ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
IC naar Alkmaar wil weereens niet op tijd vertrekken in Utrecht. Vijf minuten na vertrektijd eindelijk een omroepbericht: we zijn nog niet vertrokken want we hebben geen machinist... maar "er wordt aan gewerkt"
Altijd genieten met de NS/ProRail seinstoring duurt tot 9 uur, ---------------------------------------------------------------------- 8:55 oh my god geen idee hoe lang het gaat duren. ----------------------------------------------------------------------- 9:06 storing is voorbij
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Voor mijn ICd, die van 9:26 uit Breda naar Amsterdam, staat zo'n fonkelnieuwe geelblauwe Traxx-locomotief te shinen. Dat is ook het enige wat hij doet, want er is een "technisch probleem".
Op dinsdag 27 januari 2015 09:03 schreef ReisT het volgende: IC naar Alkmaar wil weereens niet op tijd vertrekken in Utrecht. Vijf minuten na vertrektijd eindelijk een omroepbericht: we zijn nog niet vertrokken want we hebben geen machinist... maar "er wordt aan gewerkt"
Oh ja zijn ze zinnige personeelsomlopen aan het invoeren? Dat kun je toch alleen maar toejuichen lijkt me
Aha. Maar dus inderdaad een tweetakt in nieuw materiaal. Onvoorstelbaar, dat dit CO2 vriendelijk transport magen heten.
Deze treinen zullen nu nog wel veel verkocht worden, nu zijn motoren >570kW nog vrij van er emmisienormen, in 2018 gaan ze in een keer naar het hoogste niveau. Zeg maar daag tegen je tweetakt
Op dinsdag 27 januari 2015 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende: Class 66 verbruikt ook veel meer brandstof dan 2 6400'en samen. Tegelijkertijd is zo'n combi wel sterker.
Op dinsdag 27 januari 2015 11:56 schreef James1988 het volgende: De tijd van e-locs met last-mile diesel-functie is aangebroken. Elektrisch waar het kan, diesel waar het moet.
In principe hoeft dat ook niet heel moeilijk te maken te zijn, aangezien veel locs toch al die sla elektrisch zijn.
Zou dat tevens niet de mogelijkheid zijn om snellere treinen in NL te laten rijden: het vermogen wast er is om 140/150 te rijen van de waslijn trekken en dan 200 met extra vermogen van de dieselgenerator
OK, voordeel van 2 takt is gunstiger brandstofverbruik dacht ik (en simpelere en lichtere bouw). Maar als die 6400 dan ook nog es 4 takt zouden zijn was dat helemaal raar.
In principe hoeft dat ook niet heel moeilijk te maken te zijn, aangezien veel locs toch al die sla elektrisch zijn.
Zowel Siemens als Bombardier hebben al locs in hun portfolio die dat kunnen.
quote:
Zou dat tevens niet de mogelijkheid zijn om snellere treinen in NL te laten rijden: het vermogen wast er is om 140/150 te rijen van de waslijn trekken en dan 200 met extra vermogen van de dieselgenerator
Dat lijkt me vooral erg duur en niet groen. Als je dan toch bergen geld uit het raam wil gooien, stop het dan in een herelektrificatie op 3 kV. Dan kun je ook 200 rijden en is het ook nog eens een stuk groener.
Op dinsdag 27 januari 2015 11:56 schreef James1988 het volgende: De tijd van e-locs met last-mile diesel-functie is aangebroken. Elektrisch waar het kan, diesel waar het moet.
Gister dacht Locon slim te zijn (er was géén 189'er beschikbaar). Met een E-loc (990x, ex 1600) naar Zevenaar met G1206 in opzending. In Zevenaar de E-loc afrangeren, en met G1206 naar Emmerich. Helaas, heren ProRail vonden het noodzakelijk om de jukspoortjes én wachtspoor 5 buiten dienst te stellen. Nu kan je alleen nog maar op passeerspoor 4 komen, en daar mag je geen lok parkeren of lokwissel uitvoeren van ProRail .... Uiteindelijk stond men dus wel in Zevenaar, en mocht men alsnog met losseloc terug naar Arnhem Goederen, eloc parkeren en met de G1206 weer los retour. Met de terugtrein is men maar gelijk naar Arnhem geknald.
Maar dit betekent dus vrijwel het einde van internationale treinen met leuke tractie in Nederland. Als EETC via Emmerich moet met een trein, kan men dus geen lokwissel in Zevenaar meer doen met een 1200.
Vandaag kreeg ik het bericht dat er weer een lange trein naar Van Leeuwen Buizen gebracht zou worden, en tot mijn vreugde in de ochtend. Ik heb deze week een late dienst, dus kon de trein nog vastgelegd worden. DB Schenker 6478 passeert hier de 2 fotografen, nadat de trein het hoofdspoor verlaten heeft en de Zwijndrechtse stamlijn betrad. Nadat de overweg gesleuteld was, kon er doorgereden worden naar de Kreekweg, waar deze 13 wagens (7 Duitse rongenwagens type Rbns met buizen en 6 Tsjechische rongenwagens type Roos met buizen) achtergelaten werden, om eerst de lege set van 8 wagens uit te halen en op het andere spoor op de Kreekweg te plaatsen, om vervolgens deze lange set geduwd naar Van Leeuwen Buizen te brengen.
Dat is niet overal even praktisch. Lange afstanden, zware treinen die wat harder mogen rijden, daar is hybride misschien nog meer geschikt voor als het allemaal in de kast past.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Is Mercedes toch? Daimler/Detroit Diesel samen ofzo.
De MTU motoren die ik ken (in landbouwmachines) staat gewoon een Mercedes logo op. Maar goed dat zijn gewoon 6-in-lijn of V8 motoren die uit Mercedes vrachtauto's kunnen komen
[ Bericht 19% gewijzigd door derLudolf op 27-01-2015 14:57:04 ]
een SLT met ertms aan kan op 1500v tussen Amsterdam en Utrecht al 172(dan begint de ertms pas te zeuren dat je hard gaat)
574,8 zelfs. Maar kom op, dat was een purpose built hogesnelheidsding met allerlei tweaks en tunes. En alweer een halve eeuw later. 1955 man kom op wat een gekkigheid
574,8 zelfs. Maar kom op, dat was een purpose built hogesnelheidsding met allerlei tweaks en tunes. En alweer een halve eeuw later. 1955 man kom op wat een gekkigheid
Die CC7100, was die wel stock dan? De energievoorziening was vast opgevoerd. De bovenleiding getuned, etc.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Gewoon meesleuren die krengen. Het enige waar ze wat moeite mee hebben is afremmen vanaf zo'n snelheid, maar als je leeg rijdt maakt dat geen klap uit. Dan maar een wat langere remweg.
Gewoon meesleuren die krengen. Het enige waar ze wat moeite mee hebben is afremmen vanaf zo'n snelheid, maar als je leeg rijdt maakt dat geen klap uit. Dan maar een wat langere remweg.
Zie boven.
Eh, sorry. Het record van 243 km/u was met een standaardlocomotief.
Verderop in het filmpje wordt verteld dat dat de SNCF naar meer smaakte, en dan gaat het over een locomotief "meticuleusement prepare", die dus harder dan 300 ging.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 18:54:46 ]
Te Rotterdam: trein 958 (17:55 Amsterdam x 18:40 Rotterdam x 19:03 Breda) staat stil voor de inrijder, +10 volgens m.ns.nl. Mijn trein (de IC naar Venlo van 18:48) verplaatst naar spoor 6. Bij vertrek uit Rotterdam was het geplande spoor 4 nog steeds maagdelijk leeg en toonde de schermen van dat perron "Let op omroep". In Rotterdam regent het inmiddels spoorwijzigingen, ik gok dat die ICd defect is gegaan en wordt opgeheven.
En ja, er stond weer geelblauwe troep voor die ICd
edit: schijnt te komen door een defect wissel.
[ Bericht 16% gewijzigd door James1988 op 27-01-2015 19:19:50 ]
Ja leuk, maar wat lopen "wij" dan te janken met rijtuigen die tot maximaal 120 of 160 of whatever "goedgekeurd" zijn? Als het toch allemaal nergens op slaat...
Rijdt SLT met ERTMS standaard 160 nu tussen Asd en Ut?
nee. Alleen leeg mat ritjes in ertms stellen door machinisten die ook ertms bevoegd zijn willen dat nog wel eens halen. Hetis al eens gebeurd dat een machinist van de IC treindienstleider belde terwijl hij 130 reed omdat hij werd iingehaald door een slt die harder ging
Ja leuk, maar wat lopen "wij" dan te janken met rijtuigen die tot maximaal 120 of 160 of whatever "goedgekeurd" zijn? Als het toch allemaal nergens op slaat...
Of gaan de koeien er zure melk van geven?
Het probleem is niet het hard rijden (dat is gewoon een doos over rails trekken) maar het remmen. Reizigers stellen het over het algemeen wel op prijs als zij langs een perron kunnen uitstappen i.p.v. 2 km verderop in een weiland.
Het probleem is niet het hard rijden (dat is gewoon een doos over rails trekken) maar het remmen. Reizigers stellen het over het algemeen wel op prijs als zij langs een perron kunnen uitstappen i.p.v. 2 km verderop in een weiland.
Dat lijkt me meer een kwestie van capabel personeel aan de knoppen dan. Maar goed, dat is te veel gevraagd, dat weet ik ook wel
Dat lijkt me meer een kwestie van capabel personeel aan de knoppen dan. Maar goed, dat is te veel gevraagd, dat weet ik ook wel
Dan moet je weer eerder gaan remmen waardoor je die hogere maximumsnelheid weer teniet doet. De remmen moeten aangepast zijn aan de maximumsnelheid, en die remmen moeten wél gekeurd worden.
De conducteur in deze trein heeft er een handje van om om te roepen wat je zoal niet moet vergeten ("uw laptop, uw aifoon, uw smartfoon, uw tas, uw jas, uw plastic tasje met spullen") enz enz enz. Dat deed hij al in Rotterdam en nu in Dordrecht doet hij het weer.
De conducteur in deze trein heeft er een handje van om om te roepen wat je zoal niet moet vergeten ("uw laptop, uw aifoon, uw smartfoon, uw tas, uw jas, uw plastic tasje met spullen") enz enz enz. Dat deed hij al in Rotterdam en nu in Dordrecht doet hij het weer.
leuk bij "in het spoor van" was een conducteur die omroep dat je 'je schoonmoeder en de kinderen in de ballenbak' niet moest vergeten ik post het fragment later nog wel even
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
leuk bij "in het spoor van" was een conducteur die omroep dat je 'je schoonmoeder en de kinderen in de ballenbak' niet moest vergeten ik post het fragment later nog wel even
oh ja, een zuurpruim vond dat geloof ik niet zo leuk
nee. Alleen leeg mat ritjes in ertms stellen door machinisten die ook ertms bevoegd zijn willen dat nog wel eens halen. Hetis al eens gebeurd dat een machinist van de IC treindienstleider belde terwijl hij 130 reed omdat hij werd iingehaald door een slt die harder ging
Haha, dat is handig ja! Er worden ook nog wel testritten gedaan volgens mij met SLT en ERTMS daar.
Of gaan de koeien er zure melk van geven?
Testritten zijn niet voor niets een test. Je accepteert dan het risico op ongelukken. Er zitten geen reizigers in.
Haha, dat is handig ja! Er worden ook nog wel testritten gedaan volgens mij met SLT en ERTMS daar.
iedere machinist die ertms bevoegd en en zon stel onder zijn reet heeft hoort dual signaling te rijden op baanvakken waar ertms ligt.... alleen niet harder dan dienstregelingsnelheid
iedere machinist die ertms bevoegd en en zon stel onder zijn reet heeft hoort dual signaling te rijden op baanvakken waar ertms ligt.... alleen niet harder dan dienstregelingsnelheid
Dienstregelingsnelheid, puh. Gassen met die kar!
Goh. Stelletje faalhazen weer vanochtend. Sprinter van 10:53 uit Dordrecht naar Breda staat gewoon stipt klaar om te vertrekken, en de HC wacht op veilig. Helaas. Om 10:58 mocht de IC Vlissingen (die had inmiddels +1) vertrekken. Om 11:02 mocht de IC naar Venlo, om 11:08 werd de Sprinter naar Roosendaal naar spoor 5 gewijzigd, en mocht vertrekken, en DAARNA pas de Sprinter van 10:53. HC en Machinist wisten totaal niet waarom ze niet weg mochten volgens moeder (die moest de Benelux hebben), en diverse reizigers waren maar uit de Sprinter overgestapt op de IC naar Breda. Echt. Welke koekebakker zat daar achter de knoppen te spelen?
Aha. Maar dus inderdaad een tweetakt in nieuw materiaal. Onvoorstelbaar, dat dit CO2 vriendelijk transport magen heten.
Deze treinen zullen nu nog wel veel verkocht worden, nu zijn motoren >570kW nog vrij van er emmisienormen, in 2018 gaan ze in een keer naar het hoogste niveau. Zeg maar daag tegen je tweetakt
Het woord tweetakt klinkt tegenwoordig misschien smerig, maar in dit geval is het geen tweetakt die werkt met mengsmering, carburateur en spoelpoorten. Deze motor heeft gewoon een met olie gevuld carter en omdat het een diesel is wordt de brandstof pas ingespoten aan het eind van de compressieslag. Er gaat dus geen brandstof verloren door de spoelpoorten, zoals bij bijvoorbeeld een brommer. Na elke arbeidsslag wordt de cilinder weer leeggeblazen door lucht van de turbo.
Het is natuurlijk geen wonder der moderne techniek, je kunt een Class 66 meer zien als 2CV van het spoor: eenvoudig, goedkoop, doet wat het moet doen maar roest onder je reet weg
omdat het handboek machinist van nsr het gebruik van de dienst GSM tijdens rijden alleen toestaat voor dienstgerelateerde telefoongesprekken en officieel hoort de privé telefoon zelfs helemaal uitgeschakeld te zijn tijdens het rijden
Het woord tweetakt klinkt tegenwoordig misschien smerig, maar in dit geval is het geen tweetakt die werkt met mengsmering, carburateur en spoelpoorten. Deze motor heeft gewoon een met olie gevuld carter en omdat het een diesel is wordt de brandstof pas ingespoten aan het eind van de compressieslag. Er gaat dus geen brandstof verloren door de spoelpoorten, zoals bij bijvoorbeeld een brommer. Na elke arbeidsslag wordt de cilinder weer leeggeblazen door lucht van de turbo.
Het is natuurlijk geen wonder der moderne techniek, je kunt een Class 66 meer zien als 2CV van het spoor: eenvoudig, goedkoop, doet wat het moet doen maar roest onder je reet weg
Goed verhaal.
Aha dankje, dit wist ik niet
Onze geliefde vervoerder zette 70 jaar geleden de reiziger ook al op 1 2 3. Straks te zien op Nederland 2.
omdat het handboek machinist van nsr het gebruik van de dienst GSM tijdens rijden alleen toestaat voor dienstgerelateerde telefoongesprekken en officieel hoort de privé telefoon zelfs helemaal uitgeschakeld te zijn tijdens het rijden
De afbeelding kan natuurlijk gemaakt zijn met een fototoestel. Staat daar ook iets over in het handboek?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op de HSL wel ja. Op Amsterdam - Utrecht en de Hanzelijn vallen de ETCS-blokken toch samen met de NS54-blokken?
Nou, dat weet ik niet, maar ik denk van wel omdat er ook treinen op NS54 rijden. Maar voor ERTMS-treinen hebben de lichtseinen geen functie. Dus kun je formeel geen STS hebben onder ERTMS.
Nou, dat weet ik niet, maar ik denk van wel omdat er ook treinen op NS54 rijden. Maar voor ERTMS-treinen hebben de lichtseinen geen functie. Dus kun je formeel geen STS hebben onder ERTMS.
L2 en dan alleen als ze niet als fallback geconfigureerd zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op de HSL wel ja. Op Amsterdam - Utrecht en de Hanzelijn vallen de ETCS-blokken toch samen met de NS54-blokken?
Op de Hanzelijn sowieso, bijzondere daarbij is wel dat als je een remming hebt omdat je krom door een wissel moet, dat de remming dan eindigt op de voorkant van het wissel. Je rijdt dus remmend het sein dat GRFL8 toont voorbij.
Op de Hanzelijn sowieso, bijzondere daarbij is wel dat als je een remming hebt omdat je krom door een wissel moet, dat de remming dan eindigt op de voorkant van het wissel. Je rijdt dus remmend het sein dat GRFL8 toont voorbij.
Ja, dat is toch het voordeel van rijden op een remcurve... Daar zit 'm de capaciteitswinst van ERTMS in.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Overigens kan er natuurlijk ook met Bakkies gereden gaan worden: http://www.marktplaats.nl(...)motief-2-stuks.html# Schijnen 45.000 euro te kosten, alleen niet helemaal duidelijk of die per stuk is of samen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Overigens kan er natuurlijk ook met Bakkies gereden gaan worden: http://www.marktplaats.nl(...)motief-2-stuks.html# Schijnen 45.000 euro te kosten, alleen niet helemaal duidelijk of die per stuk is of samen.
tussen twee bakkies in zal de Wadloper wel rijden, anders waarschijnlijk niet
Een machinist die +5 opgelopen heeft voor vertrek op Dordrecht door een voorgaande goederentrein en vervolgens doodleuk doorgaat met EZR, +7 op blaak, net geen +8 op Rotterdam CS, net geen +9 op Schiedam centrum, en dat nog met een conducteur die z'n best doet zo snel mogelijk weer te vertrekken... Gelukkig moest ik overstappen op CS, maar zo iemand haalt het bloed onder m'n nagels vandaan, je zou je overstap er zo door kunnen missen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik heb in de Rijden de treinen app alleen storingswaarschuwingen aanstaan voor mijn vaste trajecten. Het is nu veel rustiger met storingen dan voorheen, terwijl ik nog best een flink stuk spoor tussen mijn vaste trajecten heb staan..
Op woensdag 28 januari 2015 08:57 schreef b2py het volgende: Ik heb in de Rijden de treinen app alleen storingswaarschuwingen aanstaan voor mijn vaste trajecten. Het is nu veel rustiger met storingen dan voorheen, terwijl ik nog best een flink stuk spoor tussen mijn vaste trajecten heb staan..
Is er ook zo'n app voor de iPhone? NS geeft alleen meldingen als je een specifieke reis hebt gepland.
Alles plat bij Leiden dus, treinen rijden dus pas weer volgens rooster rond 10 uur avonds, want treinen zijn niet op hun plaats. Mensen niet op hun plaats
Die 155 km/u max met SLT heeft te maken met het beschikbare rempercentage. Deze is net te laag voor 160 km/u, dus is 155 de maxmale materieelsnelheid voor SLT.
Op woensdag 28 januari 2015 10:08 schreef MTL het volgende: Die 155 km/u max met SLT heeft te maken met het beschikbare rempercentage. Deze is net te laag voor 160 km/u, dus is 155 de maxmale materieelsnelheid voor SLT.
Duidelijk
Maar dan voldoet die trein toch niet aan de specificaties waarvoor hij is besteld?
Op woensdag 28 januari 2015 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende: Alles plat bij Leiden dus, treinen rijden dus pas weer volgens rooster rond 10 uur avonds, want treinen zijn niet op hun plaats. Mensen niet op hun plaats
Genot
Daarom bevind ik me bu in de ICD. Netjes toeslag gehaald bij zo'n toeslagpaal, roepen ze om dat 'ie toeslag vrij is . Dus ik denk, ik probeer het gewoon en loop terug naar die paal, *Bliep* toeslag geannuleerd. Het kan dus wel, nadenken over een ov-chipkaart product!
Het pakketje betreft een vuilniszak die op een perron met tape aan een paal is vastgemaakt. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is naar Leiden onderweg.
Heeft een van jullie ooit eerder een explosief gezien in een verdacht pakketje dat ook ontplofte? Die dingen zitten niet in een Ikea doos vermoed ik zo
Een explosief kan in allerlei soorten en maten komen, zie bijvoorbeeld de Voorschotense flitspaalbom. Dat bleek te gaan om een vuurwerkbom die aan een flitspaal was vastgemaakt.
Ehm, zo kan je het ook zien ja... Maar ze moeten toch ergens mee beginnen, en dan is de focus leggen op mensen die een vliegtuig moeten halen een niet heel erg vreemde. Oké, in de ideale wereld heb je meteen voldoende bussen, maar dat is in de praktijk niet zo.
Kennelijk is de GTW die op Almelo - Mariënberg reed gewisseld. Volgens de berichten is de 10242 retour naar het noorden en rijdt nu de 10236 wat zuidelijker dan normaal.
Op woensdag 28 januari 2015 11:23 schreef Peterselieman het volgende: Kennelijk is de GTW die op Almelo - Mariënberg reed gewisseld. Volgens de berichten is de 10242 retour naar het noorden en rijdt nu de 10236 wat zuidelijker dan normaal.
Die GTW (leek alleen wel verdacht veel op een 2/6je) stond een uurtje geleden te tanken in Hengelo bij Nedtrain
Eigenlijk is het gewoon triest dat het treinstel al bijna een week kapot is, en daarvoor amper 3 dagen had gereden. Zal wel een hardnekkig probleem zijn ....
Op woensdag 28 januari 2015 11:36 schreef greavy het volgende: Eigenlijk is het gewoon triest dat het treinstel al bijna een week kapot is, en daarvoor amper 3 dagen had gereden. Zal wel een hardnekkig probleem zijn ....
Het is triest dat er waarschijnlijk niet naar de monteurs wordt geluisterd, die roeien waarschijnlijk al langer dat dat stel hopeloos is
Op woensdag 28 januari 2015 11:12 schreef boriq het volgende: Onder een hele vieze ICM uit Groningen die onderweg is naar Rotterdam is onder één van de eerste klas coupes een pijl getekend met daarnaast HC.
Wie ontwerpt een sudoku-coupé sticker?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Bij het volgende verdachte pakketje sturen we jou er op af om te beoordelen.
Is goed
Ik weet niet of je het plaatje hebt gezien, maar ammehoela dat je daar een heel station mee gaat opblazen. Overigens hoop ik wel dat ze die vent vinden en hem financieel helemaal leegtrekken. Stuk verdriet.
Misschien moeten we een lijst met vrijwilligers maken dan. 2 op de 1000, als je gelooft dat je de staatsloterij kan winnen, is 2 op de 1000 haast een statistische zekerheid.
Ik weet niet of je het plaatje hebt gezien, maar ammehoela dat je daar een heel station mee gaat opblazen.
Je kunt je afvragen of ze niet een paar sporen in gebruik hadden kunnen houden met een trein ertussen ter afscherming.
quote:
Overigens hoop ik wel dat ze die vent vinden en hem financieel helemaal leegtrekken. Stuk verdriet.
Ok, dus aan de ene kant was het "pakketje" duidelijk onschuldig en was er geen enkel gevaar, maar aan de andere kant moet de "dader" die dus in jouw ogen niets verkeerd gedaan heeft, financieel leeggetrokken worden? Riiiight.
Dat we zo reageren op verdachte pakketjes is een andere discussie dan de discussie over iemand die moedwillig zo'n pakketje ophangt. Hij had kunnen weten dat we vandaag de dag zo reageren op zoiets. Daarom vind ik dat ze de kosten bij hem mogen verhalen, maar dat staat los van het feit dat de reactie in mijn ogen overdreven is.
volgens nieuws scheen op videobeelden duidelijk te zien te zijn dat iemand bewust met een laddertje die zak hoog in de paal had vastgetaped en het dus niet om een per ongeluk vergeten tasje te gaan
volgens nieuws scheen op videobeelden duidelijk te zien te zijn dat iemand bewust met een laddertje die zak hoog in de paal had vastgetaped en het dus niet om een per ongeluk vergeten tasje te gaan
desalnietteplus duurde het allemaal wel erg lang
Dat klopt, maar het zou er nou niet direct heel gevaarlijk uit. Is natuurlijk makkelijk praten vanuit de zijlijn, dat snap ik ook wel.
Op woensdag 28 januari 2015 15:18 schreef Bitlord het volgende: Nu is het helemaal mooi: NS schijnt toestemming gegeven te hebben aan een reclamebureau om het "verdachte pakketje" op te hangen....
Tienduizenden vertragingsminuten voor een enorm aantal reizigers. Voor niets. Wat een enorme fout. Over verwijtbare storingen gesproken. Ik neem aan dat de Politie en de EOD nu ook de inzetkosten bij NS gaan verhalen?
Tienduizenden vertragingsminuten voor een enorm aantal reizigers. Voor niets. Wat een enorme fout. Over verwijtbare storingen gesproken. Ik neem aan dat de Politie en de EOD nu ook de inzetkosten bij NS gaan verhalen?
toestemming voor dergelijke acties krijgt men als het goed is schriftelijk dus dat zou het reclamebureau zo moeten kunnen overleggen. Dan weet je ook meteen wie het gegeven heeft.
Zeggen dat je toestemming had kan iedereen w claimen natuurlijk
En wij hebben een nieuw dieptepunt bij de NS.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op woensdag 28 januari 2015 15:44 schreef dcm360 het volgende: Nu vraag ik me wel af waar er gelezen wordt dat dat reclamebureau de camera in opdracht van de NS heeft opgehangen?
Niet in opdracht, maar ze hadden toestemming om het op te hangen...
Op woensdag 28 januari 2015 15:44 schreef dcm360 het volgende: Nu vraag ik me wel af waar er gelezen wordt dat dat reclamebureau de camera in opdracht van de NS heeft opgehangen?
Het was om een spotje voor de NS te maken wordt nu gemeld
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dat veranderd mijn vraag 'waar wordt dat gelezen?' toch niet?
Op de website van de telegraaf.
Hetgeen onzin is, want dat zit in de oude, gewone spoorbrug ook niet ... Was vast iets esthetisch destijds in de ontwerpfase ....
Kan het een gevolg zijn van regelgeving / een vooruitziet dat er hogere schepen langs zullen komen in de toekomst en ze de nieuwe brug alvast hoog genoeg hebben gemaakt?
Voor reizigers in met name de Randstad betekent dit elk half uur een trein in plaats van elk kwartier. In provincies als Friesland, Groningen, Drenthe en Zeeland verandert er niks aan de reguliere dienstregeling. NS rijdt landelijk ongeveer 80% van de treinen ten opzichte van een normale dag. NS en Prorail realiseren zich dat dit voor reizigers overlast kan opleveren zoals drukke treinen en vaker overstappen. Door een aangepaste dienstregeling te rijden is er meer ruimte om eventuele winterse storingen op te lossen en ontstaan er minder snel files op het spoor. De aangepaste dienstregeling wordt altijd de dag van te voren aangekondigd, zodat de reiziger weet waar hij/zij aan toe is en wij binnen een dag de planning van duizenden treinenritten en duizenden machinisten en conducteurs op orde kunnen brengen.
Prorail houdt op dit soort dagen extra sneeuw- en storingsploegen en hulplocomotieven achter de hand om eventuele problemen snel op te lossen. Ook NS zet extra personeel in om de reiziger zo goed mogelijk te bedienen op stations en in de trein.
Ondanks de inzet van de aangepaste dienstregeling kunnen/zullen zich als gevolg van de weersomstandigheden nog steeds storingen voordoen waar de reiziger last van heeft. Voor een zo actueel mogelijk reisadvies adviseert NS haar reizigers dan ook om de treinreis kort voor vertrek te plannen via de reisplanner Xtra of via ns.nl.
Op woensdag 28 januari 2015 16:39 schreef Maegrim het volgende: Machinist van de ICD krijgt een sts passage doordat ze voor z'n neus de HSL dichtflikkeren
Daar gaat hopelijk een treindienstleider op zijn flikker krijgen.
Overigens is de aangepaste dienstregeling voor morgen wel een aangepaste versie van de aangepaste dienstregeling: de gooiboog blijft in dienst want Utrecht-Almere rijdt gewoon.
Tevens. Morgen worden er in de avond sneeuwbuien verwacht bij +3 graden. Dus NS rijdt de hele dag LUD2. Ik nen daar wel positief over. Het betekent dat het besef doorgedrongen is dat men er echt Geen pepernoot van kan.
Op woensdag 28 januari 2015 16:48 schreef Dr_Flash het volgende: Tevens. Morgen worden er in de avond sneeuwbuien verwacht bij +3 graden. Dus NS rijdt de hele dag LUD2. Ik nen daar wel positief over. Het betekent dat het besef doorgedrongen is dat men er echt Geen pepernoot van kan.
Ja ik lachte een projectgenoot ook al uit toen die over sneeuw begon
Op woensdag 28 januari 2015 16:48 schreef Dr_Flash het volgende: Tevens. Morgen worden er in de avond sneeuwbuien verwacht bij +3 graden. Dus NS rijdt de hele dag LUD2. Ik nen daar wel positief over. Het betekent dat het besef doorgedrongen is dat men er echt Geen pepernoot van kan.
Bij deze omstandigheden is nog altijd het beste om geen trein te laten rijden
Op woensdag 28 januari 2015 16:48 schreef dennistd het volgende: Overigens is de aangepaste dienstregeling voor morgen wel een aangepaste versie van de aangepaste dienstregeling: de gooiboog blijft in dienst want Utrecht-Almere rijdt gewoon.
Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef mar456 het volgende: Kan iemand mij vertellen wat de intercity defect in Utrecht doet en zomaar voor mijn trein wordt gegooid
via een omweg naar Breda? zit de loc iig gelijk aan de goede kant
Doordat de wind hard uit het westen, vanaf de relatief warme Noordzee dus, blijft waaien zal sneeuw in grote delen van het land niet of nauwelijks blijven liggen. De grootste kans op een plaatselijk witte wereld morgenochtend is voor de oostelijke delen van het land. Mogelijk is het sneeuwdek lokaal enkele cm dik.
Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef mar456 het volgende: Kan iemand mij vertellen wat de intercity defect in Utrecht doet en zomaar voor mijn trein wordt gegooid
Je weet dan in ieder geval zeker dat er onderweg geen trein strandt en dat de mensen de horror winter des doods op het spoor overleven. Het scheelt bovendien in de kosten omdat je geen overlevingspakketten aan hoeft te schaffen en de hulpdiensten er niet op uit hoeft te sturen.
Je weet dan in ieder geval zeker dat er onderweg geen trein strandt en dat de mensen de horror winter des doods op het spoor overleven. Het scheelt bovendien in de kosten omdat je geen overlevingspakketten aan hoeft te schaffen en de hulpdiensten er niet op uit hoeft te sturen.
Het is weer zover, ik kreeg weer die NS-omroepgalm door mijn tabelt tablet heengeknald, blijft schrikken .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 28 januari 2015 17:18 schreef bork het volgende: Het is weer zover, ik kreeg weer die NS-omroepgalm door mijn tabelt heengeknald, blijft schrikken .
Naja op zich staat ook op KLM.nl gewoon een waarschuwing dat er mogelijk vluchten uitvallen morgen en overmorgen. Dus het is niet alleen de NS die zo reageert.
Van zware windstoten tot vorst en van bliksem tot sneeuw. De meteorologen verwachten voor de komende 48 uur alle mogelijk weertypen, behalve stralend rustig en zonnig weer. Vanwege de sneeuwverwachting en de mogelijke impact van sneeuw op het treinverkeer hebben NS en ProRail besloten om morgen uit voorzorg minder treinen te laten rijden. Hoeveel sneeuw en waar de sneeuw uiteindelijk gaat vallen is voor de weerbureaus altijd lastig te voorspellen. Kijk maar naar hoe het afgelopen week in de Verenigde Staten is gelopen. Er werd veel sneeuw verwacht in New York, maar het viel uiteindelijk mee. In Boston vielen wel weer meters sneeuw.
op 1 plekje is er 91 centimeter gevallen buiten Bosten btw.
Op woensdag 28 januari 2015 17:44 schreef Facepalm het volgende: Toch nog goed nieuws vandaag, de NS wil binnen een paar maanden het internet in de trein via 4G laten lopen.
Niets vooraf melden en dan nog alles in de soep laten lopen is beter volgens jou?
(Daarnaast lijkt het grote probleem ook meer ProRail te zijn dan NS. De eerste laat het in de soep lopen, en de NS kan dan op haar beurt de chaos niet meer oplossen)
Op woensdag 28 januari 2015 18:08 schreef dcm360 het volgende: Niets vooraf melden en dan nog alles in de soep laten lopen is beter volgens jou?
(Daarnaast lijkt het grote probleem ook meer ProRail te zijn dan NS. De eerste laat het in de soep lopen, en de NS kan dan op haar beurt de chaos niet meer oplossen)
ja, en beide staan ze naast elkaar schouders op te halen en sorry te zeggen.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat de naam van dit gefaal 'LUD' heet, dat klinkt niet en lijkt nog het meest op 'lutsers'. Er zal toch wel ergens budget zijn om deze naam wat te pimpen? Iets van 'Verbeterde Sneeuw Dienstregeling' (VSD) of 'Sneeuw Dienstregeling +' (SD+) klinkt toch al een stuk positiever en past helemaal in het hedendaagse beleid dat het vooral om de ervaring van de treinreis moet gaan.
Zwolle-Amersfoort Woensdag 28 Januari 18:59 Oorzaak Tussen Zwolle en Amersfoort langere reistijd door een defecte trein. Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Zwolle kennelijk.
Bij Westervoort ligt er trouwens ook nog een.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Het blijkt wel trouwens dat er steeds meer extra treinen worden ingelegd. Er rijden extra treinen van Maastricht naar Alkmaar in de ochtend en in de middag van Alkmaar naar Amsterdam. Ook worden er extra ritten Den Helder - Amsterdam ochtend en Amsterdam - Den Helder middag gereden. Enkele spitssprinters Amsterdam - Utrecht rijden ook. Eerste paar keer reden die ook klakkeloos niet. Verder wordt de Noord-Oost geknipt te Utrecht, is ook wel eens anders geweest. Alle treinen worden 'gepland' met VIRM10/12, ook in het dal in verband met koppelen en splitsen wat ongewenst is. Ze proberen ondanks deze wanbedoening nog wat van te maken denk ik..
Hier in Schotland (ben daar nu ff op vakantie, aanrader!) doen ze het niet veel beter overigens. Zes hele treinen per dag (3 per richting) en dan gisteren, terwijl het alleen maar een beetje regende, ook nog eens een ruim half uur te laat rijden zonder dat er ook maar iets omgeroepen wordt. En niemand die er trouwens ook maar iets van zegt. Zo gaat dat hier. De tijden zijn schijnbaar 'ongeveer'.