''We willen niet onder het juk van Duitsland leven, DUS verkopen we onszelf aan Rusland of China.'' Aldus Griekenland dat nergens voor verantwoordelijk is. Het is overigens een behoorlijk dreigement dat op zichzelf bestraft moet worden. De ballen van dat volkquote:Op woensdag 11 februari 2015 13:09 schreef Zitkussen4 het volgende:
Correspondent artikel over Griekenland
Rusland biedt Griekenland steun?
Oh sorry, niet duidelijk aangegeven, maar de twee zinnen staan los van elkaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat heeft dat artikel trouwens met Rusland te maken?
Zolang ze maar het juk kiezen dat jouw voorkeur heeft?quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''We willen niet onder het juk van Duitsland leven, DUS verkopen we onszelf aan Rusland of China.'' Aldus Griekenland dat nergens voor verantwoordelijk is. Het is overigens een behoorlijk dreigement dat op zichzelf bestraft moet worden. De ballen van dat volk
Ik volg hun redenatie. Ik zie dat gezeik over Duitsland als een afleiding van hun eigen tekortkomingen. Maar als ze kiezen, dan wil ik liever dat ze de Europese kiezen ja.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:32 schreef MadScientist het volgende:
Zolang ze maar het juk kiezen dat jouw voorkeur heeft?
Hoe nemen begrotingsafspraken de problemen weg die met de euro zijn geïntroduceerd?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij kan een euro prima werken. Moeten landen zich wel aandeel begrotingsafspraken houden maar ook dat is geen onredelijke wens.
Dat de munt devalueren geen instrument meer is wat politici eenvoudig kunnen gebruiken vind ik geen probleem.quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:16 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Hoe nemen begrotingsafspraken de problemen weg die met de euro zijn geïntroduceerd?
Zodat we over 10 jaar hetzelfde draaiorgeltje kunnen spelen? Laat ze eerst er zelf alles aan doen om eruit te komen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 04:08 schreef Kowloon het volgende:
Grieken uit de EU en/of de Euro zetten (kan strikt gezien niet eens) lijkt mij niet zinvol. Wat er wel moet gebeuren is dat de Griekse staatsschuld gesaneerd wordt en weer op een behapbaar niveau komt. Dan kunnen de Grieken ook weer op de kapitaalmarkt gaan lenen zodat de financiele situatie zich weer kan normaliseren.
Dus eigenlijk gaat het wel goed, als we maar vasthouden aan 3%?quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat de munt devalueren geen instrument meer is wat politici eenvoudig kunnen gebruiken vind ik geen probleem.
Als de EU nog serieus genomen wil worden stemt ze in met herstructurering. Dat stoere poot stijf houden toneelstuk heeft geen enkele waarde of betekenis.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:05 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als je jezelf als EU nog enigszins serieus wil nemen houd je nu je poot stijf, ook al kost het een paar knaken.
3% in de huidige omstandigheden maar streven moet begrotingsevenwicht zijn. En dan moeten landen elkaar ook daar op aan gaan spreken. Dat levert rationeler politiek op dan naar de lokale populisten luisteren.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:09 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gaat het wel goed, als we maar vasthouden aan 3%?
Ik neem aan dat je vergaande integratie voorstaat dan?
Hoeveel welvaart wil je daar voor inleveren?quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:16 schreef Molurus het volgende:
De Euro niet serieus nemen blijft ook een optie.![]()
Zoals gezegd: Europees financieel beleid gaat niet samen met politieke zelfstandigheid van de Eurolanden.
Als ik moet kiezen: hef die Euro maar op.
Ik denk niet dat daar politiek neutrale projecties van bestaan. Maar in principe is politieke onafhankelijkheid mij heel wat waard. Vrijheid en democratie zijn belangrijker dan geld.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoeveel welvaart wil je daar voor inleveren?
Dat is dan inderdaad een politieke keuze. Ik denk zelf dat die extra vrijheid het beperken van onze economische kansen niet waard is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat daar politiek neutrale projecties van bestaan. Maar in principe is politieke onafhankelijkheid mij heel wat waard. Vrijheid is belangrijker dan geld.
Ik denk niet dat jij een reeel beeld hebt of kunt hebben van welke consequenties dat heeft voor onze economische kansen en hoe dat zich verhoudt tussen doorgaan met dit drama.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is dan inderdaad een politieke keuze. Ik denk zelf dat die extra vrijheid het beperken van onze economische kansen niet waard is.
Ik heb een vrij reëel beeld van de afhankelijkheid van Nederland van internationale handel. Het afbreken van de Europese samenwerking zal daar onherroepelijk stevig afbreuk aan doen. Veel leuker kan ik het niet maken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij een reeel beeld hebt of kunt hebben van welke consequenties dat heeft voor onze economische kansen en hoe dat zich verhoudt tussen doorgaan met dit drama.
Je echoot hiermee vooral een angstbeeld dat al decennia door de politiek wordt gepromoot.
Doet Europa aan rationele politiek? Ik waag dat te betwijfelen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
3% in de huidige omstandigheden maar streven moet begrotingsevenwicht zijn. En dan moeten landen elkaar ook daar op aan gaan spreken. Dat levert rationeler politiek op dan naar de lokale populisten luisteren.
Dat impliceert dat onze internationale handel enorm toegenomen zou moeten zijn sinds we daaraan begonnen. Bij mijn weten is dat niet het geval.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb een vrij reëel beeld van de afhankelijkheid van Nederland van internationale handel. Het afbreken van de Europese samenwerking zal daar onherroepelijk stevig afbreuk aan doen. Veel leuker kan ik het niet maken.
De Europese integratie is in eerste instantie een economische. Landen die wederzijds economisch afhankelijk zijn gaan vergaande conflicten uit de weg.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat impliceert dat onze internationale handel enorm toegenomen zou moeten zijn sinds we daar aan begonnen. Bij mijn weten is dat niet het geval.
Weet jij trouwens waar we de VVD onder moeten scharen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:49 schreef 99.999 het volgende:
Met angst heeft het weinig te maken overigens. Dat ligt eerder ten grondslag aan de zogenaamd Euroskeptische tendens. Het is niet voor niets dat de politieke populisten in die hoek zitten. Die weten de angst goed te verzilveren.
Was het niet de VVD die in een Europa-promotie filmpje inspeelde op angst voor herhaling van WWII?quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:50 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Weet jij trouwens waar we de VVD onder moeten scharen?
Het zorgt er voor dat de landelijke politici met veel minder mal beleid wegkomen dan voorheen. Begrotingsdiscipline is ook veel belangrijker geworden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:49 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Doet Europa aan rationele politiek? Ik waag dat te betwijfelen.
Maar daar kun je uiteraard over van mening verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |