abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149059906
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:24 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dat was gewoon even een niet onderbouwde aanname.

Maar ik ben wel van mening dat zowel in de eerste als de tweede kamer wel wat meer HBO-ers en MBO-ers mogen komen. Dan krijg je een betere mix.
Je moet eens naar een discussie tussen een random laaggeschoolde flapdrol van Wilders' partij en een random D'66-er/VVD'er luisteren.

Daarna wil je minder PVV en meer D'66/VVD, geloof me. Ik vind het juist wel een prettig idee dat er mensen in de LANDELIJKE volksvertegenwoordiging zitten met bewezen universitair denkniveau. Veel zaken waarover ze moeten beslissen gaan Jan met de Pet gewoon te boven.

"Volkse" mensen enzo moeten het gewoon lekker bij de gemeenteraad houden en beslissen over de openingstijden van 't winkelcentrum. Voor iedereen beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2015 23:11:08 ]
pi_149065873
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je moet eens naar een discussie tussen een random laaggeschoolde flapdrol van Wilders' partij en een random D'66-er/VVD'er luisteren.

Daarna wil je minder PVV en meer D'66/VVD, geloof me. Ik vind het juist wel een prettig idee dat er mensen in de LANDELIJKE volksvertegenwoordiging zitten met bewezen universitair denkniveau. Veel zaken waarover ze moeten beslissen gaan Jan met de Pet gewoon te boven.

"Volkse" mensen enzo moeten het gewoon lekker bij de gemeenteraad houden en beslissen over de openingstijden van 't winkelcentrum. Voor iedereen beter.
Niet mee eens, de tweede kamer moet een afspiegeling van de samenleving zijn. Overigens het plan waar TS het over hebt is bijna 100 jaar geleden afgeschaft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 26 januari 2015 @ 10:22:51 #53
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_149066599
quote:

[..]

Daarna wil je minder PVV en meer D'66/VVD, geloof me.
Nou nee.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_149472581
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:43 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Misschien is het wel doordat de zogenaamd hogeropgeleide de wensen en eisen van de lager opgeleide keihard negeert en zich alleen maar inspant voor hun vrindjes de hoogopgeleide. En daardoor de zogenaamd lager opgeleide naar de meer populistische partij jaagt.
Blijkbaar zijn de verstandigste besluiten niet de meest populair en stoer klinkende besluiten. Het is lekker makkelijk beloften doen die je niet waar kan maken. Maar het kan wel Nederland schade aandoen.

Daarom is het goed om een politiek tegenwicht te hebben van mensen die echt bewezen hebben om dingen goed te kunnen afwegen en beoordelen.
pi_149475311
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:06 schreef Noriega het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn de verstandigste besluiten niet de meest populair en stoer klinkende besluiten. Het is lekker makkelijk beloften doen die je niet waar kan maken. Maar het kan wel Nederland schade aandoen.

Daarom is het goed om een politiek tegenwicht te hebben van mensen die echt bewezen hebben om dingen goed te kunnen afwegen en beoordelen.
En jij weet zeker dat de stemgerechtigden voor die Kamer (en straks dus ook de Kamerleden die zij verkozen hebben) straks als beoordelingscriterium hebben of iets goed is voor iedereen en niet alleen maar voor hun eigen beperkte deelbelangen opkomen?
pi_149481581
Vullen met 'captains of industry' en dan de Tweede Kamer afschaffen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_149526809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:58 schreef Noriega het volgende:

[..]

Nee maar het bewijst wel dat je iets verder kan kijken dan je neus lang is en dat je ingewikkelde zaken kunt snappen. En je moet ergens de grens stellen.
Heel misschien kan men dan wel te ver kijken is het niet?
pi_149558637
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:12 schreef IPA35 het volgende:
Eens. Captains of industry weten veel meer van buitenlandse zaken en justitie dan respectievelijk diplomaten en hoogleraren rechtsgeleerdheid, om maar een voorbeeldje te noemen.
pi_149562061
quote:
Verander de naam maar in 'captains of misery'. Dat is wat zij per slot van rekening hebben veroorzaakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_149562078
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:10 schreef Noriega het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de resultaten van de PVV uitgesplitst over opleidingsniveau dan zie je zo een verband.
Of naar stageplaatsen of geen opleiding, dan zie je bij de PVDA ook een verband.
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:07:21 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149562202
Deels eens, ik vind dat je geen diploma nodig hebt maar zeker wel een test om te bewijzen dat je zelf even intelligent bent om zon kabinet te mogen helpen samenstellen. Een diploma is niet altijd haalbaar voor iedereen, en dan heb ik het niet over het halen ervan zelf maar de bekostiging en structuur, en dat is nietszeggend over intellect verder.

Maar goed dit is een utopie, een kamer der wijzen zal nooit bestaan daar de gehele politiek een mafiafamilie betreft hedendage.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:09:26 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149562215
quote:
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149563532
quote:

[..]

Liggen de roots van Wilders niet bij de VVD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')