Dit, of niche spelers (OW speelt bijvoorbeeld meer richting finance; Monitor doet meer macro klussen). Als ik hoor dat iemand bij RB of OC&C werkt denk ik meteen waarom hij/zij niet bij een van de grote 3 werkt. Vaak is mijn antwoord: omdat hij/zij net niet goed genoeg was.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:44 schreef Valid het volgende:
[..]
MBB hebben in het wereldje nou eenmaal de naam van meest prestigieuze kantoren. Plus dat ze elkaar als grootste concurrenten zien. De rest is toch een beetje tweede (of derde) garnituur.
Betekent niet dat de andere bedrijven die ik noem geen topkantoren zijn. Er zijn overigens genoeg mensen die van MBB naar andere kantoren overstappen en niet omdat ze 'net niet goed genoeg' zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:00 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dit, of niche spelers (OW speelt bijvoorbeeld meer richting finance; Monitor doet meer macro klussen). Als ik hoor dat iemand bij RB of OC&C werkt denk ik meteen waarom hij/zij niet bij een van de grote 3 werkt. Vaak is mijn antwoord: omdat hij/zij net niet goed genoeg was.
Met dezelfde redenatie kun je beargumenteren dat zowel Goldman Sachs als SNS top investeringsbanken zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2015 07:30 schreef Alxander het volgende:
[..]
Betekent niet dat de andere bedrijven die ik noem geen topkantoren zijn. Er zijn overigens genoeg mensen die van MBB naar andere kantoren overstappen en niet omdat ze 'net niet goed genoeg' zijn.
Nee, met dezelfde redenering kun je zeggen dat alleen Goldman Sachs en JP Morgan top investeringsbanken zijn, en dat Credit Suisse, Morgan Stanley etc. er allemaal niet toe doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:33 schreef miro86 het volgende:
[..]
Met dezelfde redenatie kun je beargumenteren dat zowel Goldman Sachs als SNS top investeringsbanken zijn... Of juist niet.
Andere doelgroep, de Accentures en Big4's van deze wereld zijn veel meer gericht op IT en daar in mijn ervaring ook simpelweg beter in. Ik heb het ''genoegen'' gehad met de drie top strategie kantoren verspreid over vier IT-gerichte projecten te doen en dat is stuk voor stuk, ik overdrijf niet, grandioos de soep in gelopen. De medewerkers zijn overduidelijk heel intelligent maar overschatting van jezelf en onderschatting van de materie is dodelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:43 schreef Zonar109 het volgende:
[..]
Maar ze zijn allen alsnog beter (100x) dan bijvoorbeeld een Accenture
Jeetje, hoe kan je op je 18e bijna klaar zijn met een bachelor econometrie als ik vragen mag?quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:20 schreef sjoerdsm het volgende:
Hi, ik ben een 3e jaars econometrist en wil ook graag in IB/strategy consultancy werken. Mijn GPA is een 8.9 tot nu toe en heb ook aardig wat (financiële) extracurriculars + een exchange naar Bocconi university. Echter, mijn middelbare school cijfers waren op zijn zachts gezegd matig, ergens rond de 7 gemiddeld, wat voornamelijk kwam door gebrek aan uitdaging. Hoe groot zijn mijn kansen om bij een top bulge bracket bank of een McKinsey, BCG binnen te komen? En is het feit dat ik op dit moment nog maar 18 ben een voordeel of juist een nadeel?
Haha, sinds vrijdag ben ik alweer 19, en heb tijdens de basisschool 2 klassen overgeslagenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:47 schreef ulq het volgende:
[..]
Jeetje, hoe kan je op je 18e bijna klaar zijn met een bachelor econometrie als ik vragen mag?
Drie klassen overgeslagen op de middelbare school oid?
ik kan helaas uit eigen ervaring spreken dat ik vaak genoeg op een project zat met Accenture en die kunnen er echt niks van. Een project loopt niet in de soep, het loopt 55467x tegen een muur. Dit hoor ik ook van collega's bij andere bedrijven die met Accenture werken.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 18:16 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Andere doelgroep, de Accentures en Big4's van deze wereld zijn veel meer gericht op IT en daar in mijn ervaring ook simpelweg beter in. Ik heb het ''genoegen'' gehad met de drie top strategie kantoren verspreid over vier IT-gerichte projecten te doen en dat is stuk voor stuk, ik overdrijf niet, grandioos de soep in gelopen. De medewerkers zijn overduidelijk heel intelligent maar overschatting van jezelf en onderschatting van de materie is dodelijk.
Aha. Ik denk trouwens dat het feit dat je 'pas 18/19' bent een voordeel is. Aangezien het een vrij populaire 'sector' is is het feit dat je zo jong bent een eigenschap die je gaat laten opvallen tussen de andere 20 afgestuurde econometristen. Als je sociaal ook op een goed 'volwassen' niveau bent kan ik me niet voorstellen waarom je geen significante kans op je gewilde 'top-job' hebt. Alhoewel ik me kan voorstellen als je sociaal wellicht ietwat achterloopt of je mede-afgestudeerden van rond de 22, 23.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:56 schreef sjoerdsm het volgende:
[..]
Haha, sinds vrijdag ben ik alweer 19, en heb tijdens de basisschool 2 klassen overgeslagen
Werkte je zelf niet eerst als investment banker voor je de strategy cosultancy inging?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, je hebt ook gasten van 19 met 2 MSc. En ook gasten van 28 met 1 BSc.
Gewoon doen wat je zelf wil doen. Niet doen "wat je denkt te moeten doen".
Wat betreft het niet accepteren van MSc finance / business gasten. Waarom zou den we? Iedereen die interesse heeft in de financiele hoek kent alles al. Is niet meer kneedbaar.
Het meeste kans van slagen op een financiele baan is een niet financiele studie doen.
Care to elaborate?quote:
Hangt heel erg van de bank, locatie, functie, practice groups etc.quote:Op zondag 25 januari 2015 12:50 schreef netchip het volgende:
[..]
Hij is zelf strategy consultant, zo ver ik weet.
Als investment banking echt zo is, als er vaak over wordt gesproken (80 uur per week, vooral veel doorschuifwerk, workaholics, prestatiedruk) dan zal je mij daar niet vinden. Strategy consultancy lijkt me interessanter, omdat je veel contacten hebt met bedrijven, en adviseert over de plannen van zo'n bedrijf.
Een baan in de HFT lijkt me eigenlijk het leukst (qua banen in finance): je werkt met de nieuwste en snelste hardware, het is een technologische wedstrijd, je werkt samen met andere technici/wiskundigen/programmeurs, het betaalt goed, en je werkt ~50 uur per week (niet veel vergeleken met investment bankers) bij de meeste bedrijven. Oh, en in je weekenden ben je gewoon vrij, als ik de AMA's (Ask Me Anything) op Reddit lees.
Ik ben een VWO scholier. Ik ben van plan om na het VWO wis- en natuurkunde te studeren, al dan niet de technische varianten.
Ik denk dat dat redelijk HFT gebeuren over een paar jaar redelijk dood is. Als je een beetje research doet zie dat al die bedrijven die aan HFT het moelijker krijgen door toegenomen spelers en snel dalende (arbitrage)marges.quote:Op zondag 25 januari 2015 12:50 schreef netchip het volgende:
[..]
Hij is zelf strategy consultant, zo ver ik weet.
Als investment banking echt zo is, als er vaak over wordt gesproken (80 uur per week, vooral veel doorschuifwerk, workaholics, prestatiedruk) dan zal je mij daar niet vinden. Strategy consultancy lijkt me interessanter, omdat je veel contacten hebt met bedrijven, en adviseert over de plannen van zo'n bedrijf.
Een baan in de HFT lijkt me eigenlijk het leukst (qua banen in finance): je werkt met de nieuwste en snelste hardware, het is een technologische wedstrijd, je werkt samen met andere technici/wiskundigen/programmeurs, het betaalt goed, en je werkt ~50 uur per week (niet veel vergeleken met investment bankers) bij de meeste bedrijven. Oh, en in je weekenden ben je gewoon vrij, als ik de AMA's (Ask Me Anything) op Reddit lees.
Ik ben een VWO scholier. Ik ben van plan om na het VWO wis- en natuurkunde te studeren, al dan niet de technische varianten.
quote:Op maandag 26 januari 2015 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je werkt met een tig-tal klanten.
Werkdruk is 24/7, beetje afhankelijk waar je zit en waar je heen vliegt. Maar normaliter zit ik maandag ochtend om 07.00 - 08.00 ergens op een vliegveld richting een klant voor de week.
Studie was BSc Finance + MSc Econometrie.
Anders dan mijn ervaringen, ik weet niet bij welk kantoor je werkt maar bij de meeste kantoren word het weekend toch wel als heel belangrijk gezien mede door het vele reizen waardoor doordeweeks vrijwel alles in het teken staat van het werk.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:08 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Misschien een beetje off topic maar nieuwsgierig:
Hoe lang zijn je gemiddelde werkweken? Is de werkdruk hoog? En uiteraard, welke studie heb je hiervoor gedaan?
Tachtig tot honderd uur per week werken structureel is voorbehouden aan investment banking en komt afaik in management consulting niet voor. Dit daalt echter na een aantal jaar al aanzien en de meeste mensen werken uberhaupt maar voor een oaar jaar in IB en gaan daarna HF/PE of iets anders doen waar ze meer verdienen met minder uren werken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:04 schreef ulq het volgende:
Ik snap überhaupt echt niet waarom je ±80 á 100 uur voor iets zou willen werken. Wat heb je dan nog aan je leven?
Nee absoluut niet, die tijd kun je veel nuttiger besteden.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 02:44 schreef ibrkadabra het volgende:
[..]
En voegt een Bsc Sociologie (naast Bsc econometrie en eventueel Msc QF) veel toe als je een carriere ambieert in IB / SC?
Dacht ik al :p maar in mijn geval heb ik sociologie nog open staan (gestopt met sociologie en nu bijna klaar met econometrie) en dacht er over na om dat nog af te ronden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:36 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Nee absoluut niet, die tijd kun je veel nuttiger besteden.
Belangrijk is om allereerst vast te stellen waar je je internship wil volgen aangezien je voor Londen dit jaar waarschijnlijk te laat bent.quote:Op donderdag 14 januari 2016 04:34 schreef ibrkadabra het volgende:
[..]
Dacht ik al :p maar in mijn geval heb ik sociologie nog open staan (gestopt met sociologie en nu bijna klaar met econometrie) en dacht er over na om dat nog af te ronden.
Nu ik hier toch ben (gericht aan iedereen hier): ben hopelijk komende zomer klaar met mn bsc, en wil IB/SC in. Waar moet ik beginnen? (Met internships oid?)
Nope, ik ben geïnteresseerd in waarom dingen zou zijn als ze zijn, waarom een wiskundige stelling klopt, logica. Een dubbel bachelor wis- en natuurkunde is voor mij dus een interessante optie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:02 schreef Ashqelon het volgende:
Wil je eigenlijk wiskunde studeren omdat je HFT inwil of hoe zit dat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |