ik heb prima ervaringen met careyn, zowel persoonlijk als professioneel. Maar ik moet zeggen dat er niet zoveel is waar ik slechte ervaringen mee heb hier in de regio. klasse kraamzorg is een prima, wat kleinschaliger bureau. ik heb ook nog wat gegevens van dames die particuliere kraamzorg aanbieden. die zijn wel aangesloten bij een bureau en worden gewoon vergoed maar verder werken ze zelfstandig. ze doen bijv ook intake en kennismakingsgesprek zelf. ze zijn wel populair, zitten vaak al maanden volgeboekt maar goed, wellicht is dat wat?quote:Op maandag 2 februari 2015 15:54 schreef Mariposas het volgende:
Nog bedankt voor de ervaringen met Careyn, Taartjesfee, Mineola, en Sonnetje. Misschien toch maar ff kijken naar een wat kleinschaliger bureau. Al is het uiteindelijk natuurlijk sterk afhankelijk wie je als kraamverzorgende treft...
Fijn dat alles in orde is, coccinelle!
Gelukkig dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt, MC!
Stippel, hoop dat de uitslag goed is. Veel succes bij de controle. Het is niet gebruikelijk om tussendoor een echo te krijgen als er geen aanleiding toe is, dus ik zou er maar niet op rekenen.
Heb vanmiddag de Zwanger Box opgehaald bij Etos, vind de inhoud best leuk! Er zit ook een doosje in, van Hero Baby. Wtf is dat, is dat zo'n doseringsdoosje voor melkpoeder?
Met het kwartier zelfsquote:Op maandag 2 februari 2015 16:22 schreef Malteser het volgende:
Oeh Stippelrientje, nog niks gehoord. Niet fijn....
Succes met de controles bij de VK.
Ik word echt met het kwartier nerveuzer.... Fijn dat jullie zo meeleven
Haha, dankje.... Dan is het ineens wel te overzien hè....quote:Op maandag 2 februari 2015 16:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Met het kwartier zelfsNog maar 14 kwartier
![]()
Een keer goed poepen en het is nog maar 13 kwartierquote:Op maandag 2 februari 2015 16:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Haha, dankje.... Dan is het ineens wel te overzien hè....
Wij hebben er driequote:Op maandag 2 februari 2015 17:48 schreef Jagärtrut het volgende:
klinkt goed stippel!
Klinkt ook alsof je een fijne vk hebt! Ik vind het nog steeds gek dat ik pas zo laat in de zwangerschap echt gecontroleerd word. Over 2 weken bloed inleveren, maar daarna pas in de 25ste week weer bij de vk, en de 20ste week voor een echo.
Zou ook wel tussendoor hartje willen luisteren enzo...
WAIT WHAT?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef Sara82 het volgende:
![]()
Gewoon een zwaaitje, omdat het eindelijk mag in dit topic!![]()
![]()
![]()
(kom pas definitief overwaaien als de testjes donkerder worden.)
Joehoe!!! Daar is ze dan!quote:Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef Sara82 het volgende:
![]()
![]()
![]()
En een complete zetel! En koekjes ^^,quote:Op maandag 2 februari 2015 18:26 schreef Sara82 het volgende:
En heb je een mooi tafeltje voor me vrijgehouden, Joycie?
Offcourse, ik wist dat je snel zou volgen!! Vind het echt tof dat we hier samen mogen posten Sara!quote:Op maandag 2 februari 2015 18:26 schreef Sara82 het volgende:
En heb je een mooi tafeltje voor me vrijgehouden, Joycie?
Ahhh!! Dus je hebt alleen getest.. Ben je nu niet heel erg hyperquote:Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef Sara82 het volgende:
Ah, koekies en thee!![]()
Lief komt over een twee uur ofzo pas thuis. Stupid me was vergeten dat hij een cursus had vanavond, ik heb eerst een uur als een enthousiaste hondje voor het raam heen en weer gelopen om hem op te wachten, voordat ik me dat realiseerde.
Vind het ook niet iets wat je over de telefoon vertelt, dus wacht nog ff. Suggesties zijn welkom!
vrijdag! Maar, die hebben we zelf geregeld, normaal krijg je een echo tussen 18-20 weken.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Lastig Jagar! Wanneer heb je die eerste echo nu precies, is dat deze week? Wij hebben nu dan wel extra veel controles gehad (elke 1,5/2 weken tot nu toe), maar ik ben wel blij dat dat allemaal (laagdrempelig) kan.
En welkom nieuwelingen! En fijn van goede controles!
Hier gaat het goed, 17 weken vandaagMaar wel een beetje druk met werken en verbouwen, dus ik volg het hier niet zo goed op 't moment..
Ja, dat heb ik gelezen inderdaad. Hebben ze daar ook ander beleid vwb het afbreken van zwangerschappen eigenlijk? (niet zo'n gezellig onderwerp, maar vraag het me af door de late controle).quote:Op maandag 2 februari 2015 19:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
vrijdag! Maar, die hebben we zelf geregeld, normaal krijg je een echo tussen 18-20 weken.
Aan de ene kant vind ik het wel best en denk ik dat het wel los zal lopen, aan de andere kant zou een keer extra inchecken ook wel fijn zijn...
Intakegezeik is echt onzin. Ze maken alleen even kennis en je zegt of je wensen hebt.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:28 schreef Melliemuis het volgende:
Malteser, veel plezier bij de echo vanavond![]()
Kraamzorg, wat ben ik blij dat ik al dat intakegezeik niet heb. Ik krijg mamakraamzorg![]()
Hier vandaag 27 weken, ik besef me ineens hoe dicht ik bij de 30 weken zit.
Ook zou ik vandaag gebeld worden als de suikertest positief zou zijn. Heb nog niets gehoord dus ga ervanuit dat ik en Peanut gewoon hartstikke gezond zijnAls ze om 5 uur ineens gaan bellen word ik boos.
leuk leuk!quote:Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef Sara82 het volgende:
Ah, koekies en thee!![]()
Lief komt over een twee uur ofzo pas thuis. Stupid me was vergeten dat hij een cursus had vanavond, ik heb eerst een uur als een enthousiaste hondje voor het raam heen en weer gelopen om hem op te wachten, voordat ik me dat realiseerde.
Vind het ook niet iets wat je over de telefoon vertelt, dus wacht nog ff. Suggesties zijn welkom!
heeft je vk dreads toevallig?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:21 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wij hebben er drieDe vorige keer één gezien en vandaag de tweede en per toeval de derde. (die kende ik al van mijn schoonzusjes)
Alle drie zijn ze erg aardig.
ik kan mij goed voorstellen dat je de check ups mist. Misschien is als je wat verder bent iets van angel sounds ofzo iets? Hoewel je dan niet fanatiek elke dag moet luisteren en angstig zijn als je het even niet kan vinden of goed kan horen
Kom je zo wel vertellen hoe t ging?quote:Op maandag 2 februari 2015 19:57 schreef Malteser het volgende:
Peentjes zweten in de wachtkamer....
Sara: gefeliciteerd!
Ja, dat doe ik zeker. Jullie leven zo mee allemaal, super. Zitten nog te wachten dus duurt nog even.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:03 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Kom je zo wel vertellen hoe t ging?
Dus toch? Joehoeeee!quote:Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef Sara82 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Gaan we aardig gelijk opquote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Malteser het volgende:
Ruim 7 weken nu met de meting, klopt met wat we al dachten. Maar wordt natuurlijk pas vastgesteld bij de termijnecho. Het zag er allemaal prima uit nu...
Yes!! Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Malteser het volgende:
Ruim 7 weken nu met de meting, klopt met wat we al dachten. Maar wordt natuurlijk pas vastgesteld bij de termijnecho. Het zag er allemaal prima uit nu...
Ik hoop dat ik niet voor de avond al in slaap val...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:11 schreef Danaa het volgende:
Meld!!
Cholula dat word vanavond vroeg te bed! Haha!
Hier ook ergggg benieuwd naar de reactie van sara's man.
Ze gaat 4 daagjes in de week een uurtje of 2 administratief werk doen, maar als het zo blijft als nu, dan houdt dat ook wel op. Ze moet wel elke keer het halve ziekenhuis door lopen om op haar afdeling te komen en dat is ook gewoon zwaar. Maar ze wil ook liever nog niet thuis gaan zitten, wat ook wel weer te begrijpen is...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:35 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik niet voor de avond al in slaap val...
Vervelend van de BI Nikoos. Werkt je vrouw nog of is ze al gestopt?
Klinkt wel alsof ze het heel zwaar heeft nu. Ik zag er ook enorm tegenop om thuis te gaan zitten (vorige zwangerschap) maar wat gaf het een rust toen die knoop eindelijk was doorgehakt zeg!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:52 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ze gaat 4 daagjes in de week een uurtje of 2 administratief werk doen, maar als het zo blijft als nu, dan houdt dat ook wel op. Ze moet wel elke keer het halve ziekenhuis door lopen om op haar afdeling te komen en dat is ook gewoon zwaar. Maar ze wil ook liever nog niet thuis gaan zitten, wat ook wel weer te begrijpen is...
Ja, ze heeft nu wel gebeld dat ze echt helemaal niets meer mag doen op het werk, want het is er zo eentje die het maar moeilijk aan kan zien als haar collega's het druk hebben. Ze voelt dan dat ze haar team in de steek laat. Ik probeer haar duidelijk te maken dat haar leidinggevende dat doet door niet voldoende mensen in te roosteren, maar dat komt nog niet helemaal door.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:54 schreef L-E het volgende:
[..]
Klinkt wel alsof ze het heel zwaar heeft nu. Ik zag er ook enorm tegenop om thuis te gaan zitten (vorige zwangerschap) maar wat gaf het een rust toen die knoop eindelijk was doorgehakt zeg!
Misschien moet je net zoals mijn man even streng optreden, dat hielp wel hierquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:00 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ja, ze heeft nu wel gebeld dat ze echt helemaal niets meer mag doen op het werk, want het is er zo eentje die het maar moeilijk aan kan zien als haar collega's het druk hebben. Ze voelt dan dat ze haar team in de steek laat. Ik probeer haar duidelijk te maken dat haar leidinggevende dat doet door niet voldoende mensen in te roosteren, maar dat komt nog niet helemaal door.
Ik doe mijn best. Dat is de volgende stapquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Misschien moet je net zoals mijn man even streng optreden, dat hielp wel hier
Alsof je het tegen mij hebt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:00 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ja, ze heeft nu wel gebeld dat ze echt helemaal niets meer mag doen op het werk, want het is er zo eentje die het maar moeilijk aan kan zien als haar collega's het druk hebben. Ze voelt dan dat ze haar team in de steek laat. Ik probeer haar duidelijk te maken dat haar leidinggevende dat doet door niet voldoende mensen in te roosteren, maar dat komt nog niet helemaal door.
Gelukkig is het besef er bij jou nuquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef faptist het volgende:
[..]
Alsof je het tegen mij hebt.
Dankje. Had ik net nodig.
Ik heb echt een nare griep te pakken en ben gewoon gaan werken.
'Deze zwangere vrouw is geen aansteller, maar een doorzetter. Wilde iedereen laten zien hoe sterk ik ben en dat ik hen niet zou laten zitten. ' Nou, dat heb ik geweten.
Wat kan griep een aanslag zijn op je lichaam zeg...
Nu ik thuis zit en tijd heb om na te denken besef ik pas hoe stom ik geweest ben. Hoop dat bij jouw vriendin de knop ook snel omgaat!
Ja, dit. Mijn eerste zwangerschap was fysiek gezien ook echt een eitje, de 40 weken lang, dus dat ik bij de tweede met 12 weken al huilend van de bekkenpijn de trap op ging was wel even aanpassen, zeg maar. Ik vond dat echt heel erg lastig, dat je hoofd zo veel wil maar je lijf niet meer..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:12 schreef Cholula het volgende:
Heel herkenbaar faptist. 'Ik ben zwanger, niet gehandicapt!'
Ook leuk.... Heel leuk zelfs!!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:55 schreef L-E het volgende:
......................
Ook leuk: ik voel mijn dochter sinds een week of zo bewegen
Mijn man weet inmiddels dat ie me gewoon moet laten ploeteren en dat ik er dan vanzelf wel op terug komquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Misschien moet je net zoals mijn man even streng optreden, dat hielp wel hier
En jij nog gefeliciteerd met je knipper!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:28 schreef Malteser het volgende:
Limone: welkom!!Ik duim voor een mooie plakker deze keer!
Nikooos: wat vervelend dat je vrouw zo'n last heeft van BI. Maar volgens mij heeft ze goede steun van haar man als ik dat zo hoor lees
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |