quote:Bommelding Leiden is misverstand
Leiden -
Het urenlang platleggen van het treinverkeer rond Leiden is één groot misverstand geweest. De vuilniszak met daarin een camera die voor zoveel paniek zorgde, was daar met medeweten van de NS opgehangen door een reclamebureau. Het bedrijf had daarover afspraken gemaakt met de NS, maar dat was vanochtend niet bekend bij de juiste afdeling, dat meldt het Leidsch Dagblad en de NOS.
De man die de apparatuur heeft opgehangen is dan ook geen verdachte meer in het onderzoek. De politie was aan een ware klopjacht begonnen nadat agenten op beelden hadden gezien hoe hij de camera vastmaakte. Wat precies de bedoeling van de apparatuur was wordt nog uitgezocht.
De politie wist in ieder geval van niets en sloeg groot alarm. Omdat rekening werd gehouden met een bom werd de hulp ingeroepen van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD), die het pakketje met een robot onderzocht. Het station werd ondertussen op last van de politie ontruimd en ook het treinverkeer werd stilgelegd. Pas ruim vier uur later kwam het verlossende woord: het was allemaal loos alarm.
Onderzocht wordt ook nog waarom de politie niet eerder door de NS is ingelicht.
Telergraaf
Nee natuurlijk niet, het is teringsneu voor die mensen maar ik vind het grappig hoe debiel dit is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Als je voor jan lul op je trein stond te wachten had je niet zo hard gelachen denk ik...
Superdom ja dat ze dat niet tijdig gemeld hebben. Wel extra reclamequote:Op woensdag 28 januari 2015 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, het is teringsneu voor die mensen maar ik vind het grappig hoe debiel dit is.
Bij de NS was het intern bij de verkeerde afdeling bekend. Faalhazen dus.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:42 schreef Twiitch het volgende:
Faalhazen bij de NS? Die volgen gewoon het protocol
Wat een ongelofelijke debielen op dat bureau, dit staat gelijk en mensen die nog lollig "BOM!" roepen op een luchthaven en dan raar opkijken wanneer ze door de douane uit de rij gehaald worden
Ja, ik had niet goed gelezen. Heb het eerste al verwijderd.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij de NS was het intern bij de verkeerde afdeling bekend. Faalhazen dus.
twitter:telegraaf twitterde op woensdag 28-01-2015 om 15:47:15Bommelding #Leiden is misverstand: NS wilde reclame-spotje opnemen http://t.co/jeU59wuxGW reageer retweet
quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:48 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op woensdag 28-01-2015 om 15:47:15Bommelding #Leiden is misverstand: NS wilde reclame-spotje opnemen http://t.co/jeU59wuxGW reageer retweet
Nou, ze hebben weer goed reclame voor zichzelf gemaakt...quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Is dit een goeie ontwikkeling dan dat iedereen bang is?quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, mensen zijn wel alerter dan jaren geleden.
alert =/= bangquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is dit een goeie ontwikkeling dan dat iedereen bang is?
Het een kán voortkomen uit het andere.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:58 schreef Specularium het volgende:
Jawel. Het een komt voort uit het andere.
Alleen als mensen een GoPro of camera zien hangen is er een kans dat ze anders reageren. Snap dus wel dat ze de camera niet zichtbaar wilden laten zijn. Dit was alleen niet de manier.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:02 schreef Silven het volgende:
Wat ben je voor pauper reclamebureau als je een camera met tape en een vuilniszak zO aan een paal plakt?
Een GoPro of camera met lenskap tegen regen/zonlicht en een bevestigingsarm o.i.d. en er was niks aan de hand. echt dieptriest om als bedrijf iets op deze wijze ergens "op te hangen".
Al was het wel bekend dat dat bedrijf een camera kwam plaatsen dan lijkt dit bouwwerk alsnog zeer verdacht...
Ja want nu reageerden mensen volkomen normaalquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alleen als mensen een GoPro of camera zien hangen is er een kans dat ze anders reageren. Snap dus wel dat ze de camera niet zichtbaar wilden laten zijn. Dit was alleen niet de manier.
Het is maar waar je blij mee bent. Als er vroeger een vergeten tas of koffer op het perron bleef staan of in de trein bleef liggen dan gaf je die af bij het personeel of bij de balie voor de gevonden voorwerpen. Tegenwoordig bel je de politie omdat je denkt dat er een bom in zitquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, mensen zijn wel alerter dan jaren geleden. Dat het een gigantische blunder van de NS is waardoor Leiden e.o. een halve dag platligt, daar kan de melder niks aan doen.
Goede reclamespot wel.. mensen die gillend wegrennenquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:06 schreef Silven het volgende:
Ja want nu reageerden mensen volkomen normaal
Vroeger ging tassen en koffers dan ook minder vaak boem.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:06 schreef hmmmz het volgende:
Als er vroeger een vergeten tas of koffer op het perron bleef staan of in de trein bleef liggen dan gaf je die af bij het personeel of bij de balie voor de gevonden voorwerpen. Tegenwoordig bel je de politie omdat je denkt dat er een bom in zit.
Als het doel van de spot was om te laten zien hoe alert mensen en hulpdiensteb zijn is het zeker geslaagd!quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Goede reclamespot wel.. mensen die gillend wegrennen
Komt nu inderdaad regelmatig voor dat "een verdacht pakketje" een bom blekquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vroeger ging tassen en koffers dan ook minder vaak boem.
Laten we wel even het onderscheid maken dat dit een bewust bevestigd apparaat is en geen vergeten koffer. Dit was de enige keer dat ik echt dacht dat het een bom kan zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:06 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Het is maar waar je blij mee bent. Als er vroeger een vergeten tas of koffer op het perron bleef staan of in de trein bleef liggen dan gaf je die af bij het personeel of bij de balie voor de gevonden voorwerpen. Tegenwoordig bel je de politie omdat je denkt dat er een bom in zit.
Regelmatig? Nee. Vaker? Ja.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:09 schreef Bugno het volgende:
Komt nu inderdaad regelmatig voor dat "een verdacht pakketje" een bom blek
Action Directe, RAF, Rode Brigades, CCC, IRA...quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Want bij een bewust bevestigd apparaat is de kans dat het een bom is groter?quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:11 schreef Silven het volgende:
[..]
Laten we wel even het onderscheid maken dat dit een bewust bevestigd apparaat is en geen vergeten koffer. Dit was de enige keer dat ik echt dacht dat het een bom kan zijn.
Maar tegenwoordig wel hier in NL...? Nja.....quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar ik kan mij het laatste explosief dat gevonden is niet heugen.quote:
Nee, nu reageerden ze ook niet normaal. Hier had een betere manier voor moeten worden verzonnen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:06 schreef Silven het volgende:
[..]
Ja want nu reageerden mensen volkomen normaalheb je de foto gezien?
De kans dat je in een land in West-Europa dood gaat door een bomaanslag is verwaarloosbaar klein. Al die bangmakerij zorgt voor irrationele angst. Er zijn vele dingen die veel gevaarlijker waar mensen zich een stuk minder zorgen over maken.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nja ze kunnen niet het risico nemen denk ik.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:26 schreef budvar het volgende:
Hoe kan je nou denken dat dit een bom is? Zijn er dan echt mensen die denken dat terroristen een bom in een vuilniszak met een ladder zo hoog gaan ophangen?! Wat een kneuzen.
Hou toch op zeg, we slaan echt helemaal door. Ik had dat ding gewoon van die paal afgetrokken als ik daar was.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:28 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Nja ze kunnen niet het risico nemen denk ik.
Hoeveel bomkoffers en tassen hebben we de laatste 20 jaar gehad in nederland? Volgens mij geen een.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
vooral die aan palen waren vastgeplakt...quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel bomkoffers en tassen hebben we de laatste 20 jaar gehad in nederland? Volgens mij geen een.
Daar moest ik ook al aan denkenquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:09 schreef RM-rf het volgende:
Is die oude fok!-user YILDIZ; die ooit het lumineuze idee had een tas met 4 ballonnen achter te laten in de hal van Holland Spoor om te protesteren tegen terreur-angsten en daarover volop verslag deed op Fok! (en vervolgens gearresteerd werd en vervolgd)
misschien nu werkzaam bij een reclame-bureau dat voor de NS campagne's bedenkt?
ONZ / Laat 11 september uw sporttas staan
Dat waren nog eens topicsquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:09 schreef RM-rf het volgende:
Is die oude fok!-user YILDIZ; die ooit het lumineuze idee had een tas met 4 ballonnen achter te laten in de hal van Holland Spoor om te protesteren tegen terreur-angsten en daarover volop verslag deed op Fok! (en vervolgens gearresteerd werd en vervolgd)
Hoe is dat uiteindelijk voor hem afgelopen? Is hij veroordeeld?quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik moest meteen aan hem denken jaquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:09 schreef RM-rf het volgende:
Dat was er dus 1.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:50 schreef Re het volgende:
[..]
vooral die aan palen waren vastgeplakt...
Je verwacht hét niet....quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:33 schreef Re het volgende:
wat een ongelofelijke angsthazen zijn we toch ook geworden, een vuilniszak aan een paal, en we denken aan bommen... wie gaat er in godsnaam als terrorist openlijk een vuilniszak aan een paal plakken ...
Je begrijpt dat ze niet voor elke situatie apart kunnen denken? Dat duurt te lang en kost teveel geld. Er is gewoon een standaard protocol opgesteld.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:12 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig wel hier in NL...? Nja.....
We moeten ons niet bang laten maken toch volgens DH...?
Alert moeten we wel zijn maar straks staat overal de EOD pakjes te ruimen.....
No shit..quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ze niet voor elke situatie apart kunnen denken? Dat duurt te lang en kost teveel geld. Er is gewoon een standaard protocol opgesteld.
Ach die gozers staan soms een vergeten broodtrommel te checken.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:38 schreef penny-wise het volgende:
[..]
No shit..
Als iedereen maar belt voor elke doos/tas, dan nemen ze het straks echt niet meer serieus....
Of ze dat nu wel doen betwijfel ik maar het maakt het werk wel spannend...
Misschien moeten we maar eens een week lang met z'n allen voor elke rondslingerende doos/tas/vuilniszak/rugzak/kinderwagen bellen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:38 schreef penny-wise het volgende:
[..]
No shit..
Als iedereen maar belt voor elke doos/tas, dan nemen ze het straks echt niet meer serieus....
Of ze dat nu wel doen betwijfel ik maar het maakt het werk wel spannend...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |