Het valt mee t.o.v. andere religies. Het is iig niet het meest wenselijke uitgangspunt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:27 schreef erodome het volgende:
Bij het boeddhisme vind ik dat echt reuze meevallen. Al met al wordt kritisch denken gestimuleerd en tot andere conclusie's komen niet afgekeurd of erger.
een of andere haatbaard die op straat denkt het recht te hebben een vrouw te berechten voor prostitutie en een dikke vette haatbaard die haar een kogel door de kop doet.quote:
Maw; die leer je nooit kennen?quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
. Het geloof leer je kennen door de gelovige.
Je kunt zien wat ze doen en wat ze zeggen, toch?quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maw; die leer je nooit kennen?
Saoudi-Arabië?quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:30 schreef SuperFood het volgende:
[..]
een of andere haalbaar die op straat denkt het recht te hebben een vrouw te berechten voor prostitutie en een dikke vette haatbaard die haar een kogel door de kop doet.
Woman Publicly Executed by Jabhat al-Nusra for Prostitutionquote:
Dude, je bent aan het mierenneuken over taal.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dit dus. Nu wordt het op voorhand al religieus gekaderd. Dat is mijn klacht; het zou betrekking kunnen hebben op een religieuze overtuiging (wit licht = 2de leven = God = christelijk = religieus), maar omdat daar geen zekerheid over is kun je het beter houden bij een *onbesmette* omschrijving van de ervaring.
Het valt mee tegenover het abrahamisme bedoel je, want het geloofssysteem van het boeddhisme vind je wel in meer religie's terug, sommige nog veel "vrijer" dan het boeddhisme.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het valt mee t.o.v. andere religies. Het is iig niet het meest wenselijke uitgangspunt.
Daar ook al, paar dagen geleden ook in S-A....quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:37 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Woman Publicly Executed by Jabhat al-Nusra for Prostitution
Posted on January 22, 2015 by Ate
Jabhat al-Nusra, also known as Al-Qaeda in Syria, previously touted by Zio media as Syrian “moderates”, publicly executed another woman. The execution was carried out with a gunshot to the top of the head, identical to the way we saw a few days earlier. The victim was accused of prostitution.
I’m pretty sure the executioner is the same guy who killed the other woman too. He’s even wearing the same sweater. He must be Mr. Perfect who never sins.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt zien wat ze doen en wat ze zeggen, toch?
Zouden meer mensen dat maar doen, zou een hoop onzin schelen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:39 schreef Rica het volgende:
Dude, je bent aan het mierenneuken over taal.
Die bijvoorbeeld. Zijn duizenden religies waarvan sommige daarin nog erger zijn dan de abrahamistische, sommige milder.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:47 schreef erodome het volgende:
Het valt mee tegenover het abrahamisme bedoel je, want het geloofssysteem van het boeddhisme vind je wel in meer religie's terug, sommige nog veel "vrijer" dan het boeddhisme.
Maar gaan ook niet religieuze denkbeelden niet om en nabij op dezelfde manier?
Ja, ik ken helemaal weinig gelovigen idd, paar moslims. En verder zie je wat ze doen in het journaal, toch? Daar zie je ook dat al dan niet kwaad dat religie brengt uit de OP.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja hoor, Ryan3, ik kan 1, nog wat miljard mensen 24/7 analyseren en daaruit een conclusie leiden over de gedeelde religie.
Eens. Snap alleen de laatste zin niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ik ken helemaal weinig gelovigen idd, paar moslims. En verder zie je wat ze doen in het journaal, toch? Daar zie je ook dat al dan niet kwaad dat religie brengt uit de OP.
Maar ik vind de discussie of iets nu wel of niet echt zus en zo geloof is eigenlijk onzinnig. Gelovigen denken altijd van zichzelf dat ze de echte religie en dat een ander die misschien wat negatiefs doet niet de echte religie aanhangt. En tegen die opvatting maak ik bezwaar. Ook IS-snuiters zijn echte moslims, net zo goed als de meerderheid van de gematigde en vredelievende moslims echte moslims zijn wmb.
Echt of niet echt gaat alleen op als je die religie aanhangt, maar het kan niet een argument zijn naar een niet gelovige toe.
Wat zeg je hier nu eigenlijk? Hoe we met taal om gaan is juist uiterst relevant omdat we er boodschappen mee over brengen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:09 schreef SuperFood het volgende:
taal is een tool. een instrument om een boodschap mee over te brengen. lekker boeiend verder.
ik zeg dat het gaat om de boodschap. taalnazi'squote:Op donderdag 22 januari 2015 21:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat zeg je hier nu eigenlijk? Hoe we met taal om gaan is juist uiterst relevant omdat we er boodschappen mee over brengen.
Nee, het gaat er jou om dat er maar wat geroepen wordt. Mij gaat het om de boodschap.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:14 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik zeg dat het gaat om de boodschap. taalnazi's
ok wat jij wilt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee, het gaat er jou om dat er maar wat geroepen wordt. Mij gaat het om de boodschap.
Zwaktebod.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zouden meer mensen dat maar doen, zou een hoop onzin schelen.
Daar heb je gelijk in. Het is een mogelijkheid en daarmee per definitie niet direct religieus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:14 schreef Rica het volgende:
Je ontkende het bestaan ervan terwijl dat een onhoudbaar standpunt is. Dingen als bijna dood ervaringen bestaan. In plaats van je ongelijk toegeven ga je het op definities gooien. "Ik bedoelde het anders"
Nav #jouwvrijheidmijnvrijheid zei iemand dat het draait om inlevingsgevoel.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:46 schreef hpeopjes het volgende:
Ik denk dat men hierbij vooral doelt op het christendom. En natúúrlijk de Joden.
Want met de kleurrijke en vredelievende Islam is helemaal niets mis.
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:09 schreef SuperFood het volgende:
taal is een tool. een instrument om een boodschap mee over te brengen. lekker boeiend verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |