me eens dat het in mijn geval geen kwaad kan. Ik hoop dat er wat kilo's blijven plakken na mijn zwangerschap.
Het is zo ontzettend fijn om weer te kunnen genieten van eten... Ik heb het jaar voor mijn zwangerschap ontzettend geworsteld met eten, ben in rap tempo zo'n 20 kilo afgevallen. Niks vond ik lekker, eten ging echt met hangen, wurgen en kokhalzen. Dus voor mij is dat binge-eten zo af en toe echt heerlijk (als ik niet misselijkj ben, that is).
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als dat al binge eten is...Een zak paaseitjes, een pak koekjes en een zak dropjes en dan praten we verder
.
![]()
![]()
LuDann wat super
Dit was trouwens mijn 16 weken in jas buikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+![]()
Zo even kijken wat ik onthouden heb...
Ehm...
Oh, pijn in borstbeen heb ik niet, maar kind is volgens mij al ingedaald, wat niet heel gek is met stuit denk ik. Kortademigheid heb ik wel al een tijd, maar dat komt doordat ik mijn conditie zie verslechteren door de bekkenpijn. En ik weet niet zo goed hoe ik dat nu kan oplossen zonder meer bekkenpijn.
Ehm, bingen, ik had in het begin ook zoiets (heb ik ook nog gepost toen volgens mij) dat ik gewoon zo en zo veel op had en oohen dat mensen hier ook zeiden van haa das nog niks. Maar ik was ook niks gewend. Dat is dus nu wel anders, er gaat 2 keer zoveel in als ik niet uit kijk.
LuDann goed nieuws,echt een opluchting kan dat zijn. Ik herken het gevoel wel een beetje, zo zat ik bij de tweede echo toen ik hoorde dat het echt echt echt geen miskraam was.
Verder hoorde ik vandaag van de visite dat mensen het dus wisten van mijn miskraam in januari (vorig jaar). Ik had dat idee al, want toen mijn schoonzusje kwam vertellen dat ze zwanger was (op een verjaaardag in maart) kreeg ik al van die medelijdende blikken toegeworpen. Dat maakte het voor mij een stomme dag (en die aandacht had ik niet nodig toen, niet mijn nieuws, niet mijn moment) en nu blijken mijn vermoedens dus juist en ik ben serieus not amused op zijn zachtst gezegd. Nou vraag ik me af of ik dat nog moet zeggen tegen de persoon die het verteld heeft. Want nou vermoed ik nog veel meer wat al rond is gegaan voor ik het zelf naar buiten kon brengen.. Deze zwangerschap bijvoorbeeld.. Maar ja, het is al een jaar later, oude koeien enzo... Maar toch, als ik niet wil dat mensen het weten, hoe haal je het dan in je hoofd om het toch te vertellen... Godverdomme zeg.![]()
![]()
Sara82, kramp heb ik hier ook elke keer gehad... Dat ik echt om het half uur naar de wc ging om te kijken of ik niet toch ongesteld geworden was.Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+![]()
En dit ja, ons huis zou in eeh rond begin mei, eind april ofzo komen, werd eind juni. En dan hadden we nog wel een milde winter, weinig uitval qua bouwdagen dus.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:01 schreef Mariposas het volgende:
Sara, ik zou naar de verloskundige in je huidige woonplaats gaan. Vaak heb je vertraging met nieuwbouw. Trekken jullie er meteen in als het opgeleverd is? Dat zijn wel overwegingen.
In het uiterste geval zou je eventueel nog kunnen switchen, denk ik?![]()
LuDann! Je nieuws! fantastisch!And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
ik heb het ook regelmatig benauwd. Kind ligt dan weer hoog, dan weer laag. Fysio vond m'n buik vrij laag zitten, maar 's avonds zat meneer toch weer tegen m'n ribben aan ..
even spoiler want offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
Oh dat is ook goed nieuws DJMO. Geen idee hoe dat soort dingen werken (gelukkig maar denk ik) maar het klinkt in ieder geval heel mooi.![]()
Risu,
Ik,ga iets heel kinderachtige tegen je zeggen.. Iets wat ik ook altijd tegen mijn leerlingen zeg wanneer iemand iets heeft doorverteld wat voor de verteller dan moeilijk/zwaar was om te delen 'maar het echt kwijt moest'.
Het is een beetje oneerlijk om te verwachten van een ander om zulk heftig nieuws voor zich te houden. Diegene moet het ook kwijt anders wordt het voor hem/haar ook een last. En je wilt toch ook niet dat jouw beste vriend-in zich rot gaat voelen? Dat hij/zij savonds huilend in bed ligt en dat wanneer zijn/haar moeder dan vraagt wat er is hij/zij niets kan zeggen... Toch?
Precies... Dus deel lekker een blikje cola samen en ga het over leuke dingen hebben. Als je het echt geheim wilt houden kun je altijd naar mij toekomen he...
En je moeder helpt je natuurlijk ook graag,, daar zijn je ouders voor.. Bla bla bla..
Snap echt wel dat je ervan baalt hoor. Zou ik ook doen, maar je kunt er nu niets meer aan veranderen. Bedenk jezelf ook goed dat die mensen die jou een blik van medelijden gaven dit deden, omdat ze om je geven. Van jou houden.
Kun je ze toch niet kwalijk nemen?![]()
Risu, ik begrijp je frustratie. Ik heb zo'n schoonzus: je kunt 100 keer zeggen dat ze iets voor zich moet houden, maar het gaat dezelfde dag nog net niet in de krant.
En als ik niks zeg..... dan jankt ze alles bij elkaar omdat ze zich buitengesloten voelt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Het is trouwens niet mijn schoonzus die het verteld heeft, maar mijn moeder. En het is volgens mij ook de hele familie doorgegaan. Dat vind ik vervelend en het is niet de eerste keer dat ze dingen doorverteld. Dat ze dit met mijn vader, broer, zus, schoonzus zelfs bespreekt vind ik niet erg, die wisten het van mij ook. Maar nou is het net of ze nooit haar mond kan houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal in de toekomst in ieder geval wel terughoudender zijn. Maar ik denk dat ik dit maar laat gaan, het is het niet waard. Het blijft mijn moeder.
Maar eeh,, babies! ik heb harde buiken 's avonds, ik lees op internet dat het erbij hoort en dat mijn lichaam zich klaar maakt voor de bevalling (op 2 maart graag dank u)
[ Bericht 8% gewijzigd door Risu op 05-02-2015 21:06:19 ]![]()
Risu![]()
2 maart is een hele mooie dag om te bevallen(Geert is ook van 2 maart
)
DTS - Foto's en verslagen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: