abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149886738
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:56 schreef yoppybt het volgende:

[..]

Op de vorige pagina van dit topic is het woord Amerika al 7 keer gevallen. Dat noem ik niet 'achterwege laten' maar 'slecht lezen'.
Er werken hier in Nederland zat mensen voor IBM Google of Microsoft. Maar die hebben gewoon een NL overeenkomst met een NV BV
.
pi_149886897
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het ging er mij meer om, wat je zelf zou doen en kan doen. Ik ken genoeg collega's bij andere bedrijven die in dezelfde situatie hebben gezeten (Accenture is een goed voorbeeld, waar men soms ook gewoon pertinent ontslag neemt, maar daar gebeurt het ook wat vaker).

Bij ons is het met name, veel gesteggel en gegrom, maar niemand die echt wat doet. Wij zitten met een aantal partijen bij de klant, en al die partijen hebben exact hetzelfde probleem. Ik verbaas me er dan ook over dat dit 'blijkbaar volgens andere, nooit voor komt'.
Omdat wij Nederlandse werknemers erg beschermt en verwend zijn. De meesten kopen nog niet eens een pen of gummetje voor hun werkgever. De algemeen gedachte is dat ie dat zelf maar koopt.

Ik krijg bijvoorbeeld een vaste onkostenvergoeding. Maar dat voor kleine dingen als koffie onderweg en de wasstraat. Grotere kosten worden daar bovenop gedeclareerd.

In jouw geval moet je naar het totaalplaatje kijken. Salaris, invulling CV, werkervaring is ook war waard natuurlijk.
.
pi_149887892
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

1. je maakt een expense, en houdt het bonnetje
2. stuurt hem door naar je eigen werkgever
3. die heeft een team en noteert alles
4. de project manager moet toestemming geven
5. de hoofd afdeling
6. het bonnetje gaat richting de klant
7. de project manager daar bekijkt het
8. zegt, dikke finger, we betalen minder
9. gaat weer terug naar de hoofd afdeling
10. gaat weer terug naar de project manager
11. wij (de consultants) krijgen het weer op ons dak
12. ipv 700 euro voor een hotel vul je dan 550 in, en zo begint het riedeltje weer opnieuw....
Als de opdrachtgever de kosten moet vergoeden, dan vraag je toch vooraf akkoord voordat je het hotel boekt ed? Probleem opgelost.
Ik zou het risico niet willen lopen, dat ik kosten voorschiet, zonder dat ik zeker weet dat ik het terugkrijg.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 15:01:49 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149887995
Zo te zien zijn er heel veel mensen aan het werk om die kosten te vergoeden.... wat een verspilling van tijd (en dus geld).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149888306
Dus jouw baas verzint dat je een reis moet maken naar een klant en verwacht vervolgens dat je die reis zelf betaald? Totaal debiel, ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is in Amerika.

Wat mij niet duidelijk is; werk je voor een Amerikaans bedrijf in Nederland of werk je in Amerika?
pi_149893220
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:14 schreef JoPiDo het volgende:
Dus jouw baas verzint dat je een reis moet maken naar een klant en verwacht vervolgens dat je die reis zelf betaald? Totaal debiel, ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is in Amerika.

Wat mij niet duidelijk is; werk je voor een Amerikaans bedrijf in Nederland of werk je in Amerika?
Wat ik opmerkelijker vind is dat sommige collega's blijkbaar een jaar wachten voor ze iets declareren.
pi_149893479
Als ik bij zo'n werkgever zou werken dan zou ik ook gewoon mijn uren direct declareren bij de klant, ik zou niet weten waarom mijn werkgever 1 cent zou mogen verdienen aan die klant in deze situatie.
pi_149897885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik bij zo'n werkgever zou werken dan zou ik ook gewoon mijn uren direct declareren bij de klant, ik zou niet weten waarom mijn werkgever 1 cent zou mogen verdienen aan die klant in deze situatie.
TS heeft waarschijnlijk ook een USA stijl salaris, dus wat dat betreft liggen de zaken ook wel wat anders denk ik....
Whatever...
pi_149897919
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

TS heeft waarschijnlijk ook een USA stijl salaris, dus wat dat betreft liggen de zaken ook wel wat anders denk ik....
Dat maakt niet uit, als jij het risico van declaraties draagt moet je ook de benefits hebben van de facturen die de klant betaald, het is niet een kwestie van wel de lusten niet de lasten...
pi_149898127
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:34 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, als jij het risico van declaraties draagt moet je ook de benefits hebben van de facturen die de klant betaald, het is niet een kwestie van wel de lusten niet de lasten...
Vind ik ook, maar het is wel makkelijk om het vanuit Nederlands perspectief te zien.

Maargoed, het is in mijn ogen ook niet netjes om onkosten op deze manier af te wikkelen. Bovendien heeft de baas gewoon iets om bij de opdrachtgever te claimen, dus ik snap het sowieso niet zo goed.

Toch is het wel lastig, als het normaal is om alles zo te regelen... ik denk echter dat dit meer een kwestie is van een boze baas die zijn mensen even pijn wil doen.
Whatever...
  zaterdag 21 februari 2015 @ 21:51:45 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149901169
Is het niet een soort bemiddelingsbureau waar je werkt. Die administratieve taken voor je overneemt, maar niet in je contract met de opdrachtgever zit, of expenses daar expliciet buiten laat.

Indien nee, mag je dan wel de klant in gebreke stellen als individu (dus niet namens je baas)

Ik vind zoals alle anderen je verhaal zo raar, zo'n risico ga je prive niet aan. Het contractuele risico dat je loopt zou ik economisch verhandelen, dus dik 50% winstmarge eisen omdat je het risico loopt. Als je dan een administratieve verwerkingstijd van drie maanden inbouwt zou je bij fulltime internationaal reizen op 2000 per week bij 24000 euro salaris (jaarbasis) extra uitkomen, waarbij je natuurlijk bij een conflict zodra stopt uitgaven te doen. M.a.w onrealistisch. Net als je verhaal.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149904291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Even in het kort, normaliter gaat het zo.

Wij doen een aanschaf. En hebben een bonnetje
Die sturen we naar de project manager van ons bedrijf
Die stuurt het door naar de des betreffende afdeling binnen ons bedrijf en naar de project manager van de klant
De project manager van de klant stuurt hem door naar hun afdeling en gaan de bonnetjes checken.

Dan krijgen we zo nu en dan mailtjes, wat is dit, wat is dat?
Dat is vaak al snel opgelost..

Alleen dan staat er nog een intern bedrag wat we nog moeten krijgen in een bepaald software system .. waar dus niks uitkomt. En we dus geen stuiver krijgen.

Klant wil niet betalen, want is ontevreden.
Werkgever zegt, wij zijn niet verantwoordelijk voor de kosten die onze werknemers maken. Het zijn allemaal kosten die de klant moet vergoeden. De klant vraagt ook immers, kom hier, met vliegtuig, boek hotel etc (onder bepaalde dag waardes..)

Nu is de klant meer in de richting van: "fuck you" en hebben niks betaald.

En nu?
Bij ons betalen de klanten uiteindelijk ook alles :')
Maar wat jij doet in opdracht van jouw werkgever hoort hij, als dat onderling is afgesproken, aan jou te vergoeden.
De taak is aan jouw werkgever om te zorgen dat de klant gaat betalen.
Jij stuurt toch ook geen factuur van jouw eigen gemaakte kosten naar de klant? Doet de werkgever toch ook :')
pi_149904437
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Omdat wij Nederlandse werknemers erg beschermt en verwend zijn. De meesten kopen nog niet eens een pen of gummetje voor hun werkgever. De algemeen gedachte is dat ie dat zelf maar koopt.

Ik krijg bijvoorbeeld een vaste onkostenvergoeding. Maar dat voor kleine dingen als koffie onderweg en de wasstraat. Grotere kosten worden daar bovenop gedeclareerd.

In jouw geval moet je naar het totaalplaatje kijken. Salaris, invulling CV, werkervaring is ook war waard natuurlijk.
Dingen zoals koffie declareren is een beetje onzin imo. Dat had je ook niet kunnen kopen, maar koffie of water van huis mee moeten nemen. Gaat de werkgever dan straks ook nog jouw ontbijt vergoeden? Daar heb je toch gvd juist je loon voor :')
  zaterdag 21 februari 2015 @ 23:21:37 #164
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_149904445
Wat ik nu niet snap is dat er een topic volgeluld wordt om iets waar ts zijn handtekening onder gezet heeft, trots is om bij te werken en er niet weg wil 8)7 .
m.i. verspilde moeite. En TS, waarom zo anti Accidenture/ Big4 terwijl je voor de kutste wg in die hele branche werkt? :?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 23:24:53 #165
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_149904553
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:21 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Dingen zoals koffie declareren is een beetje onzin imo. Dat had je ook niet kunnen kopen, maar koffie of water van huis mee moeten nemen. Gaat de werkgever dan straks ook nog jouw ontbijt vergoeden? Daar heb je toch gvd juist je loon voor :')
Mijn werkgever had zelfs een thuiswerkvergoeding voor de koffie en elektra die je thuis gebruikt op een thuiswerkdag. En er waren serieus mensen die die 2,50 per dag ook echt declareerden :{ .
pi_149904576
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:21 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin inderdaad. Daarom krijg ik er ook een vaste vergoeding in de maand, zodat ik het niet los hoef te declareren. Je kan inderdaad ook de koffie van thuis meenemen en de vergoeding in je zak houden uiteraard.
.
pi_149904603
quote:

[..]

Het ging er mij meer om, wat je zelf zou doen en kan doen. Ik ken genoeg collega's bij andere bedrijven die in dezelfde situatie hebben gezeten (Accenture is een goed voorbeeld, waar men soms ook gewoon pertinent ontslag neemt, maar daar gebeurt het ook wat vaker).

Bij ons is het met name, veel gesteggel en gegrom, maar niemand die echt wat doet. Wij zitten met een aantal partijen bij de klant, en al die partijen hebben exact hetzelfde probleem. Ik verbaas me er dan ook over dat dit 'blijkbaar volgens andere, nooit voor komt'.
Dus eigenlijk ben je dus een soort zelfstandige?? En schijnbaar iedereen die bij dat "bedrijf" werkt.
pi_149904733
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin inderdaad. Daarom krijg ik er ook een vaste vergoeding in de maand, zodat ik het niet los hoef te declareren. Je kan inderdaad ook de koffie van thuis meenemen en de vergoeding in je zak houden uiteraard.
Denk dat ik in een te gewone branche zit om dit te begrijpen. Als je op de zaak bent zorg je toch ook voor eigen eten? En je mag blij zijn dat je koffie gratis kunt pakken.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 23:37:32 #169
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149904989
quote:

[..]

Je verhaal wordt steeds krommer eerlijk gezegd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_149905278
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:30 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Denk dat ik in een te gewone branche zit om dit te begrijpen. Als je op de zaak bent zorg je toch ook voor eigen eten? En je mag blij zijn dat je koffie gratis kunt pakken.
Als ik een paar dagen in Londen zit, dan betaalt mijn werkgever mijn eten, mijn koffie en alles wat ik daar uitgeef aan normaal levensonderhoud. Ik zorg thuis voor mijn eigen eten, maar ik kan niet thuis zijn want ik ben voor mijn baas een paar dagen weg. En ik krijg dan geen 24u per dag betaald.

Ik declareer normaal ook geen koffie als ik een keer moet tanken ofzo. Maar als ik vanwege werk niet kan lunchen en ergens tussendoor een broodje haal declareer ik dat. Net zoals ik ook regelmatig een broodjeslunch laat komen als we tijden de lunch doorwerken (lunchmeeting wegens drukte ofzo), terwijl ik normaliter mijn eigen voer regel. Als ze niet willen dat ik kosten maak, dan doe ik zo'n meeting gewoon niet of later, bij ons verkiest men dan die kosten.
Whatever...
pi_149905431
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:30 schreef KeesBromfiets het volgende:
Als je op de zaak bent zorg je toch ook voor eigen eten? En je mag blij zijn dat je koffie gratis kunt pakken.
Ik zit niet op de zaak, dus kan niet uit de automaat pakken en de cup-a-soup om vier uur mis ik ook al, even als de fruitmand enz... Mijn broeken en schoenen slijten als een gek, mijn auto moet er schoon en netjes uitzien, soms werkt mijn parkeerpas niet, andere keer moet ik iets kleins kopen voor werk.

Dat zit allemaal samengepakt in een vaste onkostenvergoeding. Daarnaast kan ik grote kosten declareren. En dat is ongeveer standaard in Nederland, sommigen krijgen voor de grote kosten zelfs een creditcard.

Daarom zakt mijn broek wel af van de werkgever van TS, maar goed, hij heeft ervoor getekend en zal zelf moeten besluiten of de rest van de voorwaarden het waard is om daar te werken.

Duidelijk Kees? Nu weer lekker op je bromfiets naar de WSW werkplek.
.
pi_149906463
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als ik een paar dagen in Londen zit, dan betaalt mijn werkgever mijn eten, mijn koffie en alles wat ik daar uitgeef aan normaal levensonderhoud. Ik zorg thuis voor mijn eigen eten, maar ik kan niet thuis zijn want ik ben voor mijn baas een paar dagen weg. En ik krijg dan geen 24u per dag betaald.

Ik declareer normaal ook geen koffie als ik een keer moet tanken ofzo. Maar als ik vanwege werk niet kan lunchen en ergens tussendoor een broodje haal declareer ik dat. Net zoals ik ook regelmatig een broodjeslunch laat komen als we tijden de lunch doorwerken (lunchmeeting wegens drukte ofzo), terwijl ik normaliter mijn eigen voer regel. Als ze niet willen dat ik kosten maak, dan doe ik zo'n meeting gewoon niet of later, bij ons verkiest men dan die kosten.
Had ik idd even niet bij stil gestaan, ik krijg ook mijn verblijf en eten vergoed als ik elfers zit. Net zoals het eten bij overwerken bijvoorbeeld.
pi_149906509
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:49 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik zit niet op de zaak, dus kan niet uit de automaat pakken en de cup-a-soup om vier uur mis ik ook al, even als de fruitmand enz... Mijn broeken en schoenen slijten als een gek, mijn auto moet er schoon en netjes uitzien, soms werkt mijn parkeerpas niet, andere keer moet ik iets kleins kopen voor werk.

Dat zit allemaal samengepakt in een vaste onkostenvergoeding. Daarnaast kan ik grote kosten declareren. En dat is ongeveer standaard in Nederland, sommigen krijgen voor de grote kosten zelfs een creditcard.

Daarom zakt mijn broek wel af van de werkgever van TS, maar goed, hij heeft ervoor getekend en zal zelf moeten besluiten of de rest van de voorwaarden het waard is om daar te werken.

Duidelijk Kees? Nu weer lekker op je bromfiets naar de WSW werkplek.
:p haha, mijn excuses dat ik hier niet zo ver bij stil heb gestaan
pi_149911598
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar het is wel makkelijk om het vanuit Nederlands perspectief te zien.
Zoals ik al zei, ik werk bij een Fortune 150 company uit de States. Dus heb wel wat ervaring. Net als meerdere mensen hier in het topic.

SE is gewoon een beetje psychisch gestoord, denk dat hij een uitkering heeft in werkelijkheid.
pi_149912833
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het wettelijk in elkaar steekt, als een Nederlander, in een Nederlandse gemeente ingeschreven, gaat werken voor een buitenlands bedrijf, zonder Nederlandse inschrijving bij de KVK of Nederlands dochterbedrijf.

Slechts een eurorekening bij de ABN of Rabo heeft lopen om het salaris over te maken.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')