Alleen die vraag al...quote:
Gozer, ik heb excursies georganiseerd voor een grote multinational.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Alleen die vraag al...![]()
Ik zeg alleen dat wanneer je met 4 man die route gaat lopen met als doel een bepaalde fotolocatie te vinden je van te voren moet bedenken hoe wat waar wanneer. Anders loopt straks iedereen alleen te dwalen en achter bomen te kijken.
Nou prima toch. Niet geschoten is altijd mis.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gozer, ik heb excursies georganiseerd voor een grote multinational.
Eerstejaars veldwerk in Spanje met het dichstbijzijnde ziekenhuis 80 km verderop.
Ik heb alle vertrouwen in Domnivoor, MeloD en eenieder die maar mee wil, dat we daar prima uitkomen.
"Ruzie bij een splitsing". Daar spreekt vertrouwen in het gezamenlijk besef van gevaar van ons, expeditieleden uit?
Welnee man.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou prima toch. Niet geschoten is altijd mis.
Zoals ik hierboven al zei, zonder nieuwe feiten gaat dit topic niet meer nieuwe antwoorden opleveren.
Alleen is de kans van slagen van een expeditie denk ik groter als je van te voren een plan hebt welke plekken je wil bezoeken en wat de prioriteiten zijn.
En dat iedereen het daar dan over eens is.
Hoeveel lokaties hebben we intussen al verzameld die gecheckt kunnen worden?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat wanneer je met 4 man die route gaat lopen met als doel een bepaalde fotolocatie te vinden je van te voren moet bedenken hoe wat waar wanneer.
Iets minder dan prima geldig dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dingen worden face to face geregeld. Dat is voor Nederlanders gewend aan zaken via email regelen (tot de communicatie met degene naast je op kantoor aan toe!), heel confronterend.
Afspraken die je face to face maakt zijn dan ook prima geldig maar kunnen wat later uitvallen.
Ja, dat hangt dus van je standaarden af. Ik ken genoeg net zulke blonde en toentertijd net zo jonge Nederlandse studentes die heel anders hiermee omgaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:37 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Iets minder dan prima geldig dus.
Ingrid Lommers ( en medewerkers) zijn hier vast van op de hoogte.
Als er vooraf betaald is, maakt het voor de broodwinning niet uit. Zomaar van uit het niets ongerust zijn, lijkt me niet nodig en niet verklaarbaar. Wel als hij ze 'gekend' heeft ( dwz meer dan 1 keer alleen in het voorbij gaan "Ola") en na contact met de hostelmoeder ( en mogelijk na informatie van Eileen).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dingen worden face to face geregeld. Dat is voor Nederlanders gewend aan zaken via email regelen (tot de communicatie met degene naast je op kantoor aan toe!), heel confronterend.
Afspraken die je face to face maakt zijn dan ook prima geldig maar kunnen wat later uitvallen.
Mijn ervaring met tours en gidsen in Latijns-Amerika is dat mijn punctualiteit (die meer Colombiaans dan Nederlands is!) ver beneden die van de organisaties waren. En dat waren meestal lokale mensen zoals Feliciano en Plinio.
Dat F. ongerust was op 2 april is dan ook heel goed verklaarbaar en dat hij ze ging zoeken niet verdacht. De zorg voor toeristen is goed hier en met name als dat die man zijn broodwinning binnen een kleine gemeenschap is en hij een enorme staat van dienst heeft.
Ik wil met hem praten om zijn verhaal te horen maar op basis van wat we in de media meegekregen hebben vind ik hem niet verdacht, maar betrokken en doelgericht.
K en L zijn die tocht niet op eigen gelegenheid gaan maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bent een ervaren hikester, toch?
Dan begrijp je weinig van het 10 dagen in een vrij klein gebied niet de weg terug kunnen vinden maar wel een ongelooflijk ontoegankelijk gebied inklauteren, neem ik aan?
Op die basis ga jij voor misdaad? Je kent de enorme hoeveelheid natuurlijke gevaren als geen ander, is die kans niet vele malen groter?
Welke aanwijzingen zijn daarvoor?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:43 schreef gynaika het volgende:
[..]
K en L zijn die tocht niet op eigen gelegenheid gaan maken.
Als ik dit stel dan is het niet meer nodig om je vragen te beantwoorden.
Het ging mij om jouw bewering over het omgaan met de Latijns Amerikaanse mentaliteit; die vls jou soms morgen-morgen is en soms uiterst punctueel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat hangt dus van je standaarden af. Ik ken genoeg net zulke blonde en toentertijd net zo jonge Nederlandse studentes die heel anders hiermee omgaan.
Ingrid L., Eileen W. (ik weet niet hoe ze heet) en die andere 'gringos' die daar wonen, zijn net als ik gewend aan beide culturen.
De taalschool gebreken verwijten was in het begin vooral door de mediaframing van de zogenaamd weggelaten tekst uit de Lonely Planet. Maar in de eerdere versie stond die zin ook niet en zo is dat in die map gekomen.
Ik denk dat de pijlen echt op het belabberde "officiele onderzoek" (ook naar criminaliteit) gericht staan.
Die school heeft ook geen belang bij betrokkenheid hierbij, lijkt me.
UItrusting heb ik niet eens genoemd. Dat zal best in orde zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee man.
Wij gaan daar in onze korte broekjes zonder kaart, kompas, GPS, werkende telefoon, tent, warme kleding, droge kleding, regenbescherming, proviand, bier, reservebatterijen, voorbereiding en afspraken op pad.
Net zoals Kris en Lisanne dus, anders ben je een mietje*.
*dixit een illuster deelnemer van dit topic
Uiterst punctueel heb ik niet gezegd, maar bezorgd wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:46 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Het ging mij om jouw bewering over het omgaan met de Latijns Amerikaanse mentaliteit; die vls jou soms morgen-morgen is en soms uiterst punctueel.
Ik had het niet -persee- over belang van betrokkenheid van de taalschool; wel zouden zij op de hoogte moeten zijn van de mentaliteit, face-to-face afspraken maken dus en desondanks rekening moeten houden met het niet helemaal nakomen van die afspraken.
Wat mij betreft geen reden om Lisanne te 'verwijten' dat ze zo boos ( furieus vls jouw woorden) was.
Om er een paar te noemen:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:30 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoeveel lokaties hebben we intussen al verzameld die gecheckt kunnen worden?
Het feit dat de dames niemand hebben ingelicht over datgene wat ze die 1 april zouden gaan doen, zegt mij genoeg.quote:
Ik verwijt het Lisanne toch juist niet. Ik verklaar het verschil in cultuur.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:17 schreef Lutalo het volgende:
@ElMatador, ik hoef geen anderen te vragen omdat ik jou niet geloof.
Je mist gewoon net 'the point' van mijn berichten.
- hotelbarquote:
Vls Hans Kremers zouden ze die dag iets van een wandeling in/bij/om Boquete maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:13 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het feit dat de dames niemand hebben ingelicht over datgene wat ze die 1 april zouden gaan doen, zegt mij genoeg.
Vliegveldje (of andere bestemming) vlakbij de Rio Estralita.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Om er een paar te noemen:
- lokaties in Boquete waar K & L gezien zijn
- lokaties waar de foto's gemaakt zijn
- no! no! steep area!
- kruisingen en afslagen op de paden
- lokaties waar je met een auto kan komen
- kabelbruggen
- vindplaatsen van de resten
- hutten
- mogelijke schuilplaatsen zoals overhangende rotsen
- plekken waar afval ligt
- fruitbomen
- gestapelde stenen
- wat nog meer?
I'm backquote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uiterst punctueel heb ik niet gezegd, maar bezorgd wel.
[...]
Als MeloD weer terug is ben ik benieuwd naar haar visie.
Dus als ik het goed begrijp, is dit jouw overtuiging:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:13 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het feit dat de dames niemand hebben ingelicht over datgene wat ze die 1 april zouden gaan doen, zegt mij genoeg.
- paddocksquote:
Kroeg in Boquete, indien mogelijk aan het einde van het koffieplukseizoen. Afgelopen jaar was dit op 1 april. Dan vallen de plukkers onderweg naar huis nog wel eens in slaap op de paden in de bossen, dronken en slapen ze hier nu roes uit.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- hotelbar
- zwembad
- lokale discotheek
- lekkere eettentjes
- muggenolieverkoper
- koffie bij de Master of the Mountain thuis
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:26 schreef MeloD het volgende:
Bezorgdheid: we zijn vervolgens met een taxi vanuit David naar Boquete gebracht voor een beperkt bedrag, omdat de taxi-chauffeur het rot voor ons vond dat de toko haar afspraken niet na was gekomen. Bezorgdheid: we hadden op een gegeven moment allebei buikgriep in Boquete en de derde ziek-zijn-dag voelde ik me net goed genoeg om met een taxi naar 't centrum te gaan om wat beschuit enzo te kopen. Onderweg kreeg ik een berg tips met welk middel ik moest kopen tegen de klachten heeft de taxichauffeur zonder extra bedrag 10 min. op me staan wachten terwijl ik in de winkel was, zodat ik niet nog een tweede taxi zou moeten regelen voor de terugweg.
Typisch Nederlands he? Er wat achter zoeken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:45 schreef 11en30 het volgende:
Hoe weet je dat die bezorgdheid niet vooral om zijn volgende rit ging?
Ga je weer, ik vond het een zakelijke reactie. Binnen 10 minuten volgende rit, prima deal toch? Of hebben ze het daar zo druk?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Typisch Nederlands he? Er wat achter zoeken.
De oprechte vriendelijk- en bezorgdheid van latino's en het respect voor (single) vrouwen zal je nog verbazen.
Typisch Nederlands; vooral gelijk barrieres zien.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar die rijstboertjes, die zijn toch niet te traceren? En al zou het via F lukken, dan zou het een aardig diepte interview gaan worden.
Ben bang dat F ondertussen ook geen spraakwaterval gaat zijn tegen Nederlandse vreemden met specifieke vragen over K&L.
Ja dat zou kunnen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik snap de plekken waar afval ligt niet, door alle regen zijn eventuele afvalresten toch verplaatst?
Zo druk: ik denk dat ie in de tussentijd makkelijk een andere rit had kunnen hebben jaquote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ga je weer, ik vond het een zakelijke reactie. Binnen 10 minuten volgende rit, prima deal toch? Of hebben ze het daar zo druk?
Dat was hij toch al niet (op AFK).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben bang dat F ondertussen ook geen spraakwaterval gaat zijn tegen Nederlandse vreemden met specifieke vragen over K&L.
Ook t.a.v het thuisfront zijn ze niet geheel open geweest in hun doen en laten maar is dat per se een must op die leeftijd?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:22 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Vls Hans Kremers zouden ze die dag iets van een wandeling in/bij/om Boquete maken.
De ouders waren blijkbaar (ook) niet op de hoogte van de verkeerde wandeling van vermoedelijk 31 maart (Atlo Lino ipv begin Pianista).
Dit zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat zij dat helemaal niet zijn geweest.
Dus een misdrijf op 2 jonge vrouwen door een latino is volgens jou uitgesloten?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De oprechte vriendelijk- en bezorgdheid van latino's en het respect voor (single) vrouwen zal je nog verbazen.
het 'belabberde onderzoek'quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat hangt dus van je standaarden af. Ik ken genoeg net zulke blonde en toentertijd net zo jonge Nederlandse studentes die heel anders hiermee omgaan.
Ingrid L., Eileen W. (ik weet niet hoe ze heet) en die andere 'gringos' die daar wonen, zijn net als ik gewend aan beide culturen.
De taalschool gebreken verwijten was in het begin vooral door de mediaframing van de zogenaamd weggelaten tekst uit de Lonely Planet. Maar in de eerdere versie stond die zin ook niet en zo is dat in die map gekomen.
Ik denk dat de pijlen echt op het belabberde "officiele onderzoek" (ook naar criminaliteit) gericht staan.
Die school heeft ook geen belang bij betrokkenheid hierbij, lijkt me.
Zeg, kloon, slik deze stroman toch even heel snel in.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dus een misdrijf op 2 jonge vrouwen door een latino is volgens jou uitgesloten?
• Er heeft een deugdelijk politie-onderzoek plaatsgevonden?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:40 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
het 'belabberde onderzoek'
doe je het weer: weet jij meer als wij??
Nee. Het is best mogelijk dat latino's van huis meer respect hebben voor vrouwen dan andere mannen. Ik vraag me af of zoiets terug te zien is in misdaadstatistieken, of latino's significant minder aanwezig zijn in geweld tegen vrouwen. In dat geval zou een misdrijfscenario met een gringo dader meer voor de hand liggen dan met een latino.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeg, kloon, slik deze stroman toch even heel snel in.
F heeft zich ook negatief uitgelaten over het onderzoek (de zoekacties).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:40 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
het 'belabberde onderzoek'
doe je het weer: weet jij meer als wij??
Dat veel mannen respectvoller zijn dan lompe Westerlingen sluit het bestaan van laagopgeleide tokkies die op aanrandingen en dergelijke uit zijn natuurlijk allerminst uit...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee. Het is best mogelijk dat latino's van huis meer respect hebben voor vrouwen dan andere mannen. Ik vraag me af of zoiets terug te zien is in misdaadstatistieken, of latino's significant minder aanwezig zijn in geweld tegen vrouwen. In dat geval zou een misdrijfscenario met een gringo dader meer voor de hand liggen dan met een latino.
Ga je met zijn tweeën of meerderen een bepaalde fikse trip maken dan maak je dat kenbaar. Ingeval van niet terugkeren, weet men dan waar gezocht moet worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:27 schreef agter het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, is dit jouw overtuiging:
Ze gingen alleen >> dan moeten ze anderen ingelicht hebben
Ze gingen niet alleen >> dan zouden ze geen derden inlichten
Ik persoonlijk begrijp die gevolgtrekking niet zo. Waarom zou dit logisch zijn?
Misschien gewoon niet aan gedacht dat je zomaar kunt verdwijnen tijdens een wandeling van 3 à 4 uur.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:20 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ga je met zijn tweeën of meerderen een bepaalde fikse trip maken dan maak je dat kenbaar. Ingeval van niet terugkeren, weet men dan waar gezocht moet worden.
Dat zij dat niet hebben gedaan, moet een bepaalde reden hebben gehad.
Ik vind dat je er een sterk punt mee hebt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:20 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ga je met zijn tweeën of meerderen een bepaalde fikse trip maken dan maak je dat kenbaar. Ingeval van niet terugkeren, weet men dan waar gezocht moet worden.
De vraag is dan of ze wisten dat dit onder hikers gebruikelijk is, dat je het kenbaar maakt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:20 schreef gynaika het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |