abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149563741
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, het is duidelijk dat jij geen interesse hebt in deze door jou al tot klootzak of gestoord gebombardeerde jongeman, 2500 km van je woonplaats, maar waarom moet anderen die wel interesse hebben in held Zahzah een verklaring ontzegd worden?
Ik meng me vanaf het eerste topic dus je kunt niet spreken van geen interesse. Alleen ben ik er nuchter onder. Dat gestoorde komt duidelijk hier in het topic naar voren als verdediging. Want arme jongen verward of in psychose. Dat komt niet bij mij vandaan. Ik heb meteen geroepen dat ik wel een rapport afwacht. Maar als je het als verdediging gebruikt, moet je het ook gewoon slikken dat hij zo genoemd kan worden....
Als hij bij zijn volle verstand was, is het een klootzak, omdat er andere platforms zijn om je te uiten, je hoeft niet onder bedreiging een studio op te eisen.
Dat je van iemand die een briefje heeft zoals hij die heeft opgesteld ook nog een zinnige motivatie of redevoering verwacht doet me steil achterover slaan.
Bij de rechtzaak zal het wel naar voren komen, gewoon een kwestie van geduld hebben als je zo nieuwsgierig bent.

Misschien kun je motiveren wat er heldhaftig is aan het dreigen met een pistool dat voor echt werd aangezien en iemand gijzelen om voor elkaar te krijgen wat je wilt?
Is dat een voorbeeld dat maar gevolgd moet worden want ja, een held is toch ook een groot voorbeeld?
Je vind kapers per definitie helden?
Dat mensen angsten hebben uitgestaan en politie op de been moest komen en er urenlang geen uitzending was is voor jouw irrelevant?

En Bram_van_Loon, seriously? Een wapen dat te veel op een normaal wapen lijkt is verboden, ergo verboden wapen bezit. Rechter neemt dat gewoon zo mee.
pi_149563913
En niet om het een of ander,El_Matador, ik dacht dat jij nog wat verder dan ik van Nederland af zat? Dus om dat er nou bij te halen...
pi_149566599
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:12 schreef Copycat het volgende:
Hé tekstschrijver, maak er maar wat van. Dan laten we het later over aan de interpretatie!
Tja, dan moet hij het maar zo schrijven dat het niet interpretabel is. Een jurist zou nu nagaan wat de eerdere uitspraken waren in soortgelijke gevallen. Als iemand van jullie weet hoe je daar handig naar zoekt, leef je uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149566655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:56 schreef Alentejana het volgende:
Een wapen dat te veel op een normaal wapen lijkt
Deze zin loopt niet lekker. Als het slechts op een wapen lijkt dan kan het per definitie geen wapen zijn. Niet in de echte fysieke wereld in ieder geval. ;)
Ik wacht rustig de uitspraak van de rechter en zijn motivatie af.
#NoDAPL
pi_149566783
Wat? Zit ie er nog steeds? hey...vraag es aan de kerel waar hij dat neppistool heeft gekocht..mkay? thx
pi_149566800
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Deze zin loopt niet lekker. Als het slechts op een wapen lijkt dan kan het per definitie geen wapen zijn. Niet in de echte fysieke wereld in ieder geval. ;)
Je kunt het leuk brengen als je gaat ontleden ipv de boodschap zien. Waar het om gaat, is dat tot na de arrestatie niemand, behalve Tarik zelf, kon weten dat het om een nepwapen ging en het dus als normaal wapen is gezien én dat effect had.
En het is gewoon verboden om een wapen te hebben dat op eerste gezicht niet van echt te onderscheiden is, punt. Lees dan maar gewoon verboden nepwapenbezit. Het blijft een strafbaar feit.
pi_149566856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:12 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je kunt het leuk brengen als je gaat ontleden ipv de boodschap zien.
Bestrijd jij dat in de fysieke wereld speelgoed geen wapen is?

quote:
Waar het om gaat, is dat tot na de arrestatie niemand, behalve Tarik zelf, kon weten dat het om een nepwapen ging en het dus als normaal wapen is gezien én dat effect had.
Wat heel de reden is dat die bedreiging mogelijk was en daarvoor wordt hij al veroordeeld.
#NoDAPL
pi_149567607
Er is gewoon een wet dat je geen speelgoed mag bezitten dat niet van echte wapens te onderscheiden is. Dus strafbaar feit.
De bedreiging ermee is een apart strafbaar feit.

Verder wordt een nepwapen gewoon als normaal wapen meegenomen in de eis.Een overval met nepwapen is gewoon een gewapende overval:
http://www.huffingtonpost(...)store_n_5499169.html

quote:
The robbery took place at Hiram's Guns & Spirits, when one of the suspects is said to have used a replica handgun to hold a store employee at gunpoint. Two others smashed a display case and grabbed several real handguns

Two of the suspects are minors and were taken to a juvenile detention center. They both face felony charges of armed robbery and conspiracy to commit armed robbery

Police identified the driver as Mykeon D. Menefee, 20, of El Cajon. He also faces felony charges of armed robbery and conspiracy to commit armed robbery, as well as felony evasion charges.
pi_149569432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe dom ben jij nu? Wel eens van jurisprudentie gehoord? Alsof dit nooit voorkomt ;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:06:38 #160
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149570097
Valt ook gewoon in de eerste categorie:

Categorie I. De wapens in deze categorie zijn niet-vuurwapens, waarvan de overheid het bezit door iedereen buiten de overheid zelf heeft verboden.
Voorbeelden: ballistische messen, ploertendoders, wurgstokjes, boksbeugels, en voorwerpen die zodanig op een wapen lijken dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn. De kleur van een nepwapen telt niet mee om te bepalen of het nepwapen sprekend lijkt op een echt (vuur)wapen. Het enige dat telt, zijn de vorm en de afmeting van het nepwapen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149570787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:43 schreef Alentejana het volgende:
Er is gewoon een wet dat je geen speelgoed mag bezitten dat niet van echte wapens te onderscheiden is. Dus strafbaar feit.
De bedreiging ermee is een apart strafbaar feit.

Verder wordt een nepwapen gewoon als normaal wapen meegenomen in de eis.Een overval met nepwapen is gewoon een gewapende overval:
http://www.huffingtonpost(...)store_n_5499169.html

[..]

Dit is minstens zo dom. Een nieuwspost uit het buitenland. We hebben het over Nederlands strafrecht he?
pi_149571006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:31 schreef znarch het volgende:

[..]

Dit is minstens zo dom. Een nieuwspost uit het buitenland. We hebben het over Nederlands strafrecht he?
Het is niet heel slim maar zeker niet zo dom als zeggen dat een overval gepleegd met een niet-van-echt-te-onderscheiden nepwapen geweldloos is.
pi_149572648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, dan moet hij het maar zo schrijven dat het niet interpretabel is. Een jurist zou nu nagaan wat de eerdere uitspraken waren in soortgelijke gevallen. Als iemand van jullie weet hoe je daar handig naar zoekt, leef je uit.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:41 schreef znarch het volgende:

[..]

Hoe dom ben jij nu? Wel eens van jurisprudentie gehoord? Alsof dit nooit voorkomt ;(
Minder dom dan jij blijkbaar. :')
Let op het tijdstip. ;)
#NoDAPL
pi_149572710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Minder dom dan jij blijkbaar. :')
Let op het tijdstip. ;)
Jij beweert alsof het open staat voor interpretatie. Wat op dit moment simpelweg niet zo is. Dat je zelf niet snugger genoeg bent dat even op te zoeken ligt toch echt een aan jou.
pi_149573246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:31 schreef znarch het volgende:

[..]

Waar een nepwapen ook gewoon onder verboden bezit valt.

"Het Openbaar Ministerie geeft aan dat Tarik Z. wordt verdacht van drie misdrijven: gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit."

Hoeveel straf hij krijgt hangt af van de toerekeningsvatbaarheid, niet van het feit of een rechter gelooft dat nepwapengebruik niet erg is ofzo...
Waar Bram_van _Loon nog steeds in lijkt te geloven.
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:58:15 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149573361
De officiële wettekst:

quote:
7°. andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.
http://wetten.overheid.nl(...)dsdatum_11-02-2015#1

Duidelijk, lijkt mij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149577216
NOS zendt beelden Tarik Z. niet meer uit

De NOS zal de beelden van indringer Tarik Z. in de toekomst niet meer laten zien. Het journalistieke doel is er niet meer en de privacy heeft nu de overhand. Dat heeft hoofdredacteur Marcel Gelauff woensdag laten weten.

De 19-jarige Tarik Z. drong eind januari het gebouw van de NOS binnen en eiste zendtijd. De zender ging daarom, kort voor het begin van het Journaal van 8 uur, op zwart. Later liet de NOS zien wat de reden was en werden de beelden van Tarik Z. aan de kijkers getoond. „De nieuwswaarde was toen groot. Het was belangwekkend om uit te zenden wat er gebeurde. Dat woog zwaarder dan de privacy”, aldus Gelauff. „Nu is dat omgedraaid. Er is nu geen journalistiek doel meer om de beelden te laten zien. Die afweging moet elke keer opnieuw worden gemaakt.”
De beelden blijven wel online te zien. Als het in de toekomst weer over deze zaak gaat, zullen de beelden wel achterwege blijven.

Tarik Z. wordt verdacht van gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit. Zijn voorarrest loopt donderdag af. Het Openbaar Ministerie (OM) Midden-Nederland doet een persoonlijkheidsonderzoek naar hem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_149577306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NOS zendt beelden Tarik Z. niet meer uit

De NOS zal de beelden van indringer Tarik Z. in de toekomst niet meer laten zien. Het journalistieke doel is er niet meer en de privacy heeft nu de overhand. Dat heeft hoofdredacteur Marcel Gelauff woensdag laten weten.

De 19-jarige Tarik Z. drong eind januari het gebouw van de NOS binnen en eiste zendtijd. De zender ging daarom, kort voor het begin van het Journaal van 8 uur, op zwart. Later liet de NOS zien wat de reden was en werden de beelden van Tarik Z. aan de kijkers getoond. „De nieuwswaarde was toen groot. Het was belangwekkend om uit te zenden wat er gebeurde. Dat woog zwaarder dan de privacy”, aldus Gelauff. „Nu is dat omgedraaid. Er is nu geen journalistiek doel meer om de beelden te laten zien. Die afweging moet elke keer opnieuw worden gemaakt.”
De beelden blijven wel online te zien. Als het in de toekomst weer over deze zaak gaat, zullen de beelden wel achterwege blijven.

Tarik Z. wordt verdacht van gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit. Zijn voorarrest loopt donderdag af. Het Openbaar Ministerie (OM) Midden-Nederland doet een persoonlijkheidsonderzoek naar hem.
Euh, dat slaat ook weer nergens op, die privacy is ie toch al kwijt.
Hypocriete bende die NOS :')
Do what you love, love what you do!
pi_149577435
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:56 schreef Alentejana het volgende:
Je vind kapers per definitie helden?
Ridicule vraag natuurlijk.

quote:
Dat er urenlang geen uitzending was is voor jouw irrelevant?
Niet voor mijw, wel voor mij. En nee, juist niet irrelevant, dat was de heldendaad. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149577515
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ridicule vraag natuurlijk.

[..]

Niet voor mijw, wel voor mij. En nee, juist niet irrelevant, dat was de heldendaad. :D
Hé, maar waar blijft eigenlijk die afstandname van deze daad door de BNW'ers? Of is dat meer iets voor alleen moslims?
pi_149577548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heel de reden is dat die bedreiging mogelijk was en daarvoor wordt hij al veroordeeld.
Ja en? Als het een echt wapen was geweest, was deze overweging ook niet relevant geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149577604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, maar waar blijft eigenlijk die afstandname van deze daad door de BNW'ers? Of is dat meer iets voor alleen moslims?
Ik neem geen afstand van geweldloze demonstraties, waarom?

Een neppistool en vlaggen op een moskee zijn peanuts vergeleken met de bommen die "uit onze naam" overal ter wereld op onschuldigen gegooid worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149577635
BNW'ers hebben dan weer Breivik en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149577641
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik neem geen afstand van geweldloze demonstraties, waarom?

Een neppistool en vlaggen op een moskee zijn peanuts vergeleken met de bommen die "uit onze naam" overal ter wereld op onschuldigen gegooid worden.
Eh... Dus zolang er erger bestaat is een journaalkaping wel oké?
pi_149577651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:35 schreef Monolith het volgende:
BNW'ers hebben dan weer Breivik en dergelijke.
Nemen ze daar wel openlijk afstand van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')