meen je die???quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:18 schreef CarltonBanks het volgende:
Geeft niets, ik heb een collega welke 36 is en ook nogsteeds bij zijn moeder woont. kan prima
En mijn oma's buurvrouw d'r zoon is 47 en woont ook nog thuis.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:18 schreef CarltonBanks het volgende:
Geeft niets, ik heb een collega welke 36 is en ook nogsteeds bij zijn moeder woont. kan prima
En zou je willen dat je nooit was weggegaan?quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:21 schreef 44rdbei het volgende:
Het is niet maatschappelijk geaccepteerd.
Ik ben op mijn 25e uit huis gegaan.
nu moet ik zelf koken en alles.
Collega van bijna 62 die nog bij ze moeder woontquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:18 schreef CarltonBanks het volgende:
define: thuisquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
En mijn oma's buurvrouw d'r zoon is 47 en woont ook nog thuis.
Mijn opa is 101 en woont ook nog bij zijn moederquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:21 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Collega van bijna 62 die nog bij ze moeder woont
Kan prima
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2015 17:23:02 ]
tussen 360 - 960. Ligt net aan het werk wat er is. Ik ben een uurloner dus probeer zoveel mogelijk uren te maken, maar als het klaar is die dag is het niet anders. De ene keer werk ik mijn ingeroosterde uren (meestal 3-4) en probeer ik 1-2 uur extra mee te pakken, wanneer het erg druk is kan ik zo'n 7 uur maken. Ik wil zelf, puur omdat het financieel veiliger is, een hypotheek uitzoeken als ik voltijds kan werken en dus gewoon zo'n 40 uur per week kan maken. De studie duurt in het meest gunstige geval 3 jaar dus dan zou ik 28 zijn..... in het meest ongunstige 29.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:19 schreef spierbal het volgende:
Hoeveel verdien je nu met je huidige baan dan?
Nee, je kan niet eeuwig mij mama blijven wonen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:21 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
En zou je willen dat je nooit was weggegaan?
ik denk dat het vooral door media raar wordt gemaakt. Vertel iemand van onze leeftijd dat je nog thuis woont en ze zien je aan voor lui varken die lekker op moeke der centen teert. Maar zoals gezegd regel ik mn eigen boodschappen (en tuurlijk neemt mams weleens wat mee als zij hun boodschappen doen, gewoon uit liefheid), ik regel mn eigen zaken en help mee in het huishouden. Als mn schuld afbetaald is betaal ik ook gewoon kostgeld.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:24 schreef Shockwave12 het volgende:
Ik zou me er met je achtergrond niet druk om maken. Je hangt niet thuis uit luiheid ofzo. Je hebt de pech dat je geen baan kunt vinden. Dat is overmacht.
Ikzelf woon ook nog thuis, terwijl ik 25 ben. Ik hoop dit jaar mijn HBO diploma te behalen. Pas met een vast contract kan ik naar de bank voor een hypotheek, dus in mijn geval kan ik ook niet anders.
M.a.w. 25 is niet perse een rare leeftijd om nog thuis te wonen.
tuluk wel, maar dat ga na een tijdje zo ontzettend stinkenquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:24 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Nee, je kan niet eeuwig mij mama blijven wonen.
Zit je nou mijn moeder te beledigen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:27 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
tuluk wel, maar dat ga na een tijdje zo ontzettend stinken
het is bij mij ook weer zo dat ik helemaal niks heb met korte afstandrelaties. ik heb dit vaak gehad en het kwam altijd uit op het gemak van dichtbij elkaar wonen en elkaar dus (te) vaak zien. MOCHT ik een afstandrelatie hebben dan zit ze hoogstens om het weekend met m'n ouders, al denk ik dat ik eerder bij haar zit dan hier (ook omdat ik in een gat woon waar je niks kan doen) en de vakanties lekker samen. Dus het hele "ik zit continu met mn vriend zn ouders" is het ook niet...quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:26 schreef Voszje het volgende:
Ik persoonlijk zou niet denken: 25 en thuis? Afknapper. Zoals gezegd, je doet dit niet uit luiheid en dit maakt wel degelijk een groot verschil.
Ik beledig iedereen, als ik iemand niet zou beledigen of een uitzondering zou maken dan zou ik racistisch zijnquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:28 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Zit je nou mijn moeder te beledigen?
Precies. Hier hetzelfde.quote:ik denk dat het vooral door media raar wordt gemaakt. Vertel iemand van onze leeftijd dat je nog thuis woont en ze zien je aan voor lui varken die lekker op moeke der centen teert. Maar zoals gezegd regel ik mn eigen boodschappen (en tuurlijk neemt mams weleens wat mee als zij hun boodschappen doen, gewoon uit liefheid), ik regel mn eigen zaken en help mee in het huishouden. Als mn schuld afbetaald is betaal ik ook gewoon kostgeld.
DIt.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:24 schreef Shockwave12 het volgende:
Ik zou me er met je achtergrond niet druk om maken. Je hangt niet thuis uit luiheid ofzo. Je hebt de pech dat je geen baan kunt vinden. Dat is overmacht.
Ikzelf woon ook nog thuis, terwijl ik 25 ben. Ik hoop dit jaar mijn HBO diploma te behalen. Pas met een vast contract kan ik naar de bank voor een hypotheek, dus in mijn geval kan ik ook niet anders.
M.a.w. 25 is niet perse een rare leeftijd om nog thuis te wonen.
Bijna wel. Maar goed, gelukkig heb ik een redelijk netwerk van mensen. De laatste strohalm is een beetje fatsoenlijk leren koken. Dan zit het wel snor met de basisverzorging.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:33 schreef CrashO het volgende:
[..]
Veegde ze ook nog je reet af tot 23e of niet? Want als je je aars kan schoonmaken moet een pan ook wel lukken..
mwah, je hebt koken en je hebt koken. Ik kan prima voor zorgen dat er eten op tafel staat. Of het er goed uit ziet en lekker is is het tweede, maar het voed en de macro's zitten erin. het is echter geen hoogstandje of iets bijzonders.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:31 schreef Obamamamamama het volgende:
Het kan erger. Ik ben op mijn 23ste uit huis gegaan. Kon niet koken, afwassen, niks. Ik krijg vanaf aankomende zondag elke week een cursus van een vriend die mij gaat leren koken. Ja, het is triest, maar goed.
Ik snap het. Zelfs het eerste gaat bij mij mis. Ik zal eerst zorgen dat ik wat eenvoudige recepten op tafel kan zetten. Daarna wil ik eventueel wel wat beter gaan leren koken. Het lijkt mij toch wel een genot om redelijk te kunnen kokkerellen en eten doet veel met je lichaam en geest, dus dat is een zeer belangrijk onderdeel van het leven.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:37 schreef dieenedus het volgende:
[..]
mwah, je hebt koken en je hebt koken. Ik kan prima voor zorgen dat er eten op tafel staat. Of het er goed uit ziet en lekker is is het tweede, maar het voed en de macro's zitten erin. het is echter geen hoogstandje of iets bijzonders.
dat zeker, ik zou natuurlijk ook wel de bink van de buurt willen zijn met flamegrilled burgers waar de burger king jaloers op kan zijn, maar tot die tijd moet het maar met wat minder bijzondere gerechtenquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:39 schreef Obamamamamama het volgende:
[..]
Ik snap het. Zelfs het eerste gaat bij mij mis. Ik zal eerst zorgen dat ik wat eenvoudige recepten op tafel kan zetten. Daarna wil ik eventueel wel wat beter gaan leren koken. Het lijkt mij toch wel een genot om redelijk te kunnen kokkerellen en eten doet veel met je lichaam en geest, dus dat is een zeer belangrijk onderdeel van het leven.
Haha, goed gesproken.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:40 schreef dieenedus het volgende:
[..]
dat zeker, ik zou natuurlijk ook wel de bink van de buurt willen zijn met flamegrilled burgers waar de burger king jaloers op kan zijn, maar tot die tijd moet het maar met wat minder bijzondere gerechten
Ik zou daar niet zoveel problemen mee hebben verder. Zou je nu bewust een relatie met iemand aangaan die wat verder weg woont?quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:29 schreef dieenedus het volgende:
[..]
het is bij mij ook weer zo dat ik helemaal niks heb met korte afstandrelaties. ik heb dit vaak gehad en het kwam altijd uit op het gemak van dichtbij elkaar wonen en elkaar dus (te) vaak zien. MOCHT ik een afstandrelatie hebben dan zit ze hoogstens om het weekend met m'n ouders, al denk ik dat ik eerder bij haar zit dan hier (ook omdat ik in een gat woon waar je niks kan doen) en de vakanties lekker samen. Dus het hele "ik zit continu met mn vriend zn ouders" is het ook niet...
en bedankt daarvoor! nu is het zo dat ik (zeker als ik in een relatie heb) meer buitenhuis ben dan binnenhuis, wellicht dat dat wat uitmaakt. ik zou ook niet het hele weekend op de lip van mn schoonouders willen zitten tenzij het echt leuke mensen zijn waar je bijvoorbeeld met het gezin een dagje wat leuks kan doen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zelf, voor mij persoonlijk, vind ik het een afknapper. Iedereen moet het voor zichzelf weten, en ben erg van de ieder potje - deksel filosofie, maar ik zou echt niet willen daten met iemand die nog bij zijn ouders woont.
Heb het één keer overwogen, over de vloer daar geweest, en nou ja, daar zit je dan, met een volwassen vent die nog bij z'n ouders woont en nog 'zijn kamer' heeft, een klein hokje met een een 1persoonsbed in dit geval (ja, nee dat heeft niet iedereen, maar in dit geval), gezellig samen op de bank zitten met de ouders, soort van kruisverhoor, en dan moet je maar naar 'zijn kamer' gaan als je wat tijd voor jezelf wilt, met die ouders daar in dat huisNee, dat was toch wel echt de afknapper van de eeuw voor mij
!
Nu was dat één ervaring, en het gaat vast niet overal zo, dat weet ik wel, maar ik vind het toch wel heel fijn als mijn partner zelfstandig is, een eigen plek heeft waar zijn ouders geen onderdeel van zijn, etc. En gelukkig heb ik die ook gevonden. Maar er zijn vast dames die hier geen problemen mee hebben! Dus dit is gewoon mijn mening/ervaring.
ik zoek daar nu inderdaad bewust naar. naast dat ik niks met het zuiden heb, in het midden ga studeren en in het oosten wil wonen na mijn studie is dat ook wat makkelijker. veel mensen blijven graag in dezelfde streek, ik zou dat niet willen, dus hoeft zij ook niet verder te verhuizen bijvoorbeeld. klinkt heel erg uitgepland, maar ik zie het destijds allemaal welquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:43 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zoveel problemen mee hebben verder. Zou je nu bewust een relatie met iemand aangaan die wat verder weg woont?
Ik vond het nooit zo heel erg om bij mijn schoonouders te zitten, we konden onze eigen gang gaan. Op een gegeven moment werd het anders en wilde ik er niet meer heen, maar dit kwam meer door de situatie tussen mijn schoonouders.
Verder, als je bij jouw thuis ook je eigen gang kunt gaan, dan lijkt het me niet zo'n ramp.Bij mijn eigen ouders thuis heb ik helemaal nooit enig probleem, privacy zat en dat is iets wat ik heel belangrijk vind. Komt dat niet in het geding, dan ben ik niet zo moeilijk.
niet helemaal waar. mijn broer ging het huis uit toen hij rond 23 was en samen met zijn vriendin aardig wat konden verdienen en gespaard hadden om een mooi goed huis te kunnen betalen. mijn zus ging op haar 18e het huis uit en is nu bijna 31 en heeft nog steeds wat moeite met rondkomen, gewoon omdat ze nooit echt heeft kunnen sparen door de lasten die ze op vroege leeftijd had. waarom zou ik mezelf expres (weer) in de schulden werken als ik met een paar jaar extra thuis wonen straks een goed huis kan veroorloven en mijn rekeningen zonder zorgen kan betalen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:45 schreef rhubarbje het volgende:
Klinkt heel erg als excuses. Iedereen gaat het huis uit zonder geld. Daarom begin je op een kleine kutkamer van 8 m2
Je wil weg, en dan moet je gaan. Of je wil niet weg/hebt te hoge eisen.
Het is allemaal vrij simpel
Ik wil niet weg door de studieschuld die er aan vast zit. 500 per maand lenen is al snel 24k na mn studie alleen aan wonen. Het enige verschil is dat ik dan kan zeggen "ik woon op kamers" oid. Ik ben vaak buitenshuis dus betaal ik 500 pm voor een slaapkamer. Ik heb dan liever 500 pm voor dagelijkse dingen dan voor 6 muren bij wijze van...quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:20 schreef rhubarbje het volgende:
Maar je weet helemaal niet of het zo zal gaan dat als je thuis blijft en kunt sparen je straks op rozen zit. Of andersom
Blijkbaar wil je gewoon niet echt weg. Kijk niet zo naar je broer en zus. Er zijn genoeg voorbeelden voor elk scenario te vinden. Besluit gewoon wat je wil en handel daar naar?
Ik ben gegaan op mijn 18, met 500 euro per maand te besteden (voor alles. Dus huur etc)
Natuurlijk heb ik wel een studieschuld, maar daarmee ben je echt geen enorme uitzondering, en die hoeft ook nog niet afbetaald dus waarom die nu al mee tellen en daar nu al dramatisch over doen?
Het was de eerste jaren krap, maar dat was na een jaar of 3 ook al lang niet meer en ik heb er echt geen langdurige (financiele) schade door op gelopen
Mijn vriend had het zelfde trouwens
Met een hogedrukspuit?quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:23 schreef Koettie het volgende:
Normaal, ja, dat is een afknapper. Maar in jouw situatie is het nog best begrijpelijk. Still not real sexy, maar hee, hopelijk heeft zij een eigen plek dan. Blijven slapen bij iemands ouders is niet zo chill
Mijn vriend woonde ook nog thuis, nu wonen we samen. Man, wat kan ik me nog steeds ergeren aan sommige dingen die hij gewoon nooit heeft hoeven doen. Ging ie vragen hoe hij de wc moest schoonmaken
Maar met het inkomen dat je eerder noemde hoef je helemaal geen 500 per maand te lenen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:27 schreef dieenedus het volgende:
[..]
Ik wil niet weg door de studieschuld die er aan vast zit. 500 per maand lenen is al snel 24k na mn studie alleen aan wonen. Het enige verschil is dat ik dan kan zeggen "ik woon op kamers" oid. Ik ben vaak buitenshuis dus betaal ik 500 pm voor een slaapkamer. Ik heb dan liever 500 pm voor dagelijkse dingen dan voor 6 muren bij wijze van...
Ik woon ook nog thuis en ben 27. Mijn ouders gaan een nieuw huis bouwen in de zomer van 2016... Ik neem dit huis over. Dus waarom zou ik weg gaan.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:27 schreef dieenedus het volgende:
[..]
Ik wil niet weg door de studieschuld die er aan vast zit. 500 per maand lenen is al snel 24k na mn studie alleen aan wonen. Het enige verschil is dat ik dan kan zeggen "ik woon op kamers" oid. Ik ben vaak buitenshuis dus betaal ik 500 pm voor een slaapkamer. Ik heb dan liever 500 pm voor dagelijkse dingen dan voor 6 muren bij wijze van...
Haha ik zou waarschijnlijk ook meer daar zijn dan hier maar niet door m'n ouders, die zijn erg makkelijk. Meer omdat het toch een andere omgeving is, en wonen in een havengebied is ook oersaai.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:23 schreef Koettie het volgende:
Normaal, ja, dat is een afknapper. Maar in jouw situatie is het nog best begrijpelijk. Still not real sexy, maar hee, hopelijk heeft zij een eigen plek dan. Blijven slapen bij iemands ouders is niet zo chill
Mijn vriend woonde ook nog thuis, nu wonen we samen. Man, wat kan ik me nog steeds ergeren aan sommige dingen die hij gewoon nooit heeft hoeven doen. Ging ie vragen hoe hij de wc moest schoonmaken
Omdat je ouders het misschien nog als 'hun' huis zien en het niet tof vinden als je de gezellige steenstrips sloopt? Omdat je nooit ongegeneerd kan klagen over verborgen gebreken van vorige bewoners? Omdat je je van de navelstreng wil losweken?quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:29 schreef MrStock het volgende:
[..]
Ik woon ook nog thuis en ben 27. Mijn ouders gaan een nieuw huis bouwen in de zomer van 2016... Ik neem dit huis over. Dus waarom zou ik weg gaan.
In September ga ik studeren waardoor ik minder kan werken. Daarnaast komt het eerder voor dat ik net rond 350 zit dan 900 omdat het werkafhankelijk isquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar met het inkomen dat je eerder noemde hoef je helemaal geen 500 per maand te lenen?
Ze weten allang wat ik eruit sloop. Kan mij het boeien wat ze er van vinden?quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Omdat je ouders het misschien nog als 'hun' huis zien en het niet tof vinden als je de gezellige steenstrips sloopt? Omdat je nooit ongegeneerd kan klagen over verborgen gebreken van vorige bewoners? Omdat je je van de navelstreng wil losweken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |