Hmmm, ik zie nu dat het 2e filmpje, waarin halverwege Michio Kaku uitspraken doet volledig uit zijn verband getrokken is. Zijn uitspraken gaan inderdaad over het object waar jij over spreekt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:30 schreef schommelstoel het volgende:
Ik heb hier al meerdere filmpjes over gezien ja.
Meer sensatie dan werkelijkheid.
Enige dat ik weet is dat er pas rond de jaren 2020/2030 een object richting de aarde komt.
Wat zelfs een paar keer is opgebracht door Neil Degrasse Tyson tijdens lezingen.
Dus, 2029 komt Apophis voor het eerst langs, en in 2036 komt hij een tweede keer langs.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:46 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Hmmm, ik zie nu dat het 2e filmpje, waarin halverwege Michio Kaku uitspraken doet volledig uit zijn verband getrokken is. Zijn uitspraken gaan inderdaad over het object waar jij over spreekt.
'het' = Apophisquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:59 schreef schommelstoel het volgende:
Dus, 2029 komt 'het' voor het eerst langs, en in 2036 komt hij een tweede keer langs.
Die tweede keer is wel een kritiek gevalletje na wat ik gehoord heb.
'Ontkenners' ???quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Het punt wat ik bij de ontkenners wil duidelijk maken is dat er al geregelt her en der een impact is ,de meest bekende was in rusland, maar er zijn er meer. daarnaast wordt gesproken dat het een object is wat van achter de zon zou komen, iets waar we nauwelijks zicht hebben. Er is tevens een filmpje over porto rico (de waarschijnlijke inslag locatie) dat er veel resceu pakketten zijn afgeleverd.
Wat ook door nasa erkent wordt i dat het lastig zoniet bijna onmogelijk is om asteroides waar te nemen. Ieder jaar komen verschillende wolken voorbij in sept en dec.
Dat is nou precies waar ik mij ook aan hekel, ook als je de comments leest, jezus is de enige die u kan redden blabla..quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:32 schreef R0N1N het volgende:
Wat ik er in de gauwigheid van heb gelezen zou het gaan om een 'wolk' (verzameling asteroiden) die langskomt. Volgens een 'onderzoeker' zou er een verband zijn met de ijstijden e.d. een specifieke wolk dus, die ééns in de tig jaar ellende komt brengen. Die zou in 1993 wederkeren. + of - 24 jaar.
er heeft dus ooit een keer iemand voorspeld dat er misschien een asteroiden-wolk langskomt waarvan er misschien een de Aarde kan raken wat misschien een catastrofe teweegbrengt.
tja...
Wat ik ook lees is dat het weer lekker wordt aangedikt met religieus geleuter over jezus is coming, rapture en god weet wat nog meer voor onzin.
Yeah, zelfs allerlei soorten gelovigen: Godenzonen, Aluhoedjes, wanna believers, koppensnellers ...quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:37 schreef schommelstoel het volgende:
Dat is nou precies waar ik mij ook aan hekel, ook als je de comments leest, jezus is de enige die u kan redden blabla..
Laatste tijd gebruiken veel gelovigen youtube als 'zie je wel!' medium.
Ja en ze doen allemaal aan het voorspellen van de toekomstquote:Op donderdag 29 januari 2015 15:47 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Yeah, zelfs allerlei soorten gelovigen: Godenzonen, Aluhoedjes, wanna believers, koppensnellers ...
Het is een bonte verzameling op YT
... en nooit met een happy endquote:Op donderdag 29 januari 2015 15:51 schreef Dance99Vv het volgende:
Ja en ze doen allemaal aan het voorspellen van de toekomst
Wel edgar cayce zei ooit eens dat de toekomst niet vast staat en veranderd kan worden(in een happy end)quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:56 schreef R0N1N het volgende:
[..]
... en nooit met een happy end![]()
Althans, wel voor: the chosen few, uiteraard
Maybe.quote:Op donderdag 29 januari 2015 18:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Wel edgar cayce zei ooit eens dat de toekomst niet vast staat en veranderd kan worden(in een happy end)
Als er één ding maar voren komt in de kwantummechanica is het wel toeval en waarschijnlijkheid in plaats van zekerheid en determinisme.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:31 schreef Maurice76 het volgende:
Ik denk namelijk dat de zaken die beschreven worden door de quantum mechanica een emergent verschijnsel zijn van een onderliggend systeem, we zien alleen niets van dat onderliggende systeem. Een beetje hetzelfde zoals "het weer" een emergent verschijnsel is van lokale temperatuur veranderingen in de atmosfeer.
Dat onderliggende systeem zou je kunnen zien als een zee van schakelingen. Gooi je er eentje om, dan beinvloed dat zijn buren, die daarop hun buren weer beinvloeden, etc. De optelsom daarvan is wat wij zien als quantummechanica. We missen echter een gedeelte van de informatie, waardoor de quantummechanica over dingen als Schrodingers' kat spreekt.
Er is geen planeet (x) onderweg. Dat wordt al decennia (zo niet langer) gezegd, maar meer dan een leuk sprookje is het niet.quote:Op zondag 1 februari 2015 21:13 schreef Izzy73 het volgende:
Zou het misschien te maken hebben met Planet-X (Niburu) die steeds dichterbij schijnt te komen.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar hoe weet je zo zeker dat er geen Planeet X is?quote:Op zondag 1 februari 2015 21:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er is geen planeet (x) onderweg. Dat wordt al decennia (zo niet langer) gezegd, maar meer dan een leuk sprookje is het niet.
http://www.astroblogs.nl/(...)efinitief-ontkracht/quote:Op zondag 1 februari 2015 23:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt maar hoe weet je zo zeker dat er geen Planeet X is?
Is trouwens niet echt een sprookje want de verhalen die ik erover gelezen heb zijn niet echt om vrolijk van te worden.
Ok, we zullen zien als de voorspelling klopt zou het uiterlijk 2016 zijn dat Planeet X passeert.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:07 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
http://www.astroblogs.nl/(...)efinitief-ontkracht/
Vooral niet een instantie geloven die momenteel full-time bezig is met onderzoek buiten de aarde, waar een enorm team van vooraanstaande wetenschappers achterstaan, maar wel één of ander vaag blogje ergens in de diepe krochten van internet.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:38 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ok, we zullen zien als de voorspelling klopt zou het uiterlijk 2016 zijn dat Planeet X passeert.
Persoonlijk ben ik niet iemand die NASA meteen gelooft![]()
Eens in de ca. 3600 jaar komt Planeet X in de buurt van de Aarde. (omlooptijd)
En volgens velen is dit geen fabeltje maar een feit, het is al vaker in de geschiedenis van de aarde langsgekomen. Maar ja ik ben geen wetenschapper dus we merken het vanzelf.
Naast de NASA zijn er talloze anderen die de ruimte in turen, waaronder talloze amateurs welke ook nu nog nieuwe dingen ontdekken.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:38 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ok, we zullen zien als de voorspelling klopt zou het uiterlijk 2016 zijn dat Planeet X passeert.
Persoonlijk ben ik niet iemand die NASA meteen gelooft![]()
Eens in de ca. 3600 jaar komt Planeet X in de buurt van de Aarde. (omlooptijd)
En volgens velen is dit geen fabeltje maar een feit, het is al vaker in de geschiedenis van de aarde langsgekomen.
Je hoeft geen wetenschapper te zijn om kritisch te denken en informatie te zoeken en te wegen.quote:Maar ja ik ben geen wetenschapper dus we merken het vanzelf.
Lees mijn tekst nog een keer. Ik heb het juist over een mechanisme dat onder de quantummechanica ligt, maar wij niet direct kunnen waarnemen. Net zoals we wel het weer kunnen zien en ervaren, maar nog steeds geen idee hebben van hoe de lokale temperatuurverschillen wisselwerken, die uiteindelijk samen "het weer" tot gevolg hebben. Als we dat namelijk wel hadden, konden we permanent 100% nauwkeurig het weer voorspellenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als er één ding maar voren komt in de kwantummechanica is het wel toeval en waarschijnlijkheid in plaats van zekerheid en determinisme.
Daarnaast is er juist in de kwantummechanica tot nu toe weinig sprake van "een zee van schakelingen", juist bij de overschakeling van kwantum naar macro lijken veel kwantum effecten elkaar op te heffen.
Zo kan je je bijvoorbeeld niet op het onzekerheidsprincipe beroepen als je een flitsboete krijgt
Sprookjes zitten anders vol met moord en doodslag, heksen, monsters, kinderlokkers, dieven en ijdele keizers...quote:Op zondag 1 februari 2015 23:13 schreef Izzy73 het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt maar hoe weet je zo zeker dat er geen Planeet X is?
Is trouwens niet echt een sprookje want de verhalen die ik erover gelezen heb zijn niet echt om vrolijk van te worden.
Er is nog een "probleem" met het niet erkennen van "vrije wil". Je kunt niemand meer verantwoordelijk houden voor zijn daden / "keuzes" ...quote:Op maandag 2 februari 2015 14:48 schreef Maurice76 het volgende:
Lees mijn tekst nog een keer. Ik heb het juist over een mechanisme dat onder de quantummechanica ligt, maar wij niet direct kunnen waarnemen. Net zoals we wel het weer kunnen zien en ervaren, maar nog steeds geen idee hebben van hoe de lokale temperatuurverschillen wisselwerken, die uiteindelijk samen "het weer" tot gevolg hebben. Als we dat namelijk wel hadden, konden we permanent 100% nauwkeurig het weer voorspellen. Kans en willekeur in de quantummechanica kunnen dus best het gevolg zijn van een deterministisch geheel, wat resulteert in een systeem dat schijnbaar kansen kan beschrijven, omdat we niet alle informatie hebben.
Overigens betekent dat ook dat een concept als "vrije wil" niet bestaat; alles ligt dan namelijk al vast. Vrije wil is daarmee een illusie, die we echter als gegeven beschouwen door hoe we opgegroeid zijn. De enige reden dat we geloven in een vrije wil is omdat we de toekomst niet kennen, zoals we wel met het verleden doen (en dat vaak zelfs alleen in abstracte vorm).
We begrijpen prima hoe "de lokale temperatuurverschillen wisselwerken", echter missen de technische mogelijkheden om al die data uit te laten rekenen tot een 100% kloppend geheel. We weten precies hoe op zeer kleine schaal het weer "ontstaat" en hoe dat op andere schalen gevolgen heeft. Probleem is echter de enorme hoeveelheid interacties welke we niet precies kunnen uitrekenen.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:48 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Lees mijn tekst nog een keer. Ik heb het juist over een mechanisme dat onder de quantummechanica ligt, maar wij niet direct kunnen waarnemen. Net zoals we wel het weer kunnen zien en ervaren, maar nog steeds geen idee hebben van hoe de lokale temperatuurverschillen wisselwerken, die uiteindelijk samen "het weer" tot gevolg hebben. Als we dat namelijk wel hadden, konden we permanent 100% nauwkeurig het weer voorspellen. Kans en willekeur in de quantummechanica kunnen dus best het gevolg zijn van een deterministisch geheel, wat resulteert in een systeem dat schijnbaar kansen kan beschrijven, omdat we niet alle informatie hebben.
Over het wel of niet bestaan van vrije wil wordt nog voluit gediscussieerd, met gegronde argumenten aan beide zijden. En mijn kennis gaat niet ver genoeg om daar nu een kant in te kiezen.quote:Overigens betekent dat ook dat een concept als "vrije wil" niet bestaat; alles ligt dan namelijk al vast. Vrije wil is daarmee een illusie, die we echter als gegeven beschouwen door hoe we opgegroeid zijn. De enige reden dat we geloven in een vrije wil is omdat we de toekomst niet kennen, zoals we wel met het verleden doen (en dat vaak zelfs alleen in abstracte vorm).
Niet alle (oorspronkelijke) sprookjes hebben een happy endquote:Op maandag 2 februari 2015 15:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Sprookjes zitten anders vol met moord en doodslag, heksen, monsters, kinderlokkers, dieven en ijdele keizers...
Je bedoelt wellicht te zeggen dat er geen "happy end" aan zit, of geen moralistische levensles?
Dat moet nog blijken
Als je het zo bekijkt zijn sprookjes inderdaad niet alleen maar vrolijke verhalen.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Sprookjes zitten anders vol met moord en doodslag, heksen, monsters, kinderlokkers, dieven en ijdele keizers...
Je bedoelt wellicht te zeggen dat er geen "happy end" aan zit, of geen moralistische levensles?
Dat moet nog blijken
De enige opmerking die ik hierbij wil maken is dat er wel cometen zijn die zich van tijd tot tijd zich vertonen, sommigen hebben een terugkerende baan die tig jaren kan beslaan, deze zien we ook niet omdat ze a. erg snel gaan en b. buiten het bereik van zicht zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Naast de NASA zijn er talloze anderen die de ruimte in turen, waaronder talloze amateurs welke ook nu nog nieuwe dingen ontdekken.
En niemand heeft ook maar een glimp van een naderende planeet gezien, ook al zou de planeet redelijk zichtbaar moeten zijn als deze dit of volgend jaar langs zou moeten komen.
Met een omlooptijd van 3600 jaar kun je redelijk met de wetten van Kepler de huidige positie/afstand uitrekenen alsmede het effect wat de massa ervan op ons zonnestelsel moet hebben en tot nu toe heeft niemand, ook al die amateurs, zijn mond open gedaan. Nogal een complot..
[..]
Je hoeft geen wetenschapper te zijn om kritisch te denken en informatie te zoeken en te wegen.
Naast wat gebrabbel in de jaren '90, toen het niburu/planeet X doem scenario ontstond en de foute vertalingen van Sitchin is er nul bewijs, zelfs geen aanwijzing dat niburu echt bestaat.
De effecten van een planeet welke eens in de 3600 jaar door ons zonnestelsel wandelt zijn redelijk simpel aan te tonen, alsmede het effect wat bijvoorbeeld Jupiter op deze planeet moet hebben. Beide effecten zorgen ervoor dat niburu niet kan bestaan..
Tegenover deze wetenschappelijke kennis staan twijfelachtige voorspellingen van bijvoorbeeld Namcy Lieder, welke keer op keer niet uitkomen, echter constant nagepraat worden op websites en YouTube.
Nee je bent geen wetenschapper, maar dat betekent niet dat je dan maar de meest wilde fantasieën moet gaan geloven.
Die heb ik toevallig pas gezien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:00 schreef Dance99Vv het volgende:
Zodiac is een film over niburu, gave film wel , beetje over de top maar de moeite waard wel om eens te bekijken.
Zodiac: Signs of the Apocalypse (2014)
When a mysterious planet crosses the sun, global catastrophes are unleashed. A rogue scientist is the key to deciphering the symbols and humanity's only chance at survival.
Zodiac: Signs of the Apocalypse (TV Movie 2014) - IMDb
Je weet dat bijvoorbeeld de komeet Hale-Bopp ontdekt is door twee amateurs toen deze zich op een afstand bevond van 7.2AU (Ergens tussen Jupiter en Saturnus qua afstand)?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
De enige opmerking die ik hierbij wil maken is dat er wel cometen zijn die zich van tijd tot tijd zich vertonen, sommigen hebben een terugkerende baan die tig jaren kan beslaan, deze zien we ook niet omdat ze a. erg snel gaan en b. buiten het bereik van zicht zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Komeet#Enkele_bekende_kometen
Daarnaast zijn er kometen die wel een indicatie van een dwergplaneet hebben of hadden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_periodieke_kometen
Een stuk steen van enkele vierkante kilometers is in principe genoeg. De kans dat zoiets gebeurd is vrij reëel, maar niet op dit soort vage manier.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:45 schreef Catnip het volgende:
Ik geloof hier dus echt niet in.
Apart dat de wereld al 100 keer vergaan moest zijn, en guess what? De wereld is nog niet vergaan, en ik geloof ook niet dat dat gaat gebeuren.
De kans dat Jezus terugkomt ookquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Een stuk steen van enkele vierkante kilometers is in principe genoeg. De kans dat zoiets gebeurd is vrij reëel, maar niet op dit soort vage manier.
De kans dat we voor die tijd een nucleaire oorlog hebben is groter...
Overigens zal de Aarde binnen zo'n 3,5 miljard jaar totaal onleefbaar zijn. Wat er ook gebeurd, tegen die tijd worden we opgeslokt door de zon.
Zodra Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen.quote:
Eindtijd voorspellingen zijn er ook genoeg(youtube staat er vol meequote:
Weet je soms houd ik dat niet voor onmogelijk men wil minder feestdagen(afschaffing 2de kerstdag ,afschaffing 2de paasdag, drie koningen wordt ook nauwelijks nog gevierd) dus het samenvoegen van een populair met een minder populaire feestdag zou ik dan ook niet onmogelijk achtenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:32 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Zodra Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen.
Haha ja maar die kijk ik ook niet, dat vind ik nog erger..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Eindtijd voorspellingen zijn er ook genoeg(youtube staat er vol mee)
, including de terugkeer van jezus
Mja, persoonlijk ga ik liever terug naar de vieringen van voor dat het christendom met geweld werd opgelegd aan iedereen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef Dance99Vv het volgende:
Weet je soms houd ik dat niet voor onmogelijk men wil minder feestdagen(afschaffing 2de kerstdag ,afschaffing 2de paasdag, drie koningen wordt ook nauwelijks nog gevierd) dus het samenvoegen van een populair met een minder populaire feestdag zou ik dan ook niet onmogelijk achten
Ja ja.... mischien iets later dan 6 aug. dit jaar, dan kunnen we nog uitzoeken waar we gaan schuilen voor die rots op ons kop valt, of dat we moeten zwemmen en/of verzuipen of dat die goeie god het vuurtje op gaat stoken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:40 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Mja, persoonlijk ga ik liever terug naar de vieringen van voor dat het christendom met geweld werd opgelegd aan iedereen.
Oftewel 12 dagen lang "kerst", met de originele gedachte bij de winter zonnewende (Yule/Joel). Met de 21ste (de kortste dag) als belangrijkste.
Zelfde in de zomer en de 'halverwege' periodes.
Op zich heb ik graag vrije dagen, maar dat religieuze tintje mag er af.
...of anders ben ik er ook wel voor om te zeggen: De zondag is vrij vanwege de christenen, de zaterdag hebben we vrij vanwege de joden, dus voortaan de vrijdag vrij vanwege de moslims.
Ieder zo z'n heilige dag vertegenwoordigd in het weekend.
edit:
Ok. Dat is wel heel erg Off-topic aan het gaan...
Misschien moeten we gewoon een internationale doomsday-holiday invoeren
Ieder jaar op 6 augustus ofzo...
6 aug. was nou juist symbolisch gekozen...quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:09 schreef Dance99Vv het volgende:
Ja ja.... mischien iets later dan 6 aug. dit jaar, dan kunnen we nog uitzoeken waar we gaan schuilen voor die rots op ons kop valt, of dat we moeten zwemmen en/of verzuipen of dat die goeie god het vuurtje op gaat stoken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The truth may be out there, but the lies are in your head.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:32 schreef R0N1N het volgende:
[..]
6 aug. was nou juist symbolisch gekozen...ah dat senario, ja ook een mogelijkheid(staat ook in diverse voorspellingen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is only one religion
Dat het (nog) niet bekend is, betekent niet dat het er niet kan zijn. Absence of evidence is not evidence of absencequote:Op maandag 2 februari 2015 17:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
We begrijpen prima hoe "de lokale temperatuurverschillen wisselwerken", echter missen de technische mogelijkheden om al die data uit te laten rekenen tot een 100% kloppend geheel. We weten precies hoe op zeer kleine schaal het weer "ontstaat" en hoe dat op andere schalen gevolgen heeft. Probleem is echter de enorme hoeveelheid interacties welke we niet precies kunnen uitrekenen.
Het toeval in de QM is van geheel andere materie. Ten eerste is toeval een vaste entiteit (zonder toeval geen QM) en ten tweede is er, anders dan bij je weer voorbeeld, geen onderliggend mechanisme bekend wat de "keuze" (voor ons) maakt.
Als je echter uitgaat van de suppositie dat er onder de QM een mechanisme werkt dat de QM kan verklaren, verdwijnt toeval volledig. Het is een optelsom, waarbij vanuit de uitkomst de oorspronkelijke status van de onderliggende somdelen niet meer te herleiden valt. Dat lijkt toeval op te leveren, maar dat komt puur doordat we die onderliggende somdelen niet kennen - net zoals men in vroeger tijden ook geen benul had van de natuurkundige processen die het weer tot gevolg hadden.quote:Echter als we op een andere schaal kijken, zoals het ontstaan van het heelal, lijkt kwantumtoeval een grote rol gespeeld heeft/te spelen (kwantumfluctuaties ten gevolge van toeval zorgden voor plaatselijk iets meer massa/energie wat na verloop van tijd meer massa aantrok en zo de verdeling van sterrenstelsels als gevolg had).
En zodra je toeval weghaalt uit die overweging, dan zijn mensen dat dus ook. Wat het zo enorm tegenstrijdig maakt voor ons gevoel en ook tegen intuitief is (ook voor mij!) is dat we alleen in het "hier en nu" leven. We leven niet in de toekomst, maar evenmin in het verleden. We kunnen weliswaar pogen om het verleden vast te leggen door van alles en nog wat aan informatie te bewaren (tekst, foto, film, etc ...), maar echt terug naar het verleden kan niet. Veelal zijn menselijke herinneringen ook abstract en bevatten alleen de belangrijkste, relevante details. Details in de periferie kun je je niet herinneren. Om met de huidige gladheid een voorbeeld te noemen: stel dat je uitglijdt op een stoep en later vertel je dat tegen iemand anders. Die ander vraagt vervolgens: hoeveel tegels breed was de stoep? Waar zaten de rioolafvoerputten in de stoeprand ten opzichte van waar je viel? Hoogst waarschijnlijk kun je je dat niet herinneren, het is informatie die je niet opgeslagen hebt.quote:Dat zegt niet per se iets over de vrije wil van de mens, maar als het ontstaan van onze omgeving al het gevolg van toeval en dus niet gedetermineerd is, waarom zouden de "inwoners" van die omgeving, immers onderdeel van de omgeving, wel gedetermineerd zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |