Nee, totaal niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:14 schreef HeatWave het volgende:
Meestal staat er dan een virusscanner of andere systeemcheck te blazen. Heb je "vage" anti-virussoftware of andere malwarescanners?
Wat staat er nou?quote:
Kan, kan ook een company policy zijn die Bitlocker aangooit ofzo, geen idee hoe vrij of strickt zijn laptop is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Zou sowieso even een (goeie) virusscan doen. Voor het zelfde geld is er zo'n cryptolocker bezig of zo.
Gescand op malware enz?quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef static het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
De laptop is van oktober, dus redelijk nieuw; denk dus niet dat er al heel veel vuil inzit.
Heb net alle Chrome vensters uitgezet en hij ging terug naar tussen de 0 en 1%. Lijkt dus iets met Chrome te zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:22 schreef HeatWave het volgende:
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb795533.aspx
Download proces explorer (van Microsoft zelf tegenwoordig) even, kan je precies achterhalen wat er zo loopt te stampen.
Niet een beetje drastisch?quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:03 schreef trancethrust het volgende:
Om te checken of het vuil of hardware is: linux live cd erin en kijken hoe die dan browst. Als dan alles prima, dan moet een windowsherinstallatie ook voldoen (of je kan blijven proberen te zoeken naar wat dan wel de software/driver is die de boel vernaggelt).
Een live CD erin doen is drastisch?quote:
Gedaan, o.a. Malware bytesquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Zou sowieso even een (goeie) virusscan doen. Voor het zelfde geld is er zo'n cryptolocker bezig of zo.
Dat is dus het irritante, het is vrijwel zeker Chrome, maar die processen zien er normaal uit; ze zitten verscholen in 'System', en daar kan ik niet dieper op inzoomen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:22 schreef HeatWave het volgende:
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb795533.aspx
Download proces explorer (van Microsoft zelf tegenwoordig) even, kan je precies achterhalen wat er zo loopt te stampen.
Zie hierbovenquote:
Misschien bedrijfsmatig, zal het eens checken. Maar het begon in het hotel, niet op kantoor.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:00 schreef mergbot het volgende:
Mja ik vind ook dat chrome vwel van je computer vergt, maar dat het opeens gebeurt is vreemd. Kan er ook niet perongeluk iets zijn geinstalleerd? Pc terugzetten naar 1dag voordat het zich voor deed? Of reinstall van chrome?
Lijkt me overbodig omdat alles prima werkt als ik Chrome sluit.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:03 schreef trancethrust het volgende:
Om te checken of het vuil of hardware is: linux live cd erin en kijken hoe die dan browst. Als dan alles prima, dan moet een windowsherinstallatie ook voldoen (of je kan blijven proberen te zoeken naar wat dan wel de software/driver is die de boel vernaggelt).
Ja, dat ziet er allemaal goed uit.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Chrome heeft een eigen taakbeheer. Druk op shift+escape in de browser om het te zien.
Je ziet dan per proces (tabs, extensies) het cpu gebruik
IE wel, zal zo Firefox downloaden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:49 schreef HeatWave het volgende:
Maar IE/Fx doen het dus wel gewoon goed?
Kan gewoon een buggy release zijn voor sommige PC's. Kan zijn dat er iets bijt....
Hmmmm, dat klinkt opmerkelijk... Dus Windows geeft aan dat Chrome alle resources weg vreet en Chrome geeft zelf in zijn eigen tastmanager aan dat hij dit niet doet?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 08:50 schreef static het volgende:
Op donderdag 22 januari 2015 19:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Chrome heeft een eigen taakbeheer. Druk op shift+escape in de browser om het te zien.
Je ziet dan per proces (tabs, extensies) het cpu gebruik
Ja, dat ziet er allemaal goed uit.
Als chrome onder linux wel goed draait dan ligt het dus niet aan je hardware en niet aan chrome.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 08:50 schreef static het volgende:
[..]
Gedaan, o.a. Malware bytes
[..]
Dat is dus het irritante, het is vrijwel zeker Chrome, maar die processen zien er normaal uit; ze zitten verscholen in 'System', en daar kan ik niet dieper op inzoomen.
[..]
Zie hierboven
[..]
Misschien bedrijfsmatig, zal het eens checken. Maar het begon in het hotel, niet op kantoor.
[..]
Lijkt me overbodig omdat alles prima werkt als ik Chrome sluit.
[..]
Ja, dat ziet er allemaal goed uit.
[..]
IE wel, zal zo Firefox downloaden.
En terwijl ik dit type (in Chrome) zakt het weer naar 6%.
Dacht eerst dat het misschien met het indexeren van bestanden te maken zou kunnen hebben (van Windows) omdat ik een paar grote presentaties binnenkreeg, maar dat zou nu toch wel klaar moeten zijn op een redelijk snelle SSD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |