Laten we niet gaan doen alsof iedereen beter is geworden van het massale faillissement van de bankensector.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Staatssteun tikken ze netjes af bij de overheid. Overheid verdient er zelfs op.
Netjes gedaan inderdaad. Alleen weegt dat niet op tegen het dumpen van een groot deel van de schulden van de Zuid Europese landen. Die rekening moet nog betaald worden namelijk en de Griekse rekening wordt de eerste.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Staatssteun tikken ze netjes af bij de overheid. Overheid verdient er zelfs op.
Alleen in de prijzen van aandelen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:02 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Deflatie is het zakken van de prijzen, meer geld zal juist voor inflatie zorgen.
Nee.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Alleen in de prijzen van aandelen.
En dat gaat Griekenland helpen hoe?quote:
Goedkoop overnemen hè.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dat gaat Griekenland helpen hoe?
En dan was er niets aan de hand geweest? Als alle banken failliet waren gegaan?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Banken hebben schulden doorgerold naar overheden en idd een gedeelte betalen ze terug, maar ze hadden gewoon failliet moeten gaan zoals met elke normale onderneming in deze wereld gebeurd.
Zoals in IJsland? De crisis is er al sinds 2008 zonder oplossing en de schuldigen zijn nog steeds vrij.quote:Op woensdag 11 februari 2015 00:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan was er niets aan de hand geweest? Als alle banken failliet waren gegaan?
Dan waren nu de nieuwe/ gesaneerde banken tenminste wel weer aan het doen waarvoor ze moeten dienen, goede risico inschattingen maken en geld uit lenen aan mensen/ landen tegen tarieven waar wel duidelijke risico opslagen op zitten.quote:Op woensdag 11 februari 2015 00:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan was er niets aan de hand geweest? Als alle banken failliet waren gegaan?
Begin er niet over, dat is slecht voor mijn hart. Ik word nog steeds kwaad als ik bedenk dat elke Nederlanders burger mocht betalen voor die hebberige medeNederlanders die zelf bewust het risico namen door bij deze bank een rekening te openen.quote:
Het toont nog eens aan hoe incompetent Wouter Bos was.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Begin er niet over, dat is slecht voor mijn hart. Ik word nog steeds kwaad als ik bedenk dat elke Nederlanders burger mocht betalen voor die hebberige medeNederlanders die zelf bewust het risico namen door bij deze bank een rekening te openen.
Dat is door IJsland betaald.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Begin er niet over, dat is slecht voor mijn hart. Ik word nog steeds kwaad als ik bedenk dat elke Nederlanders burger mocht betalen voor die hebberige medeNederlanders die zelf bewust het risico namen door bij deze bank een rekening te openen.
Hij was niet incompetent, hij was wel veel te soft in dit geval. Als je je billen brandt dan moet je op de blaren zitten en dan moet je niet anderen op jouw blaren laten zitten. Deze egoïsten hadden ook gewoon voor een Nederlandse rekening kunnen kiezen maar ze kozen voor het avontuur. Als ze een hogere rente hadden gekregen dan hadden zij het 100% zelf gehouden maar oh wee, als het mis gaat. Dat klopt natuurlijk niet!quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:27 schreef bascross het volgende:
[..]
Het toont nog eens aan hoe incompetent Wouter Bos was.
Ik herinner mij dat Nederland de Nederlandse slachtoffers schadeloos stelde. Heeft Ijsland dat voor 100% terugbetaald aan Nederland inclusief rente (inflatie)?quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is door IJsland betaald.
Zij gingen eerder op hun bek en zij rekenden duidelijk een hogere rente (voor spaartegoeden) dan dat ze konden dragen. Toeval dat zij als eerste op hun bek gingen nog voordat de crisis begon?quote:Het risico daar bleek net zo hoog als bij de abn, Fortis en sns.
Als dit zijn enige fout zou zijn geweest viel het inderdaad mee. Helaas voor Wouter heeft hij eigenlijk alleen maar fouten gemaakt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij was niet incompetent, hij was wel veel te soft in dit geval.
Laat ik het zo zeggen: Wouter Bos is zeer intelligent en hij is zeer vaardig, daarnaast heeft hij goede idealen en is hij een prettig mens, hij is helaas geen goede bestuurder.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:57 schreef bascross het volgende:
[..]
Als dit zijn enige fout zou zijn geweest viel het inderdaad mee. Helaas voor Wouter heeft hij eigenlijk alleen maar fouten gemaakt.
Was te verwachten toch? Of dacht je dat Rusland haar invloedssfeer niet uit wil breiden?quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:09 schreef Zitkussen4 het volgende:
Correspondent artikel over Griekenland
Rusland biedt Griekenland steun?
Dat kan nog een politieke rel worden, in die zin dat Rusland nooit ook maar 1 Euro zal willen vergoeden van de Griekse schuld aan Europa.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was te verwachten toch? Of dacht je dat Rusland haar invloedssfeer niet uit wil breiden?
Wat heeft dat artikel trouwens met Rusland te maken?quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:09 schreef Zitkussen4 het volgende:
Correspondent artikel over Griekenland
Rusland biedt Griekenland steun?
Ik denk ook niet dat ze dat gaan doen. Wel zullen ze Griekenland graag bij hun vriendenclubje hebben. Servië en Hongarije bv ook.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat kan nog een politieke rel worden, in die zin dat Rusland nooit ook maar 1 Euro zal willen vergoeden van de Griekse schuld aan Europa.
Althans, dat zie ik echt niet gebeuren.
Rja daarbij doe je of banken enkel bestaan uit een paar dikke mannetjes met veel geld. Maar het gaat natuurlijk ook gewoon om spaargeld en pensioenen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan waren nu de nieuwe/ gesaneerde banken tenminste wel weer aan het doen waarvoor ze moeten dienen, goede risico inschattingen maken en geld uit lenen aan mensen/ landen tegen tarieven waar wel duidelijke risico opslagen op zitten.
En de aandeelhouders en obligatiehouders hebben amper bijgedragen, zoals het hoort.quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rja daarbij doe je of banken enkel bestaan uit een paar dikke mannetjes met veel geld. Maar het gaat natuurlijk ook gewoon om spaargeld en pensioenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |