Op deze kaart staan ze ook: over de mirador/pianista en via Rio Pata de Macho.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er zijn 2 paden omhoog naar de cd
[ afbeelding ]
De CD is de bovenrand van een bergrug, met vaak behoorlijk steile hellingen ernaar toe. Je kunt er niet overal gewoon overheen lopen, nog afgezien van de dichte begroeiing. We kennen nu twee overgangen bij Boquete. Die via Pata de Macho heeft Sinaproc aangetekend op de zoekkaart (lange kronkelende lijn naar rechtsboven / noordoost. Daar zijn ze dus waarschijnlijk wel geweestquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:31 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Omdat jij die oversteek noemde.
Ik ben er niet perse naar op zoek, maar het interesseert me wel.
Interesse vanuit de zoektocht van Sinaproc, er is voor hen een reden geweest daar te lopen, er zal iets van een pad zijn, waarvan men gedacht heeft dat Kris en Lisanne daar gelopen zouden kunnen hebben. Een pad dat dan ook door anderen in gebruik (meer of mindere mate) is, om van ? naar ! te gaan.
De CD lijkt soms een soort van Berlijnse Muur, met alleen een oversteek bij de Pianista Trail.
[..]
Wie en hoe bedoel je dit?
helpt wel om steeds meer en beter idee te krijgen over het gebied.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:20 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Op deze kaart staan ze ook: over de mirador/pianista en via Rio Pata de Macho.
De twee paden linksboven lopen niet door over de mirador volgens deze kaart.
http://s8.photobucket.com(...)zps567ce05f.jpg.html
Dat is een mooi kaartje!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:20 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Op deze kaart staan ze ook: over de mirador/pianista en via Rio Pata de Macho.
De twee paden linksboven lopen niet door over de mirador volgens deze kaart.
http://s8.photobucket.com(...)zps567ce05f.jpg.html
Inderdaad, maar attractiepunten. Het staat er ook bij: Sendero Culebra, Cascada misteriosa Sendero el pianista, Sendero Pata de macho, enz.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:45 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Dat is een mooi kaartje!
Denk je dat die sterren voor een uitkijkpunt staan?
Misschien de cascades/watervallen?
Dat lijkt me niet, te koop bij "de VVV". Het was supermoeilijk om kaarten te vinden van het gebied.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:57 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar attractiepunten. Het staat er ook bij: Sendero Culebra, Cascada misteriosa Sendero el pianista, Sendero Pata de macho, enz.
De naam sendero culebra roept bij mij wel vragen op, omdat de Rio Culebra aan de andere kant van de CD ligt. Maar het pad (zwarte stippellijntje gaat niet over de CD (= de afgeknipte rand van de kaart)
Het lijkt me trouwens een toeristenkaart die daar gewoon te koop zal zijn bij de VVV.
http://boquetepanamacoffee.com/coffee-regions-boquete/quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, te koop bij "de VVV". Het was supermoeilijk om kaarten te vinden van het gebied.
Hoe kom je aan deze duidelijke kaart?
Ieder had een identificatie bij zich. Lisanne besloot haar paspoort mee te nemen (geen ander ID bij zich?) en Kris haar veiliger verzekeringspasje.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:47 schreef jackie12 het volgende:
- Van wie was de rugzak die gevonden is?
- Is het paspoort van Kris op haar kamer gevonden?
- Als het Lisanne haar rugzak was waarom zit dan wel het verzekeringspasje van Kris er in maar niet haar paspoort?
Eens met de onduidelijkheid van de kaart van SINAPROC. Maar het lijkt alsof dat pad (die rode lijn) evenwijdig aan de CD juist achter de Mirador (aan de Caribische kant) loopt, niet aan de Boquetekant...quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:52 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
http://boquetepanamacoffee.com/coffee-regions-boquete/
Ben trouwens weer eens in de kaarten gedoken. Was dat al een tijd van plan, maar ja, tijd. . .
Markant is dat de bekende kronkelende rode lijn via Pata de Macho en alto Romero loopt, passeert de CD niet op de plek waar de 'koffiekaart' (hierboven genoemd) het sendero pata de macho legt, maar ongeveer vanaf onze 'eigen' mirador. Ik had dat nooit scherp uitgezocht. Dat betekent dat er dicht bij de Mirador een splitsing moet zijn. De tekening van Sinaproc is te onduidelijk om dat te kunnen duiden, maar het lijkt erop dat die al voor de CD is, ergens op de helling boven Boquete. Weer een pad erbij dus..
Dat zul je moeten bekijken! Ik was er nooit, hoewel ik me er van een afstand al bijna thuis ga voelen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Leuke kaart!
Gelden die trails/paden voor het droge seizoen of voor het regenseizoen? Toen K&L gingen was het droger dan in de afgelopen maanden. Zijn alle paden dan nog wel toegankelijk?
Ik heb nooit iets gehoord van een teruggevonden pas of ID van Lisanne.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ieder had een identificatie bij zich. Lisanne besloot haar paspoort mee te nemen (geen ander ID bij zich?) en Kris haar veiliger verzekeringspasje.
Lijkt me niet vreemd.
De rugzak was hoogstwaarschijnlijk van Lisanne; zij draagt hem ook op de Schipholfoto.
Paspoort van Lisanne en verzekeringspasje van Kris zaten in de rugzak. Paspoort van Kris lag op hun kamer.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:58 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets gehoord van een teruggevonden pas of ID van Lisanne.
Van de ID van Kris circuleert een foto.
Voor de 1e kabelbrug is dat onwaarschijnlijk. De rivieren zijn te klein. Het heeft ook niet constant geregend, maar af en toe een dagdeel of een nacht, voor zover we weten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
en kan het dan zijn dat ze door de hoeveelheid water na een aantal dagen niet meer terug konden? En daarom zijn doorgelopen?
Ietsje verder ik ga geen 11 uur in een vliegtuig zittenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 04:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Panama is ietsje verder dan Egypte, maar ook daar kun je prima duiken. Een van de redenen om erheen te gaan, Boquete is bijzaak.
Er is een rode lijn min of meer evenwijdig aan de CD, inderdaad aan de Bocas kant. Dat is dan een pad denk ik. Dat wordt dan dicht bij de mirador twee maal gekruist: door het pad van Pianista/Mirador naar Bocas via de kabelbruggen en door het rode kronkelende pad naar Alto Romero.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens met de onduidelijkheid van de kaart van SINAPROC. Maar het lijkt alsof dat pad (die rode lijn) evenwijdig aan de CD juist achter de Mirador (aan de Caribische kant) loopt, niet aan de Boquetekant...
Goed punt voor de expeditie; dat pad zien te vinden.
Volgens mij heb ik hem al eens gedeeld en hij zit ook in mijn fotomandje. Free 4 all.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:56 schreef Lutalo het volgende:
Was deze kaart al niet eens eerder gepost of heb ik 'm van Matteo's Photobucket afgeplukt?
Goed, twee keer zo ver dan Egypte. Het is slechts de heen- en terugreis maar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:09 schreef vronie het volgende:
[..]
Ietsje verder ik ga geen 11 uur in een vliegtuig zitten
Bij mijn weten zijn er alleen kabelbruggen over de Culebra, maar het fijne weet ik er natuurlijk ook niet van.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:13 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er is een rode lijn min of meer evenwijdig aan de CD, inderdaad aan de Bocas kant. Dat is dan een pad denk ik. Dat wordt dan dicht bij de mirador twee maal gekruist: door het pad van Pianista/Mirador naar Bocas via de kabelbruggen en door het rode kronkelende pad naar Alto Romero.
Zouden daar ook kabelbruggen zijn? Ik heb daar nooit foto's van gezien. Er is meen ik wel een blog van een amerikaan die gedeeltelijk door de rivier pata de macho afdaalt, maar de rivier is daar te klein voor kabelbruggen. Heb daar even geen link van bij de hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |