Sinds wanneer is de NS verantwoordelijk voor de goede werking van wissels?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:15 schreef HeatWave het volgende:
Ja, altijd toch, als de NS faalt hoeven mensen automatisch niet meer naar hun werk etc, das wel goed geregeld van ze.
Ah, dat geweldige excuus weerquote:Op maandag 2 februari 2015 09:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de NS verantwoordelijk voor de goede werking van wissels?
Zo ver ik weet is Pro-rail dat.
Dus klagen over diegene die er niks aan kan doen is wel ok?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, dat geweldige excuus weer.
Ik neem een dienst af bij de NS, dan zorgen die maar dat ik van a naar b kom, kansloos excuus dat je leverancier niet voldoet, dat pik je bij de AH ook niet.
Ns groupie aka treinrukker gespot.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de NS verantwoordelijk voor de goede werking van wissels?
Zo ver ik weet is Pro-rail dat.
Kut KLB'er gespot die niks zinnigs weet te produceren.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:33 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ns groupie aka treinrukker gespot.
Als het 1 keer is, klagen over Coca Cola, is het chronisch, dan regelt AH het maar.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus klagen over diegene die er niks aan kan doen is wel ok?
Als Coca-Cola niet meer levert aan de AH, ga je dan klagen over de AH of over Coca-Cola die niet meer wil leveren?
Dus ondanks dat de AH er niks aan doen ga je wel klagen bij hun?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het 1 keer is, klagen over Coca Cola, is het chronisch, dan regelt AH het maar.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Hoezo kan de AH er niets aan doen? En in dit geval de NS? Ze nemen een dienst af bij een leverancier, daar belasten ze mij weer voor, hun leverancier faalt, dus is het mijn probleem?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus ondanks dat de AH er niks aan doen ga je wel klagen bij hun?
Omgedraaide wereld?
aha. bingo dusquote:Op maandag 2 februari 2015 09:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kut KLB'er gespot die niks zinnigs weet te produceren.
nee, zo werkt het.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus ondanks dat de AH er niks aan doen ga je wel klagen bij hun?
Omgedraaide wereld?
Dit, ook handig voor de tienduizenden mensen op de stations nu... Als het er niet meer zijn. Probeer nu maar weer naar huis te gaan, maar die kut bussen zitten godver de godver helemaal vol of rijden snel weg terwijl er bijna niemand in zit.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:51 schreef Voszje het volgende:
Utrecht mijden... Reis uitstellen... Ja, we hoeven allemaal plots niet meer te werken of te studeren.
Waar moet je heen?quote:Op maandag 2 februari 2015 10:33 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dit, ook handig voor de tienduizenden mensen op de stations nu... Als het er niet meer zijn. Probeer nu maar weer naar huis te gaan, maar die kut bussen zitten godver de godver helemaal vol of rijden snel weg terwijl er bijna niemand in zit.
Door die Groenlinks stemmende o.v. fanaten moet de rest nu twee keer zo hard werken.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:37 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vraag me af wat voor gevolgen dit heeft.
Ik denk dat half Nederland nu thuis zit. Kantoren blijven leeg.
Dat wordt nog lachen morgen.
Dat is bedrog. Ook al 2x gehad, 1 minuut voordat ie zou gaan veranderd het naar rijdt niet. Blijken dus net twee treinen richting 020 zijn te vertrokken zonder enige aankondiging.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:01 schreef Sigaartje het volgende:
Volgens mij rijden ze nu weer. Als ik mijn route intik op NS.NL krijg ik normale tijden.
Dat willen de conducteurs zo omdat ze anders niet fijn in de eerste klas kunnen gaan zitten.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:05 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dat is bedrog. Ook al 2x gehad, 1 minuut voordat ie zou gaan veranderd het naar rijdt niet. Blijken dus net twee treinen richting 020 zijn te vertrokken zonder enige aankondiging.
Daar wil je nu echt niet in zitten.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:05 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dat is bedrog. Ook al 2x gehad, 1 minuut voordat ie zou gaan veranderd het naar rijdt niet. Blijken dus net twee treinen richting 020 zijn te vertrokken zonder enige aankondiging.
Dat is niet zo gek, minder treinen die rijden, minder inkomsten, dus prijsjes maar omhoog.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:19 schreef roodborst het volgende:
Iedere winter is het hetzelfde gezeik met het treinverkeer. Bevroren wissels, bevroren bovenleidingen, seinstoringen, jaar in jaar uit. En de prijs van de treinkaartjes gaan alleen maar omhoog.
Heb jij wel eens op de Zuidas geparkeerd voor de hele dag?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:23 schreef Broder het volgende:
Niet de schuld van de NS dat mensen geen auto bezitten
Ik heb een auto maar ironisch genoeg dacht ik dat ik met de trein sneller zou zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:23 schreef Broder het volgende:
Niet de schuld van de NS dat mensen geen auto bezitten
Er zijn een paar treinen vertrokken naar Amsterdam maar er wordt nergens aangegeven wat wel rijdt en vanaf welk perron.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:29 schreef Voszje het volgende:
Van Den Bosch naar Utrecht rijden er bussen (die zijn betrouwbaar, schrijft de NS), maar hoe groot is de kans dat ik vanaf Utrecht door kan naar Amsterdam (Amstel)?
Handig. Pareltjes daar.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:30 schreef Aberella het volgende:
[..]
Er zijn een paar treinen vertrokken naar Amsterdam maar er wordt nergens aangegeven wat wel rijdt en vanaf welk perron.
Reizigers is meervoud dus wordt het worden.quote:
En zie hier de reden waarom privatisering van het spoor een idioot idee was.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de NS verantwoordelijk voor de goede werking van wissels?
Zo ver ik weet is Pro-rail dat.
Zeg dan niksquote:Op maandag 2 februari 2015 11:48 schreef niels0 het volgende:
[..]
Reizigers is meervoud dus wordt het worden.
Niet. Reizigers worden ge-adviseerd. Ga anders eerst even naar school voor een nederlands lesje.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:53 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Zeg dan niks![]()
De reizigers worden niet geadviseerd, (aan) de reizigers WORDT IETS geadviseerd.
Dus De reizigers wordt geadviseerd om [vulmaarin] is helemaal correct
Als men er de voor zet wordt het anders, maar dat stond er niet bij.
Reizigers is niet het onderwerp in deze zin.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:56 schreef niels0 het volgende:
[..]
Niet. Reizigers worden ge-adviseerd. Ga anders eerst even naar school voor een nederlands lesje.
Er stond geen de voor en dan is het gewoon meervoud.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Reizigers is niet het onderwerp in deze zin.
En dan denken dat je het nog bij het rechte eind hebt ook.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Er stond geen de voor en dan is het gewoon meervoud.
Reizigers is trouwens sowieso meervoud. Probeer maar te winnen van me.
Allee zeg, reizigers worden ge-adviseerd en zus en zo...
niels0 wordt geadviseerd zich nog eens te verdiepen in begrippen als onderwerp, lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp en zulksquote:Op maandag 2 februari 2015 11:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Er stond geen de voor en dan is het gewoon meervoud.
Reizigers is trouwens sowieso meervoud. Probeer maar te winnen van me.
Allee zeg, reizigers worden ge-adviseerd en zus en zo...
Reizigers worden, niet wordt. Da's namelijk 3e persoon enkelvoud. Alsof ik achterlijk ben.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:08 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
niels0 wordt geadviseerd zich nog eens te verdiepen in begrippen als onderwerp, lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp en zulks
Godver waarom hapte ik, vieze trollquote:Op maandag 2 februari 2015 12:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Reizigers worden, niet wordt. Da's namelijk 3e persoon enkelvoud. Alsof ik achterlijk ben.
Check 's-maandags even België met die estafette-stakingen. Blijf maar thuis.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:11 schreef twiFight het volgende:
Staat hier inmiddels stampvol met taxies. Die branche boert er goed bij. Chaos is wel compleet aangezien veel mensen nu ook gestande reizigers op komen halen.
Het zijn de NS.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat heeft NS er nou weer mee te maken
Zo is het correct.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat heeft hebben de NS er nou weer mee te maken
Ik neem als treinreiziger een product af bij de NS dus zij zijn mijn aanspreekpunt als ik klachten heb.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat heeft NS er nou weer mee te maken
Kommaatje graag na NS.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:18 schreef roodborst het volgende:
[..]
Ik neem als treinreiziger een product af bij de NS dus zij zijn mijn aanspreekpunt als ik klachten heb.
quote:
Uhh nee:quote:
http://taaladvies.net/taa(...)ies_vn_heeft_hebben/quote:Als meer wordt gedacht aan het land, de organisatie, het bedrijf enzovoort als geheel, kan echter ook het enkelvoud worden gebruikt. Vooral bij bedrijfsnamen komt dit vaak voor. De eigennaam wordt bij bedrijfsnamen vaak niet voorafgegaan door een lidwoord.
Kewl. Als ik fout zit geef ik dat ook toe bij deze. Blijf toch bij m'n punt. Waarschijnlijk mag het allebei.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Uhh nee:
[..]
http://taaladvies.net/taa(...)ies_vn_heeft_hebben/
Prima maar wat moet de NS er aan doen dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:18 schreef roodborst het volgende:
[..]
Ik neem als treinreiziger een product af bij de NS dus zij zijn mijn aanspreekpunt als ik klachten heb.
Hoeven ze niet. Laat het maar gaan sneeuwen.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Prima maar wat moet de NS er aan doen dan?
Komt denk ik door Spoorwegen, enkel wordt 'Nederlandse spoorwegen' als enkelfout gezien.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:23 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kewl. Als ik fout zit geef ik dat ook toe bij deze. Blijf toch bij m'n punt. Waarschijnlijk mag het allebei.
Ben het wel vaker oneens met nieuwe spellingregels.
Verloedering der taal noem ik dat.
In een supermarkt neem je geen diensten afquote:Op maandag 2 februari 2015 09:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo kan de AH er niets aan doen? En in dit geval de NS? Ze nemen een dienst af bij een leverancier, daar belasten ze mij weer voor, hun leverancier faalt, dus is het mijn probleem?
Echt, mensen die het opnemen voor de NS, die hadden hun keuze in 1939 ook al snel gemaakt denk ik.
De storing die vandaag plaatsvind heeft niets met de privatisering van de NS te maken. Het is prorail die verantwoordelijk is voor het verzorgen van een goed spoornet waarop ariva, veolia en de ns kunnen rijden.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:52 schreef trancethrust het volgende:
En zie hier de reden waarom privatisering van het spoor een idioot idee was.
De dienst van het voor mij verzamelen van goederen zodat ik niet naar allerlei winkels hoef maar het is in 1 keer kan halen, is weldegelijk een dienst waar je voor betaalt.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:41 schreef Leonos het volgende:
[..]
In een supermarkt neem je geen diensten af
Zo kan je het ook zienquote:Op maandag 2 februari 2015 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De dienst van het voor mij verzamelen van goederen zodat ik niet naar allerlei winkels hoef maar het is in 1 keer kan halen, is weldegelijk een dienst waar je voor betaalt.
Misschien niet het beste voorbeeld. Maar met zoiets kan je als NS echt niet jaren blijven aankomen, dan moet je dus maar zorgen dat je leverancier de zaken op orde heeft. Hoe dan ook.quote:
Snap ik, maar je betaalt er ook een prijs voor.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:54 schreef Clashy het volgende:
Wat ben ik blij niet afhankelijk te zijn van de NS
Welke prijs? Ik zit gewoon chill thuis voorlopig.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:00 schreef niels0 het volgende:
[..]
Snap ik, maar je betaalt er ook een prijs voor.
Ik ben m'n leven lang al afhankelijk van hen, en de luchtvaart, en taxies. Om lager vervoer zoals trams en MRTs maar niet te noemen.
Het is nu zelfs een storing in de bediening van de seinen en wissels. Dus de seinen en wissels zelf zijn niet stuk, ze kunnen alleen niet bediend worden. Ik neem aan dat je snapt dat zonder seinen het te gevaarlijk is om treinen te laten rijden en ze zonder dat de wissels goed staan ook nergens heen gaan.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:01 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik me altijd afvraag: wat is een seinstoring???
wat is een wisselstoring??
Wat zijn dat voor termen? Gebruik ze die maar te pas en te onpas?
En waarom moet dat hele treinverkeer een hele godsganse dag stilliggen? Waarom wordt ons dat nooit uitgelegd?
Nog 1 jaar, student af en dan autoquote:Op maandag 2 februari 2015 12:54 schreef Clashy het volgende:
Wat ben ik blij niet afhankelijk te zijn van de NS
Ik heb het sterke gevoel dat we gewoon voor de gek worden gehouden.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het is nu zelfs een storing in de bediening van de seinen en wissels. Dus de seinen en wissels zelf zijn niet stuk, ze kunnen alleen niet bediend worden. Ik neem aan dat je snapt dat zonder seinen het te gevaarlijk is om treinen te laten rijden en ze zonder dat de wissels goed staan ook nergens heen gaan.
Zit er dan normaal een mannetje op een knopje te drukken om een sein op rood te zetten?quote:Op maandag 2 februari 2015 13:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het is nu zelfs een storing in de bediening van de seinen en wissels. Dus de seinen en wissels zelf zijn niet stuk, ze kunnen alleen niet bediend worden. Ik neem aan dat je snapt dat zonder seinen het te gevaarlijk is om treinen te laten rijden en ze zonder dat de wissels goed staan ook nergens heen gaan.
Ik blijf voorlopig ook thuis. Beetje reismoe. Ik zal er toch weer aan moeten geloven over een maand of 2 zoiets.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:02 schreef Clashy het volgende:
[..]
Welke prijs? Ik zit gewoon chill thuis voorlopig.
Maar die vervoersmiddelen laten je niet zo vaak in de steek als de treinen.
Klein beetje hoop?quote:Sinds het begin van de middag rijdt er weer een beperkt aantal treinen van en naar Utrecht CS. Het kan nog uren duren voordat het treinverkeer weer volgens het boekje rijdt.
Klanten hebben alleen in dit geval geen andere keuze, dus makkelijk om het probleem te laten.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je maakt nu weer van jouw probleem het probleem van je klanten. jaar in, jaar uit.
quote:Op maandag 2 februari 2015 13:04 schreef thenxero het volgende:
Hoef vandaag niet naar een duffe meeting dankzij NS. Hulde aan NS
Bron: NOSquote:Het treinverkeer rond Utrecht is stilgelegd. Aanleiding is een storing aan de bediening van seinen en wissels. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat de problemen vandaag nog "heel lange tijd" zullen aanhouden.
De storing deed zich kort voor 08.30 uur voor. De oorzaak is nog onduidelijk, maar heeft volgens een woordvoerder van ProRail niets te maken met het winterweer.
Blijkbaar een piekspanning waardoor allerlei computers doorgebrand zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:32 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Bron: NOS
Toch bijzonder, niet weten wat de oorzaak is, maar wél zeggen dat het niks met het winterweer heeft te maken. Als je de oorzaak niet weet, weet je ook niet of winterweer een factor is.
Een piekspanning verwacht je eerder rond kerst.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:34 schreef Q. het volgende:
[..]
Blijkbaar een piekspanning waardoor allerlei computers doorgebrand zijn.
Is best logisch. Als je omroept dat er een trein vertrekt van spoor 3, dan wordt het een complete chaos bij spoor 3.quote:
Zeer zeker, maar ik ben blij dat ik de gok niet heb gewaagd.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:36 schreef Travel. het volgende:
[..]
Is best logisch. Als je omroept dat er een trein vertrekt van spoor 3, dan wordt het een complete chaos bij spoor 3.
Het is de Prorail dat ervoor zorgt dat de klant niets te halen heeft bij de NS vanwege het falen van het spoornet. Dat was anders geweest zonder privatisering.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:41 schreef Halveprijs het volgende:
[..]
De storing die vandaag plaatsvind heeft niets met de privatisering van de NS te maken. Het is prorail die verantwoordelijk is voor het verzorgen van een goed spoornet waarop ariva, veolia en de ns kunnen rijden.
quote:Op maandag 2 februari 2015 10:06 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben ook gestrand.
Die NS-mensen willen niet werken joh.
Luie flikkers zijn het. Zodra er sneeuw ligt, ah joh, lekker koffie drinken.
Ik heb totaal geen respect voor NS-personeel. Altijd hetzellfde.
Deugt voor geen meter.
Moet je naar de webcam kijken van de Katrijnetoren boven het station. Alleen maar stilstaande treinen. Seinstoring, my ass....
Jawel, dit is hem:quote:Op maandag 2 februari 2015 15:02 schreef tralalala het volgende:
NS heeft het vandaag zelfs voor elkaar gekregen om treinen te laten rijden naar Wageningen hoorde ik net op het nieuws.Daar ligt al jaren geen spoor meer.
Je bedoelt dat we eigenlijk onze vertraging bij Prorail zouden moeten kunnen claimen? Prorail bestraft zou moeten kunnen worden. Probleem lijkt me dan het geld van een boete gaat ten koste van investeringen. Het ontslaan van functionarissen gaat te kosten van de kennis.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:52 schreef trancethrust het volgende:
Het is de Prorail dat ervoor zorgt dat de klant niets te halen heeft bij de NS vanwege het falen van het spoornet. Dat was anders geweest zonder privatisering.
Utrecht heeft een groot pluspunt: Er gaat een trein naar Amsterdam.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:05 schreef ymkandb het volgende:
Utrecht is helaas vaak een probleemgebied voor treinen.
In de vrije markt worden falende diensten door een klant afgestraft. Dat kan op het spoor helemaal niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:51 schreef Halveprijs het volgende:
[..]
Je bedoelt dat we eigenlijk onze vertraging bij Prorail zouden moeten kunnen claimen? Prorail bestraft zou moeten kunnen worden. Probleem lijkt me dan het geld van een boete gaat ten koste van investeringen. Het ontslaan van functionarissen gaat te kosten van de kennis.
(Ik ben geen voorstander van privatisering, maar vond de beschuldiging wat vaag omschreven.)
Jij wil in dit landje zesenveertig spoorlijnen naast elkaar?quote:Op maandag 2 februari 2015 13:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
Klanten hebben alleen in dit geval geen andere keuze, dus makkelijk om het probleem te laten.
Idd, het gros van de tweede kamerleden neem ik echt niet meer serieusquote:Op maandag 2 februari 2015 18:17 schreef Dagonet het volgende:
Maar goed, kamervragen over de problemen bij de NS.
Ja, niet dus.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:07 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Utrecht heeft een groot pluspunt: Er gaat een trein naar Amsterdam.
God wat ben ik blij dat Schiphol er ten zuiden van ligt.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:07 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Utrecht heeft een groot pluspunt: Er gaat een trein naar Amsterdam.
Die moeten gelukkig niet werken enzo.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:54 schreef Aiciu het volgende:
Waarom bellen mensen niet gewoon vrienden of familie om ze op te komen halen?
Of zeg ik nu iets heel geks?
In een vrije markt ontstaat er uiteindelijk een monopolie en wordt er helemaal niet meer afgestraft. Zodoende bestaat de vrije markt dan ook helemaal niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:01 schreef trancethrust het volgende:
[..]
In de vrije markt worden falende diensten door een klant afgestraft. Dat kan op het spoor helemaal niet.
De huidige situatie is uitgemond in een deel waar vrij markt enigszins werkt (NS/Viola/Syntus/...), en een deel waarop vrije markt niet kan werken (Prorail). Het eerste deel werkt nog steeds slecht omdat klanten normaal geen keus hebben bij welke trein ze van A naar B nemen. Het tweede deel werkt slecht omdat er geen repercussies kunnen zijn voor slecht functioneren.
Er is altijd wel iemand vrij, willen ze niet, dan weet je meteen wat je aan ze hebt!quote:
na 4u pas thuis gekomenquote:Op maandag 2 februari 2015 14:23 schreef Pharkus het volgende:
En dat nog wel op haan33's eerste schooldag.
Ja er gingen gelukkig wel treinen naar Amsterdam, wel flink vertraagd maar kon er wel komen..quote:Op maandag 2 februari 2015 22:07 schreef Eenskijken het volgende:
Je hebt dan nog geluk dat je nog naar huis kon. De meeste mensen zaten gewoon vast op een of ander station, ver weg van hun eigen stad.
Ik zat in uutje, hadden we bijna een FOK! meet ha haquote:Op maandag 2 februari 2015 21:56 schreef ZarB het volgende:
Oh men. Het was zo dramatisch dat het ook wel weer grappig was. 1,5 uur op Amersfoort staan wachten. In 3 treinen gezeten die uiteindelijk toch niet reden. Toen maar naar huis gegaan
quote:Op maandag 2 februari 2015 22:20 schreef Aberella het volgende:
[..]
Ik zat in uutje, hadden we bijna een FOK! meet ha ha
Dat is doorgaans niet wat vrije-markt proponenten voor ogen hebben-- dat is een gevaar dat alleen ontkend wordt door liberatiers. Een gezonde vrije markt voorkomt inderdaad monopolies.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In een vrije markt ontstaat er uiteindelijk een monopolie en wordt er helemaal niet meer afgestraft. Zodoende bestaat de vrije markt dan ook helemaal niet.
Waarom zouden ze? Ze lopen al minstens 10 jaar zonder backupsysteem. Er is simpelweg geen negatieve feedbackkoppeling dat dat bedrijf motiveert beter te functioneren. Prorail is bij noodzaak een monopolie, en monopolies zouden nooit privaat moeten opereren (en dus nee, ik noem Prorail geen publiek bedrijf)-- die tak zou onder direct toezicht moeten staan van de minister van infrastructuur.quote:Het netwerk in publieke handen en de gebruikers van dit netwerk in private handen werkt prima, o.a. ook in de E-sector, op voorwaarde dat het net dan naar behoren functioneert. Daar zit het probleem op het spoor. In dit geval begreep ik een instabiel IT systeem waardoor wissels en seinen plat gingen. Dit was de tweede keer al dit jaar, dus dat belooft nog wat. Prorail moet ff wat sheit updaten ofzo.
...
Watquote:Op maandag 2 februari 2015 22:20 schreef Aberella het volgende:
[..]
Ik zat in uutje, hadden we bijna een FOK! meet ha ha
Klopt, achteraf was het best grappig.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:56 schreef ZarB het volgende:
Oh men. Het was zo dramatisch dat het ook wel weer grappig was. 1,5 uur op Amersfoort staan wachten. In 3 treinen gezeten die uiteindelijk toch niet reden. Toen maar naar huis gegaan
Ja, goed punt. Hoewel je toch zou zeggen dat ze genoeg negatieve feedback krijgen. Maar inderdaad, publieke verantwoording middels een Stas of Minister zou een hele goede zaak zijn. Daar zijn we het helemaal eens.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:30 schreef trancethrust het volgende:
Waarom zouden ze? Ze lopen al minstens 10 jaar zonder backupsysteem. Er is simpelweg geen negatieve feedbackkoppeling dat dat bedrijf motiveert beter te functioneren. Prorail is bij noodzaak een monopolie, en monopolies zouden nooit privaat moeten opereren (en dus nee, ik noem Prorail geen publiek bedrijf)-- die tak zou onder direct toezicht moeten staan van de minister van infrastructuur.
Tjah, je enige optie is toch door niet van hun diensten gebruik te maken.. Maar goed, de situatie op het spoor is wat dat betreft vreemd. Al die kleine clubs die half gesubsidieerd naast de NS opereren. Ik vond persoonlijk het spoor volledig in publieke handen helemaal zo gek nog niet.quote:En wat mij betreft de resterende zooi ook. Syntus was bijvoorbeeld een gigantisch slechte exploiteur van het traject Winterswijk-Arnhem, maar hoe kan ik ze dat duidelijk maken? De bus pakken kost me dagelijks 30 minuten, dat gaat te ver.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
Mensen die met de trein reizen verdienen niet beter.
Rij maar lekker tegen een betonnen muur aan met je auto.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
Mensen die met de trein reizen verdienen niet beter.
En het liefst met 200 km/h.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:44 schreef Asphyx het volgende:
[..]
Rij maar lekker tegen een betonnen muur aan met je auto.
quote:Op maandag 2 februari 2015 09:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo kan de AH er niets aan doen? En in dit geval de NS? Ze nemen een dienst af bij een leverancier, daar belasten ze mij weer voor, hun leverancier faalt, dus is het mijn probleem?
Echt, mensen die het opnemen voor de NS, die hadden hun keuze in 1939 ook al snel gemaakt denk ik.
100% correct.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:03 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nee, zo werkt het.
Als ik een product in de winkwl koop en het blijkt defect, dan ga ik terug naar de winkel. Zij regelen het maar met de leverancier. Ik heb alleen met de winkel van doen.
Hoorde ik toen ook van een vriend in Utrecht. Wat een dramaquote:Op maandag 2 februari 2015 11:30 schreef Aberella het volgende:
[..]
Er zijn een paar treinen vertrokken naar Amsterdam maar er wordt nergens aangegeven wat wel rijdt en vanaf welk perron.
Geen idee wat hier lekker aan is. Ik was het ook geenszins van plan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:44 schreef Asphyx het volgende:
[..]
Rij maar lekker tegen een betonnen muur aan met je auto.
quote:Op zondag 25 september 2016 21:18 schreef Domnivoor het volgende:
Even de klantenservice gebeld. Ik krijg in elk geval die 10 euro (instaptarief) terug.
Naar Maastricht willen.quote:Op zondag 25 september 2016 22:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Niet snappen dat dit gewoon ordinaire geldbesparing is. Net zoals dat de trein van Amsterdam naar Maastricht al jaren elke zondagavond strontvol zit.
Overal staan kilometers trein op elk groot station, maar dat inzetten kost geld.
Vanavond ook weer. Door een 'verstoring' hoefden er tientallen treinen niet te rijden. Wat heeft dat voor geld bespaard. Maar wel mensen als varkens vervoeren. Lekker staan van Amsterdam tot Weert. Vieze flikkers.
Ze moesten de hele 'top' van ns ophangen.
In en uitchecken op zelfde station kost geen geldquote:Op zondag 25 september 2016 16:21 schreef Domnivoor het volgende:
Vandaag meer dan een uur gewacht op een trein die niet kwam.
Teleurgesteld heb ik maar weer uitgecheckt. En dat kost dan weer 10 euro
Wel na een bepaalde tijd. Dan gaan ze er vanuit dat je naar een ander station bent gereisd en weer terug. En voor die dienst (denken ze) kunnen ze niet zien wat je gereisd hebt en boeken ze dan een standaard bedrag af. Anders zou je gratis heen en weer kunnen reizen als je bij je tussentijdse reisdoel niet in en uitcheckt.quote:Op maandag 26 september 2016 00:04 schreef GhpH het volgende:
[..]
In en uitchecken op zelfde station kost geen geld
Flikker zijnquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |