abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149300353
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:25 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

O ja OH dat had je me gevraagd, ik denk dat het niet volledig uit te sluiten is maar het is ook niet het eerste dat in me op zou komen.
Ik vind orgaanroof door aaseters dan aannemelijker :X
OR met aansluitend OH is ook bij mij niet als eerste opgekomen maar doordat het voor mij zo’n mysterieus gebeuren is geweest, ben ik ook aan die mogelijkheid gaan denken.
pi_149300539
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Mijn reactie op haar droomscenario is dat het makkelijk scoren is en verder onzin.
Dat is toch ook gewoon een reactie of niet dan.

Als iemand hier met een ander onzin scenario komt zonder fatsoenlijke onderbouwing zou ik ook zo reageren.
Zie het dus gewoon als mijn reactie, waarom heb je daar moeite mee?

Ik heb er nu wel genoeg energie aan verspilt vind ik zelf dus verder laat ik het hierbij.
Ik heb er moeite mee, dat het er naar uit ziet dat bepaalde dingen niet beschreven mogen worden, dat Mientje (of Pietje, Klaasje) gaat uitmaken wat Jantje (of Willemien) niet mag schrijven.omdat Mientje ( of Pietje, Klaasje) daar niet van houdt/onzin vindt/enz.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149300666
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee, dat het er naar uit ziet dat bepaalde dingen niet beschreven mogen worden, dat Mientje (of Pietje, Klaasje) gaat uitmaken wat Jantje (of Willemien) niet mag schrijven.omdat Mientje ( of Pietje, Klaasje) daar niet van houdt/onzin vindt/enz.
Compleet mee eens, en dan gaan zitten wachten tot er voldoende "gelijkgestemden" op het topic zijn, om vervolgens gezamenlijk te gaan hakken op een user en dit pagina's lang te blijven volhouden... :N
pi_149300734
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Vervelend voor je maar ik ben toch niet van plan om mijn mening voor me te houden.
Probeer er over heen te lezen dan, zoals je mij ook aanraadde?
pi_149300765
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:44 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Vervelend voor je maar ik ben toch niet van plan om mijn mening voor me te houden.
Je had het over een negeerknop eergisteren, kun je me vertellen waar ik deze kan vinden?
pi_149300790
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je had het over een negeerknop eergisteren, kun je me vertellen waar ik deze kan vinden?
Uh nee daar heb ik het niet over gehad
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 16:47:33 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_149300815
Zullen we een beetje lief zijn voor elkaar?
pi_149300843
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
ok
pi_149300912
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:44 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

^O^ Ik zeg gewoon dat je onzin schrijft en makkelijk wilt scoren.
pi_149301007
quote:
Zoals dit? Het is al erg genoeg zonder er van alles bij te fantaseren onder het mom van dromen.
pi_149301088
quote:
Ja hoor, ben ik meestal ook.

quote:
Het gaat hier over Kris en Lisanne; er zijn zoveel invalshoeken. Elke hoek hoeft toch niet op een apart subtopic?
Laat nou iedereen gewoon zijn/haar eigen idee daarover vertellen, waar dat ook op gebaseerd is/uit voorkomt.
pi_149301149
Dat laat de Nederlandse Ingrid Lommers, lerares bij de taalschool waar de meisjes lessen volgden, weten. Voor de rest van de week hadden Lisanne en Kris wel allerlei tours geboekt. ,,Het was al laat toen de twee vertrokken, maar het zijn hele slimme en voorzichtige meiden. Zij hebben andere studenten zelfs aangeraden om niet zonder gids op pad te gaan.”
De wandelroute waarnaar de dames hebben gezocht loopt door tropisch woud, waar bijzondere dieren als jaguars, poema’s en tapirs lopen.
Lommers laat weten dat zij de Pianista Trail zelf veelvuldig loopt. ,,Er zijn niet veel afslagen, maar je moet wel oppassen.”
Er wordt met man en macht naar de twee vriendinnen gezocht. Gidsen lopen allerlei tochten, helikopters vliegen over het bosrijke gebied en Lommers heeft zaterdag een oproep uitgezonden via de Indianenradiozender, die veel beluisterd wordt door de bosbewoners. De Spaanse lerares looft een beloning uit voor de gouden tip.
Toch heeft de lerares ook haar twijfels over de zoektocht. ,,Er is gisteren gezocht bij de warmwaterbronnen. De zoektocht duurde maar een paar uur, ik vraag me af of dat genoeg is. Als je verdwaald bent ben je misschien veel verder weg beland.”
De vrouwen zijn kort voor hun verdwijning nog op camerabeelden in het centrum van Boquete vastgelegd, nabij een supermarkt, stelt Lommers. Zij heeft dit vandaag gehoord van de lokale politie.
Omdat de politie nog geen idee heeft wat er gebeurd kan zijn, blijven hulptroepen de komende tijd massaal zoeken

Stukje uit de krant van 5 april, de dik gedrukte zinnen bezorgen me vraagtekens:
1 Dan gaan ze zelf toch niet zover wandelen zonder gids, of kunnen ze gedacht hebben zo bij de watervallen te kunnen komen? Daar wilde ze toch zo graag naar toe?
2 op zaterdag heeft ze een oproep gedaan aan de bosbewoners, die waren al in een vroeg stadium op de hoogte van de vermissing, dus vanuit de andere kant is ook naar ze uitgekeken. Buiten de gidsen om en sinapoc is een derde partij, die daar wonen bekend met het feit dat die meiden daar vermist zijn. Vrij snel en niemand daar wat gehoort of gezien bij de hutten.
3 Dit is ondertussen toch weerlegd van die camerabeelden? Het was toch van de apotheek?
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 16:57:48 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_149301184
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:52 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Zoals dit? Het is al erg genoeg zonder er van alles bij te fantaseren onder het mom van dromen.
Ja bijvoorbeeld. Niet op de persoon maar een algemene tip.
pi_149301700
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand hier enig idee of de plaatselijke ondernemers in Boquete lijden onder deze zaak? Jaarcijfers zijn bekend bij bedrijven en zou er er een daling in het aantal boekingen bij bijvoorbeeld te taalschool te zien zijn?

Of is het daar zo toeristisch dat de boekingen wel blijven komen?
Mij lijkt dat het aantal boekingen bij de taalschool wel teruggelopen zal zijn.

Zo’n ernstig incident als dat van K en L moet wel impact hebben.
pi_149301810
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja bijvoorbeeld. Niet op de persoon maar een algemene tip.
Ah, dat verduidelijkt veel, ik had het gelezen alsof het door jou op de persoon @doorgaan was gespeeld.
Alsof je bedoelde: @Doorgaan je hebt niet echt gedroomd, maar dat gebruik je als 'excuus'om er op los te fantaseren'.
Maar uit bovenstaande reactie begrijp ik dat het niet zo gelezen moet worden.
Oké.
pi_149302017
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat laat de Nederlandse Ingrid Lommers, lerares bij de taalschool waar de meisjes lessen volgden, weten. Voor de rest van de week hadden Lisanne en Kris wel allerlei tours geboekt. ,,Het was al laat toen de twee vertrokken, maar het zijn hele slimme en voorzichtige meiden. Zij hebben andere studenten zelfs aangeraden om niet zonder gids op pad te gaan.”
De wandelroute waarnaar de dames hebben gezocht loopt door tropisch woud, waar bijzondere dieren als jaguars, poema’s en tapirs lopen.
Lommers laat weten dat zij de Pianista Trail zelf veelvuldig loopt. ,,Er zijn niet veel afslagen, maar je moet wel oppassen.”
Er wordt met man en macht naar de twee vriendinnen gezocht. Gidsen lopen allerlei tochten, helikopters vliegen over het bosrijke gebied en Lommers heeft zaterdag een oproep uitgezonden via de Indianenradiozender, die veel beluisterd wordt door de bosbewoners. De Spaanse lerares looft een beloning uit voor de gouden tip.
Toch heeft de lerares ook haar twijfels over de zoektocht. ,,Er is gisteren gezocht bij de warmwaterbronnen. De zoektocht duurde maar een paar uur, ik vraag me af of dat genoeg is. Als je verdwaald bent ben je misschien veel verder weg beland.”
De vrouwen zijn kort voor hun verdwijning nog op camerabeelden in het centrum van Boquete vastgelegd, nabij een supermarkt, stelt Lommers. Zij heeft dit vandaag gehoord van de lokale politie.
Omdat de politie nog geen idee heeft wat er gebeurd kan zijn, blijven hulptroepen de komende tijd massaal zoeken

Stukje uit de krant van 5 april, de dik gedrukte zinnen bezorgen me vraagtekens:
1 Dan gaan ze zelf toch niet zover wandelen zonder gids, of kunnen ze gedacht hebben zo bij de watervallen te kunnen komen? Daar wilde ze toch zo graag naar toe?
Je vraag gaat over wat (anderen) voor de hand liggend lijkt. Daarover zijn al maanden geleden stellingen betrokken door verschillende deelnemers.
Wat Ingrid L. daar zegt, was op 5 april. K&L zouden andere gasten afgeraden hebben zonder gids te gaan. Over wat voor trip dat ging, staat er niet bij, net zo min als mogelijke andere redenen om het die mede-gasten af te raden. Misschien waren die wel iets compleet onverantwoords van plan.
quote:
2 op zaterdag heeft ze een oproep gedaan aan de bosbewoners, die waren al in een vroeg stadium op de hoogte van de vermissing, dus vanuit de andere kant is ook naar ze uitgekeken. Buiten de gidsen om en sinapoc is een derde partij, die daar wonen bekend met het feit dat die meiden daar vermist zijn. Vrij snel en niemand daar wat gehoort of gezien bij de hutten.
Zaten daar dan bosbewoners, die de boodschap van L. gehoord hadden?
quote:
3 Dit is ondertussen toch weerlegd van die camerabeelden? Het was toch van de apotheek?
Kweenie.
pi_149303555
Wat Ingrid L. daar zegt, was op 5 april. K&L zouden andere gasten afgeraden hebben zonder gids te gaan. Over wat voor trip dat ging, staat er niet bij, net zo min als mogelijke andere redenen om het die mede-gasten af te raden.

Waarom zouden K&L dat andere gasten afraden? Ze hadden toen toch nog niet eens zelf die trip gedaan? Vreemd.
  maandag 2 februari 2015 @ 18:37:39 #168
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149303707
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:32 schreef schuschuho het volgende:
Wat Ingrid L. daar zegt, was op 5 april. K&L zouden andere gasten afgeraden hebben zonder gids te gaan. Over wat voor trip dat ging, staat er niet bij, net zo min als mogelijke andere redenen om het die mede-gasten af te raden.

Waarom zouden K&L dat andere gasten afraden? Ze hadden toen toch nog niet eens zelf die trip gedaan? Vreemd.
Dat ging dan over trips als die naar de vulkaan en naar de watervallen.
Niet over de Pianista, die volgens sommige literaire bronnen zelfs geschikt was om met de kinderen te lopen.
Wie dit leest is gek
pi_149303793
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:32 schreef schuschuho het volgende:

Er staat dat ze andere studenten hadden afgeraden om zonder gids op pad te gaan.
Toen K en L in Boquete waren was Ingrid in Costa Rica.
Zij heeft ze in Boquete niet gesproken dacht ik? Ik ging er toen (begin april) van uit dat het om een uitspraak ging die in Bocas del Toro (Spanish by the Sea) gedaan was, waar ze eerder waren voordat ze naar Boquete gingen.
pi_149303914
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:41 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Er staat dat ze andere studenten hadden afgeraden om zonder gids op pad te gaan.
Zij heeft ze in Boquete niet gesproken dacht ik? Ik ging er toen (begin april) van uit dat het om een uitspraak ging die in Bocas del Toro (Spanish by the Sea) gedaan was, waar ze eerder waren voordat ze naar Boquete gingen.
Daar had ze ze toch zelf ook niet gesproken? Ze was daar toch druk met haar eigen groep?
pi_149303986
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar had ze ze toch zelf ook niet gesproken? Ze was daar toch druk met haar eigen groep?
Ik weet niet of ze ze daar gesproken heeft, wel dat ze ze in Boquete niet gesproken heeft.
Daarom vraag ik me af waar ze dat gezegd zouden hebben.
pi_149304091
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:41 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat ze studenten in haar pension bedoelde. En het daar gehoord had. Aanname van mij. Op grond van de vraag: hoe weet zij anders dat het studenten waren?

quote:
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:49 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze ze daar gesproken heeft, wel dat ze ze in Boquete niet gesproken heeft.
Daarom vraag ik me af waar ze dat gezegd zouden hebben.
Ingrid L. kan die andere studenten gesproken hebben. Ligt zelfs voor de hand, dat er zoiets gezegd wordt, n.a.v. hun vermissing. Hearsay, in dat geval. Maar dat kan het sowieso wel zijn. Er staat nergens dat ze het K&L zelf heeft horen zeggen.
pi_149304143
[..]

Kweenie.
[/quote]

Camerabeelden apotheek zouden gecheckt worden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elden-apotheek.dhtml
pi_149304368
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:53 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat ze studenten in haar pension bedoelde. En het daar gehoord had. Aanname van mij. Op grond van de vraag: hoe weet zij anders dat het studenten waren?

[..]

[..]

Ingrid L. kan die andere studenten gesproken hebben. Hearsay, in dat geval. Maar dat kan het sowieso wel zijn. Er staat nergens dat ze het K&L zelf heeft horen zeggen.
Ja idd horen van lijkt het te zijn. Omdat ze het over studenten had, nam ik aan dat het op de taalsschool gezegd was. Ik denk wel dat ze zoiets gezegd hebben maar dat hoeft geen betrekking te hebben op Boquete.

Het blijft wel vreemd dat ze de Pianista dan alleen zijn gaan lopen en ook nog verder zijn gegaan na de mirador.

Maar ja dan beginnen we weer van voren af aan, was het onderschatting, onbekendheid met het gebied, overmoed of waren ze niet alleen :?

Ze hadden een kaart bestudeerd maar welke? En wie was de kaartlezer van de twee?
Stel dat die door een ongeluk niet meer aanspreekbaar was, wist de ander dan ook hoe de route liep?
pi_149304482
SENAFRONT Dismantles Illegal Mining Camp In The Darien

Wednesday, December 17 2014 @ 09:29 AM EST

Contributed by: Don Winner

Views: 489
Gold & MiningThe State Border Service (SENAFRONT) dismantled a criminal organization called 'Bacrin' operating in the province of Darien, specifically in Cerro Tacarcuna of Pinogana.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149304749
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:55 schreef doorgaan het volgende:
[..]

Kweenie.
Camerabeelden apotheek zouden gecheckt worden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elden-apotheek.dhtml
[/quote]

"Zouden" en "zou', zo'n beetje de meest voorkomende woorden in dat artikel. Getuigen zouden het gezegd hebben, zegt niemand minder dan de president van Panama. Dat moet haast wel minimaal 3e hands hearsay zijn. Ik neem althans niet aan, dat die getuigen het persoonlijk aan president Martinelli verteld hebben. Sowieso vreemd, een president die zich op muggenmelk-niveau uitlaat over een specifiek voorval waarvan bijna alles nog onbekend is. Maar goed, er is wel meer vreemd in deze wereld.

quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:03 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja idd horen van lijkt het te zijn. Omdat ze het over studenten had, nam ik aan dat het op de taalsschool gezegd was. Ik denk wel dat ze zoiets gezegd hebben maar dat hoeft geen betrekking te hebben op Boquete.

Het blijft wel vreemd dat ze de Pianista dan alleen zijn gaan lopen en ook nog verder zijn gegaan na de mirador.
Dan? Omdat ze dat gezegd zouden hebben? Voor hetzelfde kun je aan die uitspraak wat minder betekenis hechten.
quote:
Maar ja dan beginnen we weer van voren af aan, was het onderschatting, onbekendheid met het gebied, overmoed of waren ze niet alleen :?

Misschien was het gesprek over zonder gids iets doen wel zo geëindigd: "Nee, zonder gids moet je echt niet doen. Behalve dan voor echt simpele tripjes, zoals deze Pleasant day Hike... even goegelen... ja, de Pianista. Maar voor de rest heb je gelijk"

quote:
Ze hadden een kaart bestudeerd maar welke? En wie was de kaartlezer van de twee?
Stel dat die door een ongeluk niet meer aanspreekbaar was, wist de ander dan ook hoe de route liep?
Ja, dat kan. Dat maar één van beiden daarnaar gekeken heeft. Net als bij dat afraden, dat hoeft ook maar één van beiden gezegd te hebben, en het wordt al gauw "ze raadden af.. " Los daarvan, dan nog weet je niet hoe intensief. Bedoel je trouwens een kaart op papier, of via de computer?
pi_149304851
Dus waarom laat je je door een krant interviewen, geef je informatie alsof je ze zelf gesproken hebt.
Terwijl dat niet gebeurt is?
pi_149304877
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:07 schreef StaceySinger het volgende:
SENAFRONT Dismantles Illegal Mining Camp In The Darien

Wednesday, December 17 2014 @ 09:29 AM EST

Contributed by: Don Winner

Views: 489
Gold & MiningThe State Border Service (SENAFRONT) dismantled a criminal organization called 'Bacrin' operating in the province of Darien, specifically in Cerro Tacarcuna of Pinogana.
Wat is de betekenis daarvan voor dit topic? Een alibi, voor de criminelen die daar toen aan het gouddelven waren?
pi_149304962
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus waarom laat je je door een krant interviewen, geef je informatie alsof je ze zelf gesproken hebt.
Terwijl dat niet gebeurt is?
Dat "alsof" is jouw invulling. Het lijkt voor bepaalde lezers misschien zo, maar het is op zich normaal om iets te vertellen als feit, terwijl je daar niet persoonlijk zelf bij was en het zo waargenomen hebt.

EDIT: mensen zeggen er doorgaans alleen zinnetjes aan toe als "naar men zegt" of, "volgens X, " als ze zelf bewust twijfelen, of erg sterk doordrongen zijn van het belang van bronvermelding enz."
pi_149305012
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:19 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Wat is de betekenis daarvan voor dit topic? Een alibi, voor de criminelen die daar toen aan het gouddelven waren?
Lijkt me vragen naar de bekende weg. Vele topics wordt er geopperd door onder ander el mata, wie zouden criminelen kunnen zijn die ze daar konden tegenkomen? Nou stel van deze jongens!

Bronnen hiervoor zijn vanmiddag gepost door Doorgaan, ongerepte gebied aan cd zijde is nog nooit gecheckt op de aanwezigheid van koper en goud. Spanjaarden konden hier niet aan de gang omdat er teveel jungle was vroeger.
pi_149305064
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:21 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Dat "alsof" is jouw invulling. Het lijkt voor bepaalde lezers misschien zo, maar het is op zich normaal om iets te vertellen als feit, terwijl je daar niet persoonlijk zelf bij was en het zo waargenomen hebt.
Nee hoor, lees maar even terug. Jij kwam het de mededeling dat ze het via via had gehoord. Ik niet.

Mijn vraag was, wanneer ze anderen hadden afgeraden zonder gids te gaan (niet mijn woordkeus, of veronderstelling dat ze het uit tweede hand had) waarom gaan ze zelf dan op pad zonder gids.
pi_149305149
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lijkt me vragen naar de bekende weg. Vele topics wordt er geopperd door onder ander el mata, wie zouden criminelen kunnen zijn die ze daar konden tegenkomen? Nou stel van deze jongens!
Maar dat bericht gaat over Darien.
quote:
Bronnen hiervoor zijn vanmiddag gepost door Doorgaan, ongerepte gebied aan cd zijde is nog nooit gecheckt op de aanwezigheid van koper en goud. Spanjaarden konden hier niet aan de gang omdat er teveel jungle was vroeger.
Nou, kijk eens aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 02-02-2015 19:33:21 ]
pi_149305251
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee hoor, lees maar even terug. Jij kwam het de mededeling dat ze het via via had gehoord. Ik niet
Dat dat een reële mogelijkheid is, en dat wil ik nog wel een keer zeggen. Vertellen wat je uit de 2e hand hebt, zonder dat expliciet erbij te zeggen, is de gewoonste zaak van de wereld, op verkouden worden na.
Dat ze tegen de krant doet of ze het K of L zelf heeft horen zeggen, beweer ik nergens.
pi_149305334
Goed lezen just in case:
ik heb het over de post nummer 129 van Doorgaan, niet over de link waar jij nu mee komt.
pi_149305340
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij nooit gecheckt? Het is bekend dat in de hooglanden van Chiriqui een schat aan koper zit. De autoriteiten hebben een contract met de Ngobe Bugle bevolking dat er in hun leefgebied geen mijnactiviteiten mogen plaatsvinden. Ook zijn er al eeuwen geruchten over een geheime goudader in Chiriqui
pi_149305389
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij nooit gecheckt? Het is bekend dat in de hooglanden van Chiriqui een schat aan koper zit. De autoriteiten hebben een contract met de Ngobe Bugle bevolking dat er in hun leefgebied geen mijnactiviteiten mogen plaatsvinden. Ook zijn er al eeuwen geruchten over een geheime goudader in Chiriqui
inderdaad, niet gecheckt dus
pi_149305478
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nogmaals het is bekend dar er veel koper te vinden is. Dus illigale mijnactiviteiten kunnen er zijn.
Na enorm veel protesten van de Ngobe Bugle bevolking zijn de officiële mijn activiteiten gestopt.

In early 2012, two laws addressing mineral resources were enacted. Law 11 of 2012 prohibits, with some limited exceptions, the exploitation of mineral resources within the Ngäbe-Buglé native reservation. The law also annulled any existing mining concessions located within the reservation.

http://latinlawyer.com/re(...)sdictions/34/panama/

[ Bericht 26% gewijzigd door Grijzemassa op 02-02-2015 19:46:23 ]
pi_149305479
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Goed lezen just in case:
ik heb het over de post nummer 129 van Doorgaan, niet over de link waar jij nu mee komt.
Niet ik, maar Stacey. Ik vroeg daar iets over. Je antwoordde mij dus op een vraag die ik niet stelde? Tja, dan krijg je verwarring.

EDIT: verwarring krijg je sowieso als je reageert op berichten, zonder duidelijk te maken welke dat zijn.
Maar gelukkig gaat dat hearsay verhaal op voor meerdere posts hierboven, bijv. die waar president Martelli iets gezegd zou hebben over muggenmelk.

[ Bericht 8% gewijzigd door JustinCase op 02-02-2015 19:43:57 ]
pi_149305952
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

(Niet) checken van geruchten is iets heel anders dan een gebied (niet) checken op aanwezigheid van kostbare metalen. Ik kan gaan checken of ergens goud zit, en als het er zit, dat lekker voor mezelf houden. En jij kunt daar dan over gaan praten, omdat je het gezien hebt. Dat wordt vervolgens niet aan mij voorgelegd, maar wel doorverteld.

Dan is er gecheckt op goud, door mij, en het praatje daarover is niet gecheckt.
pi_149306134
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:16 schreef JustinCase het volgende:
"Zouden" en "zou', zo'n beetje de meest voorkomende woorden in dat artikel. Getuigen zouden het gezegd hebben, zegt niemand minder dan de president van Panama. Dat moet haast wel minimaal 3e hands hearsay zijn. Ik neem althans niet aan, dat die getuigen het persoonlijk aan president Martinelli verteld hebben. Sowieso vreemd, een president die zich op muggenmelk-niveau uitlaat over een specifiek voorval waarvan bijna alles nog onbekend is. Maar goed, er is wel meer vreemd in deze wereld.

President Martinelli werd dan ook op twitter meteen onder vuur genomen...toen duidelijk was waarom hij bijvoorbeeld de zoektocht opschaalde en zich "op muggenmelk" niveau uitliet. Zie tekst artikel
  maandag 2 februari 2015 @ 19:57:25 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_149306333
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Doorgaan, bedankt voor het posten van je dromen. het lijkt me zeer onprettig om dit te ervaren.
Je hebt aardig tijd besteed aan het uitwerken hiervan. Persoonlijk verfrissend een nieuwe hypothese te lezen.

Of die ondergrondse rivieren daar kunnen zijn, geen idee maar als ik naar die foto van Kris kijk in de kloof en of die paden daar zo diep uitgeslepen zijn, dan is het wel de moeite waar dit uit te zoeken.

Zoals je weet ben ik daar nooit geweest en ken ik de grondsoorten daar niet, of het nou een grottenstelsel is/een sinkhole, ben benieuwd of dit na te vragen is bij gidsen of H&T
grijzemassa toch, die dacht (of denkt) dat kris met haar hoofd in het water ligt, of een deel van het hoofd eigenlijk.
pi_149306496
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

grijzemassa toch, die dacht (of denkt) dat kris met haar hoofd in het water ligt, of een deel van het hoofd eigenlijk.
Ja dat postte ik toen de foto net bekend was. Ik denk dat nog steeds, dat de persoon op de foto in het water ligt.
pi_149306663
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:01 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja dat postte ik toen de foto net bekend was. Ik denk dat nog steeds, dat de persoon op de foto in het water ligt.
Ja, het zou kunnen; het zou kunnen dat zo ook de kringen op de schoenen zijn gekomen...gedeeltelijk in het water.
pi_149307005
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:16 schreef JustinCase het volgende:

Bedoel je trouwens een kaart op papier, of via de computer?
Alles wat we aan kaarten hebben van de paden voorbij de CD is door mensen gemaakt naar aanleiding van deze case. Zelfs de satellietbeelden zijn niet best. BING heeft het gebied geactualiseerd, kennelijk doordat er veel gezocht werd online. Google maps hoef je eigenlijk niet te gebruiken want er staat bijna niets op die kaarten en foto's. Ook in de video van Telemetro zie je de verslaggevers met een eigen GPS lopen. Teken dat er domweg geen kaarten bestaan van het gebied.
pi_149307034
Is er ooit door iemand meer vernomen van een zekere user Lux op Op Boquete.ning die het gerucht in de wereld bracht dat K&L, volgens een vriend van hem, om 2 uur een afspraak hadden begin Pianista Pad? Toch behoorlijk opmerkelijk gerucht.
pi_149307314
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:14 schreef doorgaan het volgende:
Is er ooit door iemand meer vernomen van een zekere user Lux op Op Boquete.ning die het gerucht in de wereld bracht dat K&L, volgens een vriend van hem, om 2 uur een afspraak hadden begin Pianista Pad? Toch behoorlijk opmerkelijk gerucht.
Bestaat die post nog? Heb je een link?
pi_149307575
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:14 schreef doorgaan het volgende:
http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A502488

Aan het begin, om 14:00 u. dat ziet er niet uit als een afspraak die (toen nog) bestond.

NB: Die vriend is in dat bericht "a friend of the girls".

EDIT: die LUX zegt niet van wie hij dat idee heeft, en een andere poster zegt erover dat "the authorities" die draad al volgen (dan, voorzover hij begrepen heeft, oftewel ook hearsay. het was dus wel een gerucht, zo te zien).

Teruglezen van wat gepost is toen er nog hoop was, is ook de moeite waard. Zo schrijft er iemand: "If there is any way that I can be of help regarding Dutch and/or Spanish, I dominate both languages". Geeft zelfs haar telefoonnummer.

[ Bericht 11% gewijzigd door JustinCase op 02-02-2015 20:41:40 ]
pi_149308446
[..]

Bestaat die post nog? Heb je een link?
[/quote]

Ja, zoals justincase aangaf en deze oude post: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #105 - case closed?
Als rechercheur zou ik hier wel opduiken.

(later ging dit onderwerp nog kort door ivm een advertentie voor "een verwonden verpleegster gezocht")
ik meen via Poekje01
pi_149308556

[ Bericht 100% gewijzigd door doorgaan op 02-02-2015 20:49:58 ]
pi_149309692
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:28 schreef JustinCase het volgende:

[..]

http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A502488

Aan het begin, om 14:00 u. dat ziet er niet uit als een afspraak die (toen nog) bestond.

NB: Die vriend is in dat bericht "a friend of the girls".

EDIT: die LUX zegt niet van wie hij dat idee heeft, en een andere poster zegt erover dat "the authorities" die draad al volgen (dan, voorzover hij begrepen heeft, oftewel ook hearsay. het was dus wel een gerucht, zo te zien).

Teruglezen van wat gepost is toen er nog hoop was, is ook de moeite waard. Zo schrijft er iemand: "If there is any way that I can be of help regarding Dutch and/or Spanish, I dominate both languages". Geeft zelfs haar telefoonnummer.
De passage " they had a 2pm appointment at the Pianista trail head' zou ik vertalen met het begin van het Pianistapad, onderaan dus. We weten dat ze toen al heel ergens anders waren. Ze hadden om 14.00 uur al weer bijna terug kunnen zijn.

Die user LUX is overigens een veel postende bewoner, over allerlei verschillende onderwerpen.
http://boquete.ning.com/f(...)r?user=0olbdlulo38dm
Op zich dus niet verdacht te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')