quote:Op zondag 25 januari 2015 23:08 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kopen? Heb hier nog wel een stukje liggen
Supermarktkaasquote:Op zondag 25 januari 2015 23:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er ligt supermarktkaasin de koelkast. Ik wil lekkere kaas.
Heb je al gedronken?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:09 schreef Lonaa het volgende:
Ik twijfel wel over die supermarktkaas hoor.Ik heb echt zin in kaas.
Ja.quote:
Das kut. Klote gewoon. Klein stukje nemen, misschien is het weg daarna?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb ook niet meer zo'n trek maar al dagen zin in kaas. En dat wordt niet beter
Ik denk dat ik 1 plakje ga eten ja. Het past nog wel in mn kcal en alles.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Das kut. Klote gewoon. Klein stukje nemen, misschien is het weg daarna?
Goedzoquote:Op zondag 25 januari 2015 23:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat ik 1 plakje ga eten ja. Het past nog wel in mn kcal en alles.
Verliefd op de kaas?quote:
Nee, dat hadden we niet uitgerekend. Ik had berekend dat je minimaal 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht moest. Maar als je er niet aan komt, moejje meer eiwitten eten -> kwark, tonijn, eieren, shake, ect.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:22 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje had ik gisteravond al gepost. Is 1188 kcal zonder D en Wheyshake. Totaal dus op ongeveer 1950 komen vandaag, niet verkeerd
Q, jij had toch uitgerekend eiwitten iets van 220? Ik zit nu op 84 volgens MFP, daar komt nog iets van 25 bij ofzo van eiwit shake is dus totaal dan 109 g, vanaf morgen ook een bak kwark in de ochtend is 126 g eiwit.
Waar gaat het mis? In een gemiddelde D zit nooit 100 g eiwit dunkt me.
Heb je gelogen?
126g dan zit je whey (quote:Op maandag 26 januari 2015 09:22 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje had ik gisteravond al gepost. Is 1188 kcal zonder D en Wheyshake. Totaal dus op ongeveer 1950 komen vandaag, niet verkeerd
Q, jij had toch uitgerekend eiwitten iets van 220? Ik zit nu op 84 volgens MFP, daar komt nog iets van 25 bij ofzo van eiwit shake is dus totaal dan 109 g, vanaf morgen ook een bak kwark in de ochtend is 126 g eiwit.
Waar gaat het mis? In een gemiddelde D zit nooit 100 g eiwit dunkt me.
Heb je gelogen?
O, dan was het alleen de kcal. Nog meerquote:Op maandag 26 januari 2015 09:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, dat hadden we niet uitgerekend. Ik had berekend dat je minimaal 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht moest. Maar als je er niet aan komt, moejje meer eiwitten eten -> kwark, tonijn, eieren, shake, ect.
quote:Op maandag 26 januari 2015 09:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
126g dan zit je whey () te laag nog steeds
Ik duik er zo even voor je in! Hoeveel weeg je nu?quote:Op maandag 26 januari 2015 09:54 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
O, dan was het alleen de kcal. Nog meer
[..]Maar wel een flinke verbetering van wat het was
Nee wel een scoop extra, ik wil eigenlijk niet nog meer eten
Thx! 108,3 kg schoon aan de haakquote:Op maandag 26 januari 2015 10:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik duik er zo even voor je in! Hoeveel weeg je nu?
Ooh en PM voor de boeken
Oke. Moment. ff drinken pakken en dan ga ik ff checken voor je.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:02 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Thx! 108,3 kg schoon aan de haak
Oe PM
Hele brodenquote:Op maandag 26 januari 2015 09:37 schreef sandertjuh het volgende:
O: 2 speltbroden met kalkoenfilet & whey shake
quote:
Met drie keer goed uiteten en misschien wat teveel is het toch juist goed dat er nog wat af is gegaan? Mocht het echt vocht enzo zijn, dan ben je dat op het volgende moment wel kwijtquote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:15 schreef Qwea het volgende:
Ga je niet redden crunch zonder meer te eten
Meh. Wil eigenlijk niet meer kcal, want wil er toch ook eerst weer wat af hebbenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:16 schreef Qwea het volgende:
Ik kom op 196 uit. En dan heb je 500 kcal voor je D... Zit je rond de 1.8g
Ja, ik heb best wat aangepastquote:Op maandag 26 januari 2015 10:21 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
[..]
Met drie keer goed uiteten en misschien wat teveel is het toch juist goed dat er nog wat af is gegaan? Mocht het echt vocht enzo zijn, dan ben je dat op het volgende moment wel kwijt.
Weeg jij altijd op maandag? Ik weeg altijd op zaterdagochtend en weet dat ik altijd op maandagen zwaarder ben.
[..]
[..]
Meh. Wil eigenlijk niet meer kcal, want wil er toch ook eerst weer wat af hebben![]()
Hoe kwam jij nu op 196 uit? Heb je iets aangepast?
500 kcal voor m'n D zal wel genoeg moeten zijn. Bij AGV eet ik een normaal stukje vlees, anderhalf aardappel en groente.
Niks. Reuma. Dus hij staat krom vanwege de pijn. En aangezien ik niet wil dat hij zo blijft staan of zo groeit of mijn pezen en bandjes uit disbalans raken, laat ik hem altijd even tapen. Normaal doe ik het zelf, maar het is rechts nu.. en ik ben rechtsquote:
I know, maar door dat tussentijds wegen voelt het nu wel alsof ik ben aangekomenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:21 schreef CrunchySelf het volgende:
Met drie keer goed uiteten en misschien wat teveel is het toch juist goed dat er nog wat af is gegaan? Mocht het echt vocht enzo zijn, dan ben je dat op het volgende moment wel kwijt.
Ja, altijd op maandagochtend. Waarom? Geen idee eigenlijk, de allereerste keer dat ik me woog was op maandagochtend en omdat iedereen toen riep dat je een vast weegmoment periodiek moest nemen heb ik dat verder zo aangehouden.quote:Weeg jij altijd op maandag? Ik weeg altijd op zaterdagochtend en weet dat ik altijd op maandagen zwaarder ben.
Sowieso moet je je echt heel weinig van die weegschaal aantrekken. Je moet een trendlijn maken, das veel overzichtelijker en dan filter je schommelingen eruit. Zo flikkerde ik vd week in ene 4kg naar beneequote:Op maandag 26 januari 2015 10:26 schreef sanger het volgende:
[..]
I know, maar door dat tussentijds wegen voelt het nu wel alsof ik ben aangekomen
[..]
Ja, altijd op maandagochtend. Waarom? Geen idee eigenlijk, de allereerste keer dat ik me woog was op maandagochtend en omdat iedereen toen riep dat je een vast weegmoment periodiek moest nemen heb ik dat verder zo aangehouden.
Wat dat betreft zou vrijdag wellicht de beste dag zijn. In het weekend ben ik niet in zo een strak ritme wat betreft tijden
Good morning yourself! Fijn voelen is altijd awesomequote:Op maandag 26 januari 2015 10:27 schreef Myraela het volgende:
Goedemorgen mijn gezonde slanke (in wording) boefjes.Ik weet niet waarom, maar ik voel me fijn, heb zin in een frisse nieuwe start.
![]()
Lijstje:
O: havermout, melk, banaan, 80% pure chocolade
L: 2 volkoren boterhammen tonijn, rode ui
D: Griekse pita met falafel, komkommersalade en wortel salade
T: kwark
Deze week normaal eten en vooral op de porties letten. Heb deze week twee keer 's middags een lunch iets, maar dan gewoon verstandige keuzes maken en 's avonds een lichte soep. Had even de neiging om alles af te zeggen, maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op. Gewoon het beste van maken.
Weet ikquote:Op maandag 26 januari 2015 10:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sowieso moet je je echt heel weinig van die weegschaal aantrekken. Je moet een trendlijn maken, das veel overzichtelijker en dan filter je schommelingen eruit. Zo flikkerde ik vd week in ene 4kg naar beneeDus die weegschaal moet je met een korrel zout nemen.
Waarom laat je je weegschaal niet definitief ergens staan? Die van mij staat in een lege slaapkamer en verschuift geen cmquote:Op maandag 26 januari 2015 10:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Weet ikDas misschien nog wel het ergste
![]()
Wat me wel opviel aan de weegschaal was trouwens dat als ik hem neerzet en er staat al een gewicht op en je gaat er direct opstaan dat hij het er gewoon bij optelt![]()
Vanmorgen zet ik hem neer en door de druk van mijn vingers ofzo stond er al 1,7 kg op. Ik ga staan en schrok me de pleurigToen maar 3 keer overnieuw gewogen
Goedemorgenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:27 schreef Myraela het volgende:
Goedemorgen mijn gezonde slanke (in wording) boefjes.Ik weet niet waarom, maar ik voel me fijn, heb zin in een frisse nieuwe start.
![]()
Lijstje:
O: havermout, melk, banaan, 80% pure chocolade
L: 2 volkoren boterhammen tonijn, rode ui
D: Griekse pita met falafel, komkommersalade en wortel salade
T: kwark
Deze week normaal eten en vooral op de porties letten. Heb deze week twee keer 's middags een lunch iets, maar dan gewoon verstandige keuzes maken en 's avonds een lichte soep. Had even de neiging om alles af te zeggen, maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op. Gewoon het beste van maken.
Ok ok. Qua aanpassingen valt het me mee eigenlijk, 1.8 g eiwit p kg doe vind ik goed genoegquote:Op maandag 26 januari 2015 10:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ik heb best wat aangepastWacht :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sommige dingen zijn wat hoger qua kcal maar dat is MFP.. dus dan heb je 500 voor je D.. en dan ben ik er vanuit gegaan dat je D 20g eiwit bevat.. meestal is dat meer want alleen in je vlees zit dat meestal al.
No problemo. Had je de extra scoop whey gezien?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:31 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ok ok. Qua aanpassingen valt het me mee eigenlijk, 1.8 g eiwit p kg doe vind ik goed genoeg.
Dit gaat hem worden
Thx!!
O zoquote:Op maandag 26 januari 2015 10:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niks. Reuma. Dus hij staat krom vanwege de pijn. En aangezien ik niet wil dat hij zo blijft staan of zo groeit of mijn pezen en bandjes uit disbalans raken, laat ik hem altijd even tapen. Normaal doe ik het zelf, maar het is rechts nu.. en ik ben rechtsIk kan niet tapen met links.
Niks let je om je weegmoment een keer aan te passenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:26 schreef sanger het volgende:
[..]
I know, maar door dat tussentijds wegen voelt het nu wel alsof ik ben aangekomen
[..]
Ja, altijd op maandagochtend. Waarom? Geen idee eigenlijk, de allereerste keer dat ik me woog was op maandagochtend en omdat iedereen toen riep dat je een vast weegmoment periodiek moest nemen heb ik dat verder zo aangehouden.
Wat dat betreft zou vrijdag wellicht de beste dag zijn. In het weekend ben ik niet in zo een strak ritme wat betreft tijden
Goedemorgenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:27 schreef Myraela het volgende:
![]()
Omdat we op dit moment geen ruimte overhebben daarvoor. In de slaapkamer zou kunnen maar daar ligt tapijt. We hadden een apart kamertje (klein slaapkamertje) over, maar die ben ik aan het leegtrekken omdat we daar een badkamer gaan maken. In de bestaande badkamer kan niet want die is door prutswerk van een aannemer zodanig verkloot dat de vloer niet recht genoeg isquote:Op maandag 26 januari 2015 10:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom laat je je weegschaal niet definitief ergens staan? Die van mij staat in een lege slaapkamer en verschuift geen cmWant dan sla ik diegene morsdood
Yes! Viel me opquote:Op maandag 26 januari 2015 10:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
No problemo. Had je de extra scoop whey gezien?
De trend gaat de goede kant op inderdaadquote:Op maandag 26 januari 2015 10:34 schreef CrunchySelf het volgende:
Niks let je om je weegmoment een keer aan te passenEn wat Q zei, trend is belangrijker. Maar ik snap het gevoel, ik vind het ook fijn om het getal te zien dalen
Ja, dat doe ik ook. Scheelt een hoop handmatig onthouden en lijstjesquote:Op maandag 26 januari 2015 10:36 schreef sanger het volgende:
[..]
De trend gaat de goede kant op inderdaad![]()
En misschien pas ik het wel aan inderdaad. Moet zeggen dat ik het nu ook MFP bijhou, en daarin ook de tussentijdse metingen invoer.
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Yes! Viel me op
Wel even een 70% correctie nemen op het eiwitgehalte he
Edit: Wait Wait. Dat klopt. 30% eraf
Ik heb dus sinds kort mfp. Ik had die eetmeter, maar MFP is zoveel beterquote:Op maandag 26 januari 2015 10:36 schreef sanger het volgende:
[..]
De trend gaat de goede kant op inderdaad![]()
En misschien pas ik het wel aan inderdaad. Moet zeggen dat ik het nu ook MFP bijhou, en daarin ook de tussentijdse metingen invoer.
Heb er een excel sheetje met grafiek voor gemaakt zelfsquote:Op maandag 26 januari 2015 10:37 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook. Scheelt een hoop handmatig onthouden en lijstjes
En zelf toevoegen, helemaal ideaalquote:Op maandag 26 januari 2015 10:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb dus sinds kort mfp. Ik had die eetmeter, maar MFP is zoveel beterWhey, pre-workout, ect staat er allemaal in
ooh men, schijt irritantquote:Op maandag 26 januari 2015 10:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat we op dit moment geen ruimte overhebben daarvoor. In de slaapkamer zou kunnen maar daar ligt tapijt. We hadden een apart kamertje (klein slaapkamertje) over, maar die ben ik aan het leegtrekken omdat we daar een badkamer gaan maken. In de bestaande badkamer kan niet want die is door prutswerk van een aannemer zodanig verkloot dat de vloer niet recht genoeg is
lol, echt? Dat heb ik nog niet eens bekekenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:40 schreef sanger het volgende:
[..]
En zelf toevoegen, helemaal ideaalJe eigen benaming er aan geven, je eigen standaardporties etc. En je eigen recepten
![]()
Blijft een gouden tip van Crunch
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:38 schreef Qwea het volgende:
[..]![]()
Ik zweer je, ik ging mijn fucking emmer wegen hoeveel whey ik nog had, godverdomme nog 2100g. Dat is godverdomme nog 75 dagenDaarna maar ff bij XXL bestellen.
Had ik ookquote:Op maandag 26 januari 2015 10:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb er een excel sheetje met grafiek voor gemaakt zelfsNog voordat ik MFP gebruikte
quote:
Gebruik hem sinds vandaag ook weer, moet het nu echt gaan bijhouden. Maar ik heb mijn lunch met kipfilet/kaas gewoon toegevoegd als recept. (staat onder voedingsmiddelen, dan recepten daar kun je ze toevoegenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
lol, echt? Dat heb ik nog niet eens bekeken
Ik vind het dus niet lekkerquote:Op maandag 26 januari 2015 10:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]![]()
Volgens mij ben ik nu ongeveer op de helft, dus nog iets van 32. Maar ja ik doe dubbele scoopsIk vond het eigenlijk altijd al raar, want ik vind het gewoon serieus lekker dat spul
Ik zag het staan jaquote:Op maandag 26 januari 2015 10:42 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Gebruik hem sinds vandaag ook weer, moet het nu echt gaan bijhouden. Maar ik heb mijn lunch met kipfilet/kaas gewoon toegevoegd als recept. (staat onder voedingsmiddelen, dan recepten daar kun je ze toevoegen)
Ik vind een whey shake ook stiekem best wel lekker! Vanille smaakquote:Op maandag 26 januari 2015 10:41 schreef CrunchySelf het volgende:
Volgens mij ben ik nu ongeveer op de helft, dus nog iets van 32. Maar ja ik doe dubbele scoops Ik vond het eigenlijk altijd al raar, want ik vind het gewoon serieus lekker dat spul
Lol. Das een beste shake, klinkt wel lekkerquote:Op maandag 26 januari 2015 10:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind het dus niet lekkerHeb magere yoghurt 0% vet meegenomen van lidl, met aardbei smaak. Evenveel eiwitten als normale yoghurt en 15kcal meer per 100g.. dus daar flikker ik 100g van door, 100g gewone yoghurt, hand frambozen en blenden
dan issie wel lekker
quote:
Heb hier de chocola van B&F Whey Isolaat Perfectionquote:Op maandag 26 januari 2015 10:43 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik vind een whey shake ook stiekem best wel lekker! Vanille smaak
Ik probeer hem wel steeds op precies dezelfde plek neer te zetten, dat welquote:
Ik heb zelfs complete recepten er in gekwakt. Mijn vrouw heeft de gewoente om nooit exact recepten aan te houden, maar van het 1 iets meer en het andere minder etc. Dus nu maak ik een recept aan, en selecteer ik alle ingredienten met exact de gebruikte hoeveelheden.quote:
Ik heb dat dus nog nooit genomen he... Is puur voor extra eiwitten toch?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:43 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik vind een whey shake ook stiekem best wel lekker! Vanille smaak
Jup. Is een makkelijk manier om snel aan eiwitten te komenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb dat dus nog nooit genomen he... Is puur voor extra eiwitten toch?
Als ik de standaard instelling van MFP vwb voedingsdoelen per dag hanteer kom ik al redelijk op dat niveau uit. Maar meer kan eigenlijk nooit echt kwaad toch?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:50 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Jup. Is een makkelijk manier om snel aan eiwitten te komen
Volgens mij maakt dat niet uit neequote:Op maandag 26 januari 2015 10:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik de standaard instelling van MFP vwb voedingsdoelen per dag hanteer kom ik al redelijk op dat niveau uit. Maar meer kan eigenlijk nooit echt kwaad toch?
Het is weer bijna valentijnsdagquote:Btw; ik heb vorige week een andere afdeling uit de brand geholpen (puur eigenbelang, want anders salarisbetalingen veel later). Komt de HR directeur net aanzetten met een doos Merci chocolade... Erg leuk.... maar wat moet ik er nou mee
?
Mijn vrouw wilt ook helemaal stoppen met snoep etc om wat af te vallenquote:
Kleine updatequote:Op maandag 26 januari 2015 10:15 schreef sanger het volgende:
Ow, lijstje:
O: 3x WASA volkoren; twee met light jam, 1 met surinaamse eiersalade
T: appel
L: 4x volkoren; twee met kipfilet, twee met runderrookvlees
T: banaan
D: AGV Groene groenten stamppot met sudderlapje. Ken het niet, maar klinkt goed.
T: bakje kwark, afhankelijk van ruimte na D aangevuld met wat nootjes of misschien wat gedroogd fruit erdoor
Waarom lukt het met afvallen niet dan?quote:Op maandag 26 januari 2015 11:12 schreef Patoshik het volgende:
Hmm. Hier heb ik echt al een hele tijd niet gepost.Maar zo goed gaat het stiekem met afvallen niet.
Met sporten gaat het juist wel weer goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |