Vrouwen zijn emotioneel eerder volwassenen en willen hun vleugels uitslaan en wat van het echte leven proeven.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat er meer meiden op kamers gaan?
Moedergevoel? Eerder gevoel van vrijheid, denk ik.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je een relatie wilt wel, want de ander moet zich ook aan jou aanpassen en jij aan haar. Maar 17 is wel erg vroeg. Sowieso gaan meer meiden op kamers, waarom?! Moedergevoel ofzo?
Huishoudentje willen runnen, of iig eigen keuzes maken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:42 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Moedergevoel? Eerder gevoel van vrijheid, denk ik.
Eigen keuzes maken heeft weinig te maken met moeder zijn, volgens mij.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Huishoudentje willen runnen, of iig eigen keuzes maken.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:47 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Eigen keuzes maken heeft weinig te maken met moeder zijn, volgens mij.
Daar raak je voor een deel de kern van wat ik probeer uit te leggen. Wat op zich moeilijk is omdat het inderdaad niet te kwantificeren is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 17:06 schreef James_R het volgende:
Aan de andere kant ken ik inderdaad ook mensen die helemaal zijn opgegaan in hun studentenstad en daar een heel nieuw sociaal leven hebben opgebouwd. Ik zou dat echter niet zo snel persoonlijke ontwikkeling noemen, maar meer een verschil in voorkeur. De een is wat introverter dan de ander.
Mijn vriendin heeft ook nooit op zichzelf gewoond toen we samen gingen wonen. Was ook weer niet zo rampzaiig. Maar soms merk ik wel dat ze nog een bepaald soort verwendheid heeft die er bij mij totaal afgesleten is in mijn jaren op kamers.quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:19 schreef DoubleDip het volgende:
Ik vind wel dat je als je het huis uit gaat eerst een tijdje op jezelf moet hebben gewoond voordat je gaat samenwonen. Gewoon zodat je je eigen shit kan oplossen en niet te veel afhankelijk bent van een ander. Denk dan ook dat je ook met weinig geld eerst een tijdje op kamers kan gaan wonen en dan kopen bijvoorbeeld.
Waar baseer je dit op? Nog nooit gehoord dat er meer vrouwen op kamers gaan/zelfstandig gaan wonen dan mannen. Ik was trouwens ook 17 toen ik op kamers ging. Ik en vele andere jongens van mijn leeftijd.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vrouwen zijn emotioneel eerder volwassenen en willen hun vleugels uitslaan en wat van het echte leven proeven.
Met je moedergevoelens!quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:55 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Nog nooit gehoord dat er meer vrouwen op kamers gaan/zelfstandig gaan wonen dan mannen. Ik was trouwens ook 17 toen ik op kamers ging. Ik en vele andere jongens van mijn leeftijd.
Vrouwen gaan gemiddeld twee jaar eerder op zichzelf wonenquote:Op woensdag 17 februari 2016 18:55 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Nog nooit gehoord dat er meer vrouwen op kamers gaan/zelfstandig gaan wonen dan mannen. Ik was trouwens ook 17 toen ik op kamers ging. Ik en vele andere jongens van mijn leeftijd.
Je weet wat ze zeggen: maximaal lenen=maximaal levenquote:Op woensdag 17 februari 2016 18:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
60.000 is wel heul veul heur
Dan moet je ongeveer het maximale lenen, geen bijbaan hebben en geen aanvullende beurs/danwel kutouders die hun bedrag niet willen betalen. En je moet er behoorlijk op los leven.
In het huidige systeem zou ik op een eurotje of 17.000 hebben gezeten. Ik zat nog in het oude stelsel dus heb veel minder terug hoeven te betalen, alleen het jaar uitloop dat ik had met mijn studie.
Komt wel bij dat het maandbedrag dat je tegenwoordig maximaal kwijt bent aan terugdokken een stuk lager ligt.
quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Huishoudentje willen runnen, of iig eigen keuzes maken.
Hoewel ik zelf 26 ben en momenteel bij mijn ouders woon, ben ik het wel met je eens jaquote:Op woensdag 17 februari 2016 18:29 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik ben zelf 26 en zou het wel een enorme afknapper vinden, iemand van mijn leeftijd die nog thuiswoont. Ik ben op mijn 17e het huis uit gegaan en heb het altijd geweldig gevonden om mijn eigen plek te hebben. De omstandigheden die jij noemt zijn allemaal begrijpelijk, maar als je echt op jezelf wil wonen kan dat ook ondanks switchen van opleiding en verbroken relaties.
Nu is de vraag; maakt het zoveel uit wat vrouwen er van vinden? Jij leeft jouw leven, maakt jouw keuzes - wat iemand anders daarvan vindt zou niet zo belangrijk moeten zijn.
Uiteindelijk komt het toch neer op de omstandigheden van het geval en de persoon in kwestie denk ik..quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar raak je voor een deel de kern van wat ik probeer uit te leggen. Wat op zich moeilijk is omdat het inderdaad niet te kwantificeren is.
Het vanuit het niets opbouwen van een nieuw leven is zoiets waarvan je persoonlijk erg groeit en je ontwikkelt. Die introvertheid waarover je het hebt kan in je verdere leven ook tegenwerken namelijk. Bovendien geeft het ontmoeten van een groter palet aan mensen ontmoeten je ook weer allerlei nieuw inzichten. Dat is iets dat je mist als je iedere dag veilig terug gaat naar je vertrouwde wereldje.
En zo zijn er nog wel meer van die soft skills die je krijgt als je als je het studentenleven als uitwonende student ervaart. Ik zal niet zeggen dat je die niet op een andere manier kunt opdoen. Maar gezien de kickstart die je ermee krijgt als je op kamers gaat zou ik het studenten altijd aanraden te doen.
Het lijkt mij logisch dat iemand die een voltijdsbaan heeft en nog bij zijn ouders woont een percentage van zijn inkomen afstaat aan zijn/haar ouders als kostgeld. Indien hij of zij nog een opleiding volt vindt ik kostgeld niet echt redelijk, aangezien zijn of haar inkomen minimaal is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:28 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Het ligt er allemaal aan hoe jij er zelf tegen aankijkt. Ik heb altijd met mijn ouders gewoond tot 1.5 jaar geleden (ben nu bij mijn zus) en verhuis over 6 weken naar mijn eigen studio.
Heb ook een tijd bij mijn ex gewoond (die in een studentenhuis op kamers) en die shit is het vreselijkste wat ik ooit heb gezien. Vrijwel alle mensen bij wie ik ben langs geweest die op kamers woonde, woonde praktisch in een zwijnenstal, met andere zwijnen om zich heen... mensen die geen rekening houden met elkaar en al dat gedoe.. Eten dat verdwijnt, dingen die worden gestolen, asociale mensen, kleren in de was die eruit worden gegooid als het aan het draaien is omdat hun "het heel hard nodig hebben".
Tuurlijk... als je niet zo sociaal bent aangelegd en je wilt uit jouw veilige omgeving ontsnappen kan dit zeer zeker goed voor je zijn (je moet immers nu echt alles voor je zelf doen).
Over het algemeen zegt het mij persoonlijk niet veel en de verhalen die ik nu dan zo lees over alleen op tosti's en pizza's leven... ok.. so what?, het maakt je niet harder als je slechte dingen eet of zo.. een goedkope (lekkere) maaltijd is zo gemaakt.
Naar mijn mening is op jezelf gaan als je jong bent goed als je niet kan koken/afwassen/schoonmaken, al die basic dingen die je zou moeten kunnen doen om jezelf te kunnen onderhouden, slecht eten daargelaten...
Tevens begrijp ik ook niet hoe je als ouder kostgeld kan vragen aan je kind, dat is iets wat ik nooit zal en kan begrijpen.. maar misschien zijn het mijn roots ook die ervoor zorgen dat ik het zie als een gierig iets van de Nederlandse mensen.
Hangt van je maatschappelijke achtergrond af. Functioneer je een beetje op niveau dan kan je het wel vergeten als je op je 25ste nog thuiswoont.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:24 schreef Shockwave12 het volgende:
Ik zou me er met je achtergrond niet druk om maken. Je hangt niet thuis uit luiheid ofzo. Je hebt de pech dat je geen baan kunt vinden. Dat is overmacht.
Ikzelf woon ook nog thuis, terwijl ik 25 ben. Ik hoop dit jaar mijn HBO diploma te behalen. Pas met een vast contract kan ik naar de bank voor een hypotheek, dus in mijn geval kan ik ook niet anders.
M.a.w. 25 is niet perse een rare leeftijd om nog thuis te wonen.
Mijn ouders (van Turkse afkomst) hebben mij ook nooit om kostgeld gevraagd. Ik vond het echter vanzelfsprekend om een bijdrage te leveren aangezien ik fulltime werkte en maandelijks bakken met geld overhield.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:28 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Tevens begrijp ik ook niet hoe je als ouder kostgeld kan vragen aan je kind, dat is iets wat ik nooit zal en kan begrijpen.. maar misschien zijn het mijn roots ook die ervoor zorgen dat ik het zie als een gierig iets van de Nederlandse mensen.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt van je maatschappelijke achtergrond af. Functioneer je een beetje op niveau dan kan je het wel vergeten als je op je 25ste nog thuiswoont.
Wees nu niet al te optimistisch. Ja, de markt voor HRM trekt weer aan. Maar werkgevers zoeken óf jonge, goedkope mbo-administratief HRM-ers (en daar ben jij te oud voor), óf trajecten in het kader van de bestrijding van de jeugdwerkloosheid op hbo niveau (ben je ook te oud voor) of minimaal 10 jaar ervaring. Op dit moment zijn er nog steeds 300+ reacties op serieuze HR vacatures. Ook in het oosten van het land.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:13 schreef dieenedus het volgende:
Na goed uitzoeken, interviewen, meekijken ben ik gekomen op de HBO studie Human Resource Manager. Hier is vrijwel overal werk in en gezien ik van de randstad naar het oosten van het land wil gaan verhuizen, zal het qua drukte ook meer meevallen (in een grote stand zijn tig meer sollicitanten dan in een rustigere omgeving, vooral omdat deze mensen vaak naar een grote stad gaan om te werken!).
Dat idd. Ik ken genoeg situaties waar het kind dat een opleiding volgt en een bijbaantje heeft, meer te besteden heeft dan de ouder op wiens zak ze leven. Dat is toch een kromme situatie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:00 schreef R-K het volgende:
[..]
Het lijkt mij logisch dat iemand die een voltijdsbaan heeft en nog bij zijn ouders woont een percentage van zijn inkomen afstaat aan zijn/haar ouders als kostgeld. Indien hij of zij nog een opleiding volt vindt ik kostgeld niet echt redelijk, aangezien zijn of haar inkomen minimaal is.
Als dat kind niet uit zichzelf een bijdrage levert, dan is dat kind wat mij betreft niet goed opgevoed.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat idd. Ik ken genoeg situaties waar het kind dat een opleiding volgt en een bijbaantje heeft, meer te besteden heeft dan de ouder op wiens zak ze leven. Dat is toch een kromme situatie.
En kostwinner die rond minimumloon verdiend houdt vrijwel niets over na het betalen van de vaste lasten. Waarom zou die geen kostgeld mogen vragen aan een kind met een fulltime baan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |