Mohammed B. heeft levenslang gekregen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen. Ik weet in ieder geval wel dat een enkele moord vaak niet leidt tot levenslang. Kijk bijvoorbeeld naar Volkert van der G.
Hij heeft z'n zus ook vermoord, dus dat biedt wat dat betreft wel wat perspectieven.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:03 schreef raptorix het volgende:
In principe krijg je voor een enkele moord ook niet levenslang, echter als er sprake is van verzwarende omstandigheden kan je het krijgen.
Dat was ook wat ik dachtquote:Op donderdag 4 februari 2016 15:18 schreef Jano9 het volgende:
Mensen, ik ben tegen euthanasie, omdat ik vind dat God over het leven beslist. Vervolgens ontneem ik iemand anders haar leven.
Wat een logica.....
Dezelfde logica hanteren die right to life'rs die abortusartsen vermoorden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:18 schreef Jano9 het volgende:
Mensen, ik ben tegen euthanasie, omdat ik vind dat God over het leven beslist. Vervolgens ontneem ik iemand anders haar leven.
Wat een logica.....
Je bent in het war met vele andere landen, waar levenslang inderdaad een tijdelijke straf is en je zelfs meerdere keren levenslang kan krijgen. In Nederland is het levenslang, een straf die vooral de laatste jaren steeds vaker wordt opgelegd en een straf waar de laatste decenia in de praktijk ook geen gratie meer wordt verleend.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:39 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Dan heb ik het blijkbaar mis. Maar het wordt in ieder geval niet vaak opgelegd. Vaak wanneer ik iets lees over één of meerdere moorden, wordt er gesproken over 'levenslang' maar krijgt de verdachte maar iets van 15 jaar. Zal wel een eis zijn die niet erg vaak uitkomt.
De rechtvaardigingsproblematiek gaat niet op. Ze zijn tegen ongerechtvaardigd doden, datgene wat zij als moord zien, vanuit de eigen visie natuurlijk. De moord op personen die verantwoordelijk zijn euthanasie en abortus valt daarentegen vanuit dat referentiekader wel te rechtvaardigen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dezelfde logica hanteren die right to life'rs die abortusartsen vermoorden.
Waarschijnlijk alleen tbs, hij lijkt me volledig ontoerekeningsvatbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zal dit niet gewoon op levenslang plus tbs met dwangverpleging gaan uitdraaien?
Waarom denk je dat de maximumstraf voor bepaalde tijd enkele jaren geleden is verhoogd van twintig naar dertig jaar?quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
Ben benieuwd wat voor straf hij nu gaat krijgen. Levenslang is nog steeds geen levenslang hier.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-euthanasiewet.dhtmlquote:Hij noemt de moord op oud-politica Els Borst 'een goddelijke opdracht'. Bart van U. verklaarde donderdag achter gesloten deuren dat hij oud-politica Els Borst heeft vermoord. De politica was verantwoordelijk voor de euthanasiewet, die Van U. afkeurde.
Op grond dat de moord op Van Gogh als een terroristische daad werd gezien. Verzwarende omstandigheid dus.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mohammed B. heeft levenslang gekregen.
SGP weet ik niet. Wel heeft de krant van de SGP achterban dat al gedaan:quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:14 schreef Nielsch het volgende:
Heeft de SGP zich al uitgesproken tegen en gedistantieerd van deze gruwelijke vorm van Gristenterreur?
Twee moorden om principekwesties. Dat komt op mij behoorlijk doelbewust over.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
Christelijke terreuraanslag op politicus dus.
Zogenaamde "verwarde man".
Dat is netjes van de hoofdredactie van het Reformatorisch Dagblad.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:32 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
SGP weet ik niet. Wel heeft de krant van de SGP achterban dat al gedaan:
http://www.refdag.nl/opin(...)htvaardigen_1_970132
Juist. Waarom zou dit geen terreur zijn? Dit is gewoon een terroristische aanslag.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
Christelijke terreuraanslag op politicus dus.
Zogenaamde "verwarde man".
Dan hoeft er dus, net als in Engeland, ook geen balkje voor:quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:31 schreef PippenScottie het volgende:
* Pas na de moord op zijn zus Loïs van Urk is Van U. opgepakt.
![]()
Gelukkig is zijn achternaam geanonimiseerd om zijn privacy te waarborgen.
Hoe groot is nu de verantwoordelijkheid van "de Christenen" mbt deze moord. Christenen gaven mbt Els Borst toch ook blijk van lange tenen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op grond dat de moord op Van Gogh als een terroristische daad werd gezien. Verzwarende omstandigheid dus.
Wel vreemd dat bij moorden door moslims met een "goddelijke opdracht" wel meteen wordt aangenomen dat het "alles met de islam" te maken heeft...quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:13 schreef Gorraay het volgende:
Was de moord op zijn zus ook een “goddelijke opdracht”? Twee moorden, dat is wel heel apart voor iemand die zo met het menselijk leven begaan zegt te zijn.
Ik geloof er dan ook geen ene moer van.
Die zei dan ook letterlijk in de rechtszaal dat hij het zo weer zou doen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mohammed B. heeft levenslang gekregen.
Als je doelt op de moord op Fortuyn, dan sla je in je vergelijking de plank stevig mis. Immers de wijze van straffen is sindsdien over de hele linie veranderd.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Het wordt interessant om te zien of de politieke moord op een lid van de elite net zo lichtzinnig bestraft gaat worden als de politieke moord op de buitenstaander die de positie van die elite bedreigde.
hij heeft ook zijn zus vermoord en zal voor het totaalplaatje een straf opgelegd krijgenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Het wordt interessant om te zien of de politieke moord op een lid van de elite net zo lichtzinnig bestraft gaat worden als de politieke moord op de buitenstaander die de positie van die elite bedreigde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |