abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149581764
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:09 schreef Zitkussen4 het volgende:
Correspondent artikel over Griekenland

Rusland biedt Griekenland steun?
''We willen niet onder het juk van Duitsland leven, DUS verkopen we onszelf aan Rusland of China.'' Aldus Griekenland dat nergens voor verantwoordelijk is. Het is overigens een behoorlijk dreigement dat op zichzelf bestraft moet worden. De ballen van dat volk :r
  woensdag 11 februari 2015 @ 23:18:27 #177
440106 Zitkussen4
Je maintiendrai
pi_149587851
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat heeft dat artikel trouwens met Rusland te maken? :?
Oh sorry, niet duidelijk aangegeven, maar de twee zinnen staan los van elkaar.
pi_149590951
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

''We willen niet onder het juk van Duitsland leven, DUS verkopen we onszelf aan Rusland of China.'' Aldus Griekenland dat nergens voor verantwoordelijk is. Het is overigens een behoorlijk dreigement dat op zichzelf bestraft moet worden. De ballen van dat volk :r
Zolang ze maar het juk kiezen dat jouw voorkeur heeft?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_149591161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 01:32 schreef MadScientist het volgende:
Zolang ze maar het juk kiezen dat jouw voorkeur heeft?
Ik volg hun redenatie. Ik zie dat gezeik over Duitsland als een afleiding van hun eigen tekortkomingen. Maar als ze kiezen, dan wil ik liever dat ze de Europese kiezen ja.
pi_149592013
Grieken uit de EU en/of de Euro zetten (kan strikt gezien niet eens) lijkt mij niet zinvol. Wat er wel moet gebeuren is dat de Griekse staatsschuld gesaneerd wordt en weer op een behapbaar niveau komt. Dan kunnen de Grieken ook weer op de kapitaalmarkt gaan lenen zodat de financiele situatie zich weer kan normaliseren.
pi_149592368
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij kan een euro prima werken. Moeten landen zich wel aandeel begrotingsafspraken houden maar ook dat is geen onredelijke wens.
Hoe nemen begrotingsafspraken de problemen weg die met de euro zijn geïntroduceerd?
pi_149592431
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 07:16 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Hoe nemen begrotingsafspraken de problemen weg die met de euro zijn geïntroduceerd?
Dat de munt devalueren geen instrument meer is wat politici eenvoudig kunnen gebruiken vind ik geen probleem.
pi_149592585
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 04:08 schreef Kowloon het volgende:
Grieken uit de EU en/of de Euro zetten (kan strikt gezien niet eens) lijkt mij niet zinvol. Wat er wel moet gebeuren is dat de Griekse staatsschuld gesaneerd wordt en weer op een behapbaar niveau komt. Dan kunnen de Grieken ook weer op de kapitaalmarkt gaan lenen zodat de financiele situatie zich weer kan normaliseren.
Zodat we over 10 jaar hetzelfde draaiorgeltje kunnen spelen? Laat ze eerst er zelf alles aan doen om eruit te komen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 08:05:47 #184
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_149592650
Als je jezelf als EU nog enigszins serieus wil nemen houd je nu je poot stijf, ook al kost het een paar knaken.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_149592675
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 07:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de munt devalueren geen instrument meer is wat politici eenvoudig kunnen gebruiken vind ik geen probleem.
Dus eigenlijk gaat het wel goed, als we maar vasthouden aan 3%?

Ik neem aan dat je vergaande integratie voorstaat dan?
pi_149592701
quote:
3s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:05 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als je jezelf als EU nog enigszins serieus wil nemen houd je nu je poot stijf, ook al kost het een paar knaken.
Als de EU nog serieus genomen wil worden stemt ze in met herstructurering. Dat stoere poot stijf houden toneelstuk heeft geen enkele waarde of betekenis.

De realiteit vereist herstructurering. Als Europa te blind is dat in te zien verdient ze niet beter dan dat de boel compleet uit de hand loopt.
pi_149592716
De Euro niet serieus nemen blijft ook een optie. :Y)

Zoals gezegd: Europees financieel beleid gaat niet samen met politieke zelfstandigheid van de Eurolanden.

Als ik moet kiezen: hef die Euro maar op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149592773
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:09 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gaat het wel goed, als we maar vasthouden aan 3%?

Ik neem aan dat je vergaande integratie voorstaat dan?
3% in de huidige omstandigheden maar streven moet begrotingsevenwicht zijn. En dan moeten landen elkaar ook daar op aan gaan spreken. Dat levert rationeler politiek op dan naar de lokale populisten luisteren.
pi_149592784
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:16 schreef Molurus het volgende:
De Euro niet serieus nemen blijft ook een optie. :Y)

Zoals gezegd: Europees financieel beleid gaat niet samen met politieke zelfstandigheid van de Eurolanden.

Als ik moet kiezen: hef die Euro maar op.
Hoeveel welvaart wil je daar voor inleveren?
pi_149592809
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoeveel welvaart wil je daar voor inleveren?
Ik denk niet dat daar politiek neutrale projecties van bestaan. Maar in principe is politieke onafhankelijkheid mij heel wat waard. Vrijheid en democratie zijn belangrijker dan geld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 12-02-2015 08:42:52 ]
pi_149592968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat daar politiek neutrale projecties van bestaan. Maar in principe is politieke onafhankelijkheid mij heel wat waard. Vrijheid is belangrijker dan geld.
Dat is dan inderdaad een politieke keuze. Ik denk zelf dat die extra vrijheid het beperken van onze economische kansen niet waard is.
pi_149592991
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad een politieke keuze. Ik denk zelf dat die extra vrijheid het beperken van onze economische kansen niet waard is.
Ik denk niet dat jij een reeel beeld hebt of kunt hebben van welke consequenties dat heeft voor onze economische kansen en hoe dat zich verhoudt tussen doorgaan met dit drama.

Je echoot hiermee vooral een angstbeeld dat al decennia door de politiek wordt gepromoot.

En angst is een slechte raadgever.
pi_149593036
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij een reeel beeld hebt of kunt hebben van welke consequenties dat heeft voor onze economische kansen en hoe dat zich verhoudt tussen doorgaan met dit drama.

Je echoot hiermee vooral een angstbeeld dat al decennia door de politiek wordt gepromoot.
Ik heb een vrij reëel beeld van de afhankelijkheid van Nederland van internationale handel. Het afbreken van de Europese samenwerking zal daar onherroepelijk stevig afbreuk aan doen. Veel leuker kan ik het niet maken.
pi_149593058
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

3% in de huidige omstandigheden maar streven moet begrotingsevenwicht zijn. En dan moeten landen elkaar ook daar op aan gaan spreken. Dat levert rationeler politiek op dan naar de lokale populisten luisteren.
Doet Europa aan rationele politiek? Ik waag dat te betwijfelen.

Maar daar kun je uiteraard over van mening verschillen.
pi_149593061
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb een vrij reëel beeld van de afhankelijkheid van Nederland van internationale handel. Het afbreken van de Europese samenwerking zal daar onherroepelijk stevig afbreuk aan doen. Veel leuker kan ik het niet maken.
Dat impliceert dat onze internationale handel enorm toegenomen zou moeten zijn sinds we daaraan begonnen. Bij mijn weten is dat niet het geval.
pi_149593063
Met angst heeft het weinig te maken overigens. Dat ligt eerder ten grondslag aan de zogenaamd Euroskeptische tendens. Het is niet voor niets dat de politieke populisten in die hoek zitten. Die weten de angst goed te verzilveren.
pi_149593074
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat impliceert dat onze internationale handel enorm toegenomen zou moeten zijn sinds we daar aan begonnen. Bij mijn weten is dat niet het geval.
De Europese integratie is in eerste instantie een economische. Landen die wederzijds economisch afhankelijk zijn gaan vergaande conflicten uit de weg.
pi_149593076
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:49 schreef 99.999 het volgende:
Met angst heeft het weinig te maken overigens. Dat ligt eerder ten grondslag aan de zogenaamd Euroskeptische tendens. Het is niet voor niets dat de politieke populisten in die hoek zitten. Die weten de angst goed te verzilveren.
Weet jij trouwens waar we de VVD onder moeten scharen?
pi_149593094
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:50 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Weet jij trouwens waar we de VVD onder moeten scharen?
Was het niet de VVD die in een Europa-promotie filmpje inspeelde op angst voor herhaling van WWII?
pi_149593095
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:49 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Doet Europa aan rationele politiek? Ik waag dat te betwijfelen.

Maar daar kun je uiteraard over van mening verschillen.
Het zorgt er voor dat de landelijke politici met veel minder mal beleid wegkomen dan voorheen. Begrotingsdiscipline is ook veel belangrijker geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')