ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 02-02-2015 09:13:44 ]
Zojuist werd bekend dat de seinen en wissels weer bediend kunnen worden. Er ontstaat nu een logistieke puzzel om het treinverkeer weer op gang te brengen. Daarbij krijgen belangrijke Intercitytrajecten voorrang. Voor omreizenden tussen Amsterdam en Breda is Intercity Direct toeslagvrij.
Tijdstip bericht 9.00 uur, volgende bericht verwacht om 9.15 uur
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Zie bijvoorbeeld ook de ellende met de tunnels in de A2 (?) bij Maastricht.
Bedoel je niet de A73 met die kuttunel waar de vluchtstrook wegbezuinigd was, dat zou opgevangen worden door ICT en alarmsystemen en dingen die allemaal niet werken waardoor het een continue stroom van gezeik is?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 2 februari 2015 09:09 schreef FredvZ het volgende: Ik gok ondertussen maar op Gouda - Leiden. Die staat als enige nog in de reisplanner als vertrekkend uit Gouda.
Staat wel rood op die red spider uit het vorige topic he
Bedoel je niet de A73 met die kuttunel waar de vluchtstrook wegbezuinigd was, dat zou opgevangen worden door ICT en alarmsystemen en dingen die allemaal niet werken waardoor het een continue stroom van gezeik is?
Zou best kunnen. Mijn kennis van het Nederlandse wegennet is wat minder accuraat dan van het spoorwegennet
Op maandag 2 februari 2015 09:09 schreef FredvZ het volgende: Ik gok ondertussen maar op Gouda - Leiden. Die staat als enige nog in de reisplanner als vertrekkend uit Gouda.
Zojuist werd bekend dat de seinen en wissels weer bediend kunnen worden. Er ontstaat nu een logistieke puzzel om het treinverkeer weer op gang te brengen. Daarbij krijgen belangrijke Intercitytrajecten voorrang. Vanaf 10.30 uur verwachten wij dat er weer enkele treinen kunnen gaan rijden vanaf Utrecht. Voor omreizenden tussen Amsterdam en Breda is Intercity Direct toeslagvrij NS
We adviseren u om zo mogelijk uw reis van, naar of via Utrecht uit te stellen. Wanneer er weer treinen kunnen gaan rijden is helaas nog niet te zeggen, doordat het systeem voor bediening van seinen en wissels nog niet stabiel is. De schermen op stations en de Reisplanners kunnen onbetrouwbaar zijn, we werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken. Voor omreizenden tussen Amsterdam en Breda is Intercity Direct toeslagvrij.
Tijdstip bericht 9.30 uur, volgende bericht verwacht om 9.45 uur
Rotterdam is in zicht. We kruipen nu langs Rotterdam Noord Goederen. Dat komt natuurlijk door de eerder genoemde stoptrein die uit het niets naar Rotterdam leek te gaan.
Ik ben benieuwd of ik de IC naar Lelystad over 10 minuten nog ga halen.
Omroep in Rotterdam: vanwege een sein- en wisselstoring is er op dit moment geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht. Het was toch opgelost?
--- Wat SJ-nieuws uit Zweden:
- SJ wil de reistijd tussen Stockholm en Göteborg, hun meest winstgevende route, met enkele minuten verkorten. Dit om de concurrentiepositie t.o.v. MTR Express te verbeteren. - De X2000-treinen gaan een grote revisie en modernisering krijgen, na vervanging van zowel de elektronica als het interieur moeten de treinen tot 2035 mee kunnen. Er zijn al een paar bakken naar ABB in Zwitserland gestuurd voor de vervanging van de elektronica. - Een X2000-trein die een aantal jaar geleden aan China is verkocht is teruggekocht en teruggebracht naar Zweden.
Op maandag 2 februari 2015 09:45 schreef James1988 het volgende: Omroep in Rotterdam: vanwege een sein- en wisselstoring is er op dit moment geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht. Het was toch opgelost?
Van Treinreiziger:
quote:
Het treinverkeer rond Utrecht en Gouda is maandagochtend even voor 08.30 uur stil komen te liggen. Dat kwam door een storing aan de bediening van seinen en wissels. NS meldt omstreeks 9:15 uur dat die storing verholpen is. Door logistieke problemen is het treinverkeer vooralsnog echter niet hervat.
Ze hebben nog een ruim uur nodig om een trein te laten rijden.
Ik had een bus vanaf Maarssen. De tweede Want de eerste chauffeur reed snel weg toen ze de drommen mensen aan zag komen. Dat heet klantfocus: "Kut, een klant. Goed dat ik het zie, wegwezen!".
Totale schade: +60.
Overigens ben ik nu van mening dat niet alleen de OV-chipkaart, maar ook ProRail in de huidige vorm verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Omroep in de IC naar Den Haag Centraal, 5 minuten voor aankomst in Delft:
"*klik* Dames en heren.... op dit moment.... is er geen treinverkeer.... mogelijk van en naar... Utrecht Centraal... vanwege een sein- en wissel... storing"
Hoe is dit in godsnaam nog relevant voor reizigers die op dit moment in deze trein zitten?
"*klik* Dames en heren.... op dit moment.... is er geen treinverkeer.... mogelijk van en naar... Utrecht Centraal... vanwege een sein- en wissel... storing"
Hoe is dit in godsnaam nog relevant voor reizigers die op dit moment in deze trein zitten?
We adviseren u om zo mogelijk uw reis van, naar of via Utrecht uit te stellen. Wanneer er weer treinen kunnen gaan rijden is helaas nog niet te zeggen, doordat het systeem voor bediening van seinen en wissels nog niet stabiel is. De schermen op stations en de Reisplanners kunnen onbetrouwbaar zijn, we werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken. Er rijden hier en daar bussen, maar deze zijn heel druk. Staat u op een groot station, vraag dan onze medewerkers om meer informatie over busvervoer. Voor omreizenden tussen Amsterdam en Breda is Intercity Direct toeslagvrij.
Tijdstip bericht 9.45 uur, volgende bericht verwacht om 10.30 uur
Daar gaat iemand enorm op zijn flikker krijgen denk ik.
Volgens mij maakt verantwoording afleggen geen onderdeel uit van de bedrijfscultuur van de nationale spoorbeheerder (wat mij betreft z.s.m. ProRail a.i.).
23 januari: Stroomstorinkje in Utrecht, rest van de dag broekeschijtersdienst. 24 januari: Regionaal Uitgedunde dienst voor Zuid-Nederland, eigenlijk klapt alles in elkaar 28 januari: Verdacht pakketje, met medeweten van NS opgehangen op Leiden Centraal. 7:30 - 13:00 geen treinen rondom Leiden, rest van de dag gemankeerde dienst. 29 januari: LUD2, gewoon, omdat het kan. 2 februari: ICT-storing Utrecht Centraal, rest van de dag kreupele dienst.
Wauw. Ik zou bijna zeggen: Wie durft te wedden dat het nu voorbij is?
Op maandag 2 februari 2015 09:56 schreef Houtenbeen het volgende: Staat u op een groot station, vraag dan onze medewerkers om meer informatie over busvervoer.
Op maandag 2 februari 2015 09:53 schreef Dr_Flash het volgende: Zag trouwens in Deventer dat de IC naar Enkhuizen voor het gemak ook maar geschrapt was. Die had gewoon kunnen rijden wat mij betreft
Geen personeel natuurlijk.
Oh zeker maar aangezien eerder op de site stond dat het opgelost is. Al is het natuurlijk wel zo dat je instabiliteit pas merkt als alles up and running is.
Treindienstleider Den Haag zit ook lekker te slapen. De IC van Den Haag HS naar Den Haag Centraal van 10:03 mocht maarliefst 5 minuten langer langs het perron blijven bivakkeren omdat de IC naar Dordrecht van 10:04 nog niet binnen was (die kwam om 10:07 eens binnen).
Op maandag 2 februari 2015 10:10 schreef James1988 het volgende: Treindienstleider Den Haag zit ook lekker te slapen. De IC van Den Haag HS naar Den Haag Centraal van 10:03 mocht maarliefst 5 minuten langer langs het perron blijven bivakkeren omdat de IC naar Dordrecht van 10:04 nog niet binnen was (die kwam om 10:07 eens binnen).
Dat zijn de afhandelingsregels op Hs. Indien trein x minder dan y minuten te laat is, mag ie nog voorlangs. Zelfde geintje hebben ze bijvoorbeeld ook met de sprinter Rotterdam - Uitgeest. Op Bijlmer Arena mag de IC Nijmegen - Den Helder met 7 minuten vertraging nog voor gaan. Is het 8 minuten, dan pas mag je met de sprinter er voorlangs.
Op maandag 2 februari 2015 10:09 schreef MTL het volgende: Storing lijkt weer terug te zijn. Seinen en wissels kunnen opnieuw niet (of niet goed) bediend worden. Prognose inmiddels nog onbekend.
En we gaan nog niet naar huis, etc.
Overigens blijf ik bij mijn mening.
Dat zijn de afhandelingsregels op Hs. Indien trein x minder dan y minuten te laat is, mag ie nog voorlangs. Zelfde geintje hebben ze bijvoorbeeld ook met de sprinter Rotterdam - Uitgeest. Op Bijlmer Arena mag de IC Nijmegen - Den Helder met 7 minuten vertraging nog voor gaan. Is het 8 minuten, dan pas mag je met de sprinter er voorlangs.
Voorlangs kruisen is gevaarlijk. Stel dat de conducteur van de latere trein niet oplet en de deuren sluit voordat het sein veilig is, de machinist dat vervolgens niet ziet čn de ATB-VV het niet doet, dan is er een kans op een aanrijding.
Op maandag 2 februari 2015 10:09 schreef MTL het volgende: Storing lijkt weer terug te zijn. Seinen en wissels kunnen opnieuw niet (of niet goed) bediend worden. Prognose inmiddels nog onbekend.
23 januari: Stroomstorinkje in Utrecht, rest van de dag broekeschijtersdienst. 24 januari: Regionaal Uitgedunde dienst voor Zuid-Nederland, eigenlijk klapt alles in elkaar 28 januari: Verdacht pakketje, met medeweten van NS opgehangen op Leiden Centraal. 7:30 - 13:00 geen treinen rondom Leiden, rest van de dag gemankeerde dienst. 29 januari: LUD2, gewoon, omdat het kan. 2 februari: ICT-storing Utrecht Centraal, rest van de dag kreupele dienst.
Wauw. Ik zou bijna zeggen: Wie durft te wedden dat het nu voorbij is?
Die eerste was de 22e trouwens.
Vanmorgen rond 8.00 uur is er een storing ontstaan aan de bediening van seinen en wissels in Utrecht wijde omgeving. Dit heeft grote gevolgen voor het treinverkeer.
Dit betekent dat er geen treinen rijden van en naar de volgende stations:
- Utrecht Centraal - Gouda - Alphen aan de Rijn - Geldermalsen (de treinen van Arriva gaan weer rijden) - Driebergen-Zeist - Ede-Wageningen (de treinen van Connexxion gaan weer rijden)
ICE International wordt tussen Amsterdam en Arnhem zoveel mogelijk omgeleid via Deventer
Bovengenoemde knooppunten zijn niet bereikbaar per trein. Indien een van deze stations (of een station in de omgeving) uw bestemming is, adviseren we om uw reis uit te stellen.
In andere gevallen kunt u gebruik maken van de volgende omreismogelijkheden:
- Tussen Eindhoven of Den Bosch en Amsterdam of Schiphol vice versa via Rotterdam. - Tussen Den Haag en Den Bosch of Arnhem vice versa kunt u reizen via Breda - Tussen Amsterdam en Arnhem of Nijmegen vica versa reist u via Deventer - Tussen Zwolle of Amersfoort en Den Haag of Rotterdam vice versa via Schiphol - Tussen Breda en Amersfoort of Zwolle vice versa via Rotterdam en Schiphol of via Arnhem
Voor omreizenden is Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol toeslagvrij.
Wanneer er weer treinen kunnen gaan rijden is op dit moment helaas nog niet te zeggen, doordat het systeem voor bediening van seinen en wissels nog niet stabiel is. De schermen op stations en de Reisplanners kunnen onbetrouwbaar zijn, we werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken. Er rijden hier en daar bussen, maar deze zijn heel druk. Staat u op een groot station, vraag dan onze medewerkers om meer informatie over busvervoer.
Tijdstip bericht 10.30 uur, volgende bericht verwacht om 11.00 uur
Ik was voornemens om een college van een andere opleiding in Utrecht te volgen ter orientatie op een mogelijke nieuwe studie.
Blij dat ik dat niet heb gedaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik zit even die LTSA documenten door te lezen en er valt me direct iets op. Voor de prognoses is gebruik gemaakt van SOV getallen "Vermindering reizigerskilometers met 5, 20 of 35%". Zal dat wel goed gaan als nu duidelijk is dat het gehele aanbod SOV is uitgebreid of zit er een correctieslag omheen dat studenten gewoon minder (ver) gaan studeren?
Door een defecte trein is het baanvak Rotterdam-Den Haag ook gestremd. Gebruik Randstad Rail tussen Rotterdam en Den Haag (check wel in en uit met uw OV-chipkaart) of de Intercity direct.
Wanneer er weer treinen kunnen gaan rijden is op dit moment helaas nog niet te zeggen, doordat het systeem voor bediening van seinen en wissels nog niet stabiel is. De schermen op stations en de Reisplanners kunnen onbetrouwbaar zijn, we werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken. Er rijden inmiddels op diverse trajecten bussen, maar deze zijn heel druk. De busverbinding Rotterdam Alexander-Gouda-Utrecht-Amersfoort en Den Bosch-Utrecht zijn betrouwbaar. Deze busverbindingen zijn snelbussen en stoppen niet op tussengelegen stations. Staat u op een groot station, vraag dan onze medewerkers om meer informatie over busvervoer.
Tijdstip bericht 11.00 uur, volgende bericht verwacht om 11.30 uur
Je kan ook een bordje extra verzamelen, Barneveld-Zuid is vandaag geopend
Gisteren bordje Tuindorp gezien bij de uitgang aan de zuidkant van Overvecht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Je kan ook een bordje extra verzamelen, Barneveld-Zuid is vandaag geopend
quote:
Utrecht en wijde omgeving Door een sein- en wisselstoring rijden er van en naar Utrecht Centraal geen treinen. Er worden bussen ingezet tussen: * Barneveld Zuid - Ede-Wageningen * Rotterdam Alexander - Utrecht C. * Den Bosch - Utrecht Centraal. Vertraging: meer dan 60 minuten.
Lekker debuut natuurlijk wel
"Hier mensjes! Een nieuw station voor jullie! Wanneer er treinen komen weten we nog niet."
Op maandag 2 februari 2015 11:04 schreef b2py het volgende: Ik zit even die LTSA documenten door te lezen en er valt me direct iets op. Voor de prognoses is gebruik gemaakt van SOV getallen "Vermindering reizigerskilometers met 5, 20 of 35%". Zal dat wel goed gaan als nu duidelijk is dat het gehele aanbod SOV is uitgebreid of zit er een correctieslag omheen dat studenten gewoon minder (ver) gaan studeren?
Nog iets interessants.
In de reizigerprognoses wordt gerept over 6 sprinters Den Haag - Dordrecht. De gedachte hierbij is dat de intercity Amsterdam - Dordrecht capaciteitsknelpunten krijgt. Ik vermoed dan in reizigersaantallen en niet zozeer in spoorcapaciteit. Als oplossing wordt een ander stopregime (Minder IC stops) in combinatie met opvoering frequentie sprinters een belangrijke zoekrichting genoemd.
Dit zou mogelijk betekenen dat in de toekomst de intercity Amsterdam - Dordrecht minder stops gaat krijgen (Schiedam en/of Blaak nomineer ik) waardoor de snelheid weer omhoog gaat.
Nav de meltdown te Utrecht. Voorlopige conclusie is dat de computerspullen in tegenstelling tot wat steeds wordt beweerd, dus niet redundant zijn uitgevoerd. Dit op basis van nadere toelichting ProRail!
Ben om 7:45 uur ingestapt in Nijverdal om naar Rotterdam CS te gaan en in Nijverdal ging het al mis. Komen er twee stellen DM90 aankakken in plaats van de gebruikelijke drie. Trein puilde in Nijverdal al uit en toen moest iedereen er nog in. Ik maakte een opmerking en conducteur zei letterlijk: "Was er vanochtend eentje kapot dus helaas". En dan zo'n domme grimas die je er het liefst af zou willen tikken. Wat een kutverhaal, zogenaamd alweer een trein kapot. Tief op met dat gelul er staan er genoeg gerangeerd.
Daarna vlak voor Amersfoort kreeg ik al te horen van het gezeik bij Utrecht. De informatievoorziening in de trein was belachelijk slecht, want twee minuten voor aankomst kregen we te horen dat we uit de trein werden getrapt. Dikke chaos in Amersfoort. Trein zou binnenkomen op 6 zodat je cross platform over kon stappen in de IC naar schiphol op 7. Kwamen we onverwachts binnen op 2 en dan helemaal achteraan. Bijna niemand de overstap gehaald.
Heb maar de trein naar Enkhuizen genomen. Op Amsterdam CS uitgestapt en de IC Direct naar Breda genomen. Ze waren zelfs nog zo coulant om dat je zonder toeslag in mocht stappen, wauw. Voor ons op 15 stond een Benelux-trein en die kon niet vertrekken en daardoor stonden wij ook muurvast. Nog een keer vertraging van tien minuten.
Uiteindelijk in plaats van de gebruikelijke twee uur reistijd nu drie uur onderweg geweest.
De informatievoorziening was belachelijk slecht, alweer. Dikke tyfus voor de NS.
Op maandag 2 februari 2015 11:28 schreef DriekOplopers het volgende: Nav de meltdown te Utrecht. Voorlopige conclusie is dat de computerspullen in tegenstelling tot wat steeds wordt beweerd, dus niet redundant zijn uitgevoerd. Dit op basis van nadere toelichting ProRail!
Als iemand die datacenters beheert en inricht kan ik je vertellen dat de conclusie fout is maar je hebt wel een goed punt.
Edit: Als je wil kan ik je er wel een kort technisch verhaaltje over doen toekomen met mogelijke keuzes en redundantieniveaus. Dat lijkt me te ver gaan voor deze topic dus ik schrijf het hier niet op.
[ Bericht 11% gewijzigd door DeaDLocK2K op 02-02-2015 11:39:52 ]
Ben om 7:45 uur ingestapt in Nijverdal om naar Rotterdam CS te gaan en in Nijverdal ging het al mis. Komen er twee stellen DM90 aankakken in plaats van de gebruikelijke drie. Trein puilde in Nijverdal al uit en toen moest iedereen er nog in. Ik maakte een opmerking en conducteur zei letterlijk: "Was er vanochtend eentje kapot dus helaas". En dan zo'n domme grimas die je er het liefst af zou willen tikken. Wat een kutverhaal, zogenaamd alweer een trein kapot. Tief op met dat gelul er staan er genoeg gerangeerd.
Daarna vlak voor Amersfoort kreeg ik al te horen van het gezeik bij Utrecht. De informatievoorziening in de trein was belachelijk slecht, want twee minuten voor aankomst kregen we te horen dat we uit de trein werden getrapt. Dikke chaos in Amersfoort. Trein zou binnenkomen op 6 zodat je cross platform over kon stappen in de IC naar schiphol op 7. Kwamen we onverwachts binnen op 2 en dan helemaal achteraan. Bijna niemand de overstap gehaald.
Heb maar de trein naar Enkhuizen genomen. Op Amsterdam CS uitgestapt en de IC Direct naar Breda genomen. Ze waren zelfs nog zo coulant om dat je zonder toeslag in mocht stappen, wauw. Voor ons op 15 stond een Benelux-trein en die kon niet vertrekken en daardoor stonden wij ook muurvast. Nog een keer vertraging van tien minuten.
Uiteindelijk in plaats van de gebruikelijke twee uur reistijd nu drie uur onderweg geweest.
De informatievoorziening was belachelijk slecht, alweer. Dikke tyfus voor de NS.
Je bent op je bestemming aangekomen, dat kan het gros van de mensen ook weer niet zeggen
Edit: Als je wil kan ik je er wel een kort technisch verhaaltje over doen toekomen met mogelijke keuzes en redundantieniveaus. Dat lijkt me te ver gaan voor deze topic dus ik schrijf het hier niet op.
In de reizigerprognoses wordt gerept over 6 sprinters Den Haag - Dordrecht. De gedachte hierbij is dat de intercity Amsterdam - Dordrecht capaciteitsknelpunten krijgt. Ik vermoed dan in reizigersaantallen en niet zozeer in spoorcapaciteit. Als oplossing wordt een ander stopregime (Minder IC stops) in combinatie met opvoering frequentie sprinters een belangrijke zoekrichting genoemd.
Dit zou mogelijk betekenen dat in de toekomst de intercity Amsterdam - Dordrecht minder stops gaat krijgen (Schiedam en/of Blaak nomineer ik) waardoor de snelheid weer omhoog gaat.
Graaaaaaag !
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Als iemand die datacenters beheert en inricht kan ik je vertellen dat de conclusie fout is maar je hebt wel een goed punt.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Een oud collega van me zei altijd "het is techniek, dus het kan kapot". Als goed ontwerper zorg je er dan voor dat apparatuur die mission critical is (en het instellen van rijwegen is voor ProRail mission critical, je had maar één taak, etc) redundant is uitgevoerd. Dat geldt niet voor beveiligingen als smeltpatronen natuurlijk, maar op al het andere kun je best redelijk voorbereid zijn. Als je maar wilt investeren en ontwerpers met een ontwikkeld brein inzet.
Dus: kom maar op! Het is hier weer eens tijd voor techniek!
Ben wel benieuwd, zet het desnoods in een spoiler als het te lang wordt.
Tevens meldt NOS
quote:
De oorzaak is nog niet bekend, maar wordt momenteel onderzocht door de monteurs
Ga godverdomme uitzoeken hoe je de boel snel weer aan de praat hebt na zo'n storing
En wat is er inmiddels bekend over de oorzaak van die vorige storing in Utrecht? Of staat er gewoon standaard in de nieuwsberichten dat er onderzoek wordt gedaan
Ik ben wel benieuwd waar dat bericht "de storing is inmiddels verholpen" van ca. 9:15 vandaan kwam. Want daar moet iemand echt zwaar hebben zitten hallucineren
Op maandag 2 februari 2015 12:05 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ben wel benieuwd waar dat bericht "de storing is inmiddels verholpen" van ca. 9:15 vandaan kwam. Want daar moet iemand echt zwaar hebben zitten hallucineren
Waar het op neerkomt is dat volgens mij alles behalve het datacentrum redundant uitgevoerd is. Dus wel alles bínnen het datacentrum (servers, clustering, load balancing, infrastructuur, alles). Op het datacentrum zelf na en ook op de stroomvoorziening na. Dit is opzich geen onlogische keuze. Stroom komt meestal ook maar op één punt binnen want in een datacentrum tref je voorzieningen om stroom eerst schoon te maken voordat je het naar de servers gooit.
Omdat Nederland een druk bereden spoor heeft, ontvouwt zich op zo’n dag een ingewikkelde logistieke puzzel. De bijsturingsdienst van treinen en personeel van de vervoerder en de ProRail verkeersleiding werken intensief samen om de treindienst en reisinformatie weer te normaliseren. Dat heeft veel tijd nodig.
Logistieke puzzels moet je niet door vingerververs laten doen zoals nu. Sudokuërs kunnen dat veel beter. Maar ja, die staan niet op de goede plek
Op maandag 2 februari 2015 12:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waar het op neerkomt is dat volgens mij alles behalve het datacentrum redundant uitgevoerd is. Dus wel alles bínnen het datacentrum (servers, clustering, load balancing, infrastructuur, alles). Op het datacentrum zelf na en ook op de stroomvoorziening na. Dit is opzich geen onlogische keuze. Stroom komt meestal ook maar op één punt binnen want in een datacentrum tref je voorzieningen om stroom eerst schoon te maken voordat je het naar de servers gooit.
Als ik deadlock een beetje ken zet hij graag al zijn GtbV-geld van het afgelopen jaar in voor die koekjes. Dus hebben we het over walnotengaleien van een dure banketbakker
Hoogland, die maandag door de storing een werkbezoek aan NS moest afzeggen, stoorde zich bovendien aan de slechte informatievoorziening. "Er wordt gezegd: ga maar naar Schiphol, ga maar naar Rotterdam. Maar er is geen trein die richting Utrecht rijdt. Zeg dan niks, denk ik dan."
Zozo. Nu meneer Hoogland een keer niet met de trein kan reizen is het probleem opeens belangrijk. Als hij niet met de trein had gehoeven had ik me dat nog afgevraagd.
Op de volgende trajecten rijden weer enkele treinen:
- Nijmegen-Utrecht-Amsterdam (2 keer per uur een IC) - Den Bosch-Utrecht-Schiphol (2 keer per uur een IC) - Utrecht-Gouda-Den Haag (2 keer per uur een Sprinter) - Utrecht-Amersfoort (2 keer per uur een Sprinter) - Utrecht-Tiel - Breukelen-Utrecht-Rhenen - ICE International rijdt weer de normale route
Zozo. Nu meneer Hoogland een keer niet met de trein kan reizen is het probleem opeens belangrijk. Als hij niet met de trein had gehoeven had ik me dat nog afgevraagd.
Meneer Hoogland vergeet ook even dat er ook andere mensen zijn die niet naar Utrecht hoeven. "Zeg dan niks" komt dan op z'n zachtst gezegd niet heel intelligent over, meneer de Volksvertegenwoordiger.
Meneer Hoogland vergeet ook even dat er ook andere mensen zijn die niet naar Utrecht hoeven. "Zeg dan niks" komt dan op z'n zachtst gezegd niet heel intelligent over, meneer de Volksvertegenwoordiger.
En dat is verrassend omdat...?
Op maandag 2 februari 2015 13:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Komt opeens met bakken naar beneden inderdaad. Is het hagel, Flash? Kan het vanaf hier niet helemaal goed zien.
"Het treinverkeer van, via en naar Utrecht centraal is ook vanmiddag nog door een sein- en wisselstoring ontregeld. Kijk op ns.nl wat dit voor uw reis betekent."
ns.nl:
quote:
Veel minder treinen van en naar Utrecht
Vanmorgen rond 8.00 uur is er een storing ontstaan aan de bediening van seinen en wissels in Utrecht en wijde omgeving. Dit heeft grote gevolgen voor het treinverkeer.
Er rijden geen of zeer beperkt treinen van en naar de volgende stations:
- Utrecht Centraal - Gouda - Alphen aan de Rijn - Driebergen-Zeist - Geldermalsen (de treinen naar Dordrecht rijden wel) - Ede-Wageningen (de treinen naar Amersfoort rijden wel)
Op de volgende trajecten rijden weer (beperkt) treinen:
- Nijmegen-Utrecht-Amsterdam (2 keer per uur een IC) - Den Bosch-Utrecht-Schiphol (2 keer per uur een IC) - Utrecht-Gouda-Den Haag (2 keer per uur een Sprinter) - Utrecht-Amersfoort (2 keer per uur een Sprinter) - Utrecht-Tiel - Breukelen-Utrecht-Rhenen - Arnhem-Ede-Wageningen (de Sprinter rijdt) - Woerden-Breukelen - Rotterdam-Gouda ((2 keer per uur een Sprinter) - ICE International rijdt weer de normale route
Voor 15.30 uur kunnen er nog geen extra treinverbindingen worden opgestart. Omstreeks 16.00 uur hopen we meer duidelijkheid te kunnen geven over de gevolgen voor de avondspits.
(Om)reisadviezen In de volgende gevallen kunt u gebruik maken van de volgende omreismogelijkheden:
- Tussen Den Haag en Den Bosch of Arnhem vice versa kunt u reizen via Breda - Tussen Zwolle of Amersfoort en Den Haag of Rotterdam vice versa via Schiphol - Tussen Breda en Amersfoort/Zwolle vice versa kunt u reizen via Rotterdam en Schiphol. Via Arnhem is ook mogelijk
De schermen op stations en de Reisplanners kunnen onbetrouwbaar zijn, vooral voor tijdstippen later op de dag. We werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken. Er rijden bussen op deze trajecten:
Ga er nou maar gewoon vanuit dat de hele avondspits een zootje is en de ochtendspits weer. ALS ze vanavond al voor einde dienst enigszins al het ijzer op de goeie plek hebben, kickt de arbeidstijdenwet in. Good luck, and good bye
Rest van de dag minder treinen van en naar Utrecht
Door een storing vanmorgen konden de seinen en wissels van verkeersleidingsgebied Utrecht niet bediend worden. Hierdoor is er tot in de middag geen treinverkeer mogelijk geweest van en naar Utrecht. Het treinverkeer rondom Utrecht wordt nu gefaseerd opgestart. Duidelijk is wel dat er de rest van de dag minder treinen zullen rijden van en naar Utrecht.
Er rijden bussen in plaats van treinen:
tussen Utrecht en Hilversum vice versa tussen Woerden en Leiden Centraal vice versa tussen Alphen a/d Rijn en Gouda vice versa
(Om)reisadviezen In de volgende gevallen kunt u gebruik maken van de volgende omreismogelijkheden:
- Tussen Den Haag en Den Bosch of Arnhem vice versa kunt u reizen via Breda - Tussen Zwolle of Amersfoort en Den Haag of Rotterdam vice versa kunt u reizen via Schiphol - Tussen Breda en Amersfoort/Zwolle vice versa kunt u reizen via Rotterdam en Schiphol. Via Arnhem is ook mogelijk
De schermen op stations en de Reisplanners kunnen nog onbetrouwbaar zijn, vooral voor tijdstippen later op de dag. We werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te we
Staatssecretaris Mansveld wil dat NS en ProRail alles uit de kast halen om de problemen op het spoor structureel op te lossen.Aanleiding is de grote storing rond Utrecht van vanochtend.
Urenlang reed er geen enkele trein van en naar Utrecht Centraal door een sein- en wisselstoring.Twee weken geleden was er al een stroomstoring bij Utrecht.
Mansveld wil zo snel mogelijk uitleg van de spoorbedrijven.Ook de Tweede Kamer wil dat.De VVD betwijfelt of NS en ProRail "de boel wel onder controle hebben".De PvdA wil weten waarom de systemen bij ProRail "niet stabiel draaien" en waarom er geen backup is.
Mansfeld wil dus dat NS en ProRail zeggen "We gaan binnenkort beginnen met het bedenken van hoe we een programma kunnen opzetten zodat dit soort dingen in de toekomst niet meer voorkomen! Echt echt!" zodat ze de kamer gerust kan stellen zonder iets te hoeven doen.
Mansfeld wil dus dat NS en ProRail zeggen "We gaan binnenkort beginnen met het bedenken van hoe we een programma kunnen opzetten zodat dit soort dingen in de toekomst niet meer voorkomen! Echt echt!" zodat ze de kamer gerust kan stellen zonder iets te hoeven doen.
P.S. Daar hebben we wel extra budget voor nodig.
P.P.S. Liefs en kusjes.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Precies. Een zaaddodend kutverhaal. Zoals ik al zei
Heb net een uur stilgestaan op de fly-over bij Hoofddorp, grote teringbende weer. Wilde in Amsterdam de ICD van 14:55 uur richting Roffa nemen. Trein kwam al met +10 aan op spoor en vertrok met +15. Uiteindelijk kwam de trein schokkend tot stilstand op de fly-over bij Hoofddorp. Half uur dom gestaan zonder dat er ook maar iets omgeroepen werd, uiteindelijk werd omgeroepen dat de loc een storing had en de machinist verwachtte dat we binnen enkele minuten weer zouden rijden. Rijden deden we inderdaad, zo'n 10 cm en weer schokkend tot stilstand. Weer stilstaan en weer geen omroepen, uiteindelijk een omroep dat de machinist bijna klaar was en meer blabla en weer hetzelfde verhaal. Uiteindelijk de derde keer reed de trein wel. Dikke kut gewoon allemaal, want ook geen conducteur gezien. Alle WC's afgesloten dus niemand kon pissen.
Dat er iets kapot gaat prima, maar waarom geen omroep en waar zijn de conducteurs? Compleet overbodig dat volk.
Het treinverkeer rond Utrecht is nog een deel van de avond ontregeld.Volgens de NS rijden er tot 21.00 uur minder treinen rond Utrecht.Daarna moeten de problemen zijn opgelost.De sein- en wisselstoring begon rond 08.30 uur en duurde uren.De oorzaak is nog onbekend.
ja ja. 21:00. Als de kwartierdiensten er toch al mee ophouden.
Kruyt bij RTL nieuws. De banken hebben ook enorme ict systemen, heeft u ooit gehoord dat die volledig platlagen? Nou meneer Kruyt, minimaal twee keer per week werkt het internetbankieren bij een bank wel eens niet. Wat een domme oude knar.
Als ik een uurtje niet kan bankieren, mja jammer. Als ik een uurtje sta dood te vriezen op Colmfuckingschate wordt het al wat minder. Als ik dan ook nog geen enkel idee heb dat het net zo goed twee dagen kan worden, dan ontstaat er toch wel een ietwat onverdedigbare situatie.
Ook wel een opvallende: de sprinters Den Haag - Breda werden opgeheven. Als er iets is wat absoluut niet in de buurt komt van Utrecht is het die serie wel.
Op maandag 2 februari 2015 20:01 schreef James1988 het volgende: Ook wel een opvallende: de sprinters Den Haag - Breda werden opgeheven. Als er iets is wat absoluut niet in de buurt komt van Utrecht is het die serie wel.
Gevolg van die defecte trein toch? Dat duurde ook ellenlang..
Op maandag 2 februari 2015 20:01 schreef James1988 het volgende: Ook wel een opvallende: de sprinters Den Haag - Breda werden opgeheven. Als er iets is wat absoluut niet in de buurt komt van Utrecht is het die serie wel.
Groningen - Roodeschool is ook best een eindje uit de buurt hoor
In Auckland hebben ze de ritgegevens (min of meer) vrijgegeven, daar krijg je dan behoorlijk interessante grafiekjes van: Visualisation: What 9.5 million Auckland rail trips look like. Zou interessant zijn als NS (of een lokale vervoerder) dat liet maken.
Het treinverkeer rond Utrecht is weer zo goed als normaal.Er vallen nog wel treinen uit,maar de grote problemen door de storing van vanochtend zijn voorbij.De sein- en wisselstoring begon rond 08.30 uur.Pas na 12.00 uur gingen er weer treinen rijden.De oorzaak is nog onbekend
Ik snap niet waarom mensen op het station gratis koffie gaan halen. Loop even naar het Moreelsepark en haal je koffie bij Prorail! Als er ineens een paar duizend niet zo blije mensen voor de deur staan, komt er misschien wat schot in de zaak. Nu zijn het telkens die arme NS'ers die de shit mogen opvangen.
Ik snap niet waarom mensen op het station gratis koffie gaan halen. Loop even naar het Moreelsepark en haal je koffie bij Prorail! Als er ineens een paar duizend niet zo blije mensen voor de deur staan, komt er misschien wat schot in de zaak. Nu zijn het telkens die arme NS'ers die de shit mogen opvangen.
Prorail vandaag op de radio, dat klonk echt zo treurig.
95% van de reizigers weet niet waar ProRail resideert
Ik neem een product bij de NS af en niet bij ProRail.
In een vraaggesprek met NRC beweert de communicatiebaas van NS dat dit een bewerkte foto is, maar ik weet zo goed als zeker dat NS dit ooit heeft geadviseerd. Weet iemand wat waar is?
In een vraaggesprek met NRC beweert de communicatiebaas van NS dat dit een bewerkte foto is, maar ik weet zo goed als zeker dat NS dit ooit heeft geadviseerd. Weet iemand wat waar ik?
dit is inderdaad zo als advies gegeven eind december van ik dacht 2012. het is niet van vandaag, zie kerstversiering.
In een vraaggesprek met NRC beweert de communicatiebaas van NS dat dit een bewerkte foto is, maar ik weet zo goed als zeker dat NS dit ooit heeft geadviseerd. Weet iemand wat waar is?
Dat interesseert me echt geen reet meer. Ik vind het nu rechtvaardiger om de daadwerkelijk verantwoordelijke partij aan te spreken.
Exact, schreeuwen om hoofden van NS is leuk en aardig maar als de AH keuze heeft uit één leverancier van staatswege opgelegd en die blijft het vlees vergiftigen, PER ONGELUK ook nog, dan kan je de AH op een gegeven moment niet aansprakelijk meer stellen.
Dat interesseert me echt geen reet meer. Ik vind het nu rechtvaardiger om de daadwerkelijk verantwoordelijke partij aan te spreken.
Als de NS zich over het algemeen klantvriendelijk zou opstellen zou ik nu best naar ProRail willen stappen. Aangezien de NS echter een sport lijkt te hebben gemaakt van onder haar verantwoordelijkheid uit te komen en naar anderen te wijzen (zelfs als dat dochterbedrijven zijn), spreek ik er gewoon de NS op aan.
Als de NS zich over het algemeen klantvriendelijk zou opstellen zou ik nu best naar ProRail willen stappen. Aangezien de NS echter een sport lijkt te hebben gemaakt van onder haar verantwoordelijkheid uit te komen en naar anderen te wijzen (zelfs als dat dochterbedrijven zijn), spreek ik er gewoon de NS op aan.
Ja, doe gewoon lekker mee met het wijzen naar de verkeerde. Gezellig.
Beweren dat zoiets een bewerkte foto is Dan ben je ZO kansloos. Ieder kind kan zien dat dat gaat backfiren
Maar een Communicatiemedewerker dus niet Man man man wat een TBS-kliniek is dat zeg. Ja, ik kan moeilijk de sociale werkplaatsen gaan beledigen, want die mensen doen WEL nuttig werk.
Ja, doe gewoon lekker mee met het wijzen naar de verkeerde. Gezellig.
Ik wijs niet naar de verkeerde, als ik compensatie wil krijgen kan ik me immers uitsluitend richten tot degene aan wie ik heb betaald en dat is de NS. De NS kan dan vervolgens die kosten weer proberen te verhalen op ProRail, maar dat is verder niet mijn pakkie an.
Ik wijs niet naar de verkeerde, als ik compensatie wil krijgen kan ik me immers uitsluitend richten tot degene aan wie ik heb betaald en dat is de NS. De NS kan dan vervolgens die kosten weer proberen te verhalen op ProRail, maar dat is verder niet mijn pakkie an.
De compensatie door de vervoerder dekt mijn schade niet en NS en ProRail hebben een vaste afspraak over de verrekening van GTbV. Voor Prorail ontbreekt dus de directe drang tot verbetering omdat ze pijn niet echt voelen. Dat vind ik niet rechtvaardig!
De compensatie door de vervoerder dekt mijn schade niet en NS en ProRail hebben een vaste afspraak over de verrekening van GTbV. Voor Prorail ontbreekt dus de directe drang tot verbetering omdat ze pijn niet echt voelen. Dat vind ik niet rechtvaardig!
Tsja, ik vind er dan weer weinig rechtvaardigs aan dat de NS onder haar wettelijke compensatieplicht probeert uit te komen door de voorwaarden voor GTBV veel strenger te maken dan de Europese regelgeving verplicht.
Op maandag 2 februari 2015 22:34 schreef FredvZ het volgende: Als je zoekt op 17/18/19/20/21 december 2009 kom je honderden hits tegen met het bericht dat de NS afraadt om met de trein te reizen.
Een week later had ik ook afgeraden om met de bus te reizen
Tsja, ik vind er dan weer weinig rechtvaardigs aan dat de NS onder haar wettelijke compensatieplicht probeert uit te komen door de voorwaarden voor GTBV veel strenger te maken dan de Europese regelgeving verplicht.
Is dat zo? Geldt dat niet alleen voor grensoverschrijdend verkeer? Dan leg je dat bij NS. Maar de oorspronkelijke reden dat ik überhaupt naar GTbV moet grijpen, ligt bij Prorail.
Hoezo dat? De GtbV-regeling van NS keert voor bijna alles uit, wat juist veel ruimer is dan wat Europa voorschrijft.
Hoezo dat? De GtbV-regeling van NS keert voor bijna alles uit, wat juist veel ruimer is dan wat Europa voorschrijft.
Volgens de voorwaarden van de NS is er bij de nieuwe reisproducten pas sprake van vertraging als je ook daadwerkelijk op je eindbestemming arriveert en daar lag vandaag nu net voor veel mensen het probleem. De Europese Verordening geeft echter duidelijk aan dat als redelijkerwijs kan worden verwacht dat de vertraging bij aankomst meer dan 60 minuten zal bedragen de reiziger ook als hij halverwege besluit om te keren of zelfs helemaal afziet van de reis in aanmerking komt voor terugbetaling van de volledige kostprijs.
Volgens de voorwaarden van de NS is er bij de nieuwe reisproducten pas sprake van vertraging als je ook daadwerkelijk op je eindbestemming arriveert en daar lag vandaag nu net voor veel mensen het probleem. De Europese Verordening geeft echter duidelijk aan dat als redelijkerwijs kan worden verwacht dat de vertraging bij aankomst meer dan 60 minuten zal bedragen de reiziger ook als hij halverwege besluit om te keren of zelfs helemaal afziet van de reis in aanmerking komt voor terugbetaling van de volledige kostprijs.
Ah, weer een klanthatende bijwerking van de (spoedig te verwoesten) OV-chipkaart.
En het twitterteam was er vandaag volgens mij weer als de kippen bij om mensen met een afgekocht reisrecht op de mouw te spelden dat ze niet in aanmerking komen voor compensatie, vergelijkbaar met de wijze waarop ze vorige week foutief aangaven dat GTBV zou gelden ten opzichte van de aangepaste dienstregeling tot ze door wat kritische organisaties op de vingers werden getikt.
Als je naar de klantenservice een brief of mail stuurt met als strekking "Hey jongens, ik wilde vandaag van Eindhoven naar Amsterdam reizen maar doordat jullie infraleverancier faalde heb ik m'n reis afgebroken. Doe eens compenseren?" (maar dan wat vriendelijker) doen ze dat wel.
Ik mijd de trein toch maar vandaag en leg het traject Zierikzee - Utrecht toch ook maar via de warme, comfortabele bus 90 Rotterdam Zuidplein - Utrecht af. Duurt wat langer, maar ik wist tenminste wel dat ik in Utrecht aan zou komen. We rijden nu Ameide in...