abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148995411
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Boeit het mij of de Chinezen wel of niet iets verkopen?
Geem idee, maar je heb kennelijk wel een oordeel over hun aanpassingsvermogen, en dat vind ik behoorlijk grappig. Pas op je perceptie te kopieren op anderen.
so long and thanks for all the fish
pi_148995593
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:56 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Geem idee, maar je heb kennelijk wel een oordeel over hun aanpassingsvermogen, en dat vind ik behoorlijk grappig. Pas op je perceptie te kopieren op anderen.
Ik heb geen fantasie over hun aanpassingsvermogen. Ik heb wel een idee over de veranderde omstandigheden waarbij de euro een forst stuk minder waard is. Europa wordt een lastigere plek om spul aan te verkopen. Wie zich niet aanpast aan een grote afnemer heeft daar zelf de meeste last van.
pi_148996011
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb geen fantasie over hun aanpassingsvermogen. Ik heb wel een idee over de veranderde omstandigheden waarbij de euro een forst stuk minder waard is. Europa wordt een lastigere plek om spul aan te verkopen. Wie zich niet aanpast aan een grote afnemer heeft daar zelf de meeste last van.
Met alle civiele/bagger werken, container schepen, spoorlijnen die op de planning staan zien de Chinezen het nog helemaal zitten.
pi_148996022
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kom nog maar eens terug over de helft, met dank aan toenemende sociale lasten. Je mag jezelf best rijk rekenen hoor, maar al die offshoring/outsourcing draaien op het verschil tussen directe/indirecte loonlast, en die worden alleen groter op deze manier. En QE maakt dat gat alleen groter. Een currency stap vooruit, twee stappen in lasten terug. Dat kennen ze wel in Lux.
pi_148996199
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:10 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kom nog maar eens terug over de helft, met dank aan toenemende sociale lasten. Je mag jezelf best rijk rekenen hoor, maar al die offshoring/outsourcing draaien op het verschil tussen directe/indirecte loonlast, en die worden alleen groter op deze manier. En QE maakt dat gat alleen groter. Een currency stap vooruit, twee stappen in lasten terug. Dat kennen ze wel in Lux.
Ik reken mezelf helemaal niet rijk. Ik heb zwaar last van de daling van de euro. Alleen ben ik geen rentier die zijn eigen situatie als de maat aller dingen ziet.
pi_148996371
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet zolang geleden stond de AEX op 200. What else is new?
Je gelooft echt dat de ECB eerlijk is als ze zegt dat het doel die 2% inflatie is en dat ze vinden dit doel met QE het best te bereiken?
pi_148996406
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik reken mezelf helemaal niet rijk. Ik heb zwaar last van de daling van de euro. Alleen ben ik geen rentier die zijn eigen situatie als de maat aller dingen ziet.
Ik ook niet, maar dat noopt me niet tot dit soort vage excusen of drogredeneringen.

De competativitieit van Asia hangt niet af van de euro, maar wel van de loonkostenopbouw, die in de EU vooral gedicteerd wordt door sociale lasten. Als je daarop moet devalueren, dan kan er nog wel de helft vanaf.

Rentier of niet. Sorry.
Als Draghi c.s dat nastreven, dan moeten ze wel weten wel niveau ze europa opleggen.
pi_148996451
Hmm. Op nu.nl lees ik dat ING en Rabobank geen obligaties aan de ECB verkopen, omdat er te weinig vraag is naar leningen en ze de opbrengsten van de verkoop van obligaties dus alleen als cash weer terug bij de ECB zouden kunnen stallen wat een negatief rendement oplevert.

Komt op mij een beetje apart over, dat er helemaal geen vraag naar krediet zou zijn? :?
pi_148996475
Oh, en in het Nederlands is het "rentenier".
pi_148996568
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:21 schreef Igen het volgende:
Hmm. Op nu.nl lees ik dat ING en Rabobank geen obligaties aan de ECB verkopen, omdat er te weinig vraag is naar leningen en ze de opbrengsten van de verkoop van obligaties dus alleen als cash weer terug bij de ECB zouden kunnen stallen wat een negatief rendement oplevert.

Komt op mij een beetje apart over, dat er helemaal geen vraag naar krediet zou zijn? :?
Waarschijnlijk niet tegen de rentes die ze vragen of vanwege andere eisen die ze stellen. Kan me er anders ook weinig bij voorstellen.
pi_148996608
quote:

Opnieuw, met dank aan Basel III, is kapitaalsbeslag de sleutel.

Waar Draghi c.s net doen of ze de balans van banken gaan doen exploderen, moet die ogv Basel III krimpen. QE veronderstelt meer risico, en Basel III minder.

Het is net een raar surreel toneelspel in twee delen. Of eigenlijk door twee symbiotische debiele tweelingen
pi_148997140
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar dat noopt me niet tot dit soort vage excusen of drogredeneringen.

De competativitieit van Asia hangt niet af van de euro, maar wel van de loonkostenopbouw, die in de EU vooral gedicteerd wordt door sociale lasten. Als je daarop moet devalueren, dan kan er nog wel de helft vanaf.

Rentier of niet. Sorry.
Als Draghi c.s dat nastreven, dan moeten ze wel weten wel niveau ze europa opleggen.
Ik ontken het probleem dat je aankaart niet; het heeft alleen niet veel met QE te maken. Het heeft te maken met een politieke onwil.

In het specifieke geval van Griekenland heb ik daarom overigens het idee dat een overwinning van Syriza helemaal niet zo slecht hoeft te zijn. Ze hebben niet zoveel cliënten met gevestigde belangen.
pi_148997367
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:38 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ontken het probleem dat je aankaart niet; het heeft alleen niet veel met QE te maken. Het heeft te maken met een politieke onwil.

In het specifieke geval van Griekenland heb ik daarom overigens het idee dat een overwinning van Syriza helemaal niet zo slecht hoeft te zijn. Ze hebben niet zoveel cliënten met gevestigde belangen.
Nou dan zanik niet zo :D
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:44:18 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148997369
quote:

Dat is natuurlijk geen verrassing. Als er vraag naar was dan hadden ze allang gehapt met LTRO2. Het falen van dat programma liet al zien dat er weinig vraag is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:47:22 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148997481
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:38 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren want a) de les van de euro is dat je je munt beter in eigen beheer kunt houden en b) dat een muntunie een politieke/fiscale unie vereist, en c) de juridische infrastructuur is er niet, en voor een nationale munt is die er wel. Oh en d) het volk wil geen geexperimenteer en gedonder meer, maar gewoon zijn eigen oude vertrouwde munt. Kortom, als er wordt uitgestapt zal dat naar de bekende oude munten zijn. Die natuurlijk wel weer gekoppeld kunnen worden, maar dat is een ander verhaal.
Helemaal mee eens hoor. Ik heb alleen meer vertrouwen in Weidman dan in Knot. Wij linken onze nieuwe gulden toch gewoon weer aan de D-mark.
Mijn reisverslagen
pi_148997712
Of misschien eens outside the box denken en het niet goedkeuren dat de overheid zich met het geldsysteem bemoeit. In plaats daarvan zou geld bottom-up tot stand moeten komen in plaats van top-down (fiat).
  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:04:58 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148998085
Dat Griekse drama gaat zich nog wel uitbreiden. Een groot deel van de Griekse schuld moet hoe dan ook worden afgeschreven want onhoudbaar. Maar dat impliceert dat Italie, Spanje, Portugal daar dus mede voor opdraaien. Die gaan dat echt niet zomaar slikken. Italie heeft ook >130% debt/GDP (dat is meer dan Griekenland had in 2009!) dus die zal 1) niet willen meebetalen en 2) zelf afschrijving willen krijgen. Dat gaat dan om heel wat meer centen dan die paar honderd miljard van Griekenland. En dan willen Spanje en Portugal ook. Etc.

Uiteindelijk komt dan alles bij de noordelijke landen te liggen en die vertikken dat natuurlijk. Zeker nu de koopkracht van hun burgers is gedecimeerd door het opzettelijk laten ineenstorten van de euro. Zelfs die-hard eurofielen hier op Fok! zijn er inmiddels helemaal klaar mee.

Daarom zou je zeggen dat de euro elite eigenlijk maar een optie heeft: Griekenland loshakken en in de ellende laten stikken, als afschrikwekkend voorbeeld.

Met een beetje geluk is de euro eind dit jaar geschiedenis.
Mijn reisverslagen
pi_148998217
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:44 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nou dan zanik niet zo :D
Ik zanik helemaal niet; ik reageer alleen op de hysterie over het zogenaamde falen van een programma dat nog niet eens is begonnen.
pi_148998291
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zanik helemaal niet; ik reageer alleen op de hysterie over het zogenaamde falen van een programma dat nog niet eens is begonnen.
Het zal aan mij lliggen, maar je haalt er China/Azie bij. Dat is niet een programma wat niet eens is begonnen, maar een programma wat al lang afgelopen is. Move on.
pi_148998409
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Het zal aan mij lliggen, maar je haalt er China/Azie bij. Dat is niet een programma wat niet eens is begonnen, maar een programma wat al lang afgelopen is. Move on.
Nee, ik haalde China er helemaal niet bij. De chinezen waren er al bijgesleept in een waanzinnige claim dat de hele binnenlandse markt zou instorten omdat ze de gestegen importprijzen niet zouden kunnen doorberekenen.

Mijn oorspronkelijke punt was dat de externe waarde van onze valuta maar een beperkte betekenis heeft.
pi_148998600
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:04 schreef SeLang het volgende:
Dat Griekse drama gaat zich nog wel uitbreiden. Een groot deel van de Griekse schuld moet hoe dan ook worden afgeschreven want onhoudbaar. Maar dat impliceert dat Italie, Spanje, Portugal daar dus mede voor opdraaien.
In plaats van die landen daarvoor te laten opdraaien kan de ECB toch gewoon een negatief eigen vermogen aanhouden of mis ik iets?
pi_148998827
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:04 schreef SeLang het volgende:
Dat Griekse drama gaat zich nog wel uitbreiden. Een groot deel van de Griekse schuld moet hoe dan ook worden afgeschreven want onhoudbaar. Maar dat impliceert dat Italie, Spanje, Portugal daar dus mede voor opdraaien. Die gaan dat echt niet zomaar slikken. Italie heeft ook >130% debt/GDP (dat is meer dan Griekenland had in 2009!) dus die zal 1) niet willen meebetalen en 2) zelf afschrijving willen krijgen. Dat gaat dan om heel wat meer centen dan die paar honderd miljard van Griekenland. En dan willen Spanje en Portugal ook. Etc.

Uiteindelijk komt dan alles bij de noordelijke landen te liggen en die vertikken dat natuurlijk. Zeker nu de koopkracht van hun burgers is gedecimeerd door het opzettelijk laten ineenstorten van de euro. Zelfs die-hard eurofielen hier op Fok! zijn inmiddels gedraaid.

Daarom zou je zeggen dat de euro elite eigenlijk maar een optie heeft: Griekenland loshakken en in de ellende laten stikken, als afschrikwekkend voorbeeld.

Met een beetje geluk is de euro eind dit jaar geschiedenis.

Inhoudelijk heb je hier in dit topic sterke posts. Hoe komt het dat je zo goed op de hoogte bent? Interesse, je werk?

Echter gaat de euro laten vallen niet zo makkelijk. Daar is zo veel prestige mee gemoeid. Zelfs als de euro een complete failure zou zijn, wat het slechts deels is, dan nog zullen de hoge heren (de Verhofstadtjes, Draghi's, Van Rompuy'tjes) hun levenswerk niet laten vallen. De euro heeft van Europa een blok gemaakt. Een blok zoals China of de VS.

Brussel zal angst zaaien en stellen dat de crisis zonder euro veel erger zal worden. Een toekomst zonder Euro is onvoorspelbaar. Brussel zal beslissingen voor zich uitschuiven. Net zolang dat het niet anders kan dan landen afstoten. Maar die weg is nog lang. Iedere keer komt er wel weer een compromis, een noodoplossing of wat water bij de wijn. Er staat meer op het spel dan simpelweg het gezond maken van de Eurozone. Prestige en macht.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 01:42:11 #148
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_149000543
Ik zie net een herhaling van het gesprek met Mark Rutte op npo 1. Hij merkt op dat bij hele lage inflatie het risico aanwezig is dat consumenten hun aankopen uitstellen.
Bedankt Hans.
pi_149000954
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 01:42 schreef bascross het volgende:
Ik zie net een herhaling van het gesprek met Mark Rutte op npo 1. Hij merkt op dat bij hele lage inflatie het risico aanwezig is dat consumenten hun aankopen uitstellen.
Hij heeft gelijk, ik rek die tank benzine ook al vier maanden..... ;)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 02:11:46 #150
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_149001038
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 02:05 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk, ik rek die tank benzine ook al vier maanden..... ;)
Ik merk geen verschil, tank altijd voor ¤ 50.
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')