Sinds wanneer is de NS verantwoordelijk voor de goede werking van wissels?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:15 schreef HeatWave het volgende:
Ja, altijd toch, als de NS faalt hoeven mensen automatisch niet meer naar hun werk etc, das wel goed geregeld van ze.
Ah, dat geweldige excuus weerquote:Op maandag 2 februari 2015 09:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de NS verantwoordelijk voor de goede werking van wissels?
Zo ver ik weet is Pro-rail dat.
Dus klagen over diegene die er niks aan kan doen is wel ok?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, dat geweldige excuus weer.
Ik neem een dienst af bij de NS, dan zorgen die maar dat ik van a naar b kom, kansloos excuus dat je leverancier niet voldoet, dat pik je bij de AH ook niet.
Ns groupie aka treinrukker gespot.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de NS verantwoordelijk voor de goede werking van wissels?
Zo ver ik weet is Pro-rail dat.
Kut KLB'er gespot die niks zinnigs weet te produceren.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:33 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ns groupie aka treinrukker gespot.
Als het 1 keer is, klagen over Coca Cola, is het chronisch, dan regelt AH het maar.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus klagen over diegene die er niks aan kan doen is wel ok?
Als Coca-Cola niet meer levert aan de AH, ga je dan klagen over de AH of over Coca-Cola die niet meer wil leveren?
Dus ondanks dat de AH er niks aan doen ga je wel klagen bij hun?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het 1 keer is, klagen over Coca Cola, is het chronisch, dan regelt AH het maar.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Hoezo kan de AH er niets aan doen? En in dit geval de NS? Ze nemen een dienst af bij een leverancier, daar belasten ze mij weer voor, hun leverancier faalt, dus is het mijn probleem?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus ondanks dat de AH er niks aan doen ga je wel klagen bij hun?
Omgedraaide wereld?
aha. bingo dusquote:Op maandag 2 februari 2015 09:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kut KLB'er gespot die niks zinnigs weet te produceren.
nee, zo werkt het.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus ondanks dat de AH er niks aan doen ga je wel klagen bij hun?
Omgedraaide wereld?
Dit, ook handig voor de tienduizenden mensen op de stations nu... Als het er niet meer zijn. Probeer nu maar weer naar huis te gaan, maar die kut bussen zitten godver de godver helemaal vol of rijden snel weg terwijl er bijna niemand in zit.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:51 schreef Voszje het volgende:
Utrecht mijden... Reis uitstellen... Ja, we hoeven allemaal plots niet meer te werken of te studeren.
Waar moet je heen?quote:Op maandag 2 februari 2015 10:33 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dit, ook handig voor de tienduizenden mensen op de stations nu... Als het er niet meer zijn. Probeer nu maar weer naar huis te gaan, maar die kut bussen zitten godver de godver helemaal vol of rijden snel weg terwijl er bijna niemand in zit.
Door die Groenlinks stemmende o.v. fanaten moet de rest nu twee keer zo hard werken.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:37 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vraag me af wat voor gevolgen dit heeft.
Ik denk dat half Nederland nu thuis zit. Kantoren blijven leeg.
Dat wordt nog lachen morgen.
Dat is bedrog. Ook al 2x gehad, 1 minuut voordat ie zou gaan veranderd het naar rijdt niet. Blijken dus net twee treinen richting 020 zijn te vertrokken zonder enige aankondiging.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:01 schreef Sigaartje het volgende:
Volgens mij rijden ze nu weer. Als ik mijn route intik op NS.NL krijg ik normale tijden.
Dat willen de conducteurs zo omdat ze anders niet fijn in de eerste klas kunnen gaan zitten.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:05 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dat is bedrog. Ook al 2x gehad, 1 minuut voordat ie zou gaan veranderd het naar rijdt niet. Blijken dus net twee treinen richting 020 zijn te vertrokken zonder enige aankondiging.
Daar wil je nu echt niet in zitten.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:05 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dat is bedrog. Ook al 2x gehad, 1 minuut voordat ie zou gaan veranderd het naar rijdt niet. Blijken dus net twee treinen richting 020 zijn te vertrokken zonder enige aankondiging.
Dat is niet zo gek, minder treinen die rijden, minder inkomsten, dus prijsjes maar omhoog.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:19 schreef roodborst het volgende:
Iedere winter is het hetzelfde gezeik met het treinverkeer. Bevroren wissels, bevroren bovenleidingen, seinstoringen, jaar in jaar uit. En de prijs van de treinkaartjes gaan alleen maar omhoog.
Heb jij wel eens op de Zuidas geparkeerd voor de hele dag?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:23 schreef Broder het volgende:
Niet de schuld van de NS dat mensen geen auto bezitten
Ik heb een auto maar ironisch genoeg dacht ik dat ik met de trein sneller zou zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:23 schreef Broder het volgende:
Niet de schuld van de NS dat mensen geen auto bezitten
Er zijn een paar treinen vertrokken naar Amsterdam maar er wordt nergens aangegeven wat wel rijdt en vanaf welk perron.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:29 schreef Voszje het volgende:
Van Den Bosch naar Utrecht rijden er bussen (die zijn betrouwbaar, schrijft de NS), maar hoe groot is de kans dat ik vanaf Utrecht door kan naar Amsterdam (Amstel)?
Handig. Pareltjes daar.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:30 schreef Aberella het volgende:
[..]
Er zijn een paar treinen vertrokken naar Amsterdam maar er wordt nergens aangegeven wat wel rijdt en vanaf welk perron.
Reizigers is meervoud dus wordt het worden.quote:
En zie hier de reden waarom privatisering van het spoor een idioot idee was.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de NS verantwoordelijk voor de goede werking van wissels?
Zo ver ik weet is Pro-rail dat.
Zeg dan niksquote:Op maandag 2 februari 2015 11:48 schreef niels0 het volgende:
[..]
Reizigers is meervoud dus wordt het worden.
Niet. Reizigers worden ge-adviseerd. Ga anders eerst even naar school voor een nederlands lesje.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:53 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Zeg dan niks![]()
De reizigers worden niet geadviseerd, (aan) de reizigers WORDT IETS geadviseerd.
Dus De reizigers wordt geadviseerd om [vulmaarin] is helemaal correct
Als men er de voor zet wordt het anders, maar dat stond er niet bij.
Reizigers is niet het onderwerp in deze zin.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:56 schreef niels0 het volgende:
[..]
Niet. Reizigers worden ge-adviseerd. Ga anders eerst even naar school voor een nederlands lesje.
Er stond geen de voor en dan is het gewoon meervoud.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Reizigers is niet het onderwerp in deze zin.
En dan denken dat je het nog bij het rechte eind hebt ook.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Er stond geen de voor en dan is het gewoon meervoud.
Reizigers is trouwens sowieso meervoud. Probeer maar te winnen van me.
Allee zeg, reizigers worden ge-adviseerd en zus en zo...
niels0 wordt geadviseerd zich nog eens te verdiepen in begrippen als onderwerp, lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp en zulksquote:Op maandag 2 februari 2015 11:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Er stond geen de voor en dan is het gewoon meervoud.
Reizigers is trouwens sowieso meervoud. Probeer maar te winnen van me.
Allee zeg, reizigers worden ge-adviseerd en zus en zo...
Reizigers worden, niet wordt. Da's namelijk 3e persoon enkelvoud. Alsof ik achterlijk ben.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:08 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
niels0 wordt geadviseerd zich nog eens te verdiepen in begrippen als onderwerp, lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp en zulks
Godver waarom hapte ik, vieze trollquote:Op maandag 2 februari 2015 12:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Reizigers worden, niet wordt. Da's namelijk 3e persoon enkelvoud. Alsof ik achterlijk ben.
Check 's-maandags even België met die estafette-stakingen. Blijf maar thuis.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:11 schreef twiFight het volgende:
Staat hier inmiddels stampvol met taxies. Die branche boert er goed bij. Chaos is wel compleet aangezien veel mensen nu ook gestande reizigers op komen halen.
Het zijn de NS.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat heeft NS er nou weer mee te maken
Zo is het correct.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat heeft hebben de NS er nou weer mee te maken
Ik neem als treinreiziger een product af bij de NS dus zij zijn mijn aanspreekpunt als ik klachten heb.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat heeft NS er nou weer mee te maken
Kommaatje graag na NS.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:18 schreef roodborst het volgende:
[..]
Ik neem als treinreiziger een product af bij de NS dus zij zijn mijn aanspreekpunt als ik klachten heb.
quote:
Uhh nee:quote:
http://taaladvies.net/taa(...)ies_vn_heeft_hebben/quote:Als meer wordt gedacht aan het land, de organisatie, het bedrijf enzovoort als geheel, kan echter ook het enkelvoud worden gebruikt. Vooral bij bedrijfsnamen komt dit vaak voor. De eigennaam wordt bij bedrijfsnamen vaak niet voorafgegaan door een lidwoord.
Kewl. Als ik fout zit geef ik dat ook toe bij deze. Blijf toch bij m'n punt. Waarschijnlijk mag het allebei.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Uhh nee:
[..]
http://taaladvies.net/taa(...)ies_vn_heeft_hebben/
Prima maar wat moet de NS er aan doen dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:18 schreef roodborst het volgende:
[..]
Ik neem als treinreiziger een product af bij de NS dus zij zijn mijn aanspreekpunt als ik klachten heb.
Hoeven ze niet. Laat het maar gaan sneeuwen.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Prima maar wat moet de NS er aan doen dan?
Komt denk ik door Spoorwegen, enkel wordt 'Nederlandse spoorwegen' als enkelfout gezien.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:23 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kewl. Als ik fout zit geef ik dat ook toe bij deze. Blijf toch bij m'n punt. Waarschijnlijk mag het allebei.
Ben het wel vaker oneens met nieuwe spellingregels.
Verloedering der taal noem ik dat.
In een supermarkt neem je geen diensten afquote:Op maandag 2 februari 2015 09:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo kan de AH er niets aan doen? En in dit geval de NS? Ze nemen een dienst af bij een leverancier, daar belasten ze mij weer voor, hun leverancier faalt, dus is het mijn probleem?
Echt, mensen die het opnemen voor de NS, die hadden hun keuze in 1939 ook al snel gemaakt denk ik.
De storing die vandaag plaatsvind heeft niets met de privatisering van de NS te maken. Het is prorail die verantwoordelijk is voor het verzorgen van een goed spoornet waarop ariva, veolia en de ns kunnen rijden.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:52 schreef trancethrust het volgende:
En zie hier de reden waarom privatisering van het spoor een idioot idee was.
De dienst van het voor mij verzamelen van goederen zodat ik niet naar allerlei winkels hoef maar het is in 1 keer kan halen, is weldegelijk een dienst waar je voor betaalt.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:41 schreef Leonos het volgende:
[..]
In een supermarkt neem je geen diensten af
Zo kan je het ook zienquote:Op maandag 2 februari 2015 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De dienst van het voor mij verzamelen van goederen zodat ik niet naar allerlei winkels hoef maar het is in 1 keer kan halen, is weldegelijk een dienst waar je voor betaalt.
Misschien niet het beste voorbeeld. Maar met zoiets kan je als NS echt niet jaren blijven aankomen, dan moet je dus maar zorgen dat je leverancier de zaken op orde heeft. Hoe dan ook.quote:
Snap ik, maar je betaalt er ook een prijs voor.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:54 schreef Clashy het volgende:
Wat ben ik blij niet afhankelijk te zijn van de NS
Welke prijs? Ik zit gewoon chill thuis voorlopig.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:00 schreef niels0 het volgende:
[..]
Snap ik, maar je betaalt er ook een prijs voor.
Ik ben m'n leven lang al afhankelijk van hen, en de luchtvaart, en taxies. Om lager vervoer zoals trams en MRTs maar niet te noemen.
Het is nu zelfs een storing in de bediening van de seinen en wissels. Dus de seinen en wissels zelf zijn niet stuk, ze kunnen alleen niet bediend worden. Ik neem aan dat je snapt dat zonder seinen het te gevaarlijk is om treinen te laten rijden en ze zonder dat de wissels goed staan ook nergens heen gaan.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:01 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik me altijd afvraag: wat is een seinstoring???
wat is een wisselstoring??
Wat zijn dat voor termen? Gebruik ze die maar te pas en te onpas?
En waarom moet dat hele treinverkeer een hele godsganse dag stilliggen? Waarom wordt ons dat nooit uitgelegd?
Nog 1 jaar, student af en dan autoquote:Op maandag 2 februari 2015 12:54 schreef Clashy het volgende:
Wat ben ik blij niet afhankelijk te zijn van de NS
Ik heb het sterke gevoel dat we gewoon voor de gek worden gehouden.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het is nu zelfs een storing in de bediening van de seinen en wissels. Dus de seinen en wissels zelf zijn niet stuk, ze kunnen alleen niet bediend worden. Ik neem aan dat je snapt dat zonder seinen het te gevaarlijk is om treinen te laten rijden en ze zonder dat de wissels goed staan ook nergens heen gaan.
Zit er dan normaal een mannetje op een knopje te drukken om een sein op rood te zetten?quote:Op maandag 2 februari 2015 13:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het is nu zelfs een storing in de bediening van de seinen en wissels. Dus de seinen en wissels zelf zijn niet stuk, ze kunnen alleen niet bediend worden. Ik neem aan dat je snapt dat zonder seinen het te gevaarlijk is om treinen te laten rijden en ze zonder dat de wissels goed staan ook nergens heen gaan.
Ik blijf voorlopig ook thuis. Beetje reismoe. Ik zal er toch weer aan moeten geloven over een maand of 2 zoiets.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:02 schreef Clashy het volgende:
[..]
Welke prijs? Ik zit gewoon chill thuis voorlopig.
Maar die vervoersmiddelen laten je niet zo vaak in de steek als de treinen.
Klein beetje hoop?quote:Sinds het begin van de middag rijdt er weer een beperkt aantal treinen van en naar Utrecht CS. Het kan nog uren duren voordat het treinverkeer weer volgens het boekje rijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |