Geluidstechnicus? Dat was toch de portier/beveiliger?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Mensen de stuipen op het lijf jagen met een nepwapen, noem het maar niks. Die geluidstechnicus heeft doodsangsten uitgestaan, die wist niet wat wij nu allemaal weten. Reken maar dat die man getraumatiseerd is.
Ik denk dat het best mogelijk is, waarom loopt die politie anders zo naar binnen als die Tarik zegt; Blijf, wat ga je doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben je hier zelf echt overtuigd van?
ja, en op elke hoek van de straat is een wapenexpert en AT paraat. En anders komt 10minutenman het wel even regelen. Maar wel binnen 15 minuten graag.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:56 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ze hebben hem gewoon gearresteerd. En hoezo was het duidelijk dat ze hier niet op getraind waren? Jij kan alles herleiden uit een statisch camerabeeld waar ze maar even doorlopen?
Ik vond dat ze het zeer goed onder controle hadden, duidelijke instructies, bijna geen zenuwen, goede communicatie, alleen dat ze in het begin niet zagen dat ie zijn wapen liet vallen. In de VS was hij ongetwijfeld dood geweest, doorboort met een M15, met een nieuwsverslaggever die het zou rechtvaardigen. Ik maakte een grap, maar ik meen het wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
De politie was ook zeer zwak in deze. Je kon gelijk zien: geen training.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Being het volgende:
[..]
Ik vond dat ze het zeer goed onder controle hadden, duidelijke instructies, bijna geen zenuwen, goede communicatie, alleen dat ze in het begin niet zagen dat ie zijn wapen liet vallen. In de VS was hij ongetwijfeld dood geweest, doorboort door een M5, met een nieuwsverslaggever die het zou rechtvaardigen. Ik maakte een grap, maar ik meen het wel.
Politie heeft het hier goed afgehandeld.
Kijk je niet teveel films?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De beelden niet gezien die met mobiel gefilmd waren? Ik vond dat ze daar nou ook niet echt heel tactisch naar binnen liepen.
Maar dan is het toch nog 'knap' dat hij er zo netjes uit zag, een prachtig nepwapen ergens vandaan heeft gehaald, en een dreigbrief heeft verzonnen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet helemaal in orde was. Hij praatte ook vrij onsamenhangend en dat hij was gestuurd door de hogere macht ofzo. En dat hij binnenkreeg wat 'ie moest doen. Beetje harrie in de warrie dus. Ik denk dat het in z'n hoofd zit/zat.
Als ik merk hoe erg er op het middelbaar onderwijs gehamerd wordt op de Nederlandse taal, dan is het nog helemaal niet zo makkelijk om dan naar de uni te mogen met zo'n niveau. Maar als hij inderdaad in de war was... Dan snap ik het.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Soortgelijke opmerkingen nu vaker gelezen, maar ik vind het wel heel erg meevallen?
Omdat ook verwarde mensen waarschijnlijk dingen doen uit een overtuiging.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom zoek je ratio in/achter de daden van een overduidelijk verwarde persoon?
Ik heb liever dat de Amerikaanse politie een workshop in Nederland geeft.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef Being het volgende:
De CNN collega's vonden het verrassend dat deze getinte man niet doorzeeft werd met kogels door de Nederlands politie en stelde dat de Nederlandse politie mogelijk workshops kan geven in de Verenigde Staten...
Waar haalt de politie binnen 10 min een wapen expert vandaan? En die beeldden zijn geen 4k waar je even inzoomd en scherp kan stellen zoals bij de politie series.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Ik denk dat het best mogelijk is, waarom loopt die politie anders zo naar binnen als die Tarik zegt; Blijf, wat ga je doen.
Ik vind van wel, als was het maar vanwege "glijdende schaal". Vroeger gingen die dingen heel anders, het internet mag in mijn ogen geen excuus zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar dat er informatie rondgaat is toch niet tegen te gaan. En blurren hoeft ook niet, want de beelden gingen al rond voordat de beelden überhaupt getoond waren.
Ja, vind ik ook wel. Vergeet ook niet dat zij niet wisten wat er precies aan de hand was op dat moment. Voor hetzelfde geld was het wel zo'n Charlie Hebdo mongool. Dus goed dat ze niet meteen begonnen te schieten, want dat was niet nodig geweest.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Being het volgende:
[..]
Ik vond dat ze het zeer goed onder controle hadden, duidelijke instructies, bijna geen zenuwen, goede communicatie, alleen dat ze in het begin niet zagen dat ie zijn wapen liet vallen. In de VS was hij ongetwijfeld dood geweest, doorboort door een M5, met een nieuwsverslaggever die het zou rechtvaardigen. Ik maakte een grap, maar ik meen het wel.
Politie heeft het hier goed afgehandeld.
Schakeltechnicus, de man die op de knopjes drukt om de verschillende camera's on-air te zettenquote:
En dat de politie vervolgens elk willekeurig persoon die ook maar een iets verdachte beweging maakt doodschiet?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de Amerikaanse politie een workshop in Nederland geeft.
Omdat dat op dat moment het beste was wat ze konden doen? Die agenten staan daar stijf van angst en adrenaline.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Ik denk dat het best mogelijk is, waarom loopt die politie anders zo naar binnen als die Tarik zegt; Blijf, wat ga je doen.
Ik kijk vrij veel films jaquote:
Het gebeurt toch wel vaker dat iemand die er netjes uitziet en van alles regelt, redelijk in de war raakt? Volgens mij zou dat iedereen kunnen overkomen met de juiste triggers.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef Brannagh het volgende:
[..]
Maar dan is het toch nog 'knap' dat hij er zo netjes uit zag, een prachtig nepwapen ergens vandaan heeft gehaald, en een dreigbrief heeft verzonnen?
Kans is ook gewoon groot dat hij in de war was, maar dan is dit wel ineens een hele heftige uitbarsting.
[..]
Als ik merk hoe erg er op het middelbaar onderwijs gehamerd wordt op de Nederlandse taal, dan is het nog helemaal niet zo makkelijk om dan naar de uni te mogen met zo'n niveau. Maar als hij inderdaad in de war was... Dan snap ik het.
[..]
Omdat ook verwarde mensen waarschijnlijk dingen doen uit een overtuiging.
Hoe zou jij het dan doen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
y trolling? Kijk naar dat filmpje dan. Totaal niet goed afhandelt.
Ik denk gezien de claims in het briefje dat je hier eens een kijkje moet nemen: Brave New World zitten waarschijnlijk ook wel universitair geschoolden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef Brannagh het volgende:
[..]
Maar dan is het toch nog 'knap' dat hij er zo netjes uit zag, een prachtig nepwapen ergens vandaan heeft gehaald, en een dreigbrief heeft verzonnen?
Kans is ook gewoon groot dat hij in de war was, maar dan is dit wel ineens een hele heftige uitbarsting.
[..]
Als ik merk hoe erg er op het middelbaar onderwijs gehamerd wordt op de Nederlandse taal, dan is het nog helemaal niet zo makkelijk om dan naar de uni te mogen met zo'n niveau. Maar als hij inderdaad in de war was... Dan snap ik het.
[..]
Omdat ook verwarde mensen waarschijnlijk dingen doen uit een overtuiging.
Alles beter dan dat slappe gedoe hier.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:00 schreef Infection het volgende:
[..]
En dat de politie vervolgens elk willekeurig persoon die ook maar een iets verdachte beweging maakt doodschiet?
Nee man, maar jullie helden kunnen het werk van de politie natuurlijk beter doen. Een agent richt op hem, zonder maar enigszins te trillen, met duidelijke instructies, twee agenten gaan langs hem heen en rekenen hem vervolgens in. Het zijn split seconds waarin je moet handelen en men heeft gehandeld zonder trigger finger en zonder zenuwen. Daar kun je wel respect voor opbrengen. In de VS was ie gegarandeerd doorzeeft.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
y trolling? Kijk naar dat filmpje dan. Totaal niet goed afhandelt.
Aldus Rambo. Vanaf kantoor of bed.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alles beter dan dat slappe gedoe hier.
Ik vind internet wel een goede reden. Tijden veranderen en het is logisch dat er van alles rondgaat over de dader, want het kan gewoon.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:00 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind van wel, als was het maar vanwege "glijdende schaal". Vroeger gingen die dingen heel anders, het internet mag in mijn ogen geen excuus zijn.
die waren al schietend met AK's naar binnen gekomen, hier was nog geen schot gelost, de gozer was niet overmatig triggerhappy en redelijk kalm, geen indicatie dat het iets met moslimterrorisme te maken had dus ik vind het wel prima.... beetje geluk hebben maar zag verder niet waarom dit zo slecht is afgehandeldquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook wel. Vergeet ook niet dat zij niet wisten wat er precies aan de hand was op dat moment. Voor hetzelfde geld was het wel zo'n Charlie Hebdo mongool. Dus goed dat ze niet meteen begonnen te schieten, want dat was niet nodig geweest.
En dat ze wat hard schreeuwden is ook begrijpelijk, want ze stonden natuurlijk stijf van de adrenaline. Dat kan bij de dader wel pijn aan zijn oren gedaan hebben, maar dat is nu eenmaal het risico als je met een pistool een uitzending binnenloopt.
Als je een halve politiestaat wilt en verharde criminelen met zware wapens, dan zit je goed ja...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de Amerikaanse politie een workshop in Nederland geeft.
En dat komt uit de mond van een mod.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aldus Rambo. Vanaf kantoor of bed.
of bank, onder genot van het eerste biertje van de lege dag.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aldus Rambo. Vanaf kantoor of bed.
Waarom? En waarom zou dat specifiek in deze casus beter zijn geweest?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alles beter dan dat slappe gedoe hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |