quote:Op zondag 25 januari 2015 23:08 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kopen? Heb hier nog wel een stukje liggen
Supermarktkaasquote:Op zondag 25 januari 2015 23:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er ligt supermarktkaasin de koelkast. Ik wil lekkere kaas.
Heb je al gedronken?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:09 schreef Lonaa het volgende:
Ik twijfel wel over die supermarktkaas hoor.Ik heb echt zin in kaas.
Ja.quote:
Das kut. Klote gewoon. Klein stukje nemen, misschien is het weg daarna?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb ook niet meer zo'n trek maar al dagen zin in kaas. En dat wordt niet beter
Ik denk dat ik 1 plakje ga eten ja. Het past nog wel in mn kcal en alles.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Das kut. Klote gewoon. Klein stukje nemen, misschien is het weg daarna?
Goedzoquote:Op zondag 25 januari 2015 23:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat ik 1 plakje ga eten ja. Het past nog wel in mn kcal en alles.
Verliefd op de kaas?quote:
Nee, dat hadden we niet uitgerekend. Ik had berekend dat je minimaal 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht moest. Maar als je er niet aan komt, moejje meer eiwitten eten -> kwark, tonijn, eieren, shake, ect.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:22 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje had ik gisteravond al gepost. Is 1188 kcal zonder D en Wheyshake. Totaal dus op ongeveer 1950 komen vandaag, niet verkeerd
Q, jij had toch uitgerekend eiwitten iets van 220? Ik zit nu op 84 volgens MFP, daar komt nog iets van 25 bij ofzo van eiwit shake is dus totaal dan 109 g, vanaf morgen ook een bak kwark in de ochtend is 126 g eiwit.
Waar gaat het mis? In een gemiddelde D zit nooit 100 g eiwit dunkt me.
Heb je gelogen?
126g dan zit je whey (quote:Op maandag 26 januari 2015 09:22 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje had ik gisteravond al gepost. Is 1188 kcal zonder D en Wheyshake. Totaal dus op ongeveer 1950 komen vandaag, niet verkeerd
Q, jij had toch uitgerekend eiwitten iets van 220? Ik zit nu op 84 volgens MFP, daar komt nog iets van 25 bij ofzo van eiwit shake is dus totaal dan 109 g, vanaf morgen ook een bak kwark in de ochtend is 126 g eiwit.
Waar gaat het mis? In een gemiddelde D zit nooit 100 g eiwit dunkt me.
Heb je gelogen?
O, dan was het alleen de kcal. Nog meerquote:Op maandag 26 januari 2015 09:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, dat hadden we niet uitgerekend. Ik had berekend dat je minimaal 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht moest. Maar als je er niet aan komt, moejje meer eiwitten eten -> kwark, tonijn, eieren, shake, ect.
quote:Op maandag 26 januari 2015 09:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
126g dan zit je whey () te laag nog steeds
Ik duik er zo even voor je in! Hoeveel weeg je nu?quote:Op maandag 26 januari 2015 09:54 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
O, dan was het alleen de kcal. Nog meer
[..]Maar wel een flinke verbetering van wat het was
Nee wel een scoop extra, ik wil eigenlijk niet nog meer eten
Thx! 108,3 kg schoon aan de haakquote:Op maandag 26 januari 2015 10:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik duik er zo even voor je in! Hoeveel weeg je nu?
Ooh en PM voor de boeken
Oke. Moment. ff drinken pakken en dan ga ik ff checken voor je.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:02 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Thx! 108,3 kg schoon aan de haak
Oe PM
Hele brodenquote:Op maandag 26 januari 2015 09:37 schreef sandertjuh het volgende:
O: 2 speltbroden met kalkoenfilet & whey shake
quote:
Met drie keer goed uiteten en misschien wat teveel is het toch juist goed dat er nog wat af is gegaan? Mocht het echt vocht enzo zijn, dan ben je dat op het volgende moment wel kwijtquote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:15 schreef Qwea het volgende:
Ga je niet redden crunch zonder meer te eten
Meh. Wil eigenlijk niet meer kcal, want wil er toch ook eerst weer wat af hebbenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:16 schreef Qwea het volgende:
Ik kom op 196 uit. En dan heb je 500 kcal voor je D... Zit je rond de 1.8g
Ja, ik heb best wat aangepastquote:Op maandag 26 januari 2015 10:21 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
[..]
Met drie keer goed uiteten en misschien wat teveel is het toch juist goed dat er nog wat af is gegaan? Mocht het echt vocht enzo zijn, dan ben je dat op het volgende moment wel kwijt.
Weeg jij altijd op maandag? Ik weeg altijd op zaterdagochtend en weet dat ik altijd op maandagen zwaarder ben.
[..]
[..]
Meh. Wil eigenlijk niet meer kcal, want wil er toch ook eerst weer wat af hebben![]()
Hoe kwam jij nu op 196 uit? Heb je iets aangepast?
500 kcal voor m'n D zal wel genoeg moeten zijn. Bij AGV eet ik een normaal stukje vlees, anderhalf aardappel en groente.
Niks. Reuma. Dus hij staat krom vanwege de pijn. En aangezien ik niet wil dat hij zo blijft staan of zo groeit of mijn pezen en bandjes uit disbalans raken, laat ik hem altijd even tapen. Normaal doe ik het zelf, maar het is rechts nu.. en ik ben rechtsquote:
I know, maar door dat tussentijds wegen voelt het nu wel alsof ik ben aangekomenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:21 schreef CrunchySelf het volgende:
Met drie keer goed uiteten en misschien wat teveel is het toch juist goed dat er nog wat af is gegaan? Mocht het echt vocht enzo zijn, dan ben je dat op het volgende moment wel kwijt.
Ja, altijd op maandagochtend. Waarom? Geen idee eigenlijk, de allereerste keer dat ik me woog was op maandagochtend en omdat iedereen toen riep dat je een vast weegmoment periodiek moest nemen heb ik dat verder zo aangehouden.quote:Weeg jij altijd op maandag? Ik weeg altijd op zaterdagochtend en weet dat ik altijd op maandagen zwaarder ben.
Sowieso moet je je echt heel weinig van die weegschaal aantrekken. Je moet een trendlijn maken, das veel overzichtelijker en dan filter je schommelingen eruit. Zo flikkerde ik vd week in ene 4kg naar beneequote:Op maandag 26 januari 2015 10:26 schreef sanger het volgende:
[..]
I know, maar door dat tussentijds wegen voelt het nu wel alsof ik ben aangekomen
[..]
Ja, altijd op maandagochtend. Waarom? Geen idee eigenlijk, de allereerste keer dat ik me woog was op maandagochtend en omdat iedereen toen riep dat je een vast weegmoment periodiek moest nemen heb ik dat verder zo aangehouden.
Wat dat betreft zou vrijdag wellicht de beste dag zijn. In het weekend ben ik niet in zo een strak ritme wat betreft tijden
Good morning yourself! Fijn voelen is altijd awesomequote:Op maandag 26 januari 2015 10:27 schreef Myraela het volgende:
Goedemorgen mijn gezonde slanke (in wording) boefjes.Ik weet niet waarom, maar ik voel me fijn, heb zin in een frisse nieuwe start.
![]()
Lijstje:
O: havermout, melk, banaan, 80% pure chocolade
L: 2 volkoren boterhammen tonijn, rode ui
D: Griekse pita met falafel, komkommersalade en wortel salade
T: kwark
Deze week normaal eten en vooral op de porties letten. Heb deze week twee keer 's middags een lunch iets, maar dan gewoon verstandige keuzes maken en 's avonds een lichte soep. Had even de neiging om alles af te zeggen, maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op. Gewoon het beste van maken.
Weet ikquote:Op maandag 26 januari 2015 10:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sowieso moet je je echt heel weinig van die weegschaal aantrekken. Je moet een trendlijn maken, das veel overzichtelijker en dan filter je schommelingen eruit. Zo flikkerde ik vd week in ene 4kg naar beneeDus die weegschaal moet je met een korrel zout nemen.
Waarom laat je je weegschaal niet definitief ergens staan? Die van mij staat in een lege slaapkamer en verschuift geen cmquote:Op maandag 26 januari 2015 10:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Weet ikDas misschien nog wel het ergste
![]()
Wat me wel opviel aan de weegschaal was trouwens dat als ik hem neerzet en er staat al een gewicht op en je gaat er direct opstaan dat hij het er gewoon bij optelt![]()
Vanmorgen zet ik hem neer en door de druk van mijn vingers ofzo stond er al 1,7 kg op. Ik ga staan en schrok me de pleurigToen maar 3 keer overnieuw gewogen
Goedemorgenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:27 schreef Myraela het volgende:
Goedemorgen mijn gezonde slanke (in wording) boefjes.Ik weet niet waarom, maar ik voel me fijn, heb zin in een frisse nieuwe start.
![]()
Lijstje:
O: havermout, melk, banaan, 80% pure chocolade
L: 2 volkoren boterhammen tonijn, rode ui
D: Griekse pita met falafel, komkommersalade en wortel salade
T: kwark
Deze week normaal eten en vooral op de porties letten. Heb deze week twee keer 's middags een lunch iets, maar dan gewoon verstandige keuzes maken en 's avonds een lichte soep. Had even de neiging om alles af te zeggen, maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op. Gewoon het beste van maken.
Ok ok. Qua aanpassingen valt het me mee eigenlijk, 1.8 g eiwit p kg doe vind ik goed genoegquote:Op maandag 26 januari 2015 10:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ik heb best wat aangepastWacht :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sommige dingen zijn wat hoger qua kcal maar dat is MFP.. dus dan heb je 500 voor je D.. en dan ben ik er vanuit gegaan dat je D 20g eiwit bevat.. meestal is dat meer want alleen in je vlees zit dat meestal al.
No problemo. Had je de extra scoop whey gezien?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:31 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ok ok. Qua aanpassingen valt het me mee eigenlijk, 1.8 g eiwit p kg doe vind ik goed genoeg.
Dit gaat hem worden
Thx!!
O zoquote:Op maandag 26 januari 2015 10:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niks. Reuma. Dus hij staat krom vanwege de pijn. En aangezien ik niet wil dat hij zo blijft staan of zo groeit of mijn pezen en bandjes uit disbalans raken, laat ik hem altijd even tapen. Normaal doe ik het zelf, maar het is rechts nu.. en ik ben rechtsIk kan niet tapen met links.
Niks let je om je weegmoment een keer aan te passenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:26 schreef sanger het volgende:
[..]
I know, maar door dat tussentijds wegen voelt het nu wel alsof ik ben aangekomen
[..]
Ja, altijd op maandagochtend. Waarom? Geen idee eigenlijk, de allereerste keer dat ik me woog was op maandagochtend en omdat iedereen toen riep dat je een vast weegmoment periodiek moest nemen heb ik dat verder zo aangehouden.
Wat dat betreft zou vrijdag wellicht de beste dag zijn. In het weekend ben ik niet in zo een strak ritme wat betreft tijden
Goedemorgenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:27 schreef Myraela het volgende:
![]()
Omdat we op dit moment geen ruimte overhebben daarvoor. In de slaapkamer zou kunnen maar daar ligt tapijt. We hadden een apart kamertje (klein slaapkamertje) over, maar die ben ik aan het leegtrekken omdat we daar een badkamer gaan maken. In de bestaande badkamer kan niet want die is door prutswerk van een aannemer zodanig verkloot dat de vloer niet recht genoeg isquote:Op maandag 26 januari 2015 10:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom laat je je weegschaal niet definitief ergens staan? Die van mij staat in een lege slaapkamer en verschuift geen cmWant dan sla ik diegene morsdood
Yes! Viel me opquote:Op maandag 26 januari 2015 10:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
No problemo. Had je de extra scoop whey gezien?
De trend gaat de goede kant op inderdaadquote:Op maandag 26 januari 2015 10:34 schreef CrunchySelf het volgende:
Niks let je om je weegmoment een keer aan te passenEn wat Q zei, trend is belangrijker. Maar ik snap het gevoel, ik vind het ook fijn om het getal te zien dalen
Ja, dat doe ik ook. Scheelt een hoop handmatig onthouden en lijstjesquote:Op maandag 26 januari 2015 10:36 schreef sanger het volgende:
[..]
De trend gaat de goede kant op inderdaad![]()
En misschien pas ik het wel aan inderdaad. Moet zeggen dat ik het nu ook MFP bijhou, en daarin ook de tussentijdse metingen invoer.
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Yes! Viel me op
Wel even een 70% correctie nemen op het eiwitgehalte he
Edit: Wait Wait. Dat klopt. 30% eraf
Ik heb dus sinds kort mfp. Ik had die eetmeter, maar MFP is zoveel beterquote:Op maandag 26 januari 2015 10:36 schreef sanger het volgende:
[..]
De trend gaat de goede kant op inderdaad![]()
En misschien pas ik het wel aan inderdaad. Moet zeggen dat ik het nu ook MFP bijhou, en daarin ook de tussentijdse metingen invoer.
Heb er een excel sheetje met grafiek voor gemaakt zelfsquote:Op maandag 26 januari 2015 10:37 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook. Scheelt een hoop handmatig onthouden en lijstjes
En zelf toevoegen, helemaal ideaalquote:Op maandag 26 januari 2015 10:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb dus sinds kort mfp. Ik had die eetmeter, maar MFP is zoveel beterWhey, pre-workout, ect staat er allemaal in
ooh men, schijt irritantquote:Op maandag 26 januari 2015 10:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat we op dit moment geen ruimte overhebben daarvoor. In de slaapkamer zou kunnen maar daar ligt tapijt. We hadden een apart kamertje (klein slaapkamertje) over, maar die ben ik aan het leegtrekken omdat we daar een badkamer gaan maken. In de bestaande badkamer kan niet want die is door prutswerk van een aannemer zodanig verkloot dat de vloer niet recht genoeg is
lol, echt? Dat heb ik nog niet eens bekekenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:40 schreef sanger het volgende:
[..]
En zelf toevoegen, helemaal ideaalJe eigen benaming er aan geven, je eigen standaardporties etc. En je eigen recepten
![]()
Blijft een gouden tip van Crunch
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:38 schreef Qwea het volgende:
[..]![]()
Ik zweer je, ik ging mijn fucking emmer wegen hoeveel whey ik nog had, godverdomme nog 2100g. Dat is godverdomme nog 75 dagenDaarna maar ff bij XXL bestellen.
Had ik ookquote:Op maandag 26 januari 2015 10:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb er een excel sheetje met grafiek voor gemaakt zelfsNog voordat ik MFP gebruikte
quote:
Gebruik hem sinds vandaag ook weer, moet het nu echt gaan bijhouden. Maar ik heb mijn lunch met kipfilet/kaas gewoon toegevoegd als recept. (staat onder voedingsmiddelen, dan recepten daar kun je ze toevoegenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
lol, echt? Dat heb ik nog niet eens bekeken
Ik vind het dus niet lekkerquote:Op maandag 26 januari 2015 10:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]![]()
Volgens mij ben ik nu ongeveer op de helft, dus nog iets van 32. Maar ja ik doe dubbele scoopsIk vond het eigenlijk altijd al raar, want ik vind het gewoon serieus lekker dat spul
Ik zag het staan jaquote:Op maandag 26 januari 2015 10:42 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Gebruik hem sinds vandaag ook weer, moet het nu echt gaan bijhouden. Maar ik heb mijn lunch met kipfilet/kaas gewoon toegevoegd als recept. (staat onder voedingsmiddelen, dan recepten daar kun je ze toevoegen)
Ik vind een whey shake ook stiekem best wel lekker! Vanille smaakquote:Op maandag 26 januari 2015 10:41 schreef CrunchySelf het volgende:
Volgens mij ben ik nu ongeveer op de helft, dus nog iets van 32. Maar ja ik doe dubbele scoops Ik vond het eigenlijk altijd al raar, want ik vind het gewoon serieus lekker dat spul
Lol. Das een beste shake, klinkt wel lekkerquote:Op maandag 26 januari 2015 10:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind het dus niet lekkerHeb magere yoghurt 0% vet meegenomen van lidl, met aardbei smaak. Evenveel eiwitten als normale yoghurt en 15kcal meer per 100g.. dus daar flikker ik 100g van door, 100g gewone yoghurt, hand frambozen en blenden
dan issie wel lekker
quote:
Heb hier de chocola van B&F Whey Isolaat Perfectionquote:Op maandag 26 januari 2015 10:43 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik vind een whey shake ook stiekem best wel lekker! Vanille smaak
Ik probeer hem wel steeds op precies dezelfde plek neer te zetten, dat welquote:
Ik heb zelfs complete recepten er in gekwakt. Mijn vrouw heeft de gewoente om nooit exact recepten aan te houden, maar van het 1 iets meer en het andere minder etc. Dus nu maak ik een recept aan, en selecteer ik alle ingredienten met exact de gebruikte hoeveelheden.quote:
Ik heb dat dus nog nooit genomen he... Is puur voor extra eiwitten toch?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:43 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik vind een whey shake ook stiekem best wel lekker! Vanille smaak
Jup. Is een makkelijk manier om snel aan eiwitten te komenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb dat dus nog nooit genomen he... Is puur voor extra eiwitten toch?
Als ik de standaard instelling van MFP vwb voedingsdoelen per dag hanteer kom ik al redelijk op dat niveau uit. Maar meer kan eigenlijk nooit echt kwaad toch?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:50 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Jup. Is een makkelijk manier om snel aan eiwitten te komen
Volgens mij maakt dat niet uit neequote:Op maandag 26 januari 2015 10:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik de standaard instelling van MFP vwb voedingsdoelen per dag hanteer kom ik al redelijk op dat niveau uit. Maar meer kan eigenlijk nooit echt kwaad toch?
Het is weer bijna valentijnsdagquote:Btw; ik heb vorige week een andere afdeling uit de brand geholpen (puur eigenbelang, want anders salarisbetalingen veel later). Komt de HR directeur net aanzetten met een doos Merci chocolade... Erg leuk.... maar wat moet ik er nou mee
?
Mijn vrouw wilt ook helemaal stoppen met snoep etc om wat af te vallenquote:
Kleine updatequote:Op maandag 26 januari 2015 10:15 schreef sanger het volgende:
Ow, lijstje:
O: 3x WASA volkoren; twee met light jam, 1 met surinaamse eiersalade
T: appel
L: 4x volkoren; twee met kipfilet, twee met runderrookvlees
T: banaan
D: AGV Groene groenten stamppot met sudderlapje. Ken het niet, maar klinkt goed.
T: bakje kwark, afhankelijk van ruimte na D aangevuld met wat nootjes of misschien wat gedroogd fruit erdoor
Waarom lukt het met afvallen niet dan?quote:Op maandag 26 januari 2015 11:12 schreef Patoshik het volgende:
Hmm. Hier heb ik echt al een hele tijd niet gepost.Maar zo goed gaat het stiekem met afvallen niet.
Met sporten gaat het juist wel weer goed.
quote:
Eetsmakelijk! Ik ga zo lekker m'n kipfilet met rijst opwarmen in de magnetronquote:Op maandag 26 januari 2015 11:55 schreef CrunchySelf het volgende:
En we gaan lunchen![]()
Lekker broodKaas
Kipfilet
Ik moet nog heel effe wachtenquote:Op maandag 26 januari 2015 11:55 schreef CrunchySelf het volgende:
En we gaan lunchen![]()
Lekker broodKaas
Kipfilet
Die had ik ooit, maar die is verschwunden.....quote:Op maandag 26 januari 2015 12:12 schreef CrunchySelf het volgende:
O, ik zie nu pas dat jullie verschillenStel eens een UI in
Ik eet teveel.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom lukt het met afvallen niet dan?
Maak je het zelf?quote:Op maandag 26 januari 2015 12:56 schreef Myraela het volgende:
Oh jeetje, ik hou zo van tonijnsalade.
Ja, gewoon zo'n salade voor op brood hé. Al is een echte salade ook heerlijk.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maak je het zelf?Wat doe je in zo'n salade?
Ik maak het iets andersquote:Op maandag 26 januari 2015 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, gewoon zo'n salade voor op brood hé. Al is een echte salade ook heerlijk.![]()
Ik pak een blikje tonijn(op water), een gesnipperde rode ui, een eetlepel magere kwark, beetje ketchup, mosterd en peper. Dat alles door elkaar.
Niet sinds ik tussendoortjes heb. Dan is het vrij constant gedurende de dag. Als ik te weinig kcal binnenkrijg heb ik dat wel.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:55 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb een uur geleden gegeten en heb nu alweer een hongerig gevoel in m'n buik. Heb dit wel vaker nadat ik warm heb gegeten. Hebben jullie daar ook wel eens last van?
Maar waarom? Waarom op olie en waarom met mayonaise?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik maak het iets andersBlikje tonijn (op zonnebloemolie
), gesnipperde ui (welke op dat moment op moet. Kan rood, wit of sjalotje zijn), eetlepel zaanse mayonaise, peper, zout en mengen maar!
Olie omdat ik gewoon de goedkoopste pakquote:Op maandag 26 januari 2015 13:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar waarom? Waarom op olie en waarom met mayonaise?
Ja, soms wel. Een kop thee drinken helpt voor mij dan vaak.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:55 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb een uur geleden gegeten en heb nu alweer een hongerig gevoel in m'n buik. Heb dit wel vaker nadat ik warm heb gegeten. Hebben jullie daar ook wel eens last van?
Ik eet voor m'n gevoel toch best regelmatig. Misschien dat het ook meer tussen m'n oren zit dan dat het echt zo is. En heb toch ook echt een flinke bak met rijst en kipfilet opquote:Op maandag 26 januari 2015 13:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet sinds ik tussendoortjes heb. Dan is het vrij constant gedurende de dag. Als ik te weinig kcal binnenkrijg heb ik dat wel.
Ja, 't is even een knopje omzetten om het met yoghurt te maken.. maar ga het de volgende keer gewoon proberenquote:Op maandag 26 januari 2015 14:05 schreef Myraela het volgende:
Zo maakte ik het vroeger ook, maar tegenwoordig heb ik geen mayonaise meer in huis en wel altijd iets van magere yoghurt of kwark.Het is net zo lekker en alleen op de mayonaise bespaar je dan al 100 kcal. De tonijn koop ik wanneer ze in de aanbieding zijn, 2 voor de prijs van 1. Tonijn op water of op olie is voor de rest volgens mij gewoon even duur.
Ja, dat snapte ik. Ik koop te veel kant-en-klare salades en sausjes. Veel lekkerder om zelf te maken.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, gewoon zo'n salade voor op brood hé. Al is een echte salade ook heerlijk.![]()
Ik pak een blikje tonijn(op water), een gesnipperde rode ui, een eetlepel magere kwark, beetje ketchup, mosterd en peper. Dat alles door elkaar.
Ik haalde ook altijd John Westquote:Op maandag 26 januari 2015 14:08 schreef Myraela het volgende:
Oh ja, ik lust het sowieso alleen van de duurdere merken, maar misschien gewoon een keer pech gehad met een budget merk. Dat was helemaal papperig als kattenvoer.
Daarom sla ik nu altijd flink in wanneer het hamsteren is bij de Albert Heijn.
Hoe durf jequote:
Macronutrienten waren niet genoeg voor jequote:Op maandag 26 januari 2015 14:57 schreef Qwea het volgende:
Ik zit me in te lezen over de wondere wereld van de micronutriënten
Neinquote:Op maandag 26 januari 2015 15:04 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Macronutrienten waren niet genoeg voor je?
Mugcake? Do tell?quote:Op maandag 26 januari 2015 15:13 schreef Artoo het volgende:
Ik heb eindelijk mijn avondeten bedacht dus hier mijn lijstje
O: Mugcake met banaan, 2 eieren, lijnzaad, kokosrasp
L: Salade met ijsberslamix, tomaten, mozzarella en homemade honing-mosterddressing
B: KT met focus op armen, schouders en buikspieren + 2x tabata interval
T: Smoothie van 300g kwark, appel en bosvruchten
A: Gemarineerde pangasiusfilet met groentecurry
T: Handje walnoten
Licht balansdagje ook vanwege gisteren.
300g moest je! Geen halve bakquote:Op maandag 26 januari 2015 15:09 schreef CrunchySelf het volgende:
Kwark weer op, vult toch wel z'n halve bak
Gekookt ei
Ja.quote:
Waar zijn die percentages op gebaseerd, en hoe kom je er achter wat voor jou de beste verhouding is?quote:Op maandag 26 januari 2015 15:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nein
Heb net mijn schema ook even aangepast qua percentages,
Er komt nu 45% uit KH's, 35% uit eiwitten en 20% uit vetten
Trial and error en kijken of je endo, meso of ectomorph bent. Maar dan nog is het trial en error. Sowieso moet je als je KT doen IMHO minimaal 2g per kg lichaamsgewicht aan eiwitten hebben. Ik weeg 76 dus ik moet minimaal 152g hebben. Ik zit rond de 3 bijna momenteelquote:Op maandag 26 januari 2015 15:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Waar zijn die percentages op gebaseerd, en hoe kom je er achter wat voor jou de beste verhouding is?
quote:Op maandag 26 januari 2015 15:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nein
Heb net mijn schema ook even aangepast qua percentages,
Er komt nu 45% uit KH's, 35% uit eiwitten en 20% uit vetten
Dat deelt niet zo lekker en ik wil niet wegen op werkquote:
Dan mis je 100g kwar = 9g eiwittenquote:Op maandag 26 januari 2015 15:25 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Nice
[..]
Dat deelt niet zo lekker en ik wil niet wegen op werk. Dus halve bak per keer, gewoon 1 bak per dag
.
Das dan weer waarquote:
Geen idee of dit het is, maar schijnt wel briljant te smaken (en eiwitten!):quote:
Endomorph, for surequote:Op maandag 26 januari 2015 15:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Trial and error en kijken of je endo, meso of ectomorph bent. Maar dan nog is het trial en error. Sowieso moet je als je KT doen IMHO minimaal 2g per kg lichaamsgewicht aan eiwitten hebben. Ik weeg 76 dus ik moet minimaal 152g hebben. Ik zit rond de 3 bijna momenteel
Ik had net bedacht dat ik 800 in de avond ging etenquote:Op maandag 26 januari 2015 15:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Das dan weer waar![]()
Ik gooi het er in de ochtend wel bij, zolang ik per dag maar het totaal haal.
Wordt dan 400gr in de ochtend
90 is veeeeeeeelste laag. Zeker als je spieren wil opbouwen. Dat is minder dan 1g per kg lichaams gewicht!quote:Op maandag 26 januari 2015 15:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Endomorph, for sure
Ik weeg nu 91, dus moet mikken op 182 per dag minimaal al sik jouw redenatie volg. In MFP staat hij nu op 90 per dag. Effe aanpassen dus
Oi! Hey argoo hoeveel kcal?quote:Op maandag 26 januari 2015 15:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee of dit het is, maar schijnt wel briljant te smaken (en eiwitten!):
http://aubernutter.tumblr.com/mugpancake
Spieren opbouwen is niet mijn eerste doel hoor. Ik wil afvallen, dat is het hoofddoel. Daarnaast iets gespierder worden, maar wat mij betreft kan dat in een fase 2 zeg maar.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
90 is veeeeeeeelste laag. Zeker als je spieren wil opbouwen. Dat is minder dan 1g per kg lichaams gewicht!
"Personen met veel overgewicht/obesitas zouden voor de laagste waarden kunnen gaan, aangezien zij minder snel spiermassa kunnen verliezen en anders heel veel eiwitten moeten consumeren." Aldus mijn boekquote:Op maandag 26 januari 2015 15:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Spieren opbouwen is niet mijn eerste doel hoor. Ik wil afvallen, dat is het hoofddoel. Daarnaast iets gespierder worden, maar wat mij betreft kan dat in een fase 2 zeg maar.
Probeerde het al aan te passen in MFP, maar lukt niet zo 123. Vanavond effe kijken.
Ergo, 1 gr per kg lichaamsgewicht aan eiwit ofzo?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
"Personen met veel overgewicht/obesitas zouden voor de laagste waarden kunnen gaan, aangezien zij minder snel spiermassa kunnen verliezen en anders heel veel eiwitten moeten consumeren." Aldus mijn boek
quote:Op maandag 26 januari 2015 16:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
"Personen met veel overgewicht/obesitas zouden voor de laagste waarden kunnen gaan, aangezien zij minder snel spiermassa kunnen verliezen en anders heel veel eiwitten moeten consumeren." Aldus mijn boek
Dat is gewoon veelquote:Op maandag 26 januari 2015 15:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik had net bedacht dat ik 800 in de avond ging etenWell, better not
Ik ga dit schema nog eens 1 week uitproberen. Qua verhoudingen. Kijken of de procenten bevallen enzo. En zo ja dan flikker ik vandaag over een week alles om qua voer maar wel met dezelfde hoeveelheden aan carbs, eiwitten en vetten. Want ik ben endomorph en ik zou maar iets van 20% uit KH moeten halen.. gaat niet
Kom je nu meequote:Op maandag 26 januari 2015 16:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, BMI indexquote:Op maandag 26 januari 2015 16:29 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat is gewoon veelVolgens kots je het erna gewoon uit
[..]
Kom je nu meeVolgens de BMI index ben ik nog obese
0.8 en 1 zegt mijn boek. Alhoewel ik dat best nogal laag vindquote:Op maandag 26 januari 2015 16:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ergo, 1 gr per kg lichaamsgewicht aan eiwit ofzo?
Dat red ik wel per dag.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
0.8 en 1 zegt mijn boek. Alhoewel ik dat best nogal laag vind
Niet? ik zit nu op 200 vandaag. Gisteren 210. Dag ervoor 240quote:Op maandag 26 januari 2015 16:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik kom gemiddeld overigens wel boven die 90 uit nu hoor. Maar 180 redt ik toch echt niet.
Het boek doet je de groetjes terugquote:Op maandag 26 januari 2015 16:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat red ik wel per dag.Ik vind het boek tof
Klopt I know, sportinstructeur werd ook boos toen ik dat als argument opvoerdequote:Op maandag 26 januari 2015 16:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, BMI indexDie houdt ook geen rekening met o.a spiermassa btw
En het is toch anders want jij wilt wel daadwerkelijk spieren aanzetten. Ik moest wederom lachen om Jelmer :
[ afbeelding ]
Ik heb 600g als max gered. Toen was ik echt tering vol.
Ik heb net mijn bord eens doorgerekend. Als ik mijn dagelijks gewicht optel en dat deel door de ingevulde 31 dagen kom ik uit op 71 kiloWait whut? iets klopt niet.
Ik wil dus eigk het liefst ook 100% barf gaan voeren, maar ik vind het zo ingewikkeldquote:Op maandag 26 januari 2015 16:42 schreef Lonaa het volgende:
Ik voer alleen maar barf. Heb nooit kvv gevoerd. En uhm, ja ik doe dit inmiddels zo lang dat het een soort automatische is geworden. Ik heb ooit alle percentages uitgerekend en zo voer ik ongeveer.
50% vleesbot, 30% spier 20% orgaan (waarvan 10 pens en 10 orgaan). En 1 dag vis.
Ja maar dan moet je dus wel voldoende eiwitten blijven eten zodat je vet verliest en geen spierquote:Op maandag 26 januari 2015 16:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Klopt I know, sportinstructeur werd ook boos toen ik dat als argument opvoerde
Maar moet wel gewicht af, tenminste dat wil ik graag. Lage getalletjes op weegschaal zijn lief
Dat plaatje
Huh, je gemiddelde? You did something wrong.
Een jaar lang?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga deze challenge doen:
http://www.petereed.com/Challenge2015/
Waarschijnlijk planken, misschien af en toe afgewisseld met sit-ups. Ik ben een beetje laat maar ik begin vandaag gewoon met 26 seconden planken
Klopt das waar. Ik ga het ook doen en kijk de resultaten wel aanquote:Op maandag 26 januari 2015 16:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je dus wel voldoende eiwitten blijven eten zodat je vet verliest en geen spier
Ja, ik snap er geen fuck van hoor71 nog wattes gemiddeld ja. Nou, de laatste keer dat ik bij de 71 ook maar in de buurt kwam is meer dan een jaar geleden
Mijn lijstje is kwijt.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wil dus eigk het liefst ook 100% barf gaan voeren, maar ik vind het zo ingewikkeld
Hoeveel gram per dag krijgt sally? Link krijgt 500g kvv p/d en weegt 30kg (bijna)
Jupquote:
Wowquote:
Nouja het voordeel is dat het in het begin heel makkelijk is, en hopelijk is het dan op een gegeven moment een gewoontequote:Op maandag 26 januari 2015 16:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
WowKnap van je als je hem afmaakt. Ik zou na een week afhaken
Ik moet kleine doelen hebben van 3 maanden ofzo. En met dit soort dingen max een maand
![]()
Ik stop je hier even. Want ze kreeg toch 350 barf en geen 300?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn lijstje is kwijt.
Uhm, Sally krijgt zo'n 350 gram barf per dag. (de katten 80 gram per kat, maar die laat ik even buiten beschouwing)
Dat betekend dat ze per week 300 x 7 = 2100 gram voer moet hebben.
Oke, dat snap ik allemaal nog. Hoe heb je die procenten uitgerekend? Gewoon met die barfplaats calculator?quote:De helft daarvan is bot = 1050 gram.
30% daarvan is spiervlees = 700 gram
20 % daarvan is orgaan = 420 gram. 10% pens = 210 en 10 % orgaan = 210.
Maar, dan heb je toch niet 7x350 maar 6x350? Of ben ik nou dom?quote:Dit krijgt ze op 5 of 6 dagen en op de zevende dag krijgt ze vis. (die dag dat ze 'niks' krijgt is zaterdag, dan gaan we naar de markt en stopt de marktvrouw haar vol met vleeswaren en shit)
Ja, dat snap ik ook nog wel. Want je kan natuulk idd niet elke dag die procent verhouding aanhouden want dan moet je gaan knippen in dingen....quote:Ergo: 2100 / 6 = 175 gram vleesbot per dag
700/4 = 175 vlees.
Dus, 4 dagen per week krijgt ze vleesbot + vlees. 1 dag kreegt ze vleesbot + pens en 1 dag krijgt ze vleesbot + orgaan. En op zondag vis.![]()
Ja, dat is idd niet zo moeilijk nee als je het zo zegtquote:Ik zorg ervoor dat ik 2 x per jaar gigantisch bestel en dan verpak ik vleesbot en vlees per 350 gram, orgaan per 200 en pens wat meer op het oog, zo'n 300 gram per stuk. Kluif met werk, maar dan hoef ik per dag alleen maar 2 zakjes uit de vriezer te halen, klaar.
Sally krijgt de helft van het zakje bot + zakje vlees, de katten krijgen de helft van het zakje vlees of bot. Easypeasy.
Lol, toekomst kijken.. komt vanzelf, die toekomst.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:52 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Klopt das waar. Ik ga het ook doen en kijk de resultaten wel aan. Wou dat ik in de toekomst kon kijken
Maar ben je er nou blij om of niet?
Heb je het niet perongeluk door meer dagen gedeeld dan dat je ingevuld hebt?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol, toekomst kijken.. komt vanzelf, die toekomst.
Kan niet, klopt niet. Dan had ik dat ergens op de weegschaal moeten zien. Of iig ergens ook de 73. Nou, no wayBen niet benee de 75 geweest.
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je het niet perongeluk door meer dagen gedeeld dan dat je ingevuld hebt?
Ja uh, ze krijgt ergens tussen de 300 en 350 gram.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik stop je hier even. Want ze kreeg toch 350 barf en geen 300?
[..]
Oke, dat snap ik allemaal nog. Hoe heb je die procenten uitgerekend? Gewoon met die barfplaats calculator?
[..]
Maar, dan heb je toch niet 7x350 maar 6x350? Of ben ik nou dom?
[..]
Ja, dat snap ik ook nog wel. Want je kan natuulk idd niet elke dag die procent verhouding aanhouden want dan moet je gaan knippen in dingen....
[..]
Ja, dat is idd niet zo moeilijk nee als je het zo zegtVoer je nog groente bij? En wat voer je zoal dan? Konijnkarkas? Duif? Kwartel? Hoeveel diersoorten voer je?
En dan de hamvraag : Waarom barf ipv kvv? Ja ik snap wel dat barf echt rauw is en dat je dan 100% zeker weet wat je geeft.. maar afgezien even daarvan? Want het is natuulk kei easy om kvv te geven icm wat barf af en toe. Bedoel, hup, 500g kvv in link zijn bak en klaar is Qwea
nog x nagerekend want ik had een foto. 71.89quote:Op maandag 26 januari 2015 17:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je het niet perongeluk door meer dagen gedeeld dan dat je ingevuld hebt?
Goed verhaal! En die vis haal je gewoon heel en niet schoongemaakt neem ik aan? Ik ga denk binnenkort ook maar barfenquote:Op maandag 26 januari 2015 17:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja uh, ze krijgt ergens tussen de 300 en 350 gram.
en hoe ik daar aan kom? Ja, die calculator heb ik er wel eens op los gelaten. Ik merk dat ze het hier goed op doet, 50/30/20. Je kan ook 10% orgaan geven, maar orgaan is goedkoper dus het drukt de prijs ook wat![]()
Ja, ze krijgt 6 x 350 = 2100. Want de zevende dag eet ze vis.
En ja, knippen vind ik stom, dus soms krijgt ze ook wel eens wat meer en dan de andere dag weer wat minder. Bij bijv. een groot konijnenkarkas. Soms zit daar zoveel vlees aan, dat ik er geen extra vlees bij voer.
Ik voer geen groente. Heel soms als ik wat groente over heb van ons eten krijgt ze wat, maar dat is sporadisch.
Op dit moment heb ik een redelijk vast 'assortiment' in de vriezer wat honden en katten allemaal lusten te weten:
Eendennek, kippennek, konijnenkarkas, parelhoenkarkas. (deze 4 heb ik altijd. Soms voor de hond nog hazenkarkas of kalkoennek als ik er aan kan komen en als het niet teringduur is)
Qua spiervlees zorg ik voor een soort of 3/4. Op dit moment ligt er:
Kalkoenvlees en/of kippenvlees, hertenvlees, rundvlees, lam/geitenvlees en paard.
Orgaan is een mix van 1 kg hart, 1 kg nier, 2 kg lever en soms wat kippenmaagjes. Ik wissel af van welke diersoorten.
Pens is van lam.
En vis haal k gewoon op de markt. Soms een zalmkop + lijf (lijf gaat in tweeen) soms gewoon een makreel of een haring, net wat goedkoop is.
Ja, gewoon heel en niet schoongemaakt. Met ingewanden, kop, alles.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Goed verhaal! En die vis haal je gewoon heel en niet schoongemaakt neem ik aan? Ik ga denk binnenkort ook maar barfen
Hmm. Eens kijken zaterdag of ze die hier ook hebben en anders maar ff naar de zeeverse vismarktquote:Op maandag 26 januari 2015 17:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, gewoon heel en niet schoongemaakt. Met ingewanden, kop, alles.![]()
Ik zei dat gisteren... en toen kreeg ik bijna 2 blauwe ogenquote:Het is niet moeilijk, het is niet heel veel werk. Opstarten is even een ding. En ik zou echt een extra vriezer kopen
Aight. Maar, even in de herhaling, barf ten opzichte van KVV?quote:Zo gauw je handigheid hebt is het easy peasy. Het komt niet allemaal zo precies. Ze moeten iig iedere 2 weken alles hebben gehad. Je aimt op minimaal 5 diersoorten. Maar 4 is geen ramp ofzo.
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aight. Maar, even in de herhaling, barf ten opzichte van KVV?
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik voer barf omdat het goedkoper is (was?) dan kvv, omdat mijn katten en hond het knagen SUPERAWESOME vinden, en dat ook mentaal een uitdaging is, omdat ik dan precies weet wat ik voer enz.
Oh ja, ik voer ook iedere week een ei. Heel. De schil eet Sally niet op. Op zich kan dat geen kwaad want is gewoon calcium, als Link het wel op zou vreten.
Ooh hier is je antwoordquote:Op maandag 26 januari 2015 17:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik voer barf omdat het goedkoper is (was?) dan kvv, omdat mijn katten en hond het knagen SUPERAWESOME vinden, en dat ook mentaal een uitdaging is, omdat ik dan precies weet wat ik voer enz.
Oh ja, ik voer ook iedere week een ei. Heel. De schil eet Sally niet op. Op zich kan dat geen kwaad want is gewoon calcium, als Link het wel op zou vreten.
Ja, die haringen zijn TERINGZOUT, dus dat zou i kdan weer niet te vaak doen (maar verjaardag, swa weet jequote:Op maandag 26 januari 2015 17:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh hier is je antwoordEi heb ik door zijn groente verwerkt
En hij heeft bv vandaag 2 haringen gehad (van de appie want visboer dicht
) omdat ie jarig is
Maar duidelijk
Ooh serieus?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, die haringen zijn TERINGZOUT, dus dat zou i kdan weer niet te vaak doen (maar verjaardag, swa weet je)
Maar ik ben een perfectionist dus ik wil barfquote:Ik snap trouwens wel dat jij/mensen voor kvv kiezen omdat het veel handiger/minder werk/ minder vriezer is hoor! Niks mis mee. Duizend maal beter dan brokken!
Ja, je bedoeld gewoon hollandse nieuwe toch? Die zitten in emmertjes zout water om ze houdbaar te houdenquote:Op maandag 26 januari 2015 17:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh serieus?Kijk, dat wist ik dus niet. Eerste keer in zijn leven dat hij haring heeft gehad btw.
[..]
Maar ik ben een perfectionist dus ik wil barf
Nee man. Echte haring. Die nu in de bonus zijn. Maatjes haring.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, je bedoeld gewoon hollandse nieuwe toch? Die zitten in emmertjes zout water om ze houdbaar te houden
http://www.ah.nl/bonus?groupId=wi213328 diequote:Op maandag 26 januari 2015 17:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, je bedoeld gewoon hollandse nieuwe toch? Die zitten in emmertjes zout water om ze houdbaar te houden
Jij bedoeld die in pot toch? of ben ik nou de weg kwijt?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Ik wil het nu wetenquote:Op maandag 26 januari 2015 16:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol, toekomst kijken.. komt vanzelf, die toekomst.
Kan niet, klopt niet. Dan had ik dat ergens op de weegschaal moeten zien. Of iig ergens ook de 73. Nou, no wayBen niet benee de 75 geweest.
Geduld is een schone zaakquote:Op maandag 26 januari 2015 17:48 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Nee. Ik wil het nu weten
Maar jammer. Je data is dus verkeerd, volgende maand nieuwe poging
Nee, in pot is zure haring.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jij bedoeld die in pot toch? of ben ik nou de weg kwijt?
Kijk, dat wist ik dus niet. En als je die shit op de vismarkt koopt dan? Met kop en al niet schoongemaakt? Is het dan ook zout?quote:Op maandag 26 januari 2015 18:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, in pot is zure haring.
Deze haring (die alleen een periode in het jaar Hollandse Nieuwe/ nieuwe haring mag heten en de rest van het jaar maatjesharing heet) wordt gepekeld in zout water. Als je m bij de visboer zou kopen komt ie uit een emmertje zout water.
Ergo, die shit is zout.
Ja, komt uit hetzelfde emmertje.quote:Op maandag 26 januari 2015 18:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk, dat wist ik dus niet. En als je die shit op de vismarkt koopt dan? Met kop en al niet schoongemaakt? Is het dan ook zout?
Ja, ik zat alleen net te kijken, maar wat is dat achterlijk duur. Een zalm zijde 17,50 en die haal ik bij mijn KVV/BARF dinges voor 2.75 per 2!quote:Op maandag 26 januari 2015 18:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, komt uit hetzelfde emmertje.
Tenzij je een gewone haring koopt, die op het ijs ligt op de vismarkt, daar is niks mee gebeurd.
Maar je kan je hond ook rauwe makreel, poon, wijting of whatever geven.
Ja dus ik moet een haring op ijsquote:Momenteel ligt hier horsmakreel (die zij nniet zo groot en vaak goedkoper dan makreel. Is bijvangst geloof ik), wijting en zalmlijven en kop.
Edit: je beschrijving is onduidelijk.alles wat hollandse nieuwe/nieuwe haring/maatjes haring/broodje haring enz is, is gepekelde haring. Die gepekelde haring maken ze schoon (kop eraf, ingewanden en graten eruit) en dan vreet je m op, al dan niet met ui.
Een gewone haring ligt op ijs en daar is niks mee gebeurd.
Ja, gewoon ja.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ik zat alleen net te kijken, maar wat is dat achterlijk duur. Een zalm zijde 17,50 en die haal ik bij mijn KVV/BARF dinges voor 2.75 per 2!
[..]
Ja dus ik moet een haring op ijs![]()
http://www.devishalvandenhelder.nl/verse.html pfrt
http://www.versevis.nl/webshop
Als je wilt kan ik best een potentieel barfmenuutje voor Link bij elkaar verzinnen hoorquote:Op maandag 26 januari 2015 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wil dus eigk het liefst ook 100% barf gaan voeren, maar ik vind het zo ingewikkeld
Hoeveel gram per dag krijgt sally? Link krijgt 500g kvv p/d en weegt 30kg (bijna)
Oeh oeh oehquote:Op maandag 26 januari 2015 19:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als je wilt kan ik best een potentieel barfmenuutje voor Link bij elkaar verzinnen hoorIk vind een beetje puzzelen wel leuk. Heb alleen wat info nodig.
Wat ie weegt, hoe vaak ie eet, wat je wil voeren/wat je niet wil voeren.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oeh oeh oehGraag. Welke info hejje nodig?
Tussen de 28 en 30 kiloquote:Op maandag 26 januari 2015 19:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat ie weegt, hoe vaak ie eet, wat je wil voeren/wat je niet wil voeren.
Had ie niet een allergie?quote:Op maandag 26 januari 2015 19:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tussen de 28 en 30 kiloWisselt nog wel eens welke weegschaal hij op staat
Hij eet 2x per dag. 's ochtends en 's avonds.
Ik wil alles wel voeren, behalve rib.. want stikt hij in, weet ik nu al
Ooh ja. Hoe de fuck kan ik dat nou vergetenquote:Op maandag 26 januari 2015 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Had ie niet een allergie?
Wat zou ie moeten wegen?
Enthousiasme.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:24 schreef Qwea het volgende:
Wtf. Hoe vergeet je nou dat je hond een allergie heeft
Laten we het daar maar op houden ja. Dat is de minst beschamende optiequote:
Hoeveel hij eet per dag (in het vorige topic was kvv en barf opgeteld iets van 800 gram?). En wat hij lust en waar je aan kunt komen.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oeh oeh oehGraag. Welke info hejje nodig?
Ribben moet je wel altijd aan elkaar geven hè, dus niet één losse rib. Daar stikken ze allemaal in namelijkquote:Op maandag 26 januari 2015 19:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tussen de 28 en 30 kiloWisselt nog wel eens welke weegschaal hij op staat
Hij eet 2x per dag. 's ochtends en 's avonds.
Ik wil alles wel voeren, behalve rib.. want stikt hij in, weet ik nu al
Ja, ik weets. Maar ze kunnen toch ook los van elkaar? Ik vind ribben niet zo'n goed planquote:Op maandag 26 januari 2015 19:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ribben moet je wel altijd aan elkaar geven hè, dus niet één losse rib. Daar stikken ze allemaal in namelijk
Ik vind het ook eng hoor.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ik weets. Maar ze kunnen toch ook los van elkaar? Ik vind ribben niet zo'n goed plan
Als je het zelf geen relaxed idee vindt moet je het zeker niet doen. Er blijft nog genoeg keuze over. Het hangt er ook vanaf hoe Link eet natuurlijk. Schrokt 'ie?quote:Op maandag 26 januari 2015 19:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ik weets. Maar ze kunnen toch ook los van elkaar? Ik vind ribben niet zo'n goed plan
Nee hij krijgt 500g kvv. En soms wat barf. Maar 500 kvv is het uitgangspunt.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoeveel hij eet per dag (in het vorige topic was kvv en barf opgeteld iets van 800 gram?). En wat hij lust en waar je aan kunt komen.
Jaquote:Op maandag 26 januari 2015 19:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als je het zelf geen relaxed idee vindt moet je jet zeker moet doen. Hangt er ook canaf hoe Link eet natuurlijk. Schrokt 'ie?
quote:Op maandag 26 januari 2015 19:50 schreef Lonaa het volgende:
Ik deed net 15 squats. Heb bedacht dat ik best kan squatten als ik wacht op mn theewater.
Ja. Ik bedacht het pas halverwege, dus ik zou veel meer squats kunnen doen de volgende keer. En ik zet eigenlijk iedere dag thee, dus iedere dag squatten!quote:
Misschien ook combineren met sit ups en push ups? Heb je een heel setjequote:Op maandag 26 januari 2015 19:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Ik bedacht het pas halverwege, dus ik zou veel meer squats kunnen doen de volgende keer. En ik zet eigenlijk iedere dag thee, dus iedere dag squatten!
Ik kan helemaal geen push upsquote:Op maandag 26 januari 2015 19:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Misschien ook combineren met sit ups en push ups? Heb je een heel setje
Kan er ook maar drie ofzo. Komt vanzelf hoorde ik hier.quote:
Ik ga er ook vanuit dat ze makkelijker gaan als je geen 100+ kilo weegt.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:58 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kan er ook maar drie ofzo. Komt vanzelf hoorde ik hier.
Maar vergeet ze steeds te doen op m'n rustdagen
Ja das waar. Dat helpt met mij misschien, maar ben nog steeds 100+quote:Op maandag 26 januari 2015 19:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga er ook vanuit dat ze makkelijker gaan als je geen 100+ kilo weegt.
Ik moet wel zeggen, nu ik zo lekker bezig bent, vind ik onder de 100 ineens een realistisch doelEn daar word ik heel blij van.
Ja! Ik moet nog wel een paar kg meer dan jij voor ik onder die 100 zit, maar dat houd me niet tegen.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja das waar. Dat helpt met mij misschien, maar ben nog steeds 100+
Goed gevoel he. Des te verder je steeds komt dan wordt dat alleen maar sterker en motivatie stijgt dan alleen maar.
Ik ben begonnen met 133, dus alles kanquote:Op maandag 26 januari 2015 20:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja! Ik moet nog wel een paar kg meer dan jij voor ik onder die 100 zit, maar dat houd me niet tegen.
Ik ben begonnen met 8 kg minder.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:05 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met 133, dus alles kan
Jij dus ook!
Mijn mugcake bestond vandaag uit:quote:
Dus, aan de bakquote:
Oh yesquote:Op maandag 26 januari 2015 20:33 schreef Artoo het volgende:
Ik weet zeker dat jullie het allemaal redden om onder de 100 te duiken als het zo lekker door gaat
Heb daar ook zo vaak last van. Boodschappen gedaan in de pauze voor savonds.. ligt het nog in de koelkast op werk. Blijkbaar wil ik zó graag naar huis aan het einde van de dag dat ik m'n boodschappen vergeet.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:48 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik had dus vandaag tijdens het werken kwark gekocht, nu ben ik het vergeten mee te nemen uit de koelkast voor morgenvroeg![]()
Kut. Ga dus nu half ontbijten thuis en half op kantoor
Het resultaat wat als het goed is aan het einde zichtbaar wordt. Plus ik vind het leuk/lekker om te doen, lekker ontladen na een dagje werkquote:Op maandag 26 januari 2015 20:50 schreef Nammie het volgende:
Waar halen jullie de motivatie vandaan om zoveel te sporten?
Resultaat wat je ziet in de spiegel. Moet zeggen dat het niet m'n favoriete bezigheid is.. al verschilt het wel met de keer. Ene keer heb ik wel zin om te sporten, andere keer totaal niet.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:50 schreef Nammie het volgende:
Klote hequote:Op maandag 26 januari 2015 20:50 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Heb daar ook zo vaak last van. Boodschappen gedaan in de pauze voor savonds.. ligt het nog in de koelkast op werk. Blijkbaar wil ik zó graag naar huis aan het einde van de dag dat ik m'n boodschappen vergeet.
Met regelmaat
Uit het gevoel dat ik krijg tijdens en na het sporten! Ik merk dat mijn lichaam er beter, fitter en mooier van wordt wanneer ik regelmatig sport. Daarnaast heeft het een ontzettend positief op mijn humeur. Regelmatig sporten = happy me. Alleen maar benefits!quote:Op maandag 26 januari 2015 20:50 schreef Nammie het volgende:
Oja heerlijk voor jullie! Maar waarom heb ik nooit dat bekende gevoel na het sporten?quote:Op maandag 26 januari 2015 20:52 schreef Artoo het volgende:
[..]
Uit het gevoel dat ik krijg tijdens en na het sporten! Ik merk dat mijn lichaam er beter, fitter en mooier van wordt wanneer ik regelmatig sport. Daarnaast heeft het een ontzettend positief op mijn humeur. Regelmatig sporten = happy me. Alleen maar benefits!
Zichtbaar resultaat lijkt mij ook heel erg tofquote:Op maandag 26 januari 2015 20:50 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Het resultaat wat als het goed is aan het einde zichtbaar wordt. Plus ik vind het leuk/lekker om te doen, lekker ontladen na een dagje werk
Je hebt leesvoer in je pm box als je terug bentquote:
Klinkt goed! Alleen is dat ei dan niet nog half rauw? Havermout kan er ook doorheen denk ik?quote:Op maandag 26 januari 2015 20:37 schreef Artoo het volgende:
[..]
Mijn mugcake bestond vandaag uit:
1 banaan
2 eieren
1 flinke tsp cacaopoeder
1 tbsp lijnzaad
1-2 tbsp kokosrasp
Je prakt de banaan, even goed doorprakken/roeren, dan mik je de droge ingrediënten er bij, goed roeren, eitjes er goed door klutsen. Dan in de magnetron tot alles gestold is. In mijn geval duurt dat 3-4 minuten op vol vermogen. En dan: feest!
Voor de zoetekauwen is een tsp honing aan te raden. Enjoy
Niet zoveel nadenken, gewoon doen.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:56 schreef Nammie het volgende:
[..]
Zichtbaar resultaat lijkt mij ook heel erg tof![]()
Alleen ik heb altijd het gevoel dat ik geen tijd heb om te sporten, ik heb het zo druk in mijn hoofd met van alles. En sporten + voeding nemen dan zoveel tijd in beslag, omdat ik precies wil weten waar ik mee bezig ben en wat de resultaten gaan zijn. En dan ben ik daar teveel mee bezig.
Als je snel een gekookt eitje wil kan je die prima breken in een schaaltje, folie erover, in de magnetron. Duurt een minuutje ofzo en dan is ie helemaal gestold. Dus na 3/4 minuten helemaalquote:Op maandag 26 januari 2015 22:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt goed! Alleen is dat ei dan niet nog half rauw? Havermout kan er ook doorheen denk ik?
Vershoudfolie neem ik aan, geen aluminium folie?quote:Op maandag 26 januari 2015 22:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als je snel een gekookt eitje wil kan je die prima breken in een schaaltje, folie erover, in de magnetron. Duurt een minuutje ofzo en dan is ie helemaal gestold. Dus na 3/4 minuten helemaal
Nee, geen aluminium folie neequote:Op maandag 26 januari 2015 22:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vershoudfolie neem ik aan, geen aluminium folie?
Hmm ik weet niet, klinkt toch een beetje gek. Maar door zo'n cake zal ik het eens proberen, heb alles in huis!
Ja, ik wil zoooo graag onder de 60 komen maar 't lukt maar niet omdat ik zo weinig sport en de laatste tijd ook niet meer oplet..quote:Op maandag 26 januari 2015 22:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Niet zoveel nadenken, gewoon doen.
Maar je zegt dat je niet gaat sporten omdat je alles wilt controleren of zo.. maar waarom niet gewoon lekker gaan sporten, iets gaan doen wat je leuk vindt en als je dat volhoudt volgt het gewenste resultaat vanzelf wel..quote:Op maandag 26 januari 2015 22:22 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, ik wil zoooo graag onder de 60 komen maar 't lukt maar niet omdat ik zo weinig sport en de laatste tijd ook niet meer oplet..
Motivatie nodig.
Top!! Zo ff kijken!quote:Op maandag 26 januari 2015 21:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je hebt leesvoer in je pm box als je terug bent
Ik kwam dit tegen: http://www.bodystore.nl/thema-artikel/waarom-helpen-eiwitten-bij-afvallen.htmlquote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:59 schreef sanger het volgende:
MogguhDruk geweest hier gisteravond
![]()
Lijstje:
O: 4x WASA volkoren, twee met smeerkaas twee met jam
L: 4 volkoren, twee smeerkaas, twee runderrookvlees
T: mandarijn
D: Rucolastamppot met restje sucadelap van gisteren![]()
S: voetballen
T: Kwark, iets van 300 gram. Heb nu eindelijk die magere van de Lidl weten te scoren (normaal altijd op), en die vind ik wel lekker zonder verdere toevoegingen.
Ik zit ook te denken om 1 van de T op een dag te vervangen door iets eiwitrijks, dus iets van yoghurt of kwark of een gekookt ei
Vind het niet echt lekker maar wel een makkelijke vorm om nog even wat eiwitjes naar binnen te werken. Heb alleen niet altijd zin om voor het slapen gaan nog een bak kwark weg te etenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:00 schreef CrunchySelf het volgende:
k eigenlijk best wel gaaf. Was een beetje ondergewaardeerd door mij, maar dat spul vult best wel goed voor lange tijd
Eitjes zijn ook
Kwark bij de Lidl.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:59 schreef sanger het volgende:
MogguhDruk geweest hier gisteravond
![]()
Lijstje:
O: 4x WASA volkoren, twee met smeerkaas twee met jam
L: 4 volkoren, twee smeerkaas, twee runderrookvlees
T: mandarijn
D: Rucolastamppot met restje sucadelap van gisteren![]()
S: voetballen
T: Kwark, iets van 300 gram. Heb nu eindelijk die magere van de Lidl weten te scoren (normaal altijd op), en die vind ik wel lekker zonder verdere toevoegingen.
Ik zit ook te denken om 1 van de T op een dag te vervangen door iets eiwitrijks, dus iets van yoghurt of kwark of een gekookt ei
Wel één van de lekkerste inderdaad, de kwark van de Lidl!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kwark bij de Lidl.Ik neem gewoon de hele doos mee.
Kan wel, hangt van je smaak van de Whey af.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:10 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, zou je whey in je smoothie kunnen flikkeren en is het dan nog lekker?
Dat inlezen herken ik me ook wel in.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen: http://www.bodystore.nl/thema-artikel/waarom-helpen-eiwitten-bij-afvallen.html
Best wel leuk stukje, ik moet me echt beter inlezen. Nooit geweten dat die dingen zo belangrijk waren
Nee ik zou het niet voor het slapengaan hoevenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:06 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Vind het niet echt lekker maar wel een makkelijke vorm om nog even wat eiwitjes naar binnen te werken. Heb alleen niet altijd zin om voor het slapen gaan nog een bak kwark weg te eten
Ik wil altijd eerst proberen. Ik had altijd die van Topvit, maar die is een stuk duurder + minder eiwitten. Maar wel minder kcal en een smaakje...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb er speciaal een pot honing voor gehaald, maar is niet eens echt nodigquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:13 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Nee ik zou het niet voor het slapengaan hoeven. Gooi er nog wel slimpie door
Jaquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat inlezen herken ik me ook wel in.
Zoals ik weleens eerder opmerkte, ik had verwacht dat de kilo's er af zouden vliegen alleen al om het feit dat ik ben begonnen met sporten en veel minder en gezonder ging eten. Maar merk inmiddels wel dat een beetje verdiepen in de materie werkt, en dat zie ik weer terug op de weegschaal
Nee? Is die van de Lidl zoveel beter? Welke hebben we het over en wat zijn de kcal/eiwitten?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb er speciaal een pot honing voor gehaald, maar is niet eens echt nodig
Doe ik ook nog steeds haha, aardbeien smaak!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:13 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Yes!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:21 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Doe ik ook nog steeds haha, aardbeien smaak!
Misschien ben je je bewuster van elke hap? Net zoals lekker snoepjes, voor je het weet is de zak op. Maar vieze hoestsnoepjes (vb.) daar kan ik meestal precies tellen hoeveel ik er van had gehadquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vind die met smaakjes ook wel lekkerder, maar juist doordat ik het niet zo lekker vind vult het beter. Of is dat raar?
En ik vind slimpie juist enorm vies.Zo'n zoetstof nasmaak.
Maar is Whey nuttig als je niet sport?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:11 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kan wel, hangt van je smaak van de Whey af.
Kijk maar naar Q die flikkert ook alles extra erbij er maakt er 1 grote shake van, tenminste volgens mij
Ja, doe ik elke dagquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:10 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, zou je whey in je smoothie kunnen flikkeren en is het dan nog lekker?
Ik vind van wel, maar smaken verschillen uiteraardquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:20 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja
[..]
Nee? Is die van de Lidl zoveel beter? Welke hebben we het over en wat zijn de kcal/eiwitten?
Ik zweer bij eiwitjes. Ik werd alleen wat minder blij van de suiker die ik dagelijks tot mij nam. 90g. Waarvan dan wel bijna 30g aan fructose, maar bv 8g aan pre workout suikerquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen: http://www.bodystore.nl/thema-artikel/waarom-helpen-eiwitten-bij-afvallen.html
Best wel leuk stukje, ik moet me echt beter inlezen. Nooit geweten dat die dingen zo belangrijk waren
*boks* ik ook. Oke, 2 dozen, maar soitquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Of als je niet heel veel KT doet (nog)? Gewoon als extra voor het afvallen (door toch meer en sneller spierherstel)?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar is Whey nuttig als je niet sport?
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:11 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kan wel, hangt van je smaak van de Whey af.
Kijk maar naar Q die flikkert ook alles extra erbij er maakt er 1 grote shake van, tenminste volgens mij
Die whey taart was zo fucking awesomequote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:13 schreef CrunchySelf het volgende:
O en als je er een kwarktaart en pannenkoeken mee kunt maken, dan sowieso ook een smoothie
Elke aaf hier een bak voor het snurkenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:13 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Na wat ik las in dat linkje z'n eiwitten nodig voor heel veel belangrijke dingen in het lichaam, vooral tijdens afvallen en sporten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar is Whey nuttig als je niet sport?
Eiwitten in het algemeen zit in van alles, maar Whey shakes bevat een hoge concentratie en zover ik begreep is het een ander soort eiwit. Dit eiwit wordt snel opgenomen door het lichaam en omgezet naar wat het nodig heeft.quote:Ze leveren de bouw stoffen voor de basis celstructuur van het hart, de hersenen, nagels, haar, organen en huid – in feite voor elke levende cel in ons lichaam.
Tenminste, zover ben ik met het inlezen in de stofquote:Het eten van eiwitten produceert een matige hoeveelheid insuline maar produceert ook het hormoon glucagon. Dit hormoon stimuleert het lichaam om vet kwijt te raken door het voor energie te verbranden; het vermindert ook de lichaamseigen productie van cholesterol en stimuleert de nieren om overtollig zout en vocht af te scheiden. Het houdt ook je bloedsuiker spiegel stabiel, en werkt dus tegengesteld aan insuline, wat de bloedsuikerspiegel verlaagt.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:20 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja
[..]
Nee? Is die van de Lidl zoveel beter? Welke hebben we het over en wat zijn de kcal/eiwitten?
Je hebt me overtuigdquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zweer bij eiwitjes. Ik werd alleen wat minder blij van de suiker die ik dagelijks tot mij nam. 90g. Waarvan dan wel bijna 30g aan fructose, maar bv 8g aan pre workout suiker
Is wel een goede idee trouwens, *noteert*quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:28 schreef Qwea het volgende:
[..]200g yoghurt, meestal 100 of 50g aardbeien yoghurt, scoop whey, handje frambozen of handje aardbeien. Lekker blenden
Maar hoe is de smaak vergeleken met een normale?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die whey taart was zo fucking awesomeAls ik nieuwe pot moet ga ik naast de isolaat naturel nog ff klein potje smaak bestellen voor wheytaartjes
Het boert mij altijd een hele tijd lang op, en nee die zijn niet smakelijkquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Elke aaf hier een bak voor het snurken
Thanksquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Na wat ik las in dat linkje z'n eiwitten nodig voor heel veel belangrijke dingen in het lichaam, vooral tijdens afvallen en sporten.
Uit artikel:
[..]
Eiwitten in het algemeen zit in van alles, maar Whey shakes bevat een hoge concentratie en zover ik begreep is het een ander soort eiwit. Dit eiwit wordt snel opgenomen door het lichaam en omgezet naar wat het nodig heeft.
Dus als je uit normale voeding komt aan je eiwitten (volgens artikel 100g voor vrouw, 150g voor man minimum) dan niet, maar anders is het geschikt.
En dit:
[..]
Tenminste, zover ben ik met het inlezen in de stof
Moet ik eens gaan halen danquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind van wel, maar smaken verschillen uiteraard![]()
Per 100 gram:
Kcal 50
Eiwit 9 gram
Volgens mij gebruiken de meesten hier deze kwark zelfs?
Ik heb in MFP een doel van 90gram per dag, die ik haal. Maar als ik meer spier wil (want meer spier is snellere verbranding toch) dan moet ik dus extra nemen. Gisteren zat ik overigens al op 130 grquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Na wat ik las in dat linkje z'n eiwitten nodig voor heel veel belangrijke dingen in het lichaam, vooral tijdens afvallen en sporten.
Uit artikel:
[..]
Eiwitten in het algemeen zit in van alles, maar Whey shakes bevat een hoge concentratie en zover ik begreep is het een ander soort eiwit. Dit eiwit wordt snel opgenomen door het lichaam en omgezet naar wat het nodig heeft.
Dus als je uit normale voeding komt aan je eiwitten (volgens artikel 100g voor vrouw, 150g voor man minimum) dan niet, maar anders is het geschikt.
En dit:
[..]
Maar dan ws ook minder eiwitten, meer suiker en/of aspartaam?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik wil altijd eerst proberen. Ik had altijd die van Topvit, maar die is een stuk duurder + minder eiwitten. Maar wel minder kcal en een smaakje...
Thx. Vanmiddag even kijkenquote:
Het liefst haal je alle eiwitten uit voeding. Maar Dat red ik niet. Dan zijn shakes ideaal.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Uit artikel:
[..]
En dit:
[..]
Deze is meer dan mijn vorige, maar ook veel meer eiwit. Wel een klein beetje suiker, dat zat in die andere niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:33 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Moet ik eens gaan halen danIs minder kcal dan mijn huidige kwark
Uhuhquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het liefst haal je alle eiwitten uit voeding. Maar Dat red ik niet. Dan zijn shakes ideaal.
Indd 5,6 gr eiwit, geen suiker en geen vet. Aspartaam staat er niet op volgens mij, maar moet haast wel .quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dan ws ook minder eiwitten, meer suiker en/of aspartaam?
Dat scheelt ook nogal wat. Met twee bakken per dag tikt dat wel aanquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Deze is meer dan mijn vorige, maar ook veel meer eiwit. Wel een klein beetje suiker, dat zat in die andere niet.
Die andere was alleen ¤ 1,19 per bak, deze is iets van ¤ 0.50 geloof ik.
Waarom is dat dan? Omdat je dan geen toevoegingen meekrijgt? OF omdat in de shake eigenlijk "kunstmatige" eiwitten zijn?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het liefst haal je alle eiwitten uit voeding. Maar Dat red ik niet. Dan zijn shakes ideaal.
Ik liet gisteren mijn potje weer vallenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:33 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Je hebt me overtuigdTrouwens ben al tijdje zonder PWO, gaat prima
Van kwarttaart bedoel je? Ja, je moet ff wennenquote:Maar hoe is de smaak vergeleken met een normale?
Ooh ja nee daar heb ik geen last van. Wel van eiwit kakquote:Het boert mij altijd een hele tijd lang op, en nee die zijn niet smakelijk
Q heeft het hele tijd over 1,5/2 g p kg lichaamsgewicht, maar waar dat precies op is gebaseerd weet ik nog nietquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb in MFP een doel van 90gram per dag, die ik haal. Maar als ik meer spier wil (want meer spier is snellere verbranding toch) dan moet ik dus extra nemen. Gisteren zat ik overigens al op 130 gr![]()
Ik ga er toch eens naar kijken
Uhuh, mijn vrouw begon ook al te klagen dat ik veel duurder eet tegenwoordigquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:37 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat scheelt ook nogal wat. Met twee bakken per dag tikt dat wel aan
Ik zit nu dus op 1x lichaamsgewicht ongeveer. Ga proberen 1,5x uit voeding te halen denk ik.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:38 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Q heeft het hele tijd over 1,5/2 g p kg lichaamsgewicht, maar waar dat precies op is gebaseerd weet ik nog niet
Maar puik plan
Sukkelquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik liet gisteren mijn potje weer vallenIk heb nog 7x pwo nu
Makes sense ja. Ik ben benieuwdquote:[..]
Van kwarttaart bedoel je? Ja, je moet ff wennenMijn kerel vondt het ronduit walgelijk
Ik vond hem prima te pruimen. Maar denk dat het met een smaakje beter is. Dus als je aardbei kwarktaart maakt, je dan ook aardbei whey erdoor flikkert. Ik deed met naturel whey
Maar ik ga eerdaags naturel kwarktaart maken met naturel whey.. so I'll keep you posted!
Nog geen last van gehad, benieuwd als dat gaat komen. Het spoort momenteel toch nietquote:[..]
Ooh ja nee daar heb ik geen last van. Wel van eiwit kak
Ja, maar buiten de deur lunchen in de middag tikt ook wel aan. Zou wel break even moeten kunnen ja lijkt me.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Uhuh, mijn vrouw begon ook al te klagen dat ik veel duurder eet tegenwoordig![]()
Voorheen ontbeet ik niet (minder brood en beleg), at geen kwark, tussen de middag haalde ik vaak wat (dus ook niet ten koste van boodschappen budget)Maar mijn tegenargument was dat ik geen sapjes, cola meer drink en geen snoep en chips meer eet. Moet min of meer break even zijn
Goed doel.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zit nu dus op 1x lichaamsgewicht ongeveer. Ga proberen 1,5x uit voeding te halen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |