Daarmee suggereer ik dat overheden hard werken om hun huishoudboekjes weer op orde te brengen. De ene met meer succes dan de ander.quote:
Juist zonder euro was het een stuk makkelijker geweest omdat elke economie in zijn eigen sop gaar kan koken. En hierdoor de wisselkoersen tussen de munten (welke een afspiegeling van de lokale economie zijn) op een redelijk natuurlijke manier tot stand zou komen. We hebben het vorige week weer gezien wat er met de Zwitserse franc gebeurde toen de harde koppeling met de euro verviel.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overheden moeten wel degelijk saneren. Je ziet nu in Europa dat de pensioenleeftijden eindelijk een beetje aangepast worden aan de gestegen levensverwachting en dat er hard gewerkt wordt om inkomsten en uitgaven in evenwicht te brengen.
Nu had dat wat mij betreft ook zonder Euro plaats moeten hebben maar dan was het stukken lastiger geweest..
Aha, dus daarom slaan landen die dat decennia lang eigenlijk niet deden nunspontaan wel aan het saneren en hervormen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Juist zonder euro was het een stuk makkelijker geweest omdat elke economie in zijn eigen sop gaar kan koken. En hierdoor de wisselkoersen tussen de munten (welke een afspiegeling van de lokale economie zijn) op een redelijk natuurlijke manier tot stand zou komen. We hebben het vorige week weer gezien wat er met de Zwitserse franc gebeurde toen de harde koppeling met de euro verviel.
Ow dus je doet wat aan cherrypicken enkele opmerkingen die zijn goed en enkele niet. Je lijkt wel een politicus die veel praat maar weinig concreets kan zeggen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarmee suggereer ik dat overheden hard werken om hun huishoudboekjes weer op orde te brengen. De ene met meer succes dan de ander.
Je legt niet echt heldere verbanden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gaat steeds beter?
In 1992 besloot men iets, de invoering was in 2002 we zijn dus 23 jaar verder en het gaat volgen jou steeds beter. Het gaat niet steeds beter anders was die QE operatie ter waarde van 1.100.000.000.000 niet nodig. Maar als jij graag door je roze euro bril wil blijven kijken is dat je goed recht. De rente die voor noordelijke landen bizar laag staat waardoor onze pensioen potten niet op orde blijven. De staatsschuld van NL die sinds de invoering van de girale euro in 1999 verdubbeld is.
Hoe ongeloofwaardig moeten politici wel niet worden. Vind je het vreemd dat grote groepen van de bevolking de politiek niet meer vertrouwen.
Dit had vanaf dag 1 dat je met zo'n ingrijpend en grootschalig experiment startte al goed moeten gaan. En bij de constatering dat Griekenland bij de euro gekomen was door boekhoud fraude meteen sancties ipv het pappen en nathouden waardoor er op den duur veel meer afgeschreven moet worden.
dan heb je voor ons vast wel grafieken waarop we kunnen zien hoe de staatsschulden van de individuele eurolanden aan het slinken zijn door de zogenaamde saneringen. Zolang overheidstekorten nog altijd hoger zijn dan de BNP groei blijven staatsschulden toenemen. Die 3% maximaal overheidstekort regel is al een wassen neus.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dus daarom slaan landen die dat decennia lang eigenlijk niet deden nunspontaan wel aan het saneren en hervormen?
Dat hoeft in een discussie over de euro ook niet die is ook met vage aanames ingevoerd.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:09 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je legt niet echt heldere verbanden.
Oke.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat hoeft in een discussie over de euro ook niet die is ook met vage aanames ingevoerd.
Ik sprak over saneren van de staatshuishouding en niet over die QE maatregel. Zo lastig is dat toch niet?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow dus je doet wat aan cherrypicken enkele opmerkingen die zijn goed en enkele niet. Je lijkt wel een politicus die veel praat maar weinig concreets kan zeggen.
Die grens van 3%, die overigens naar 0% gaat is een vrij recent fenomeen. De Europese monetaire samenwerking heeft daarmee de tekorten gemiddeld genomen teruggebracht, dat er door de crisis wat problemen zijn lijkt me verklaarbaar. Maar om daar de Euro de schuld van te geven is wel vrij gezocht.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan heb je voor ons vast wel grafieken waarop we kunnen zien hoe de staatsschulden van de individuele eurolanden aan het slinken zijn door de zogenaamde saneringen. Zolang overheidstekorten nog altijd hoger zijn dan de BNP groei blijven staatsschulden toenemen. Die 3% maximaal overheidstekort regel is al een wassen neus.
Er is niet een nieuwe holocaust en het licht is nog aan. Eigenlijk hadden die dingen moeten gebeuren bij het NEE van het enige referendum, maar door niet naar de uitslag te luisteren hebben de bobo's de wereld gered.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:57 schreef maryen65 het volgende:
Maar wat heeft de euro, ons burgers nu van voordelen gebracht?
Internationale handel in Europa is vereenvoudigd en je hoeft niet langer geld te wisselen in het buitenland.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:57 schreef maryen65 het volgende:
Ik gok iets van een export stijgingquote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:57 schreef maryen65 het volgende:
Dus alleen geen geld meer om wisselen, tja das veel voordeel voor onsquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Internationale handel in Europa is vereenvoudigd en je hoeft niet langer geld te wisselen in het buitenland.
Wat had jij precies verwacht?
Onze exporteurs knijpen in hun handjes met de euro.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:17 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dus alleen geen geld meer om wisselen, tja das veel voordeel voor ons
Waarom betalen die exporteurs de nadelen niet van de euro? Die mogen de gewone burger dan weer ophoestenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze exporteurs knijpen in hun handjes met de euro.
Maar wat had je precies verwacht dan? Dat we nooit meer hoefden te werken na invoering van de euro?
En jij bent echt zielig om zo'n antwoord te geven aan iemand die er misschien niet zoveel van begrijpt. Voel jij je nu wel stoer hequote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:23 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Jij bent echt te simpel om te bestaan
Iedereen heeft op een manier wel geprofiteerd van de euro. Wil jij gaan bereken hoeveel iedereen precies heeft geprofiteerd en die dan precies hun aandeel laten terugbetalen om de financieel moeilijke tijden te overleven? Ik zal je vast verklappen, dat is niet te doen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:25 schreef maryen65 het volgende:
[..]
En jij bent echt zielig om zo'n antwoord te geven aan iemand die er misschien niet zoveel van begrijpt. Voel jij je nu wel stoer he
Zo kan je dus ook antwoorden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:30 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Iedereen heeft op een manier wel geprofiteerd van de euro. Wil jij gaan bereken hoeveel iedereen precies heeft geprofiteerd en die dan precies hun aandeel laten terugbetalen om de financieel moeilijke tijden te overleven? Ik zal je vast verklappen, dat is niet te doen.
Op het moment dat iemand iets verdiend aan de euro, zeg ik krijg 1000 euro extra inkomsten, dan geef ik daar zeg 800 euro weer meteen van uit. Stel ik koop daar bij 16 winkels iets van 50 euro van, dan hebben al die 16 winkels dus geprofiteerd van het feit dat ik meer heb verdiend aan de euro. Moeten zij dan ook meebetalen aan ''de nadelen van de euro''?
Laat dit soort persoonlijke aanvallen voortaan maar achterwege, voegt niets toe aan de discussie.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:23 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Jij bent echt te simpel om te bestaan
yooquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Zo kan je dus ook antwoorden.
[..]
Laat dit soort persoonlijke aanvallen voortaan maar achterwege, voegt niets toe aan de discussie.
Je beseft dat het bedrijfsleven direct en indirect zorgen voor een flink deel van de belastingopbrengsten?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:21 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Waarom betalen die exporteurs de nadelen niet van de euro? Die mogen de gewone burger dan weer ophoesten
En dat laatste slaat nergens op ik heb de euro sowieso nooit gewild
Gewoon omdat jij het zegt?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:48 schreef DeParo het volgende:
Hoe dan ook de EU is wat dat betreft toch niet veel meer dan een handelshuis, met een Griekse exit zal de betrouwbaarheid een flinke deuk oplopen, dat zal de cijfers niet veel verbeteren in ieder geval, sterker nog, een nieuwe crisis is in de maak dus.
Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken, de hele Europese Unie als Handelshuis hangt aan elkaar op basis van vertrouwen, de twee centrale redenen voor de EU om Griekenland niet te laten vertrekken is enerzijds het land uitknijpen zodat bijvoorbeeld Duitsland geīnvesteerd geld terugkrijgt, anderzijds is het natuurlijk een enorme imagoschade omdat niet alleen landen maar ook particuliere en internationale investeerders hun geld in rook zien opgaan, in de media zien we nu al verschijnen dat Duitsland Griekenland toch wat verruimingen zal toestaan mocht die Eurosceptische partij winnen, dat betekent dus dat het argument van imagoschade nog zwaarder weegt dan per se je geld nog terugkrijgen. Dit alles had voorkomen kunnen worden door Europa op basis van identiteit te bouwen, een Europese identiteit welteverstaan, hier waren talloze mogelijkheden voor, de angst op identiteitsvorming was echter groot, men hield het liever technisch en economisch, dit zijn de gevolgen dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |