Je moet eens naar een discussie tussen een random laaggeschoolde flapdrol van Wilders' partij en een random D'66-er/VVD'er luisteren.quote:Op zondag 25 januari 2015 10:24 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Dat was gewoon even een niet onderbouwde aanname.
Maar ik ben wel van mening dat zowel in de eerste als de tweede kamer wel wat meer HBO-ers en MBO-ers mogen komen. Dan krijg je een betere mix.
Niet mee eens, de tweede kamer moet een afspiegeling van de samenleving zijn. Overigens het plan waar TS het over hebt is bijna 100 jaar geleden afgeschaft.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je moet eens naar een discussie tussen een random laaggeschoolde flapdrol van Wilders' partij en een random D'66-er/VVD'er luisteren.
Daarna wil je minder PVV en meer D'66/VVD, geloof me. Ik vind het juist wel een prettig idee dat er mensen in de LANDELIJKE volksvertegenwoordiging zitten met bewezen universitair denkniveau. Veel zaken waarover ze moeten beslissen gaan Jan met de Pet gewoon te boven.
"Volkse" mensen enzo moeten het gewoon lekker bij de gemeenteraad houden en beslissen over de openingstijden van 't winkelcentrum. Voor iedereen beter.
Nou nee.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je moet eens naar een discussie tussen een random laaggeschoolde flapdrol van Wilders' partij en een random D'66-er/VVD'er luisteren.
Daarna wil je minder PVV en meer D'66/VVD, geloof me.
Blijkbaar zijn de verstandigste besluiten niet de meest populair en stoer klinkende besluiten. Het is lekker makkelijk beloften doen die je niet waar kan maken. Maar het kan wel Nederland schade aandoen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:43 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Misschien is het wel doordat de zogenaamd hogeropgeleide de wensen en eisen van de lager opgeleide keihard negeert en zich alleen maar inspant voor hun vrindjes de hoogopgeleide. En daardoor de zogenaamd lager opgeleide naar de meer populistische partij jaagt.
En jij weet zeker dat de stemgerechtigden voor die Kamer (en straks dus ook de Kamerleden die zij verkozen hebben) straks als beoordelingscriterium hebben of iets goed is voor iedereen en niet alleen maar voor hun eigen beperkte deelbelangen opkomen?quote:Op zondag 8 februari 2015 15:06 schreef Noriega het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de verstandigste besluiten niet de meest populair en stoer klinkende besluiten. Het is lekker makkelijk beloften doen die je niet waar kan maken. Maar het kan wel Nederland schade aandoen.
Daarom is het goed om een politiek tegenwicht te hebben van mensen die echt bewezen hebben om dingen goed te kunnen afwegen en beoordelen.
Heel misschien kan men dan wel te ver kijken is het niet?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:58 schreef Noriega het volgende:
[..]
Nee maar het bewijst wel dat je iets verder kan kijken dan je neus lang is en dat je ingewikkelde zaken kunt snappen. En je moet ergens de grens stellen.
Eens. Captains of industry weten veel meer van buitenlandse zaken en justitie dan respectievelijk diplomaten en hoogleraren rechtsgeleerdheid, om maar een voorbeeldje te noemen.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:12 schreef IPA35 het volgende:
Vullen met 'captains of industry' en dan de Tweede Kamer afschaffen.
Verander de naam maar in 'captains of misery'. Dat is wat zij per slot van rekening hebben veroorzaakt.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:12 schreef IPA35 het volgende:
Of naar stageplaatsen of geen opleiding, dan zie je bij de PVDA ook een verband.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:10 schreef Noriega het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de resultaten van de PVV uitgesplitst over opleidingsniveau dan zie je zo een verband.
quote:Op zondag 8 februari 2015 19:12 schreef IPA35 het volgende:
Liggen de roots van Wilders niet bij de VVD?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef bamibij het volgende:
[..]
Daarna wil je minder PVV en meer D'66/VVD, geloof me. Ik vind het juist wel een prettig idee dat er mensen in de LANDELIJKE volksvertegenwoordiging zitten met bewezen universitair denkniveau. Veel zaken waarover ze moeten beslissen gaan Jan met de Pet gewoon te boven.
"Volkse" mensen enzo moeten het gewoon lekker bij de gemeenteraad houden en beslissen over de openingstijden van 't winkelcentrum. Voor iedereen beter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |