abonnement Unibet Coolblue
pi_149593716
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar denk je dat ze het zonder die beloning in het vooruitzicht minder goed zou doen? Ik ben dus niet zo van de beloningen: leren doe je om het leren. Omdat je dingen graag wilt weten, omdat je graag je werk goed doet. Rapporten zijn niet als een medaille op de leer-Olympics, het is een overzicht van hoe het gaat. Soms heb je daar invloed op, en soms -zeker als ukkepuk- gewoon helemaal niet. Ik heb m'n hele leven opmerkingen gehad bij concentratievermogen en snelheid. Dacht je dat het daar beter van is geworden? :D
nee, ze doet het hoe dan ook goed, ze lijkt het zelf niet eens te beseffen hoe goed ze alles doet en hoe slim ze is.
belonen op die manier hoeft idd niet. Ik denk dat we rapport en gesprek maar gewoon klein houden, ze heeft er nu geen weet van en zal er niks aan hebben als we het heel groot gaan maken.

Wat lief dat die juf die toets niet heeft mee gerekend, ook wel een beetje raar om haar die op die manier te laten maken.
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:37:27 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_149593782
Bij ons gaat het rapport wel over meer dan alleen de cognitieve kant, het is een heel uitgebreid verslag waarin allerlei aspecten van het functioneren op school aan bod komen, ook de sociaal/emotionele kant. Heel mooi gedaan. Het kind zelf maakt ook een verslag over z'n eigen functioneren, en voor de ouders is ook een blz open gelaten zodat ze wat kunnen opschrijven over hoe en op welke punten zij hun kind vooruit hebben zien gaan. Lijkt me heel leuk voor later.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 12-02-2015 11:17:10 ]
in de haak.
pi_149593849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:37 schreef trui het volgende:
Bij ons gaat het rapport wel over meer dan alleen de cognitieve kant, het is een heel uitgebreid verslag waarin allerlei aspecten van het functioneren op school aan bod komen, ook de sociaal/emotionele kant. Heel mooi gedaan. Het kind zelf maakt ook een verslag over z'n eigen functioneren, en voor de ouders is ook een blz open gelaten zodat ze wat kunnen opschrijven over hoe en op welke punten zij hun kind vooruit hebben zien gaan. Lijk me heel leuk voor later.
Hele fijne manier lijkt me dat!

Bij S op school was het tot nu toe altijd een brief van de leerkracht aan het kind, waarin aangestipt wordt wat goed gaat en waar het kind op kan letten. Ik vond dat echt heel erg fijn O+
Ze hebben nu echter een nieuwe methode, Kijk!, en dat doen ze vanaf de kleuters nu. Dit is wel meer een rapport, in de zin dat er dingen worden geobserveerd en het niveau vastgelegd in leeftijd, ongeveer. De brief die erbij zit, is nu een standaardbriefje, want de leerkracht heeft natuurlijk geen tijd om 30 persoonlijke brieven te schrijven en daarin alles te vermelden en tevens die nieuwe methode vast te leggen. Jammer hoor, ik vond die brief zo fijn O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149594113
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:37 schreef trui het volgende:
Bij ons gaat het rapport wel over meer dan alleen de cognitieve kant, het is een heel uitgebreid verslag waarin allerlei aspecten van het functioneren op school aan bod komen, ook de sociaal/emotionele kant. Heel mooi gedaan. Het kind zelf maakt ook een verslag over z'n eigen functioneren, en voor de ouders is ook een blz open gelaten zodat ze wat kunnen opschrijven over hoe en op welke punten zij hun kind vooruit hebben zien gaan. Lijk me heel leuk voor later.
Dat klinkt leuk, vooral ruimte voor de eigen inbreng van leerlingen is iets wat ik wel graag meer gestimuleerd zou zien. Wat hiervoor al gezegd wordt, hoe je je voelt op school en bij een leerkracht zegt ook veel over prestaties vaak.

Hier komt idd ook de sociaal-emotionele kant aan bod vooral in het geschreven stuk, maar bij de bolletjes ook wel. Zelfverzekerheid bijv, zelfbeheersing ook wel enz.

Ohja en godsdienstige vorming _O- ze scoorde 2 bolletjes "dit onderdeel is nog in ontwikkeling" :D
gisteren wilde ze langer opblijven. "ja maar dat mag van God hoor!" Ehm... papa en mama maken de beslissingen niet God. "Ja nou maar de juffrouw zegt dat ik een kind van God ben. En God is ook een vader hoor." Je kon me wegdragen :D
:)
pi_149594135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk, vooral ruimte voor de eigen inbreng van leerlingen is iets wat ik wel graag meer gestimuleerd zou zien. Wat hiervoor al gezegd wordt, hoe je je voelt op school en bij een leerkracht zegt ook veel over prestaties vaak.

Hier komt idd ook de sociaal-emotionele kant aan bod vooral in het geschreven stuk, maar bij de bolletjes ook wel. Zelfverzekerheid bijv, zelfbeheersing ook wel enz.

Ohja en godsdienstige vorming _O- ze scoorde 2 bolletjes "dit onderdeel is nog in ontwikkeling" :D
gisteren wilde ze langer opblijven. "ja maar dat mag van God hoor!" Ehm... papa en mama maken de beslissingen niet God. "Ja nou maar de juffrouw zegt dat ik een kind van God ben. En God is ook een vader hoor." Je kon me wegdragen :D
hahahaha _O-
Die heb je er maar mooi bij in je opvoeding :D Kun je ook in je eigen voordeel gebruiken, wellicht :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149594207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hahahaha _O-
Die heb je er maar mooi bij in je opvoeding :D Kun je ook in je eigen voordeel gebruiken, wellicht :P
Ghehe echt he :D achja, trekt vanzelf wel weer bij ;) volgens mijn moeder hadden wij ook zulke fratsen vroeger, en hier is t ook goedgekomen.

Als ze iets ouder zijn wil ik wel nog op zoek naar een mooie kinderbijbel. Gewoon eentje om te hebben echt zeg maar, met mooie prenten erin. Dus niet zozeer omdat het een bijbel is maar gewoon als boek/prentenboek. Een beetje vage omschrijving :') bij wijze van 'klassieke verhalen'- boek I guess. en wellicht steekt B. er nog wat van op, 9 van de 10 verhalen/personages kent hij niet
:)
pi_149594361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk, vooral ruimte voor de eigen inbreng van leerlingen is iets wat ik wel graag meer gestimuleerd zou zien. Wat hiervoor al gezegd wordt, hoe je je voelt op school en bij een leerkracht zegt ook veel over prestaties vaak.

Hier komt idd ook de sociaal-emotionele kant aan bod vooral in het geschreven stuk, maar bij de bolletjes ook wel. Zelfverzekerheid bijv, zelfbeheersing ook wel enz.

Ohja en godsdienstige vorming _O- ze scoorde 2 bolletjes "dit onderdeel is nog in ontwikkeling" :D
gisteren wilde ze langer opblijven. "ja maar dat mag van God hoor!" Ehm... papa en mama maken de beslissingen niet God. "Ja nou maar de juffrouw zegt dat ik een kind van God ben. En God is ook een vader hoor." Je kon me wegdragen :D
Daar had mijn oudste mee thuis kunnen komen :') Wellicht dat ze dat ook eens zal doen :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_149594642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ghehe echt he :D achja, trekt vanzelf wel weer bij ;) volgens mijn moeder hadden wij ook zulke fratsen vroeger, en hier is t ook goedgekomen.

Als ze iets ouder zijn wil ik wel nog op zoek naar een mooie kinderbijbel. Gewoon eentje om te hebben echt zeg maar, met mooie prenten erin. Dus niet zozeer omdat het een bijbel is maar gewoon als boek/prentenboek. Een beetje vage omschrijving :') bij wijze van 'klassieke verhalen'- boek I guess. en wellicht steekt B. er nog wat van op, 9 van de 10 verhalen/personages kent hij niet
O, mijn B is erg bijbel vast, want tot zijn 16e of 18e verplicht mee naar de kerk en bovendien erg geïnteresseerd in religies. Niet gelovig, overigens.
Kinderbijbel zie ik best als leuk, maar eigenlijk dan ook een kinderkoran en een kindertorah en een kinderboek over boeddhisme en hindoeïsme :D Dus eigenlijk gewoon veel algemene ontwikkeling over al die religies.

Wij hadden overigens gisteren een lang gesprek over oorlog :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149594705
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, mijn B is erg bijbel vast, want tot zijn 16e of 18e verplicht mee naar de kerk en bovendien erg geïnteresseerd in religies. Niet gelovig, overigens.
Kinderbijbel zie ik best als leuk, maar eigenlijk dan ook een kinderkoran en een kindertorah en een kinderboek over boeddhisme en hindoeïsme :D Dus eigenlijk gewoon veel algemene ontwikkeling over al die religies.

Wij hadden overigens gisteren een lang gesprek over oorlog :o
Voor die boeken hou ik me ook aanbevolen, maar die zijn hier toch wat minder dik gezaaid :D
Een kinderbijbel die ook het oude testament behandeld zie ik als afdoende, daar hoef ik niet nog een torah naast. Ik wil sowieso dan, als als als, een bijbel met beide testamenten, ik ben niet zo van alleen het nieuwe testament.
:)
pi_149594737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:17 schreef miss_sly het volgende:

Wij hadden overigens gisteren een lang gesprek over oorlog :o
Oh, dat zijn de mooie gesprekken. O+ Fijn hè, als je zo met je kind echt kunt praten?!
Wij hebben dat ook regelmatig. Laatst begon het met de overstap van Koen en Sander naar 538. Waarom ze dat gaan doen. Nou, omdat ze dan meer geld verdienen. En zo raakten we aan de praat over de waarde die je hecht aan geld en je hart volgen. Super!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_149594892
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, dat zijn de mooie gesprekken. O+ Fijn hè, als je zo met je kind echt kunt praten?!
Wij hebben dat ook regelmatig. Laatst begon het met de overstap van Koen en Sander naar 538. Waarom ze dat gaan doen. Nou, omdat ze dan meer geld verdienen. En zo raakten we aan de praat over de waarde die je hecht aan geld en je hart volgen. Super!
Ja, ik vond het prachtig, maar ook moeilijk. Ze is pas 5,5! Leg dan maar eens uit hoe oorlog in elkaar zit en dat kindjes daar ook onder lijden. Ze vroeg er expliciet naar, anders hadden we dat even in het midden gelaten. Maar ze denkt zo na, ik vind het wel prachtig om mee te maken en ik verheug me op de mooie gesprekken die we in de toekomst nog zullen voeren O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149595158
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:28 schreef miss_sly het volgende:

Maar ze denkt zo na,
Juist daarom is het goed, vind ik, om in te gaan op de vragen, hoe zwaar het onderwerp ook is. Wij hebben ook zo'n denker. En doordat we praten kan ik zijn gedachten blijven volgen en indien nodig verhelderen, corrigeren en/of relativeren. En soms moet ik idd ook tegen hem zeggen dat de wereld nu eenmaal niet roze is. Maar ik vind dat beter dan erover liegen en om de brij heen draaien. Kinderen voelen tóch dat er iets niet klopt dan, en gaan zelf invulling geven aan hun vragen. Maar goed, jou inschattende zul jij hier vast hetzelfde over denken. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_149595239
Ze krijgen hier complimenten voor het rapport. We zeggen altijd: als jij je best hebt gedaan dan kan je tevreden zijn en dan zijn wij dat ook. We besteden wel aandacht aan het rapport en soms krijgen ze van opa en oma een kleine bijdrage voor de spaarpot.

Die S dat ze van God wel op mag blijven, die weet handig gebruik te maken van wat ze leert ;). Slimpie *gniffel*.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nijna op 12-02-2015 16:06:38 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149595410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Juist daarom is het goed, vind ik, om in te gaan op de vragen, hoe zwaar het onderwerp ook is. Wij hebben ook zo'n denker. En doordat we praten kan ik zijn gedachten blijven volgen en indien nodig verhelderen, corrigeren en/of relativeren. En soms moet ik idd ook tegen hem zeggen dat de wereld nu eenmaal niet roze is. Maar ik vind dat beter dan erover liegen en om de brij heen draaien. Kinderen voelen tóch dat er iets niet klopt dan, en gaan zelf invulling geven aan hun vragen. Maar goed, jou inschattende zul jij hier vast hetzelfde over denken. ;)
Goed gezien O+
Inderdaad, wij zijn heel erg eerlijk, hoe vervelend dat ook is. Maar wat je zegt, de wereld is niet roze, en die kan ik ook niet roze maken voor haar, hoe graag ik ook zou willen.
Het is tevens een uitdaging om dingen duidelijk te maken in kindertaal. Wat is oorlog? Waarom is er oorlog? Wat is een wereldoorlog en hoe kan de hele wereld nou in oorlog zijn? Waarom zijn kindjes niet veilig, die hebben toch niets gedaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149595431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:43 schreef Nijna het volgende:
Ze krijgen hier complimenten voor het rapport. We zeggen altijd: als jij je best hebt gedaan dan kan je tevreden zijn en dan zijn wij dat ook. We besteden wel aandacht aan het rapport en soms krijgen ze van opa en oma een kleine bijdrage voor de spaarpot.

Die S dat ze van God wel op mag blijven, die weet handig gebruik te maken van wat ze leert ;). Slimpie *gniffel*.
Pst, dat was A van mignonne!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149595492
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goed gezien O+
Inderdaad, wij zijn heel erg eerlijk, hoe vervelend dat ook is. Maar wat je zegt, de wereld is niet roze, en die kan ik ook niet roze maken voor haar, hoe graag ik ook zou willen.
Het is tevens een uitdaging om dingen duidelijk te maken in kindertaal. Wat is oorlog? Waarom is er oorlog? Wat is een wereldoorlog en hoe kan de hele wereld nou in oorlog zijn? Waarom zijn kindjes niet veilig, die hebben toch niets gedaan?
lastig hè? Ik zat laatst deze korte film

te kijken over stillbirth, kinderen die in de baarmoeder overlijden dus. En liet daar wel een traan bij. Mijn oudste zag dat en vroeg wat er is. Keek vervolgens naar het scherm en zag het baby'tje. Waarom is ze stil? ach kijk ze slaapt. Waarom zijn die ouders verdrietig?
Ik heb haar, in eenvoudige taal, uitgelegd hoe en wat en daarna hebben we samen heerlijk hormonaal om het laatste stukje film zitten grienen :') ze wilde daarna weten hoe het toch kan dat kinderen ook dood gaan en dat baby's soms zelfs ín de buik al dood gaan. Dat kan toch helemaal niet? Dan zijn ze toch nog bij hun moeder? Interessante maar moeilijke gesprekken idd.
:)
pi_149595922
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

lastig hè? Ik zat laatst deze korte film

te kijken over stillbirth, kinderen die in de baarmoeder overlijden dus. En liet daar wel een traan bij. Mijn oudste zag dat en vroeg wat er is. Keek vervolgens naar het scherm en zag het baby'tje. Waarom is ze stil? ach kijk ze slaapt. Waarom zijn die ouders verdrietig?
Ik heb haar, in eenvoudige taal, uitgelegd hoe en wat en daarna hebben we samen heerlijk hormonaal om het laatste stukje film zitten grienen :') ze wilde daarna weten hoe het toch kan dat kinderen ook dood gaan en dat baby's soms zelfs ín de buik al dood gaan. Dat kan toch helemaal niet? Dan zijn ze toch nog bij hun moeder? Interessante maar moeilijke gesprekken idd.
O gosh ja, dat kan toch niet zomaar, kindjes die doodgaan en zeker geen baby's in de buik.

Hun wereld wordt natuurlijk steeds groter en ze vangen steeds meer dingen op.
Ik weet wel dat ik vroeger de gesprekken met mijn ouders na het avondeten of op zondag na het ontbijt geweldig vond O+ uren tafelden we na en hadden het over van alles. Heel leuk was dat mijn vader heilig geloofde in de theorie van Erich von Daniken (waren de goden kosmonauten), mijn moeder overtuigd is van de evolutie en ik natuurlijk jaren zoekende naar alle opties. Heerlijke gesprekken waren dat O+ Ik hoop dat we met S ook van die gesprekken zullen hebben!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149598057
Oefff, waarom dacht ik dat het een goed idee was om dat filmpje te kijken :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 12 februari 2015 @ 14:19:13 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_149600547
Dat zijn de hormonen denk ik pinq...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149603701
In de herkansing... Mignonne, ik heb jou en miss_sly door elkaar gegooid, maar het was dus jouw A :).

Die S A dat ze van God wel op mag blijven, die weet handig gebruik te maken van wat ze leert ;). Slimpie *gniffel*.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149603743
Mooie gesprekken zijn dat. Hier gaat het regelmatig over verschillende handicaps en O. wil graag meer weten over mijn leerlingen. Waarom doen hun benen het dan niet of waarom kunnen ze niet praten? Zeker nu ik hoog niveau leerlingen heb vind ze het razend interessant dat er kinderen zijn die bijna niets kunnen bewegen maar wel kunnen lezen en rekenen.

Oorlog is hier ook voorbij gekomen, en armoede regelmatig omdat ze wel eens foto's van kinderen in Gambia ziet met haar speelgoed en kleding.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_149606488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:10 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
vraagje aan de ouders van groep 1/2/3 kleuters: geven jullie je kleuter iets als ze hun rapport krijgen?
Ik geef ze zelf eigenlijk niks. Maar van mijn ouders hebben ze deze keer ieder 5 euro gekregen. Aan de ene kant riep dat ook bij mij op er over na te denken. "Jee, wat veel" en "wil ik dat zelf eigenlijk ook doen, iets geven voor het rapport?" maar ik merkte al heel gauw dat ze helemaal niet daardoor ook iets van mij verwachten (geld ofzo) en dat ik er dus eigenlijk niet eens over hoef na te denken. Ik geef dus gewoon niks. Van mij hoeft het niet, maar ik vind het een lief gebaar van mijn ouders en mijn kindjes waren verrukt. Ik geloof niet dat ze daardoor het gevoel hebben te moeten presteren. (En mijn ouders verwennen ook helemaal niet overdadig dus deze uitspatting kan ik daardoor wel handelen :-p)

Mijn dochter heeft nu voor het eerst een rapport met o, m, v, rv en g. Maar per onderdeel ook gewoon een persoonlijk verhaaltje. Ik heb ze allebei voorgelezen wat de juf over hen geschreven had, vonden ze leuk om te horen (glunderen en stralen), de rapporten worden ook wel heel positief geformuleerd is mijn ervaring ondertussen. Over de citoscores zeg ik niks. Die zitten in een klein grafiekje bijgevoegd, helemaal achterin. Die grafiekjes zien er uit als zo'n gewichtscurve bij het cb, en je krijgt dus echt een soort eigen ontwikkelingslijntje te zien. Helemaal prima.

Oh, en ik heb gisteren gehoord dat mijn zoon op alle fronten klaar lijkt om met groep 2 mee naar groep 3 te gaan. Hij wordt dus een hele jonge leerling (met 5,5 naar groep 3). Ik vind het spannend, maar ik durf er wel in mee te gaan. Ik vind in elk geval (los van alle vaardigheden die hij al dan niet beheerst) dat hij beter in groep 2 past (hij sluit daar goed bij aan) dan in de groep 1. (Hij zit 1,2 gemengd).

[ Bericht 1% gewijzigd door groofskendezoveelste op 12-02-2015 18:12:46 ]
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:53:40 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149607612
Ik heb mijn kinderen nooit iets gegeven voor hun rapport en ik wil ook niet dat ze iets van mijn ouders krijgen. Ik vind dat altijd zoiets raars en begrijp ook helemaal niet waarvoor je dan precies geld krijgt. Dus daar hebben mijn kinderen gewoon pech met mij als moeder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149608055
Arch!!! Ff frustiepuntje. Juf heeft per vandaag nieuw beloningssysteem. Resultaat: kind over de zeik.
Zucht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149612073
Oh lekker dan :{
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')