TS krijgt dan geen stemrecht. Is niet eens zo'n slecht idee, wat dat betreft.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:05 schreef Zolder het volgende:
We laten dan de eerste kamer eens per vier jaar kiezen door de intellectuele bovenlaag van de bevolking. Mensen die iets beter na kunnen denken dan de rest en iets meer verstand van zaken hebben. Wanneer je erin slaagt een universitair diploma te behalen krijg je ook stemrecht bij deze verkiezingen.
Nee maar het bewijst wel dat je iets verder kan kijken dan je neus lang is en dat je ingewikkelde zaken kunt snappen. En je moet ergens de grens stellen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:53 schreef MouzurX het volgende:
Ja want een universitair diploma bepaalt of je slim bent en of je verstand van politiek/de relevante vakgebieden hebt
Nog niet nee. Maar ik ben wel van plan mijn universitaire bul een keer te behalen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS krijgt dan geen stemrecht. Is niet eens zo'n slecht idee, wat dat betreft.
Dat betwijfel ik zeer.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:58 schreef Noriega het volgende:
[..]
Nee maar het bewijst wel dat je iets verder kan kijken dan je neus lang is en dat je ingewikkelde zaken kunt snappen. En je moet ergens de grens stellen.
Als je kijkt naar de resultaten van de PVV uitgesplitst over opleidingsniveau dan zie je zo een verband.quote:
Het kan gewoon centraal geregistreerd worden wat voor diploma je hebt. Dus fraude kan gemakkelijk voorkomen worden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie de internethandel in universitaire diploma's hard groeien.
Ahja, en wat als je een buitenlands universitair diploma hebt?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:10 schreef Noriega het volgende:
Het kan gewoon centraal geregistreerd worden wat voor diploma je hebt. Dus fraude kan gemakkelijk voorkomen worden.
Dan kun je het stemrecht aanvragen en kunnen ze bij de betreffende universiteit navraag doen of het diploma echt is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ahja, en wat als je een buitenlands universitair diploma hebt?
Je zou die stelling kunnen onderbouwen door in dit topic wat verder te kijken dan je neus lang is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:58 schreef Noriega het volgende:
[..]
Nee maar het bewijst wel dat je iets verder kan kijken dan je neus lang is en dat je ingewikkelde zaken kunt snappen. En je moet ergens de grens stellen.
Ja, lekker betrouwbaar.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:13 schreef Noriega het volgende:
Dan kun je het stemrecht aanvragen en kunnen ze bij de betreffende universiteit navraag doen of het diploma echt is.
Als je kiezersonderzoeken bekijkt dan kun je zien dat hoger opgeleiden meer op genuanceerde en toekomstgerichte partijen stemmen en minder op populistische.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je zou die stelling kunnen onderbouwen door in dit topic wat verder te kijken dan je neus lang is.
Elitisme, wel misschien was het juist wel eens een goed idee als we naar de onderlaag van de bevolking hadden geluisterd. Hadden we waarschijnlijk geen euro of doorgeslagen immigratie gehad.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:05 schreef Zolder het volgende:
We laten dan de eerste kamer eens per vier jaar kiezen door de intellectuele bovenlaag van de bevolking. Mensen die iets beter na kunnen denken dan de rest en iets meer verstand van zaken hebben. Wanneer je erin slaagt een universitair diploma te behalen krijg je ook stemrecht bij deze verkiezingen.
Dat toont slechts aan dat jouw neus niet zo lang is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:18 schreef Noriega het volgende:
[..]
Als je kiezersonderzoeken bekijkt dan kun je zien dat hoger opgeleiden meer op genuanceerde en toekomstgerichte partijen stemmen en minder op populistische.
http://www.google.nl/url?(...)Zz_7EjdxiV9BQoEDTB5g
Moet je eerst nog wel even goed je best doen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:59 schreef Noriega het volgende:
[..]
Nog niet nee. Maar ik ben wel van plan mijn universitaire bul een keer te behalen.
Nou nou, dit is toch wel een vrij achterlijk systeem. Waar haal jij de wijsheid vandaan dat mensen met een universitair diploma de wijsheid in pacht hebben. Alleen omdat ze goed kunnen leren.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:03 schreef Noriega het volgende:
Ik had een leuke discussie met iemand over het nut van de eerste kamer. Nu is het een soort extra parlement dat het werk van de tweede kamer nog een beetje over doet. Maar kunnen we niet beter de eerste kamer anders kiezen? De eerste kamer meer als een tegenwicht voor populisme.
In mijn systeem kan dus iedereen stemmen voor de tweede kamer. Die kunnen dingen op de agenda zetten die de intellectuelen niet aanvoelen of onbelangrijk vinden. Maar is er ook een extra parlement van "wijzen" die tegenwicht kunnen bieden aan hersenloos populisme.
En hoe komt dat denk je?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:10 schreef Noriega het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de resultaten van de PVV uitgesplitst over opleidingsniveau dan zie je zo een verband.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |