ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 02-02-2015 09:13:44 ]
Zojuist werd bekend dat de seinen en wissels weer bediend kunnen worden. Er ontstaat nu een logistieke puzzel om het treinverkeer weer op gang te brengen. Daarbij krijgen belangrijke Intercitytrajecten voorrang. Voor omreizenden tussen Amsterdam en Breda is Intercity Direct toeslagvrij.
Tijdstip bericht 9.00 uur, volgende bericht verwacht om 9.15 uur
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Zie bijvoorbeeld ook de ellende met de tunnels in de A2 (?) bij Maastricht.
Bedoel je niet de A73 met die kuttunel waar de vluchtstrook wegbezuinigd was, dat zou opgevangen worden door ICT en alarmsystemen en dingen die allemaal niet werken waardoor het een continue stroom van gezeik is?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 2 februari 2015 09:09 schreef FredvZ het volgende: Ik gok ondertussen maar op Gouda - Leiden. Die staat als enige nog in de reisplanner als vertrekkend uit Gouda.
Staat wel rood op die red spider uit het vorige topic he
Bedoel je niet de A73 met die kuttunel waar de vluchtstrook wegbezuinigd was, dat zou opgevangen worden door ICT en alarmsystemen en dingen die allemaal niet werken waardoor het een continue stroom van gezeik is?
Zou best kunnen. Mijn kennis van het Nederlandse wegennet is wat minder accuraat dan van het spoorwegennet
Op maandag 2 februari 2015 09:09 schreef FredvZ het volgende: Ik gok ondertussen maar op Gouda - Leiden. Die staat als enige nog in de reisplanner als vertrekkend uit Gouda.
Zojuist werd bekend dat de seinen en wissels weer bediend kunnen worden. Er ontstaat nu een logistieke puzzel om het treinverkeer weer op gang te brengen. Daarbij krijgen belangrijke Intercitytrajecten voorrang. Vanaf 10.30 uur verwachten wij dat er weer enkele treinen kunnen gaan rijden vanaf Utrecht. Voor omreizenden tussen Amsterdam en Breda is Intercity Direct toeslagvrij NS
We adviseren u om zo mogelijk uw reis van, naar of via Utrecht uit te stellen. Wanneer er weer treinen kunnen gaan rijden is helaas nog niet te zeggen, doordat het systeem voor bediening van seinen en wissels nog niet stabiel is. De schermen op stations en de Reisplanners kunnen onbetrouwbaar zijn, we werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken. Voor omreizenden tussen Amsterdam en Breda is Intercity Direct toeslagvrij.
Tijdstip bericht 9.30 uur, volgende bericht verwacht om 9.45 uur
Rotterdam is in zicht. We kruipen nu langs Rotterdam Noord Goederen. Dat komt natuurlijk door de eerder genoemde stoptrein die uit het niets naar Rotterdam leek te gaan.
Ik ben benieuwd of ik de IC naar Lelystad over 10 minuten nog ga halen.
Omroep in Rotterdam: vanwege een sein- en wisselstoring is er op dit moment geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht. Het was toch opgelost?
--- Wat SJ-nieuws uit Zweden:
- SJ wil de reistijd tussen Stockholm en Göteborg, hun meest winstgevende route, met enkele minuten verkorten. Dit om de concurrentiepositie t.o.v. MTR Express te verbeteren. - De X2000-treinen gaan een grote revisie en modernisering krijgen, na vervanging van zowel de elektronica als het interieur moeten de treinen tot 2035 mee kunnen. Er zijn al een paar bakken naar ABB in Zwitserland gestuurd voor de vervanging van de elektronica. - Een X2000-trein die een aantal jaar geleden aan China is verkocht is teruggekocht en teruggebracht naar Zweden.
Op maandag 2 februari 2015 09:45 schreef James1988 het volgende: Omroep in Rotterdam: vanwege een sein- en wisselstoring is er op dit moment geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht. Het was toch opgelost?
Van Treinreiziger:
quote:
Het treinverkeer rond Utrecht en Gouda is maandagochtend even voor 08.30 uur stil komen te liggen. Dat kwam door een storing aan de bediening van seinen en wissels. NS meldt omstreeks 9:15 uur dat die storing verholpen is. Door logistieke problemen is het treinverkeer vooralsnog echter niet hervat.
Ze hebben nog een ruim uur nodig om een trein te laten rijden.
Ik had een bus vanaf Maarssen. De tweede Want de eerste chauffeur reed snel weg toen ze de drommen mensen aan zag komen. Dat heet klantfocus: "Kut, een klant. Goed dat ik het zie, wegwezen!".
Totale schade: +60.
Overigens ben ik nu van mening dat niet alleen de OV-chipkaart, maar ook ProRail in de huidige vorm verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Omroep in de IC naar Den Haag Centraal, 5 minuten voor aankomst in Delft:
"*klik* Dames en heren.... op dit moment.... is er geen treinverkeer.... mogelijk van en naar... Utrecht Centraal... vanwege een sein- en wissel... storing"
Hoe is dit in godsnaam nog relevant voor reizigers die op dit moment in deze trein zitten?
"*klik* Dames en heren.... op dit moment.... is er geen treinverkeer.... mogelijk van en naar... Utrecht Centraal... vanwege een sein- en wissel... storing"
Hoe is dit in godsnaam nog relevant voor reizigers die op dit moment in deze trein zitten?
We adviseren u om zo mogelijk uw reis van, naar of via Utrecht uit te stellen. Wanneer er weer treinen kunnen gaan rijden is helaas nog niet te zeggen, doordat het systeem voor bediening van seinen en wissels nog niet stabiel is. De schermen op stations en de Reisplanners kunnen onbetrouwbaar zijn, we werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken. Er rijden hier en daar bussen, maar deze zijn heel druk. Staat u op een groot station, vraag dan onze medewerkers om meer informatie over busvervoer. Voor omreizenden tussen Amsterdam en Breda is Intercity Direct toeslagvrij.
Tijdstip bericht 9.45 uur, volgende bericht verwacht om 10.30 uur
Daar gaat iemand enorm op zijn flikker krijgen denk ik.
Volgens mij maakt verantwoording afleggen geen onderdeel uit van de bedrijfscultuur van de nationale spoorbeheerder (wat mij betreft z.s.m. ProRail a.i.).
23 januari: Stroomstorinkje in Utrecht, rest van de dag broekeschijtersdienst. 24 januari: Regionaal Uitgedunde dienst voor Zuid-Nederland, eigenlijk klapt alles in elkaar 28 januari: Verdacht pakketje, met medeweten van NS opgehangen op Leiden Centraal. 7:30 - 13:00 geen treinen rondom Leiden, rest van de dag gemankeerde dienst. 29 januari: LUD2, gewoon, omdat het kan. 2 februari: ICT-storing Utrecht Centraal, rest van de dag kreupele dienst.
Wauw. Ik zou bijna zeggen: Wie durft te wedden dat het nu voorbij is?
Op maandag 2 februari 2015 09:56 schreef Houtenbeen het volgende: Staat u op een groot station, vraag dan onze medewerkers om meer informatie over busvervoer.
Op maandag 2 februari 2015 09:53 schreef Dr_Flash het volgende: Zag trouwens in Deventer dat de IC naar Enkhuizen voor het gemak ook maar geschrapt was. Die had gewoon kunnen rijden wat mij betreft
Geen personeel natuurlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Oh zeker maar aangezien eerder op de site stond dat het opgelost is. Al is het natuurlijk wel zo dat je instabiliteit pas merkt als alles up and running is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Treindienstleider Den Haag zit ook lekker te slapen. De IC van Den Haag HS naar Den Haag Centraal van 10:03 mocht maarliefst 5 minuten langer langs het perron blijven bivakkeren omdat de IC naar Dordrecht van 10:04 nog niet binnen was (die kwam om 10:07 eens binnen).
Op maandag 2 februari 2015 10:10 schreef James1988 het volgende: Treindienstleider Den Haag zit ook lekker te slapen. De IC van Den Haag HS naar Den Haag Centraal van 10:03 mocht maarliefst 5 minuten langer langs het perron blijven bivakkeren omdat de IC naar Dordrecht van 10:04 nog niet binnen was (die kwam om 10:07 eens binnen).
Dat zijn de afhandelingsregels op Hs. Indien trein x minder dan y minuten te laat is, mag ie nog voorlangs. Zelfde geintje hebben ze bijvoorbeeld ook met de sprinter Rotterdam - Uitgeest. Op Bijlmer Arena mag de IC Nijmegen - Den Helder met 7 minuten vertraging nog voor gaan. Is het 8 minuten, dan pas mag je met de sprinter er voorlangs.
Op maandag 2 februari 2015 10:09 schreef MTL het volgende: Storing lijkt weer terug te zijn. Seinen en wissels kunnen opnieuw niet (of niet goed) bediend worden. Prognose inmiddels nog onbekend.
En we gaan nog niet naar huis, etc.
Overigens blijf ik bij mijn mening.
Dat zijn de afhandelingsregels op Hs. Indien trein x minder dan y minuten te laat is, mag ie nog voorlangs. Zelfde geintje hebben ze bijvoorbeeld ook met de sprinter Rotterdam - Uitgeest. Op Bijlmer Arena mag de IC Nijmegen - Den Helder met 7 minuten vertraging nog voor gaan. Is het 8 minuten, dan pas mag je met de sprinter er voorlangs.
Voorlangs kruisen is gevaarlijk. Stel dat de conducteur van de latere trein niet oplet en de deuren sluit voordat het sein veilig is, de machinist dat vervolgens niet ziet čn de ATB-VV het niet doet, dan is er een kans op een aanrijding.
Op maandag 2 februari 2015 10:09 schreef MTL het volgende: Storing lijkt weer terug te zijn. Seinen en wissels kunnen opnieuw niet (of niet goed) bediend worden. Prognose inmiddels nog onbekend.
23 januari: Stroomstorinkje in Utrecht, rest van de dag broekeschijtersdienst. 24 januari: Regionaal Uitgedunde dienst voor Zuid-Nederland, eigenlijk klapt alles in elkaar 28 januari: Verdacht pakketje, met medeweten van NS opgehangen op Leiden Centraal. 7:30 - 13:00 geen treinen rondom Leiden, rest van de dag gemankeerde dienst. 29 januari: LUD2, gewoon, omdat het kan. 2 februari: ICT-storing Utrecht Centraal, rest van de dag kreupele dienst.
Wauw. Ik zou bijna zeggen: Wie durft te wedden dat het nu voorbij is?
Die eerste was de 22e trouwens.
Vanmorgen rond 8.00 uur is er een storing ontstaan aan de bediening van seinen en wissels in Utrecht wijde omgeving. Dit heeft grote gevolgen voor het treinverkeer.
Dit betekent dat er geen treinen rijden van en naar de volgende stations:
- Utrecht Centraal - Gouda - Alphen aan de Rijn - Geldermalsen (de treinen van Arriva gaan weer rijden) - Driebergen-Zeist - Ede-Wageningen (de treinen van Connexxion gaan weer rijden)
ICE International wordt tussen Amsterdam en Arnhem zoveel mogelijk omgeleid via Deventer
Bovengenoemde knooppunten zijn niet bereikbaar per trein. Indien een van deze stations (of een station in de omgeving) uw bestemming is, adviseren we om uw reis uit te stellen.
In andere gevallen kunt u gebruik maken van de volgende omreismogelijkheden:
- Tussen Eindhoven of Den Bosch en Amsterdam of Schiphol vice versa via Rotterdam. - Tussen Den Haag en Den Bosch of Arnhem vice versa kunt u reizen via Breda - Tussen Amsterdam en Arnhem of Nijmegen vica versa reist u via Deventer - Tussen Zwolle of Amersfoort en Den Haag of Rotterdam vice versa via Schiphol - Tussen Breda en Amersfoort of Zwolle vice versa via Rotterdam en Schiphol of via Arnhem
Voor omreizenden is Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol toeslagvrij.
Wanneer er weer treinen kunnen gaan rijden is op dit moment helaas nog niet te zeggen, doordat het systeem voor bediening van seinen en wissels nog niet stabiel is. De schermen op stations en de Reisplanners kunnen onbetrouwbaar zijn, we werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken. Er rijden hier en daar bussen, maar deze zijn heel druk. Staat u op een groot station, vraag dan onze medewerkers om meer informatie over busvervoer.
Tijdstip bericht 10.30 uur, volgende bericht verwacht om 11.00 uur
Ik was voornemens om een college van een andere opleiding in Utrecht te volgen ter orientatie op een mogelijke nieuwe studie.
Blij dat ik dat niet heb gedaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik zit even die LTSA documenten door te lezen en er valt me direct iets op. Voor de prognoses is gebruik gemaakt van SOV getallen "Vermindering reizigerskilometers met 5, 20 of 35%". Zal dat wel goed gaan als nu duidelijk is dat het gehele aanbod SOV is uitgebreid of zit er een correctieslag omheen dat studenten gewoon minder (ver) gaan studeren?
Door een defecte trein is het baanvak Rotterdam-Den Haag ook gestremd. Gebruik Randstad Rail tussen Rotterdam en Den Haag (check wel in en uit met uw OV-chipkaart) of de Intercity direct.
Voor omreizenden is Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol toeslagvrij.
Wanneer er weer treinen kunnen gaan rijden is op dit moment helaas nog niet te zeggen, doordat het systeem voor bediening van seinen en wissels nog niet stabiel is. De schermen op stations en de Reisplanners kunnen onbetrouwbaar zijn, we werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken. Er rijden inmiddels op diverse trajecten bussen, maar deze zijn heel druk. De busverbinding Rotterdam Alexander-Gouda-Utrecht-Amersfoort en Den Bosch-Utrecht zijn betrouwbaar. Deze busverbindingen zijn snelbussen en stoppen niet op tussengelegen stations. Staat u op een groot station, vraag dan onze medewerkers om meer informatie over busvervoer.
Tijdstip bericht 11.00 uur, volgende bericht verwacht om 11.30 uur
Je kan ook een bordje extra verzamelen, Barneveld-Zuid is vandaag geopend
Gisteren bordje Tuindorp gezien bij de uitgang aan de zuidkant van Overvecht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Je kan ook een bordje extra verzamelen, Barneveld-Zuid is vandaag geopend
quote:
Utrecht en wijde omgeving Door een sein- en wisselstoring rijden er van en naar Utrecht Centraal geen treinen. Er worden bussen ingezet tussen: * Barneveld Zuid - Ede-Wageningen * Rotterdam Alexander - Utrecht C. * Den Bosch - Utrecht Centraal. Vertraging: meer dan 60 minuten.
Lekker debuut natuurlijk wel
"Hier mensjes! Een nieuw station voor jullie! Wanneer er treinen komen weten we nog niet."
Op maandag 2 februari 2015 11:04 schreef b2py het volgende: Ik zit even die LTSA documenten door te lezen en er valt me direct iets op. Voor de prognoses is gebruik gemaakt van SOV getallen "Vermindering reizigerskilometers met 5, 20 of 35%". Zal dat wel goed gaan als nu duidelijk is dat het gehele aanbod SOV is uitgebreid of zit er een correctieslag omheen dat studenten gewoon minder (ver) gaan studeren?
Nog iets interessants.
In de reizigerprognoses wordt gerept over 6 sprinters Den Haag - Dordrecht. De gedachte hierbij is dat de intercity Amsterdam - Dordrecht capaciteitsknelpunten krijgt. Ik vermoed dan in reizigersaantallen en niet zozeer in spoorcapaciteit. Als oplossing wordt een ander stopregime (Minder IC stops) in combinatie met opvoering frequentie sprinters een belangrijke zoekrichting genoemd.
Dit zou mogelijk betekenen dat in de toekomst de intercity Amsterdam - Dordrecht minder stops gaat krijgen (Schiedam en/of Blaak nomineer ik) waardoor de snelheid weer omhoog gaat.
Nav de meltdown te Utrecht. Voorlopige conclusie is dat de computerspullen in tegenstelling tot wat steeds wordt beweerd, dus niet redundant zijn uitgevoerd. Dit op basis van nadere toelichting ProRail!
Ben om 7:45 uur ingestapt in Nijverdal om naar Rotterdam CS te gaan en in Nijverdal ging het al mis. Komen er twee stellen DM90 aankakken in plaats van de gebruikelijke drie. Trein puilde in Nijverdal al uit en toen moest iedereen er nog in. Ik maakte een opmerking en conducteur zei letterlijk: "Was er vanochtend eentje kapot dus helaas". En dan zo'n domme grimas die je er het liefst af zou willen tikken. Wat een kutverhaal, zogenaamd alweer een trein kapot. Tief op met dat gelul er staan er genoeg gerangeerd.
Daarna vlak voor Amersfoort kreeg ik al te horen van het gezeik bij Utrecht. De informatievoorziening in de trein was belachelijk slecht, want twee minuten voor aankomst kregen we te horen dat we uit de trein werden getrapt. Dikke chaos in Amersfoort. Trein zou binnenkomen op 6 zodat je cross platform over kon stappen in de IC naar schiphol op 7. Kwamen we onverwachts binnen op 2 en dan helemaal achteraan. Bijna niemand de overstap gehaald.
Heb maar de trein naar Enkhuizen genomen. Op Amsterdam CS uitgestapt en de IC Direct naar Breda genomen. Ze waren zelfs nog zo coulant om dat je zonder toeslag in mocht stappen, wauw. Voor ons op 15 stond een Benelux-trein en die kon niet vertrekken en daardoor stonden wij ook muurvast. Nog een keer vertraging van tien minuten.
Uiteindelijk in plaats van de gebruikelijke twee uur reistijd nu drie uur onderweg geweest.
De informatievoorziening was belachelijk slecht, alweer. Dikke tyfus voor de NS.