Ik meng me vanaf het eerste topic dus je kunt niet spreken van geen interesse. Alleen ben ik er nuchter onder. Dat gestoorde komt duidelijk hier in het topic naar voren als verdediging. Want arme jongen verward of in psychose. Dat komt niet bij mij vandaan. Ik heb meteen geroepen dat ik wel een rapport afwacht. Maar als je het als verdediging gebruikt, moet je het ook gewoon slikken dat hij zo genoemd kan worden....quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat jij geen interesse hebt in deze door jou al tot klootzak of gestoord gebombardeerde jongeman, 2500 km van je woonplaats, maar waarom moet anderen die wel interesse hebben in held Zahzah een verklaring ontzegd worden?
Tja, dan moet hij het maar zo schrijven dat het niet interpretabel is. Een jurist zou nu nagaan wat de eerdere uitspraken waren in soortgelijke gevallen. Als iemand van jullie weet hoe je daar handig naar zoekt, leef je uit.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:12 schreef Copycat het volgende:
Hé tekstschrijver, maak er maar wat van. Dan laten we het later over aan de interpretatie!
Deze zin loopt niet lekker. Als het slechts op een wapen lijkt dan kan het per definitie geen wapen zijn. Niet in de echte fysieke wereld in ieder geval.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:56 schreef Alentejana het volgende:
Een wapen dat te veel op een normaal wapen lijkt
Je kunt het leuk brengen als je gaat ontleden ipv de boodschap zien. Waar het om gaat, is dat tot na de arrestatie niemand, behalve Tarik zelf, kon weten dat het om een nepwapen ging en het dus als normaal wapen is gezien én dat effect had.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Deze zin loopt niet lekker. Als het slechts op een wapen lijkt dan kan het per definitie geen wapen zijn. Niet in de echte fysieke wereld in ieder geval.
Ik wacht rustig de uitspraak van de rechter en zijn motivatie af.
Bestrijd jij dat in de fysieke wereld speelgoed geen wapen is?quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:12 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Je kunt het leuk brengen als je gaat ontleden ipv de boodschap zien.
Wat heel de reden is dat die bedreiging mogelijk was en daarvoor wordt hij al veroordeeld.quote:Waar het om gaat, is dat tot na de arrestatie niemand, behalve Tarik zelf, kon weten dat het om een nepwapen ging en het dus als normaal wapen is gezien én dat effect had.
quote:The robbery took place at Hiram's Guns & Spirits, when one of the suspects is said to have used a replica handgun to hold a store employee at gunpoint. Two others smashed a display case and grabbed several real handguns
Two of the suspects are minors and were taken to a juvenile detention center. They both face felony charges of armed robbery and conspiracy to commit armed robbery
Police identified the driver as Mykeon D. Menefee, 20, of El Cajon. He also faces felony charges of armed robbery and conspiracy to commit armed robbery, as well as felony evasion charges.
Hoe dom ben jij nu? Wel eens van jurisprudentie gehoord? Alsof dit nooit voorkomtquote:Op woensdag 11 februari 2015 12:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Deze zin loopt niet lekker. Als het slechts op een wapen lijkt dan kan het per definitie geen wapen zijn. Niet in de echte fysieke wereld in ieder geval.
Ik wacht rustig de uitspraak van de rechter en zijn motivatie af.
Dit is minstens zo dom. Een nieuwspost uit het buitenland. We hebben het over Nederlands strafrecht he?quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:43 schreef Alentejana het volgende:
Er is gewoon een wet dat je geen speelgoed mag bezitten dat niet van echte wapens te onderscheiden is. Dus strafbaar feit.
De bedreiging ermee is een apart strafbaar feit.
Verder wordt een nepwapen gewoon als normaal wapen meegenomen in de eis.Een overval met nepwapen is gewoon een gewapende overval:
http://www.huffingtonpost(...)store_n_5499169.html
[..]
Het is niet heel slim maar zeker niet zo dom als zeggen dat een overval gepleegd met een niet-van-echt-te-onderscheiden nepwapen geweldloos is.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:31 schreef znarch het volgende:
[..]
Dit is minstens zo dom. Een nieuwspost uit het buitenland. We hebben het over Nederlands strafrecht he?
quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, dan moet hij het maar zo schrijven dat het niet interpretabel is. Een jurist zou nu nagaan wat de eerdere uitspraken waren in soortgelijke gevallen. Als iemand van jullie weet hoe je daar handig naar zoekt, leef je uit.
Minder dom dan jij blijkbaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:41 schreef znarch het volgende:
[..]
Hoe dom ben jij nu? Wel eens van jurisprudentie gehoord? Alsof dit nooit voorkomt
Jij beweert alsof het open staat voor interpretatie. Wat op dit moment simpelweg niet zo is. Dat je zelf niet snugger genoeg bent dat even op te zoeken ligt toch echt een aan jou.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Minder dom dan jij blijkbaar.
Let op het tijdstip.
Waar een nepwapen ook gewoon onder verboden bezit valt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:31 schreef znarch het volgende:
[..]
Dit is minstens zo dom. Een nieuwspost uit het buitenland. We hebben het over Nederlands strafrecht he?
http://wetten.overheid.nl(...)dsdatum_11-02-2015#1quote:7°. andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.
Euh, dat slaat ook weer nergens op, die privacy is ie toch al kwijt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NOS zendt beelden Tarik Z. niet meer uit
De NOS zal de beelden van indringer Tarik Z. in de toekomst niet meer laten zien. Het journalistieke doel is er niet meer en de privacy heeft nu de overhand. Dat heeft hoofdredacteur Marcel Gelauff woensdag laten weten.
De 19-jarige Tarik Z. drong eind januari het gebouw van de NOS binnen en eiste zendtijd. De zender ging daarom, kort voor het begin van het Journaal van 8 uur, op zwart. Later liet de NOS zien wat de reden was en werden de beelden van Tarik Z. aan de kijkers getoond. „De nieuwswaarde was toen groot. Het was belangwekkend om uit te zenden wat er gebeurde. Dat woog zwaarder dan de privacy”, aldus Gelauff. „Nu is dat omgedraaid. Er is nu geen journalistiek doel meer om de beelden te laten zien. Die afweging moet elke keer opnieuw worden gemaakt.”
De beelden blijven wel online te zien. Als het in de toekomst weer over deze zaak gaat, zullen de beelden wel achterwege blijven.
Tarik Z. wordt verdacht van gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit. Zijn voorarrest loopt donderdag af. Het Openbaar Ministerie (OM) Midden-Nederland doet een persoonlijkheidsonderzoek naar hem.
Ridicule vraag natuurlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:56 schreef Alentejana het volgende:
Je vind kapers per definitie helden?
Niet voor mijw, wel voor mij. En nee, juist niet irrelevant, dat was de heldendaad.quote:Dat er urenlang geen uitzending was is voor jouw irrelevant?
Hé, maar waar blijft eigenlijk die afstandname van deze daad door de BNW'ers? Of is dat meer iets voor alleen moslims?quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ridicule vraag natuurlijk.
[..]
Niet voor mijw, wel voor mij. En nee, juist niet irrelevant, dat was de heldendaad.
Ja en? Als het een echt wapen was geweest, was deze overweging ook niet relevant geweest.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heel de reden is dat die bedreiging mogelijk was en daarvoor wordt hij al veroordeeld.
Ik neem geen afstand van geweldloze demonstraties, waarom?quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, maar waar blijft eigenlijk die afstandname van deze daad door de BNW'ers? Of is dat meer iets voor alleen moslims?
Eh... Dus zolang er erger bestaat is een journaalkaping wel oké?quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik neem geen afstand van geweldloze demonstraties, waarom?
Een neppistool en vlaggen op een moskee zijn peanuts vergeleken met de bommen die "uit onze naam" overal ter wereld op onschuldigen gegooid worden.
Nemen ze daar wel openlijk afstand van?quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:35 schreef Monolith het volgende:
BNW'ers hebben dan weer Breivik en dergelijke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |