abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:02:42 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_148948872
Weet niet wat er veranderd is, maar sinds een paar uur is mijn processor-gebruik omhoog geschoten naar ca. 40%.

Dit heeft zelf effect op Google Chrome, als ik iets type komt het met vertraging op mijn beeldscherm - met horten en stoten dus, scrollen geeft hetzelfde effect. Ook de fan gaat erg hard draaien (iets wat erg zelden voorkomt).

Heb geen nieuwe updates of programma's geinstalleerd, kwam zomaar opeens.

Draai Windows 7, 16GB, i7-4710MQ, laatste versie Chrome.

Uiteraard al een reboot gedaan; niets veranderd.

Task Manager laat zien dat het System proces de boosdoener is, maar meer info kan ik er eigenlijk niet uit halen.

Iemand enig idee?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_148949003
Ik ben een leek op dat gebied, maar het eerste waar ik aan moet denken is een overmaat aan stof in je kast waardoor de fan zich suf blaast / bijna opblaast. Is die goed schoon?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2015 17:06:44 ]
pi_148949069
PC al herstart?
pi_148949208
Ik heb maanden lang een soortgelijk probleem gehad.
In sommige gevallen een (relatief) hoog en sterk fluctuerend processorverbruik, terwijl ik niet eens mijn browser had open staan (hooguit Dropbox op de achtergrond).
En de fan klonk regelmatig als een opstijgend vliegtuig. Schoonmaken, verbeteren of zelfs vervangen van de fan hielp niet.

Zo veel geprobeerd, niks hielp.

Op een dag was het weg. Fan was redelijk stil. Processorverbruik was laag en stabiel.
Het enige wat ik anders had gedaan is dat ik mijn laptop een keer in hibernate had gezet ipv sleep of shutdown, maar kan me niet voorstellen dat dat de oplossing is geweest. xD

Succes ermee.
pi_148949272
Meestal staat er dan een virusscanner of andere systeemcheck te blazen. Heb je "vage" anti-virussoftware of andere malwarescanners?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:20:38 #6
15080 static
pi_148949441
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:14 schreef HeatWave het volgende:
Meestal staat er dan een virusscanner of andere systeemcheck te blazen. Heb je "vage" anti-virussoftware of andere malwarescanners?
Nee, totaal niet.

De laptop is van oktober, dus redelijk nieuw; denk dus niet dat er al heel veel vuil inzit.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_148949452
Zou sowieso even een (goeie) virusscan doen. Voor het zelfde geld is er zo'n cryptolocker bezig of zo.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:21:02 #8
15080 static
pi_148949454
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:08 schreef Leonos het volgende:
PC al herstart?
Wat staat er nou? -O-
pi_148949465
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:21 schreef static het volgende:

[..]

Wat staat er nou? -O-
TL;DR
pi_148949483
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb795533.aspx

Download proces explorer (van Microsoft zelf tegenwoordig) even, kan je precies achterhalen wat er zo loopt te stampen.
Get woke, go broke!
pi_148949513
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Zou sowieso even een (goeie) virusscan doen. Voor het zelfde geld is er zo'n cryptolocker bezig of zo.
Kan, kan ook een company policy zijn die Bitlocker aangooit ofzo, geen idee hoe vrij of strickt zijn laptop is.
Get woke, go broke!
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:30:00 #12
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_148949694
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef static het volgende:

[..]

Nee, totaal niet.

De laptop is van oktober, dus redelijk nieuw; denk dus niet dat er al heel veel vuil inzit.
Gescand op malware enz?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:42:08 #13
15080 static
pi_148950016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:22 schreef HeatWave het volgende:

Download proces explorer (van Microsoft zelf tegenwoordig) even, kan je precies achterhalen wat er zo loopt te stampen.
Heb net alle Chrome vensters uitgezet en hij ging terug naar tussen de 0 en 1%. Lijkt dus iets met Chrome te zijn.

Kan het hier mee te maken hebben? Al draai ik versie 40.0.2.x

edit: link is wel handig: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=450045
pi_148950019
Ik heb een vergelijkbaar probleem, al ben ik niet handig genoeg om te weten waar het aan ligt.

Als ik Chrome een tijdje heb laten draaien en vooral als ik meerdere tabbladen open heb staan dan wordt zoeken in de zoekbalk bijna onmogelijk. Ook vanwege een enorme vertraging bij het typen, het duurt gewoon een seconde of 5-10 tot een ingedrukte toets letter daadwerkelijk in de zoekbalk verschijnt.

Enige wat helpt is alle vensters sluiten en dan exit Chrome in het systeemtray. Vaak start ik mijn laptop nog ff opnieuw op. Niet zo handig want voor mijn studie moet ik om een beetje door te kunnen werken liefst meerdere vensters en tabbladen open kunnen laten staan om verder te kunnen waar ik gebleven was.

Heb nu de extentie Tab Outliner om mijn tabs op te slaan maar dat is niet ideaal.

Windows 8.1 trouwens, op een Surface Pro 3.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_148950133

Dit is hoe het er nu bij mij uitziet.

Edit: CPU schiet nog wel eens omhoog naar 80%
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_148952324
Mja ik vind ook dat chrome vwel van je computer vergt, maar dat het opeens gebeurt is vreemd. Kan er ook niet perongeluk iets zijn geinstalleerd? Pc terugzetten naar 1dag voordat het zich voor deed? Of reinstall van chrome?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_148952467
Om te checken of het vuil of hardware is: linux live cd erin en kijken hoe die dan browst. Als dan alles prima, dan moet een windowsherinstallatie ook voldoen (of je kan blijven proberen te zoeken naar wat dan wel de software/driver is die de boel vernaggelt).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  Donald Duck held donderdag 22 januari 2015 @ 19:05:25 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148952515
Chrome heeft een eigen taakbeheer. Druk op shift+escape in de browser om het te zien.
Je ziet dan per proces (tabs, extensies) het cpu gebruik
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_148956411
Maar IE/Fx doen het dus wel gewoon goed?

Kan gewoon een buggy release zijn voor sommige PC's. Kan zijn dat er iets bijt....
Get woke, go broke!
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:01:15 #20
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_148959658
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:03 schreef trancethrust het volgende:
Om te checken of het vuil of hardware is: linux live cd erin en kijken hoe die dan browst. Als dan alles prima, dan moet een windowsherinstallatie ook voldoen (of je kan blijven proberen te zoeken naar wat dan wel de software/driver is die de boel vernaggelt).
Niet een beetje drastisch? :|W
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_148963099
quote:
13s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:01 schreef embedguy het volgende:

[..]

Niet een beetje drastisch? :|W
Een live CD erin doen is drastisch? :')
  vrijdag 23 januari 2015 @ 08:50:32 #22
15080 static
pi_148969877
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Gedaan, o.a. Malware bytes
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:22 schreef HeatWave het volgende:

Dat is dus het irritante, het is vrijwel zeker Chrome, maar die processen zien er normaal uit; ze zitten verscholen in 'System', en daar kan ik niet dieper op inzoomen.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Gescand op malware enz?
Zie hierboven
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:00 schreef mergbot het volgende:
Mja ik vind ook dat chrome vwel van je computer vergt, maar dat het opeens gebeurt is vreemd. Kan er ook niet perongeluk iets zijn geinstalleerd? Pc terugzetten naar 1dag voordat het zich voor deed? Of reinstall van chrome?
Misschien bedrijfsmatig, zal het eens checken. Maar het begon in het hotel, niet op kantoor.
quote:
Lijkt me overbodig omdat alles prima werkt als ik Chrome sluit.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Chrome heeft een eigen taakbeheer. Druk op shift+escape in de browser om het te zien.
Ja, dat ziet er allemaal goed uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:49 schreef HeatWave het volgende:
Maar IE/Fx doen het dus wel gewoon goed?

Kan gewoon een buggy release zijn voor sommige PC's. Kan zijn dat er iets bijt....
IE wel, zal zo Firefox downloaden.

En terwijl ik dit type (in Chrome) zakt het weer naar 6%. -O-

Dacht eerst dat het misschien met het indexeren van bestanden te maken zou kunnen hebben (van Windows) omdat ik een paar grote presentaties binnenkreeg, maar dat zou nu toch wel klaar moeten zijn op een redelijk snelle SSD.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 09:46:48 #23
436847 embedguy
pi_148970856
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 08:50 schreef static het volgende:
Op donderdag 22 januari 2015 19:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Hmmmm, dat klinkt opmerkelijk... Dus Windows geeft aan dat Chrome alle resources weg vreet en Chrome geeft zelf in zijn eigen tastmanager aan dat hij dit niet doet?

Klinkt als een probleem met de Chrome 40 update... Misschien dat er een probleem zit met de Cache van Chrome, dat hij op tilt slaat met schrijven naar de ssd... Je hebt wel ruim RAM zat vrij?

Je zou kunnen proberen om Chrome opnieuw te installeren... Wil ook nog wel eens helpen :)...
Life is happening now.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 10:04:09 #24
439806 AirSocks
Vliegende sokken! :-o
pi_148971379
Een webbrowser maakt altijd bepaalde ticks naar de CPU in je laptop of computer. Deze ticks zijn afgesteld op een bepaald aantal hoeveelheid per seconden.

Bij het openen van een browser zoals Chrome of IE staan deze standaard op 1.000ms omdat je natuurlijk veel gaat vragen van de browser. Dit komt overeen dat er per seconde 1000 keer een tickje naar de processor gaat. Dit kost CPU kracht en ook stroom.

Als je nu bij IE een nieuwe tabblad opent word deze tick verlaagt naar 15.625ms, de Windows standaard. Dit betekent dat diezelfde tickjes niet meer 1000 keer per seconde gebeurd maar 64 keer. Resultaat is veel minder CPU kracht en stroom besparing. Tevens is dit van Chrome ook nutteloos en geen verbetering omdat je toch niet die tabbladen gebruikt.

Nu het probleem. Browsers waaronder IE, Firefox en Opera verlagen die ticks zodra je de tabblad niet meer gebruikt. Chrome doet dit echter niet, die laat alles lopen op 1.000ms en daardoor onderga je dus hoge CPU gebruik, ook je batterij van de laptop gaat ermee, volgens Microsoft, met 25% sneller onderuit.

Korte uitleg: Chrome handelt de CPU gebruik slecht af. Alle tabbladen worden gezien als actief en gebruiken alle kracht van de CPU die ze willen, dit is uiteraard nutteloos omdat je het tabblad misschien niet eens open hebt.

Oplossing: Probeer een andere browser of wees zeker dat je de laatste versie van Chrome hebt. Ik heb vernomen dat ze bezig zijn met een oplossing maar deze nog aantal tests nodig heeft of niet voldoende was.
pi_148972336
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 08:50 schreef static het volgende:

[..]

Gedaan, o.a. Malware bytes

[..]

Dat is dus het irritante, het is vrijwel zeker Chrome, maar die processen zien er normaal uit; ze zitten verscholen in 'System', en daar kan ik niet dieper op inzoomen.

[..]

Zie hierboven

[..]

Misschien bedrijfsmatig, zal het eens checken. Maar het begon in het hotel, niet op kantoor.

[..]

Lijkt me overbodig omdat alles prima werkt als ik Chrome sluit.

[..]

[..]

IE wel, zal zo Firefox downloaden.

En terwijl ik dit type (in Chrome) zakt het weer naar 6%. -O-

Dacht eerst dat het misschien met het indexeren van bestanden te maken zou kunnen hebben (van Windows) omdat ik een paar grote presentaties binnenkreeg, maar dat zou nu toch wel klaar moeten zijn op een redelijk snelle SSD.
Als chrome onder linux wel goed draait dan ligt het dus niet aan je hardware en niet aan chrome.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 12:33:06 #26
436847 embedguy
pi_148974830
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:42 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Als chrome onder linux wel goed draait dan ligt het dus niet aan je hardware en niet aan chrome.
Ja, want de Chrome die je draait op Linux is exact hetzelfde als die je draait op Windows :|W ... Nee, natuurlijk niet(no offence, maar he). Het probleem dat TS heeft is te danken aan een probleem aan de Chrome die TS gebruikt eventueel in combinatie met andere software die er draaien zoals Windows/etc. Echter is de Chrome voor Windows anders als die voor Linux(even er van uitgaande dat je daar de Linux versie draait van Chrome). Dat het misschien aan de hardware van TS ligt lijkt mij sowieso erg ver gezocht...

Je gaat het probleem van TS niet oplossen door met Linux te gaan spelen...
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:04 schreef AirSocks het volgende:
Korte uitleg: Chrome handelt de CPU gebruik slecht af. Alle tabbladen worden gezien als actief en gebruiken alle kracht van de CPU die ze willen, dit is uiteraard nutteloos omdat je het tabblad misschien niet eens open hebt.
Als een tabblad processorkracht nodig heeft dan kost dat bij Chrome misschien een hogere top in processorvraag dan dat je bij andere browsers zou hebben... Echter is de taak die voor een inactief tabblad in Chrome uitgevoerd moet worden eerder klaar dan dat het bij andere browsers het geval zal zijn. Ze gebruiken allemaal evenveel resources alleen is het bij andere browsers zo dat dit meer uitgesmeerd wordt over de tijd... Dit hoeft niet persee voordelig te zijn (al zal er ook niet voordeel aan zitten en wellicht wel nadelen idd)...

Het zou eventueel wel te maken kunnen hebben met TS's probleem hoor maar het is niet het probleem. Als dit te maken heeft met TS's probleem dan is het probleem een bug in Chrome of een of andere extentie/tabblad dat constant power vraagt en daardoor alle kracht van de processor opeist... Bij andere browsers zou er in een zelfde geval misschien maar een gedeelte van de processorkracht worden weggesnoept, maar dat is weer een ander verhaal...

[ Bericht 1% gewijzigd door embedguy op 23-01-2015 12:38:58 ]
Life is happening now.
pi_148975486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:33 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ja, want de Chrome die je draait op Linux is exact hetzelfde als die je draait op Windows :|W ... Nee, natuurlijk niet(no offence, maar he). Het probleem dat TS heeft is te danken aan een probleem aan de Chrome die TS gebruikt eventueel in combinatie met andere software die er draaien zoals Windows/etc. Echter is de Chrome voor Windows anders als die voor Linux(even er van uitgaande dat je daar de Linux versie draait van Chrome). Dat het misschien aan de hardware van TS ligt lijkt mij sowieso erg ver gezocht...

Je gaat het probleem van TS niet oplossen door met Linux te gaan spelen...
Ooit van hardware accelartie gehoord? Ooit van Javascript en AJAX gehoord? HTML5? Flash? Zomaar een paar mogelijke oorzaken die ik hier in 2 seconden uit mn mouw schud waarvan je er zooi kan wegstrepen door simpelweg een cd of usb stick in de pc te pluggen.

En het gaat hier niet om oplossen, maar om diagnostiek. Ga ergens anders denigrerend posten.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:14:38 #28
15080 static
pi_148975948
quote:
Zoiets? http://www.linuxliveusb.com/

Weet he-le-maal niets van Linux enzo.
pi_148976063
ik zou eens kijken bij de programma's die in de laatste 7 dagen op je pc zijn gezet.
configuratie scherm > programma's en dan op datum.

als er niks is veranderd of bij is gekomen, wat haast onmogelijk is zou ik het programma Hijackthis downloaden en de log file op internet pleuren :9
Nothing to see here, carry on
pi_148976537
oops verkeerd gelezen, heeft geen nieuwe programma's geinstald :9
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:35:35 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_148976595
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:14 schreef static het volgende:

[..]

Is echt een last resort hoor. Als het echt alleen aan Chrome ligt is het nutteloos om te kijken hoe een heel ander OS presteert.

Is Chrome een vereiste? Anders zou ik gewoon even lekker Firefox gebruiken tot er een update is oid.
Get woke, go broke!
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:22:49 #32
436847 embedguy
pi_148978147
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:56 schreef trancethrust het volgende:
Ooit van hardware accelartie gehoord? Ooit van Javascript en AJAX gehoord? HTML5? Flash? Zomaar een paar mogelijke oorzaken die ik hier in 2 seconden uit mn mouw schud waarvan je er zooi kan wegstrepen door simpelweg een cd of usb stick in de pc te pluggen.
Dat betwijfel ik...
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:56 schreef trancethrust het volgende:
En het gaat hier niet om oplossen, maar om diagnostiek. Ga ergens anders denigrerend posten.
Mijn excuses als het "no offence gedeelte" uit mijn post niet helemaal terecht kwam... Nu dat ik het overnieuw lees kan ik er wel wat bij voorstellen... Excuses.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:35 schreef HeatWave het volgende:
Is echt een last resort hoor. Als het echt alleen aan Chrome ligt is het nutteloos om te kijken hoe een heel ander OS presteert.
Dit... Het is niet de moeite om te gaan spelen met Linux, hoogstens als je toch al een bootable usb klaar zou hebben liggen met Linux erop... Hier niet het geval dus of op een update van Chrome wachten en hopen dat het daar opgelost is of even naar de andere opties hier in het topic kijken :).
Life is happening now.
pi_148978170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:14 schreef static het volgende:

[..]

Yup, dan Ubuntu pakken, browser starten (chrome, of chrome via firefox downloaden-- weet niet of die standaard erin zit, maar je wilt toch de laatste versie om te vergelijken), en dan wat browsen in chrome en kijken of het hetzelfde gedrag vertoont.
Je kan ook dit volgen: http://www.ubuntu.com/dow(...)usb-stick-on-windows

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is toch de vraag? Kans lijkt mij klein. Ik snap echt niet wat er `last resort' is aan een usb erin steken, overnieuw opstarten, en wat klikken. Niets verandert.
Als chrome het daar goed doet dan ligt het aan zaken die niet direct aan chrome gerelateerd zijn: andere software/malware onder windows, audio drivers, video drivers, etc. Als chrome het daar ook slecht doet weet je dat het aan chrome zelf ligt, of aan je hardware.
pi_148978201
Chrome gebruikt soms veeeel.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:30:09 #35
436847 embedguy
pi_148978340
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:23 schreef trancethrust het volgende:
Als chrome het daar goed doet dan ligt het aan zaken die niet direct aan chrome gerelateerd zijn: andere software/malware onder windows, audio drivers, video drivers, etc. Als chrome het daar ook slecht doet weet je dat het aan chrome zelf ligt, of aan je hardware.
Hmmm, ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre dit nu werkelijk zo is (serieuze interesse)... Nu lijkt het mij gewoon heel erg ver gezocht (sry)...

Als het bijv. met hardware acceleratie te doen heeft, dan licht het uiteindelijk toch alsnog aan een driver die bij Linux anders zal zijn dan bij Windows?

TS: heb je al geprobeerd om Chrome te deinstalleren en te herinstalleren? Lijkt mij dat daar de grootste kans van slagen zit op het moment :).
Life is happening now.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:33:08 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_148978435
Een heel ander OS gebruik om een kleine issue met Windows op te lossen is gewoon overkill.

Ik lees veel idd over hardware acceleratie : have you checked your settings->Show Advanced Settings->System
"Use hardware acceleration when available" should be unchecked.

i was having problems of single chrome tasks with 50% CPU usage (which would freeze all web. i unchecked this, and CPU for the same websites dropped to <15%.

En anders toch maar gewoon even malwarebytes draaien.
Get woke, go broke!
pi_148978475
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:30 schreef embedguy het volgende:

[..]

Hmmm, ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre dit nu werkelijk zo is (serieuze interesse)... Nu lijkt het mij gewoon heel erg ver gezocht (sry)...

Als het bijv. met hardware acceleratie te doen heeft, dan licht het uiteindelijk toch alsnog aan een driver die bij Linux anders zal zijn dan bij Windows?
Ja precies. Dan weet je dus waar het aan ligt en kan je gaan wachten op een update van die driver of van chrome zelf. Let wel dat je dan nog een test mag verzinnen om zeker te maken dat het de videodriver was (bv. sites als google maps vermijden en kijken of dat het probleem ontwijkt; edit: of hardwareacceleratie uitzetten dus, wist niet eens dat dat kon, goede tip).

Maar als onder linux er ook gestotterd wordt weet je dus 100% zeker dat het niet je softwareomgeving (buiten Chrome) is. Je sluit dan extreem veel uit met 1 simpele test.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:34:42 #38
436847 embedguy
pi_148978488
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:33 schreef HeatWave het volgende:
Heeft TS al gedaan ;). Maar die setting veranderen van hardware acceleratie zal idd een goede tip kunnen zijn :).
Life is happening now.
pi_148978489
Gooi Firefox erop.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:42:40 #40
436847 embedguy
pi_148978762
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:34 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ja precies. Dan weet je dus waar het aan ligt en kan je gaan wachten op een update van die driver of van chrome zelf. Let wel dat je dan nog een test mag verzinnen om zeker te maken dat het de videodriver was (bv. sites als google maps vermijden en kijken of dat het probleem ontwijkt; edit: of hardwareacceleratie uitzetten dus, wist niet eens dat dat kon, goede tip).

Maar als onder linux er ook gestotterd wordt weet je dus 100% zeker dat het niet je softwareomgeving (buiten Chrome) is. Je sluit dan extreem veel uit met 1 simpele test.
Maar de Chrome versie van TS werkt wel gewoon bij andere mensen dus zoals ik het nu even beredeneer zou je door met linux te testen alleen kunnen bevestigen dat je hardware het niet goed doet? En die hardware zou het alleen maar niet goed kunnen doen omdat de driver niet goed is en omdat de driver bij Windows anders zal zijn als bij Linux, in hoeverre sluit je dan nog iets uit?

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:34 schreef tailfox het volgende:
Gooi Firefox erop.
Heeft TS ondertussen volgens mij al gedaan... Tja, een beetje afhankelijk in hoeverre TS gehecht is geraakt aan Chrome...
Life is happening now.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:28:29 #41
15080 static
pi_148980255
quote:
"Use hardware acceleration when available" should be unchecked.

i was having problems of single chrome tasks with 50% CPU usage (which would freeze all web. i unchecked this, and CPU for the same websites dropped to <15%.
Toch maar even geprobeerd.
quote:
Gisteren gedaan.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:29:08 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_148980276
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:28 schreef static het volgende:

[..]

Toch maar even geprobeerd.

[..]

Gisteren gedaan.
Kan zijn dat MWB het gewoon niet kan scannen natuurlijk, er zijn altijd hardnekkige etters.
Get woke, go broke!
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:29:19 #43
15080 static
pi_148980282
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:42 schreef embedguy het volgende:
Maar de Chrome versie van TS werkt wel gewoon bij andere mensen
Dat is niet helemaal waar, gaf eerder een linkje waarin dit ook aan Google gemeld werd.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:30:15 #44
15080 static
pi_148980308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kan zijn dat MWB het gewoon niet kan scannen natuurlijk, er zijn altijd hardnekkige etters.
Ik ga ff rebooten voor de zekerheid, maar het ziet er nu al beter uit zonder hardware acceleration (wist niet eens dat die optie bestond).

Biertje als ik in Amsterdam ben! :9
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:31:28 #45
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_148980349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:30 schreef static het volgende:

[..]

Ik ga ff rebooten voor de zekerheid, maar het ziet er nu al beter uit zonder hardware acceleration (wist niet eens dat die optie bestond).

Biertje als ik in Amsterdam ben! :9
We aim to please, maar nog niet te vroeg juichen :P.

Deal :7.
Get woke, go broke!
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:47:32 #46
436847 embedguy
pi_148980861
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:29 schreef static het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, gaf eerder een linkje waarin dit ook aan Google gemeld werd.
Uitzonderingen daar gelaten, maar de versie de je draait, draait bij het overgrote deel wel gewoon goed.Er blijven altijd uitzonderingen zijn, bij alle browsers en ook bij alle andere programma's.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:30 schreef static het volgende:
Super! Ben benieuwd :)...
Life is happening now.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:53:54 #47
15080 static
pi_148981079
En gezakt naar 2% zonder loeiende fan. *O*

Maar met die hardware acceleratie wordt de grafische kaart aangesproken ofzo? Toch vreemd, want volgens mij die die van mij toch redelijk in orde, kan er prima Crysis 2, de laatste Bioshock, etc. mee spelen. Het is een NVIDIA GT840M 2GB + Intel HD videokaart.

Volledige specs: DIG / Geen standaard laptop met de specs die ik wil; BTO of XNB?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:55:51 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_148981138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:53 schreef static het volgende:
En gezakt naar 2% zonder loeiende fan. *O*

Maar met die hardware acceleratie wordt de grafische kaart aangesproken ofzo? Toch vreemd, want volgens mij die die van mij toch redelijk in orde, kan er prima Crysis 2, de laatste Bioshock, etc. mee spelen. Het is een NVIDIA GT840M 2GB + Intel HD videokaart.

Volledige specs: DIG / Geen standaard laptop met de specs die ik wil; BTO of XNB?
Ja, maar als hij verkeerd wordt aangestuurd blijft het een probleem natuurlijk ;).
Get woke, go broke!
pi_148981792
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:42 schreef embedguy het volgende:

[..]

Maar de Chrome versie van TS werkt wel gewoon bij andere mensen dus zoals ik het nu even beredeneer zou je door met linux te testen alleen kunnen bevestigen dat je hardware het niet goed doet? En die hardware zou het alleen maar niet goed kunnen doen omdat de driver niet goed is en omdat de driver bij Windows anders zal zijn als bij Linux, in hoeverre sluit je dan nog iets uit?
...
In dat geval, alles behalve de videodriver?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 16:14:50 #50
15080 static
pi_148981849
Heb overigens wel een notifucatie gekregen dat er een nieuwe driver voor de videokaart is, ga ik nu downloaden en installeren - maar eerst een drankje in de hotelbar.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 16:58:49 #51
436847 embedguy
pi_148983419
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 16:14 schreef static het volgende:
Heb overigens wel een notifucatie gekregen dat er een nieuwe driver voor de videokaart is, ga ik nu downloaden en installeren - maar eerst een drankje in de hotelbar.
Misschien dat dat de oplossing is ;)... Misschien dat de browser de intel onboard graphics gebruikt waardoor het processorkracht kost... Heb je Nvidea optimus? Dan zou dat een logische verklaring zijn denk ik...

Maargoed, top dat het opgelost is!
Life is happening now.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 17:21:38 #52
15080 static
pi_148984155
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 16:58 schreef embedguy het volgende:
Nvidea optimus
Geen idee. :@

Kan ik dat ergens checken?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:20:57 #53
436847 embedguy
pi_149004875
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:21 schreef static het volgende:

[..]

Geen idee. :@

Kan ik dat ergens checken?
Um, je videokaart ondersteund het wel... Bij mij staat het op één van de stickers op de laptop behuizing aangegeven: "Nvidia Optimus, great battery life, great performance"... Dat zorgt ervoor dat je laptop (zogenaamd) naadloos kan overschakelen van integrated Intel graphics naar je Nvidia videokaart... Het idee er achter is leuk maar het levert nog wel eens problemen op. Zo zou het kunnen zijn dat Chrome niet je Nvidia kaart gebruikt maar je onboard Intel graphics... Nouwja, dit zal verder niet de 'hoofd oorzaak' zijn van jouw probleem en het is ook niet belangrijk om te weten... Zolang het nu opgelost is, is het top :).
Life is happening now.
pi_149006059
In de nvidia control panel kun je chrome forceren om op de Nvidia te draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')