abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2015 @ 07:45:43 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149440925
Mijn oudste wordt op de middelbare school gelukkig niet overladen met huiswerk. Dat was inderdaad wel mijn angst, omdat zij op de basisschool ook niet veel huiswerk kreeg en ik bang was dat de overgang te groot was. Maar het is allemaal nog heel goed te doen. Gelukkig maar, want ik ben het met Moonah eens dat tijd voor spelen en ontspanning minstens net zo belangrijk is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149441237
Ik hoop dat het hier ook een beetje mee gaat vallen. Tot nu toe krijgen ze alleen de briefjes met de tafel waar ze mee bezig zijn mee naar huis met het verzoek af en toe even te oefenen. Nou dat vind ik heel redelijk voor groep 4.
Dat zijn toch van die dingen die je moet blijven herhalen om ze er lekker in te krijgen.
Nou wil M. niet oefenen, dat wil ze zelf doen.
We laten het aardig los, ik vertel wel dat het belangrijk is en soms komt er zo'n situatie voorbij dat je er een sommetje van kan maken en daar maken we dan gretig gebruik van, ook met klokkijken. Ze weet het wel, maar is er nog erg onzeker over...
Fake it till you make it...
pi_149441560
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:15 schreef pinquit het volgende:
Hier een groep-5-er. Zelfde als bij Tico eigenlijk, alleen werk mee naar huis als het echt nog lang niet af is. Is op een Jenaplan, met weektaak.
En Max krijgt nu als extra werk Engels (vind 't suf dat ze dat niet standaard krijgen in lagere groepen al) en dat is wel in t kader van leren leren, daar krijgt hij toetsstof mee naar huis.
Het idee is dat ik hem daar niet bij mag helpen en dat hij alles zelf moet plannen en regelen, maar toen ik aan hem vroeg of hij dat tips had meegekregen van de Engels-juf, was dat niet t geval.
Hoe moet een kind dat nou zelf gaan uitvogelen dan? Wat eventueel handig is om bijvoorbeeld woordjes te leren enzo?

Dus ik heb hem wel wat tips gegeven :')
huuu dit klinkt als mijn opleiding :') dat lijkt nieuw te zijn, dat men bedacht heeft dat het t beste is als een kind/student zelf uitvogelt wat het beste werkt enzo. Ik vind het vreselijk vermoeiend en bovendien onnodig. élke opdracht, elk portfolio zelf opnieuw het wiel uit te moeten vinden. En dan maar afwachten of je goed gegokt hebt zeg maar :')

"ja, we weten wat we willen zien, we weten ook wat we van jullie verwachten en we weten ook waar we op beoordelen. Maar we zeggen niks. We willen dat jullie het zélf zien."
DOH!

Oudste had haar rapport gehad, zag er keurig uit, wel jammer van de spel- en stijlfouten op t rapport :X ik ben echt geen taalnazi verder, maar op zoiets als een rapport vind ik het wel echt heel suf .
Jongste krijgt pas in juni haar eerste rapport, maar die doet het fantastisch nu op school. Ze gaat direct hele dagen, dat was bij oudste echt ondenkbaar maar zij trekt het heel erg goed. Ze is veruit de kleinste van de klas, maar weert zich kranig en heeft al een paar vriendinnetjes gemaakt. We moeten alleen nog even finetunen qua overblijf. Ik hoorde laatst dat ze alleen aan een tafeltje had moeten eten de hele overblijf-duur. Ik begrijp wel dat de juf niet alles in de gaten kan houden, dat verwacht ik ook niet. Maar ik vind het ook niet fijn dat ze afgezonderd wordt. En onnodig ook, bij ons thuis eet ze ook niet apart.
:)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:15:52 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149441885
Oef, dat vind ik wel een hele nare manier om een kind dat anders eet "veilig" te laten eten.
Het lijkt me niet dat ze anders het brood van een ander kind gaat opeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149442394
mja ik merk dat ik er idd ook niet zoveel mee kan, die gedachte dat ze er dan alleen zit. Ik vind het fijn dat de juf meedenkt en er heel erg alert op is (ze wast zelf haar handen voordat ze een mandarijntje pelt voor haar, en ze heeft bijvoorbeeld gecheckt of het krijt en de lijm glutenvrij is. ); maar ik voel me niet prettig bij afzonderen.
Gluten kunnen niet springen, en E. weet zelf héél goed wat ze wel en niet mag eten. Blijft het risico over dat andere kindjes met hun handen aan E.'s eten zitten, nouja, dat moeten ze ook leren toch? Dat je met je handen van andermans eten af moet blijven zeg maar, en helemaal in dit geval.

Bovendien hebben wij de luxe dat we het ons kunnen 'veroorloven' dat het verkeerd gaat. Evengoed heel vervelend hoor want daar zijn we wel een week zoet mee. Maar ze gaat er niet dood aan, het is geen pinda-allergie ofzo.
:)
pi_149442413
Ze heeft overigens rijst met groente en vlees/ei mee naar de overblijf. Weinig ruimte voor verwarring over welk eten van wie is :D

als 10-uurtje hebben beide kinderen altijd fruit of rauwkost mee. Geen uitzondering. Dus ook daar, weinig/geen ruimte voor verwarring met bijvoorbeeld een liga ofzoiets.
:)
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:14:30 #57
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_149559784
Mijn zoon heeft bij een jongen in de klas gezeten die voor aardig wat allergisch was (ondertussen is hij over het meeste heen gegroeid). De tafel van die jongen werd iets losgezet van de andere tafel, zodat de kruimels van de andere kinderen niet op zijn tafel terecht zouden komen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_149566091
Gewoon over praten mignonne, misschien heeft ze in het verleden juist boze ouders gehad van een kindje die wel kruimels van een liga ophad en wilde hun graag een aparte tafel.
Elke ouder is weer anders.
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:51:10 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_149566250
Dat dus inderdaad. Ik was pas redelijk gepikeerd omdat iemand op mijn huistelefoon belde (iedereen weet toch dat ze mobiel moeten bellen), maar de persoon in kwestie gaf juist aan om met opzet daarop gebeld te hebben, omdat ze niet wist of ze mobiel kon bellen en er ook mensen zijn die dat natuurlijk niet prettig vinden. He ja, dat kan inderdaad ook, het is niet altijd de bedoeling om iets op een bepaalde manier over te laten komen, vaak zit er wat achter.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149566357
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:45 schreef Troeta het volgende:
Gewoon over praten mignonne, misschien heeft ze in het verleden juist boze ouders gehad van een kindje die wel kruimels van een liga ophad en wilde hun graag een aparte tafel.
Elke ouder is weer anders.
We hebben er uiteraard over gepraat :D
juf heeft nog niet eerder met dit bijltje gehakt en wist het niet allemaal wat wel en niet kon. Prima, ik denk hier in dit topic gewoon hardop over waarom ik niet blij wordt van apart zetten, daar lijkt me ook niets mis mee ;)
:)
pi_149566428
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

We hebben er uiteraard over gepraat :D
juf heeft nog niet eerder met dit bijltje gehakt en wist het niet allemaal wat wel en niet kon. Prima, ik denk hier in dit topic gewoon hardop over waarom ik niet blij wordt van apart zetten, daar lijkt me ook niets mis mee ;)
Ik was ook niet boos hoor :P
pi_149567647
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:57 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik was ook niet boos hoor :P
:D
achja, disclaimer enzo :+
:)
pi_149592686
vraagje aan de ouders van groep 1/2/3 kleuters: geven jullie je kleuter iets als ze hun rapport krijgen?
pi_149592736
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:10 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
vraagje aan de ouders van groep 1/2/3 kleuters: geven jullie je kleuter iets als ze hun rapport krijgen?
bij ons worden in groep 1 en 2 voortgangwerkjes in een map gestopt die dan een paar keer mee naar huis gaat. vanaf groep 3 krijgen ze een rapport, ook in een map en die map gaat de hele basisschool mee zodat je alles steeds mooi bij elkaar hebt. wij geven daar niks voor, want het hoort gewoon bij school :) ik merk dat ravi (groep 1) totaal geen besef heeft van het concept "rapport" en selene (groep 3) slechts een beetje.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_149592762
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:18 schreef simmu het volgende:

[..]

bij ons worden in groep 1 en 2 voortgangwerkjes in een map gestopt die dan een paar keer mee naar huis gaat. vanaf groep 3 krijgen ze een rapport, ook in een map en die map gaat de hele basisschoool mee zodat je alles steeds mooi bij elkaar hebt. wij geven daar niks voor, want het hoort gewoon bij school :) ik merk dat ravi (groep 1) totaal geen besef heeft van het concept "rapport" en selene (groep 3) slechts een beetje.
Klinkt hetzelfde als hier inderdaad :) Onze dochter (groep 2) krijgt morgen haar rapport. Van de opa's en oma's krijgt ze geld (in groep 1 ook al) maar ik wil er niet te veel aandacht aan geven.
aan de andere kant is het wel belangrijk, maar ze is nu nog zo jong dat ze niet eens snapt wat een rapport is.
of toch iets kleins geven om te laten weten dat ze het goed doet.
pi_149592811
Ik geef niets voor het rapport, iig nu nog niet. Van ene opa en oma krijgt ze wat voor in de spaarpot, van de andere opa's en oma's krijgt ze een high five ;)
Ik vertel haar heel vaak hoe trots ik op haar ben en hoe fijn ik het vind dat ze het zo leuk vindt op school; wat mij betreft is dat ook het belangrijkste van dat hele rapport, zeker nu nog. Het staat me nog steeds ontzettend tegen, rapporten (en cito's) bij de kleine kleuterklassen, wat mij betreft wordt dat weer gescheiden.
:)
  donderdag 12 februari 2015 @ 08:31:02 #67
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149592839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:10 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
vraagje aan de ouders van groep 1/2/3 kleuters: geven jullie je kleuter iets als ze hun rapport krijgen?
Nee. Het is bij ons een beetje vanzelf zo gegroeid (rapporten zijn in het Engels en daardoor moeilijker te begrijpen door familie) maar ik maak er ook geen gedoe over bij de oma's e.d. Een goed rapport is gewoon fijn, dan weet je (ook als leerling zijnde) dat alles werkt. Een slecht rapport betekent dat we even kijken waarom je kennelijk niet goed leert (en soms is het dan ook gewoon ok, zeker als een cijfer is gebaseerd op 1 toets, en niet overeenkomt met wat ze in de klas laten zien). Zelfs nu er bij oudste, tweede klas middelbare school, een meer direct verband tussen inspanning en resultaat kijken we ook vooral naar 'wat werkt er en wat werkt er niet'.

Die krijgt trouwens ook geen beloning voor haar rapport. Althans, niet rechtstreeks. We hadden daar een leuk gesprek over, vorige week. In haar Nederlandse les zat een unit over straffen en belonen, en ze moest 'opblijven' in een categorie zetten. "Dat gebruik jij eigenlijk nooit als beloning" zei ze, en dat klopt: slaap is gewoon een behoefte en je hebt niet opeens minder slaap nodig als je iets goed hebt gedaan. Maar de week ervoor had ze haar eerste 'late' feestje (Dubai style: in een tienernachtclub, en dan met de streched Hummer naar het huis van de jarige), en ik gaf dus aan dat ik daar wel makkelijker toestemming voor had gegeven omdat ze zo verschrikkelijk lief is, en het waanzinnig goed doet op school. Daar moest ze even over nadenken. Pubers O+ O+ O+
pi_149592871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:27 schreef mignonne het volgende:
Ik geef niets voor het rapport, iig nu nog niet. Van ene opa en oma krijgt ze wat voor in de spaarpot, van de andere opa's en oma's krijgt ze een high five ;)
Ik vertel haar heel vaak hoe trots ik op haar ben en hoe fijn ik het vind dat ze het zo leuk vindt op school; wat mij betreft is dat ook het belangrijkste van dat hele rapport, zeker nu nog. Het staat me nog steeds ontzettend tegen, rapporten (en cito's) bij de kleine kleuterklassen, wat mij betreft wordt dat weer gescheiden.
ik denk dat het hier ook maar een high five gaat worden. ;) ze heeft echt geen besef wat betreft het rapport. ik lees hem haar wel voor, zodat ze weet wat juf heeft geschreven en geef haar complimentjes. Vind het gewoon lastig omdat opa en oma idd war geven voor haar spaarpot, en ze dan niks van papa en mama krijgt. Alsof wij het dan niet belangrijk genoeg vinden.
ik denk er vandaag nog wel even over na.. ;)
De Cito benoemen ze hier gelukkig niet, dat heet gewoon 'even een werkboekje maken'. op die manier heb ik er zelf niet zoveel moeite mee.
pi_149592942
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:34 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

ik denk dat het hier ook maar een high five gaat worden. ;) ze heeft echt geen besef wat betreft het rapport. ik lees hem haar wel voor, zodat ze weet wat juf heeft geschreven en geef haar complimentjes. Vind het gewoon lastig omdat opa en oma idd war geven voor haar spaarpot, en ze dan niks van papa en mama krijgt. Alsof wij het dan niet belangrijk genoeg vinden.
ik denk er vandaag nog wel even over na.. ;)
De Cito benoemen ze hier gelukkig niet, dat heet gewoon 'even een werkboekje maken'. op die manier heb ik er zelf niet zoveel moeite mee.
Ik vind het feit dat ie überhaupt afgenomen wordt al ehm tsja. Maar goed.
Mn schoonmoeder werkt in het basisonderwijs en zit er enorm bovenop, dat rapport. Ze werken hier met een bolletjes-systeem? 1 bolletje betekent dat het onderdeel nog niet voldoende ontwikkeld is, 2 bolletjes betekent dat het onderdeel nog in ontwikkeling is en 3 bolletjes betekent dat het kind deze vaardigheid volledig beheerst. Kortom, eigenlijk zegt het niet zo heel veel spannends, er zijn maar weinig kinderen die (zeker halverwege het jaar) alles perfect tot in de puntjes beheersen, en "nog in ontwikkeling" kan dus alles betekenen van ze kan nét aan van 1-10 tellen of ze is er zo goed als klaar mee. Maar goed, mn schoonmoeder gaat dus enorm op die bolletjes in (vind je rekenen niet zo leuk? hoe komt het dat de juf zegt dat daar nog aan gewerkt moet worden?) en ze hamert ook enorm op die cito :') Ze is een typische schooljuf, maar laat dat even achterwege bij je eigen kleuter-kleinkind svp. En dan vervolgens wel geld geven "voor het mooie rapport".

Wat hier steeds terugkomt op het rapport is dat ze zo vrolijk en creatief is en dat ze lekker in haar vel zit en goed mee draait. Dat vind ik veel belangrijker (creatief in deze voor mij als bevestiging van dat ze zich veilig genoeg voelt om zich creatief te uiten). En dat benoemen we dus veel naar haar, dat het zo fijn is dat ze een fijne klas heeft waar ze lekker kan leren en spelen. En dan bekijken we samen nog even de kleurplaten en kunstwerkjes die erin zitten en dan is t klaar :P
:)
pi_149593131
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vind het feit dat ie überhaupt afgenomen wordt al ehm tsja. Maar goed.
Mn schoonmoeder werkt in het basisonderwijs en zit er enorm bovenop, dat rapport. Ze werken hier met een bolletjes-systeem? 1 bolletje betekent dat het onderdeel nog niet voldoende ontwikkeld is, 2 bolletjes betekent dat het onderdeel nog in ontwikkeling is en 3 bolletjes betekent dat het kind deze vaardigheid volledig beheerst. Kortom, eigenlijk zegt het niet zo heel veel spannends, er zijn maar weinig kinderen die (zeker halverwege het jaar) alles perfect tot in de puntjes beheersen, en "nog in ontwikkeling" kan dus alles betekenen van ze kan nét aan van 1-10 tellen of ze is er zo goed als klaar mee. Maar goed, mn schoonmoeder gaat dus enorm op die bolletjes in (vind je rekenen niet zo leuk? hoe komt het dat de juf zegt dat daar nog aan gewerkt moet worden?) en ze hamert ook enorm op die cito :') Ze is een typische schooljuf, maar laat dat even achterwege bij je eigen kleuter-kleinkind svp. En dan vervolgens wel geld geven "voor het mooie rapport".

Wat hier steeds terugkomt op het rapport is dat ze zo vrolijk en creatief is en dat ze lekker in haar vel zit en goed mee draait. Dat vind ik veel belangrijker (creatief in deze voor mij als bevestiging van dat ze zich veilig genoeg voelt om zich creatief te uiten). En dat benoemen we dus veel naar haar, dat het zo fijn is dat ze een fijne klas heeft waar ze lekker kan leren en spelen. En dan bekijken we samen nog even de kleurplaten en kunstwerkjes die erin zitten en dan is t klaar :P
lastig hè, moeders die ook juf zijn :) mijn moeder is ook juf, maar gelukkig niet mega gefocust op de bolletjes en resultaten van de kleinkinderen. ik vond het lastiger toen ik zelf op school zat!

Hier ook de bolletjes, maar die staan niet in het rapport, die krijgen we te zien tijdens het 10min gesprek. het rapport werkt met V,G, (en ik denk O ook wel).
Ik vind het ook heel belangrijk hoe ze het sociaal doet, gelukkig heeft ze veel vriendjes/vriendinnetjes en zijn de juffen dol op haar.
En qua vooruitgang mogen we ook niet klagen, alle bolletjes op 3 (tot nu toe in ieder geval) en op beide Cito's A.
Maar daar hebben we het met haar dus niet niet specifiek over, het is al een strevertje en ik moet er niet aan denken dat ze nu al druk zou voelen om goed te presteren. Daarom wil ik dat rapport ook niet groter maken dan het is.
pi_149593195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee. Het is bij ons een beetje vanzelf zo gegroeid (rapporten zijn in het Engels en daardoor moeilijker te begrijpen door familie) maar ik maak er ook geen gedoe over bij de oma's e.d. Een goed rapport is gewoon fijn, dan weet je (ook als leerling zijnde) dat alles werkt. Een slecht rapport betekent dat we even kijken waarom je kennelijk niet goed leert (en soms is het dan ook gewoon ok, zeker als een cijfer is gebaseerd op 1 toets, en niet overeenkomt met wat ze in de klas laten zien). Zelfs nu er bij oudste, tweede klas middelbare school, een meer direct verband tussen inspanning en resultaat kijken we ook vooral naar 'wat werkt er en wat werkt er niet'.

Die krijgt trouwens ook geen beloning voor haar rapport. Althans, niet rechtstreeks. We hadden daar een leuk gesprek over, vorige week. In haar Nederlandse les zat een unit over straffen en belonen, en ze moest 'opblijven' in een categorie zetten. "Dat gebruik jij eigenlijk nooit als beloning" zei ze, en dat klopt: slaap is gewoon een behoefte en je hebt niet opeens minder slaap nodig als je iets goed hebt gedaan. Maar de week ervoor had ze haar eerste 'late' feestje (Dubai style: in een tienernachtclub, en dan met de streched Hummer naar het huis van de jarige), en ik gaf dus aan dat ik daar wel makkelijker toestemming voor had gegeven omdat ze zo verschrikkelijk lief is, en het waanzinnig goed doet op school. Daar moest ze even over nadenken. Pubers O+ O+ O+
Pubers :D Dat lijkt me weer een kunst op zich om die te stimuleren en te belonen op de juiste manier. Maar dat positief belonen werkt inderdaad ook bij een 5 jarige wel. Dat kan ik natuurlijk ook gebruiken. Ze wil bv graag gaatjes in haar oren, ik twijfel nog.
maar mocht ze het echt graag blijven willen dan kan ik het 'goed doen op school' wel gebruiken als beloning voor het krijgen van gaatjes.
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:10:08 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_149593355
Hier werken ze bij de kleuters met onder niveau, op niveau en boven niveau.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:58 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Pubers :D Dat lijkt me weer een kunst op zich om die te stimuleren en te belonen op de juiste manier. Maar dat positief belonen werkt inderdaad ook bij een 5 jarige wel. Dat kan ik natuurlijk ook gebruiken. Ze wil bv graag gaatjes in haar oren, ik twijfel nog.
maar mocht ze het echt graag blijven willen dan kan ik het 'goed doen op school' wel gebruiken als beloning voor het krijgen van gaatjes.
Ik zou dat dus nooit willen koppelen eigenlijk. Goed doen op school heeft namelijk niet alleen met de eigen inzet te maken.

Het goed doen op school valt of staat ook met de sfeer in de klas en de klik met de docent.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:13:25 #73
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149593397
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:58 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Pubers :D Dat lijkt me weer een kunst op zich om die te stimuleren en te belonen op de juiste manier. Maar dat positief belonen werkt inderdaad ook bij een 5 jarige wel. Dat kan ik natuurlijk ook gebruiken. Ze wil bv graag gaatjes in haar oren, ik twijfel nog.
maar mocht ze het echt graag blijven willen dan kan ik het 'goed doen op school' wel gebruiken als beloning voor het krijgen van gaatjes.
Maar denk je dat ze het zonder die beloning in het vooruitzicht minder goed zou doen? Ik ben dus niet zo van de beloningen: leren doe je om het leren. Omdat je dingen graag wilt weten, omdat je graag je werk goed doet. Rapporten zijn niet als een medaille op de leer-Olympics, het is een overzicht van hoe het gaat. Soms heb je daar invloed op, en soms -zeker als ukkepuk- gewoon helemaal niet. Ik heb m'n hele leven opmerkingen gehad bij concentratievermogen en snelheid. Dacht je dat het daar beter van is geworden? :D
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:24:30 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149593573
Terwijl we het er hier over hadden heb ik trouwens het verse rapport van oudste gedownload, en dat is gigantisch mooi. Je kunt er echt uit lezen dat ze goed in haar vel zit en begint te begrijpen wat ze moet doen om het goed te doen (dat merk ik thuis ook: er is veel minder stress en eigenlijk besteedt ze minder tijd aan haar huiswerk dan vorig jaar, met betere resultaten).

Alleen het cijfer voor wiskunde verbaasde me: dat was veel hoger dan het zou moeten zijn. Nu heeft ze in november een toets moeten maken terwijl we nét terug waren uit Nederland, waar we waren voor de uitvaart van mijn vader. Ze zou een afspraak maken om die toets in te halen, maar moest 'm ter plekke, onvoorbereid maken en deed de raarste dingen. Het sloeg helemaal nergens op :) Juf blijkt die toets dus gewoon weggelaten te hebben O+
pi_149593688
Wij besteden vrij weinig aandacht aan het rapport. De ene opa en oma vinden het fijn om het te zien, omdat ze erg meeleven met hun kleindochter. De andere opa en oma hebben vanaf het begin niet veel interesse getoond en dat vond ik wel prima, want andere kleinkinderen kwamen met hun rapport aangelopen "oma ik heb een rapport, hoeveel krijg ik?"

Het rapport is voor ons zoals Gaoxing hierboven al zegt, een overzicht van hoe het gaat. Als er echt problemen zouden zijn, zou de juf ons erbij roepen. Ze heeft het naar haar zin op school, gaat over het algemeen graag, voelt zich er fijn en cognitief gaat het kennelijk ook goed. Het rapport zegt ons alleen dat laatste.
In principe hebben we het er niet eens met onze dochter over, behalve als ze ernaar vraagt. Het is niet dat we samen (ze is ook pas groep 2) het rapport gaan evalueren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')