Die vragen staan hier.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:40 schreef Lutalo het volgende:
Misschien weet @Domnivoor nog in welk topic die vragen stonden of heeft hij ze opgeslagen.
+ - trails, routes, paden, naar rechts en links NA de Mirador (oa zoekroutes Mirador)quote:
1 van m'n contacten uit Boquete had het al vrij snel over gangs en illegale goudzoekers.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, dat geloof ik wel, zeker door de Darién. Het is toch makkelijk dollars verdienen en drugshandel (net als gouddelven) zie ik niet als criminaliteit.
Maar zegt dat iets over wat er nabij Boquete gebeurd zou kunnen zijn? Het is alsof je een gevaarlijke buitenwijk van Madrid vergelijkt met wat er aan de Costa Brava met toeristen kan gebeuren. Ook ongeveer die afstand tussen Boquete en Darién...
Ik weet niet of je ook op de kaart hebt gekeken, maar die loop ligt een paar honderd km verderop. Een voorbeedl is het wel, ja.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:09 schreef doorgaan het volgende:
Hier een voorbeeld van een duidelijk bord voor toeristen: hier zie je dat je in een loop kunt lopen.
http://www.caminandopanam(...)sendero-cerro-gaital
zie bord
Die "illegale" gouddelvers waren toch ook opgepakt in het begin? Is vast komen te staan dat zij niets met de verdwijning van Kris en Lisanne te maken hadden?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
1 van m'n contacten uit Boquete had het al vrij snel over gangs en illegale goudzoekers.
die struinen die rivieren af bij laagstaand water
en... ik ga ervan uit dat > individuals transport small drug loads on their backs> niet over de normale weg wandelen![]()
Ook dit pad blijft aan de zuidkant. Geen teken van een oversteek over de CD.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:29 schreef agter het volgende:
[..]
Deze loopt verder:
http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7212532
Die helikopter was meer ad absurdum.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef Lutalo het volgende:
[..]
We hadden het eens over de Sinaproc zoekroute ( ong. eenwijdig aan de CD) of ze het hele end weer terug zouden zijn gelopen of (jouw suggestie) opgepikt door een helikopter.
Ze zouden ook overgestoken kunnen zijn naar Las Quetzales en als ze dan in de buurt van een ANAM (Nationale Autoriteit van het Milieu) Ranger Station uitkomen, met de auto weer terug.
. Op het laatste deel van de verharde weg, ongeveer 8 km van het centrum van Boquete, bewaakt Alto Chiquero Ranger Station de ingang aan de oostzijde van het Nationale Park. Het El Respingo Ranger Station is zeker dichter bij het dorp Guadalupe, op slechts 4 km, maar de weg is niet verhard aan deze kant, zodat de rit van Guadalupe naar het rangerstation langer duurt en u een 4 x 4 nodig heeft om het te halen.
De Sinaproccers moeten toch op de 1 of andere manier na hun zoektocht weer terug naar de bewoonde wereld zijn gekomen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:02 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Die helikopter was meer ad absurdum.
Na de Mirador afslaan naar wat we denken dat een route is die aan de noordkant van de CD loopt, dan weer over de CD terug naar de zuidkant, dat kost je denk ik een dag. De Route naar las quetzales is ook ee rondje met de helft auto of bus. Om jouw rit te maken moet je denk ik aardig de weg weten.
Klopt. was je daarnaar opzoek, dan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:50 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ook dit pad blijft aan de zuidkant. Geen teken van een oversteek over de CD.
ja op 9 mei is er een (deel) van een bende opgepaktquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die "illegale" gouddelvers waren toch ook opgepakt in het begin? Is vast komen te staan dat zij niets met de verdwijning van Kris en Lisanne te maken hadden?
En ja, die transportjes verbazen me niet. Maar zijn doorgaans ook geen reden om iemand te vermoorden...
Hmm, ik zou "illegale" gouddelvers geen "bende" willen noemen, maar weet natuurlijk niet wat ze nog meer op hun kerfstok hebben.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:01 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja op 9 mei is er een (deel) van een bende opgepakt
[ afbeelding ]
Ik zou niet al te veel verwachtingen hebben van die oversteken, èn vanwege de afstand, èn omdat ze al op weg waren naar de rio culebra. We hebben ook geen idee hoe de toestand van de paden was. In de jungle moet je die regelmatig onderhouden. Daarom heeft iedereen ook een machete. Boquete - Bocas is een relatieve hoofdroute als ik het moet inschatten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:57 schreef Lutalo het volgende:
[..]
+ - trails, routes, paden, naar rechts en links NA de Mirador (oa zoekroutes Mirador)
- motorbikeride 'benefits of retiring in Boquete' (hoe ver kun je komen, waar leidt die 'weg'naar toe)
- 'slachthuis' links aan het begin vd Pianistatrail
- waar nog meer de CD oversteken ( zie post Matteo)
Meestal uitgebuite sloebers. Ze zouden de spullen en het geld m.i. niet hebben laten liggen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hmm, ik zou "illegale" gouddelvers geen "bende" willen noemen, maar weet natuurlijk niet wat ze nog meer op hun kerfstok hebben.
Exact.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:25 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Meestal uitgebuite sloebers. Ze zouden de spullen en het geld m.i. niet hebben laten liggen.
Omdat jij die oversteek noemde.quote:
Wie en hoe bedoel je dit?quote:omdat ze al op weg waren naar de rio culebra.
Het antwoord ligt daar in die junglequote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
Al blijft de vraag hoe die rugzak daar kwam. Dat vind ik een van de belangrijkste (en moeilijkste, vanwege de bereikbaarheid) punten; hoe is die rugzak precies aangetroffen, kan die daar stiekem door Kris en/of Lisanne achtergelaten zijn (en dus niet geroofd) of kan die door dat smalle stuk rivier getransporteerd zijn en dat de inhoud dan nog puntjegaaf is?
Stacey heeft in de eerdere topics een kaartje geplaatst met vlaggetjes. Dat is een andere trail (Quetzales?) die ook over de CD gaat, ten westen van de Pianista. Kaart staat nog in de OP dacht ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:31 schreef Lutalo het volgende:
De CD lijkt soms een soort van Berlijnse Muur, met alleen een oversteek bij de Pianista Trail.
Vooral ook de verklaring van de rijstboertjes; hoe lag/zat/stond die rugzak precies toen ze hem vonden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het antwoord ligt daar in die jungle
In veel eerdere topics las ik hier nog niet, dus voor mij was het een eyeopener om het bericht van Matteo te lezen, waarin hij schreef dat vanuit die trail ook de CD overgestoken kan worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stacey heeft in de eerdere topics een kaartje geplaatst met vlaggetjes. Dat is een andere trail (Quetzales?) die ook over de CD gaat, ten westen van de Pianista. Kaart staat nog in de OP dacht ik.
Vanuit Boquete is de Pianista trail de meest logische route over de CD.
er zijn 2 paden omhoog naar de cdquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stacey heeft in de eerdere topics een kaartje geplaatst met vlaggetjes. Dat is een andere trail (Quetzales?) die ook over de CD gaat, ten westen van de Pianista. Kaart staat nog in de OP dacht ik.
Vanuit Boquete is de Pianista trail de meest logische route over de CD.
In het interview van NeXTV wordt gezegd dat die Alto de Lino-trail "45 min heen en terug" is. Gaat die dan ook over de CD? Kan niet in die tijd, maar zou kunnen dat net als bij de Pianista het pad doorloopt waar de "trail" eigenlijk stopt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er zijn 2 paden omhoog naar de cd
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |